Odbiór dzieła sztuki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Autor
Domański Henryk (1952- )
(1)
Eakin Hugh
(1)
Giza Andrzej (1975- )
(1)
Hornowska Ewa (1960- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Motyl Marta (1989- )
(1)
Przybysz Dariusz
(1)
Trzciński Stanisław (1972- )
(1)
Wyrzykowska Katarzyna M
(1)
Zawadzka Kinga (socjologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Odbiór dzieła sztuki
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1801-1900
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [289]-305. Indeks.
[Ze "Wstępu"]: Styl życia jest elementem struktury społecznej. Zjawisko to obejmuje wszystkie możliwe rodzaje spędzania wolnego czasu i uczestniczenia w szeroko rozumianej kulturze. Jednym z nich są gusty muzyczne: lubienie, słuchanie, śpiewanie, gra na instrumentach i chodzenie na koncerty. Pokażemy, jak kształtuje się to w Polsce i od czego zależy. Trudno byłoby wskazać takie zróżnicowanie kultury, za którym nie kryje się jakaś hierarchia w sensie oddziaływania na strukturę społeczną. Dotyczy to również stylu życia. Głównym celem niniejszej książki jest wskazanie, w jakim stopniu zależności te występują w Polsce. Czy rzeczywiście jest tak, że zachowania i gusty muzyczne sytuują ludzi na różnych piętrach drabiny społecznej? Które z nich są wyznacznikiem wyższego, a które niższego statusu? W jakim stopniu przybiera to postać stratyfikacji klasowej i czy upodobania muzyczne przekazywane są dzieciom? Pytania te koncentrują się wokół "stratyfikującej" roli kultury. Zadawano je od powstania socjologii jako nauki, w przekonaniu, że kultura jest jednym z podstawowych wyznaczników usytuowania w hierarchii społecznej. [...]. Podstawą naszych analiz są wyniki badania zrealizowanego w 2019 roku na próbie ogólnokrajowej.
1. Stratyfikacja muzyki i stratyfikacja społeczna ; 2. Różnice w sposobach spędzania czasu wolnego ; 3. Zróżnicowanie gustów muzycznych ; 4. Wpływ pochodzenia społecznego i szkoły na gusty muzyczne ; 5. Homologia struktury klasowej i gustów muzycznych ; 6. Omniworyzm pod względem aktywności i upodobań muzycznych ; 7. Wpływ wzorów ruchliwości społecznej na gusty muzyczne ; 8. Podobieństwa i różnice między małżonkami i osobami pozostającymi w związkach partnerskich a gusty muzyczne ; Aneks metodologiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. WM-Ksieg 3537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [431]-436. Indeks.
Wciągająca, barwna opowieść o amerykańskiej nieprzewidywalnej kulturze, a jednocześnie wnikliwe rozważania na temat sztuki, ambicji, władzy i łupów wojennych - to ważna, przełomowa książka. - Abbott Kahler, autorka The Ghosts of Eden Park (jako Karen Abbott) W styczniu 1939 roku Pablo Picasso był sławny w Europie, w Stanach Zjednoczonych jednak jego sztukę odrzucano. Rok później Amerykanie w całym kraju głośno domagali się jego dzieł na wystawach. Jak kontrowersyjny lider paryskiej awangardy wdarł się do serca amerykańskiej kultury? Po odpowiedź trzeba sięgnąć do czasów wcześniejszych, kiedy irlandzko-amerykański odszczepieniec, prawnik John Quinn, postanowił stworzyć największą na świecie kolekcję Picassa. Jego marzenie o muzeum, w którym mogłaby się pomieścić, ziściło się dopiero za sprawą wizjonera kultury Alfreda H. Barra Jr., który w wieku dwudziestu siedmiu lat został dyrektorem nowojorskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Plany Barra i Quinna mogły jednak zostać pogrzebane - przez ogólną wrogość, kryzys, paryskie intrygi i samego Picassa. Trzeba było aż kampanii Hitlera skierowanych przeciwko Żydom i sztuce współczesnej oraz pełnego napięć sojuszu Barra z Paulem Rosenbergiem, prześladowanym marszandem artysty, aby wywieźć z Europy najważniejsze jego dzieła. Zorganizowana w cieniu wojny przełomowa wystawa „Picasso - czterdzieści lat twórczości” wprowadziła go do Ameryki, zdefiniowała MoMA w takim kształcie, jaki znamy, i przeniosła centrum świata sztuki z Paryża do Nowego Jorku. Wojna o Picassa to po raz pierwszy opowiedziana historia o tym, jak jedna wystawa, przygotowywana przez dziesięć lat, bezpowrotnie odmieniła amerykański gust, a tym samym ocaliła dziesiątki dzieł sztuki XX wieku o nieprzemijającym znaczeniu przed nazistami. Zręcznie łącząc nowe podejście do badań naukowych z żywą narracją, Hugh Eakin ukazuje, jak dwóch mężczyzn z obsesją na punkcie Picassa wprowadziło świat sztuki na nowe tory. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreowanie marek kultury : historia, współczesność, perspektywy / Andrzej Giza. - Kraków : Wydawnictwo Avalon Sp. z o.o., 2022. - 190, [2] strony : ilustracje (głównie kolorowe), faksymilia, fotografie, portrety ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 176-180. Indeks.
I. SZTUKA JAKO NARZĘDZIE WŁADZY: 1. Twórcy i ich kariery w kontekście przemian historycznych i światopoglądowych od XV wieku do XX wieku, 2. Komunikacja sztuki i idei - wybrane międzynarodowe wystawy na przełomie XIX i XX wieku, 3. Wiek XX - konteksty sztuki, rewolucje i manifesty ; II. PUBLIC RELATIONS, MARKETING I REKLAMA: 1. Grupy odbiorcze, liderzy opinii i ambasadorzy marki, 2. Komunikacja poprzez media i platformy społecznościowe, 3. Sponsoring jako narzędzie w działaniach komunikacyjnych ; III. NARZĘDZIA KOMUNIKACJI MAREK KULTURY - WYBRANE ZAGADNIENIA: 1. Menadżer kultury - mentor, agent, kreator, 2. Komunikacja a kreowanie wizerunku, 3. Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siedem wykładów z psychologii sztuki / Stanisław Kowalik. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2020. - 446, [6] stron : rysunki ; 22 cm.
Bibliografie przy rozdziałach.
Umysły niestandardowe na drodze artystycznej ekspresji (Czesław Nosal) ; WYKŁAD PIERWSZY. NAUKOWE POJMOWANIE SZTUKI: 1. O poznaniu naukowym i artystycznym oraz wzajemnych związkach między nimi, 2. O rozumieniu sztuki z punktu widzenia różnych dyscyplin naukowych, 3. O różnych perspektywach teoretycznych badania sztuki przez psychologów ; WYKŁAD DRUGI. PSYCHOLOGIA W POZNAWANIU DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ: 1. O metodologicznych dylematach zajmowania się sztuką w ujęciu psychologicznym, 2. O próbach rekonstrukcji przez umysły psychologów powstawania wytworów artystycznych, 3. O psychologicznych determinantach tworzenia i odbioru dzieł artystycznych ; WYKŁAD TRZECI. MECHANIZMY PSYCHOLOGICZNE KSZTAŁTUJĄCE PRZEŻYCIA ARTYSTYCZNE: 1. O pojęciach i mechanizmach psychologicznych przydatnych w analizie sztuki, 2. O artystycznych przeżyciach twórców i odbiorców sztuki, 3. O emocjach, autentyczności i wyobraźni w tworzeniu przeżycia artystycznego ; WYKŁAD CZWARTY. MALARSTWO - TWORZENIE NIEISTNIEJĄCEGO ŚWIATA: 1. O genezie i funkcjach malarstwa artystycznego, 2. O poszukiwaniu psychologicznych wyjaśnień tworzenia obrazów artystycznych, 3. O wyrazie artystycznym obrazu i jego znaczeniu dla widzów ; WYKŁAD PIĄTY. PSYCHOLOG W KRAINIE UPORZĄDKOWANYCH DŹWIĘKÓW MUZYCZNYCH: 1. O muzyce jako zapełnianiu ciszy dźwiękami, 2. O komponowaniu muzyki jako wprowadzaniu porządku w dźwiękach muzycznych, 3. O wykonywaniu muzyki poprzez wzbogacanie propozycji kompozytorskich, 4. O psychologicznych efektach słuchania muzyki ; WYKŁAD SZÓSTY. LITERATURA JAKO ZAPROSZENIE WYOBRAŹNI DO KORZYSTANIA Z JĘZYKA: 1. O języku jako tworzywie dla tekstów literackich, 2. O konturach poezji wyłaniających się z poświaty współczesnych badań psychologicznych, 3. O psychologicznych dobrodziejstwach wynikających z czytania prozy literackiej ; WYKŁAD SIÓDMY. SYNTEZA PSYCHOLOGICZNEJ WIEDZY O SZTUCE I MOŻLIWOŚCI JEJ WYKORZYSTANIA: 1. O obcowaniu ze sztuką jako procesie wypełniania pustki psychicznej, 2. O wspomaganiu rozwoju człowieka poprzez obcowanie ze sztuką, 3. O roli sztuki w przywracaniu utraconej sprawności adaptacyjnej osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych, 4. O estetyzacji życia poprzez użycie sztuki jako towaru.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-[381].
I. Barbie z Dzieciątkiem. "Madonna z Dzieciątkiem wśród Aniołów" Jeana Fouqueta ; II. Skandal i idol. "Olimpia" Édouarda Maneta ; III. Pod drugiej stronie potłuczonego lustra. "Panny z Awinionu" Pabla Picassa ; IV. W ustach Lolity. "Sztuka (post)konsumpcyjna" Natalii LL ; V. Jest szalony? "Krzyk" Edvarda Muncha ; VI. Światło prawdy. "Impresja, wschód słońca" Claude'a Moneta ; VII. Święci a nieprzyzwoici. "Sąd Ostateczny" Michała Anioła Buonarrotiego ; VIII. Fenomen z toalety. "Fontanna" Marcela Duchampa ; IX. Kosmiczne energie. "Czarny kwadrat na białym tle" Kazimierza Malewicza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarażeni dźwiękiem : rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji / Stanisław Trzciński. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 939, [4] strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [849]-894. Indeks.
Współfinansowanie: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Minister Edukacji i Nauki, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat. To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce. Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej - zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej. W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów. To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3804 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej