Publiczność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Autor
Czajka-Kominiarczuk Katarzyna (1986- )
(1)
Jeziński Marek
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Liberek Baśka (1994- )
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(1)
Trzciński Stanisław (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Publiczność
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
5 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Seriale : do następnego odcinka / Katarzyna Czajka-Kominiarczyk. - [Piaseczno] : Heraclon International. Storybox.pl ; [Warszawa] : w porozumieniu z Grupą Wydawniczą Foksal, copyright 2022. - 1 płyta audio CD (11 godz. 25 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 11 godz. 25 min.
Czyta Barbara Liberek.
Nagranie w formacie mp3.
Wszyscy oglądamy seriale, czas przyjrzeć się im z bliska. Kim jest showrunner i co to jest bottle episode? Czym różni się sitcom od proceduralu i serialu analogowego? Co robi się, gdy aktor grający główną rolę złamie nogę? Seriale stały się jednym z najważniejszych elementów współczesnej kultury. Nawet Olga Tokarczuk w swoim przemówieniu noblowskim wspomniała o serialowej narracji. Bo bez niej trudno zrozumieć współczesnego człowieka. O tym niesłychanie ciekawym zjawisku kulturowym oraz o fascynujących kulisach serialowych produkcji opowie autorka bloga Zwierz Popkulturalny. [Heraclon International, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach [329]-339. Indeks.
ROZDZIAŁ I. DZWIĘKOWE PRZYJEMNOŚCI: 1. Motyw narracyjny i wątek kulturowy ; 2. Społeczny charakter muzyki ; 3. Muzyka kulturowo warunkowana ; 4. Uwiedzieni magią muzyki - Syreny jako motyw w muzyce popularnej ; 5. Syreny w muzyce popularnej ; ROZDZIAŁ II. MUZYKA POPULARNA A KREOWANIE I PODTRZYMYWANIE TOŻSAMOŚCI JEDNOSTKI: 1. Tożsamość jednostki w kontekście muzyki popularnej ; 2. Klasowy charakter gustu muzycznego ; 3. Tożsamość jednostki a gust muzyczny ; 4. Muzyczna tożsamość artystów a rockowa ideologia ; ROZDZIAŁ III. W POSZUKIWANIU MEDIALNEGO AUTORYTETU: 1. W poszukiwaniu autorytetu - walka o społeczne uznanie ; 2. Autorytet medialny ; 3. Autorska audycja radiowa ; 4. Radiowa audycja autorska jako forma rytuału ; ROZDZIAŁ IV. O PRZYJEMNOŚCI RADIA - RADIO W MUZYCE POPULARNEJ: 1. Radio i muzyka popularna ; 2. Radio jako element przekazu w muzyce popularnej i rockowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Współfinansowanie: Uniwersytet Gdański ; Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
CZĘŚĆ I WYKONAWCA - ODBIORCA. DWIE STRONY MUZYKI I ICH WZAJEMNE RELACJE: Julia Kaleńska-Rodzaj - Kim jest artysta? Typologia współczesnych artystów a formowanie się tożsamości zawodowej młodych muzyków ; 2. Karolina Pietras - Odbiorca oddziałuje na wykonawcę ; 3. Rafał Lawendowski, Paweł Burakiewicz, Anna Gawlik, Iwona Prusko - Spostrzeganie społeczne osób posiadających kompetencje muzyczne ; 4. Marta Mrozowicz-Wrońska, Krzysztof Cipora, Karolina Czernecka - Psychologiczne determinanty odbioru afektywnego aspektu pokazu muzycznego ; Część II Muzyka jako narzędzie zmiany zdrowia: 5. Krzysztof Basiński - Muzyka łagodzi obyczaje... a ból? Badania nad analgetyczna rolą muzyki ; 6. Łucja Bieleninik - Muzykoterapia a więź emocjonalna ; 7. Ilona Poćwierz-Marciniak, Michał Kierzkowski, Karol Karasiewicz - Muzyka a zmiana nastroju u osób chorych somatycznie będących w trakcie hospitalizacji ; 8. Sylwia Makomaska - Droga do "makdonaldyzacji" doświadczenia słuchowego : refleksja nad obecnością muzyki tła w przestrzeni komercyjnej ; CZĘĆĆ III SŁUCHACZ W SFERZE MUZYKI: 9. Piotr Podlipniak - Egzogenne i endogenne aspekty struktury muzyki tonalnej ; 10. Ewa Klimas-Kuchtowa - Słuchacz kreuje muzykę ; 11. Anna Chęćka-Gotkowicz - Muzyka jako transcendencja : interpretator wobec otwartego horyzontu dzieł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Streszczenia w językach angielskim, rosyjskim.
I. MUZEUM W ŁAŃCUCIE A AKTUALNY ROZWÓJ MUZEÓW W POLSCE: 1. Powojenny rozwój zainteresowania muzeami, 2. Pozycja Muzeum-Zamku w Łańcucie w polskim muzealnictwie ; II. POPULARNOŚĆ MUZEUM W ŁAŃCUCIE: 1. Wartości określające popularność Muzeum, 2. Modelowe a stereotypowe wyobrażenie o wartościach Muzeum-Zamku, 3. Atrakcyjność Muzeum-Zamku dla jego potencjalnych widzów w świetle ocen wartości kultury narodowej ; III. PUBLICZNOŚĆ MUZEUM-ZAMKU W ŁAŃCUCIE: 1. Cel badań. Założenia metodologiczne. Organizacja badań, 2. Popularność Muzeum-Zamku w opiniach jego aktualnych widzów, 3. Skład i struktura publiczności Muzeum-Zamku, 4. Efekty kontaktu publiczności z Muzeum-Zamkiem ; PRÓBA CHARAKTERYSTYKI FUNKCJI KULTUROTWÓRCZEJ POZAWIELKOMIEJSKIEGO MUZEUM WNĘTRZ PAŁACOWYCH.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-2226 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarażeni dźwiękiem : rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji / Stanisław Trzciński. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 939, [4] strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [849]-894. Indeks.
Współfinansowanie: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Minister Edukacji i Nauki, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat. To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce. Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej - zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej. W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów. To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3804 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej