Kaleńska-Rodzaj Julia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Muzycy
(2)
Psychologia muzyki
(2)
Interakcje społeczne
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka tła
(1)
Muzykoterapia
(1)
Psychologia
(1)
Publiczność
(1)
Regulacja emocji
(1)
Spostrzeganie
(1)
Słuchanie
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Trema
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
UWERTURA: 1. Psychologia muzyki. Uniwersalność i interdyscyplinarność podejścia / Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz. CZĘŚĆ I. MUZYKA I AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII MUZYKI I MUZYKOLOGII: HOMO MUSICUS - umysł i ciało: 2. Współczesna muzykologia wobec psychologii muzyki. O znaczeniu perspektywy psychologicznej w refleksji o muzyce / Piotr Podlipniak, 3. Podstawy działania ludzkiego systemu słuchowego / Krzysztof Basiński, 4. Korelaty mózgowe wykonawstwa muzycznego / Karolina Czernecka, 5. Poruszeni muzyką. Badania nad ruchem ciała w kontekście percepcji muzyki / Agata Żelechowska ; EMOSAPIENS - reakcje na muzykę: 6. Reakcje emocjonalne na muzykę. Natura emocji w doświadczeniu muzycznym / Maria Chełkowska-Zacharewicz, 7. Efekt "tapety akustycznej" - ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing / Sylwia Makomaska, 8. Muzykoterapia, czyli pogranicza nauki i sztuki. Praktyka, teoria, stan badań / Ludwika Konieczna-Nowak. CZĘŚĆ II. DZIAŁALNOŚĆ WYKONAWCZA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ I ODDZIAŁYWAŃ PSYCHOLOGICZNO-EDUKACYJNYCH: ĆWICZENIE - niełatwa droga do sukcesu: 9. Modele ćwiczenia instrumentalnego / Stella Kaczmarek, 10. Uzależnienie od uczenia się wśród muzyków / Paweł Atroszko, Rafał Lawendowski, 11. Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania / Zofia Mazur, 12. Bez bólu nie ma efektów? Rola przekonań na temat bólu związanego z grą na instrumencie dla zdrowia muzyków / Aleksandra Jacukowicz, Aleksandra Andysz ; WYSTĘPOWANIE - konsonans umysłu i ciała: 13. Trema jako złożona emocja koncertowa. Regulacja emocji podczas wystąpień publicznych / Julia Kaleńska-Rodzaj, 14. Trening mentalny wykonawcy. Mindfulness jako metoda rozwijania uwagi i radzenia sobie ze stresem / Aleksandra Dembińska, Julia Kaleńska-Rodzaj.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Współfinansowanie: Uniwersytet Gdański ; Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
CZĘŚĆ I WYKONAWCA - ODBIORCA. DWIE STRONY MUZYKI I ICH WZAJEMNE RELACJE: Julia Kaleńska-Rodzaj - Kim jest artysta? Typologia współczesnych artystów a formowanie się tożsamości zawodowej młodych muzyków ; 2. Karolina Pietras - Odbiorca oddziałuje na wykonawcę ; 3. Rafał Lawendowski, Paweł Burakiewicz, Anna Gawlik, Iwona Prusko - Spostrzeganie społeczne osób posiadających kompetencje muzyczne ; 4. Marta Mrozowicz-Wrońska, Krzysztof Cipora, Karolina Czernecka - Psychologiczne determinanty odbioru afektywnego aspektu pokazu muzycznego ; Część II Muzyka jako narzędzie zmiany zdrowia: 5. Krzysztof Basiński - Muzyka łagodzi obyczaje... a ból? Badania nad analgetyczna rolą muzyki ; 6. Łucja Bieleninik - Muzykoterapia a więź emocjonalna ; 7. Ilona Poćwierz-Marciniak, Michał Kierzkowski, Karol Karasiewicz - Muzyka a zmiana nastroju u osób chorych somatycznie będących w trakcie hospitalizacji ; 8. Sylwia Makomaska - Droga do "makdonaldyzacji" doświadczenia słuchowego : refleksja nad obecnością muzyki tła w przestrzeni komercyjnej ; CZĘĆĆ III SŁUCHACZ W SFERZE MUZYKI: 9. Piotr Podlipniak - Egzogenne i endogenne aspekty struktury muzyki tonalnej ; 10. Ewa Klimas-Kuchtowa - Słuchacz kreuje muzykę ; 11. Anna Chęćka-Gotkowicz - Muzyka jako transcendencja : interpretator wobec otwartego horyzontu dzieł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - X, [2], 241, [2] strony : rysunki, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 201-[227]. Indeks.
CZĘŚĆ I. ZJAWISKO TREMY W OPISACH MUZYKÓW I PSYCHOLOGÓW MUZYKI: 1. Doświadczanie tremy: 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków, 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków, 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego, 1.4. Psychologiczne definicje tremy, 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii - pobudzenie, stres, lęk, strach, trema. CZĘŚĆ II. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII SPORTU: 2. Trema jako wzrost pobudzenia: 2.1. Optymalny stan koncertowy, 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy - poziom pobudzenia a jakość wykonania, 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania. CZĘŚĆ III. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 3. Trema jako lęk: 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku, 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów ; 4. Cechy zwiększające podatność na tremę: 4.1. Czynniki osobowościowe, 4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć, 4.3. Czynniki motywacyjne, 4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań ; 5. Trema jako lęk społeczny: 5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice, 5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne, 5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy, 5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy). CZĘŚĆ IV. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII EMOCJI: 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne: 6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji, 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk, 6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych, 6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego, 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji. CZĘŚĆ V. RADZENIE SOBIE Z TREMĄ - REGULACJA EMOCJI PRZEDKONCERTOWYCH: 7. Radzenie sobie z tremą - zastosowanie teorii w praktyce: 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą, 7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą, 7.3. Podsumowanie: plan psychologicznego przygotowania się do występu ; 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy do występu publicznego: 8.1. Budowanie tożsamości artysty - poczucie sensu, 8.2. Wspierające środowisko - poczucie wspólnoty, 8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną - poczucie skuteczności ; 8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3569 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej