Jeziński Marek
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Jeziński Marek
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Środki masowego przekazu
(3)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Kultura masowa
(2)
Nacjonalizm
(2)
Polityka
(2)
Balibar, Étienne (1942- )
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cyborgi
(1)
Doda (1984- )
(1)
Eldritch, Andrew (1959- )
(1)
Erotyzm
(1)
Gender
(1)
Ideologia
(1)
Kable (zespół muz.)
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Koperta na płytę
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Literatura
(1)
Marketing polityczny
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Myslovitz (zespół muz.)
(1)
Performance
(1)
Piłka nożna
(1)
Polska
(1)
Portale internetowe
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Publiczność
(1)
Rage Against The Machine (zespół muz.)
(1)
Reklama
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Wallerstein, Immanuel Maurice (1930- )
(1)
Weil, Simone (1909-1943)
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: czas
1945-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Muzyka rozrywkowa
(2)
Film
(1)
Opracowanie
(1)
Teledysk
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
1. KULTUROWE KONTEKSTY NACJONALIZMU: Polityczny, etniczny czy... mieszany: Glosa do dyskursu o nacjonalizmie ; Mitologiczny wymiar nacjonalizmu ; Antropologiczna koncepcja banalnego nacjonalizmu ; Tożsamość narodowa - zagrożenie czy szansa w procesie budowania tożsamości europejskiej? ; Sytuacja prawna cudzoziemców w Polsce. 2. NACJONALIZM I KULTURA POPULARNA: Nacjonalizm i kultura popularna ; Postawy nacjonalistyczne w marketingu politycznym ; Futbol - tożsamość i nacjonalizm ; Kobiety a nacjonalizm w wybranych utworach literatury postkolonialnej ; PRL jako antyteza II RP - dwie kultury narodowe Polaków ; W oparach absurdu - polski współczesny nacjonalizm - ideologia i ekspresja. 3. NACJONALIZM WOBEC WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI POLITYCZNEJ: Idee nacjonalizmu liberalnego w Polsce ; Fantazmatyczny wymiar narodu. Psychoanalityczna refleksja nad świadomością narodową ; Nacjonalizm jako wykorzenienie, według myśli Simone Weil (1909-1943) ; Na przecięciu rasizmu i nacjonalizmu. Śladami Balibara i Wallersteina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach [329]-339. Indeks.
ROZDZIAŁ I. DZWIĘKOWE PRZYJEMNOŚCI: 1. Motyw narracyjny i wątek kulturowy ; 2. Społeczny charakter muzyki ; 3. Muzyka kulturowo warunkowana ; 4. Uwiedzieni magią muzyki - Syreny jako motyw w muzyce popularnej ; 5. Syreny w muzyce popularnej ; ROZDZIAŁ II. MUZYKA POPULARNA A KREOWANIE I PODTRZYMYWANIE TOŻSAMOŚCI JEDNOSTKI: 1. Tożsamość jednostki w kontekście muzyki popularnej ; 2. Klasowy charakter gustu muzycznego ; 3. Tożsamość jednostki a gust muzyczny ; 4. Muzyczna tożsamość artystów a rockowa ideologia ; ROZDZIAŁ III. W POSZUKIWANIU MEDIALNEGO AUTORYTETU: 1. W poszukiwaniu autorytetu - walka o społeczne uznanie ; 2. Autorytet medialny ; 3. Autorska audycja radiowa ; 4. Radiowa audycja autorska jako forma rytuału ; ROZDZIAŁ IV. O PRZYJEMNOŚCI RADIA - RADIO W MUZYCE POPULARNEJ: 1. Radio i muzyka popularna ; 2. Radio jako element przekazu w muzyce popularnej i rockowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [367]-388. Indeks.
Streszcz. ang.
1. MUZYKA POPULARNA JAKO FENOMEN KULTURY MASOWEJ: Muzyka popularna jako forma komunikacji ; Muzyka popularna a kultura masowa ; Wyznaczniki sztuki popularnej ; Sztuka popularna a muzyka pop i rock ; Atrakcyjność form muzycznych dla świata polityki ; Funkcje muzyki popularnej w procesie komunikacji ; Muzyka jako wehikuł treści ideologicznych ; Artyści ideologiczne zaangażowani. 2. IDEOLOGIA W TEKSTACH I POSTAWACH ARTYSTYCZNYCH: Formy manifestacji ideologii w programach artystycznych ; Twórcy ideologicznie zaangażowani - krytyka społeczeństwa współczesnego w tekstach utworów ; Artyści zaangażowani: w stronę budowy ruchu społecznego ; Działalność społeczna: Chris Cutler (RIO). 3. IDEOLOGICZNA IKONOGRAFIA OKŁADEK PŁYTOWYCH: Okładka płyty ; Aspekty programu ideologicznego na okładkach płyt ; Funkcje ideologicznych elementów na okładkach płyt. 4. TELEDYSKI MUZYCZNE JAKO NOŚNIKI IDEOLOGII: Specyfika teledysku muzycznego a Lacanowska koncepcja sztuki filmowej ; Kreowanie znaczeń w teledyskach muzycznych ; Narracyjny charakter teledysku ; Teledysk jako forma ekspresji stylistyki camp ; Funkcje teledysków muzycznych ; Postmodernistyczna gra z odbiorcą: teledysk muzyczny jako nośnik ideologii. 5. SEKSUALIZACJA PRZEKAZU W MUZYCE POPULARNEJ: Sfera tożsamości jednostki ; Seksualizacja muzyki popularnej ; Seksualnie konotowane kreacje wizerunkowe w muzyce popularnej ; Seksualność Innego w muzyce popularnej ; Seksualizacja przekazu tekstowego - "Gloria" Vana Morrisona. 6. CZŁOWIEK-MASZYNA: FIGURA CYBORGA W MUZYCE POPULARNEJ: Cyborg w kulturze i sztuce ; Cyborg w muzyce popularnej ; Cyborg w muzyce popularnej: tytuły i teksty utworów ; Cyborg w muzyce popularnej: ikonografia ; Cyborg w muzyce popularnej: produkcja nagrań ; Funkcje cyborga w muzyce popularnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [174]-185.
Nowe media jako narzędzia konstruowania tożsamości społeczności sieciowej ; Sprzeczności antropologii mediów ; Design, partycypacja, prawa autorskie. Formy hybrydyzacji nowych mediów ; Strona informacyjna portalu internetowego (pragmatyka, struktura, język) ; Telewizja mobilna - próba systematyzacji zjawiska ; Od "Kasprzaka" do MySpace - rola muzyki w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego w Polsce ; Od amatorskiej fantazji po zdefiniowany format, czyli muzyka popularna w lokalnym radiu w Toruniu na tle przemian społeczno-politycznych w latach 1992-2009 ; O wpływie nowych mediów na kulturę muzyczną ; Polska Madonna? Doda jako fenomen kultury popularnej ; Powstanie warszawskie: polityka pamięci i kultura popularna ; Performansowo zorientowana fotografia. Montaż. Medium relacyjne ; Funkcjonowanie literatury pięknej w nowych mediach: sposoby jej indywidualnego wykorzystania i tworzenia. Rekonesans ; Matrix 4, czyli amatorskie zwiastuny filmowe. Działania prosumenckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [292]-319.
Interfejsy nowych mediów i refiguracje mediów i kultury ; Cyfrowych nierówności w dobie kultury 2.0 problemy wybrane ; Media tradycyjne wobec nowych rozwiązań technologicznych - szansa czy zagrożenie ; Nowe media - (nowa) psychologia odbiorcy ; Radio w świecie cyfrowym ; Radio internetowe: historia, działanie, ewolucja, trendy. Kilka uwag dla niewtajemniczonych ; Nowe media w kinie współczesnym. Demoniczna telewizja ; Zjawisko liternetu na przykładzie twórczości J.R.R. Tolkiena ; Przyszłość literatury sieciowej (na przykładzie rzeczywistości rosyjskiej) ; Uzależnienie od telefonów komórkowych - plaga XXI wieku. II. REKLAMA: Realne - Nierealne ; Kontekst kulturowy graficznego telegramu reklamy w przestrzeni WWW ; Treść versus znaczenie - "stare reklamy" w "nowych mediach" jako forma oporu przeciwko przemocy ikonicznej ; Granice prawne reklamy w Internecie ; Obraz kobiety w reklamie internetowej. Nowe media w perspektywie badawczej. III. PRASA: Elektroniczne wersje prasy lokalnej - alternatywa czy odbicie wydania tradycyjnego? Analiza zjawiska na przykładzie publikacji wyborczych "Gazety Olsztyńskiej" ; Prasa lokalna i regionalna w Internecie. Przypadek rynku prasowego Lubelszczyzny ; Kulturotwórcza i informacyjna rola prasy lokalnej na przykładzie "Tygodnika Ostrołęckiego" ; Rozwój nowych mediów - na przykładzie prasy francuskiej ; Konsensus na rzecz Ziemi. Dzienniki i czasopisma on-line a logika rozwoju mediów. IV. INTERNET: Internetowe klipy wideo jako nowa forma kontaktu z klientem ; W pułapce Internetu. Kontrowersje, fakty, mechanizmy ; Konwergencja mediów książki i Internetu ; Odpowiedzialność użytkownika grup dyskusyjnych w dobie kultury Web 2.0 ; Krótkie formy filmowe w Internecie ; Sprzężenie telewizji i Internetu jako trend w mediach - uwarunkowania, formy współpracy, perspektywy rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe media w systemie komunikowania : polityka / pod red. Marka Jezińskiego. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. - 233 s. : il. (w tym kolor.), fot., wykr. ; 23 cm.
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. przy pracach.
Internet - nowa (?) przestrzeń dyskursu politycznego (pragmatyka, struktura, język) ; Władza w sieci ; O (nie)nowych konsekwencjach nowych mediów. Szkic krytyczny ; Internet jako narzędzie walki w polskiej polityce ; Udział nowych mediów w kształtowaniu opinii publicznej ; Marketing polityczny, semioza i Internet w perspektywie psycho-antropologicznej ; Polityk w Internecie - między wpływem politycznym a manipulacją opinią publiczną ; Obywatel online / konsument polityki - nowe media a proces marketyzacji komunikacji politycznej ; Wizerunek Polski w Unii Europejskiej w świetle doniesień prasowych ; Kampania prezydencka online - USA 2008 ; Ewolucja prawnej koncepcji zawodu dziennikarza w Hiszpanii ; Od Chile do Kuby - digital divide a rozwój Internetu w obrębie wspólnoty latynoskiej ; Wykorzystanie Internetu do realizacji zadań PR w administracji publicznej ; Internet w systemie komunikacji jednostek samorządu terytorialnego z otoczeniem. Doświadczenia podkarpackich samorządów ; Kolor w obrazie politycznym ; Multimedialny obraz polityki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [407]-433, netogr. s. 434.
KONTEKSTY POLITYCZNE: Czy w polityce istnieje kobiecy i męski styl porozumiewania się? ; Efekty zastosowania systemu kwotowego w Polsce ; Kampania kobiet czy kobiety kampanii? ; Płeć w sferze publicznej na przykładzie analizy dyskursu prasowego ; Matka Polka w polityce RP ; KONTEKSTY HISTORYCZNE: Dzieje historyczne jako tło dla współczesnej sytuacji kobiet w Polsce ; Płeć sektora pozarządowego w Polsce (2002-2010) ; Ruch kobiecy na Białorusi - mit czy rzeczywistość? ; "Wieczyście małoletnie" - czyli kilka słów o pozycji społeczno-prawnej kobiet w dziewiętnastym stuleciu ; KONTEKSTY PSYCHOLOGICZNE: Płeć a gotowość do zmiany ; Edukacja do partnerstwa ; "Męskie", "kobiece": pomiędzy stereotypem a rzeczywistością ; Neuroanatomiczne różnice między kobietą i mężczyzną ; KONTEKSTY RÓŻNORODNE: Wizerunek nieheteronormatywności w polskiej prasie opiniotwórczej. Przypadek "Polityki", "Wprost", "Tygodnika Katolickiego "Niedziela" ; To nie jest sport dla kobiet Rekonstruowanie stereotypów dotyczących płci i sportu na blogach ; Kobieta w "męskich" dyscyplinach sportu - między konfliktem a spójnością ról ; Zdrowie czy uroda? Obszary ryzyka związane z inwazyjnymi metodami modelowania ciała ; Aborcja - zbrodnia czy prawo do decydowania o własnym ciele. Dyskurs (nie)obecny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
O specyfice muzyki politycznej ; "Czego słuchasz?" - wolność i dyskryminacja w gustach muzycznych ; Muzyka popularna w strukturze codzienności ; O nieintencjonalności w muzyce popularnej ; Żyj kolorowo - rockowa "apolityczność" hipisowskiej Ameryki w wymiarze międzynarodowym ; Eksplozja ekstazy. Muzyka psychodeliczna jako instrument walki politycznej ; Muzyka klezmerska jako składnik kultury autentyczności ; Polityczne aspekty Toruńskiej Sceny Muzycznej w latach 1980-1985 ; Lęki, niepokoje i dramaty człowieka ponowoczesnego na tle tekstów piosenek zespołu Myslovitz ; Elementy humoru i groteski w muzyce popularnej: Kable ; Nina Simone - gniew i duma jako narzędzie walki z rasizmem w USA w latach 60. XX wieku ; Polityka etniczna i zagraniczna Stanów Zjednoczonych a działania członków zespołu Rage Against The Machine. Interpretacje ; Waiting for another war. Polityczne pozycjonowanie leków w tekstach Andrew Eldritcha ; Seks, szatan i "Oddech wymarłych światów". Historia grzesz(cz)nego polskiego metalu w latach 80. XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibligr. przy rozdz.
Kulturowe determinanty nacjonalizmów. 1. POLSKIE RUCHY NACJONALISTYCZNE: Nacjonalistyczna wizja powojennej Europy w prasie Stronnictwa Narodowego (1939-1945) ; Narody i nacjonalizm na Górnym Śląsku w XX wieku ; Muzułmanie przywiązani do narodu - przypadek Tatarów polskich ; Puryfikacja czy instrumentalizacja? Narodowe Odrodzenie Polski wobec kanonu kultury narodowej ; Wizerunek współczesnych polskich nacjonalistów w nowych mediach. 2. RUCHY NACJONALISTYCZNE W EUROPIE: Tożsamość narodowa Czechów na przełomie XIX i XX wieku ; Odrodzenie narodowe w Europie, na przełomie XX i XXI wieku na przykładzie Szkocji i Macedonii ; Dewolucja jako element procesu dezintegracji państwowości brytyjskiej ; Współczesny szwedzki ruch nacjonalistyczny - hegemoniczny dyskurs ideologiczny w dobie procesów globalizacyjnych ; Współczesne rosyjskie nacjonalizmy ; Nacjonalizm jako determinant tureckiej polityki zagranicznej wobec Grecji i Republiki Cypru ; Gronostaj nieprzejednany. Ewolucja roszczeń emancypacyjnych Bretończyków od kontrrewolucyjnej szuanerii po Wielką Wojnę 1914-1918 ; Między katolickim panhiszpanizmem a separatyzmem etnicznym i suwerenizmem. Aporematyczność pojęcia "nacjonalizm" w Hiszpanii. Partie nacjonalistyczne u progu XXI wieku. Przykład Hiszpanii. 3. PREMODERNIZACYJNE RUCHY NACJONALISTYCZNE: Ormiański marzec 2008. Stan wyjątkowy z (anty)nacjonalizmem Karabachu w tle ; Kultura narodowa i misja Japonii. Dwa aspekty ideologii japońskiego nacjonalizmu zawarte w Kokutai-no hongi ; Etniczność jako fundament poczucia "narodowego", w perspektywie kulturowej i politycznej negacji chilijskich Mapuchy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92263 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej