Nauczanie na odległość
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(9)
Czasopisma
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(28)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(7)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(7)
Bednarek Józef
(3)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(3)
Boryczka Bożena
(2)
Hales Colin F
(2)
Kuźmicz Krzysztof
(2)
Lubina Ewa
(2)
Szabłowski Stanisław (pedagogika)
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Dróżdż Małgorzata
(1)
Gajek Elżbieta
(1)
Gliniecka Marta
(1)
Grzyb Tomasz (psycholog)
(1)
Karaś Piotr
(1)
Karpus Zbigniew (1954- )
(1)
Kącka Katarzyna (1977- )
(1)
Markiewicz Krzysztof. Internet a niepełnosprawni na wsi
(1)
Markowski Daniel (1942- )
(1)
Perzycka Elżbieta
(1)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skórka Stanisław (1970- )
(1)
Tomaszewski Patryk (1978- )
(1)
Trojnar Mariusz
(1)
Tuczyński Krystian
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wodecki Andrzej. E-learning szansa na dobrą edukację dla mieszkańców wsi
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Ziółkowska Anna M
(1)
Ślusarczyk Czesław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Nauczanie na odległość
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(4)
1989-
(3)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Czechosłowacja
(1)
Czechowice-Dziedzice (woj. śląskie)
(1)
Finlandia
(1)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Hiszpania
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
NRD
(1)
Pomorze
(1)
Puławy (woj. lubelskie)
(1)
Rosja
(1)
Rypin (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwajcaria
(1)
Ukraina
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Wolne Miasto Gdańsk
(1)
Wołyń (Ukraina)
(1)
Włocławska, diecezja (katol.)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świecie (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Biografie
(1)
Blogi
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Mapy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Nauka i badania
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-232. Indeks.
I. WYZWANIA DLA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMATYCZNYM: 1. Problemy społeczeństwa wiedzy ; 2. Edukacja dla potrzeb społeczeństwa informacyjnego i globalizacji ; 3. Wpływ mediów na przemiany edukacji ; II. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Psychologiczny kontekst kształcenia zdalnego ; 2. Pedagogiczny kontekst kształcenia zdalnego ; 3. Rola i funkcje nauczyciela ; III. DYDAKTYKA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Dydaktyka jako teoria i praktyka kształcenia ; 2. Teorie i koncepcje kształcenia multimedialnego ; 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu zdalnym ; IV. PROJEKTOWANIE I REALIZACJA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Etapy projektowania kursu zdalnego ; 2. Cele i treść w procesie kształcenia ; 3. Zasady kształcenia ; 4. Formy i metody kształcenia ; 5. Sprawdzanie i ocenianie efektywności kształcenia ; V. KIERUNKI I UWARUNKOWANIA ROZWOJU: 1. Uwarunkowania prawne ; 2. Rozwój technologii a perspektywy rozwojowe kształcenia zdalnego ; 3. Efektywność kształcenia zdalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-232. Indeks.
Netografia s. 233-234.
I. WYZWANIA DLA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMATYCZNYM: 1. Problemy społeczeństwa wiedzy 2. Edukacja dla potrzeb społeczeństwa informacyjnego i globalizacji 3. Wpływ mediów na przemiany edukacji. II. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Psychologiczny kontekst kształcenia zdalnego 2. Pedagogiczny kontekst kształcenia zdalnego 3. Rola i funkcje nauczyciela. III. DYDAKTYKA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Dydaktyka jako teoria i praktyka kształcenia 2. Teorie i koncepcje kształcenia multimedialnego 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu zdalnym. IV. PROJEKTOWANIE I REALIZACJA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Etapy projektowania kursu zdalnego 2. Cele i treść w procesie kształcenia 3. Zasady kształcenia 4. Formy i metody kształcenia 5. Sprawdzanie i ocenianie efektywności kształcenia. V. KIERUNKI I UWARUNKOWANIA ROZWOJU: 1. Uwarunkowania prawne 2. Rozwój technologii a perspektywy rozwojowe kształcenia zdalnego 3. Efektywność kształcenia zdalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 80)
Nazwa aut. na s. [174].
Bibliogr. przy niektórych ref.
Dod. strona tyt. w jęz. ang.
Spis treści również w jęz. ang.
E-LEARNING - TEORIA, DYDAKTYKA, METODYKA: Możliwości i ograniczenia wykorzystania e-learningu w kształceniu osób niepełnosprawnych ; Od analizy potrzeb do analizy jakości, czyli jak profesjonalnie stworzyć e-szkolenie ; METODY, TECHNIKI i NARZĘDZIA E-LEARNINGU: Jaka biblioteka dla pokolenia online? Ogólnodostępne narzędzia i skuteczne metody tworzenia środowiska biblioteki w społecznym Internecie ; Jak cyfrowi imigranci cyfrowych tubylców nauczali - czyli nie taki Web 2.0 straszny ; Infolit Global - w kierunku rozwoju information literacy ; E-LEARNING - PRZYKŁADY DOBREJ PRAKTYKI: Szkolenia online z przysposobienia bibliotecznego oraz interaktywna Biblioteka Główna UMCS w SecondLife ; Szwedzkie doświadczenia z e-learningiem ; Poradnik e-learningowy "Biblioteka Jagiellońska dla początkujących" ; Koncepcja szkolenia bibliotecznego online na przykładzie Biblioteki Politechniki Białostockiej ; Blended learning jako efektywna metoda nauczania. Z doświadczeń Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku ; Wykorzystanie e-learningu w szkoleniu bibliografów w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu ; E-learning w pracy nauczyciela bibliotekarza - warsztaty metodyczne w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN w Lublinie ; Platforma Moodle w Bibliotece Pedagogicznej w Ciechanowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 79)
S. tyt. także ang.
Spis treści także ang.
I. E-LEARNING W TEORII: E-learning w edukacji ; Elementy prawa autorskiego w e-learningu ; E-learning w bibliotece jako wartość dodana ; Czy kultura informacyjna może być wartością dodaną e-learningu? ; Jakość szkoleń e-learningowych: standardy i ewaluacja. II. E-LEARNING W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU BIBLIOTEKARZY: Potrzeby zdalnego kształcenia bibliotekarzy w perspektywie de-konstrukcji bibliotek ; Budujemy e-szkołę. Krótki przegląd możliwości ; Narzędzia platformy Moodle ; Kształcenie bibliotekarzy online: od klasyki do awangardy. III. E-LEARNING W PRAKTYCE: Biblioteczne Centrum Zdalnej Edukacji - nowy trend w edukacyjnej działalności bibliotek ; Szkolenie biblioteczne online w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w kontekście globalnej sieci cyfrowej ; Wykorzystanie platformy edukacyjnej Moodle w Bibliotece Pedagogicznej Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku ; E-learning w akademickim kształceniu bibliotekarzy i pracowników informacji - na przykładzie wykorzystania platformy zdalnego nauczania w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego ; Klub Bibliotekobywalców 2009.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 47-49.
I. Edukacyjne aspekty globalnej sieci: 1. Metoda przekazywania wiedzy ; 2. Formy edukacji ; 3. Rozwój edukacji elektronicznej ; 4. Funkcjonowanie edukacji w mediach społecznościowych ; 5. Internet jako źródło zdobywania wiedzy - szanse i zagrożenia. II. Portale społecznościowe jako narzędzie edukacyjne: 1. Rodzaje serwisów społeczościowych ; 2. Social Media w Polsce i na świecie ; 3. Serwisy społecznościowe, które wspomagają proces nauczania. III. Badanie ankietowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 7 (2012))
M.in. badania wśród nauczycieli woj. podkarpackiego (s. 111-120).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
CZ. I. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I MULTIMEDIALNYCH W EDUKACJI: Problemy efektywności edukacji informatycznej i informacyjnej ; Technologie informacyjne i multimedialne szansą edukacji XXI wieku ; Uwarunkowania techniczno-ekonomiczne i społeczne wprowadzania technologii informacyjnych i multimedialnych w polskim systemie edukacji ; Technologie informacyjne w kształceniu technicznym ; Počítač vo vzdelávani deti predškolského veku. CZ. 2. EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH: Obserwacje spontanicznego wykorzystania komputerowego narzędzia przeznaczonego do samodzielnego eksploracyjnego zdobywania wiedzy na temat sieci neuronowych ; Nauczyciele a efektywność technologii informacyjnych ; Efektywność dydaktyczna uczenia się - nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium ; Technologie multimedialne wspierające dydaktykę języków obcych. CZ. 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PRAKTYCE: Związki Internetu ze sferą edukacji w opiniach użytkowników ; Nahradí simulovaný experiment reálny? ; Stan infrastruktury informatycznej w polskich szkołach plastycznych ; Multimédia a e-learning - trend súčasného vzdelávania ; Výsledky experimentu využitia multimédií vo výučovani predmetu technika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. W KIERUNKU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Wpływ informatyki na różne dziedziny życia ; Definicje, właściwości i funkcje społeczeństwa informacyjnego ; O nauczaniu informatyki stosowanej ; Wybrane problemy społeczeństwa informacyjnego ; Społeczeństwo informacyjne - nowy wymiar informacji ; Społeczeństwo informacyjne w rozwoju cywilizacyjnym ludzkości. II. EDUKACYJNY WYMIAR SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Świadomość prawno-etyczna w Internecie wśród studentów Szkoły Głównej Handlowej ; Postrzeganie technologii informacyjnych w polskim szkolnictwie ; Technologie informacyjne w procesie całożyciowego uczenia się ; Idea nauczania programowanego w perspektywie rozwoju form kształcenia wykorzystujących społeczną przestrzeń Internetu ; Pakiety dydaktyczne w edukacji ogólnotechnicznej i informatycznej ; Jak przybliżać studentom problemy społeczeństwa informacyjnego?. III. TECHNOLOGIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Zastosowania pakietu Microsoft Expression Studio do wyświetlania treści multimedialnych ; Informacja i systemy informacyjne w działalności gospodarczej ; Informatyzacja procesów przygotowania produkcji i jej praktyczne konsekwencje ; Technologia Web 2.0 jako środowisko dydaktyczne w szkole społeczeństwa wiedzy ; Dydaktyka e-biznesu, studencka przygoda z ekonomią ; Komputerowe gry dydaktyczne w procesie nauczania ; Symulacje komputerowe przekazu podprogowego sygnału sinusoidalnego przez równoległy układ neuronów z użyciem szumu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akademickie nauczanie zdalne : czego nauczyła nas pandemia? / redakcja: Tomasz Grzyb i Anna M. Ziółkowska. - Sopot : Smak Słowa, copyright © 2023. - 272 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografie przy rozdziałach.
Wprowadzenie: Tomasz Grzyb, Anna M. Ziótkowska, Nauczanie zdalne po pandemii - czy (i jak) zostanie z nami, gdy nie będzie już koniecznością? ; R. I. Anna Hełka W jakim stopniu zajęcia zdalne mogą zastąpić zajęcia w sali? Studium przypadku natychmiastowej transformacji Uniwersytetu SWPS w uniwersytet zdalny w trakcie pandemii w 2020 roku ; R. 2. Łukasz Tanaś, Innowacje dydaktyczne: HyFlex i zbliżone schematy - zastosowania ; R. 3. Agnieszka Kozłówska, Student Experience Design, czyli projektowanie doświadczeń kształcenia zdalnego ; R. 4. Aleksandra Dopierała, Jak budować zajęcia zdalne, które sprzyjają zaangażowaniu studenta? ; R. 5. Joanna M. Kwaśniewska, Trening twórczości: od tradycyjnych spotkań w sali do pracy online ; R. 6. Jakub Kuś, Wygrać wiedzę: rola gier w zwiększaniu skuteczności nauczania zdalnego podczas pandemii COVID-19 ; R. 7. Natalia Frankowska, Edyta Bonk, Katarzyna Kulwicka, Agnieszka Mościcka-Teske, Małgorzata Piasecka, Patrycja Stawiarska, Łukasz Tanaś, Anna M. Ziółkowska, Dwie strony medalu? O zaletach i wadach w(y)łączonych kamer podczas zajęć zdalnych ; R. 8. Katarzyna Kulwicka, Agnieszka Mościcka-Teske, Pandemia a zdrowie psychiczne. Praca ze studentami z zaburzeniami zdrowia psychicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 267-[281].
Dla dyrektorów, nauczycieli szkół ponadpodstawowych i studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich.
Streszczenie w języku angielskim.
Wstęp ; R. I. Technologie cyfrowe - konstytutywny element nowoczesnej edukacji: 1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych, konwergencja ; 2. Możliwości wykorzystania technologii cyfrowych w procesie kształcenia ; 3. Programy i aplikacje mobilne w edukacji ; 4. Dualizm technologii cyfrowych ; R. II. Przestrzeń medialna miejscem spotkania uczniów i nauczycieli: 1. Przestrzeń medialna jako środowisko komunikacyjne i źródło informacji ; 2. Edukacja poza systemem klasowo-lekcyjnym ; 3. Kompetencje medialne nauczycieli i uczniów ; 4. Wykorzystanie przestrzeni medialnej w samokształceniu ucznia i nauczyciela ; R. III. E-learning jako forma przekazu wspierająca proces kształcenia: 1.E-learning, ustalenia terminologiczne ; 2. Systemy i formy e-leamingowe ; 3. Standaryzacja kursów e-learningowych ; 4. Rola komunikowania w e-learningu ; R. IV. E-learning w praktyce: 1. Przegląd platform edukacyjnych ; 2. Funkcjonalności i sposoby wykorzystania platform e-learningowych ; 3. Efektywność, zalety i ograniczenia platform e-learningowych ; 4. Platforma edukacyjna Moodle jako narzędzie wspomagające dydaktykę ; R. V. Platformy e-learningowe w szkołach ponadpodstawowych w świetle badań: 1. Założenia metodologiczne badań własnych ; 2. Charakterystyka grupy badawczej ; 3. Infrastruktura informatyczna badanych szkół: Dostęp do sieci internetowej ; Ograniczenia w dostępie do Internetu ; Szybkość oraz szerokość pasma Internetu ; Rodzaj medium transmisyjnego ; Fizyczne urządzenia sieci informatycznej ; Oprogramowanie sieciowe ; Zarządzanie siecią informatyczną ; Konkluzja ; 4. Wykorzystanie platform e-learningowych w procesie kształcenia ; 5. Przygotowanie nauczycieli do wykorzystywania platform e-learningowych w procesie kształcenia: Platformy e-learningowe w procesie kształcenia w opinii badanych nauczycieli ; Zasoby, aktywności, materiały oraz funkcjonalności wykorzystywane w kursach e-learningowych ; Ocena wybranych komponentów kursów e-learningowych ; Modele e-learningu wykorzystywane w tworzeniu kursów oraz bariery korzystania z platform e-learningowych ; Konkluzja ; 6. Kursy e-learningowe w opinii uczniów: Wykorzystywanie kursów e-learningowych w procesie uczenia się ; Pozytywne i negatywne cechy uczenia się metodą e-leamingową ; Konkluzja ; R. VI. Implementacja platformy e-Iearningowej w środowisku szkolnym: 1. Ocena infrastruktury informatycznej szkoły, postulaty ; 2. Model platformy e-learningowej do szkół ponadpodstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. publ. R. Michalskiego s. [19]-[23].
Ryszard Michalski - człowiek, poeta, uczony. HISTORIA I POLITYKA: Czy Rosja przetrwa prezydenturę Dimitrija Miedwiediewa? ; Koniec "doktryny Busha"? Ważne głosy w dyskusji nad kondycją Stanów Zjednoczonych w kontekście wyborów prezydenckich 2008 roku ; Próby podejmowania dialogu między chrześcijańskimi grupami sprzeciwu a opozycjonistami z NRD i PRL do roku 1990 ; Założenia ustroju społeczno-politycznego oraz polityki zagranicznej Czechosłowacji w Koszyckim Programie Rządowym ; "Wolne" miasta okresu międzywojennego ; Rok 1922: dwie tragedie, dwie wizje Rzeczypospolitej ; Konstytucja Republiki Litewskiej z 1922 roku a mniejszości narodowe ; Powstanie i oblicze polityczne Sejmu Ustawodawczego 1919-1922 ; Polrewkom i Galrewkom latem 1920 roku ; Problemy z określeniem liczby żołnierzy Armii Czerwonej wziętych do niewoli polskiej podczas bitwy warszawskiej w sierpniu 1920 roku ; Czy Ukraińcy są narodem? - dylemat germanofilskiego odłamu aktywistów polskich z 1918 roku ; Masaryk a polsko-czechosłowacka współpraca wojskowa na Ukrainie pod koniec 1917 roku ; Garść dokumentów dyplomatycznych skierowanych do Szwajcarii w 1834 roku w związku z próbą emigrantów politycznych wywołania przewrotu w Królestwie Sardynii. KULTURA I EDUKACJA: Koncepcje edukacyjne współczesnego ruchu narodowego w Polsce ; Szkoła jako kreator oddziaływania wychowawczego państwa w katolickiej doktrynie wychowawczej w Drugiej Rzeczypospolitej ; 19 kwietnia, 9 października, 11 listopada. Od wyzwolenia do niepodległości. Spory i polemiki wokół obchodów rocznicowych, na łamach prasy polskiej w Wilnie w okresie międzywojennym ; Zarys działalności Akademickiego Związku Syjonistycznego "Kadimah" w Wilnie w okresie Drugiej Rzeczypospolitej ; Sowiecka propaganda bez Sowietów - mechanizm wychowawczy współczesnej Rosji ; Krótki obraz dziejów szkolnictwa wyższego w Polsce ; Ukraińscy śpiewacy na scenach Warszawy ; Dawne Wilno a świadomość historyczna narodów Wielkiego Księstwa Litewskiego ; Ceremoniał pogrzebowy w litewskim wojsku 1919-1940 ; Rosyjscy emigranci w Polsce w moich wspomnieniach ; E-learningw świetle wybranych badań w Polsce w XXI wieku ; Kztałcenie ustawiczne osób biernych zawodowo i bezrobotnych w wieku 45+ w krajach rozwiniętych i możliwości wykorzystania tych doświadczeń w Polsce. KOŚCIÓŁ I RELIGIA: Pluralizm religijny w modelu stosunków państwowo-kościelnych na Ukrainie ; Kwestia ukraińska w protestantyzmie Drugiej Rzeczypospolitej ; Akcja Katolicka w diecezji włocławskiej w okresie międzywojennym ; Arcybiskup Józef Bilczewski - obywatel, pasterz i święty trudnych czasów... ; Kwestie wyznaniowe na dawnych mapach Rzeczypospolitej XVI-pierwsza połowa XVIII wieku. PRAWO I EKONOMIA: Wybór obowiązkowej procedury rozstrzygania sporów w konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza ; Polityczne i prawne aspekty zakończenia wojny z Niemcami ; Współczesne koncepcje i ujęcia struktur organizacyjnych ; Normy dotyczące zobowiązań korporacji wielonarodowych w dziedzinie praw człowieka - kilka uwag o problemach związanych z różnymi źródłami regulacji ; Status prawny zatrzymanych w Guantanamo Bay - stan obecny ; Ostatnie zmiany w charakterze współpracy pomiędzy Unią Europejską i krajami Afryki, Karaibów i Pacyfiku ; REGIONALIA: Prasa powiatu świeckiego w latach 1920-1939 ; Samorząd terytorialny na Pomorzu w Drugiej Rzeczypospolitej Polskiej ; Społeczeństwo powiatu rypińskiego w latach 1945-1947 ; Październik 1956 roku na Pomorzu Nadwiślańskim w świetle artykułów prasowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [167]-182.
1. Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko komunikacyjne ; 2. Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko kulturotwórcze ; 3. Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko edukacyjne ; 4. Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko dziennikarskie ; 5. Założenia metodologiczne badań własnych ; 6. Kultura e-studiowania w świetle badań własnych ; 7. Interpretacja wyników badań i wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [167]-182.
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko komunikacyjne ; Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko kulturotwórcze ; Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko edukacyjne ; Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko dziennikarskie ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Kultura e-studiowania w świetle badań własnych ; Interpretacja wyników badań i wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102799 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 311)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Socjologiczno-Historyczna ; nr 38)
M.in. dot. orientacji życiowych kobiet na przykł. rzeszowskiego ośrodka akademickiego.
Bibliogr. przy rozdz.
Przy niektórych rozdz. streszczenie w jęz. ang.
1. Planowanie struktur społecznych. Przyczynek do polskiej zmiany; 2. Socjologiczne aspekty zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa obywateli; 3. Społeczne i polityczne aspekty globalizacji w rolnictwie; ; 4. Wyzwania szkolnictwa wyższego krajów Europy Środkowowschodniej u progu XXI wieku; 5. Motywy podejmowania decyzji o kształceniu w zawodzie pracownik socjalny w opiniach młodzieży studjującej; 6. Orientacje życiowe kobiet na przykładzie rzeszowskiego ośrodka akademickiego; 7. Nowy rodzaj edukacji - e-nauczanie; 8. Techniki manipulacji graficzną prezentacją danych (na wybranych przykładach); 9. Wywiad narracyjny i możliwość jego zastosowania na gruncie socjologii sportu (na wybranych przykładach).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. pandemii na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Wprowadzenie ; Od redakcji ; R. I. KONTEKSTY ZDARZEŃ I UZASADNIENIA PODJĘTYCH BADAŃ: Elżbieta Perzycka, Lidia Marek, Społeczny kontekst edukacji akademickiej w czasie pandemii COVID-19 ; Eunika Baron-Polańczyk, Tomasz Warzocha, Edukacja zdalna – organizacyjny kontekst kształcenia w pandemii ; Oskar Szwabowski, Autoetnografia w czasach zarazy ; R. II. DZIENNIKI NAUCZYCIELI AKADEMICKICH: Krzysztof Łuszczek, Interpersonalno-wizerunkowe gry ; Elżbieta Perzycka, Rodzina i praca zawodowa pod jednym dachem. Zaskakująca codzienność? ; Lidia Marek, Dziennik o lękach, trudnościach oraz poszukiwaniu nadziei i antykruchości w czasach zarazy ; Marta Gliniecka, Opowieści z czasów pandemii, czyli jak ocalić więzi, będąc na uwięzi? ; Aleksander Cywiński, Pesymistyczny, zgryźliwy, niebohaterski dziennik z czasów pandemii ; Oskar Szwabowski, Dziennik pandemiczny ; Paulina Woźniak-Chojnacka, Doświadczenia rzeczywistości zdalnego nauczania czy science fiction edukacji akademickiej w czasie pandemii ; Wojciech Walat, Wyjątki z dziennika prorektora ds. studenckich i kształcenia w okresie pandemii COVID-19 ; Waldemar Lib, Początek i koniec pandemii, czyli od 11 marca 2020 do 30 marca 2022 roku na Uniwersytecie Rzeszowskim ; R. III. DZIENNIKI STUDENTÓW: Colette Szczepaniak, Pozorne doktoryzowanie się, pozorne matkowanie w czasie pandemii. Matka- -doktorantka w czasie pandemii ; Adrianna Kluczyńska, Lekcje pandemii ; Patrycja Gunia, Zderzenie z pandemiczną rzeczywistością ; Sandra Sajdak, Pandemiczne studiowanie ; Kamila Potwora, Ja w pandemii ; Patrycja Hrycko, Pandemia wielką lekcją życia ; Izabela Szaro, SARS-CoV-2 międzynarodowym studentem z Wuhan ; Dominika Gruntkowska, Zapiski z pandemii, czyli wszystko o zdalnym studiowaniu (Wszystko, co nie zostało wyparte i dostępne jest świadomości) ; Paulina Linkiewicz, Opowieść o próbie pozostania studentką i animatorką w czterech ścianach mieszkania w czasie pandemii ; Malwina Paszyn, Między światami, czyli opowieści pandemiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 10 (2015))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
INFORMATYKA W SPOŁECZEŃSTWIE: Technologiczny radar CISCO 2014 ; Jak oswoić osobę starszą z komputerem - aspekty dydaktyczne i psychologiczne ; Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i Internetu przez dzieci i młodzież w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Unii Europejskiej. Aspekty porównawcze ; Edukacja dorosłych w programie ERASMUS+ ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI: Analfabetyzm cyfrowy wyzwaniem dla dydaktyki informatyki ; Kształcenie informatyczne w szkole średniej - 30 lat później ; Obszary kultury technicznej pomijane w kształceniu ICT ; Technologia BYOD w polskich szkołach ; Kształcenie techniczne w ujęciu komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM ; Nauczanie programowania w polskim szkolnictwie ; Zastosowanie aplikacji pomiarowych w nauczaniu metrologii ; IKT vo výučbe predmetu technika na základnej škole ; Perspektíva reálnych experimentov vo vzdelávaní ; Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla procesu kształcenia ; Platformy e-learningowe - serwis internetowy o profilu dydaktycznym ; Platformy e-learningowe a kursy edukacyjne ; Automatyzacja procesu archiwizacji przyrostowej danych z wykorzystaniem Git ; Bezpieczeństwo systemu informatycznego jako proces ; Kontrola integralności kluczowych elementów systemu informatycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 11 (2016))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Nowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; Niedostatki podziału cyfrowego ; Wykorzystanie technologii informacyjnej w projekcie edukacyjnym dotyczącym "dopalaczy" ; Internet jako narzędzie komunikacji w opinii respondentów ; Wirtualne zagrożenia dla rozwoju dzieci (na podstawie badań własnych). II. TIK A EDUKACJA: Oferta edukacyjna w ramach projektu "Informatyka - inwestycją w przyszłość" ; E-materiały dydaktyczne - wyzwania merytoryczne i organizacyjne ; E-podręczniki w nauczaniu matematyki ; Chmura obliczeniowa w edukacji - stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania ; Vplyv informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Overovanie vplyvu informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Big data w relacji do procesów zmian w edukacji ; Nowe media - nowe problemy ; Postawa nauczyciela informatyki wobec pracy w szkole. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Symulatory wirtualnej rzeczywistości ; Badania symulacyjne w nauczaniu energoelektroniki ; Środki komunikacji wizualnej i infografiki w edukacji, biznesie i innych obszarach życia społecznego ; Ukrywanie pól w formularzu w Django z wykorzystaniem jQuery ; Potokowe przetwarzanie danych z dzienników systemowych z wykorzystaniem funkcji generatorów ; Wyznaczanie rozkładu geograficznego potencjalnego zagrożenia, w oparciu o zebrane zablokowane adresy IP z pliku hosts.deny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 12 (2017))
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczące mediów społecznościowych (s. 55) oraz artykuł dotyczący nauczania grafiki komputerowej i modelowania informatycznego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu (s. 242-249).
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo słowacki.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Style życia ludzi w społeczeństwie informacyjnym ; Idea smart living - idea inteligentnego, mądrego stylu życia ; Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna ; Społeczny wymiar technologii informacyjnych. Studia z informatyki społecznej na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie ; Rola mediów społecznościowych w edukacji - stan obecny i perspektywy rozwoju ; Edukacja z zakresu TIK a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego ; Mroczna strona internetu - TOR niebezpieczna forma cybertechnologii ; TIK A EDUKACJA: Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych ; Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty ; "Cyfrowa szkoła" - skok w przyszłość dydaktyki ; Znaczenie edukacji z zakresu techologii informacyjno-komunikacyjnej w przygotowaniu do cyfrowego życia ; Technologie mobilne w edukacji szkolnej ; Poszerzona rzeczywistość w edukacji ; Technologia poszerzonej rzeczywistości - korzyści i zagrożenia aplikacyjne ; Virtuálna realita a vzdelávanie ; Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych ; Programowanie może być interesujące - platforma Arduino ; Wykształcenie matematyczne a informatyka ; Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii - poziom gimnazjum ; Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli ; Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych) ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Kształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3D ; Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych ; Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywident ; Modelowanie fizyczne układów mechatronicznych w środowisku SIMULINK-SIMSCAPE ; Wrzeciono CNC małej mocy jako obiekt badawczy dla metod CI na przykładzie detekcji prędkości ; Projektowanie aplikacji i interakcja z użytkownikiem ; Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego ; RECENZJE: Recenzja - "Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko", wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji ; Recenzja - Howard Gardner, "Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce", wyd. MT BIZNES, Warszawa 2009, ss. 368, ISBN: 978-83-61732-04-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 13 (2018))
Bibliografia, netografia przy pracach.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Problemy informatyzacji współczesnego społeczeństwa ; Media cyfrowe a kultura ; Technologie informacyjne w świetle praktyk czytelniczych ; Personalizacja profili internetowych wyzwaniem dla współczesnej edukacji ; Humanista - inżynier, czyli o społecznym wymiarze informatyki ; Przetwarzanie danych biometrycznych w usługach elektronicznych ; Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej ; TIK A EDUKACJA: Wokół debaty "ed-tech". Krytyka edukacyjnego wykorzystania nowych technologii ; Postawy nauczycieli wobec edukacji informatycznej i medialnej w szkole ; Technologie informacyjne w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej ; E-learning studentów na przykładzie uczelni wyższych w Szczecinie ; E-learning - zalety i wady z punktu widzenia studenta ; Polska szkoła w dobie zagrożenia cyberprzestępczością ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych ; Nowe sposoby nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej ; Nie tylko najmłodsi programują! ; Raspberry Pi jako środowisko edukacyjne ; Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej ; Wyszukiwanie obiektów o podobnych cechach w bazie danych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji ; Operatory i ich przeciążanie w aspekcie programowania przetwarzania danych wielowymiarowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 14 (2019))
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie prac w języku angielskim.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe / Ewa Wysocka ; Rola techologii informacyjno-komunikacyjnych w aktywizowaniu osób z niepełnosprawnościami / Katarzyna Garwol ; Kultura informacyjna komponentem bezpieczeństwa państwa i jego obywateli / Tadeusz Piątek ; Manipulacja informacją jednym z kulczowych problemów współczesnego świata mediów / Wojciech Czerski. TIK A EDUKACJA: Znaczenie uniwersytetów dziecięcych w kształtowaniu kompetencji cyfrowych dzieci / Danuta Morańska ; Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym - kilka obszarów potrzebnych zmian ; Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych studentów / Agnieszka Długosz, Anna Koziorowska ; Niewykorzystywany edukacyjny potencjał ICT / Aleksander Piecuch ; Jakość kształcenia w ujęciu standardów cywilizacyjnych społeczeństwa informacyjnego / Marek Kęsy. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Projektowanie dydaktycznych systemów automatyki domowej / Stanisław Szabłowski ; Programowanie mikrokontrolerów w szkole średniej z użyciem platformy ARDUINO / Piotr Kisiel ; Wykorzystanie techniki AdaBoost w modelach opartych na regresji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji / Jacek Wołoszyn ; Zastosowanie programów cieniujących do modelowania odbicia rozproszonego / Artur Hermanowicz, Agnieszka Molga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108528 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej