Bednarek Józef
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Bednarek Józef
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Internet
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Edukacja medialna
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Agresywność
(1)
Automatyka
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Przemoc
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Podręcznik akademicki
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
1. SPOŁECZNE KOMPETENCJE MEDIALNO-INFORMACYJNE W KONTEKŚCIE BEZPIECZEŃSTWA W CYBERPRZESTRZENI I ŚWIATA WIRTUALNEGO (Józef Bednarek): Wstęp ; Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? ; Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? ; Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? ; Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? ; 2. GRY WIDEO JAKO KOMPLEMENTARNE NARZĘDZIE EDUKACJI (Dominika Urbańska-Galanciak): Wstęp ; Gry wideo ľ dobre i złe strony ; Edukacyjne walory gier wideo ; Czego uczą gry? ; 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE WYZWANIEM NIE TYLKO DLA MŁODEGO POKOLENIA (Renata Tomaszewska-Lipiec): Wstęp ; Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej ; Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem ; Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie ; 4. EDUKACYJNE MOŻLIWOŚCI STOSOWANIA ROBOTÓW HUMANOIDALNYCH (Sebastian Koczy): Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych ; Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych ; Relacje człowiek ľ robot a wizja przyszłości ; Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się ; Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości ; 5. UCZEŃ W CYFROWEJ SZKOLE ľ SZANSE I ZAGROŻENIA (Waldemar Grądzki): Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych ; Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły ; Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci ; 6. EDUKACJA I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W SPOŁECZEŃSTWIE WIEDZY (Leszek Zakrzewski): Komunikacja ľ Informacja ľ Wiedza ; Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe ; Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli ; 7. KOMPETENCJE SPOŁECZNE MŁODZIEŻY W KONTEKŚCIE WYZWAŃ MEDIÓW CYFROWYCH (Weronika Kowalska): Kompetencje społeczne ; Kształtowanie kompetencji społecznych 7.3. Internet ľ komunikacja w sieci ; 8. KONSTRUKTYWIZM PEDAGOGICZNY A TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ (Nataliya Woźniak) ; 9. FUNKCJONOWANIE CZŁOWIEKA W CYBERPRZESTRZENI ľ ŚWIAT WIRTUALNY W REALIACH SECOND LIFE (Przemysław Zapędowski): Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi ; Wirtualne światy ; Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach ; Świat wirtualny a świat rzeczywisty ; 10. äMEDIA LITERACYö JAKO ODPOWIEDŹ NA ZAGROŻENIA ZWIĄZANE ZE ŚWIATEM MEDIÓW (Marta Czerwiec): Media a społeczeństwo ; Niebezpieczne treści ; Seks w mediach ľ jak o tym rozmawiać? ; Przedszkolak jako świadomy widz ; 11. NOWY WYMIAR PIŚMIENNOŚCI WIZUALNEJ GENERACJI DIGITAL NATIVES. WYZWANIA EDUKACYJNE (Krzysztof Lewandowski): Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives ; Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej ; Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców ; Rekomendacje dla edukacji wizualnej ; Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych ; 12. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W ŚWIECIE REALNYM, W CYBERPRZESTRZENI ORAZ W RZECZYWISTOŚCI WIRTUALNEJ (Jacek Frenczel): Kilka słów o społeczeństwie ; Komunikacja jako styl, proces i wpływ ; Komunikacja interpersonalna ľ liczy się nie tylko treść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-232. Indeks.
I. WYZWANIA DLA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMATYCZNYM: 1. Problemy społeczeństwa wiedzy ; 2. Edukacja dla potrzeb społeczeństwa informacyjnego i globalizacji ; 3. Wpływ mediów na przemiany edukacji ; II. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Psychologiczny kontekst kształcenia zdalnego ; 2. Pedagogiczny kontekst kształcenia zdalnego ; 3. Rola i funkcje nauczyciela ; III. DYDAKTYKA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Dydaktyka jako teoria i praktyka kształcenia ; 2. Teorie i koncepcje kształcenia multimedialnego ; 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu zdalnym ; IV. PROJEKTOWANIE I REALIZACJA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Etapy projektowania kursu zdalnego ; 2. Cele i treść w procesie kształcenia ; 3. Zasady kształcenia ; 4. Formy i metody kształcenia ; 5. Sprawdzanie i ocenianie efektywności kształcenia ; V. KIERUNKI I UWARUNKOWANIA ROZWOJU: 1. Uwarunkowania prawne ; 2. Rozwój technologii a perspektywy rozwojowe kształcenia zdalnego ; 3. Efektywność kształcenia zdalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-232. Indeks.
Netografia s. 233-234.
I. WYZWANIA DLA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMATYCZNYM: 1. Problemy społeczeństwa wiedzy 2. Edukacja dla potrzeb społeczeństwa informacyjnego i globalizacji 3. Wpływ mediów na przemiany edukacji. II. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Psychologiczny kontekst kształcenia zdalnego 2. Pedagogiczny kontekst kształcenia zdalnego 3. Rola i funkcje nauczyciela. III. DYDAKTYKA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Dydaktyka jako teoria i praktyka kształcenia 2. Teorie i koncepcje kształcenia multimedialnego 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu zdalnym. IV. PROJEKTOWANIE I REALIZACJA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Etapy projektowania kursu zdalnego 2. Cele i treść w procesie kształcenia 3. Zasady kształcenia 4. Formy i metody kształcenia 5. Sprawdzanie i ocenianie efektywności kształcenia. V. KIERUNKI I UWARUNKOWANIA ROZWOJU: 1. Uwarunkowania prawne 2. Rozwój technologii a perspektywy rozwojowe kształcenia zdalnego 3. Efektywność kształcenia zdalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91608 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. - 412 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. Indeks
1.Jaka jest specyfika dydaktyki i nauczania-uczenia się.2.Jak rozwijały i doskonaliły się media.3.Czym są media i technologie informacyjne.4.Najnowsze strategie oświatowo-innformatyczne.5.Jakie są informatyczne tendencje w kształceniu.6.Czym charakteryzuje się kształcenie multimedialne.7.Jak można scharakteryzować wybrane media i multimedia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88981 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej