Edukacja medialna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(51)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(65)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(46)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Sokołowski Marek (1962- )
(5)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Andrzejewska Jadwiga (1923-2010)
(2)
Bednarek Józef
(2)
Furmanek Waldemar (1945- )
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(2)
Taper Agnieszka E
(2)
Wrońska Marta (pedagog)
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baranowski Mariusz
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Brzóska Robert
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Drzewiecki Piotr (1977- )
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Flemming Irene
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grzesiak Ewa
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Janicka-Szyszko Renata
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jasiewicz Justyna
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jung Bohdan
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kmieć Stanisław (1940- )
(1)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Lugova Larisa
(1)
Machowicz Monika (1973- )
(1)
Machura Witold
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Morbitzer Janusz (1957- )
(1)
Nożyński Szymon
(1)
Olak Antoni
(1)
Pielachowski Józef (1940- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Rankin Carolynn
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Rosińska Klaudia (1990- )
(1)
Różycka Martyna
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Stelbecka Magdalena
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Topol Paweł
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Walter Natalia
(1)
Wawrzyniak Krzysztof
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Edukacja medialna
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Kapuściński non-fiction
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(4)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; 4)
1. Rodzaje edukacji czytelniczej i medialnej 2. Organizacja edukacji czytelniczej i medialnej 3. Cele edukacji czytelniczej i medialnej 4. Formy realizacji edukacji czytelniczej i medialnej (samokształceniowej) 5. Praca nauczycieli przedmiotów (bloków przedmiotowych) nad rozwojem kultury czytelniczej i medialnej uczniów 6. Bibliotekarze szkolni i pracownicy innych bibliotek a edukacja czytelnicza i medialna 7. Infrastruktura medialna w szkole 8. Program ramowy edukacji samokształceniowej (czytelniczej i medialnej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr./pow.rzesz, A-Instr (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86850 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr./pow.rzesz, A-Instr (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90586 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 107)
Bibliogr. s. 457-[500]. Indeksy.
Druga s. tyt. i spis treści także ang.
1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej ; 2. Zmiana a rozwój kultury informacyjnej w szkole ; 3. Kultura informacyjna w środowisku szkolnym. diagnoza i terapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. - 412 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. Indeks
1.Jaka jest specyfika dydaktyki i nauczania-uczenia się.2.Jak rozwijały i doskonaliły się media.3.Czym są media i technologie informacyjne.4.Najnowsze strategie oświatowo-innformatyczne.5.Jakie są informatyczne tendencje w kształceniu.6.Czym charakteryzuje się kształcenie multimedialne.7.Jak można scharakteryzować wybrane media i multimedia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-[319].
Konkretny i praktyczny przewodnik dla współczesnych rodziców! Książka, który uczy, jak sprawić, by relacja dziecka z cyfrowym światem była zdrowa i bezpieczna. Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Kiedy dać mu pierwszy smartfon? Czy pozwalać na granie w gry? Jak nauczyć je radzić sobie z hejtem? I jak Internet wpłynie na jego rozwój? Kieszonkowe ekrany stały się nieodłącznym elementem życia nie tylko naszego, lecz także naszych dzieci. Dla nas telefony komórkowe, smartwatche, tablety i przenośne konsole były nowościami. Uczyliśmy się ich obsługi, stopniowo poznawaliśmy interaktywny świat, powoli zanurzaliśmy się coraz głębiej w sieć. Dla naszych dzieci ekrany są oczywistością, nie znają świata bez nich, a po sieci poruszają się nieporównywalnie zgrabniej niż my. Co nie znaczy, że są w niej zupełnie bezpieczne i że wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. Kiedy coraz więcej głosów gani dorosłych za to, że nie potrafią wprowadzać dzieci w świat cyfrowy, Magdalena Bigaj w swojej książce mówi: to normalne, że popełniamy błędy. Ważne, aby wyciągać z nich wnioski. „Wychowanie przy ekranie” nie tylko dostarcza niezbędnej wiedzy na temat higieny cyfrowej, lecz także dodaje rodzicom otuchy. Autorka nie moralizuje, za to dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami solidną dawką wiedzy niezbędnej każdemu współczesnemu rodzicowi oraz praktycznymi radami popartymi swoim unikatowym doświadczeniem, w którym łączy role edukatorki, badaczki, pracowniczki świata nowych technologii oraz matki. [www.azymut.pl, 2024]
Koniec świata wirtualnego ; Czego nam nie mówią w szkole rodzenia ; O myciu mózgu. Czyli po co nam higiena cyfrowa i jak ją wprowadzić w życie ; Narodziny w sieci ; Maluchy. Dlaczego twoje dziecko uważa cię za największego fana Psiego Patrolu? ; Starszaki. Zabawy na nowym trzepaku ; Nastolatki. Koniec cyfrowej niewinności ; Nie wychowujemy straconego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113603 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [228]-243.
I. AUDIOWIZUALNOŚĆ W KULTURZE. 1. Kultura, wiara i komunikacja: Teologiczno-antropologiczne rozumienie kultury ; Kultura w ujęciu semiotycznym. 2. Szczególna rola mediów w przemianach kulturowych: Kulturowe skutki nowych technologii ; Media jako katalizatory przemian ; Od oralności do audiowizualności ; Audiowizualność jako typ kultury. 3. Obawy o status słowa w kulturze audiowizualnej: Zjawisko dominacji ikonosfery ; Przejawy marginalizacji logosfery. II. ODNOWA LOGOSFERY W KULTURZE AUDIOWIZUALNEJ. 1. Logos w kulturze: Środowisko słowa, myśli i sensu ; Teologia Logosu. 2. Pojednanie słowa i obrazu: Pochwała widzialności ; Kultura reguluje się sama ; Znaczenie multimediów. 3. Apologia logosfery: Pochwała i obrona słowa. Podstawowe założenia ; Defensywno-afirmayywny model apologii logosfery. III. WYCHOWANIE DO LOGOSFERY W EDUKACJI MEDIALNEJ. 1. Potrzeba, cele i zadania edukacji medialnej: Uczenie "medialnej piśmienności" ; Edukacja przez media, media w edukacji a wychowanie do mediów ; Wiedza o mediach a praktyka medialna ; Wychowanie do logosfery jako integralna część edukacji medialnej. 2. Rola instytucji społecznych w wychowaniu do logosfery: Rodzina jako pierwszy wychowawca i animator środowiska słowa ; Wychowanie do logosfery w szkole ; Apologia logosfery jako zadanie państwa i organizacji pozarządowych. 3. Troska o logosferę jako zadanie duszpasterskie: Kościół o wychowaniu do mediów ; Formy apologii logosfery w praktyce duszpasterskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
I. EDUKACYJNE ASPEKTY MULTIMEDIÓW: Niezbędność systemowego podejścia do pedagogicznej problematyki opracowań multimedialnych ; Multimedialny substrat technologiczny społeczeństwa informacyjnego w kontekście edukacji ; Wpływ zmian technologicznych w teleinformatyce na postrzeganie roli multimediów we współczesnej dydaktyce ; IKT a multimediálne didaktické programy vo vzdelávani k technike a technologiám v základnej škole. II. UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE WSPOMAGANE ŚRODKAMI MULTIMEDIALNYMI: System multimedialny w teorii i praktyce szkolnej ; Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w nauczaniu przedmiotów technicznych ; Wykorzystanie multimediów w nauczaniu ; Implementácia IKT do vyučovacieho procesu. III. MULTIMEDIA W PRAKTYCE SZKOLNEJ: Multimedia alternatywnym źródłem informacji ucznia ; Aktywne prezentacje multimediów w e-edukacji ; Uwarunkowania edukacyjne Internetu ; Ocena edukacyjnych programów komputerowych (EPK) ; Vyživanie multimédii v školskiej praxi v Slovenskiej republike. IV. RECENZJE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. W KIERUNKU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Wpływ informatyki na różne dziedziny życia ; Definicje, właściwości i funkcje społeczeństwa informacyjnego ; O nauczaniu informatyki stosowanej ; Wybrane problemy społeczeństwa informacyjnego ; Społeczeństwo informacyjne - nowy wymiar informacji ; Społeczeństwo informacyjne w rozwoju cywilizacyjnym ludzkości. II. EDUKACYJNY WYMIAR SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Świadomość prawno-etyczna w Internecie wśród studentów Szkoły Głównej Handlowej ; Postrzeganie technologii informacyjnych w polskim szkolnictwie ; Technologie informacyjne w procesie całożyciowego uczenia się ; Idea nauczania programowanego w perspektywie rozwoju form kształcenia wykorzystujących społeczną przestrzeń Internetu ; Pakiety dydaktyczne w edukacji ogólnotechnicznej i informatycznej ; Jak przybliżać studentom problemy społeczeństwa informacyjnego?. III. TECHNOLOGIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Zastosowania pakietu Microsoft Expression Studio do wyświetlania treści multimedialnych ; Informacja i systemy informacyjne w działalności gospodarczej ; Informatyzacja procesów przygotowania produkcji i jej praktyczne konsekwencje ; Technologia Web 2.0 jako środowisko dydaktyczne w szkole społeczeństwa wiedzy ; Dydaktyka e-biznesu, studencka przygoda z ekonomią ; Komputerowe gry dydaktyczne w procesie nauczania ; Symulacje komputerowe przekazu podprogowego sygnału sinusoidalnego przez równoległy układ neuronów z użyciem szumu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96674 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-72078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1651-2.
Bibliogr. s. [563]-574. Indeks.
I.WPROWADZENIE: 1. Od prasoznawstwa do medioznawstwa. Perspektywa naukowego globtrotera ; 2. Nauki o mediach i komunikacji społecznej jako nowa dyscyplina nauk humanistycznych ; II. PŁYNNA MEDIALNOŚĆ: 1. Panta rei, czyli teoria komunikowania wobec wyzwań nowych mediów ; 2. Pochwała medioznawstwa, czyli renesans McLuhana ; 3. Rwący nurt informacji ; 4. Polska łódka, europejskie morza i światowy ocean. Żeglując ku społeczeństwu globalnej informacji ; III. MEDIAMORFOZA: 1. Jima Banistera taksonomia mediów - próba uniwersalnej klasyfikacji medialnej ; 2. Perspektywa mediamorfozy jako transformacji systemu mediów ; 3. Radiomorfoza w kontekście ewolucji, adaptacji i konwergencji mediów ; 4. Książka i czytelnictwo: trwanie i zmiana w erze cyfrowej ; 5. Nowe wino w nowym bukłaku - gazeta na iPadzie? ; 6. Ontologia Internetu ; 7. Internet jako paradoks ; IV. SOCJOMORFOZA: 1. Społeczeństwo informacyjne i jego teoretycy ; 2. Społeczeństwo masowe, informacyjne, sieciowe czy medialne? ; 3. Media jako czynnik zróżnicowania społecznego ; 4. Strategia Lizbońska budowy europejskiego społeczeństwa informacyjnego ; 5. Komórka w naszej chacie ; 6. Pokolenie SMS-u w rozwiniętym społeczeństwie informacyjnym ; 7. Od ludzi Turinga do pokolenia sieciaków. Rola narzędzi informacyjnych i komunikacyjnych w kształtowaniu osobowości społecznej ; V. MEDIATYZACJA SFERY PUBLICZNEJ: 1. Wprowadzenie do komunikowania politycznego. Wstęp do wydania polskiego Briana McNaira ; 2. Przełamywanie partyjnego monopolu mediów ; 3. Władza czy panowanie mediów? ; 4. Wolność słowa w obszarze komunikacji społecznej ; 5. Lewica a media ; 6. Opozycja w cyberprzestrzeni ; VI. NIEBEZPIECZNE MEDIA: 1. Walka i terroryzm w zmediatyzowanym świecie: nowy paradygmat rozproszonej wojny ; 2. Sieć Al-Kaidy, Al-Kaida w sieci ; 3. Władcy słów: politycy, media i prawnicy wobec terroryzmu i terrorystów ; 4. Terrorwizja. "Wstrząsające" wydarzenia medialne jako element kultury strachu ; 5. Dziennikarze i terroryści: rozgłos czy riposta? ; 6. Skandal czy spektakl? ; 7. Czarny PR - praktyka, historia i teoria. Etyka? ; VII. DZIENNIKARSTWO NA ROZDROŻU: 1. Poskramianie dziennikarzy. Instrumentarium demokracji dyktatorskiej ; 2. Od tabloidów do tabloidyzacji mediów ; 3. Dziennikarstwo śledcze: źródła, przecieki, oczyszczalnia ścieków czy czarny PR (zatruta studnia)? ; 4. Jak wolne mass media psują demokrację ; 5. Etyka i media: między wolnością, odpowiedzialnością i profesjonalizmem ; 6. Zarządzanie jakością w dziennikarstwie jako odzyskiwanie wiarygodności służby publicznej ; 7. Komunikowanie jest najważniejsze... w sytuacjach wielkich kataklizmów, katastrof, krachów i skandali, aktów terrorystycznych ; VIII. EDUKACJA MEDIALNA: 1. Surfowanie czy żeglowanie w cyberprzestrzeni, czyli o wychowaniu człowieka medialnego i mobilnego homo internetus ; 2. Mobilny multikomputer w rękach dziecka, czyli o konieczności edukacji medialnej ; 3. Nowa edukacja medialna w społeczeństwie ryzyka i katastrof ; IX. DOKĄD NIESIE NAS WARTKI NURT MEDIÓW?: 1. Quo vadis, media? Gdzie zdążają media masowe? ; 2. iPad, czyli dokąd prowadzą nas najnowsze media? Gizmo czy nasz drugi mózg? ; 3. Gazeta - wymierający gatunek. Mane, tekel, fares?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97305 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera również artykuły przedstawione na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Wolność a/i odpowiedzialność : problemy współczesnych mediów", która odbyła się w listopadzie 2010 r. w Opolu.
Bibliogr. przy art.
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów ; Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej ; Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej ; Medialna władza nad wartościami ; Prawo do informacji a utrwalanie wizerunku nagiej osoby bez jej zgody ; Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiązek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna ; Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy ; Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska ; Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym ; Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej ; Rola mediów w polityce ; Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych ; Media relations w erze social media ; Copywriting, public relations i dziennikarstwo ; Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości ; Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym ; Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych ; Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady ; Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna ; Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej? ; Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia ; Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania na temat "wizerunku kibica piłkarskiego" ; "Skazy, zadry i szczerby"... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym ; Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach ; Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej ; Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej ; Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa ; Public Relations - ważna dziedzina zarządzania ; Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych ; Złożone uwarunkowania kryptoreklamy ; Wolność ekspresji artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na okł.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Nazwy aut. na okł.
Edukacja kulturalna w pracach UNESCO i organizacji europejskich. I. ROLA KULTURY W KSZTAŁTOWANIU SPOŁECZEŃSTWA KREATYWNEGO: Od reprodukcji kultury do kreacji ; Praktykowanie kultury. Szkic do problemu ; Kultura - media - edukacja ; Kultura - co to pojęcie dla nas znaczy? ; Ekonomika kultury jako dziedzina badawcza. II. NOWE WYZWANIA EDUKACYJNE: Edukacja artystyczna - perspektywy ; Antropologia, komunikacja, animacja - trzy wymiary "wiedzy o kulturze" ; Media w przemianach kulturowych - odniesienia edukacyjne ; Muzeum jako narzędzie edukacji ; Edukacja muzealna w praktyce Zamku Królewskiego w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 257)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach oraz streszczenie w języku angielskim całości.
MARLENA PLEBAŃSKA, Cyfrowe kompetencje nauczycieli ; NATALIA WALTER, Cyfrowa inteligencja emocjonalna: o kształtowaniu empatii i społeczno-emocjonalnej świadomości u współczesnych dzieci ; MARTA CIESIELKA, AGATA OSMENDA, Blog jako narzędzie pracy nauczyciela i ucznia ; DANUTA MORAŃSKA, Nauczyciel wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego ; MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ, Medialny wizerunek ucznia zdolnego ; SONIA WAWRZYNIAK, Nowoczesne technologie w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się ; KATARZYNA WASZYŃSKA, DARIUSZ P. SKOWROŃSKI, Pomoc psychologiczna online w aspekcie poradnictwa i terapii seksuologicznej - główne założenia teoretyczne i implikacje kliniczne ; WIESŁAW BESTRZYŃSKI, ROBERT SZYMIEC, Ewaluacja immersyjno-medialnej metody nauczania języka angielskiego z elementami edukacji medialnej ; ANNA MICHNIUK, Współczesna, nowomedialna(?) szkoła - próba charakterystyki ; ANNA GOCAŁ, Kompetencje medialne dzieci w wieku przedszkolnym w narracji rodziców oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego ; SYLWIA POLCYN-MATUSZEWSKA, Grać czy nie grać? Oto jest pytanie - zastosowanie multimedialnych gier edukacyjnych w procesie kształcenia ; JOANNA SIKORSKA, Minecraft jako przykład gry komputerowej rozwijającej inteligencje wielorakie dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym ; DARIA SZYKOWNA, Wykorzystanie tablicy interaktywnej w szkole podstawowej jako wyzwanie dla nowoczesnej edukacji ; AGATA ŻBIKOWSKA, Kompetencje medialne polskich gimnazjalistów - czego cyfrowi tubylcy mogą się od nas nauczyć? ; AGATA OSMÓLSKA, Forum internetowe jako przestrzeń edukacyjna ; ALEKSANDRA ROŻEK, Nowe media w życiu osób z wadą słuchu ; ADAM PIETRZYKOWSKI, Telewizja akademicka jako środek do realizacji misji uniwersytetu w czasach nowych mediów ; ALEKSANDRA HULEWSKA, Edukacja zdrowotna w social media - szansę i zagrożenia ; The educational and social challenges of digital reality (Summary).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; [9])
Bibliogr. s. 387-403. Indeks.
Streszcz. ang.
O STANIE NIECZYTANIA: Przywrócić przyjemność w czytaniu ; Kryzys lektury na tle innych kryzysów cywilizacyjnych. O PRZYJEMNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZYTANIA: Odzyskać czytelnika dla literatury ; Etyczne aspekty lektury a filozofia edukacji. O MODELACH CZYTANIA: Wolność i etyka czytania hermeneuty ; Odpowiedzialne odpowiadanie Innemu w dekonstrukcji ; Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze intertekstualnej ; Konieczność otwarcia na różnorodność praktyk czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 152)
Tyt. z dod. s. tyt.: A time of change - a time of challenge. The libraries' and information center's role in developing modern competencies.
Bibliogr. po rozdz.
Tekst częśc. w jęz. ang. Streszcz. w jęz. ang., pol.
I. KOMPETENCJE INFORMACYJNE W KONTEKŚCIE BIBLIOLOGII I INFORMATOLOGII: Skąd się biorą cyfrowi humaniści? - nowe technologie w projektach społecznych ; Czwarty paradygmat ; Kompetencje człowieka w ujęciu informatologicznym ; Knowledge communication - essential skill for workplace literacy. II. KOMPETENCJE INFORMACYJNE W PRAKTYCE BIBLIOTECZNEJ: Formy i metody pracy z młodzieżą w bibliotekach publicznych ; Edukacja informatyczna w kontakcie z bibliotecznym OPAC-iem ; "Latarnicy" w społeczności lokalnej na przykładzie Kiełczowa w województwie dolnośląskim - kształcenie kompetencji informacyjnych osób 50+ ; Biblioteka publiczna jako przestrzeń nieformalnej edukacji obywatelskiej i kształtowania wspólnotowych postaw ; Biblioteka jako miejsce spotkania z "Innym" ; Kształtowanie kompetencji mediacyjnych na przykładzie działalności miejskiej mediateki publicznej Marguerite Yourcenar w Paryżu ; Udział biblioteki publicznej w edukacji medialnej obywateli ; Książka elektroniczna w bibliotece ; Organizacja czasu wolnego młodzieży szkolnej w kontekście kompetencji czytelniczych i kontaktu z literaturą ; Biblioteki dla dzieci i ich deklaracje misji. III. KOMPETENCJE INFORMACYJNE W RÓŻNYCH OBSZARACH AKTYWNOŚCI: Badanie publicznych portali i serwisów internetowych w celu wskazania najlepszych praktyk w zakresie dostarczania informacji o zdrowiu i leczeniu - wstępne wyniki badań ; Informacja zdrowotna jako wynik interakcji społecznych ; Informacja zdrowotna - czy tego właśnie szukamy w sieci ; Integracja nauki polskiej w kontekście wykorzystania informacyjno-społecznościowego portalu internetowego Academicon.pl ; Kompetencje informacyjne - ważna składowa kompetencji zdrowotnych ; Kompetencje zdrowotne (health literacy) i ich znaczenie dla zdrowia ; Doktoranci - mistrzowie czy zwykli studenci? Kompetencje informacyjne niezbędne studentom trzeciego stopnia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101721 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej