Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(96)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje fachowe
(78)
Publikacje dydaktyczne
(42)
Publikacje naukowe
(37)
Poradniki i przewodniki
(16)
Audiobooki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(100)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(63)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Morawski Cezary (1954- )
(3)
Nowak Edward (1951- )
(3)
Catmull Edwin E
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech (1954- ). Psychologia szefa
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Mazurek Grzegorz
(2)
Sasin Maciej
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Wallace Amy (1962- )
(2)
Babin Leif
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Bekas Monika
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bełch Paulina
(1)
Bełch Paweł
(1)
Biliński Michał (radca prawny)
(1)
Blaik Piotr
(1)
Brigham Eugene F. (1930- )
(1)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Chow Anne
(1)
Cooper Cary L. (1940- )
(1)
Covey McKinlee
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czapiewski Maciej (biegły rewident)
(1)
Czerkas Krzysztof
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Dani Samir
(1)
Dobija Dorota (1968- )
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Doroba Anita
(1)
Drzewiecki Sebastian (1973- )
(1)
Eyal Nir (1980- )
(1)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(1)
Fournies Ferdinand F
(1)
Fruga Bernard
(1)
Fuller Pamela
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Gajda Mateusz (prawo)
(1)
Gasper Dorota
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gonet Wojciech
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołembski Marcin
(1)
Grabia Michał
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Holliday Micki
(1)
Hoover Ryan
(1)
Houston Joel F
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jamrozik Iwona
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janczewski Robert
(1)
Jaworowicz Magdalena
(1)
Jaworowicz Piotr
(1)
Jedynak Zdzisław (energetyka)
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Judd Gary T
(1)
Jurgilewicz Marcin
(1)
Justyna Marlena
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Jędrzejczak Jacek
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Kandefer-Winter Katarzyna
(1)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(1)
Kasperson David
(1)
King Andrew B
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kolasińska-Morawska Katarzyna
(1)
Kosiniak Jakub (1961- )
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kotowski Wojciech (doradca podatkowy)
(1)
Kowalski Witold (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Kucharczyk Anna
(1)
Kucharczyk Małgorzata
(1)
Kuzior Anna
(1)
Kwosek Jacek
(1)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Levy Jaime
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Dzieci
(19196)
6-8 lat
(11625)
0-5 lat
(9593)
9-13 lat
(8324)
Młodzież
(4054)
Menedżerowie
(96)
14-17 lat
(3157)
Szkoły wyższe
(1073)
Szkoły podstawowe
(566)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(362)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Nauczyciele
(164)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(41)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Psychoterapeuci
(36)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(17)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(14)
Menedżerowie
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Przywództwo
(9)
Kultura organizacyjna
(7)
Motywacja pracy
(6)
Ocena pracowników
(5)
Innowacje
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Rachunkowość zarządcza
(4)
Sukces
(4)
Coaching
(3)
Kompetencje przywódcze
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Organizacja pracy
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Zarządzanie zmianą
(3)
Badania marketingowe
(2)
Controlling
(2)
Dobre praktyki
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Kadry
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kariera
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marka (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Organizacja
(2)
Pixar
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rachunkowość
(2)
Rachunkowość finansowa
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Technologia
(2)
Twórczość
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Wojsko
(2)
Wytwórnie filmowe
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie sobą
(2)
Analiza danych
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza rynku
(1)
Antyterroryzm
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
BHP
(1)
Babin, Leif
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania rynku
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo militarne państwa
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biurokracja
(1)
Branża TSL
(1)
COVID-19
(1)
Content marketing
(1)
Cyberbezpieczeństwo państwa
(1)
DDD
(1)
Decyzje
(1)
Delegowanie uprawnień
(1)
Dowodzenie (wojsko)
(1)
Dyskusja
(1)
Działania specjalne (wojsko)
(1)
Dług
(1)
Energia elektryczna
(1)
Erystyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Ewaluacja
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Finanse
(1)
Franczyza
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gastronomia
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handlopex
(1)
Handlowcy
(1)
Hotelarstwo
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Internet rzeczy
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(42)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Belgia
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(32)
Podręcznik
(29)
Opracowanie
(19)
Materiały pomocnicze
(14)
Monografia
(10)
Praca zbiorowa
(7)
Case study (studium przypadku)
(2)
Felieton
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(66)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Psychologia
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Nauka i badania
(3)
Transport i logistyka
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
96 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
E-Marketing : planowanie, narzędzia, praktyka / redakcja Grzegorz Mazurek. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2018. - 482 strony : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka jest adresowana do każdego, kto chce ugruntować, pogłębić oraz rozwinąć swoją wiedzę i kompetencje związane z marketingowym wykorzystaniem internetu. Korzystać może z niej praktycznie każdy: studenci, specjaliści, eksperci, menedżerowie, którym zależy na budowaniu, ulepszaniu i rozwijaniu swojej obecności online. Ze względu na zakres tematyczny oraz sposób prezentowania poszczególnych zagadnień materiał zawarty w książce może być świetnym wsparciem praktycznym dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się e-marketingiem lub stawia w cyfrowym świecie swoje pierwsze kroki. Pod względem treści książka odpowiada obecnym międzynarodowym standardom w zakresie edukacji związanej z e-marketingiem. Oznacza to, że może ona być wykorzystywana jako podstawowy materiał na wszelkich zajęciach, warsztatach i szkoleniach związanych z marketingiem internetowym. [Wydawnictwo Poltext, 2018]
Grzegorz Mazurek, Wstęo ; Grzegorz Mazurek, Konrad Zach, R. 1. Strategia i planowanie e-marketingowe ; Jolanta Tkaczyk, R. 2. Konsument w internecie ; Michał Kot, R. 3. Badania marketingowe online ; Anna Miotk, R. 4. Mierzalność działań online ; Paweł Gruszecki, R. 5. Wybrane aspekty prawne e-marketingu ; Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Marta Ulman, R. 6. Usługi interaktywne ; Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Konrad Zach, R. 7. Serwis WWW: oś komunikacji online ; Katarzyna Gawlik, Bartosz Borowiec, R. 8. Projektowanie interfejsów ; Wojciech Szymański, R. 9. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) ; Jarosław Sokołowski, Łukasz Sowiński, Roman Bębnista, R. 10. Google AdWords i analityka webowa ; Dagmara Plata-Alf, Grzegorz Mazurek, Arkadiusz Miegoń, R. 11. Reklama internetowa ; Paweł Saka, R. 12. E-mail marketing ; Dagmara Plata-Alf, R. 13. Marketing Automation ; Szymon Lisowski, R. 14. Socjal media marketing ; Tomasz Woźniak, R. 15. Technologie mobilne w marketingu ; Magdalena Tobiasz, Wojciech Szymański, R. 16. Content marketing ; Magdalena Daniłoś, R. 17. Wideo marketing na YouTube ; Aleksander Winciorek, R. 18. Internet PR i influencer marketing ; Konrad Zach, R. 19. Personal branding ; Grzegorz Mazurek, R. 20. Przyszłość e-marketingu ; Grzegorz Mazurek, Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-Marketing : planowanie, narzędzia, praktyka / redakcja Grzegorz Mazurek. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2018. - 482 strony : ilustracje, wykresy kolorowe ; 25 cm.
Na stronie redakcyjnej: Wydanie w nowej szacie graficznej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka jest adresowana do każdego, kto chce ugruntować, pogłębić oraz rozwinąć swoją wiedzę i kompetencje związane z marketingowym wykorzystaniem internetu. Korzystać może z niej praktycznie każdy: studenci, specjaliści, eksperci, menedżerowie, którym zależy na budowaniu, ulepszaniu i rozwijaniu swojej obecności online. Ze względu na zakres tematyczny oraz sposób prezentowania poszczególnych zagadnień materiał zawarty w książce może być świetnym wsparciem praktycznym dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się e-marketingiem lub stawia w cyfrowym świecie swoje pierwsze kroki. Pod względem treści książka odpowiada obecnym międzynarodowym standardom w zakresie edukacji związanej z e-marketingiem. Oznacza to, że może ona być wykorzystywana jako podstawowy materiał na wszelkich zajęciach, warsztatach i szkoleniach związanych z marketingiem internetowym. [Wydawnictwo Poltext, 2018]
Grzegorz Mazurek, Wstęp ; Grzegorz Mazurek, Konrad Zach, R. 1. Strategia i planowanie e-marketingowe ; Jolanta Tkaczyk, R. 2. Konsument w internecie ; Michał Kot, R. 3. Badania marketingowe online ; Anna Miotk, R. 4. Mierzalność działań online ; Paweł Gruszecki, R. 5. Wybrane aspekty prawne e-marketingu ; Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Marta Ulman, R. 6. Usługi interaktywne ; Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Konrad Zach, R. 7. Serwis WWW: oś komunikacji online ; Katarzyna Gawlik, Bartosz Borowiec, R. 8. Projektowanie interfejsów ; Wojciech Szymański, R. 9. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) ; Jarosław Sokołowski, Łukasz Sowiński, Roman Bębnista, R. 10. Google AdWords i analityka webowa ; Dagmara Plata-Alf, Grzegorz Mazurek, Arkadiusz Miegoń, R. 11. Reklama internetowa ; Paweł Saka, R. 12. E-mail marketing ; Dagmara Plata-Alf, R. 13. Marketing Automation ; Szymon Lisowski, R. 14. Socjal media marketing ; Tomasz Woźniak, R. 15. Technologie mobilne w marketingu ; Magdalena Tobiasz, Wojciech Szymański, R. 16. Content marketing ; Magdalena Daniłoś, R. 17. Wideo marketing na YouTube ; Aleksander Winciorek, R. 18. Internet PR i influencer marketing ; Konrad Zach, R. 19. Personal branding ; Grzegorz Mazurek, R. 20. Przyszłość e-marketingu ; Grzegorz Mazurek, Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia na stronach 595-[605].
Dla studentów uczelni ekonomicznych oraz kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu, menedżerów i pracowników agencji badawczych i przedsiębiorstw.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.
Cz. I. Formułowanie celów i organizacja badań: 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych ; Cz. II. Informacja rynkowa - źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia: 2. System informacji marketingowej i organizacja badań, 3. Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych, 4. Gromadzenie danych pierwotnych, 5. Badania marketingowe przez internet ; Cz. III. Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym: 6. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa, 7. Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju, 8. Segmentacja rynku w procesie definiowania rynków docelowych, 9. Badania produktu, 10. Metody badania cen, 11. Badania systemu dystrybucji, 12. Badania skuteczności systemu komunikacji, 13. Badanie satysfakcji i lojalności klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business" 2014.
Dla liderów, menedżerów i konsultantów.
Książka Erin Meyer - współautorki bestsellera Gdy regułą jest brak reguł - o tym, jak radzić sobie z trudnościami komunikacyjnymi w świecie biznesu. Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii? Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju? Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami „kultur kokosowych? Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur? Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać. Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić. Międzynarodowy bestseller, który pomaga pokonać niewidzialne granice w biznesie. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The future leader : 9 skills and mindsets to succeed in the next decade" 2020.
Bibliografia, netografia na stronach [319]-330. Indeks.
Dzisiejszy sukces nie gwarantuje sukcesu jutro. Jedna na dwie osoby rezygnuje z pracy z powodu przełożonego. Tylko 15 procent pracowników na świecie angażuje się w swoją pracę 71 procent milenialsów planuje odejść z pracy w perspektywie dwóch lat z powodu szefa. Czas na zmianę! Jacob Morgan przeprowadził wywiady z dyrektorami generalnymi stojącymi na czele wiodących światowych organizacji, między innymi Unilevera, Audi, Mastercard, Microsoftu, a we współpracy z LinkedIn ankietę sondażową z udziałem prawie czternastu tysięcy użytkowników, by zweryfikować i określić najważniejsze cechy przywódcy. Uzyskane na tej podstawie dane posłużyły mu do stworzenia modelowego obrazu przywództwa i sformułowania praktycznych zaleceń na przyszłość. Dzięki tej książce można się dowiedzieć m.in., jak: -zaprzyjaźnić się z nowymi technologiami, sztuczną inteligencją i automatyzacją pracy, -wspierać pracowników w podnoszeniu kwalifikacji lub w ich zmianie, -przyciągać do firmy i zatrzymywać w niej wybitnie utalentowane osoby, -rozpoznawać kierunek zmian i być na nie gotowym. [Dom Wydawniczy Rebis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja w zarządzaniu projektami / Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter. - Wydanie IV. - Warszawa : CeDeWu, 2024. - 334 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 323-328.
Komunikacja w zarządzaniu projektami ; Komunikacja w standardach zarządzania projektami ; Wpływ uwarunkowań organizacyjnych na komunikację w projekcie ; Podstawowe środki przekazu wykorzystywane w środowisku projektowym ; Podstawy komunikacji w projektach ; Komunikacja w zespole projektowym ; Komunikacyjne przykazania kierownika projektu ; Narzędzia i dokumenty wspierające komunikację w projekcie ; Komunikacja w projektach - wyniki badań.
Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikalnego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego. Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieoceniona pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [345]-350.
Cz. I. WPROWADZENIE DO SPRAWOZDAWCZOŚCI ZARZĄDCZEJ: 1. Podstawowe uwarunkowania sprawozdawczości zarządczej: 1.1. Rachunkowość w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa, 1.2. Typologia sprawozdań sporządzanych w przedsiębiorstwach, 1.3. Istota sprawozdawczości zarządczej, 1.4. Rodzaje raportów wewnętrznych w controllingu ; 2. Struktura sprawozdawczości zarządczej: 2.1. Elementy systemu wewnętrznej sprawozdawczości, 2.2. Obieg informacji zarządczej, 2.3. Zakres raportowania, 2.4. Organizacja sprawozdawczości ; 3. Projektowanie sprawozdawczości zarządczej: 3.1. Miejsce raportowania zarządczego w controllingu - ujęcie modelowe, 3.2. Kokpity i raporty menedżerskie w praktyce, 3.3. Analiza przedwdrożeniowa systemu sprawozdawczości zarządczej, 3.4. Procedura implementacji raportowania wewnętrznego, 3.5. Projektowanie kluczowych mierników dokonań (KPI). Cz. II. METODYKA SPORZĄDZANIA ANALIZ I RAPORTÓW W SPRAWOZDAWCZOŚCI ZARZĄDCZEJ: 4. Raportowanie finansowe: 4.1. Analiza finansowa jako podstawa podejmowania decyzji menedżerskich, 4.2. Wykorzystanie wskaźników finansowych w analizach i raportach zarządczych, 4.3. Ocena kapitału obrotowego i raportowanie płynności finansowej, 4.4. Analizy i sprawozdania dotyczące zadłużenia długoterminowego, 4.5. Raporty analityczne kosztów działalności, 4.6. Ocena zagrożenia kontynuowania działalności ; 5. Sprawozdawczość dotycząca rentowności: 5.1. Rachunek wyników jako podstawa raportów o rentowności, 5.2. Raporty analityczne dotyczące rentowności, 5.3. Raportowanie kosztów i przychodów w łańcuchu dostaw, 5.4. Raportowanie rentowności klientów ; 6. Raportowanie segmentowe: 6.1. Istota segmentów jako obiektów sprawozdawczych, 6.2. Zasady raportowania kosztów w ujęciu segmentowym, 6.3. Problemy raportowania segmentowego, 6.4. Sprawozdawczość segmentów w ujęciu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej ; 7. Raportowanie funkcjonalne: 7.1. Wskaźniki wykorzystywane w wydziałach produkcyjnych, 7.2. Wskaźniki wykorzystywane w zarządzaniu zasobami ludzkimi, 7.3. Raportowanie dokonań systemów logistycznych, 7.4. Wskaźniki i raporty dotyczące sprzedaży i marketingu ; 8. Raportowanie w ujęciu plan-wykonanie: 8.1. Raportowanie w kontekście budżetowania, 8.2. Budżety jako raporty planistyczne, 8.3. Raportowanie realizacji budżetów ; 9. Sporządzanie raportów problemowych w sprawozdawczości zarządczej: 9.1. Sprawozdawczość w zakresie kapitału intelektualnego, 9.2. Sprawozdawczość w procesie zarządzania ryzykiem, 9.3. Sprawozdawczość dotycząca jakości, 9.4. Sprawozdawczość w realizacji projektów, 9.5. Sprawozdawczość procesu kreowania wartości, 9.6. Raporty związane z procesami integracyjnymi przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość zarządcza w przedsiębiorstwie / Edward Nowak. - Wydanie 1. (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 347 stron : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 345-347.
1. Rachunkowość zarządcza jako system informacyjny ; 2. Rachunek kosztów jako źródło informacji zarządczej ; 3. Strukturalizacja kosztów i przychodów na potrzeby zarządzania ; 4. Podział kosztów na stałe i zmienne ; 5. Krótkoterminowy rachunek wyników ; 6. Analiza progu rentowności ; 7. Zastosowania analizy progu rentowności ; 8. Informacje kosztowe w kalkulacjach cenowych ; 9. Informacje o kosztach i wynikach w podejmowaniu decyzji ; 10. Zarządzanie kosztami działań ; 11. Ocena opłacalności projektów inwestycyjnych ; 12. Rachunkowość zarządcza ośrodków odpowiedzialności ; 13. Budżetowa metoda zarządzania ; 14. Budżetowanie przychodów, kosztów i wyników ; 15. Ocena działalności i dokonań przedsiębiorstwa ; 16. Problemy rozwoju i doskonalenia systemów rachunkowości zarządczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaawansowana rachunkowość zarządcza / Edward Nowak. - Wydanie 3. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 357 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [346]-349. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich, uczestników kursów z rachunkowości, menedżerów, doradców i analityków finansowych.
1. Zakres zaawansowanej rachunkowości zarządczej ; 2. Uwarunkowania zaawansowanej rachunkowości zarządczej ; 3. Wyznaczanie funkcji regresji kosztów i przychodów ; 4. Prognozowanie sprzedaży i kosztów ; 5. Analiza progu rentowności - ujęcie rozszerzone ; 6. Informacje o kosztach i wynikach w podejmowaniu decyzji ; 7. Wybory decyzyjne w warunkach niepewności i ryzyka ; 8. Dyskontowe metody oceny projektów inwestycyjnych ; 9. Rachunek odpowiedzialności ; 10. Systemy zarządzania kosztami zorientowane na procesy ; 11. Ocena ekonomicznych skutków restrukturyzacji przedsiębiorstwa ; 12. Szacowanie wartości przedsiębiorstwa ; 13. Budżetowanie rezultatów działalności przedsiębiorstwa ; 14. Kontrola zarządcza w przedsiębiorstwie ; 15. Ocena realizacji strategii przedsiębiorstwa ; 16. Poszukiwanie najlepszych rozwiązań rachunkowości zarządczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce)
Bibliografia na stronach [425]-430.
Dla doradców podatkowych, adwokatów, radców prawnych, pracowników administracji rządowej i samorządowej, księgowych, pracowników działów sprzedaży, menedżerów i przedsiębiorców, a także przedstawicieli nauki.
1. KARUZELE PODATKOWE: 1. Definicja karuzeli podatkowej jako rodzaju oszustwa podatkowego, 1.2. Uczestnicy karuzeli podatkowej i ich odpowiedzialność, 1.3. Towar jako nośnik VAT, 1.4. Gospodarcze uzasadnienie transakcji ; 2. DOBRA WIARA I NALEŻYTA STARANNOŚĆ JAKO PRZESŁANKI PRAWA DO OBNIŻENIA KWOTY PODATKU NALEŻNEGO O KWOTĘ PODATKU NALICZONEGO: 2.1. Wprowadzenie, 2.2. Dobra wiara i należyta staranność w orzecznictwie TS, 2.3. Warunki dochowania należytej staranności w wybranym orzecznictwie NSA i WSA - próba dokonania oceny zgodności z orzecznictwem TS i ETPCz, 2.4. Zakończenie ; 3. PUSTE FAKTURY: 3.1. Faktura jako podstawa obniżenia podatku należnego, 3.2. Podmiotowa i przedmiotowa wadliwość faktur, 3.3. Skutki posługiwania się "pustą fakturą" przez nabywcę towaru lub usługi. "Puste faktury" w orzecznictwie TS i sądów administracyjnych, 3.4. Konsekwencje "pustych faktur" u sprzedawcy - obowiązek odprowadzenia VAT, 3.5. Wystawienie "pustej faktury" - konsekwencje karne, 3.6. Korekta "pustych faktur" - poglądy orzecznictwa, 3.7. "Puste faktury" - postępowanie dowodowe. Wybrane problemy ; 4. FIRMANCTWO: 4.1. Działanie pod cudzą firmą - istota firmanctwa, 4.2. Konsekwencje prawno-podatkowe prowadzenia działalności gospodarczej pod cudzą firmą, 4.3. Przestępstwo firmanctwa - przesłanki odpowiedzialności firmującego i firmanta, 4.4. Ocena wiarygodności kontrahentów, czyli jak ustrzec się przed nieuczciwymi podmiotami ; 5. POZORNOŚĆ TRANSAKCJI - ORZECZNICTWO I PRAKTYKA: 5.1. Wprowadzenie, 5.2. Normatywne przesłanki pozbawienia prawa do odliczenia ze względu na pozorność czynności podlegającej opodatkowaniu, 5.3. Znamiona pozorności czynności skutkującej pozbawieniem podatnika prawa do odliczenia podatku naliczonego i postępowanie dowodowe, 5.4. Zakończenie ; 6. NIEWAŻNOŚĆ CZYNNOŚCI: 6.1. Nieważność umów według prawa cywilnego i prawa podatkowego, 6.2. Nieważność czynności prawnych a skutki w podatku od towarów i usług ; 7. KLAUZULA ZAKAZU NADUŻYCIA PRAWA W VAT: 7.1. Wprowadzenie, 7.2. Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania z Ordynacji podatkowej a VAT, 7.3. Konstrukcja normy wprowadzającej klauzulę zakazu nadużycia prawa do ustawy o VAT, 7.4. Zasada zakazu nadużycia prawa w zakresie VAT w orzecznictwie TS, 7.5. Zasada zakazu nadużycia w zakresie VAT w orzecznictwie polskich sądów administracyjnych ; 8. ŚWIADCZENIA ZŁOŻONE JAKO UZASADNIENIE NADUŻYĆ: 8.1. Koncepcja pojęcia świadczeń złożonych, 8.2. Potrzeba konsumenta jako kryterium rozstrzygające, 8.3. Zasada odrębnego opodatkowania VAT poszczególnych świadczeń, 8.4. Obowiązek prawidłowej klasyfikacji towarów i usług ciążący na sprzedawcy, 8.5. Problem z wyborem najkorzystniejszej oferty w zamówieniach publicznych, 8.6. Neutralność podatku VAT jako naturalna przyczyna nadużyć, 8.7. Opodatkowanie konsumpcji jako naturalna przyczyna nadużyć, 8.8. Niejednoznaczne stanowisko sądów jako naturalna przyczyna nadużyć, 8.9. Poszukiwanie środków na wykonanie budżetu oraz walka z wyłudzeniami VAT jako przyczyny nadużyć ze strony aparatu skarbowego, 8.10. Świadczenia złożone w poszczególnych sektorach gospodarki: 8.10.1. Świadczenia złożone w branży budowlanej i deweloperskiej - wybrane przykłady, 8.10.2. Świadczenia złożone w branży hotelarskiej i restauracyjnej, 8.10.3. Świadczenia złożone w branży finansowej, 8.10.4. Świadczenia złożone w branży medycznej ; 9. TRANSAKCJE TRANSGRANICZNE ZACHĘTĄ DO NADUŻYĆ - EKSPORT USŁUG, WDT, EKSPORT TOWARÓW: 9.1. Praktyczne problemy związane z ustaleniem miejsca świadczenia transgranicznych usług, 9.2. Limity zwolnień podmiotowych z VAT jako przyczyna nadużyć związanych z opodatkowaniem transgranicznych usług, 9.3. Preferencyjne opodatkowanie transgranicznych dostaw towarów zachętą do nadużyć i nieodzownym elementem karuzeli podatkowych ; 10. ODWROTNE OBCIĄŻENIE A OSZUSTWA W VAT: 10.1. Wprowadzenie, 10.2. Odwrotne obciążenie w prawie unijnym, 10.3. Odwrotne obciążenie w transakcjach krajowych w Polsce, 10.4. Ocena regulacji ; 11. NIEUCZCIWOŚĆ KONTRAHENTA: JAK UNIKNĄĆ NEGATYWNYCH KONSEKWENCJI?: 11.1. Możliwość uniknięcia zaangażowania w transakcje karuzelowe - informacje i zalecenia Ministerstwa Finansów, 11.2. Weryfikacja praktyczna - co należy uwzględnić? ; 12. OSZUSTWA PODATKOWE A ODPOWIEDZIALNOŚĆ KARNA I KARNOSKARBOWA: 12.1. Wprowadzenie, 12.2. Podmiotowa odpowiedzialność karnoskarbowa za rozliczenia podatkowe spółek, 12.3. Zasady i podstawy prawne ponoszenia odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej za udział w zorganizowanej grupie przestępczej wyłudzającej VAT, 12.4. Zasady odpowiedzialności karnoskarbowej za zaniżenie zobowiązania podatkowego w VAT (przestępstwo oszustwa podatkowego) - wybór orzecznictwa, stanowisko doktryny, 12.5. Zasady odpowiedzialności karnoskarbowej za nienależny zwrot VAT - wybór orzecznictwa, stanowisko doktryny, 12.6. Naganna praktyka wszczynania postępowań karnoskarbowych przed zakończeniem postępowania wymiarowego, 12.7. Korekta deklaracji podatkowej jako narzędzie pozwalające uniknąć odpowiedzialności karnoskarbowej, 12.8. Rola obrońcy w postępowaniu przygotowawczym oraz procesie karnoskarbowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 100-104.
Aspekty zarządzania bezpieczeństwem środowiskowym w przedsiębiorstwach ; Model bezpieczeństwa środowiskowego ; Doskonalenie modelu bezpieczeństwa środowiskowego ; Czynnik ludzki w bezpieczeństwie środowiskowym na przykładzie przedsiębiorstwa Handlopex S.A. filia Kraków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka zakupowa w miastach / Beata Paliś. - Warszawa : Difin, 2022. - 426 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach [379]-410.
Dla pracowników biur podróży, osób zarządzających miastami i promujących miasta na rynku turystycznym, a także pracowników i menedżerów centrów handlowych i innych placówek handlu detalicznego.
Rozdział 1. Miasto jako przestrzeń turystyczna: Miasto w ujęciu marketingu terytorialnego ; Klasyfikacje i współczesne koncepcje rozwoju miast ; Handel w strukturze funkcji miasta ; Wielowymiarowość miast – w kierunku fenomenu turystyki miejskiej. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju turystyki miejskiej i jej wpływ na rozwój miasta: Pojęcie i formy turystyki miejskiej ; Wybrane klasyfikacje uwarunkowań rozwoju turystyki ; Czynniki podażowe rozwoju turystyki miejskiej; Czynniki popytowe rozwoju turystyki miejskiej ; Czynniki uniwersalne rozwoju turystyki miejskiej ; Rola interesariuszy w kreowaniu miejskiego produktu turystycznego ; Obszary wpływu turystyki na rozwój miasta. Rozdział 3. Istota, cechy i rola turystyki zakupowej w miastach: Pojęcie turystyki zakupowej ; Produkt turystyki zakupowej ; Światowe destynacje zakupowe ; Ruch turystyczny motywowany zakupami w Polsce i na świecie ; Współczesne trendy w zachowaniach konsumentów a nowe wymiary sprzedaży detalicznej. Rozdział 4. Metodyczno-organizacyjne aspekty badań determinant rozwoju turystyki zakupowej: Cele i hipotezy badawcze ; Zakres badania ; Zastosowane metody badawcze ; Organizacja i przebieg badania ; Charakterystyka respondentów – uczestników (konsumentów) turystyki zakupowej ; Charakterystyka respondentów – interesariuszy turystyki zakupowej ; Profile turystów zakupowych. Rozdział 5. Elementy produktu turystyki zakupowej jako podażowe determinanty kształtujące decyzje jego nabywców: Czynniki atrakcyjności miejsc zakupowych ; Destynacje i miejsca koncentracji turystów zakupowych oraz kupowane przez nich produkty ; Źródła informacji o miejscach zakupowych ; Preferowane środki transportu w podróżach zakupowych. Rozdział 6. Zachowania turystów w podróży motywowanej zakupami jako popytowe czynniki rozwoju turystyki zakupowej: Motywy podróży w celach zakupowych ; Częstotliwość podróżowania ; Organizacja turystycznych wyjazdów zakupowych ; Osoby towarzyszące w czasie podróży zakupowej ; Wydatki turystów zakupowych ; Perspektywy rozwoju turystyki zakupowej według badanych respondentów. Rozdział 7. Determinanty kształtujące rozwój turystyki zakupowej w opinii jej kreatorów: Miasta zakupowe oraz czynniki rozwoju turystyki zakupowej ; Działania miejskich destynacji turystycznych na rzecz rozwoju turystyki zakupowej – wybrane przykłady z Polski i ze świata ; Perspektywy rozwoju turystyki zakupowej w opinii jej kreatorów ; Rekomendacje w zakresie planowania rozwoju turystyki zakupowej w polskich miastach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno. Biznes)
Na okładce podtytuł: rozsądne zarządzanie w polskich warunkach.
Ty też możesz być świetnym menedżerem! Poznaj najważniejsze narzędzia zarządzania ludźmi i sprawdź, jak wprowadzić je w życie. Znajomość najważniejszych praw psychologii pomoże ci zrozumieć, jak wpływać na pracowników i ich motywować. Poznasz sprawdzone zasady działania w typowych sytuacjach: od zatrudniania pracownika, przez budowanie zespołu i kontrolę nad jego działaniem, aż po zwalnianie podwładnego. Dowiesz się, jak utrzymywać kreatywność w zespole, udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej i odpowiednio delegować działania. W książce znajdziesz pytania nurtujące najbardziej wnikliwych menedżerów - oraz konkretne odpowiedzi i wskazówki eksperta. Poznaj techniki sprawdzone w polskich realiach i wybierz sposób najlepszy dla siebie - tak by zachować zdrowy rozsądek i nie dać się zwariować licznym teoriom. [Edgard, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [235]-247.
Dla inwestorów na rynkach finansowych, pracowników instytucji finansowych - banków, domów maklerskich, funduszy inwestycyjnych, doradców klienta, doradców inwestycyjnych, maklerów, urzędników instytucji państwowych, przedsiębiorców, menedżerów, studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, prawa i bezpieczeństwa.
1. REGULACJE PRAWNE W ZAPOBIEGANIU I ZWALCZANIU NADUŻYĆ RYNKU FINANSOWEGO: 1.1. Zagraniczne i polskie regulacje prawne w zakresie rynku finansowego, 1.2. Założenia i praktyka compliance w polskich instytucjach rynku finansowego, 1.3. Nadużycia na polskim rynku finansowym i ich zwalczanie na tle rozwiązań światowych. Manipulacje i wykorzystanie informacji poufnych ; 2. UNIKANIE OPODATKOWANIA NA RYNKACH FINANSOWYCH: 2.1. Unikanie i uchylanie się od opodatkowania instrumentów finansowych, 2.2. Podatkowe wehikuły inwestycyjne, 2.3. Optymalizacja podatkowa inwestycji indywidualnych ; 3. NIEPRAWIDŁOWOŚCI W ZAKRESIE DORADZTWA INWESTYCYJNEGO: 3.1. Nielegalne lub nierzetelne doradztwo inwestycyjne - najpowszechniejsze nadużycie na rynku kapitałowym, 3.2. Nielegalne doradztwo inwestycyjne, 3.3. Działalność family office a nielegalne doradztwo inwestycyjne, 3.4. Pożądane kierunki zmian w sferze doradztwa inwestycyjnego ; 4. NADUŻYCIA W OBROCIE WALUTAMI CYFROWYMI (AKTYWAMI KRYPTOGRAFICZNYMI): 4.1. Kreacja i obrót walutami cyfrowymi jako pole do nadużyć, 4.2. Normatywne odniesienia do nadużyć w obrocie walutami cyfrowymi, 4.3. Nadużycia prawa powszechnego, 4.4. Poszczególne przypadki nadużyć uregulowane w projekcie rozporządzenia MiCA, 4.5. Regulacje szczególne w projekcie rozporządzenia MiCA, 4.6. Oficjalny katalog nadużyć, 4.7. Sankcjonowanie nadużyć w świetle projektu rozporządzenia MiCA ; 5. OSZUKAŃCZA SPRAWOZDAWCZOŚĆ FINANSOWA: 5.1. Wymogi prawne sprawozdawczości finansowej, 5.2. Jednostki zainteresowania publicznego, 5.3. Rachunkowość jako dziedzina nauk społecznych, 5.4. Odpowiedzialność za rzetelną sprawozdawczość finansową, 5.5. Nieprawidłowości w zakresie sprawozdawczości finansowej, 5.6. Statystyki oszustw gospodarczych, 5.7. Trójkąt oszustw, 5.8. Motywacje w zakresie oszukańczej sprawozdawczości finansowej, 5.9. Systemowe zabezpieczenia prawidłowej sprawozdawczości finansowej, 5.10. Szczególna rola zewnętrznego audytu w zapobieganiu przestępczości finansowej, 5.11. Afery księgowe na rynkach finansowych, 5.12. Przypadek GetBack S.A., 5.13. Przypadek Wirecard AG, 5.14. Perspektywy oszukańczej sprawozdawczości finansowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111855/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dla badaczy, studentów studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych na kierunkach ekonomicznych i społecznych, a także przedsiębiorców, menedżerów i pracowników odpowiedzialnych za rozwój personelu.
Współfinansowanie: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
CZ. I. IDEE, SZKOŁY, LUDZIE I INSTYTUCJE - EWOLUCJA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W POLSCE: R. 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w Uniwersytecie Gdańskim ; R. 2. Historia ZZL w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach ; R. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w krakowskim środowisku naukowym ; R. 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w ośrodkach akademickich Lublina ; R. 5. Współczesność ZZL w akademickiej Łodzi ; R. 6. Subdyscyplina zarządzania zasobami ludzkimi - z doświadczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu ; R. 7. Spojrzenie na ZZL w ośrodku toruńskim ; R. 8. Tradycje ZKL i ZZL w naukowym środowisku warszawskim ; R. 9. Osiągnięcia ośrodka wrocławskiego ; R. 10. Współczesność ZZL w naukowym ośrodku szczecińskim ; R. 11. Zarządzanie kapitałem ludzkim w działalności Komunikatu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN ; R. 12. Komunikat Nauk Organizacji i Zarządzania PAN w rozwoju subdyscypliny zarządzania zasobami ludzkimi ; R. 13. Historia zjazdów katedr. Czy warto je organizować? ; CZ. II. TOŻSAMOŚĆ NAUKOWA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI I METODYCZNE DYLEMATY W BADANIACH ZZL: r. 1. Kontrowersje wokół tożsamości zarządzania zasobami ludzkimi ; R. 2. Wyzwanie zastosowania badań jakościowych w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi ; R. 3. Metaanaliza w ZZL - dotychczasowe doświadczenia i przyszłe kierunki badań ; CZ. III. PRAKTYKA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W OSTATNIEJ DEKADZIE: R. 1. Determinanty zaangażowania w pracę - wczoraj i dziś ; R. 2. Determinanty zmian podejścia do motywowania ; R. 3. Społeczne problemy zarządzania zasobami ludzkimi w strukturach międzynarodowych organizacji gospodarczych - wyniki badań ; R. 4. Zarządzanie talentami w MŚP - analiza praktyk polskich przedsiębiorstw ; R. 5. Ewolucja koncepcji kariery - ku integracji? ; R. 6. Nowe tendencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi w świetle Konkursu "Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi" ; CZ. IV. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W NOWEJ PRZESTRZENI FIZYCZNEJ I SPOŁECZNEJ, CZYLI DOKĄD ZMIERZAMY: R. 1. E-zarządzanie i przywództwo ; R. 2. O zastosowaniu ICT w HR i co z tego wynika dla HR w polskich organizacjach i dla badaczy tego zjawiska ; R. 3. Kompetencje przyszłości i zatrudnialność w dobie cyfryzacji ; R. 4. Trendy na rynku pracy w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozgromić konkurencję : sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania / Roman Polko, Paulina Polko. - Gliwice : Onepress - Wydawnictwo Helion, copyright 2012. - 223 strony : ilustracje (głównie kolorowe), faksymilia, fotografie, mapy, rysunki, wykres ; 23 cm.
(Onepress Exclusive)
Na okładce: Jak stać się zaufanym dowódcą? Czy misje zespołowe to właściwa droga do awansu? Co skuteczniej eliminuje armie pracowników - zmiana czy rutyna? Jak uniknąć ciosu w plecy?
Świat biznesu od wieków korzysta z mądrości wojskowych - sprawdzonych w boju strategii dowodzenia, budowania zespołu, inspirowania do działania, przezwyciężania kryzysów i zwyciężania w walce. Skoro tak inspirujące są studia nad dowodzeniem całymi armiami, co można powiedzieć o kierowaniu jednostkami specjalnymi, wojskową elitą elit? Oddziałami, które szybko i skutecznie GROMią wroga, zanim ten zdąży podjąć działania odwetowe? Trzymasz w ręku pierwszy i jedyny na polskim rynku podręcznik operacyjny, zawierający aktualne zasady wojskowe, nadające się do natychmiastowego zastosowania w biznesie. Militarne wyzwania, jakie stały przed jego autorem, pozwoliły na zgromadzenie unikalnego zbioru doświadczeń, użytecznych zarówno dla ludzi w mundurach, jak i tych w garniturach. Tyle teorii, przejdźmy do praktyki: zacznij formować szeregi, kompletować uzbrojenie i szkolić ludzi, bo jak przyjdzie Twoja godzina, nikt nie będzie pytał, czy jesteś gotowy do walki! [Helion, 2012]
Lider. Be, know, do ; Zespół ; Kryzys ; Zmiana ; Determinacja i ryzyko ; Konflikt i współdziałanie ; Negocjacje ; Zwycięstwo ; Ranger School. Szkoła leadershipu w błocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oto przewodnik przeznaczony dla liderów i menedżerów, którzy szukają recept na to, jak budować autentyczne relacje w swojej organizacji w czasach nacechowanych niepewnością, płynnością i rezygnacją z bezpośrednich kontaktów na rzecz spotkań online. "Lider wystarczająco dobry" łączy perspektywę naukową i praktyczną, oferuje szereg narzędzi i rozwiązań gotowych do tego, by od razu wdrożyć je we własnej firmie. W książce znajdziesz relacje z placu boju, doświadczenia organizacji, które zostały zmuszone do działania w sytuacji kryzysu i sobie z nim poradziły - dzięki konkretnym zachowaniom, odpowiednim sposobom komunikacji i skierowanemu we właściwą stronę myśleniu liderów. Autorzy, psycholog i socjolog organizacji oraz lider i dyrektor zarządzający, odsłonią przed Tobą kluczowe paradoksy biznesowego przywództwa i wskażą, jak się od nich uwolnić, by stać się liderem skutecznym. Wystarczająco dobrym w złych czasach niepewności. A to bardzo dużo. Uwaga! Wskazówki zawarte w poradniku można zastosować zarówno w małym biznesie, jak i w start-upach i międzynarodowych korporacjach! [Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hotelarstwo : usługi, zarządzanie, procesy koncentracji / Józef Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 300 stron : ilustracje, wykresy, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [287]-300.
Dla studentów kierunku turystyka, a także dla menedżerów i pracowników branży hotelarskiej i gastronomicznej.
R. I. HOTELARSTWO I JEGO ROLA W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO: 1. Pojęcia hotelu i hotelarstwa oraz ich cechy ; 2. Istota, struktura i podstawowe cechy usługi hotelarskiej ; 3. Miejsce hotelarstwa w strukturze turystycznych obiektów noclegowych ; 4. Kryteria klasyfikacji hoteli ; 5. Kategoryzacja hoteli i turystycznych obiektów noclegowych ; 6. Marka jako instrument gwarancji jakości i promocji usługi hotelowej ; 7. Rola hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego ; 8. Rozwój hotelarstwa na świecie ; 9. Hotelarstwo jako ogniwo gospodarki turystycznej w Polsce ; R. II. PODSTAWOWE RODZAJE WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYCZNEJ BAZY NOCLEGOWEJ: 1. Turystyczna baza noclegowa a współczesne tendencje rozwoju turystyki ; 2. Główne współczesne rodzaje turystycznych obiektów noclegowych: Hotele kurortowe (resort hotels) ; Hotele biznesowe i konferencyjne ; Hotele z pełnym cyklem obsługi (full service hotels) ; Hotele butikowe ; Hotele przy portach lotniczych, dworcach kolejowych i autobusowych ; Tanie hotele ; Motele ; Pensjonaty ; 3. Inne formy turystycznej bazy noclegowej: Kempingi ; Hostele ; Gospodarstwa agroturystyczne ; Schroniska młodzieżowe ; Schroniska ; R. III. USŁUGI ZAKWATEROWANIA W HOTELACH: 1. Istota i zakres usług zakwaterowania w hotelach 2. Kształtowanie programu użytkowego jednostek mieszkalnych: Cechy i elementy jednostek mieszkalnych współczesnego hotelu ; Rodzaje jednostek mieszkalnych w hotelarstwie europejskim ; 3. Lobby hotelowe i jego funkcje ; 4. Organizacja i zadania zespołu wielofunkcyjnego ; 5. Wskaźniki operacyjne wykorzystywane w analizie działalności pionu usług zakwaterowania ; R.IV. ISTOTA, FUNKCJE I ROLA GASTRONOMII W HOTELACH: 1. Istota i funkcje gastronomii ; 2. Rodzaje zakładów gastronomicznych ; 3. Rola usług gastronomicznych na rynku turystycznym ; 4. Znaczenie usług gastronomicznych w hotelarstwie ; 5. Zakres usług gastronomicznych w hotelach i czynniki go kształtujące ; 6. Obsługa żywieniowa gości w hotelach (dining room) ; 7. Room service w hotelach i jego organizacja ; 8. Rola lounge service‘u w hotelach ; 9. Organizacja bankietów i działalności cateringowej ; 10. Współczesne tendencje rozwoju gastronomii hotelowej ; R. V. USŁUGI DODATKOWE W HOTELACH: 1. Istota i czynniki kształtujące zakres usług dodatkowych w hotelach ; 2. Główne rodzaje usług dodatkowych w hotelach: Obsługa turystyki biznesowej ; Usługi wellness & Spa ; Usługi animacji czasu wolnego ; Gry hazardowe ; Usługi handlowe ; Usługi salonów piękności i fryzjerskie ; Usługi Butlewskie ; Inne usługi dodatkowe ; R. VI. ZARZĄDZANIE HOTELEM: 1. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa hotelowego jako organizacji ; 2. Istota i funkcje zarządzania w hotelarstwie ; 3. Planowanie w przedsiębiorstwie hotelowym ; 4. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa hotelowego: Istota i znaczenie organizowania w przedsiębiorstwie hotelowym ; Czynniki kształtujące struktury organizacyjne w biznesie hotelowym ; Rodzaje struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie hotelowym 6.4.4. Współczesne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw hotelowych ; Przewodzenie i motywowanie jako funkcja zarządzania ; 6. Kontrola jako funkcja zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym ; 7. Zarządzanie jakością usług hotelarskich ; 8. Zarządzanie dochodami (Revenue Management) w przedsiębiorstwie hotelowym ; R. VII. ORGANIZACJA I FUNKCJE GŁÓWNYCH SŁUŻB HOTELU: 1. Główne służby hotelu ; 2. Organizacja i funkcje służb obsługi jednostek mieszkalnych hotelu: Służba obsługi pokoi i pomieszczeń ; Recepcja ; Concierge ; Służba rezerwacji ; Służba ochrony hotelu ; Służba pięter (housekeeping) ; Pralnia hotelowa ; Służba inżynieryjno-techniczna ; 3. Organizacja i funkcje komórek działu gastronomii ; 4. Organizacja i funkcje komórek działu odnowy biologicznej, rekreacji i wypoczynku ; R. VIII. PROCESY KONCENTRACJI I INTEGRACJI W HOTELARSTWIE: 1. Uwarunkowania procesów koncentracji i integracji w hotelarstwie ; 2. Hotele niezależne i ich strategie działania na rynku ; 3. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju: Istota i cechy konsorcjów hotelowych ; Formy współpracy konsorcjów hotelowych ; Obszary kooperacji konsorcjów hotelowych ; Tendencje rozwoju konsorcjów hotelowych ; 4. Korporacje hotelowe oraz ich paradygmaty rozwoju: Pojęcie i cechy korporacji hotelowych ; Rola i czynniki przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych na rynku turystycznym ; Rozwój międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim ; Sposoby rozwoju korporacji hotelowych ; Internacjonalizacja i globalizacja korporacji hotelowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-640.41/.42 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia... [Helion, 2018]
Wstęp ; Wstęp do wydania II ; 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji ; 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi ; 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników ; 4. Akceleracja procesów w firmie ; 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie ; 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie ; 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy ; 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki ; 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników? ; 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników ; 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji? ; 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji ; 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania ; Zakończenie ; Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy Pro Active Tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna sprzedaż : model, który zwiększy Twoje zyski / Sasin Maciej. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 307 stron : rysunki, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Exclusive)
Dla menedżerów sprzedaży i marketingu wszystkich szczebli, właścicieli firm oraz handlowców.
12 aspektów skutecznej sprzedaży. To nie jest kolejna teoretyczna książka o sprzedaży, chociaż jest skierowana do związanych z nią osób. Ta publikacja dotyka kluczowych obszarów i kompetencji stojących za technikami i strategiami od wieków stosowanymi w sprzedaży. Autor - socjolog, trener, konsultant, ale także aktywny sprzedawca - zawarł je w modelu kryjącym się pod angielskim akronimem: Pro Sell Tools. Model ten stanowi swego rodzaju listę kontrolną obszarów, które są istotne podczas wdrażania aktywnej sprzedaży w firmie, zwiększania obrotów czy w codziennej pracy z klientem. Pro Sell Tools pomoże zarówno w projektowaniu nowej strategii sprzedażowej, jak i przeprojektowywaniu tej już istniejącej. Celem modelu jest wyprowadzenie konkretnych taktyk, które pomogą firmie odnieść sukces finansowy. Co istotne, Pro Sell Tools sprawdza się i w tradycyjnie zarządzanych przedsiębiorstwach, i w startupach. [Helion, 2018]
Cz. I. KONCENTRACJA NA KLIENTACH: 1. Pain and pleasure - jak zaspokajać potrzeby klientów? ; 2. Rise - jak planować zwiększanie sprzedaży? ; 3. Open network - jak pozyskiwać wartościowe kontakty sprzedażowe? ; 4. Stay in touch - jak pozostawać w kontakcie z klientem? Cz. II. PROCES SPRZEDAŻY: 5. Eliminate fear - jak ograniczać niepewność w relacji z klientem ; 6. Lack of risk - jak ograniczać obawę przed podejmowaniem ryzyka przy zakupie? ; 7. Loyalty building - jak zwiększać lojalność klientów? ; 8. Timing - jak zadbać o wyczucie czasu w kontakcie z klientem? Cz. III. STRATEGICZNE MYŚLENIE O SPRZEDAŻY: 9. Organized in system - jak zorganizować sprzedaż w spójny system? ; 10. Open minded - jak pobudzać potrzeby klientów? ; 11. Service - jak zadbać o serwis, aby klienci wracali? ; 12. Long time distance - jak działać z myślą o budowaniu długofalowych relacji z klientami? ; Dodatek A. Budowanie zaangażowania pracowników w proces zmian organizacyjnych w nowoczesnym dziale sprzedaży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658.6/.8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej