Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Hereźniak Marta
(2)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(1)
Jurgilewicz Marcin
(1)
Kaźmierczak Danuta (nauki o bezpieczeństwie)
(1)
Lubas Barbara
(1)
Malicki Krzysztof (1979- )
(1)
Piasny Beata
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Marketing narodowy
(6)
Banki
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Ekorozwój
(2)
Jakość życia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Miasta
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Reklama
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Sponsoring
(2)
Służba zdrowia
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Administracja
(1)
Agencje zatrudnienia
(1)
Amnesty International
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Cieszyński Ośrodek Kultury - Dom Narodowy
(1)
Domy kultury
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Ekonomia
(1)
Elita ekonomiczna
(1)
Emotikony
(1)
Europejska Stolica Kultury
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fotografia
(1)
Fundacja
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gaz ziemny
(1)
Gazownictwo
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Górnośląski Związek Metropolitalny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Historycy sztuki
(1)
Holdingi
(1)
Imprezy kulturalne
(1)
Informacja wizualna
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje kultury
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Integracja europejska
(1)
Internet
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kina
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Macierze
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Marketing
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing regionalny
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Mecenat
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mieszkania
(1)
Muzyka
(1)
Narodowy Plan Rozwoju 2004-2006
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauka
(1)
Nicpoń, Henryk (1956- )
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obszary popegeerowskie
(1)
Ochrona ludności
(1)
Organizacja
(1)
Oświata
(1)
Podmiotowość
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Postawy
(1)
Prawo państwowe
(1)
Produkt regionalny
(1)
Temat: dzieło
Tajemnice Soliny
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Za wrotami cudów
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
2001-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Bieszczady
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Ulanów (woj. podkarpackie, pow. niżański, gm. Ulanów ; okolice)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląsk
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [220]-226.
Rozdz. 1. KRAJE JAKO MARKI - PODSTAWY BRANDINGU NARODOWEGO: 1.1. Idea brandingu narodowego ; 1.2. Dlaczego kraje i firmy upodabniają się do siebie ; 1.3. Branding narodowy - istota, cele, przesłanki rozwoju ; 1.4. Naukowe podstawy brandingu narodowego. Rozdz. 2. MARKA NARODOWA A MARKA KORPORACYJNA - PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE: 2.1. Ewolucja koncepcji marki - implikacje dla brandingu narodowego: 2.1.1. Przedmiot brandingu i obszary jego wykorzystania, 2.1.2. Miejsce i rola marki w strukturze i strategii organizacji, 2.1.3. Funkcje marki, 2.1.4. Metody budowania pozycji rynkowej marki i jej relacji z otoczeniem ; 2.2. Koncepcja marki korporacyjnej i jej użyteczność dla marki narodowej: 2.2.1. Marka narodowa i marka korporacyjna - punkty styczności, 2.2.2. Tożsamość i wartości marki, 2.2.3. Wizja, kultura organizacyjna i wizerunek marki, 2.2.4. Architektura marki, 2.2.5. Kapitał marki. Rozdz. 3. W JAKI SPOSÓB MARKI KOMERCYJNE I MARKA NARODOWA WZAJEMNIE SIĘ WSPIERAJĄ: 3.1. Efekt kraju pochodzenia - czym jest i jak działa ; 3.2. Markowe produkty z markowych krajów: 3.2.1. Dlaczego miejsce pochodzenia ma znaczenie, 3.2.2. Przejawy wzrostu znaczenia miejsca pochodzenia produktów, 3.2.3. Rola markowych firm i produktów w budowaniu dobrobytu kraju ; 3.3. Marki firm i produktów jako nośniki tożsamości narodowej: 3.3.1. Narodowość marek, 3.3.2. Marka narodowa i marki komercyjne - jak zapewnić dopasowanie, 3.3.3. Metody komunikowania kraju pochodzenia marki, 3.3.4. Firmy jako partnerzy programu brandingu narodowego. Rozdz. 4. WEKTORY MARKI NARODOWEJ - WYZWANIA, METODY, DOBRE PRAKTYKI: 4.1. Wektory marki narodowej ; 4.2. Wektor pierwszy: dyplomacja publiczna ; 4.3. Wektor drugi: turystyka ; 4.4. Wektor trzeci: bezpośrednie inwestycje zagraniczne ; 4.5. Wektor czwarty: markowy eksport. Rozdz. 5. JAK BUDOWAĆ MARKI NARODOWE: 5.1. Model procesu budowania marki narodowej ; 5.2. Przebieg i organizacja procesu budowania marki narodowej ; 5.3. Interesariusze, czyli kto buduje markę narodową: 5.3.1. Rodzaje interesariuszy, 5.3.2. Koncepcja sieci marki narodowej ; 5.4. Czas, koszty i rezultaty procesu budowania marki narodowej ; 5.5. Bariery i ograniczenia procesu budowania marki narodowej. Rozdz. 6. BUDOWANIE POLSKIEJ MARKI NARODOWEJ: 6.1. Branding narodowy w Polsce - uwarunkowania, ograniczenia, wybrane inicjatywy ; 6.2. Wizerunek i reputacja Polski na świecie ; 6.3. Projekt "Marka dla Polski" i próby jego kontynuacji ; 6.4. Przyszłość polskiej marki narodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [220]-226.
Rozdz. 1. KRAJE JAKO MARKI - PODSTAWY BRANDINGU NARODOWEGO: 1.1. Idea brandingu narodowego ; 1.2. Dlaczego kraje i firmy upodabniają się do siebie ; 1.3. Branding narodowy - istota, cele, przesłanki rozwoju ; 1.4. Naukowe podstawy brandingu narodowego. Rozdz. 2. MARKA NARODOWA A MARKA KORPORACYJNA - PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE: 2.1. Ewolucja koncepcji marki - implikacje dla brandingu narodowego: 2.1.1. Przedmiot brandingu i obszary jego wykorzystania, 2.1.2. Miejsce i rola marki w strukturze i strategii organizacji, 2.1.3. Funkcje marki, 2.1.4. Metody budowania pozycji rynkowej marki i jej relacji z otoczeniem ; 2.2. Koncepcja marki korporacyjnej i jej użyteczność dla marki narodowej: 2.2.1. Marka narodowa i marka korporacyjna - punkty styczności, 2.2.2. Tożsamość i wartości marki, 2.2.3. Wizja, kultura organizacyjna i wizerunek marki, 2.2.4. Architektura marki, 2.2.5. Kapitał marki. Rozdz. 3. W JAKI SPOSÓB MARKI KOMERCYJNE I MARKA NARODOWA WZAJEMNIE SIĘ WSPIERAJĄ: 3.1. Efekt kraju pochodzenia - czym jest i jak działa ; 3.2. Markowe produkty z markowych krajów: 3.2.1. Dlaczego miejsce pochodzenia ma znaczenie, 3.2.2. Przejawy wzrostu znaczenia miejsca pochodzenia produktów, 3.2.3. Rola markowych firm i produktów w budowaniu dobrobytu kraju ; 3.3. Marki firm i produktów jako nośniki tożsamości narodowej: 3.3.1. Narodowość marek, 3.3.2. Marka narodowa i marki komercyjne - jak zapewnić dopasowanie, 3.3.3. Metody komunikowania kraju pochodzenia marki, 3.3.4. Firmy jako partnerzy programu brandingu narodowego. Rozdz. 4. WEKTORY MARKI NARODOWEJ - WYZWANIA, METODY, DOBRE PRAKTYKI: 4.1. Wektory marki narodowej ; 4.2. Wektor pierwszy: dyplomacja publiczna ; 4.3. Wektor drugi: turystyka ; 4.4. Wektor trzeci: bezpośrednie inwestycje zagraniczne ; 4.5. Wektor czwarty: markowy eksport. Rozdz. 5. JAK BUDOWAĆ MARKI NARODOWE: 5.1. Model procesu budowania marki narodowej ; 5.2. Przebieg i organizacja procesu budowania marki narodowej ; 5.3. Interesariusze, czyli kto buduje markę narodową: 5.3.1. Rodzaje interesariuszy, 5.3.2. Koncepcja sieci marki narodowej ; 5.4. Czas, koszty i rezultaty procesu budowania marki narodowej ; 5.5. Bariery i ograniczenia procesu budowania marki narodowej. Rozdz. 6. BUDOWANIE POLSKIEJ MARKI NARODOWEJ: 6.1. Branding narodowy w Polsce - uwarunkowania, ograniczenia, wybrane inicjatywy ; 6.2. Wizerunek i reputacja Polski na świecie ; 6.3. Projekt "Marka dla Polski" i próby jego kontynuacji ; 6.4. Przyszłość polskiej marki narodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
I. KONTEKSTY KOMUNIKOWANIA WIZUALNEGO: O komunikacji wizualnej / Jan Nuckowski ; Akademia, akademizm i awangardy / Piotr Głowacki ; Czerwone zygzaki po przekątnej kartki, czyli o sposobach budowy przekazu w obrazie / Beata Bigaj-Zwonek ; Autorska metoda konstruowania przestrzeni wirtualnej umożliwiająca percepcję przestrzeni otwartej (pejzaż, tło, otoczenie) / Dariusz Grzybowicz ; Mediatektura - architektura i przestrzeń medialne / Magdalena Pińczyńska ; O funkcji fotografii / Aleksandra Anzel, Magdalena Pińczyńska ; Ikoniczność w komunikowaniu / Paweł Przywara ; Neuroestetyczne podejście do komunikacji ze sztuką / Katarzyna Kogut ; Filozoficzne aspekty komunikacji wizualnej / Maciej Ulita. II. KOMUNIKOWANIE WIZUALNE W PRAKTYCE: Mistrzowskie wdrażanie strategii / Wiktor Siegel ; Kontrowersyjne okładki, czyli jak kontekst zmienia sztukę w skandal / Sylwester Zimon ; Zaangażowana społecznie komunikacja wizualna. Analiza zagadnienia na przykładzie organizacji Amnesty International / Anna Dudzińska ; Identyfikacja wizualna w brandingu narodowym - przykład Księstwa Liechtensteinu / Sławomir Gawroński ; Reklama zewnętrzna jako narzędzie komunikowania wizualnego / Rafał Polak ; Komunikowanie wizualne w promocji regionów turystycznych województw małopolskiego i śląskiego / Aneta Pawłowska, Krzysztof Groń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa projektu: Internetowa Promocja Nauki.
Dot. m.in. Krosna (s. 35-44), gminy Ulanów, Bieszczad i Soliny, Rzeszowa, gminy Strzyżów (411-415).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. ROLA HISTORII I TRADYCJI W BUDOWIE MARKETINGU TERYTORIALNEGO: Historia i kultura: perspektywy promocji lokalnego rozwoju ekonomicznego ; Historia jako element budowy marki i promocji miasta ; Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu marki i promocji gminy Ulanów ; Polonijny ruch artystyczny jako narzędzie budowy pozytywnego wizerunku Polski poza jej granicami ; Literatura jako sposób promowania regionu na przykładzie "Tajemnic Soliny" i "Za wrotami cudów" Henryka Nicponia ; Znaczenie marki w promowaniu produktu regionalnego ; Spuścizna historyczna dla przyszłości regionu - promocja jednostki terytorialnej. II. MARKA I PROMOCJA REGIONÓW: Wyżyna częstochowska wyżyną wysokich technologii - czynniki hamujące, szanse i perspektywy rozwoju budowy silnej marki regionalnej w obrębie województwa śląskiego ; Górnośląska-Zagłębiowska Metropolia "Silesia" - wizja i rzeczywistość ; Nowa tożsamość Zagłębia Dąbrowskiego - promocja subregionu oraz dyskurs medialny ; Rola uczelni wyższych w budowaniu marki i promocji Regionu Wałbrzyskiego ; Kreowanie wizerunku regionu na przykładzie województwa świętokrzyskiego. III. MARKA I PROMOCJA MIASTA: Rola informacji w kreacji marki miasta i regionu oraz jego promocji (na przykładzie Głogowa) ; Miejski design na Śląsku - samorządy i projektanci w kreowaniu wizerunku śląskich miast ; Wizerunek promowany rzeszowa a wizerunek postrzegany przez jego mieszkańców ; Budowanie marki i promocaj miasta na przykładzie Rzeszowa ; Przestrzeń miejska a wizerunek miasta ; Komunikacja marketingowa miasta i regionu turystycznego na przykładzie Lublina i województwa lubelskiego ; Wykorzystanie Internetu w kształtowaniu wizerunku miasta - przykład miasta Sosnowiec ; Internet a marka miasta. Działania, sukcesy, porażki. IV. WYBRANE ASPEKTY MARKI I PROMOCJI: Zjawisko "trudnej marki" na przykładzie marki Polska ; Sytuacje kryzysowe a pogarszanie wizerunku jednostki sektora publicznego ; Promocja gospodarcza gmin. Czyli jak osiągnąć sukces w pozyskiwaniu inwestorów? ; Szanse rozwoju turystyki rowerowej i jej znaczenie dla wzrostu konkurencyjności regionalnej ; Co-branding marki produktu i marki miejsca ; Promocaj obszarów terytorialnych drogą do ich konkurencyjności. V. ROLA WYŻSZYCH UCZELNI I EDUKACJI: Działalność promocyjna placówki oświatowej ; Rola wyższych uczelni w analitycznym wsparciu oraz promocji innowacji regionalnych MŚP ; Promocja wyników badań uczelni wyższych ; Kształtowanie wizerunku Uniwersytetu Rzeszowskiego na przykładzie realizacji projektu "UR - nowoczesność i przyszłość regionu" ; Marka szkoły wyższej jako forma kreowania wizerunku miasta i regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Kongresu Public Relations.
M.in. dot. samorządów terytorialnych w woj. podkarpackim (s. 49-54), niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 2 w Chmielniku.
Bibliogr. przy ref.
Magdalena Bsoul - Zasady dobrego public relations w polityce ; Maria Buszman-Witańska - Marka miejsca w promocji regionu ; Aneta Czarniecka - Marketing internetowy w służbie zdrowia ; Sławomir Gawroński - Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Wyniki badań empirycznych ; Agata Gemzik-Salwach - Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego ; Grzegorz Hajduk - Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej ; Barbara Iwankiewicz-Rak - Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji ; Monika Kaczmarek-Śliwińska - Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów branżowych ; Monika Kantowicz-Gdańska - Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na atrakcyjność pracodawcy ; Małgorzata Koszembar-Wiklik - Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy? ; Olga Kurek - Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów - raport z badań ; Wioletta Kwak - Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami ; Paweł Łabuz - Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations ; Katarzyna Łazorko - Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu sponsorującego ; Wojciech Małuszyński - Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations ; Jadwiga Mazur - Pubtic relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym - obszary zaniedbane ; Tomasz Nykiel - Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu ; Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado - Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations ; Piotr Para - Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce ; Gerard Parzelski - PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach ; Małgorzata Paszkowska - e-public relations zakładu opieki zdrowotnej ; Paweł Przywara - PR współczesnych dziennikarzy polskich ; Ewelina Radion - Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego realizacji na przykładzie wsi Chmielnik ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod - Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady - Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań ; Andrzej Rozmus - Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne ; Marek Rutkowski - Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań ; Maciej Soin - Etyka dziennikarska a praktyka PR ; Karina Stasiuk-Krajewska - Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne ; Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk - Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym ; Grzegorz Wróbel - Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii ; Ansgar Zerfass, Piet Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki - Polski PR w perspektywie europejskiej ; Marek Zimnak - PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji gminy. CASE STUDY: Piotr Bielawski - Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i lokalnej ; Elżbieta Bukowiec - Prawo PR do wątpliwości i emocji ; Paweł J. Dąbrowski - PR i negocjacje: o PR czynów ; Wiesław Gałązka - Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków ; Krzysztof Janiczek - Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie ; Renata Młynarczuk - Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji ; Maciej Ulita - Słowo o słowach ; Maciej Zaremba - Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [231]-251.
Publikacja adresowana do szerokiego grona odbiorców : teoretyków, analiityków i komentatorów współczesnych zjawisk społecznych ; praktyków zajmujących się zarządzaniem technologiami i projektami infrastrukturalnymi, zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludnośći, relacjami publicznymi i komiunikacją społeczną lub działalnością rozjemczą.
Publikacja dofinansowana ze środków Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza w Rzeszowie.
Przedmowa ; Wprowadzenie ; Konflikty technologiczne i ich znaczenie dla bezpieczeństwa w epoce wielkich wyzwań ; R. 1. POJĘCIE KONFLIKTU TECHNOLOGICZNEGO I NAUKOWE ZAINTERESOWANIA TYM ZJAWISKIEM ; R. II. WSPÓŁCZESNE ARENY KONFLIKTÓW TECHNOLOGICZNYCH: 1. Makrokonflikty technologiczne i ich modelowe przykłady: Konflikt wokół energetyki jądrowej ; Konflikty wokół inżynierii genetycznej i genetycznie modyfikowanych organizmów (GMO) ; Konflikty wokół technologii łączności bezprzewodowej piątej generacji (5G) ; 2. Mikrokonflikty technologiczne i ich modelowe przykłady: Konflikt wokół rozbudowy lotniska we Frankfurcie nad Menem ; Konflikt wokół elektrowni jądrowej Krümmel ; Konflikt wokół składowiska odpadów atomowych w Gorleben ; R. III. GENEZA KONFLIKTÓW TECHNOLOGICZNYCH: 1. Ambiwalencje technologii, społeczeństwo ryzyka, wygrani i przegrani ; 2. Normalne katastrofy. Zagrożenia systemowe, kombinacyjne i skumulowane ; 3. Normalna nauka, pułapki obliczalności, pokusy komercjalizacji i „fałszywe” obietnice bezpieczeństwa ; 4. Przemysł ryzyka, zorganizowana nieodpowiedzialność, niepewność faktów i domniemanie niewinności ; 5. Powściągliwość administracji publicznej, pasywne bezpieczeństwo, reagowanie kryzysowe i uczenie się „po szkodzie” ; 6. Prywatyzacja ryzyka, syndrom NIMBY, nauka obywatelska i media społecznościowe jako nowe pole walki ; R. IV. WEWNĘTRZNA STRUKTURA KONFLIKTÓW TECHNOLOGICZNYCH I ICH ODNIESIENIA. WSTĘP DO ANALIZY KONFLIKTU TECHNOLOGICZNEGO: 1. Konflikty poznawcze ; 2. Konflikty aksjonormatywne (konflikty wartości) ; 3. Konflikty dystrybucyjne (konflikty interesów) ; R. V. ZAPOBIEGANIE KONFLIKTOM TECHNOLOGICZNYM, KTÓRE TRUDNO PRZEZWYCIĘŻYĆ: 1. Społeczna ocena technologii - nowa „postnormalna” oferta nauki dla świata polityki i administracji ; 2. Wewnętrzne systemy alarmowania (whistleblowing) w przedsiębiorstwach i instytucjach nadzoru - próba odbudowy zaufania poprzez wymuszanie odpowiedzialności ; 3. Partycypacyjne procedury zarządzania technologiami - od informowania (informing), poprzez włączanie (involving), angażowanie (engaging), aż do pełnego upodmiotowienia - upełnomocnienia - współdecydowania (empowering) ; R. VI. PRZEZWYCIĘŻANIE KONFLIKTÓW TECHNOLOGICZNYCH, KTÓRYM TRUDNO ZAPOBIEC: 1. Tradycyjne sposoby rozstrzygania konfliktów - autorytarne decyzje i konfrontacje na sali sądowej ; 2. Alternatywne sposoby polubownego rozwiązywania konfliktów (ADR): Arbitraż ; Postępowania rozjemcze ; Mediacje ; Negocjacje, okrągłe stoły ; R. VII. MEDIACJE W ZGIEŁKU ULICZNYCH PROTESTÓW - ANALIZA EGZEMPLARYCZNA: 1. Istota i cele mediacji oraz typowy przebieg postępowania mediacyjnego ; 2. Doświadczenia z mediacjami w rozwiązywaniu konfliktów technologicznych ; 3. Wady i zalety mediacji jako sposobu przezwyciężania konfliktów technologicznych ; 4. Warunki powodzenia mediacji i wymagania stawiane mediatorom oraz pozostałym uczestnikom postępowań mediacyjnych ; 5. Prawnoadministracyjne i cywilistyczne aspekty wykorzystywania mediacji w rozwiązywaniu konfliktów technologicznych w warunkach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.574 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109297 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 327-[356].
Finansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
I. BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE I JEGO UJĘCIA: 1. Istota bezpieczeństwa narodowego ; 2. Uwarunkowania środowiska bezpieczeństwa ; 3. Typologia bezpieczeństwa narodowego ; 4. System bezpieczeństwa narodowego ; II. ROLA I ZADANIA EDUKACJI W KSZTAŁTOWANIU POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA JAKO WARTOŚCI PUBLICZNEJ: 1. Bezpieczeństwo jako wartość publiczna ; 2. Strategia budowania poczucia bezpieczeństwa ; 3. Rola edukacji w budowaniu bezpieczeństwa jako wartości publicznej ; III. EWOLUCJA EDUKACJI A OCZEKIWANIA SPOŁECZEŃSTWA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA: 1. Potrzeby, wartości i oczekiwania społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa ; 2. Edukacja - pogoń czy nadążanie za potrzebami / oczekiwaniami społecznymi w zakresie bezpieczeństwa? ; IV. ZNACZENIE UJĘCIA PROJEKTOWEGO I ZARZĄDZANIA ZINTEGROWANEGO W DZIAŁANIACH ORGANIZACJI EDUKACYJNYCH NA RZECZ KSZTAŁTOWANIA POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA JAKO WARTOŚCI PUBLICZNEJ - PROPOZYCJA ZMIAN: 1. Projekt jako koncepcja edukacji w zakresie bezpieczeństwa ; 2. Projektowa organizacja edukacyjna ; 3. Propozycja projektowego zarządzania zintegrowanego dla organizacji edukacyjnych dostarczających poczucie bezpieczeństwa jako wartości publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wydanie publikacji dofinansowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Słowo wstępne od reaktora naukowego, Łukasz Wróblewski ; CZ. I. PROBLEMY EKONOMII ZARZĄDZANIA W KULTURZE: Dylematy współistnienia kultury i ekonomii , Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb ; Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury, Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń ; Zarządzanie przez kompetencje w kulturze, Mateusz Tomanek ; CZ. II. PROBLEMY MARKETINGU W KULTURZE: Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej, Joanna Śmietanka ; Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników badań empirycznych, Piotr Firych ; Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z najbliższym otoczeniem, Kama Pawlicka ; Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na przykładzie teatrów), Kamila Szymańska ; Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa śląskiego, Małgorzata Małecka-Tomala ; Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury, Paweł Maciąg ; Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy"˙- analiza i cena, Regina Bogaczyk ; CZ. III. SPOŁECZNY ASPEKT DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE: Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce ; Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk ; Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych, Kamila Szymańska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 17 kwietnia 2012 r., Stalowa Wola.
Dot. m.in. przedsiębiorstw podkarpackich (s. 59-76, 97-111) oraz Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego "PZL-Rzeszów" (s. 211-230).
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
Spis treści równol. pol., ang.
Streszcz. ang.
Maria Borowska - Przedsiębiorstwo wczoraj, dziś i jutro ; Anna Jabłońska-Mazur - Rachunkowość instrumentów finansowych w obliczu globalnego kryzysu ; Waldemar Zadworny - Funkcjonowanie firm rodzinnych na Podkarpaciu w warunkach kryzysu gospodarczego - badania empiryczne ; Jarosław W. Przybytniowski - Zarządzanie ryzykiem w ekorozwoju. Wybrane zagadnienia ; Tomasz Dziechciarz, Mariusz Iskra - Zmiany strukturalne podmiotów gospodarczych Podkarpacia ; Paweł Dziekański - Analiza dyskryminacji w ocenie stanu finansowego przedsiębiorstw ; Roman Chorób - Strategie rozwojowe, marketingowe i promocyjne w innowacyjnych formach powiązań integracyjnych w agrobiznesie na tle procesów globalizacji ; Wiktor Reutow - Monopolizacja kapitałowa w korporacjach globalnych [w jęz. ang.] ; Rafał Marcin Borkowski - Kompetencje organizacji determinantą innowacyjności sektora MSP w warunkach globalizacji ; Judyta Jędrzejczak, Aleksandra Łopatka - Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw jako czynnik wpływający na koncentrację produkcji oraz siłę rynkową przedsiębiorstw ; Wiktor Czepurko, Larysa Czepurko - Wybór modelu zarządzania w regionalnych jednostkach firmy [w jęz. ang.] ; Jan Dzierga - Strategia rozwoju przedsiębiorstwa ; Michał Piekutowski - Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce ; Weronika Gryszel - Przedsiębiorstwa jako partnerzy brandingu narodowego ; Wincenty Kulpa - Wybrane metody zarządzania ryzykiem bankowym we współczesnym banku komercyjnym ; Barbara Lubas, Beata Piasny - Kapitał ludzki jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw ; Maria Borowska - Przedsiębiorczość kobiet w Polsce na początku XXI w. ; Katarzyna Słomiany - Agencje zatrudnienia formą wsparcia przedsiębiorstw ; Karolina Urban - Zarządzanie talentami, jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy ; Maria Klonowska-Matynia, Anna Trzebińska - Rozwój wiedzy w sektorze msp na przykładzie przedsiębiorstwa branży energii wiatrowej ; Beata Pater - Społeczna odpowiedzialność biznesu w służbie ochrony przyrody w polskich parkach narodowych ; Grażyna Mańczak - Proces kierowania działalnością reklamową w przedsiębiorstwie ; Anna Irena Szymańska - Wybrane instrumenty promocyjne oraz ich oddziaływanie w badaniach empirycznych ; Iwona Codogni - Społeczna odpowiedzialność biznesu jako metoda budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101353 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. Euroregionu Karpackiego, Stalowej Woli (s. 182-188), Doliny Lotniczej (s. 101-103), "Tygodnika Sanockiego" (s. 377-388) i Wytwórni Ciast i Lodów Santos (s. 640-651).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros.
Spis treści równol. pol. i ang., częśc. ros. i ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
GLOBALNE UWARUNKOWANIA NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNYCH: Michał Gabriel Woźniak: Strategiczne i instytucjonalne wyzwania dla Polski w kontekście globalizacji i regionalizacji; Zofia Chyra-Rolicz: Polska spółdzielczość wobec problemów globalizacji (Tezy do dyskusji); Teresa Bal-Woźniak: Struktury koordynacji sprzyjające innowacyjności; Pavel Ivanovič Ponomarenko: Problemy innovacionnogo puti razvitiâ ekonomiki Ukrainy; Dariusz Firszt: Rozwój potencjału technologicznego polskiej gospodarki jako wyzwanie globalizacji; Władysława Jastrzębska, Dorota Bobrecka-Jamro, Renata Tobiasz-Salach: Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w procesie globalizacji i integracji europejskiej; Tadeusz Kowalewski: Szanse i zagrożenia kształcenia permanentnego w obliczu regionalizacji i globalizacji; Małgorzata Lęcznar: Koncepcja klastrów a podnoszenie konkurencyjności regionu Podkarpackiego w dobie globalizacji; Radosław Puchała: Jaki powinien być kształt sprzyjającej wzrostowi polityki gospodarczej w Polsce w obliczu globalizacji?; Iwona Szczepaniak: Wpływ procesów globalizacji i integracji z UE na sektor MSP (małych i średnich firm spożywczych); Arkadiusz Tuziak: Regionalny kontekst procesów globalizacyjnych; Valentina Mihajlovna Šapoval, Natapâ Petrovna Dubrova: Urovni social'noj otvetstvennosti predprinimatel'stva v kontekste globalizacionnyh processov. REGIONALNE CZYNNIKI WZROSTU GOSPODARCZEGO: Kazimierz Fiedorowicz, Jacek Fiedorowicz: Cechy przestrzeni a wzrost gospodarczy (na przykładzie wybranych cech i obszarów Polski); Anna Karwińska: Działania na rzecz zmniejszania nierówności szans rozwojowych społeczności lokalnych w Polsce; Sławomir Zawisza, Aleksandra Rudzka: Strategia zrównoważonego rozwoju gminy w świetle badań wybranych województw północnej Polski; Jacek Duda: Narodowy plan rozwoju jako podstawa wykorzystania pomocy strukturalnej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej; Mariusz Nyk, Michał Ferdzyn: Czynniki sprzyjające rozwojowi województwa łódzkiego; Paweł Frączek: Ocena bezpieczeństwa dostaw gazu ziemnego do Polski; Witosław J. Jasiński: Elity gospodarcze w gminie Gręboszów jako elity wpływu na samorząd terytorialny. Raport z badań terenowych w gminie Gręboszów; Marina Nikolaeva Padeva: Prodovol'stvennyj rynok Ukrainy: problemy i perspektivy razvitiâ; Piotr Rosik: Kapitał publiczny w procesie regionalnej konwergencji w Hiszpanii; Marek Smoleń: Społeczne skutki procesów transformacji gospodarczej w wymiarze lokalnym; Janusz Strojny: Ewolucja bankowości w kontekście rozwoju gospodarczego Euroregionu Karpackiego; Paweł Szura: Praktyka "WPR" a sytuacja rolnictwa jako główna determinanta stanu obszarów wiejskich w realiach Polski; Anetta Waśniewska: Województwo warmińsko-mazurskie na tle regionów sąsiadujących - wybrane zagadnienia. SPOŁECZNY WYMIAR NIERÓWNOŚCI: Tadeusz Janusz, Daniel Stos: Sytuacja sektora badań naukowych w Polsce; Tamara Tkacz: Człowiek i społeczeństwo w rozwoju oświaty; Jacek Woźniak: Kryteria oceny jakości kształcenia w szkole wyższej (na przykładzie ekonomii i zarządzania) jako czynnik wzmacniający nierówności społeczne; Anna Cywirenko: Prawo konstytucyjne wyborców i jego zabezpieczenie na Ukrainie; Wojciech Furman: Formy komunikowania się samorządu z ludnością (na przykładzie czasopisma samorządowego); Marie Gabryšová: Rola wykładowcy w kształtowaniu postaw prospołecznych; Marie Gabryšová, Halina Starzyczná: Metody zarządzania relacjami z klientem w świetle odpowiedzialności społecznej; Iwona Kowalska: Nierówności społeczne w kontekście systemu finansowania pomocy materialnej dla uczniów; Małgorzata Lechwar: Instytucje sektora publicznego a problem nierówności; Renata Marks-Bielska: Kapitał ludzki a kwestie ubóstwa w środowiskach popegeerowskich; Maria Miczyńska-Kowalska: Wirtualizacja konsumpcji w polskiej gospodarce rynkowej na progu XXI wieku; Zinovij Aleksandrovič Naduk: Vliânie kačestva medicinskoj pomosi na formirovanie rynka medicinskih uslug v Ukraine; Anna Nowak: Bariery dostępu do edukacji ludności wiejskiej a reforma edukacji; Tadeusz Pliszka: Wybrane aspekty nierówności społecznych wiedzy i postępu technicznego; Bogusław Ślusarczyk: Bezrobocie w Polsce i UE - najważniejszy element polityki zatrudnienia; Anatolij Tkacz: Nowy etap rozwoju instytucjonalnego w gospodarce transformacyjnej; Bożena Tuziak: Kapitał społeczny lokalnych wspólnot samorządowych; Katarzyna Włodarczyk-Śpiewak: Aspekty jakości życia a poziom satysfakcji życiowej Polaków; Ewa Wójcik, Anna Matras-Bolibok: Zmiany w strukturze zatrudnienia w przemyśle na tle pozostałych sekcji gospodarki narodowej. PODMIOTY GOSPODARCZE DETERMINUJĄCE PODZIAŁ DOCHODÓW: Andrzej Piotr Wiatrak: Wspomaganie rozwoju małych przedsiębiorstw w skali lokalnej; Zofia Wyszkowska: Kapitał finansowy w przedsiębiorstwach; Olga Leonidovna Fanina: Osobennosti trudovyh otnošenij na malom predpriâtii; Mirosław Gorczyca: Wydatki mieszkaniowe, zaległości w opłatach oraz dodatki mieszkaniowe gospodarstw domowych; Colin F. Hales, Andrzej Kamiński: Internet jako narzędzie badań marketingowych; Irina I. Kolesnikova: Development of Enterprise's Business Value in Belarus Region; Beata Onak-Szczepanik: Miejsce i rola sektora małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce Polski; Wojciech Pawnik: Podmiotowość w organizacji - fakt społeczny, czy postmodernistyczny postulat?; Marek Smoleń: Duży sukces firmy z małej miejscowości; Alina Szewc-Rogalska: Grupy kapitałowe w gospodarce polskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej