Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(9)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(37)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(8)
Witkowska Magda
(3)
Catmull Edwin E
(2)
Dondziłło Grzegorz
(2)
Fedan Roman (1937- )
(2)
Kinal Mariola
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Meyer Erin (1971- )
(2)
Pacana Andrzej
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Wallace Amy (1962- )
(2)
Bednárová Lucia
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Bołdak Anna M
(1)
Bryar Colin
(1)
Budnik Monika
(1)
Carr Bill
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip (1975- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Furnham Adrian (1953- )
(1)
Gajda Janusz (prawnik)
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hastings Reed (1960- )
(1)
Hsieh Tony (1973- )
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Johnson Gerry
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kowal Jolanta (1974- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Kwiek Marek
(1)
Laloux Frederic (1969- )
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Lyons Dan (1960- )
(1)
MacRae Ian (1988- )
(1)
Magala Sławomir (1950- )
(1)
Malcherek Monika
(1)
Michalak Robert (1968- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Milewski Piotr (1975- )
(1)
Misiuk Andrzej (1958- )
(1)
Myjak Teresa
(1)
Nawrot Bogumiła
(1)
Olesiński Zbigniew (1947- )
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Pikos Anna
(1)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(1)
Piątek Tadeusz (pedagog)
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Scholes Kevan
(1)
Sheridan Marcus
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(1)
Sommer Hanna
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Whittington Richard (1958- )
(1)
Wiśniewska Małgorzata (1961- )
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zanini Michele
(1)
Zatwarnicka-Madura Beata
(1)
Zawadzki Michał (nauki o zarządzaniu)
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Menedżerowie
(7)
Szkoły wyższe
(4)
Dyrektorzy HR
(1)
Handlowcy
(1)
Liderzy i zespoły sprzedaży
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(46)
Zarządzanie
(18)
Przedsiębiorstwo
(13)
Innowacje
(10)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
Praca
(7)
Gospodarka
(6)
Polityka gospodarcza
(5)
Rozwój regionalny
(5)
Rynek pracy
(5)
Kapitał ludzki
(4)
Menedżerowie
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Sukces
(4)
Wzrost gospodarczy
(4)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Globalizacja
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Kobieta
(3)
Kultura
(3)
Kultura pracy
(3)
Motywacja pracy
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Organizacja pracy
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Przywództwo
(3)
Specjalna strefa ekonomiczna
(3)
Służba zdrowia
(3)
Wykształcenie
(3)
Bezpieczeństwo
(2)
Bezrobocie
(2)
Biurokracja
(2)
COVID-19
(2)
Etyka biznesu
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Finanse
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Jakość życia
(2)
Kapitał
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Klastry (ekonomia)
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
Lotniska
(2)
Marketing
(2)
Negocjacje
(2)
Organizacja
(2)
Pieniądz
(2)
Pixar
(2)
Pracownicy korporacji
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przemysł motoryzacyjny
(2)
Przywództwo edukacyjne
(2)
Płaca
(2)
Regionalizm
(2)
Rolnictwo
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Sektor publiczny
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Spółdzielczość
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Twórczość
(2)
Ubóstwo
(2)
Unia walutowa
(2)
Usługi elektroniczne
(2)
Wiedza
(2)
Wspólna Polityka Rolna UE
(2)
Wytwórnie filmowe
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zaufanie
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
AIDS
(1)
Aborcja
(1)
Administracja
(1)
Administracja elektroniczna
(1)
Administracja publiczna
(1)
Agroturystyka
(1)
Aleksytymia
(1)
Amazon.com
(1)
Anomia
(1)
Temat: dzieło
Dwunastu gniewnych ludzi (film ; 1957)
(1)
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Underground (film)
(1)
Wesołych świąt, pułkowniku Lawrence (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(4)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Ukraina
(3)
Japonia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Azja
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kraje europejskie
(1)
Krościenko Wyżne (woj. podkarpackie, pow. krośnieński, gm. Krościenko Wyżne ; okolice)
(1)
Kuba
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
pyrzowice
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monograficzna seria wydawnicza Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 203)
Bibliogr. s. [281]-287.
1. PRACA W ŻYCIU CZŁOWIEKA: Praca zawodowa i jej znaczenie w życiu jednostki ; Realizacja kariery zawodowej i jej uwarunkowania ; Kultura pracy ; Czas wolny i jego związki z pracą zawodową. 2. ZAKŁAD PRACY W UJĘCIU TRADYCYJNYM I WSPÓŁCZESNYM: Zakład pracy jako tradycyjne miejsce wykonywania pracy zawodowej ; Struktura zakładu pracy ; Formy organizacyjne pracy zawodowej. 3. ETYCZNE ASPEKTY PRACY ZAWODOWEJ: Etyka zawodowa ; Podmiotowość pracowników ; Zasady prakseologii a praca zawodowa ; Zjawiska patologiczne w pracy zawodowej. 4. FUNKCJONOWANIE ZAWODOWE PRACOWNIKÓW: Zawód i opisujące go dokumenty ; Człowiek w środowisku pracy zawodowej ; Integracja i współdziałanie pracowników ; Pomoc pracownikom mającym problemy w środowisku pracy. 5. CZYNNIKI INSPIRUJĄCE AKTYWNOŚĆ ZAWODOWĄ: Ocena pracowników ; System nagród i kar w przedsiębiorstwie ; Twórczość zawodowa. 6. POZYSKIWANIE PRACY I WSPIERANIE POSZUKUJĄCYCH ZATRUDNIENIA: Poszukiwanie pracy ; Bezrobocie jako problem społeczny ; Instytucje i formy wspierania realizacji kariery zawodowej ; Praca Polaków w krajach Unii Europejskiej. 7. INTERAKCJE SPOŁECZNE W PRACY ZAWODOWEJ: Komunikowanie się w środowisku pracy ; Negocjacje w sytuacjach zawodowych ; Konflikty między pracownikami i ich rozwiązywanie. 8. KULTURA OSOBISTA W ŚRODOWISKU PRACY: Zachowania w środowisku pracy ; Porozumiewanie się w środowisku pracy ; Organizowanie okazjonalnych kontaktów zawodowych ; Zasady organizowania przyjęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 263. Indeks.
Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu. Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo. Staraj się zmienić świat. Aaa, i zarabiaj pieniądze… Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia. "W Dawaj innym szczęście" dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne "Dawaj innym szczęście" pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Amazon powstał w garażu w 1994 roku, a dziś jest najbogatszą firmą na świecie. Jak to osiągnął? Jakie wnioski z tego niezwykłego sukcesu mogą wyciągnąć inni i co mogą wdrożyć w swoich biznesach? Od Z do A to jednocześnie praktyczny poradnik i opowieść o firmie. Autorzy po raz pierwszy zdradzają opinii publicznej, jak ten gigant działa od środka. Opowiadają o tym, jak 14 zasad przywództwa Amazona przekłada się na przebieg procesu decyzyjnego na każdym poziomie organizacji. Prezentują wnikliwą analizę i w przystępny sposób wyjaśniają, w jaki sposób można zastosować te zasady w innych firmach – niezależnie od ich rozmiarów. Tłumaczą też, jaki wpływ na kulturę organizacji mają cztery fundamentalne założenia Amazona, a mianowicie: obsesja na punkcie klienta, perspektywiczne myślenie, nastawienie na tworzenie wynalazków oraz doskonałość operacyjna. Colin Bryar to były wiceprezes firmy, przez dwa lata był „szefem sztabu” Jeffa Bezosa, nazywano go też „cieniem Jeffa” i pracował w firmie od 1998 roku. Bill Carr dołączył do zespołu w 1999 roku i spędził w firmie ponad 15 lat. Jako wiceprezes ds. mediów cyfrowych uruchomił i zarządzał globalną działalnością firmy w zakresie cyfrowej muzyki i wideo, w tym Amazon Music, Prime Video i Amazon Studios. W książce Od Z do A obaj odwołują się do swoich wieloletnich doświadczeń menedżerskich, aby na tej podstawie sformułować i zdefiniować główne zasady i praktyki, dzięki którym jedna z najbardziej niezwykłych firm na świecie odniosła tak spektakularny sukces. To praktyczny przewodnik i korporacyjna narracja, wypełniona naszymi wspomnieniami o tym, czym jest „bycie Amazonką”. Pokazujemy, że sukces na skalę Amazona nie jest osiągany dzięki geniuszowi pojedynczego lidera, ale raczej dzięki zaangażowaniu i realizacji zestawu dobrze zdefiniowanych, rygorystycznie przestrzeganych zasad i praktyk, udostępnionych tutaj publicznie po raz pierwszy. Colin Bryar
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł.: nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości.
Tyt. oryg.: "Reinventing organizations" 2014.
Bibliogr. s. [403]-407.
1. Historyczna i rozwojowa perspektywa organizacji pracy; 2. Struktury, praktyki i kultury Organizacji Turkusy; 3. Wyłonienie się Organizacji Turkusu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Myths of work : the stereotypes and assumptions holding your organization back" 2017.
Bibliografia, netografia na stronach [245]-265.
To nie jest zwykła książka o pracy. Osiem godzin dziennie i pięć dni w tygodniu, co daje nam - jeśli akurat nie przydarzą się nadgodziny - 40 godzin tygodniowo. I tak przez większą część roku. Praca to jedna z najważniejszych, a na pewno najbardziej czasochłonnych, rzeczy w naszym życiu. Mimo to chyba każdy odniósł kiedyś wrażenie, że z jego firmą coś jest nie tak… Mity pracy to kolejna, obok Mitów zarządzania i Mitów PR-u, książka, której autorzy mierzą się z błędnymi wyobrażeniami i stereotypami - tym razem na temat miejsc pracy. Ian MacRae, który prowadzi konsultacje psychologiczne dla firm, oraz Adrian Furnam, profesor łączący obszary psychologii i zarządzania, przyglądają się powszechnym nieporozumieniom, które uniemożliwiają przedsiębiorstwom rozwój (i utrudniają życie pracownikom). Część mitów dotyczy spraw pozornie oczywistych, z innymi trudno się zgodzić, tak bardzo przeczą wszystkiemu, do czego przywykliśmy na co dzień. Niektóre wyniki i obserwacje, jak przyznają autorzy, zaskoczyły nawet ich. Czy powinniśmy pracować osiem godzin dziennie, od poniedziałku do piątku? Może w 1817 był to rewolucyjny pomysł i śmiała wizja, ale czy 200 lat później nie powinniśmy pójść już o krok dalej - być może w stronę elastycznych godzin pracy? Okazuje się też, że nie ma żadnych dowodów na to, że praca z domu obniża wydajność - wręcz przeciwnie: jak pokazały eksperymenty pracownicy zdalni spisują się lepiej i biorą mniej urlopów zdrowotnych. Nie wspominając o oszczędnościach związanych z utrzymaniem biura… Mity pracy to 27 rozdziałów pisanych z humorem i opartych na najnowszych wynikach badań oraz doświadczeniach samych autorów. MacRae i Furnham opisują najgorsze decyzje czy przekonania, które sprawiają, że firmy stoją w miejscu, pracownicy się męczą, a nasza praca w niczym nie przypomina tej, jaką moglibyśmy wykonywać w XXI wieku. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Mity-pracy,762368024,p.html, dostęp 15.12.2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111633 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-6241 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-5946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Ta firma pracuje sama ; Czy to ma sens? ; Firma nie potrzebuje zarządcy ; Szef jest po to, aby decydował! ; Kto powinien decydować, jeśli nie szef? ; "Na dole" znaczy "u góry" ; Nie chodzi o delegowanie obowiązków - przekaż całą władzę ; Dokąd dążymy? Demokracja partnerska ; Czasy się zmieniają, ludzie także ; Sens i młodzi ludzie ; Sens - fundament działania firmy ; Sens jako idea wspólna - tęcza sensu ; Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem ; Mój pracownik - mój konkurent? ; Dlaczego pracownicy zmieniają pracodawcę? ; Jak znaleźć dobrych ludzi? ; Prywatne życie pracowników - temat tabu? ; Konflikt pokoleń ; Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo ; Czy można żyć bez budżetu i planowania? ; Zarządzanie przez cele (MBO) - sól ziemi czy sól w oku? ; Przywództwo przez sens ; Sprawiedliwa płaca ; Czy idea turkusowej firmy zwycięży?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-123.
I. Socjologiczne aspekty edukacji: 1. Funkcjonalizm ; 2. Teoria konfliktu ; 3. Teoria krytyczna ; 4. Interakcjonizm ; 5. Teoria klasy kreatywnej Richarda Floridy ; 6. Teoria gentryfikacji ; II. Paradygmaty pedagogiczne a kultura organizacyjna ; III. Historyczne i współczesne ujęcia definicji kultury organizacyjnej: 1. Ujęcie dychotomiczne kultury organizacyjnej ; 2. Ujęcie wielowymiarowe kultury organizacyjnej ; 3. Ujęcie interdyscyplinarne kultury organizacyjnej ; IV. Pojęcie kultury organizacyjnej w edukacji: .1. Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny i tożsamość organizacyjna ; V. Elementy kultury organizacyjnej ; VI. Kultura narodowa i jej oddziaływanie na kulturę organizacyjną. Aspekty kultur organizacyjnych ; VII. Funkcje kultury organizacyjnej ; VIII. Siła kultury organizacyjnej ; IX. Typologie kultur organizacyjnych: 1. Typologia Rogera Harrisona i Charlesa Handy’ego ; 2. Typologia Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 3. Typologia Terrence’a E. Deala i Allana A. Kennedy’ego ; 4. Typologia Roberta Cooka i J. Claytona Lafferty’ego ; 5. Kultura zastraszania i kultura strachu ; X. Kształtowanie zmian w kulturze organizacyjnej ; XI. Zmiany w instytucjach edukacyjnych ; XII. Przywództwo w organizacji ; XIII. Przywództwo w instytucji oświatowej: 1. Misja i strategia instytucji oświatowej oraz ich wpływ na kulturę organizacyjną ; XIV. Komunikacja w organizacji ; XV. Komunikacja w instytucji oświatowej ; XVI. Refleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [357]-363.
Czas na zmiany Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings - prezes i CEO Netflixa - po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników - Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111156 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Toyota way : 14 management principles from the world's greatest manufacturer" 2004.
Bibliografia na stronach 465-470. Indeks.
We wszystkich fabrykach Toyoty cały czas doskonali się proces produkcji i rozwija się placówki badawczo-rozwojowe. W konsekwencji koncern odnotowuje stały wzrost udziału w rynku, osiągając znacznie większe zyski niż inni producenci samochodów. A liderzy gospodarczy z całego świata nie szczędzą pochwał. Profesor Jeffrey Liker pracując przez dwadzieścia lat nad tą książka miała pełną swobodę dostępu do szefów firmy, jej pracowników, fabryk w Japonii i Stanach Zjednoczonych. W Drodze Toyoty ujawnia 14 fundamentalnych zasad zarządzania, na których wspiera się słynny na całym świecie system "szczupłej produkcji" Toyoty. Czytelnik dowie się, jak firma tworzy idealne środowisko wdrażania technik i narzędzi szczupłej produkcji poprzez: - tworzenie atmosfery ciągłej poprawy i uczenia się, - zaspokajanie potrzeb klienta (a zarazem eliminowanie marnotrawstwa), - osiąganie wysokiej jakości bez poprawek, - wychowywanie własnych liderów, zamiast pozyskiwać ich spoza firmy, - kształcenie wszystkich pracowników w umiejętności rozwiązywania problemów, - rozwijanie firmy wraz z jej dostawcami i partnerami - z korzyścią dla wszystkich stron. System Toyoty zainicjował globalną rewolucję w branżach produkcyjnych i usługowych. Droga Toyoty wyjaśnia ewolucję systemu produkcji firmy jako nowego paradygmatu doskonałości wytwarzania. Opisuje firmy z branż tak różnorodnych jak opieka zdrowotna, przemysł ciężki, produkcja farmaceutyków i budownictwo, które stosując metody Toyoty, osiągają spektakularną poprawę wyników. Książka objaśnia, w jaki sposób można stworzyć kulturę jakości w stylu Toyoty. Jak poprawić tempo procesów w firmie, podnieść jakość produktu i usługi oraz obniżyć koszty - bez względu na to, w jakiej branży działa. Droga Toyoty jest inspirującym przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą naśladować niezwykły sukces tej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Składniki turkusowych organizacji / redakcja naukowa Zbigniew Olesiński. - Warszawa : Difin, 2020. - 360 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dla studentów zarządzania, ekspertów zarządzania, kadry menedżerskiej, środowiska naukowego nauk społecznych
Streszczenie w języku angielskim.
CZ. I. RESTRUKTURYZACJA, INNOWACJE, TURKUSOWA ORGANIZACJA: R. 1. Próba konceptualizacji uwarunkowań turkusowych organizacji, Ryszard Borowiecki, Zbigniew Olesiński ; R. 2. Lider w organizacji turkusowej, Ewa Bojar, Matylda Bojar ; R. 3. Zarządzanie innowacjami w samorządzie terytorialnym, Zbigniew Makieła, Magdalena Makieła ; R. 4. Know-how jako forma ochrony i komercjalizacji własności intelektualnej w przedsiębiorstwie, Adam Grzegorczyk ; CZ. II. ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI PRACOWNICZYMI: R. 5. Zarządzanie pracownikami w turkusowych organizacjach, Elżbieta Jędrych ; R. 6. Zarządzanie talentami - wojna o talenty, Magdalena M. Struss ; R. 7. Pokolenie Y - wyzwanie dla pracodawców. Kierunki zmian w organizacjach, Olga Charucka ; CZ. III. KREACJA KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW: R. 8. Kompetencje przyszłości w świetle gospodarki 4.0, Marlena Plebańska ; R. 9. Problematyka kreowania kompetencji w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy w analizie zagadnienia niedoboru talentów, Elżbieta Kopciuszewska ; R. 10. Zarządzanie własnym czasem pracy w erze 4.0, Ludmiła Stemplewska ; R. 11. Zarządzanie talentami w wielokulturowych zespołach jako instrument rozwoju potencjału społecznego współczesnych organizacji, Agnieszka Knap-Stefaniuk ; CZ. IV. INFORMATYKA A TURKUSOWA ORGANIZACJA: R. 12. Wirtualizacja komunikacji rynkowej, Adam Grzegorczyk ; R. 13. Analiza sposobów i technik zapewnienia wysokiej dostępności systemów i usług teleinformatycznych jako niezbędny element bezpieczeństwa organizacji, Artur Kwasek, Michał Matuszczyk ; R. 14. Uspołecznienie zarządzania. Organizacje turkusowe i demokratyzacja podejmowania decyzji, Piotr Wiench ; CZ. V. ZARZĄDZANIE PROCESOWE, SAMOZARZĄDZANIE: R. 15. Nowe perspektywy zarządzania procesowego: w kierunku synchronizacji cyklów życia wiedzy i procesów, Marek Szelągowski, Jan Fazlagić ; R. 16. Kreowanie nowych form usług, na przykładzie turystyki medycznej w Polsce, Anna Maria Wiśniewska ; R. 17. Analiza porównawcza opinii pracowników z pokolenia Y i X w zakresie oczekiwanych zmian procesu selekcji i rekrutacji w nowoczesnych gospodarkach, Magdalena Kaczkowska-Serafińska ; CZ. VI. INTEGRACJA SKŁADNIKÓW TURKUSOWYCH ORGANIZACJI: R. 18. W dążeniu ku turkusowej organizacji ; R. 19. Zrównoważone zarządzanie kapitałami przedsiębiorstwa, Dariusz Klimek ; R. 20. Identyfikacja stanu wiedzy dotyczącej rozwoju systemów e-learning w szkolnictwie wyższym, Artur Kwasek, Artur Kobos ; CZ. VII. PRZYKŁADY TURKUSOWYCH ORGANIZACJI W WYBRANYCH KRAJACH: R. 21. Turkusowe organizacje w Gruzji, Agnieszka Rzepka ; R. 22. Zarządzanie wiedzą w turkusowych organizacjach na przykładzie Living Labs Network w Kanadzie, Anna Sabat ; R. 23. Zastosowanie nowych technologii w gospodarce koreańskiej, Krzysztof R. Nowakowski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Tytuł oryginału: "They ask, you answer : a revolutionary approach to inbound sales, content marketing, and today's digital consumer" 2017.
Obecnie klienci funkcjonują w erze internetowej hiperdostępności informacji. Niezależne badania przeprowadzone przez Google i Forrester wykazały, że średnio około 70 procent nabywców ponad połowę swoich badań przed zakupem w trybie offline przeprowadza online. W rezultacie na sprzedaż znacznie większy wpływ ma to, co klient znajdzie o firmie i produkcie w sieci, niż to, co usłyszy od sprzedawcy. Marcus Sheridan, ekspert w zakresie inbound marketingu, skupił się przede wszystkim na zrozumieniu konsumentów i pokazaniu, w jaki sposób tworzyć i dystrybuować odpowiednie treści, by wywierać wpływ na decyzje potencjalnych klientów. Wytypował pięć kategorii pytań (oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają), które zapewniają większy ruch, konwersje, leady i sprzedaż. Wyodrębnił tematy, które odbiorcy (zarówno B2B, jak i B2C) wyszukują najczęściej, gdy muszą podjąć decyzję zakupową. Dzięki lekturze jego książki dowiesz się także, jak: - wykorzystać nowe technologie do prowadzenia konwersacji z klientami w czasie rzeczywistym; - tworzyć efektywne treści na firmową stronę www, aby z powodzeniem przeprowadziły klienta przez całość lejka sprzedażowego; - wykonać we własnym zakresie siedem różnych nagrań wideo, które realnie przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji (badania pokazują, że materiały wideo w 2022 roku będą stanowiły 82 procent aktywności konsumenckiej w internecie); - wykorzystać moc insourcingu i zaangażować własny zespół do tworzenia świetnych treści. "Co chce wiedzieć klient" to coś więcej niż książka, to podsumowanie pięciu lat testów i weryfikacji hipotez w prawdziwym świecie. To inspirujący mix najnowszych narzędzi content marketingu, praktycznych case studies oraz nowatorskiej strategii TAYA – They Ask, You Answer, która pokazuje jak prowadzić sprzedaż i marketing, by zdobyć zaufanie klientów odpowiadając wyczerpująco na ich pytania, problemy i wątpliwości. [https://mtbiznes.pl/produkt/co-chce-wiedziec-klient, dostęp 7.10.2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie rozwojem zasobów ludzkich / Richard A. Swanson ; przekład Aleksandra Paziewska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023 - 587, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Foundations of human resource development" 2001.
Bibliografia, netografia na stronach 511-[573]. Indeks.
Dla praktyków, badaczy, a także studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Przedmowa ; CZ. I. Wstęp do rozwoju zasobów ludzkich: 1. Granice rozwoju zasobów ludzkich ; 2. Podstawy rozwoju zasobów ludzkich ; 3. Historia rozwoju zasobów ; CZ. II. Teoria i filozofia rozwoju zasobów ludzkich: 4. Rola teorii i filozofii rozwoju zasobów ludzkich ; 5. Teoria rozwoju zasobów ludzkich ; 6. Teorie składowe rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. III. Perspektywy rozwoju zasobów ludzkich: 7. Paradygmaty w rozwoju zasobów ludzkich ; 8. Perspektywy wydajności działań w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 9. Perspektywy uczenia się w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 10. Tradycyjne technologie informacyjne i komunikacyjne w rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. IV. Rozwój wiedzy specjalistycznej w drodze szkolenia i rozwoju: 11. Opis procesu szkolenia i rozwoju ; 12. Charakterystyka wiedzy ; 13. Praktyki szkoleń i rozwoju ; CZ. V. Korzystanie z zasobów wiedzy specjalistycznej w procesie rozwoju organizacji: 14. Opis zjawiska rozwoju organizacji ; 15. Charakterystyka procesu zmiany ; 16. Praktyki rozwoju organizacji ; CZ. VI. Postępy w rozwoju zasobów ludzkich: 17. Praktyki rozwoju organizacji ; 18. Ocena rozwoju zasobów ludzkich ; 19. Polityka i planowanie w kontekście rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. VII. Rozwój zasobów ludzkich w przyszłości: 20. Trudności związane z samodzielnym uczeniem się i rozwojem ścieżki kariery ; 21. Era cyfryzacji, automatyzacji, big data i sztucznej inteligencji ; 22. Wpływ globalizacji na rozwój zasobów ludzkich ; 23. Dalsza ewolucja rozwoju zasobów ludzkich.
Każdy związany z tematem rozwoju zasobów ludzkich znajdzie w tej książce wartościowe wskazówki. Rozwój zasobów ludzkich (RZL) jest procesem mocno zaangażowanym w rozwijanie i późniejsze wykorzystanie ludzkiej wiedzy, z uwzględnieniem kwestii dynamicznych zmian indywidualnych i organizacyjnych. Rozwój zasobów ludzkich to bardzo rozległa dziedzina praktyki i stosunkowo młoda dyscyplina naukowa. A zatem profesja ta wymaga stworzenia kompletnego i przemyślanego zestawu głównych założeń - jest to cel tej książki. Ten cieszący się zainteresowaniem na całym świecie podręcznik autorstwa Richarda A. Swansona, wybitnego profesora badań nad rozwojem zasobów ludzkich, ma na celu pomóc praktykom i naukowcom stworzyć bardziej przejrzystą wizję ich własnej drogi zawodowej. Dzięki tej publikacji Czytelnicy mogą lepiej zrozumieć teorie i modele, których zastosowanie przynosi najlepsze rezultaty, zaznajomić się z historią i filozofią RZL, zyskać szerszą perspektywę na temat uczenia się, wyników i zmian, a przez to mieć pełną świadomość swoich działań, zamiast ślepo podążać za najnowszymi trendami. Książka została napisana przede wszystkim dla refleksyjnych praktyków, którzy aktywnie biorą udział w rozwijaniu dziedziny RZL w miarę jej wzrostu i dojrzewania. Z pewnością też badacze RZL uznają tę publikację za prowokujący do przemyśleń i użyteczny przewodnik ułatwiający identyfikację ważnych problemów badawczych. Jest to również niezbędne źródło wiedzy dla studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi. [PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura BHP w przemyśle / Tadeusz Piątek, Andrzej Pacana. - Rzeszów : Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, copyright 2021. - 114, [5] stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [93]-112.
Streszczenie w języku angielskim.
I. EKSPLIKACJA PODSTAWOWYCH POJĘĆ I TERMINÓW: 1. Cywilizacja ; 2. Kultura ; 3. Bezpieczeństwo ; 4. Higiena BHP ; 5. Praca ; 6.Przemysł ; II. KULTURA BHP - HUMANISTYCZNY ASPEKT PRACY CZŁOWIEKA: 1. Kultury systemów ; 2. Kultura ogólna ; 3. Kultura techniczna ; 4. Kultura techniczna komponentem kultury ogólnej ; 5. Kultura informacyjna ; 6. Kultura organizacyjna - kultura projektowa ; 7. Kultura bezpieczeństwa ; III. BADANIE KULTURY BHP W PRZEMYŚLE: 1. Założenia do badań ; 2. Wyniki badań i ich analiza ; 3. Analiza twierdzeń z wiersza 1-6 ankiety kultury BHP ; 4. Analiza pytań z wierszy 7-17 ankiety kultury BHP ; 5. Wnioski ; IV. ELEMENTY SYSTEMOWEGO KSZTAŁTOWANIA I DOSKONALENIA KULTURY BHP: 1. Podejście procesowo-systemowe ; 2. Zarządzanie ryzykiem ; 3. Audity BHP ; 4. Metody pracy zespołowej na rzecz kultury BHP w przemyśle ; 5. Ciągłe doskonalenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. A-114004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "Humanocracy : creating organizations as amazing as the people inside them" 2020.
Argumenty za humanokracją ; Humanokracja w akcji ; Zasady humanokracji ; Droga do humanokracji.
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W "Humanokracji" Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach. Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111754 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Kreatywność S.A. : droga do prawdziwej inspiracji / Ed Catmull, Amy Wallace ; [tłumaczenie Marcin Kowalczyk]. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2016. - 1 płyta audio CD (12 godz. 29 min 34 s.) : digital, stereo ; 12 cm.
(Audiobook : Prosta Droga do Wiedzy)
Czas trwania: 12 godz. 29 min. 34 s.
Tytuł oryginału: "Creativity, INC. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration" 2014.
Muzyka Grzegorz Dondziłło.
Czyta Janusz German.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
"Kreatywność" to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swoich pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation - wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę - ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc tak wspaniałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana - i zyskowna. Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie. [MT Biznes, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1336/005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność S.A. : droga do prawdziwej inspiracji / Ed Catmull, Amy Wallace ; przekład Marcin Kowalczyk. - Wydanie w oprawie miękkiej, dodruk. - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 386, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Creativity, INC. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration" 2014.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata! Kreatywność to książka dla menedżerów, którzy chcą budować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte na kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie. To także pierwszy wgląd za kulisy wytwórni filmów animowanych Pixar. Dzięki niej możemy zajrzeć na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". KULTURA KREATYWNOŚCI. Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc takie filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna. Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić. A oto garść porad Eda Catmulla: Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe. Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie. Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz. Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków. Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych. [http://www.mtbiznes.pl/b2377-kreatywnosc-s-a.htm, dostęp 29.09.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [303]-314.
ZACHOWANIA JEDNOSTKI W ORGANIZACJI W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ RYNKU PRACY: Istota zachowań człowieka w organizacji ; Ekonomiczno-społeczne czynniki wpływające na postępowanie człowieka ; Psychologiczne uwarunkowania zachowań człowieka w organizacji ; Relacje przełożony - podwładny w kontekście zachowań w organizacji ; FORMY ZATRUDNIENIA STOSOWANE W ORGANIZACJACH: Rola pracy w życiu człowieka ; Ewolucja koncepcji zatrudnienia w organizacji ; Prawne aspekty podstaw zatrudnienia ; Klasyfikacja form zatrudnienia ; ANALIZA WPŁYWU FORMY ZATRUDNIENIA NA WYBRANE ELEMENTY ZACHOWANIA JEDNOSTKI W ORGANIZACJI NA PRZYKŁADZIE BADAŃ WŁASNYCH: Praktyczne aspekty badań własnych ; Charakterystyka badanych organizacji i respondentów ; Stosowane formy zatrudnienia ; Forma zatrudnienia i inne kwestie personalne w opinii respondentów ; Forma zatrudnienia a motywacja do pracy ; Forma zatrudnienia a satysfakcja z pracy ; Forma zatrudnienia a lojalność wobec firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-222.
Finansowanie: Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego "Apeiron" (Kraków)
R. 1. Wprowadzenie w tematykę pracy i przyjęta metodologia ; R. 2. Miejsce etyki w dzisiejszej rzeczywistości społecznej ; R. 3. Etyczność policyjna z perspektywy etyki administracji ; R. 4. Etyczność funkcjonariusz polskie policji: geneza i pola zagrożeń ; R. 5. Idee a świat społeczny. Implementacja idei poprzez trening psychologiczny ; R. 6. Wybrane elementy socjologii i filozofii prawa ; R. 7. Teoria zarządzania: wartości a kultura organizacyjna ; R. 8. Idealna biurokracja Maxa Webera i jej krytyka u Krzysztofa Mertona ; R. 9. Niektóre dalekowschodnie wątki kultury bezpieczeństwa w dobie globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108224 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej