Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(138)
Forma i typ
Książki
(134)
Proza
(14)
Publikacje naukowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Czasopisma
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(137)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(13)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(104)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Autor
Lindgren Astrid (1907-2002)
(10)
Szuch-Wyszomirska Irena (1912-1986)
(10)
Wikland Ilon (1930- )
(5)
Czajkowska Hanna (1917-1991)
(4)
Moczuk Eugeniusz
(4)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(4)
Domański Tomasz (1962- )
(3)
Fox Marta (1952- )
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dyczewski Leon (1936- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Przecławska Anna (1929-2010)
(2)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(2)
Szulich-Kałuża Justyna
(2)
Szwed Robert
(2)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- )
(2)
Walc Wiesława
(2)
Abraszewska Teresa
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Benton Sarah Allen (1976- )
(1)
Bernat Monika (polityka społeczna)
(1)
Botwina Bernadeta
(1)
Broszkiewicz Wojciech
(1)
Bąk Marzena
(1)
Chlebek Tomasz
(1)
Chodasz Aleksandra
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrząstek Robert
(1)
Ciosek Jan
(1)
Cooper Jilly (1937- )
(1)
Cullen Dave (1961- )
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dusza Bożena
(1)
Długosz Piotr
(1)
Długosz Zdzisław
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Fiedor Marian
(1)
Franciszek Bielecki
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grzech Piotr
(1)
Grzesik Artur
(1)
Gutowska-Nowak Barbara
(1)
Herbert Martin
(1)
Holm Jennifer L. (1968- )
(1)
Holm Matthew (1974- )
(1)
Hrynkiewicz Józefina (1946- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jestal Jerzy
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaczarowska Małgorzata
(1)
Kamiński Aleksander
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kaźmierczyk Jadwiga
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Klimek Katarzyna (1969- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Kopeć Urszula (filolog)
(1)
Kowalewska Anna (medycyna)
(1)
Kowalewska Halina
(1)
Kowalski Stanisław (1904-1994)
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozieł-Nowak Magdalena
(1)
Krawczyk Katarzyna (tłumacz)
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Makarinska Małgorzata
(1)
Makihara Kumiko (1959- )
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Mariański Janusz (1940- )
(1)
Marć Małgorzata
(1)
Mauersberg Stanisław (1924- )
(1)
Michalska-Ciarka Magdalena
(1)
Michałowska Danuta
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(25)
1960 - 1969
(4)
1930 - 1939
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(10)
1945-1989
(10)
Kraj wydania
Polska
(137)
Ukraina
(1)
Język
polski
(133)
Odbiorca
Dzieci
(14)
6-8 lat
(13)
Literatura szwedzka
(5)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura szwedzka
(5)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
literatura japońska
(1)
Temat
Uczniowie
(98)
Rodzina
(25)
Nauczyciele
(19)
Przyjaźń
(17)
Szkolnictwo
(17)
Młodzież
(15)
Nauczanie
(12)
Dziecko
(11)
Studenci
(11)
Sąsiedztwo (socjologia)
(11)
Uczniowie szkół średnich
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Uczniowie gimnazjów
(10)
Wychowanie
(10)
Internet
(9)
Przemoc
(8)
Niepełnosprawni
(7)
Czas wolny od pracy ucznia
(6)
Kształcenie
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Rodzice
(6)
Aspiracje
(5)
Gospodarka oparta na wiedzy
(5)
Młodzież wiejska
(5)
Patologia społeczna
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Postawy
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Wartość
(5)
Wybór zawodu
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Agresywność
(4)
Aspiracje zawodowe
(4)
Innowacje
(4)
Klastry (ekonomia)
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rynek pracy
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(4)
Wiedza
(4)
Wychowawstwo
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Zawód
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Alkoholizm
(3)
Aspiracje edukacyjne
(3)
Bezrobocie
(3)
Dojazdy do szkoły
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Gospodarka
(3)
Informacja
(3)
Internaty
(3)
Język polski
(3)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Menedżerowie
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Oceny szkolne
(3)
Odpoczynek
(3)
Opieka społeczna
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Samokształcenie
(3)
Siła robocza
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Spółdzielczość
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Ubóstwo
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Wykształcenie
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Agrobiznes
(2)
Banki
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Czytanie
(2)
Decyzje
(2)
Dom dziecka
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Temat: czas
2001-0
(32)
1989-
(22)
1901-
(14)
2001-
(13)
1901-2000
(10)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
1601-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Szwecja
(10)
Polska
(8)
Województwo podkarpackie (1999- )
(8)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(7)
Japonia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Białoruś
(1)
Denver (Stany Zjednoczone, stan Kolorado ; okolice)
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kolorado (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Mazury
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opoczno (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Podlasie
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tanzania
(1)
Thunder Bay (Kanada)
(1)
Warszawa
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Zawiercie (woj. śląskie)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Powieść przygodowa
(10)
Materiały konferencyjne
(6)
Raport z badań
(5)
Dane statystyczne
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Reportaż
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Opracowanie
(2)
Programy telewizyjne
(2)
Biografie
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma kobiece polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Elementarze polskie
(1)
Kolędy
(1)
Komiks
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki
(1)
Powieść polska
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Edukacja i pedagogika
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
138 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Między buntem a potrzebą akceptacji i zrozumienia.
Podtyt. okł.: Świadomość religijna i moralna a kryzys tożsamości osobowej młodzieży gimnazjalnej.
Bibliogr. s. 433-447.
Kryzys tożsamości osobowej a potrzeba akceptacji i uznania w środowisku młodzieży gimnazjalnej ; Sens i wartość życia w okresie kryzysu tożsamości młodzieży gimnazjalnej ; Globalne wyznania wiary i religijności młodzieży gimnazjalnej ; Wiedza religijna młodzieży gimnazjalnej ; Wierzenia religijne młodzieży gimnazjalnej ; Praktyki religijne spełniane przez młodzież gimnazjalną ; Kościół, parafia i księża w świadomości młodzieży gimnazjalnej ; Postawy moralne młodzieży gimnazjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z sympozjum naukowo-szkoleniowego, Rzeszów 2004 r.
Badania przeprowadzono w Rzeszowie i miejscowościach woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Cz. I. PRAWA DZIECKA W TEORII PEDAGOGICZNEJ I PRAKTYCE WYCHOWAWCZEJ: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka / Zofia Frączek; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka / Katarzyna Być; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie / Adam Solak; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych / Wiesława Walc; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka / Anna Słapińska. Cz. II. PRAWA DZIECKA W PROCESIE EDUKACJI - OPINIE JEGO UCZESTNIKÓW: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli / Marzena Cwynar; Prawa ucznia we współczesnej szkole / Elżbieta Socha; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole / Ewa Stafiej; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej / Renata Zachara. Cz. III. PRAWA DZIECKA W SYSTEMIE OPIEKI: Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań) / Ewa Markowska-Gos; Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie / Dorota Dominik; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka / Beata Gumienny; Prawa dziecka w opiniach wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych / Małgorzata Półtorak. Cz. IV. DZIECI O SPECYFICZNYCH POTRZEBACH I ICH PRAWA: Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej / Józef Sowa; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej / Beata Szluz; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju / Izabela Marczykowska. Cz. V. SCENARIUSZE ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH PRAW DZIECKA: Prawa dziecka w procesie wychowania / Justyna Meissner-Łozińska, Alicja Smoczeńska. ANEKS: [Kwestionariusze ankiet].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Współfinansowanie: Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego (Skierniewice)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wstęp ; CZ. I. MIEJSCE I SPECYFIKA DIALOGU EDUKACYJNEGO W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ: 1. Grażyna Cęcelek, Specyfika funkcjonowania szkoły jako przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych ; 2. Kamila Witerska, Dialog jako podstawowy warunek, narzędzie i efekt metod performatywnych w edukacji ; 3. Teresa Janicka-Panek, Dialog dorosłego z dzieckiem jako źródło wiedzy o rozwoju wychowanka oraz jego środowisku wychowawczym ; 4. Daria Modrzejewska, Profilaktyka szkolna jak sposób na budowanie dialogu edukacyjnego ; 5. Małgorzata Piasecka, Rola dialogu nauczyciel-uczeń w ograniczaniu zachowań ryzykownych wśród uczniów ; 6. Piotr Klimczyk, Użyteczność psychologii narracyjnej w badaniach nad edukacją ; CZ. II. SZKOŁA UCZENIA SIĘ W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ: 7. Teresa Myjak, Opinie studentów o praktykach zawodowych i proponowanych kierunkach zmian w obszarze merytorycznym i organizacyjnym ; 8. Konrad Rokoszewski, Wybrane aspekty współpracy szkół z otoczeniem w tworzeniu warunków edukacji obywatelskiej w kontekście możliwości Programu Erasmus+ ; 9. Alojzy Pilich, Bezpieczeństwo państwa a kształcenie pracowników wywiadu ; 10. Zdzisław Jezierski, Rola szkoły w działaniach edukacyjno-wychowawczych dla społeczności lokalnych ; CZ. III. ŚWIAT WARTOŚCI I DIALOGU MŁODEGO CZŁOWIEKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM: 11. Dorota Kulik-Nowak, Aksjologiczny wymiar zajęć wychowania do życia w rodzinie ; 12. Mirosław Wójcik, Refleksje nad szkołą jako przestrzenią aksjologiczną uczennic i uczniów ; 13. Danuta Kocurek, Wybrane aspekty wychowania do wartości we współczesnym procesie dydaktycznym (w świetle dokumentów szkolnych) ; 14. Aleksandra Stankiewicz, Kompetencje, wartości, postawa a rola nauczyciela w oczach uczniów pokolenia Alfa ; CZ.IV. DIALOG EDUKACYJNY W CZASIE PANDEMII I NIEPEWNOŚCI JUTRA: 15. Agata Jopkiewicz, Zdrowie psychiczne młodzieży szkolnej w czasie lockdownu w pandemii COVID-19 ; 16. Agnieszka Gołębieska-Wesołowska, Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie spotkanie ze światem wirtualnym ; 17. Małgorzata Gajak-Toczek, Wybrane aspekty nauczania zdalnego na lekcjach języka polskiego w szkole średniej ; 18. Aleksandra Szczygieł, „Między słowami” - wieloaspektowość komunikacji uczeń-nauczyciel w kontekście cyfryzacji życia i nauczania online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [183]-197.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
Rozdział I. Czas wolny – istota, funkcje i wyznaczniki: Czas wolny w ujęciu historycznym ; Definicje, kategorie i cechy czasu wolnego ; Rola czasu wolnego ; Determinanty ilości czasu wolnego i sposobów jego spędzania ; Specyfika czasu wolnego dzieci i młodzieży. Rozdział II. Turystyka aktywnością wolnoczasową współczesnych społeczeństw ze szczególnym uwzględnieniem pokolenia Z: Rola turystyki w życiu człowieka ; Profil pokolenia Z – zarys problemu ; Pokolenie Z w turystyce w świetle literatury przedmiotu. Rozdział III. Pozaturystyczne formy zagospodarowania czasu wolnego: Uczestnictwo w kulturze ; Aktywność sportowo-rekreacyjna ; Internetowe formy zagospodarowania czasu wolnego ; Pozostałe aktywności wolnoczasowe. Rozdział IV. Metodyka badań postępowania reprezentantów pokolenia Z w czasie wolnym: Założenia badawcze dotyczące zachowań wolnoczasowych młodszych członków generacji Z ; Źródła i techniki pozyskiwania informacji na temat aktywności wolnoczasowej młodzieży szkolnej w Polsce ; Metody analizy statystycznej uzyskanych danych ; Charakterystyka grupy badawczej młodszych przedstawicieli e-generacji. Rozdział V. Rozmiary czasu wolnego młodzieży szkolnej pokolenia Z i preferowane formy jego zagospodarowania: Ilość czasu wolnego młodych Polaków ; Preferowane formy aktywności wolnoczasowych ; Internetowe formy zagospodarowania czasu wolnego ; Aktywność ruchowa młodzieży szkolnej ; Uczestnictwo w kulturze młodszej części pokolenia Z. Rozdział VI. Aktywność turystyczna młodzieży szkolnej pokolenia Z: Czynniki determinujące udział reprezentantów pokolenia Z w wyjazdach turystycznych ; Postępowanie Zetów na etapie planowania i rezerwacji podróży ; Zachowania turystyczne młodzieży szkolnej z pokolenia Z podczas wyjazdów krajowych i zagranicznych. Rozdział VII. Młodsze i starsze pokolenie Z w turystyce – analiza porównawcza wzorów zachowań: Inspiracje i motywy podróży turystycznych ; Częstotliwość i długość wyjazdów turystycznych ; Preferowane środki transportu, miejsca noclegu i wyżywienia ; Aktywność w miejscu docelowym podróży ; Dzielenie się wrażeniami z podróży w mediach społecznościowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia ; Charakterystyka respondentów ; Sytuacja rodzinna badanych ; Spożywanie napojów alkoholowych ; Używanie środków odurzających ; Dostępność i zakup substancji psychoaktywnych ; Ryzyko i skutki związane z używaniem substancji psychoaktywnych ; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11478 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-12108 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł. nazwa projektu: Podkarpackie Obserwatorium Rynku Pracy.
Bibliogr. s. 114.
Wstęp ; Wnioski i rekomendacje ; Rekomendacje i zalecenia praktyczne ; Zarys metodologiczny badania ; Charakterystyka populacji uczniów szkół zawodowych ; Charakterystyka próby badawczej ; Znajomość rynku pracy ; Motywy wyboru szkoły i zawodu ; Słabe i mocne strony wybranej szkoły i zawodu ; Plany na przyszlość: nauka, praca, migracja ; Plany edukacyjne ; Plany zawodowe ; Migracja ; Stosunek do egzaminów zawodowych i maturalnych ; Działania prorozwojowe podejmowane przez uczniów ; Korepetycje ; Uczestnictwo w spotkaniach dotyczących przyszłości zawodowej ; Doświadczenia pracy zarobkowej ; Zajęcia przygotowujące do zawodu ; Aneks nr 1. Informacje o badanych ; Aneks nr 2. Kwestionariusz ankiety.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373/378 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8684 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-8685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. działalności Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Sędziszowie Małopolskim (s. 31-36) i Przedszkola "Promyk" w Ropczycach.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angelskim i polskim przy pracach.
Cz. I. DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNO-WSPOMAGAJĄCE W PRACY Z DZIEĆMI, MŁODZIEŻĄ I DOROSŁYMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIA ORZA ICH RODZINĄ: Krystyna Barłóg, Oddziaływanie terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej ; Joanna Leśniak, "Mieszkam Sam!" Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym ; Marzena Jakubek, Przedszkole "Promyk" szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością ; Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet - ofiar przemocy ; CZ. II. WYBRANE METODY PRACY Z DZIECKIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH: Aneta Lew-kKralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii ; Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska ; Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształtowaniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - od tradycji ku współczesności ; Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym ; Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreowany w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością ; Aleksander Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; CZ. III. TERAPIE OGÓLNOROZWOJOWE W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia - wspomaganie terapii poprzez dźwięk i muzykę ; Barbara Maciąg-Bebło, Justna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką ; CZ. IV. FORMY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ: Paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa ; Joanna Kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością ; Monika Godos, Barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rpla rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8042 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-7494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 321-340.
Streszczenie w języku angielskim.
SZKOŁA I JEJ ZASOBY W UJECIU HOLISTYCZNYM: Holizm jako perspektywa analityczna i pojęciowa na gruncie nauki ; Szkoła jako instytucja oświatowa, edukacyjna i wychowawcza. Zagadnienia wstępne ; Klimat szkolny. Analiza zagadnienia ; OD BEZPIECZEŃSTWA SZKOLNEGO DO BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE. ANALIZA ZAGADNIENIA W UJĘCIU NAUKI O BEZPIECZEŃSTWIE: Bezpieczeństwo szkolne - analiza wielowymiarowa ; Bezpieczeństwo w szkole i jego zakres ; METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ W UJĘCIU SCOPING REVIEWS. ANALIZA ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE BADAŃ UCZNIÓW SZKÓŁ RZESZOWA: Wprowadzenie do tematyki badawczej ; Metodologiczne aspekty badań i etapy procesu badawczego ; Dylematy metodologiczne. Metody badawcze i dobór próby do badań ; Cel i przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze oraz procedura badawcza ; Charakterystyka badanych populacji w latach 2010, 2015 i 2020 ; PROBLEMATYKA PRZEMOCY W SZKOLE I DOŚWIADCZENIA W STOSOWANIU ŚRODKÓW PSYCHOAKTYWNYCH PRZEZ MŁODZIEŻ SZKOLNĄ RZESZOWA. ANALIZA PORÓWNAWCZA W BADANIACH Z 2010, 2015 i 2020 ROKU: Młodzież szkół Rzeszowa wobec problematyki przemocy w szkole, w badaniach z 2010, 2015 i 2020 roku ; Problemy alkoholowe w opiniach młodzieży szkolnej Rzeszowa oraz doswiadczenia w ich stosowaniu, w badaniach z 2010, 2015 i 2020 roku ; Wiedza młodzieży szkolnej Rzeszowa na temat nielegalnych środków psychoaktywnych oraz doświadczenia w tym zakresie, w badaniach z 2010, 2015 i 2020 roku ; MŁODZIEŻ SZKOLNA A PROBLEMATYKA UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH W BADANIACH Z 2010, 2015 i 2020 ROKU. ANALIZA PORÓWNAWCZA: Młodzież szkolna a Internet ; Objawy uzależnienia od hazardu wśród młodzieży szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. R-12594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. działalności Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz ang. przy rozdz.
I. OBSZARY WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO: Zbędni, odtrąceni i niechciani - wykluczeni! ; Wykluczenie społeczne w dobie kryzysu ; Wykluczenie społeczne problemem współczesnego świata ; Ubogi w kulturze symulakrów ; Prekariat jako fenomen współczesnego wykluczenia społecznego. Analiza socjologiczna ; Wykluczenie społeczne (ekonomiczne, cyfrowe, polityczne, przestrzenne) i jego wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy regionu ; Psychologiczne skutki wykluczenia społecznego ; Wykluczenie społeczne osób chorych psychicznie ; Wykluczanie edukacyjne wśród młodzieży - przypadek gimnazjalistów z południa Polski ; Bezrobotni - pariasi XXI wieku ; Wykluczenie polityczne jako aspekt życia społecznego w Polsce. II. NOWY WYMIAR WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - WYKLUCZENIE CYFROWE: Ewolucja wykluczenia cyfrowego. Od dostępu po kompetencje i użytkowanie ; Przyczyny i skutki wykluczenia informacyjnego w społeczeństwie informacyjnym i gospodarce opartej na wiedzy ; Alea, iacta est - kości zostały rzucone, czyli wykluczenie cyfrowe a gospodarka oparta na wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe jako szczególny przykład wykluczenia społecznego w gospodarce opartej na wiedzy ; Gospodarka oparta na wiedzy a wykluczenie cyfrowe. Analiza porównawcza nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej ; Zjawisko e-wykluczenia w Polsce. Analiza własna ; Mazowieckie wykluczenie cyfrowe ; Wykluczenie cyfrowe czynnikiem podziału społecznego. Instytucjonalne formy przeciwdziałania na przykładzie gminy Włoszczowa) ; Uprawnienia wynikające z art. 33 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jako instrument przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu osób niepełnosprawnych ; Delimitacja wykluczenia cyfrowego w zamówieniach publicznych. III. MINIMALIZACJA WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - PROGRAMY I DZIAŁANIA: Znaczenie spółdzielczości w walce z wykluczeniem społecznym i finansowym ; Spółdzielnie socjalne jako sposób na wykluczenie społeczne ; Działalność Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu spowodowanemu nieświadomością prawną na przykładzie Okręgowego Inspektoratu pracy w Rzeszowie ; Analiza strategii minimalizacji wykluczenia społecznego i ekonomicznego na przykładzie działania publicznych i katolickich szkół licealnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Stiff upper lip : secrets, crimes and the schooling of a ruling class" 2017.
Indeks.
Gdy Alex Renton opublikował w „Observerze” artykuł o tym, jak był krzywdzony w swojej szkole z internatem, otrzymał setki listów z podobnymi historiami. Stały się one punktem wyjścia do książki, która jest jednocześnie reportażem, autobiografią i publicystyką. Prywatne szkoły, w których czesne wynosi kilkadziesiąt tysięcy funtów rocznie, to dla Brytyjczyków ważny symbol przynależności do elity, a dla reszty świata - bajkowa rzeczywistość rodem z „Harry’ego Pottera”. Tymczasem Renton odsłania zupełnie inne oblicze szkół z internatem. Pisze o sadyzmie nauczycieli, wyrachowaniu dyrektorów, panującej w tych placówkach zmowie milczenia na temat działalności pedofilów. O tym, jak kilku i kilkunastoletnie dzieci molestowane seksualnie przez opiekunów były dotkliwie karane za jakiekolwiek próby ujawnienia procederu. I o smutnej przyczynie legendarnej angielskiej "flegmy", czyli narzucanej przez wieki brytyjskim elitom kulturze trzymania fasonu bez względu na wszystko. Ale w tej historii najbardziej zdumiewające jest, dlaczego brytyjscy rodzice, którzy sami przeszli przez piekło szkół z internatem, posyłają do nich własne dzieci. [Prószyński Media, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-82-92 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej