Mach Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Mach Aleksandra
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(250)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
Temat
Rodzina
(2)
Bezdomność
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zdolności
(1)
Znaniecki, Florian (1882-1958)
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto młodzież Rzeszowa i woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr.
Streszcz. pol., ukr. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ KONCEPCJI ZNANIECKIEGO WE WSPÓŁCZESNEJ NAUCE: Maria Chodkowska - Obszary współczesnego dyskursu pedagogicznego w teorii Floriana Znanieckiego ; Paweł Tyrała - Uniwersalność poglądów pedagogicznych Floriana Znanieckiego ; Maria Dudzikowa - Wokół interdyscyplinarności w nauce. Esej krytyczny ; Tadeusz Michalczyk - Współczynnik humanistyczny jako jedno z podejść ontologiczno-metodologicznych badania zjawisk społecznych ; Luba Kijanowska-Kamińska - Problemy współczesnej pedagogiki humanistycznej na obszarze postradzieckim ; Kazimierz Szmyd - Florian Znaniecki - w kręgu humanistycznej socjologii wychowania. Uniwersalność i aktualność myśli ; Beata Ecler-Nocoń - Inspiracje Florianem Znanieckim w badaniach pedagogicznych ; Eliza Maria Chodkowska - Chemia a rozwój społeczny. Między teorią Floriana Znanieckiego a paradygmatem współczesnej wiedzy. II. ŚRODOWISKO A WYCHOWANIE DO KULTURY NARODOWEJ I GLOBALNEJ: Maria Chepil - Idee wychowania rodzinnego Floriana Znanieckiego a kształtowanie postaw patriotycznych młodzieży ukraińskiej na przełomie XIX-XX wieku ; Edyta Wolter - Wartość kultury narodowej w koncepcji Floriana Znanieckiego ; Anna Bajorek - Rodzinne uwarunkowania przekazu kultury duchowej i tradycji ; Anna Batiuk - Pozycja i rola kobiety w rodzinie. Od tradycji do partnerstwa ; El'vira Tajnel' - Nacional'na osvita v Ukraini v umovah rozbitku procesiv globalizacji ; Ewa Markowska-Gos - Zachowania ludyczne współczesnej młodzieży jako jeden z przejawów kultury ponowoczesnej (komunikat z badań) ; Maria Łukaszek - Rodzina a aktywność seksualna wychowanków Ochotniczych Hufców Pracy. III. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI PRZECIWDZIAŁANIA ŚRODOWISKOWYM BARIEROM ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY: Mieczysław Radochoński - Rola czynników społeczno-kulturowych w zapobieganiu antyspołecznym zaburzeniom osobowości - aktualność koncepcji Floriana Znanieckiego w świetle współczesnej myśli psychologicznej ; Zofia Kawczyńska-Butrym - Florian Znaniecki i Chłop polski - metody i zakres socjologicznej analizy migracji ; Barbara Pilecka - Kryzys psychiczny u dorastającej młodzieży w kontekście emigracji zarobkowej rodziców ; Barbara Sordyl - Poczucie osamotnienia u dzieci z rodzin migrujących zarobkowo ; Dorota Pstrąg - Przyczyny zachowania patologicznego w świetle koncepcji osobowości społecznej Floriana Znanieckiego ; Bożena Dusza - "Zboczeńcy" w szkole (?) - "osobowości społeczne" Floriana Znanieckiego inspirującą kategorią w badaniach młodzieży ; Piotr Długosz - Orientacje życiowe młodzieży Podkarpacia. IV. HUMANISTYCZNE PODSTAWY WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ W PRACY ŚRODOWISKOWEJ: Czesław Lewicki - Wsparcie społeczne w procesie ograniczania nierówności społecznych - próba systemowego ujęcia zagadnienia ; Mariâ Šved - Golovni tendencji formuvannâ moral'no-duhovnih cinnostej social'nogo pedagoga ; Katarzyna Krasoń - Twórczy, dywergencyjny - inny? ; Anna Śniegulska - Stosunki wychowawcze jako przedmiot naukowych zainteresowań Floriana Znanieckiego ; Antoni Zając - Transgresja rozwoju "kapitału ludzkiego" na pograniczu II - III - IV fali przemian cywilizacyjnych ; Elżbieta Dolata - Rola wychowania higienicznego w przygotowaniu do życia społecznego. Inspiracje Floriana Znanieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94413 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej