Śniegulska Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Śniegulska Anna
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(250)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Ukraina
(1)
Język
polski
(9)
Temat
Wychowanie
(4)
Nauczyciele
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Dziecko maltretowane
(2)
Kształcenie
(2)
Pedagogika
(2)
Pogotowie opiekuńcze
(2)
Przemoc
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo
(2)
Autorytet
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Gry i zabawy
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przyjaźń
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Subkultura
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzór osobowy
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Religia i duchowość
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 15.
Streszcz. ang. przy pracach.
Kazimierz Szmyd: Wprowadzenie - Edukacja wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku w sporze o podstawowe paradygmaty wychowania. AKSJOLOGICZNE I EDUKACYJNE HORYZONTY PEDAGOGIKI XXI WIEKU: Jan Szmyd: Czy w świecie "płynnej nowoczesności" można budować ogólną teorię wychowania? ; Józef Błażej: Nowe kierunki w ujmowaniu wychowania człowieka w XXI wieku. Od antropologii wychowania do pedagogiki auxiliarnej ; Eugenia Potulicka: Neoliberalna koncepcja reformowania szkolnictwa ; Kazimierz Szmyd: Edukacja dla kondycji humanistycznej człowieka. Konteksty egzystencjalne i aksjologiczne. SZKOŁA W OBLICZU WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN, POTRZEB I ZAGROŻEŃ: Hanna Sommer: Przemiany współczesnego świata - globalne wyzwanie edukacyjne ; Adam Horbowski: O potrzebie doskonalenia edukacji obywatelskiej - refleksja pedagoga ; Antoni Zając: Proces rozwijania zdolności poznawczych uczniów ; Jolanta Lenart: Potrzeby współczesnego rynku pracy wyznacznikiem zadań edukacyjnych ; Hubert Sommer: Wybrane aspekty subkultur młodzieżowych w Polsce - analiza problemu: Antoni Olak, Antoni Krauz: Szkoła przyjaźnie wymagająca. Kolejna reforma systemu edukacji w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98572/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. postaw pracowniczych byłych członków ZPiT "Resovia Saltans".
Bibliogr. s. 140.
Tekst częśc. słowac., ukr.
Streszcz. ang. przy pracach.
NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA ANIMATOREM PRACY OPIEKUŃCZEJ I WYCHOWAWCZEJ W SZKOLE PRZYSZŁOŚCI: Elżbieta Dolata: Refleksje o nauczycielu w dziejach myśli pedagogicznej ; Anna Śniegulska: Współczesny dyskurs o nauczycielu ; Anna Wołpiuk-Ochocińska: Wyzwania współczesnego nauczyciela w dobie globalizacji i powszechnej konkurencji ; Antoni Olak: Nauczyciel jako wychowawca i opiekun w dzisiejszej szkole ; Małgorzata Wójcik: O nową jakość studenckich praktyk pedagogicznych. WOKÓŁ TEORII I PRAKTYKI FUNKCJI WYCHOWAWCZEJ SZKOŁY: Aleksandra Mach: Aktualne tendencje wspierania dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w polskim systemie oświatowym ; Alicja Kubik: Płaszczyzny integracji w edukacji wczesnoszkolnej - mit czy rzeczywistość? ; Katarzyna Serwatko: Problemy kształcenia i opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim ; T. I. Paguta: Teoretiko-metodologični osnovi estetičnogo vihovannâ molodših školâriv u sučasnih umovah ; Anna Opulska: Gry i zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ; Jana Hudáková, Zuzana Sláviková: Skupinové vokálne aktivity a ich význam v súčasnej škole ; Iveta Drzewiecka: K vizuálnej poetike textov básní. POZASZKOLNE KONTEKSTY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA - MIĘDZY TRADYCJĄ A KONTYNUACJĄ: Renata Zubrzycka: Zaangażowanie w wolontariat w teorii i badaniach empirycznych ; Beáta Balogová, Monika Žumárová: Životný štýl detí s problémovým správaním v kontexte rodinnej terapie A. Adlera ; Leszek Solarczyk: Tradycje wychowania narodowego i obronnego ; Piotr Zawada: Wpływ zainteresowań na kształtowanie się postaw pracowniczych - studium socjologiczne na przykładzie członków ZPiT "Resovia Saltans" ; Małgorzata Gawle-Wiernasz: Piękno przyjaźni a fenomen indywidualności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98572/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Istota i rodzaje przemocy. Podstawowe aspekty definicyjne, historyczne i prawne : 1. Próba zdefiniowania zjawiska przemocy; 2. Rodzaje przemocy; 3. Przemoc a agresja; 4. Przemoc wobec dziecka w aspekcie historycznym; 5. Ochrona dziecka przed przemocą w świetle prawa II. Przemoc wobec dziecka w rodzinie : 1. Przemoc w rodzinie a przemoc wobec dziecka; 2. Źródła przemocy w rodzinie; 3. Rodzaje przemocy wobec dziecka w rodzinie; 4. Psychospołeczne skutki stosowania wobec dziecka przemocy III. Przemoc wobec dziecka w szkole : 1. Przemoc w relacjach nauczyciel - uczeń; 2. Przemoc w relacjach interpersonalnych uczeń - uczeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-84825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe = L'vìvs'ko-Râšìvs'kì Naukovì Zošiti ; 5)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Część prac w języku ukraińskim.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
Anna Boguszewska - Motyw rodziny i dziecka w europejskiej kulturze malarskiej ; Olena Kvas, Nadìâ Skotna - Problema analìzu ditâčoï kartini svìtu v socìal'nìj psihologìï ditinstva ; Wiesław Setlak - Procesy sekularyzacyjne jako zagrożenie i wyzwanie dla tradycyjnej rodziny ; Monika Miczka-Pajestka - Problem odpowiedzialności a wychowanie do wielokulturowości. Filozoficzne i antropologiczne aspekty myślenia o odpowiedzialnym podmiocie i wychowaniu do wielokulturowości ; Marian Zdzisław Stepulak - Konflikt małżeński u osób ubiegających się o orzeczenie nieważności małżeństwa w trybunale kościelnym w świetle psychologicznej analizy ekspertyz sądowych ; Leokadia Szymczyk - Wychowanie seksualne małego dziecka zadaniem rodziców i placówek przedszkolnych ; Zbigniew Chodkowski - Determinanty wzmacniające rodzinę w opiniach studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Sabina Lucyna Zalewska - Źródła samotności w narracjach i doświadczeniach małżeńskich. Prezentacja wyników badań ; Magdalena Gadamska - Opinie studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego na temat wychowania przez rodzeństwo ; Piotr Czech - Rodzina wobec aktualnych niebezpieczeństw a uwarunkowania wsparcia instytucjonalnego pomocy społecznej ; Krzysztof Jamroży, Magdalena Gadamska - Propozycje wsparcia pedagogicznego i społecznego w kontekście wybranych problemów rodzin wielodzietnych ; Mirosław Rucki, Grzegorz Krawiec - Uwzględnienie działania Boga w edukacji prorodzinnej na przykładzie rekolekcji RCS ; Maria Kwiek, Grzegorz Krawiec - Modlitwa zawierzenia jako program formacji Ruchu Czystych Serc ; Paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński - Choroba i niepełnosprawność dziecka jako czynnik spajający rodzinę w kontekście doświadczeń rodzeństwa pełnosprawnego ; Janusz Kawa - Problemy w funkcjonowaniu rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym - badania własne. Między teorią a praktyką ; Lilia Vovk - Ditâčo-bat'kìvs'kì vìdnosini v nepovnìj sìm'ï âk socìal'no-psihologìčna problema.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 123)
Bibliogr. - Indeks
I. ISTOTA I RODZAJE PRZEMOCY: 1. Próba zdefiniowania zjawiska przemocy; 2. Determinanty przemocy, II. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Przedmiot i cel badań; 2. Problemy badawcze; 3. Metody, techniki i narzędzia do badań własnych; 4. Teren badań i próba badawcza; 5. Harmonogram badań, III. ŹRÓDŁA I RODZAJE PRZEMOCY W POGOTOWIU OPIEKUŃCZYM: 1. Doświadczenia socjalizacyjne wychowanków jako źródło przemocy; 2. Stosunki interpersonalne a przemoc w środowisku badanym; 3. Klimat społeczno-wychowawczy placówki, IV. ZJAWISKO PRZEMOCY W POGOTOWIU OPIEKUŃCZYM ZAGROŻENIEM DLA PEŁNIENIA JEGO FUNKCJI: 1. Funkcje założone Pogotowia Opiekuńczego w świetle ustaw i zarządzeń; 2. Rzeczywista funkcja Pogotowia Opiekuńczego; 3. Funkcje i działalność Pogotowia Opiekuńczego w odczuciach personelu placówki; 4. Pogotowie Opiekuńcze w opiniach wychowanków, V. CZY W POGOTOWIU OPIEKUŃCZYM MOZNA UNIKNĄĆ PRZEMOCY?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 274-284. Indeks.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Wokół sposobów rozumienia przemocy ; Przemoc jako przejaw zaburzeń relacji interpersonalnych w rodzinie ; Metodologiczne podstawy badań własnych ; Źródła i rodzaje przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym ; Założone i rzeczywiste funkcje Pogotowia Opiekuńczego ; Czy w Pogotowiu Opiekuńczym można uniknąć przemocy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiesław Setlak, Autorytet czy idol? O wzorach osobowych w wychowaniu ; Magdalena Gadamska, Krzysztof Jamroży, Wychowanie i socjalizacja w rodzinie jako formy oddziaływania osób znaczących na dzieci ; Patrycja Babula, Matka — osoba znacząca w życiu dziecka ; Irena Międlar, Rola dziadków w wychowaniu. Przyczynek do rozważań o osobach zna¬czących ; Karolina Sławińska, Martyna Probachta, Rola dziadków w procesie wychowania wnuków - babcia i dziadek jako ważne ogniwo wychowawcze ; Magdalena Gadamska, Krzysztof Jamroży, Rola rodzeństwa w edukacji dzieci i młodzieży ; Magdalena Gadamska, Wychowanie przez rodzeństwo w doświadczeniach studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Iwona Karnas, Nauczyciel jako osoba znacząca w rozwoju dziecka ; Marlena Stradomska, Konrad Harasim, Osoby znaczące w procesie leczenia młodzieży dokonującej prób samo¬bójczych. Kontekst psychologiczny ; Paweł Leśniewski, Zaburzenia psychiczne rodziców a rozwój dziecka ; Weronika Baracz, Katecheta - nauczyciel, wychowawca, świadek. Jego misja wobec roz¬woju dzieci i młodzieży ; Iwona Rzeszutek, Rola mentora w życiu zawodowym podopiecznego ; Ewelina Brzyszcz, Identyfikacja dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z boha-terami bajek, seriali animowanych oraz filmów fantasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107688 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej