Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(982)
Forma i typ
Książki
(961)
Poradniki i przewodniki
(207)
Publikacje naukowe
(54)
Publikacje dydaktyczne
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(45)
Proza
(41)
Publikacje fachowe
(40)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(24)
Audiobooki
(16)
Filmy i seriale
(3)
Poezja
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1407)
wypożyczone
(261)
tylko na miejscu
(49)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(273)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(49)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(428)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(22)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(129)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(34)
Filia 2 (Fredry 5)
(38)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(38)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(73)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(53)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(107)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(44)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(39)
Filia 9 (Czackiego 5)
(35)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(78)
Filia 11 (Dębicka 170)
(11)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(13)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(58)
Filia 15 (Lwowska 60)
(82)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(47)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(27)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(19)
Filia 20 (Solarza 9a)
(29)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(23)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(18)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(17)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(17)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(16)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(16)
Piaget Jean (1896-1980)
(12)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(10)
Mazlish Elaine
(10)
Brzezińska Anna (1949- )
(9)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(9)
Zawadzka Dorota (1962- )
(8)
Szuman Stefan (1889-1972)
(7)
Więznowska Mariola
(7)
Horosiewicz Beata
(6)
Makowska Alicja
(6)
Syska Dariusz
(6)
Woydyłło Ewa (1939- )
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Faber Adele
(5)
Faber Adele (1928- )
(5)
Faber Joanna
(5)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(5)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(5)
Miller Alice (1923- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(5)
Stein Agnieszka
(5)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(5)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(5)
Zakrzewska Zofia
(5)
Ziembiński Zygmunt
(5)
Łopatkowa Maria (1927- )
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Danek Danuta (1938- )
(4)
Domańska Joanna (1970- )
(4)
Fonfara Andrzej
(4)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(4)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(4)
Juul Jesper (1948- )
(4)
Juul Jesper (1948-2019)
(4)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(4)
Korzeniewska Justyna
(4)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(4)
Molicka Maria (psycholog)
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Radochoński Mieczysław
(4)
Reszke Robert
(4)
Rudnik Justyna
(4)
Siegel Daniel J. (1957- )
(4)
Szwajda Aleksandra
(4)
Szwinta-Dyrda Alicja
(4)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(4)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Aron Elaine N
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Babska Zofia (1925-2014)
(3)
Blau Melinda (1943- )
(3)
Blok Beata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Bryson Tina Payne
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Burch Noel
(3)
Charęzińska Aleksandra
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(3)
Davies Simone
(3)
Debesse Maurice (1903-1998)
(3)
Dobson James C (1936- )
(3)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(3)
Fiedorczuk Natalia (1984- )
(3)
Freud Sigmund (1856-1939)
(3)
Gajdzińska Monika
(3)
Gandecki Andrzej
(3)
Hajnicz Wanda
(3)
Hogg Tracy (1960-2004)
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Jankowski Andrzej (anglista)
(3)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(3)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(3)
Kaltenthaler Birgit
(3)
Kaufman Raun K. (1973- )
(3)
Kida Jan (1931- )
(3)
King Julie
(3)
Kovács Heike
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Lutomski Grzegorz
(3)
Mac Kenzie Robert J
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Mazurek Maria (1987- )
(3)
Muszyński Heliodor (1931- )
(3)
Newerly Igor (1903-1987)
(3)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(154)
2010 - 2019
(250)
2000 - 2009
(191)
1990 - 1999
(134)
1980 - 1989
(73)
1970 - 1979
(99)
1960 - 1969
(32)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(20)
1920 - 1929
(14)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(327)
1901-2000
(46)
1945-1989
(23)
1989-2000
(19)
1918-1939
(3)
Kraj wydania
Polska
(908)
Ukraina
(8)
Holandia
(2)
Wielka Brytania
(2)
Austria
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(886)
angielski
(6)
Odbiorca
Rodzice
(156)
Dzieci
(58)
6-8 lat
(51)
9-13 lat
(40)
Nauczyciele
(34)
0-5 lat
(18)
Psycholodzy
(14)
Pedagodzy
(11)
Psychoterapeuci
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Młodzież
(5)
Terapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niewidomi
(2)
Pediatrzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Studenci
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Matki
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby po rozwodzie
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Rodzina
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura amerykańska
(8)
Literatura angielska
(7)
Literatura brazylijska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura argentyńska
(2)
Literatury europejskie
(2)
Film polski
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(474)
Wychowanie w rodzinie
(265)
Dziecko
(198)
Dzieci
(129)
Młodzież
(94)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(90)
Wychowanie
(75)
Psychologia wychowawcza
(66)
Rodzina
(64)
Uczucia
(56)
Osobowość
(50)
Dziecko trudne
(49)
Psychologia rozwojowa
(48)
Metody wychowawcze
(46)
Rodzice
(42)
Mowa
(35)
Myślenie
(35)
Uczniowie
(32)
Dziecko autystyczne
(31)
Autyzm
(30)
Relacje międzyludzkie
(29)
Nauczyciele
(28)
Bajkoterapia
(27)
Nauczanie
(24)
Rodzicielstwo
(24)
Psychoterapia
(22)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Agresywność
(21)
Gry i zabawy
(21)
Nauczanie początkowe
(21)
Dziecko chore
(20)
Nerwice
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(17)
Psychologia
(17)
Uczenie się
(17)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(14)
Internet
(14)
Lęk
(14)
Macierzyństwo
(14)
Niedostosowanie społeczne
(14)
Czytelnictwo dzieci
(13)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(13)
Niemowlę
(13)
Samobójstwo
(13)
Śmierć
(13)
Metody nauczania
(12)
Miłość
(12)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Przemoc w rodzinie
(12)
Stres
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Wyobraźnia
(12)
Zachowanie
(12)
Zdolności
(12)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(11)
Pamięć
(11)
Pedagogika
(11)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(11)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(11)
Wychowanie moralne
(11)
Zmysły
(11)
Chorzy w rodzinie
(10)
Depresja psychiczna
(10)
Dziecko maltretowane
(10)
Motywacja
(10)
Poznanie
(10)
Psychologia kliniczna
(10)
Psychologia społeczna
(10)
Spostrzeganie
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Szkolnictwo
(10)
Układ nerwowy
(10)
Wychowankowie domów dziecka
(10)
Asertywność
(9)
Choroby psychiczne
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Inteligencja (psychol.)
(9)
Psychoanaliza
(9)
Rozmowa
(9)
Rozwód
(9)
Sztuka dziecka
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Alkoholizm
(8)
Choroby dziecięce
(8)
Czytanie
(8)
Dom dziecka
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Literatura dziecięca
(8)
Metoda Montessori
(8)
Mózg
(8)
Sztuka
(8)
Techniki samopomocy
(8)
Twórczość
(8)
Wewnętrzne dziecko
(8)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(7)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(7)
Gniew
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Biblia
(1)
Bolesław Chrobry
(1)
Brzezina (film)
(1)
Druskieniki
(1)
Dziewczęta szukają drogi
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Echa leśne
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Karta Praw Rodziny
(1)
Kolor purpury
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Life, animated
(1)
Lublana
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Rok 1863
(1)
Siekierezada (film)
(1)
Spotkanie z diabłem
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Wielki las
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
2001-0
(12)
1901-
(10)
1901-2000
(9)
1801-
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1989-
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Brazylia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Indie
(2)
New Hampshire (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Galicja
(1)
Georgia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Islandia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Montana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Młodzież
(1)
Niemcy
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwecja
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(206)
Opracowanie
(61)
Wydawnictwa popularne
(55)
Poradniki
(46)
Poradniki dla rodziców
(24)
Publikacje dla dzieci
(23)
Podręcznik
(22)
Ćwiczenia i zadania
(22)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(15)
Opowiadania i nowele
(13)
Podręczniki akademickie
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Pamiętniki i wspomnienia
(12)
Publikacja bogato ilustrowana
(12)
Materiały konferencyjne
(11)
Monografia
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Literatura dziecięca
(7)
Podręczniki
(7)
Powieść obyczajowa
(7)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Reportaż
(6)
Szkice
(6)
Powieść psychologiczna
(5)
Bajka i baśń
(4)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Publicystyka polska
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Thriller
(3)
Zagadnienia
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Analiza i interpretacja
(2)
Antologia
(2)
Bajka i baśń polska
(2)
Biografia
(2)
Dramat filmowy
(2)
Film fabularny
(2)
Gry komputerowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Literatura
(2)
Literatura dziecięca angielska
(2)
Literatura polska
(2)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(2)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Pamiętniki francuskie
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Publicystyka
(2)
Rysunek
(2)
Wiersze
(2)
Antologie
(1)
Audycje radiowe
(1)
Biografie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Felieton polski
(1)
Film
(1)
Film amatorski polski
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Film psychologiczny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Kołysanki polskie
(1)
Kryminał
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Reoprtaż
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Teksty
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wyliczanki polskie
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiady
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(352)
Edukacja i pedagogika
(119)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(104)
Medycyna i zdrowie
(63)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
982 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca w ogniskach przedszkolnych. Cz. 1 / red. Helena Kruk. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 190, [2] s. : il., rys., tab. ; 21 cm.
I. Zadania i rozwój ognisk przedszkolnych II. Ognisko przygotowuje do szkoły III. Wychowanie społeczno-moralne w ognisku przed-
szkolnym IV. Opieka nad zdrowiem i wychowanie fizyczne dzieci
w ognisku przedszkolnym V. Praca z dziećmi VI. Mowa ojczysta VII. Kształcenie pojęć matematycznych VIII.Prace plastyczno-konstrukcyjne IX. Organizacja i urządzenie ogniska przedszkolnego X. Nasz warsztat dydaktyczny Wykaz pomocy do zabaw i zajęć w ogniskach przedszkol-
nych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41477/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Raising a Screen-Smart Kid: Embrance the Good and Avoid the Bad in the Digital Age" 2019.
Indeks.
I. Ostatnie analogowe dinozaury, wychowujące pierwsze naprawdę cyfrowe pokolenia. II. Media społecznościowe i wyimaginowana publiczność. III. Dobre samopoczucie, samoocena i porównywanie społeczne w pokoleniu selfie. IV. Przyjaźnie nastolatków w erze Internetu. V. Randki i związki nastolatków w sieci. VI. Kultura społeczna gier wideo. VII. Uzależnienie od urządzeń elektronicznych i ryzykowne zachowania w sieci. VIII. Dorastanie w sieci z lękami, depresją, ADHD i autyzmem. IX. Bezpieczeństwo, drapieżniki, nękanie i znęcanie się w Internecie. X. W nadziei na najlepsze, unikając najgorszego. Dodatek nr 1. Porozumienie/umowa odnośnie do telefonu komórkowego. Dodatek nr 2. Seksualność i materiały z zakresu edukacji seksualnej dostępne w sieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
NAUCZ SWOJE DZIECKO, JAK RADZIĆ SOBIE Z CODZIENNYMI TRUDNOŚCIAMI. Razem z przedszkolakami Kubą i Lenką oraz ich przyjaciółmi odkryj proste sposoby na powrót do równowagi, gdy emocje biorą górę. Poznaj historie, które pokazują, że nie ma niegrzecznych dzieci – są tylko takie, którym skończyło się paliwo, czyli energia niezbędna do radzenia sobie z rozmaitymi bodźcami. Dowiedz się, jak zmierzyć się z typowymi dla dzieci w wieku przedszkolnym trudnościami takimi jak: - marudzenie przy wychodzeniu do przedszkola, problemy w kontaktach z dawno niewidzianymi osobami, zazdrość o rodzeństwo, kłótnie z rówieśnikami, drażliwość po dniu pełnym wrażeń, unikanie mycia rąk, kłamanie, kłopoty z ubieraniem się. Opowiadania uzupełnione są przez części dla dorosłych opiekunów. Powstały one we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg. Pomogą ci zrozumieć, skąd biorą się trudności dziecka, i wesprzeć najmłodszych tak, aby radzili sobie coraz lepiej i rozwijali zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Po ogromnym sukcesie książki Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę czas na nowe wyzwania i nowe wskazówki! [Znak Emotikon, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5dz-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Uczeń - jedynak / Jan Zborowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 157, [2] s. : tab. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
„W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie”. Jacek Hołub. Pięć matek. Pięć przejmujących opowieści. O tym, że ojciec może, a matka musi. Że można być skazaną na dożywocie, choć nie udowodniono winy. O tym, że czasem trzeba żyć tak, jakby na nas usiadł niedźwiedź, jakby nad każdym dniem wisiał cień, jakby się chodziło po zaminowanej ziemi. O pogoni za pieniędzmi. O zależności, bezsilności, samotności. O okrucieństwie lekarzy, którzy nie potrafią rozmawiać. O heroicznej miłości i bezwarunkowym oddaniu. Co możemy zrobić dla matki, która pragnie, by jej dziecko umarło przed nią? Nie odwracać wzroku. Przynamniej tyle.” Justyna Dąbrowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska)
Bibliografia na stronie 146.
1. Dlaczego granice są ważne: Granice to bezpieczeństwo ; Granice jako rodzicielski drogowskaz ; 2. Jak działają granice: Mechanizm obronne ; Otwarte granice ; Rozwój autonomii dziecka - formowanie granic ; Dziecięce „nie” ; 3. Gdzie leżą granice: Dotyk ; Słuch, wzrok, węch ; Smak ; Jak wzmacniać granice ciała dzieci ; Emocje - czyli to, co czujemy ; Emocje przyjemne i emocje trudne ; Trzy trudne emocje ; Uznanie i wyrażanie emocji ; Kto jest odpowiedzialny za nasze emocje ; Jak wzmacniać granice emocji dzieci ; Myśli - nasza wewnętrzna prawda ; „Moim zdaniem”, czyli język osobisty ; „Co widzę?”, czyli język faktów ; Jak wzmacniać granice myśli dzieci ; Wybory - prawo decydowania o sobie ; Przymus czy wybór ; Granice wyboru w praktyce ; Jak wzmacniać granice wyboru dzieci ; 4. Rodzicielska praktyka: Dorośli i dbanie o własne granice ; Silna reakcja obronna i jej konsekwencje ; Dorośli i dbanie o granice dzieci ; Czy granice są najważniejsze ; Kiedy granice dorosłych nie są najważniejsze ; Dziecko w kryzysie ; Kiedy granice dzieci nie są najważniejsze ; Granice drogą do spokoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112850 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [210]-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [211]-221.
I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA W ŚWIETLE RÓŻNYCH TEORII: 1. Pojęcie, teoria i składniki osobowości ; 2. Teoria Johanna Friedricha Herbata ; 3. Teoria Johna Deweya ; 4. Teoria Stevena Pinkera ; 5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris ; 6. Antypedagogika ; 7. Postmodernizm ; II. AGRESJA W TELEWIZJI W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: 1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji ; 2. Teoria agresji ; 3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej ; 4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci ; 5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowanie dzieci, młodzieży i dorosłych ; III. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe ; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ; 3. Zmienne i ich wskaźniki ; 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ; 5. Organizacja i przebieg badań ; 6. Charakterystyka badanej publikacji ; 7. Charakterystyka badanego środowiska ; IV. PROGRAMY TELEWIZYJNE DLA DZIECI I ICH BOHATEROWIE W ŚWIETLE PREFERENCJI I OFERTY PROGRAMOWEJ: 1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 3. Bajki i ich bohaterowie w świetle preferencji dzieci ; 4. Bajki a agresja ; V. CZYNNIKI SPOŁECZNE WARUNKUJĄCE PRZEJMOWANIE PRZEZ DZIECI AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ Z TELEWIZJI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Czynniki rodzinne a przyjmowanie agresywnych zachowań z telewizyjnych programów dla dzieci ; 2. Środowisko rówieśnicze a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci ; 3. Miejsce zamieszkania a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nie) zwykłe mamy / Magdalena Pigła. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2022. - 194, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
?(Nie)zwykłe Mamy? to opowieść o kobietach. Książka jest swoistym pamiętnikiem matek dzieci uzależnionych. Ukazano w niej, jak wiele cierpień muszą znosić i jak wielką miłością darzą swoje dzieci, mimo tego, że zbłądziły i ciężko im trafić na właściwą drogę. To opowieść o kobietach silnych, mądrych, uczuciowych, ale także o kobietach stanowczych i bezkompromisowych. Jakie są matki dzieci uzależnionych? Z jakimi zmagają się problemami? Czy ciężko im kochać dzieci, które nie są idealne? To pozycja obowiązkowa dla czytelników literatury faktu oraz dla osób, którym bliski jest problem uzależnień dzieci i młodzieży. [Warszawska Firma Wydawnicza, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Hipis to człowiek, który poszukuje i nie zgadza się na krzywdę innych, ani na porządek rzeczy, który sprawia innym przykrość, rozumiesz?” - pytał tata, a ja baaaardzo powoli mu potakiwałem. - „Dotyczy to nie tylko ludzi, ale zwierząt i roślin też”. „A jeśli hipis sam sobie robi krzywdę?” - miałem trzynaście lat, kiedy zadałem tacie to pytanie. Wolność od konwenansów, reżimu, ciasnych zasad i kołnierzyków. Ucieczka w sztukę, naturę, w drogę, dragi, w cokolwiek. A potem…? Tomek od lat nie chce znać swego ojca. Jacek wciąż mieszka w głuszy jak jego rodzice. Anka, matka dwojga małych dzieci, potrzebuje w swym życiu przede wszystkim porządku. Małgosia, niegdyś „królowa wędrówek”, zmieniła życie hipi na Zen. Iza Klementowska prowadzi nas przez trzy kontynenty, żeby odpowiedzieć na pytanie, jak ruch hipisowski wpłynął na życie dzieci kwiatów a przede wszystkim ich dzieci i wnuków. Co o swej młodości w oparach marihuany sądzą dawni hipisi i jak potoczyły się ich losy? Czy ich córki i synowie, wychowywani "na luzie", bez rygorów, a czasem nawet bez... chodzenia do szkoły, przejęli system wartości rodziców? W jaki sposób wychowują teraz swoje dzieci? Czy cena wolności nie okazała się zbyt wysoka?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109776 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [476]-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
7. Metody badań pedagogicznych / Heinz-Hermann Krüger, Nicolle Pfaff ; 8. Pedagogika porównawcza / Miroslava Váňová ; 9. Dydaktyka szkolna / Michael Uljens ; 10. Psychologia kształcenia / Gerd Mietzel ; 11. Pedeutologia / Jan Průcha ; 12. Socjologia edukacji / Rob Moore ; 13. Podstawy prawa oświatowego / Maciej Osuch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-211.
Internet jest wszędzie – zajrzyj, poznaj wirtualny świat młodych i pytaj o wszystko! Obowiązkowa lektura dla rodziców dzieci w każdym wieku! Bo wszyscy jesteśmy online. Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Mądrego Dziecka)
(Chcę Wiedzieć!)
Tytuł oryginału: "We are all different : a celebration of diversity!" 2021.
Indeks.
Wiek: 4+.
Zapraszamy do niezwykłej szkoły! Poznajcie jej uczniów i przekonajcie się, że nie ma dwóch takich samych dzieci - każdy jest wyjątkowy! Inaczej wyglądamy, mamy różne upodobania, zdolności i charaktery. Jedni są mniej sprawni, inni wolniej się uczą, jeszcze inni pochodzą z odległych stron, ubierają się inaczej lub mówią z akcentem. „Pięknie się różnimy” to kolejna pozycji twórców bestselerowej książki „Tu jest nasz dom”. W poprzedniej autorzy pokazywali, jak żyją ludzie z różnych stron świata, oswajając czytelników z różnymi kulturami i modelami życia. Tym razem celebrują różnice w ramach jednej społeczności, na przykładzie jednej szkoły. Prezentują różne płcie, modele rodzin, kultury i wierzenia. Uświadamiają, że świat jest wspaniale urozmaicony właśnie dzięki temu, że pięknie się różnimy, choć mamy ze sobą wiele wspólnego - odczuwamy podobne emocje i często lubimy te same rzeczy. Książka „Pięknie się różnimy” uczy, na czym polega niepełnosprawność fizyczna i intelektualna, pomaga też zwalczać szkodliwe stereotypy, m.in. dotyczące ról społecznych czy podziałów na „chłopięce” i „dziewczęce”. Uświadamia, że rodziną można być na wiele sposobów – ważne, by czuć się kochanym i otoczonym opieką. Niesie ze sobą też ważne przesłanie: nie zawsze się ze sobą dogadujemy, a odmienne zdania są nieuniknione, gdy przebywa się blisko innych osób. Ważne, by się szanować, traktować innych miło, a różnice wykorzystać do tego, by nauczyć się czegoś od siebie nawzajem. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-31/I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95258 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej