Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(981)
Forma i typ
Książki
(960)
Poradniki i przewodniki
(208)
Publikacje naukowe
(54)
Publikacje dydaktyczne
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(45)
Proza
(41)
Publikacje fachowe
(40)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(24)
Audiobooki
(16)
Filmy i seriale
(3)
Poezja
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1410)
wypożyczone
(258)
tylko na miejscu
(49)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(273)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(49)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(428)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(22)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(128)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(34)
Filia 2 (Fredry 5)
(38)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(38)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(73)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(53)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(107)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(44)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(38)
Filia 9 (Czackiego 5)
(35)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(78)
Filia 11 (Dębicka 170)
(11)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(13)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(58)
Filia 15 (Lwowska 60)
(83)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(47)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(27)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(19)
Filia 20 (Solarza 9a)
(29)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(23)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(18)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(17)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(17)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(16)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(16)
Piaget Jean (1896-1980)
(12)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(10)
Brzezińska Anna (1949- )
(9)
Mazlish Elaine
(9)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(9)
Szuman Stefan (1889-1972)
(7)
Więznowska Mariola
(7)
Zawadzka Dorota (1962- )
(7)
Horosiewicz Beata
(6)
Makowska Alicja
(6)
Syska Dariusz
(6)
Woydyłło Ewa (1939- )
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Faber Adele
(5)
Faber Joanna
(5)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(5)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(5)
Miller Alice (1923- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(5)
Stein Agnieszka
(5)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(5)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(5)
Zakrzewska Zofia
(5)
Ziembiński Zygmunt
(5)
Łopatkowa Maria (1927- )
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Danek Danuta (1938- )
(4)
Domańska Joanna (1970- )
(4)
Faber Adele (1928- )
(4)
Fonfara Andrzej
(4)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(4)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(4)
Juul Jesper (1948- )
(4)
Juul Jesper (1948-2019)
(4)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(4)
Korzeniewska Justyna
(4)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(4)
Molicka Maria (psycholog)
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Radochoński Mieczysław
(4)
Reszke Robert
(4)
Rudnik Justyna
(4)
Siegel Daniel J. (1957- )
(4)
Szwajda Aleksandra
(4)
Szwinta-Dyrda Alicja
(4)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(4)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Aron Elaine N
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Babska Zofia (1925-2014)
(3)
Blau Melinda (1943- )
(3)
Blok Beata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Bryson Tina Payne
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Burch Noel
(3)
Charęzińska Aleksandra
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(3)
Davies Simone
(3)
Debesse Maurice (1903-1998)
(3)
Dobson James C (1936- )
(3)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(3)
Fiedorczuk Natalia (1984- )
(3)
Freud Sigmund (1856-1939)
(3)
Gajdzińska Monika
(3)
Gandecki Andrzej
(3)
Hajnicz Wanda
(3)
Hogg Tracy (1960-2004)
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Jankowski Andrzej (anglista)
(3)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(3)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(3)
Kaltenthaler Birgit
(3)
Kaufman Raun K. (1973- )
(3)
Kida Jan (1931- )
(3)
King Julie
(3)
Kovács Heike
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Lutomski Grzegorz
(3)
Mac Kenzie Robert J
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Mazurek Maria (1987- )
(3)
Muszyński Heliodor (1931- )
(3)
Newerly Igor (1903-1987)
(3)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(155)
2010 - 2019
(250)
2000 - 2009
(190)
1990 - 1999
(133)
1980 - 1989
(73)
1970 - 1979
(99)
1960 - 1969
(32)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(20)
1920 - 1929
(14)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(327)
1901-2000
(47)
1945-1989
(23)
1989-2000
(20)
1918-1939
(3)
Kraj wydania
Polska
(908)
Ukraina
(8)
Holandia
(2)
Wielka Brytania
(2)
Austria
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(887)
angielski
(6)
Odbiorca
Rodzice
(156)
Dzieci
(58)
6-8 lat
(51)
9-13 lat
(40)
Nauczyciele
(35)
0-5 lat
(18)
Psycholodzy
(14)
Pedagodzy
(11)
Psychoterapeuci
(8)
Szkoły wyższe
(7)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Młodzież
(5)
Terapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niewidomi
(2)
Pediatrzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Studenci
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Matki
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby po rozwodzie
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Rodzina
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura amerykańska
(8)
Literatura angielska
(7)
Literatura brazylijska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura argentyńska
(2)
Literatury europejskie
(2)
Film polski
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(472)
Wychowanie w rodzinie
(263)
Dziecko
(198)
Dzieci
(129)
Młodzież
(94)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(90)
Wychowanie
(75)
Psychologia wychowawcza
(66)
Rodzina
(64)
Uczucia
(56)
Osobowość
(50)
Dziecko trudne
(49)
Psychologia rozwojowa
(48)
Metody wychowawcze
(46)
Rodzice
(42)
Mowa
(35)
Myślenie
(35)
Uczniowie
(32)
Dziecko autystyczne
(31)
Autyzm
(30)
Relacje międzyludzkie
(29)
Nauczyciele
(28)
Bajkoterapia
(27)
Nauczanie
(24)
Rodzicielstwo
(24)
Psychoterapia
(22)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Agresywność
(21)
Gry i zabawy
(21)
Nauczanie początkowe
(21)
Dziecko chore
(20)
Nerwice
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(17)
Psychologia
(17)
Uczenie się
(17)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(14)
Internet
(14)
Lęk
(14)
Macierzyństwo
(14)
Niedostosowanie społeczne
(14)
Czytelnictwo dzieci
(13)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(13)
Niemowlę
(13)
Samobójstwo
(13)
Śmierć
(13)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(12)
Metody nauczania
(12)
Miłość
(12)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Przemoc w rodzinie
(12)
Stres
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Wyobraźnia
(12)
Zachowanie
(12)
Zdolności
(12)
Pamięć
(11)
Pedagogika
(11)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(11)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(11)
Wychowanie moralne
(11)
Zmysły
(11)
Chorzy w rodzinie
(10)
Depresja psychiczna
(10)
Dziecko maltretowane
(10)
Motywacja
(10)
Poznanie
(10)
Psychologia kliniczna
(10)
Psychologia społeczna
(10)
Spostrzeganie
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Szkolnictwo
(10)
Układ nerwowy
(10)
Wychowankowie domów dziecka
(10)
Asertywność
(9)
Choroby psychiczne
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Inteligencja (psychol.)
(9)
Psychoanaliza
(9)
Rozmowa
(9)
Rozwód
(9)
Sztuka dziecka
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Wewnętrzne dziecko
(9)
Alkoholizm
(8)
Choroby dziecięce
(8)
Czytanie
(8)
Dom dziecka
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Literatura dziecięca
(8)
Metoda Montessori
(8)
Mózg
(8)
Sztuka
(8)
Techniki samopomocy
(8)
Twórczość
(8)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(7)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(7)
Gniew
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Biblia
(1)
Bolesław Chrobry
(1)
Brzezina (film)
(1)
Druskieniki
(1)
Dziewczęta szukają drogi
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Echa leśne
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Karta Praw Rodziny
(1)
Kolor purpury
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Life, animated
(1)
Lublana
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Rok 1863
(1)
Siekierezada (film)
(1)
Spotkanie z diabłem
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Wielki las
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
2001-0
(12)
1901-
(10)
1901-2000
(9)
1801-
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1989-
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Brazylia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Indie
(2)
New Hampshire (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Galicja
(1)
Georgia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Islandia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Montana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Młodzież
(1)
Niemcy
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwecja
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(207)
Opracowanie
(61)
Wydawnictwa popularne
(53)
Poradniki
(46)
Poradniki dla rodziców
(24)
Publikacje dla dzieci
(23)
Podręcznik
(22)
Ćwiczenia i zadania
(22)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(15)
Opowiadania i nowele
(13)
Podręczniki akademickie
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Pamiętniki i wspomnienia
(12)
Publikacja bogato ilustrowana
(12)
Materiały konferencyjne
(11)
Monografia
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Literatura dziecięca
(7)
Podręczniki
(7)
Powieść obyczajowa
(7)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Reportaż
(6)
Szkice
(6)
Powieść psychologiczna
(5)
Bajka i baśń
(4)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Publicystyka polska
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Thriller
(3)
Zagadnienia
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Analiza i interpretacja
(2)
Antologia
(2)
Bajka i baśń polska
(2)
Biografia
(2)
Dramat filmowy
(2)
Film fabularny
(2)
Gry komputerowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Literatura
(2)
Literatura dziecięca angielska
(2)
Literatura polska
(2)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(2)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Pamiętniki francuskie
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Publicystyka
(2)
Rysunek
(2)
Wiersze
(2)
Antologie
(1)
Audycje radiowe
(1)
Biografie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Felieton polski
(1)
Film
(1)
Film amatorski polski
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Film psychologiczny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Kołysanki polskie
(1)
Kryminał
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Reoprtaż
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Teksty
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wyliczanki polskie
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiady
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(353)
Edukacja i pedagogika
(119)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(104)
Medycyna i zdrowie
(63)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
981 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnik dla każdej dziewczyny / Miriam Stoppard ; tł. Justyna Jannasz. - Warszawa : Muza, cop. 1997. - 159 s. : fot., rys. ; 22 cm.
Indeks.
Pokwitanie; Zdrowie ; Jak dbać o wygląd ; Ty i przyjaciółki ; Życie w domu ; Kryzys w rodzinie ; Chłopak ; Wszystko o seksie ; Antykoncepcja ; Życie w szkole ; Porady i pomoc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 476-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
1. Metody badań pedagogicznych; 2. Pedagogika porównawcza; 3. Dydaktyka szkolna; 4. Psychologia kształcenia; 5. Pedeutologia; 6. Socjologia edukacji; 7. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czuję, więc jestem Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji - tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający – zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób – opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. [Mando, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczucia Alicji czyli Jak lepiej poznać siebie / Ewa Woydyłło, Maria Mazurek, Marcin Wierzchowski. - Dodruk. - Kraków : Mando - Wydawnictwo WAM, copyright 2020. - 69, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
Czuję, więc jestem Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji - tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający - zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób - opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. [Mando, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczucia Alicji czyli Jak lepiej poznać siebie / Ewa Woydyłło, Maria Mazurek, Marcin Wierzchowski. - Wznowienie 2021, dodruk 2. - Kraków : Mando - Wydawnictwo WAM, copyright 2021. - 69, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
Czuję, więc jestem Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji - tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający - zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób - opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. [Mando, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-61/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46439 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 22-24 listopada 2004 r., Lublin.
M.in. dot. rodziny Sapiehów.
Bibliogr. przy niektórych ref. Indeks.
I. LEKARZE WOBEC PSYCHICZNYCH KONSEKWENCJI LUDZI CIERPIĄCYCH: Próba klasyfikacji opisów relacji pacjent-lekarz; Zaburzenia psychiczne u chorych na cukrzycę; Cukrzyca chorobą cywilizacyjną XX wieku; Komfort widzenia - ocena jakości życia w chorobach ocznych; Problemy psychologiczne u ludzi z zaburzeniami słuchu; Zachowania samobójcze. II. LITERACKIE I MEDYCZNE OBRAZY BÓLU, CIERPIEŃ I DOŚWIADCZEŃ CHOROBOWYCH: Autobiografia bólu. Doświadczenie choroby w prozie Aleksandra Wata; Cierpienie więźniów a lekarze GUŁagu w świetle literatury łagrowej; Cierpienie i postawy poetów ukraińskich w więzieniach i łagrach sowieckich; Niektóre psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym umysłowo; Problemy psychologiczne dzieci długo leczonych na przykładzie pacjentów ze skróconą kończyną; Psychologiczna sytuacja rodziców po stracie dziecka; Jadwiga i Leon Sapiehowie wobec choroby i śmierci swoich dzieci; Przeżycia dziecka-zesłańca na podstawie prozy Jerzego Krzysztonia; Jaki kolor ma cierpienie? Próba "przestrzennej" analizy ludzkiego cierpienia; Psychologiczne uwarunkowania ciąży; Aborcja i środki wczesnoporonne z perspektywy lekarskiego sumienia; Zespół stresu pourazowego w opisach literackich i diagnostyce psychologiczno-psychiatrycznej; Człowiek u kresu życia - postawa pacjenta wobec śmierci; Lekarz wobec cierpienia i śmierci chorego. III. PISARZE, BOHATEROWIE, LEKARZE, PACJENCI I ICH AUTOBIOGRAFICZNE ZWIERZENIA: Opisy stanów kataleptycznych i motywy przedwczesnego pogrzebu w opowiadaniach Edgara Allana Poego; Angielscy pacjenci w prozie i poezji Wielkiej Wojny 1914-1918; Wpływ czynników psychobiologicznych na funkcjonowanie jednostek i społeczeństw; Intuicja lekarska jako dar przenikania do dusz pacjentów w "Księdze z San Michele" Axela Munthe'a; Pięćdziesięcioletnie obserwacje konsekwencji zachorowania na gruźlicę; Gruźlica i jej konsekwencje psychiczne w świetle relacji dziennikarskich Stefana Żeromskiego; Tajemnicza choroba Fryderyka Chopina; Romantyczna podróż do litewskiego kurortu - Druskieniki Józefa Ignacego Kraszewskiego; Literackie ujęcie chorób somatycznych i zaburzeń psychicznych na podstawie powieści Elizy Orzeszkowej "Nad Niemnem"; Kreacja bohatera dotkniętego paraliżem w "Puszczy" Józefa Weyssenhoffa; Choroby psychiczne bohaterów Stefana Grabińskiego; Literacki obraz choroby psychicznej; Heteropatyczne stany uczuciowe Brunona Schulza w "Księdze listów"; Pokonać literaturą - konstrukacja artystyczna powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Naznaczenie nowotworem w powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Pacjent w rosyjskim szpitalu psychiatrycznym. Kreacja bohatera i semantyka przestrzeni szpitalnej (na przykładzie utworów W. Garszyna, A. Czechowa i L. Andriejewa); Przykłady patologii społecznych w naturalistycznej prozie Ludmiły Pietruszewskiej (nowela "Malieńkaja Groznaja"); Schizofrenia paranoidalna na przykładzie głównego bohatera powieści "Mały bies" F. Sołoguba; Problem leczenia w wybranych utworach Antoniego Czechowa i Jarosława Iwaszkiewicza; Między studium przypadku a opisem literackim. Bohaterowie i autorzy nowel neuropsychologicznych. IV. RÓŻNE WARIANTY BADAŃ NAD PSYCHOLOGICZNYMI ASPEKTAMI CIERPIENIA: Oblicza integracji; Wartość moralna osoby niepełnosprawnej psychicznie w konfrontacji z rzeczywistością; O terapeutycznej roli telewizji w świetle wybranych gatunków real-TV; Poczucie sensu życia u osób dorosłych będących w kryzysie. Prezentacja przypadków terapeutycznych; Rozważania o pozytywnym myśleniu inspirowane literaturą; Interpretacja "Przygód dobrego wojaka Szwejka" z medycznego punktu widzenia; Rehabilitacja sanatoryjna a rehabilitacja kliniczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94182/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Cuentos clásicos para conocerte mejor" 2017.
Bibliografia, netografia na stronach [467]-471.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Nowe interpretacje klasycznych bajek i przypowieści, towarzyszących ludzkości od zamierzchłych czasów. Dobrze wszystkim znane z dzieciństwa bajki mogą wiele powiedzieć o ludzkim zachowaniu: o naszych lękach, fantazjach, złudzeniach i pragnieniach. Pisarz i psychoterapeuta Jorge Bucay opowiada w tej książce piętnaście bajek (m.in. o brzydkim kaczątku, śpiącej królewnie i Kopciuszku) - przytacza ich oryginalne brzmienie, omawia ewolucje ich treści i tradycyjne przesłanie, a na końcu proponuje nową, współczesną lekturę i interpretację każdej historii. Ta niezwykła książka pomoże czytelnikowi nie tylko zrozumieć pierwotny sens opowieści, lecz również lepiej poznać ludzką naturę, a może i samego siebie. Przecież każda bajka to metaforyczna albo rzeczywista podróż jej bohatera, będąca dla niego drogą do samopoznania… podobnie zresztą jak dla czytelnika. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-82(091) (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Bajka prawdę Ci powie... o Tobie / Jorge Bucay ; tłumaczenie Magdalena Olejnik. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo ; [Piaseczno] : we współpracy z Heraclon International. Storybox.pl, copyright 2023. - 1 płyta audio CD (13 godz. 12 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 13 godz. 12 min.
Tytuł oryginału: "Cuentos clásicos para conocerte mejor" 2017.
Czyta Artur Ziajkiewicz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
NOWE INTERPRETACJE ODWIECZNYCH I NIEŚMIERTELNYCH BAJEK I PRZYPOWIEŚCI. Dobrze znane z dzieciństwa bajki mogą wiele powiedzieć o ludzkim zachowaniu: o naszych lękach, fantazjach, złudzeniach i pragnieniach. Pisarz i psychoterapeuta Jorge Bucay opowiada w tej książce piętnaście bajek (m.in. o brzydkim kaczątku, śpiącej królewnie i Kopciuszku) - przytacza ich oryginalne brzmienie, omawia ewolucje ich treści i tradycyjne przesłanie, a na końcu proponuje nową, współczesną lekturę i interpretację każdej historii. Ta niezwykła książka pomoże słuchaczowi nie tylko zrozumieć pierwotny sens opowieści, lecz również lepiej poznać ludzką naturę, a może i samego siebie. Przecież każda bajka to metaforyczna albo rzeczywista podróż jej bohatera, będąca dla niego drogą do samopoznania... podobnie zresztą jak dla słuchacza. [Heraclon International, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-KM/CD 4292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-[239].
Emocje ; Czynniki rozwoju ryzyka i objawy depresji u dzieci i młodzieży ; Samouszkodzenia i próby samobójcze ; Pierwsza pomoc w depresji ; Rodzina jako system ; Leczenie depresji u dzieci i młodzieży ; Czy to powinna być nasza tajemnica? ; Nadszedł ostatni dzień leczenia ; Zakończenie - reforma psychiatrii dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [377]-378.
Co jest ze mną nie tak, jak sobie z tym poradzić i mieć wystarczająco dobre życie? "Co ze mną nie tak?" to pytanie, które terapeutka Joanna Flis często słyszy w swoim gabinecie od pacjentów. "Tworzę udany związek, a czuję się niekochana". "Mam sukcesy w życiu zawodowym, a uważam siebie za osobę niekompetentną". "Realizuję swoje cele, a nie daje mi to spełnienia". Przyczyną tego permanentnego stanu niezaspokojenia może być dziurawy "koszyk potrzeb". Koszyk potrzeb to terapeutyczna koncepcja opracowana przez Joannę Flis na potrzeby pracy z pacjentami DDD - dziećmi z domów dysfunkcyjnych. Nadopiekuńczość i emocjonalna niedojrzałość rodziców, ich wygórowane oczekiwania wobec dzieci, ale również system szkolny, środowisko, w którym się wychowywaliśmy budowało dno tego koszyka. Niezaspokojone w dzieciństwie potrzeby sprawiają, że w dorosłym życiu czujemy frustrację i niespełnienie. Książka Flis może być pierwszym krokiem w indywidualnej pracy nad sobą, ale jest to również głos pokolenia, które autorka zachęca do podjęcia rozmowy na temat wspólnych doświadczeń. Pokolenia dzieci wychowanych z kluczem na szyi, za wcześnie dorosłych, chodzących do szkół, gdzie "masz robić nie myśleć", a nauczyciel zawsze wie lepiej. [Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 11.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112356 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 16.
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: na ścieżce do dorosłości....
Bibliografia na stronach 144-146. Indeks.
To znakomita, jedyna w swoim rodzaju książka, napisana przez bardzo inteligentnego trzynastolatka z Zespołem Aspergera. Rodzina Luke'a jest też jedyna w swoim rodzaju: ma on trzy siostry i trzech braci, z których jeden jest dotknięty ADHD, a najmłodszy jest autystyczny. W ich przypadku jednak to, co wydawałoby się ciężkim doświadczeniem, stanowi tło doskonałej nauki, kształcących wspólnych przeżyć, rozwijania wzajemnych ciepłych uczuć, poczucia humoru i świetnej zabawy. Prawie niemożliwe, a jednak... Luke doświadczył wszystkiego: wykluczania z grupy szkolnej, przezwisk, przemocy, przeszedł kilka trudnych operacji. A do tego przeczytał zapewne kilkaset książek, świetnie posługuje się komputerem i doskonale orientuje w tajnikach emocjonalnych dzieci i młodzieży z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ta książka to przewodnik dla rodziców, opiekunów i wychowawców, ale przede wszystkim dla młodych ludzi - nie tylko tych z autystycznym spektrum, ale także tych potocznie uznawanych za zdrowych, bo uczy, jak zrozumieć czyjąś inność, jak się wzajemnie szanować, zaprzyjaźnić i bawić, jak zachować poczucie własnej wartości i godności. Do tego z ogromnym poczuciem humoru ... Powinien to przeczytać każdy nastolatek, każdy rodzic i każdy nauczyciel - a kiedy już zacznie, nie oderwie się, dopóki z ogromną przyjemnością nie skończy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historie opowiedziane w tej książce pozwalają zrozumieć, jak traumatyczne doświadczenia dzieciństwa determinują całe nasze dorosłe życie. Brak bezpiecznej więzi, chaos, wstyd i bezradność to codzienność dzieci alkoholików. Takie dzieciństwo często nigdy nie przemija. Skrzywdzone dziecko w nas na wiele destrukcyjnych sposobów przez całe życie dopomina się o dostrzeżenie i akceptację. Opowieści bohaterów pozwalają zrozumieć, ale też pokazują ich drogę do odzyskania siebie. Są inspiracją i nadzieją. To wielka siła tej książki. [Monika Sajkowska (prezeska zarządu fundacji Dajmy Dzieciom Siłę)]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca w ogniskach przedszkolnych. Cz. 1 / red. Helena Kruk. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 190, [2] s. : il., rys., tab. ; 21 cm.
I. Zadania i rozwój ognisk przedszkolnych II. Ognisko przygotowuje do szkoły III. Wychowanie społeczno-moralne w ognisku przed-
szkolnym IV. Opieka nad zdrowiem i wychowanie fizyczne dzieci
w ognisku przedszkolnym V. Praca z dziećmi VI. Mowa ojczysta VII. Kształcenie pojęć matematycznych VIII.Prace plastyczno-konstrukcyjne IX. Organizacja i urządzenie ogniska przedszkolnego X. Nasz warsztat dydaktyczny Wykaz pomocy do zabaw i zajęć w ogniskach przedszkol-
nych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41477/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Raising a Screen-Smart Kid: Embrance the Good and Avoid the Bad in the Digital Age" 2019.
Indeks.
I. Ostatnie analogowe dinozaury, wychowujące pierwsze naprawdę cyfrowe pokolenia. II. Media społecznościowe i wyimaginowana publiczność. III. Dobre samopoczucie, samoocena i porównywanie społeczne w pokoleniu selfie. IV. Przyjaźnie nastolatków w erze Internetu. V. Randki i związki nastolatków w sieci. VI. Kultura społeczna gier wideo. VII. Uzależnienie od urządzeń elektronicznych i ryzykowne zachowania w sieci. VIII. Dorastanie w sieci z lękami, depresją, ADHD i autyzmem. IX. Bezpieczeństwo, drapieżniki, nękanie i znęcanie się w Internecie. X. W nadziei na najlepsze, unikając najgorszego. Dodatek nr 1. Porozumienie/umowa odnośnie do telefonu komórkowego. Dodatek nr 2. Seksualność i materiały z zakresu edukacji seksualnej dostępne w sieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
NAUCZ SWOJE DZIECKO, JAK RADZIĆ SOBIE Z CODZIENNYMI TRUDNOŚCIAMI. Razem z przedszkolakami Kubą i Lenką oraz ich przyjaciółmi odkryj proste sposoby na powrót do równowagi, gdy emocje biorą górę. Poznaj historie, które pokazują, że nie ma niegrzecznych dzieci – są tylko takie, którym skończyło się paliwo, czyli energia niezbędna do radzenia sobie z rozmaitymi bodźcami. Dowiedz się, jak zmierzyć się z typowymi dla dzieci w wieku przedszkolnym trudnościami takimi jak: - marudzenie przy wychodzeniu do przedszkola, problemy w kontaktach z dawno niewidzianymi osobami, zazdrość o rodzeństwo, kłótnie z rówieśnikami, drażliwość po dniu pełnym wrażeń, unikanie mycia rąk, kłamanie, kłopoty z ubieraniem się. Opowiadania uzupełnione są przez części dla dorosłych opiekunów. Powstały one we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg. Pomogą ci zrozumieć, skąd biorą się trudności dziecka, i wesprzeć najmłodszych tak, aby radzili sobie coraz lepiej i rozwijali zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Po ogromnym sukcesie książki Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę czas na nowe wyzwania i nowe wskazówki! [Znak Emotikon, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5dz-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Uczeń - jedynak / Jan Zborowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 157, [2] s. : tab. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40781 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej