Cyberprzemoc
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Proza
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(16)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(17)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(6)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Szpunar Magdalena
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Taper Agnieszka E
(2)
Agatston Patricia W
(1)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(1)
Borycka-Zakrzewska Joanna
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Czarnota-Bojarska Joanna (1966- )
(1)
De Kock Kaat
(1)
Gralak Anna
(1)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(1)
Górka Marek (nauki o polityce)
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kemmerer Brigid
(1)
Kerth Maria
(1)
Kowalski Robin M. (1964- )
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kuzmenko Tetâna Ûrìïvna
(1)
Limber Sue
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marczewska-Rytko Maria (1962- )
(1)
Mayrock Aija
(1)
McKenzie Sophie
(1)
Olak Antoni
(1)
Pešnikoff Nensi
(1)
Rowling J. K. (1965- )
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Stowell Louie (1978- )
(1)
Szuster Anna (1955- )
(1)
Sławecka Monika (1987- )
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Thorne D. B
(1)
Trejderowski Tomasz (1979- )
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wicher Adam
(1)
Woźniak Grażyna
(1)
Wyszogrodzka-Gaik Agnieszka
(1)
Zevin Gabrielle (1977- )
(1)
Zinserling Irena
(1)
Zwoliński Andrzej (1957- )
(1)
Żuławnik Jacek (1977- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(30)
Ukraina
(1)
Język
polski
(30)
ukraiński
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(5)
Młodzież
(5)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura belgijska
(1)
Literatura polska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Cyberprzemoc
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Belgia
(1)
Floryda (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kornwalia (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Maine (Stany Zjednoczone)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Powieść
(3)
Powieść obyczajowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologia
(1)
Blogi
(1)
Esej
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [125]-131.
Książka jest przeznaczona głównie dla badaczy zajmujących się kwestiami bezpieczeństwa państwa, bezpieczeństwa narodowego i wewnętrznego, bezpieczeństwa informacyjnego, studentów kierunków bezpieczeństwo narodowe i bezpieczeństwo wewnętrzne, wszystkich zajmujących się kwestiami infosfery i społeczeństwa informacyjnego, a także dziennikarzy.
Publikacja dofinansowana przez Wyższą Szkołę Policji w Szczytnie.
R. 1. Infosfera jako środowisko bezpieczeństwa ; R. 2. Walka i wojna informacyjna ; R. 3. Dezinformacja, fake newsy, postprawda, fakty alternatywne ; R. 4. Warunki skuteczności ataku informacyjnego ; R. 5. Bezpieczeństwo informacyjne ; R. 6. Zdolności defensywne i ofensywne państwa w infosferze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet złych rzeczy / Julia Chmielecka. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2017. - 319 [1] strona ; 21 cm.
#cyberbullying #pornografiadziecieca #haking #cyberterroryzm #trollowanie #handelnarkotykami #phishing #talking To tylko niektóre z zagrożeń czmychających w sieci. I wcale nie trzeba ich szukać w Darknecie. Są na Facebooku, Snapchacie czy Twiterze. We wszystkich miejscach, do których dostęp macie Ty i Twoje dzieci. By paść ofiarą cyberprzestęoców, wystarczy niewiele - zwykła ludzka ciekawość lub dziecięca naiwność. Tkwimy w iluzji, że złe rzeczy, które przytrafiają nam się w sieci, nie są naszą winą i nie chcemy wziąć odpowiedzialności za swoją nieuważność czy głupotę. Internet złych rzeczy istnieje wszędzie. I tylko od nas zależy, czy damy mu się pochłonąć. W Darknecie pornografia dziecięca jest twarda i brutalna, a pedofile bez skrupułów. Materiały z Clearnetu są mniej szokujące i często nie można uznać ich za pornograficzne, choć zdjęcia dzieci na basenie czy na plaży. Ile takich zdjęć chłopców i dziewczynek trafia na Facebooka? [Wydaw. Pascal, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104986 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
1. ORIENTACJE SPOŁECZNE I ORIENTACJE KONTROLI: A zaczęło się to osiemdziesiąt lat temu... ; Uwarunkowania orientacji kontroli. 15 lat badań Inwentarzem Upodobań i Opinii (IUiO) ; Poziom orientacji kooperacyjnej a percepcja mimicznych ekspresji emocji mieszanych oraz postrzeganie osób prezentujących różne wyrazy twarzy. 2. UPRZEDZENIA I RELACJE GRUPOWE: Psychologia kontroli a psychologia władzy: wzajemne relacje i możliwe obszary inspiracji ; Kto pomoże obcym? Wysoki status i silna identyfikacja z własną grupą jako ograniczenia zdolności do przyjmowania perspektywy grupy obcej ; O związkach różnych form myślenia spiskowego z uprzedzeniami wobec obcych ; Stereotypy a strategie w dylematach społecznych Janina Pietrzak. 3. ZACHOWANIA GRUPOWE: Zachowania obywatelskie w organizacji - próba konstrukcji narzędzia pomiaru ; Wypalenie zawodowe w zawodach zaufania społecznego ; W kierunku stabilnej kooperacji. Proces tworzenia wspólnej rzeczywistości i kontekst środowiskowy w dylemacie ograniczonych zasobów Łukasz Jochemczyk. 4. ZACHOWANIA SPOŁECZNE: O prawdziwej roli zaufania w motywowaniu ludzi do aktywności społecznej ; O ograniczaniu powszechności zjawiska projekcji Ja: rola dostępności standardów poza-Ja ; Cyberprzemoc - o starym zjawisku agresji w nowoczesnej przestrzeni Internetu. 5. ZJAWISKA MAKROSPOŁECZNE: Zawiedzione zaufanie i deficyt pozytywnych doświadczeń a negatywna wizja świata społecznego ; Miękkie kapitały a dobrobyt materialny - wyzwania dla Polski ; Sposoby naukowego i potocznego definiowania biedy a rozumienie zjawisk z nią związanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szesnastoletnia Linda poznaje na Facebooku nieco starszego od siebie Brama. Czatują codziennie i odkrywają, że wiele ich łączy. Pewnego dnia Bram przekonuje ją, aby wysłała mu nieco odważniejsze selfie. Po długim wahaniu Linda spełnia jego prośbę. Jest zszokowana, gdy Bram zupełnie milknie. Jednak kiedy się już tego nie spodziewa, Bram i fotka znów nagle do niej powracają. Jej życie rozsypuje się jak domek z kart. Emocjonująca i zabawna powieść o miłości, przyjaźni i mediach społecznościowych dla dzisiejszych nastolatków i ich rodziców. [Arti, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-IV/P (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
I. MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ. FUNKCJONOWANIE INFORMACJI W CYBERPRZESTRZENI: 1. Informacja i jej bezpieczeństwo - wybrane zagadnienia ; 2. Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni na przykładzie anonimowej sieci Tor ; 3. Bezpieczeństwo teleinformatyczne wobec ataków cyberterrorystycznych ; 4. Cybernetyczny Pearl Harbor - mit czy rzeczywistość? ; 5. Cyberprzestrzeń - szansa czy zagrożenie dla Kościołów mniejszościowych w Polsce? ; II. CZŁOWIEK WOBEC ZAGROŻEŃ W CYBERSIECI: 1. Rodzina podstawą bezpiecznego komunikowania się dziecka w sieci ; 2. Cyberprzestrzeń a zagrożenia egzystencji człowieka ; 3. Młodzież w cyberprzestrzeni - wyniki badań ; 4. Kłamstwa na czatach. Wirtualne zagrożenia a realny problem ; III. CYBERBEZPIECZEŃSTWO JAKO ASPEKT MILITARNY I MIĘDZYNARODOWYCH: 1. Działanie służb w Unii Europejskiej realizujących zadania na rzecz bezpieczeństwa cybernetycznego ; 2. Unia Europejska wobec cybernetycznych zagrożeń dla bezpieczeństwa ; 3. NATO a aspekty bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni ; 4. Nowa zimna wojna? Amerykańsko-chińskie relacje w cyberprzestrzeni ; 5. Chińska Republika Ludowa od wojny ludowo-wyzwoleńczej do cyberprzestrzeni ; 6. Walka o informację w cyberprzestrzeni ; 7. Zagrożenia bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uprzedzenia, wrogość czy harmonia społeczna? / Maria Jarymowicz, Anna Szuster. - Sopot : Wydawnictwo Smak Słowa, copyright 2021. - 618 stron : ilustracje (w tym kolorowe), fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [569]-603. Indeksy.
We współczesnym świecie jest wiele niepokojących zjawisk, które stanowią źródło uprzedzeń i wrogości. Niebagatelną rolę odgrywają w tym media i kształtowany przez nie obraz życia społecznego, który – często nieświadomie – uznajemy za prawdziwy. Większa świadomość i refleksyjne myślenie mogą nam ułatwić poruszanie się w tym świecie, unikać pułapek, oddzielać to, co jest, od tego, co się tylko wydaje. A to z kolei sprzyja otwartości i budowaniu harmonii społecznej, która – wbrew pozorom – ciągle jest możliwa. Ważnym drogowskazem może być tutaj psychologia i wiedza gromadzona przez nią od dziesięcioleci, nieustannie wzbogacana i weryfikowana. Dzięki tej wiedzy można bardziej przenikliwie patrzeć na to, co się dzieje wokół nas (a także w nas samych), przyglądać się temu, co nas dzieli, a co łączy, i czynić ten świat choć odrobinę lepszym. Dla wszystkich. Dla każdego z nas. [https://sklep.smakslowa.pl/uprzedzenia-wrogosc-czy-spoleczna-harmonia.html, dostęp 9.01.2023]
CZĘŚĆ PIERWSZA: DOBRO I ZŁO W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ: 1. Przesłanki wrogości i przychylności wobec świata tkwią w każdym z nas, 2. Skrajne zło, 3. Bezkresne dobro, 4. Kilka słów o dzisiejszych bolączkach i nadziejach społecznych ; CZĘŚĆ DRUGA: MINIWYKŁADY O TAJNIKACH PSYCHIKI I METODACH ICH ODKRYWANIA: 5. Homo sapiens myśli o świecie i czuje na dwa sposoby, 6. Prawdy ukryte przed sobą: nieświadomość normalna i samooszukiwanie, 7. Zamęt w głowie: ułomności przetwarzania informacji o świecie, 8. Wpływy społeczne - na dobre i na złe, 9. Ja jako centrum psychiki, 10. Dokąd zmierzamy? Co nas popycha, a co staje się własnym zamysłem i celem?, 11. Kto pyta, nie błądzi - czyżby? Czym uzupełnić sondaże w badaniach nad mentalnością społeczną?, 12. Tam, gdzie mędrca szkiełko i oko nie sięga - badania laboratoryjne nad nieuświadamianymi przesłankami zachowania ; CZĘŚĆ TRZECIA: CO NAS DZIELI? ZŁOWROGA MENTALNOŚĆ I TUPET W DEHUMANIZOWANIU INNYCH LUDZI: 13. Psychologia grzechów pierworodnych: popędy, pożądliwość, egoizm, 14. Bezrefleksyjna miłość do bliźnich, Boga, ojczyzny - źródła niechęci i wrogości wobec innych ludzi, 15. Uprzedzenia i stereotypy społeczne - uporczywy i dziwacznie skrzywiony odbiór świata, 16. Normy społeczne - łączą, ale i dzielą, 17. Siła mentalnych podziałów "my - inni, oni". Automatyczne faworyzowanie swoich względem obcych, 18. Dehumanizacja utajona (infrahumanizacja) i jej behawioralne korelaty, 19. Nowa jakość pastwienia się nad innymi ludźmi: cyberprzemoc i patotreści, 20. Subiektywny obraz przemocy w sieci: perspektywa gimnazjalistów i nauczycieli ; CZĘŚĆ CZWARTA: CO NAS ŁĄCZY? ZROZUMIENIE, EMPATIA, WARTOŚCI I WSPÓŁDZIAŁANIE NA RZECZ LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI: 21. Dary natury, które łączą z innymi: mimikra i pierwotna, automatyczna empatia, 22. Intelekt jako podstawa rozumienia dobra innych ludzi (nawet tych jeszcze nienarodzonych), 23. Empatia refleksyjna - zdolność do rozumienia i przychylność wobec innych ludzi, 24. Porównanie dwóch łączników między ludźmi, nazywanych empatią, 25. Magiczna rola słów (w tym zaimka my), 26. Wartości jako drogowskazy. Dlaczego tak łatwo jest sprzeniewierzyć się wartościom?, 27. Altruizm specyficznie ludzki: przychylność wobec innych jako warunek poczucia własnej wartości, 28. Altruizm bezinteresowny - dobro innych w myśleniu i w działaniu, 29. Rozum w działaniu: dążenia, czyny, współpraca, harmonia, 30. Myślenie a przyszłość - optymistyczna wiadomość i pesymistyczna prognoza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN obu wydawców.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [367]-387.
Wstęp i spis treści także w języku angielskim.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań, Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Agnieszka Taper, Adam Szwedzik, Sylwester Bębas ; Introduction. Young generation in a world of digital technologies Methodological studies assumptions , Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Agnieszka Taper, Adam Szwedzik, Sylwester Bębas ; R. I. Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań, Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik, Dariusz Sarzała, Agnieszka Saracen, Danuta Morańska, Roman Sieroń, Agnieszka Taper, Kaja Kasprzak, Wojciech Piestrzyński, Roman Sołecki, Sylwester Bębas, Krzysztof Stępniak, Marzena Netczuk-Gwoździewicz ; R. II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy : 1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek, Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Taper ; 1 Telewizja - medium nadal wiodące ; 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko ; 3 Tabletyzacja świata ; 4 Internet - dostępny dla każdego ; 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości ; 6 Elektronika dla najmłodszych ; 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych ; 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? ; 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny ; 10 E-commerce - niebywałe tempo ; 11 Więcej, więcej, więcej ; 12 Facebook ; 13 Sieci społecznościowe (social networking) ; 14 Technopolizacja ; 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami ; 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci ; 17 BILIONY POŁĄCZEŃ ; 18 Dzieci we władaniu mediów ; 19 Grywalizacja ; 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy ; 21 Hejt rządzi, hejt niszczy ; 22 Cyfrowy "człowiek" ; 2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy, Roman Sołecki, Mariusz Z. Jędrzejko, Sylwester Bębas: Wprowadzenie ; 3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń, Sylwester Bębas, Mariusz Z. Jędrzejko ; 4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska, Dariusz Sarzała, Mariusz Z. Jędrzejko ; 5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi, Sławomir Kania, Mariusz Z. Jędrzejko ; 6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka, Krzysztof Stępniak, Mariusz Z. Jędrzejko ; 7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym, Danuta Morańska, Mariusz Z. Jędrzejko ; 8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci, Joanna Lewczuk, Mariusz Z. Jędrzejko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Druga strona tytułowa także w języku angielskim, niemieckim.
Spis treści również w języku angielskim, niemieckim.
Wprowadzenie. Pedagogika i profilaktyka społeczna w epoce przyspieszenia i wielkich zmian. Czy i jak możemy sprostać wyzwaniom przyszłości? Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik ; CZ. I. CYFROWY ŚWIAT WIELKICH SZANS I WIELOTYPOWYCH ZAGROŻEŃ, Izabela Kochan, Agnieszka Taper, Sylwester Bębas, Mariusz Z. Jędrzejko, Paweł Siedlanowski, Dariusz Sarzała ; Gry wideo - co powinni wiedzieć rodzice, nauczyciele i pedagodzy? Agnieszka E. Taper ; Telephone zombie. Zjawisko fonoholizmu wśród uczniów jako nowa forma cyberzaburzeń. Dariusz Sarzała, Mariusz Z. Jędrzejko ; Cyberbullying wśród dzieci i młodzieży. Zjawisko, uwarunkowania, delegacje profilaktyczne. Izabela Kochan, Mariusz Z. Jędrzejko ; Patologia na piedestale. Próba oceny zjawiska patostreamu, jego źródeł i wpływu na rozwój dzieci i młodzieży. Paweł Siedlanowski ; Cyberpornografia, cyberpedofilia, sexting. Patologiczne zachowania seksualne w Internecie. Sylwester Bębas, Mariusz Z. Jędrzejko ; CZ. II. UZALEŻNIENIA CHEMICZNE.CZYLI WIELKIE PUŁAPKI, Małgorzata Chmielewska, Kaja Kasprzak, Anna Błaszczyk, Mariusz Z. Jędrzejko ; Marihuana - jako wyzwanie dla szkolnej profilaktyki zachowań ryzykownych i uzależnień, Anna Błaszczyk, Mariusz Z. Jędrzejko ; Nadużywanie leków OTC przez osoby starsze, zjawisko, konsekwencje, uwarunkowania, delegacje dla profilaktyki , Małgorzata Chmielewska, Mariusz Z. Jędrzejko ; Stosunek Unii Europejskiej oraz niektórych państw członkowskich UE do marihuany. Regulacje w poszczególnych krajach członkowskich, Kaja Kasprzak, Mariusz Z. Jędrzejko ; CZ. III. NOWE PUŁAPKI, Jarosław Bugajski, Joanna Lewczuk, Paweł Siedlanowski, Agnieszka Peszka, Mariusz Z. Jędrzejko ; Psychologiczne konsekwencje ryzykownych zachowań seksualnych młodzieży. Wybrane problemy, Joanna Lewczuk ; Ponowoczesność jako źródło dezintegracji i zagrożenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży (perspektywa socjologiczno-pedagogiczna), Jarosław Bugajski, Mariusz Z. Jędrzejko ; Społeczne konsekwencje pracoholizmu rodziców, Agnieszka Peszka, Mariusz Z. Jędrzejko ; CZ. IV. VARIA. W POSZUKIWANIU ROZWIĄZAŃ W NIEZRÓWNOWAŻONYM ŚWIECIE, Adam Szwedzik, Rafał Bodarski, Jarosław Bugajski, Mariusz Z. Jędrzejko ; Źródła kryzysów we współczesnej rodzinie w świetle nauki Kościoła katolickiego, Jarosław Bugajski ; Godność i sumienie człowieka w nauczaniu Kościoła katolickiego podejmującego walkę ze zniewoleniem narkotykowym, Adam Szwedzik, Mariusz Z. Jędrzejko ; Znaczenie edukacji w hierarchii wartości człowieka dorosłego, Rafał Bodarski ; Młode pokolenie w zawirowanej rzeczywistości. Podsumowanie - dlaczego nie wolno się poddawać? Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik, Dariusz Sarzała, Roman Sieroń, Anna Błaszczyk, Sylwester Bębas.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "More than we can tell" 2018.
Emma i Rev to nastolatki wkraczające wolnym krokiem w dorosłe życie. Obarczeni doświadczeniami budują wokół siebie mury. Emmie łatwiej funkcjonować w wirtualnej rzeczywistości. Kodowanie wydaje się prostsze i bardziej przewidywalne niż bezpośrednia konfrontacja z przyjaciółką i rodzicami. Jednak nawet cyberprzestrzeń okazuje sie miejscem, w którym nie wszystko da się kontrolować. Kiedy internetowy troll nasila swoje ataki, Emma zaczyna tracić poczucie bezpieczeństwa. Rev każdego dnia walczy o utrzymanie swoich wewnętrznych demonów w ryzach. Chce poukładać swoje życie i zapomnieć o czasie sprzed akopcji. Kiedy jednak na osiemnaste urodziny dostaje list od ojca, traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa powracają z pełną siłą. Czy spotkanie Reva i Emmy skłoni ich do zburzenia murów i zaufania drugiej osobie? [YA!, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak przetrwać hejt : jak rozpoznać, czy twoje dziecko hejtuje lub jest hejtowane ? / Maria Kerth. - Warszawa : SBM, copyright 2020. - 160 stron : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Bibliografia na stronie 159.
Hejt - mowa nienawiści - jest zjawiskiem powszechnym i nie tylko wirtualnym - szczególnie mocna dotyka dorastającą młodzież. Jak rozpoznać, że pojawił się on w życiu twojego dziecka? Czy jest ono sprawcą, czy ofiarą? Jak możesz mu pomóc jako rodzic? Poradnik kompleksowo opisuje zjawisko hejtu i jego destrukcyjny wpływ na młodego człowieka, jednocześnie podając zbiór narzędzi do zwalczania problemu. [Wydawnictwo SBM, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliogr. s. [211]-225. Indeksy.
Doświadczenia dzieci z tradycyjnymi formami szkolnej przemocy ; Czym jest cyberprzemoc? ; Współczesne badania dotyczące cyberprzemocy ; Co mogą zrobić rodzice ; Co mogą zrobić nauczyciele ; Prawa i proceduty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Zakładu Karnego w Rzeszowie-Załężu oraz uwarunkowań i motywów działania sprawczyń przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu na terenie woj. podkarpackiego (s. 235-243).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Tekst częśc. ang., słowac.
I. RODZAJE I OBJAWY PRZESTĘPCZOŚCI: Psychologiczna analiza procesów i aktów woli a zagadnienie niektórych aspektów czynu przestępnego ; System kontroli przestępczości gospodarczej ; Przyczyny i koncepcje zapobiegania przestępczości gospodarczej ; Cyberbullying - jawna i ukryta agresja ; Nieletni zabójcy - indywidualne i społeczne skutki agresji ; Tolerancja wobec przemocy jako czynnik etiologiczny przestępczości ; Rola czynników sytuacyjnych w genezie przestępczości ; Sekuritologiczne analizowanie związków przyczynowo-skutkowych niebezpiecznego zjawiska zachowań agresywnych ; Ściganie przestępstw pospolitych popełnionych przez żołnierzy w służbie czynnej przez Żandarmerię Wojskową i Policję. Argumenty przeciwko zmianom w kompetencjach ustawowych wskazanych służb porządku publicznego, Społeczne uwarunkowania piractwa jako przejawu naruszenia autorskich praw majątkowych ; Materiał redakcyjny jako nośnik materiału przestępczego ; Poczucie bezpieczeństwa i poczucie zagrożenia przestępczością w opiniach studentów ; Organized crime and pathological phenomena in society - experience of the armed forces members serving abroad. II. ETIOLOGIA ZACHOWAŃ PRZESTĘPCZYCH: Instytucjonalne determinanty powrotności do przestępstwa ; Postawy skazanych wobec instytucji wymiaru sprawiedliwości oraz sytuacje sprzyjające przestępczości ; Motywacja sprawczyń przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu ; Nadużywanie alkoholu czynnikiem etiologicznym w dokonywaniu przestępstw ; Możliwości występowania zjawisk przestępczych w warunkach funkcjonowania jednostek organizacyjnych Służby Więziennej ; Przestępcze myślenie skazanych odbywających karę pozbawienia wolności za rozbój (art. 280 k.k.) ; Rola rodziny w etiologii zachowań przestępczych na przykładzie osadzonych Aresztu Śledczego w Kielcach ; Zabójcy w świetle analizy akt sądowych. III. ODDZIAŁYWANIA PROFILAKTYCZNE I RESOCJALIZACYJNE WOBEC SKAZANYCH - PRÓBA ICH EWALUACJI: Osobowościowe kompetencje temporalne w nowatorskim projektowaniu pożądanej przemiany więźniów ; Religijność kadry penitencjarnej a funkcjonowanie zawodowe w instytucji totalnej ; Postawy wobec resocjalizacji osób skazanych za czyn pedofilny ; Ocena środków oddziaływania resocjalizacyjnego przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w zakładzie karnym typu zamkniętego ; Opieka medyczna nad skazanymi w zakładzie karnym ; Profilaktyka HIV/AIDS w warunkach izolacji więziennej - z doświadczeń punktu informacyjno-edukacyjnego w Areszcie Śledczym w Kielcach ;Profilaktyka i leczenie zakażonych wirusem HIV oraz żyjących z AIDS w warunkach izolacji penitencjarnej ; Oddział Wewnętrzny Zakładu Karnego w Rzeszowie - sukces czy porażka koncepcji? ; Istota i procedura postępowania mediacyjnego po wyroku w opinii skazanych ; Spostrzeganie rodziny przez młodych mężczyzn, sprawców czynów zabronionych ; Pozytywne i negatywne czynniki determinujące proces readaptacji społecznej osób opuszczających zakłady karne. IV. ŚRODOWISKO RODZINNE MŁODZIEŻY -PROFILAKTYCZNE I RESOCJALIZACYJNE KONTEKSTY FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO: Prevencia kriminality deti a mladeże ; Kara kryminalna -środkiem odwetu czy wychowania?; Środowisko rodzinne wychowanków domów dziecka - problemy i zagrożenia w obszarze niedostosowania społecznego ; Środowisko rodzinne wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych ; Rola kuratora rodzinnego w zapobieganiu demoralizacji i przestępczości nieletnich ; Społeczne determinanty stosowania przemocy seksualnej przez młodzież ; Eurosieroctwo a przemoc wobec dzieci w rodzinie ; Profilaktyka i interwencja kryzysowa w zachowaniach suicydalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Demokracja Bezpośrednia)
(Ruchy Społeczne i Polityczne)
KWESTIE OGÓLNE: Internet jako narzędzie walki z cenzurą ; Bezpieczeństwo systemów informatycznych w Europie. Wymiar prawny ; Bezpieczeństwo głosowania elektronicznego w polskim dyskursie publicznym ; Infoaktywizm. Strategie komunikacyjne społeczników ery cyfrowej ; Nowe ruchy społeczne jako podmioty e-mobilizacji w warunkach procesów globalizacji ; HAKTYWIZM W ERZE CYFROWEJ: Haktywizm jako zjawisko polityczne w cywilizacji informacyjnej ; "Lubię to!" - hakowanie emocji u użytkowników sieci ; Haktywizm jako ruch protestu XXI wieku ; Grupa Anonymous: cyberprzestępcy czy rycerze wolności? Polskie echa ; Projekt Chanology jako haktywistyczny protest ; "Cypherpunks", WikiLeaks i widmo kryptograficznej anarchii ; LulzSec - haktywizm w wersji à rebours ; Afera Vatileaks jako przykład działań haktywistów w XXI wieku ; Rosyjski haktywizm. Specyfika zjawiska ; HAKTYWIZM A CYBERTERRORYZM: Cyberprzemoc w Polsce - analiza raportów badawczych i praktyki społecznej ; Znaczenie cyberterroryzmu we współczesnym świecie ; Walka z terroryzmem w dobie cyfryzacji a ochrona praw człowieka - analiza rozwiązań prawnych w projektach Clean IT i PRISM ; Walka z cyberprzestępczością w działaniach Unii Europejskiej ; Cyberterroryzm w amerykańskiej wojnie z terroryzmem w XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-323 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The surivival guide to bullying" 2015.
Czy wiesz, że ponad połowa uczniów ma za sobą doświadczenie przemocy rówieśniczej? Strach przed eskalacją przemocowych zachowań powstrzymuje wiele osób od szukania pomocy. „Przemoc. Podręcznik przetrwania dla nastolatków” to pomocna dłoń osoby, która przeżyła to piekło i przetrwała. Książka zawiera porady dotyczące przetrwania, osobiste anegdoty i literacką twórczość autorki, która zachęca do kreatywnych działań podczas szukania rozwiązania problemów. Aija Mayrock doświadczyła prześladowania na własnej skórze. Zamiast pozwolić, żeby te doświadczenia ją złamały, skupiła swoją dobrą energię na pisaniu i wydała własnymi środkami poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z przemocą w szkole i poza nią. W poruszającej opowieści o swoich trudnych doświadczeniach dzieli się strategiami, które pomogły jej przetrwać i rozkwitnąć. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koszmar przemocy internetowej i walka o swoją godność! Carey i Amelia są nierozłącznymi BFF. Ich relacja rozpada się jednak z dnia na dzień, gdy Amelię zaczyna trollować online użytkownik o nicku Sweetfreak, a oskarżenie o bycie autorką hejterskich komentarzy pada na jej przyjaciółkę. Dotąd popularna w szkole Carey zostaje odrzucona przez znajomych. Nastolatka jest gotowa na wszystko, aby udowodnić swoją niewinność, demaskując prawdziwego autora wiadomości. Ale gdy zagrożenie przenosi się do życia poza Internetem, wydarzenia szybko wymykają się jej spod kontroli. Czy Carey zdoła odkryć, kim jest Sweetfreak, nim ona i jej bliscy znajdą się w prawdziwym niebezpieczeństwie? [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [273]-290.
CHARAKTERYSTYKA ŚWIATA NOWYCH MEDIÓW: Czym są nowe media? ; Cechy nowych mediów ; KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER: Komunikacja tekstowa ; Komunikacja wizualna i dźwiękowa ; Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer ; NOWE MEDIA JAKO ŚRODOWISKO SOCJALIZACYJNE, CZYLI CZŁOWIEK W KOMUNIKACJI ZAPOŚREDNICZONEJ: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej ; Instrumenty mediów społecznych ; MŁODZI LUDZIE JAKO POKOLENIE CYFROWYCH TUBYLCÓW: Wykorzystanie nowych mediów ; Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych ; WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA DZIECI I MŁODZIEŻ: Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów ; Uzależnienie od Internetu i telefonów komórkowych ; NORMATYWNOŚĆ W INTERNECIE: Normy grupowe w Internecie ; Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie ; BULLYING JAKO SPECYFICZNY RODZAJ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ: Typologie agresji ; Bullying (tradycyjny lobbing) ; Cyberbullying ; TEORIA ABACUS W WYJAŚNIENIU CYBERBULLYINGU: Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu ; Ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawco - ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Bullying a cyberbullying - współwystępowanie zjawisk ; NIE TYLKO CYBERBULLYING - W KIERUNKU INNYCH TYPÓW AGRESJI ELEKTRONICZNEJ: Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych ; Agresja elektroniczna wobec celebrytów ; Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) ;Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) ; METODOLOGIA BADAŃ: Badanie "Cyberbullying 2010" ; Badanie "Nauczyciele 2009" ; Badanie "Studenci 2009" ; CYBERBULLYING I AGRESJA ELEKTRONICZNA JAKO RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY - BADANIA WŁASNE: Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną ; Spostrzeganie zagrożeń z użytkowaniem nowych mediów ( w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli ; Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk ; Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów ; Poza agresją rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej ; Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu ; Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność ; Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej ; Konsekwencje doświadczenia agresji elektronicznej i cyberbullyingu ; Reagowanie pracowników szkół i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną ; Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu: Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullyingu ; Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Bibliogr. s. [155]-164.
Rozdz. 1. DLACZEGO NOWE MEDIA SĄ NOWE: 1.1. Cyfrowość, 1.2. Łatwość modyfikacji materiału, 1.3. Interaktywność; Rozdz. 2. KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER; Rozdz. 3. CO NOWE MEDIA ZMIENIŁY W ŻYCIU MŁODZIEŻY?: 3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży, 3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów, 3.3. Które podejście jest prawdziwe?, 3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób; Rozdz. 4. AGRESJA ELEKTRONICZNA - ZARYS ZJAWISKA: 4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych, 4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów, 4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying), 4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa), 4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying); Rozdz. 5. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CYBERBULLYINGU: 5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu, 5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości, 5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?, 5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego; Rozdz. 6. KTO JEST SPRAWCĄ MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 6.1. Płeć, 6.2. Wiek, 6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych, 6.4. Inne cechy społeczno-demograficzne; Rozdz. 7. PRZYCZYNY REALIZACJI MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska, 7.2. Happy slapping, 7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?; Rozdz. 8. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA AGRESJI ELEKTRONICZNEJ; Rozdz. 9. AGRESJA ELEKTRONICZNA - PROFILAKTYKA I INTERWENCJA; 9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną, 9.2. Regulacje wewnątrzszkolne, 9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna, 9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin, 9.5. Praca z ofiarami i sprawcami, 9.6. Praca grupowa oparta na współpracy, 9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne); Rozdz. 10. NORMATYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWEJ I ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW: 10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95785 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Bibliogr. s. [155]-164.
Rozdz. 1. DLACZEGO NOWE MEDIA SĄ NOWE: 1.1. Cyfrowość, 1.2. Łatwość modyfikacji materiału, 1.3. Interaktywność; Rozdz. 2. KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER; Rozdz. 3. CO NOWE MEDIA ZMIENIŁY W ŻYCIU MŁODZIEŻY?: 3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży, 3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów, 3.3. Które podejście jest prawdziwe?, 3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób; Rozdz. 4. AGRESJA ELEKTRONICZNA - ZARYS ZJAWISKA: 4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych, 4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów, 4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying), 4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa), 4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying); Rozdz. 5. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CYBERBULLYINGU: 5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu, 5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości, 5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?, 5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego; Rozdz. 6. KTO JEST SPRAWCĄ MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 6.1. Płeć, 6.2. Wiek, 6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych, 6.4. Inne cechy społeczno-demograficzne; Rozdz. 7. PRZYCZYNY REALIZACJI MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska, 7.2. Happy slapping, 7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?; Rozdz. 8. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA AGRESJI ELEKTRONICZNEJ; Rozdz. 9. AGRESJA ELEKTRONICZNA - PROFILAKTYKA I INTERWENCJA; 9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną, 9.2. Regulacje wewnątrzszkolne, 9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna, 9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin, 9.5. Praca z ofiarami i sprawcami, 9.6. Praca grupowa oparta na współpracy, 9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne); Rozdz. 10. NORMATYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWEJ I ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW: 10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej