Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(38)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Autor
Buczyńska Barbara
(2)
Butkiewicz Ewa
(2)
Catmull Edwin E
(2)
Fischer Iwona
(2)
Gratton Chris (1948- )
(2)
Jones Sue Jenkyn
(2)
Kaczyński Krzysztof (ekonomia)
(2)
Kinal Mariola
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Krywan Tomasz
(2)
Liżewski Sławomir
(2)
Meyer Erin (1971- )
(2)
Mędrala Małgorzata
(2)
Ostapowicz Ewa
(2)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(2)
Perłakowska Ewa
(2)
Romkowska Ewa (tłumacz)
(2)
Rotkiewicz Marek
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Szocik Krzysztof
(2)
Słupski Jakub
(2)
Tyrakowski Sebastian
(2)
Wallace Amy (1962- )
(2)
Wojciechowska Karolina Maria
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Ambroziak Jolanta
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Brawn Ross (1954- )
(1)
Buczkowska Karolina
(1)
Chapska Joanna (1966- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dragićević Šešic Milena (1954- )
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Figiel Grzegorz
(1)
Furnham Adrian (1953- )
(1)
Gawrońska-Baran Andrzela
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gernsheimer Jack
(1)
Gung Bohdan
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hastings Reed (1960- )
(1)
Hofman Iwona
(1)
Hsieh Tony (1973- )
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Iwaszkiewicz Michał (1942- )
(1)
Jaczewska Edyta
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Janusz Małgorzata (nauki kultury fizycznej)
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Jung Bohdan
(1)
Klein Naomi
(1)
Kocój Ewa
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kotowska Agata
(1)
Kowal Jolanta (1974- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Kunikowski Michał
(1)
Kędziora Alicja
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lipska Dąbrówka
(1)
Lyons Dan (1960- )
(1)
MacRae Ian (1988- )
(1)
Makomaska Sylwia
(1)
Malcherek Monika
(1)
Malicki Krzysztof (1979- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Mituś Ambroży
(1)
Mituś Ambroży (1975- )
(1)
Pacana Andrzej
(1)
Parr Maria (1981- )
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Pikos Anna
(1)
Piotrowska Katarzyna
(1)
Piątek Tadeusz (pedagog)
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Pustuła Hanna
(1)
Rejman Aneta
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sheridan Marcus
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(1)
Stojković Branimir (1947- )
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Szulborska-Łukaszewicz Joanna (1966- )
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wnuczak Paweł
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wrycza-Bekier Joanna
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zanini Michele
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Menedżerowie
(7)
Szkoły wyższe
(4)
Projektanci mody
(2)
Dyrektorzy HR
(1)
Handlowcy
(1)
Liderzy i zespoły sprzedaży
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(19)
Zarządzanie
(19)
Kultura
(11)
Marketing
(9)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Przedsiębiorstwo
(5)
Innowacje
(4)
Instytucje kultury
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Sukces
(4)
Znak towarowy
(4)
Firma (nazwa)
(3)
Internet
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kreatywność
(3)
Miasta
(3)
Organizacja pracy
(3)
Prawo
(3)
Produkt regionalny
(3)
Reklama
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Biurokracja
(2)
Dziedzictwo kulturowe
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Kadry
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Kultura masowa
(2)
Kultura pracy
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Marketing narodowy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Moda
(2)
Motywacja pracy
(2)
Muzealnictwo
(2)
Odpoczynek
(2)
Organizacje
(2)
Pixar
(2)
Polityka
(2)
Projektanci mody
(2)
Projektowanie mody
(2)
Projekty ubioru
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Przywództwo edukacyjne
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek
(2)
Rynek pracy
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Specjalna strefa ekonomiczna
(2)
Studenci
(2)
Sztuka
(2)
Turystyka kulturowa
(2)
Twórczość
(2)
Wytwórnie filmowe
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Aborcja
(1)
Administracja elektroniczna
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Ambient
(1)
Amnesty International
(1)
Audiomarketing
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
BHP
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioteka Raczyńskich (Poznań)
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Big data
(1)
Body art
(1)
Branding (marketing)
(1)
Brawn, Ross (1954- )
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
COVID-19
(1)
Celebryci
(1)
Centra handlowe
(1)
Cieszyński Ośrodek Kultury - Dom Narodowy
(1)
Content marketing
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Domy kultury
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Ekonomia
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Mojżesz
(1)
Nowy Dzień (czasop.)
(1)
Tajemnice Soliny
(1)
Za wrotami cudów
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
2001-0
(5)
1901-2000
(3)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Ukraina
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Śląsk
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Bałtów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Bieszczady
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Europejskie Szlaki Kulturowe
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Kaszuby
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Medynia Głogowska (woj. podkarpackie)
(1)
Pomorskie, województwo
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Szlak Architektury Drewnianej
(1)
Ulanów (woj. podkarpackie, pow. niżański, gm. Ulanów ; okolice)
(1)
Warszawa
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Znak Dziedzictwa Europejskiego
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świebodzice (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Blogi
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Gazety brukowe polskie
(1)
Literatura grozy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Reportaż
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(34)
Kultura i sztuka
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Controlling w instytucjach kultury / Paweł Wnuczak. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, ccopyright 2017. - 320, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
U góry 4 strony okładki: Finanse i Rachunkowość.
Zawiera załączniki.
Bibliografia na stronach [305]-318.
Rozdział I. CHARAKTERYSTYKA POLSKICH INSTYTUCJI KULTURY I ICH ROLI W GOSPODARCE I ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Charakterystyka instytucji kultury prowadzących działalność w warunkach polskich ; 2. Rola i znaczenie instytucji kultury w gospodarce i życiu społecznym ; 3. Ocena kondycji publicznych instytucji kultury w Polsce ; Rozdział II. CONTROLLING JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA INSTYTUCJĄ KULTURY: 1. Badanie efektywności instytucji kultury ; 2. Istota controllingu ; 3. Funkcje i zadania controllingu w instytucjach kultury ; 4. Kryteria systematyzacji controllingu ; 5. Controling funkcyjny w instytucjach kultury: Controlling finansowy w instytucji kultury ; Controlling zasobów ludzkich w instytucji kultury ; Controlling usług i projektów w instytucji kultury ; System controllingu w instytucji kultury – wnioski ; Rozdział III. NARZĘDZIA STOSOWANE W CONTROLLINGU ORAZ MOŻLIWOŚCI W ZAKRESIE ICH IMPLEMENTACJI W INSTYTUCJACH KULTURY: 1. Strategiczna karta wyników: Strategiczna karta wyników jako instrument implementacji strategii i pomiaru rezultatów ; Systemy pomiaru dokonań w instytucjach kultury w kontekście wdrożenia zrównoważonej karty wyników ; Zastosowanie zrównoważonej karty wyników w instytucjach kultury ; 2. Ocena opłacalności projektów kulturalnych ; 3. Budżetowanie jako narzędzie sterowania instytucją kultury ; 4. Rachunek kosztów instytucji kultury ; 5. Narzędzia controllingu w instytucjach kultury - podsumowanie ; Rozdział IV. CONTROLLING W INSTYTUCJACH KULTURY - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 1. Cel badania i zastosowana metodyka ; 2. Charakterystyka próby badawczej ; 3. Ocena systemów controllingu stosowanych przez polskie instytucje kultury ; Rozdział V. ZASTOSOWANIE NARZĘDZI CONTROLLINGU W ZARZĄDZANIU INSTYTUCJĄ KULTURY - STUDIUM PRZYPADKU: 1. Implementacja systemu controllingu w teatrze –studiumprzypadku: Wprowadzenie do studium przypadku ; Implementacja zrównoważonej karty wyników jako narzędzia usprawniającego proces tworzenia i kontroli realizacji strategii ; Proces tworzenia budżetu ; Zastosowanie rachunku kosztów i wyników w procesie podejmowania decyzji ; Podsumowanie ; Zakończenie ; Załącznik 1. Przykłady zastosowania zrównoważonej karty wyników w instytucjach kultury ; Załącznik 2. Badanie kosztów i korzyści społecznych generowanych przez biblioteki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Niezastąpione źródło wiedzy i inspiracji. Znaki logo stanowią niejednokrotnie najcenniejsze z aktywów firmy - i mówimy tu o astronomicznych kwotach. Nietrudno znaleźć przykłady, które potwierdzają ten fakt. Zastanawiasz się, jak zaprojektować logo, które będzie się kojarzyło z daną firmą, przetrwa próbę czasu i będzie stanowiło wartość samo w sobie? Książka ta odpowiada na podstawowe pytania: jak stworzyć projekt atrakcyjny wizualnie, poprawny technicznie i spełniający oczekiwania zamawiającego. Co sprawia, że logo jest dobre albo złe? Dlaczego niektóre znaki towarowe, choć są w użytku od dziesięcioleci, nadal wyglądają znakomicie? Projektanci, wykładowcy, studenci, specjaliści od marketingu i fani dobrego designu nie muszą już w pocie czoła szukać odpowiedzi na te pytania, gdyż mają w ręku publikację, która rozwieje dręczące ich wątpliwości. Pełna przydatnych porad, bogato ilustrowana książka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu jest przystępnym podręcznikiem projektowania i praktycznej implementacji logo. Każdy etap projektowania, od koncepcji i szkiców, przez proces doskonalenia, prezentację różnych wariantów znaku, aż do gotowego produktu, został opisany i opatrzony cennymi, przydatnymi uwagami. W trakcie lektury dowiesz się, jak wycenić koszt projektu i przygotować pierwszy szkic. Ponadto zobaczysz, jak wykonać prawną weryfikację symbolu i przygotować księgę znaku, oraz nauczysz się projektować wizytówki, koperty i papier firmowy. Jeżeli zajmujesz się projektowaniem logotypów zawodowo lub jest to Twoja pasja, nie możesz zignorować tej książki! Dzięki niej: dowiesz się, jak wycenić projekt dla klienta przygotujesz atrakcyjną prezentację efektów Twojej pracy zyskasz pewność w kwestiach prawnych związanych z logo zaprojektujesz dodatki spójne ze znakiem (papier firmowy, kopertę i wizytówkę) Zaskocz swoich klientów profesjonalnym podejściem do projektowania logo! [Helion, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108727 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-203.
1. KLIMAT ORGANIZACYJNY POCHODNĄ KULTURY ORGANIZACYJNEJ: 1.1. Klimat organizacyjny - próba egzemplifikacji pojęcia, 1.2. Typy klimatu organizacyjnego, 1.3. Klimat organizacyjny a kultura organizacyjna - w gąszczu wzajemnych zależności ; 2. RÓŻNORODNOŚĆ ELEMENTÓW KLIMATU ORGANIZACYJNEGO I ICH CHARAKTERYSTYKA: 2.1. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury zagranicznej, 2.2. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury polskiej, 2.3. Identyfikacja i analiza relacji występujących między elementami klimatu organizacyjnego ; 3. KLIMAT ORGANIZACYJNY CZYNNIKIEM DETERMINUJĄCYM POZIOM EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACYJNEJ: 3.1. Efektywność organizacyjna - wieloznaczność kategorii badawczej, 3.2. Elementy klimatu organizacyjnego wpływające na poziom efektywności organizacyjnej, 3.3. Reduktory siły oddziaływania proefektywnościowych składników klimatu organizacyjnego ; 4. KLIMAT ORGANIZACYJNY CZYNNIKIEM DETERMINUJĄCYM POZIOM MOTYWACJI LUDZI DO PRACY: 4.1. Zrozumieć istotę motywacji pracowniczej, 4.2. Motywacja a budowa poczucia szczęścia, 4.3. Motywowanie w świecie VUCA, 4.4. Menedżer kluczową postacią w procesie kreacji motywującego klimatu organizacyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.7 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111188 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 263. Indeks.
Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu. Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo. Staraj się zmienić świat. Aaa, i zarabiaj pieniądze… Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia. "W Dawaj innym szczęście" dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne "Dawaj innym szczęście" pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Światowego Dziedzictwa)
Tytuł oryginału: "Managing cultural world heritage" 2013.
Bibliografia na stronach 154-157.
Kontekst: zarządzanie dziedzictwem kulturowym ; Rozumienie zarządzania w kontekście światowego dziedzictwa ; Definiowanie, ocenianie i doskonalenie systemów zarządzania dziedzictwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-106425 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Myths of work : the stereotypes and assumptions holding your organization back" 2017.
Bibliografia, netografia na stronach [245]-265.
To nie jest zwykła książka o pracy. Osiem godzin dziennie i pięć dni w tygodniu, co daje nam - jeśli akurat nie przydarzą się nadgodziny - 40 godzin tygodniowo. I tak przez większą część roku. Praca to jedna z najważniejszych, a na pewno najbardziej czasochłonnych, rzeczy w naszym życiu. Mimo to chyba każdy odniósł kiedyś wrażenie, że z jego firmą coś jest nie tak… Mity pracy to kolejna, obok Mitów zarządzania i Mitów PR-u, książka, której autorzy mierzą się z błędnymi wyobrażeniami i stereotypami - tym razem na temat miejsc pracy. Ian MacRae, który prowadzi konsultacje psychologiczne dla firm, oraz Adrian Furnam, profesor łączący obszary psychologii i zarządzania, przyglądają się powszechnym nieporozumieniom, które uniemożliwiają przedsiębiorstwom rozwój (i utrudniają życie pracownikom). Część mitów dotyczy spraw pozornie oczywistych, z innymi trudno się zgodzić, tak bardzo przeczą wszystkiemu, do czego przywykliśmy na co dzień. Niektóre wyniki i obserwacje, jak przyznają autorzy, zaskoczyły nawet ich. Czy powinniśmy pracować osiem godzin dziennie, od poniedziałku do piątku? Może w 1817 był to rewolucyjny pomysł i śmiała wizja, ale czy 200 lat później nie powinniśmy pójść już o krok dalej - być może w stronę elastycznych godzin pracy? Okazuje się też, że nie ma żadnych dowodów na to, że praca z domu obniża wydajność - wręcz przeciwnie: jak pokazały eksperymenty pracownicy zdalni spisują się lepiej i biorą mniej urlopów zdrowotnych. Nie wspominając o oszczędnościach związanych z utrzymaniem biura… Mity pracy to 27 rozdziałów pisanych z humorem i opartych na najnowszych wynikach badań oraz doświadczeniach samych autorów. MacRae i Furnham opisują najgorsze decyzje czy przekonania, które sprawiają, że firmy stoją w miejscu, pracownicy się męczą, a nasza praca w niczym nie przypomina tej, jaką moglibyśmy wykonywać w XXI wieku. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Mity-pracy,762368024,p.html, dostęp 15.12.2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wydanie publikacji dofinansowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Słowo wstępne od reaktora naukowego, Łukasz Wróblewski ; CZ. I. PROBLEMY EKONOMII ZARZĄDZANIA W KULTURZE: Dylematy współistnienia kultury i ekonomii , Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb ; Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury, Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń ; Zarządzanie przez kompetencje w kulturze, Mateusz Tomanek ; CZ. II. PROBLEMY MARKETINGU W KULTURZE: Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej, Joanna Śmietanka ; Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników badań empirycznych, Piotr Firych ; Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z najbliższym otoczeniem, Kama Pawlicka ; Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na przykładzie teatrów), Kamila Szymańska ; Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa śląskiego, Małgorzata Małecka-Tomala ; Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury, Paweł Maciąg ; Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy"˙- analiza i cena, Regina Bogaczyk ; CZ. III. SPOŁECZNY ASPEKT DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE: Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce ; Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk ; Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych, Kamila Szymańska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Ta firma pracuje sama ; Czy to ma sens? ; Firma nie potrzebuje zarządcy ; Szef jest po to, aby decydował! ; Kto powinien decydować, jeśli nie szef? ; "Na dole" znaczy "u góry" ; Nie chodzi o delegowanie obowiązków - przekaż całą władzę ; Dokąd dążymy? Demokracja partnerska ; Czasy się zmieniają, ludzie także ; Sens i młodzi ludzie ; Sens - fundament działania firmy ; Sens jako idea wspólna - tęcza sensu ; Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem ; Mój pracownik - mój konkurent? ; Dlaczego pracownicy zmieniają pracodawcę? ; Jak znaleźć dobrych ludzi? ; Prywatne życie pracowników - temat tabu? ; Konflikt pokoleń ; Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo ; Czy można żyć bez budżetu i planowania? ; Zarządzanie przez cele (MBO) - sól ziemi czy sól w oku? ; Przywództwo przez sens ; Sprawiedliwa płaca ; Czy idea turkusowej firmy zwycięży?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda : projektowanie / Sue Jenkyn Jones ; [tłumaczenie Ewa Romkowska]. - Wydanie 3., rozszerzone i [uzupełnione] (dodruk). - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2016. - 272 strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie ; 26 cm.
Tytuł oryginału: "Fashion design" 2011.
U góry okładki: "Portfolio" - nazwa serii oryginału.
Bibliografia na stronie 262. Indeks.
Ten podręcznik pozwoli ci dokładnie poznać podstawy i zasady projektowania ubiorów. Omówiono w nim cechy i zdolności niezbędne projektantowi mody oraz rozmaite perspektywy kariery w tym zawodzie. W obiektywny sposób wyjaśniono, jak wygląda produkcja odzieży "od kulis". Z książki tej dowiesz się, jak interpretować opisy projektów, tworzyć kolekcje, wybierać i kroić materiały, dopasowywać stroje oraz jak prezentować swoje portfolio. Poznasz podstawy marketingu i ekonomii mody. W tym trzecim, rozszerzonym i uzupełnionym wydaniu, zamieszczono inforamcje na temat ochrony środowiska i etyki produkcji, rosnącej w świecie mody roli komputerów, w tym e-handlu, zakupów online, indywidualizacji masowej produkcji, CAD/CAM, projektowania cyfrowego i e-portfoliów. [Wydawnictwo Arkady, 2016]
1. Kontekst ; 2. Od producenta na rynek ; 3. Ciało ; 4. Kolory i materiały ; 5. W pracowni ; 6. Zadania i oceny ; 7. Końcowa kolekcja - i co potem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda : projektowanie / Sue Jenkyn Jones ; [tłumaczenie Ewa Romkowska]. - Warszawa : Wydawnictwo "Arkady", 2007. - 240 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
Tytuł oryginału: "Fashion design" 2005.
U góry okładki: "Portfolio" - nazwa serii oryginału.
Bibliografia na stronach 232-233. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-123.
I. Socjologiczne aspekty edukacji: 1. Funkcjonalizm ; 2. Teoria konfliktu ; 3. Teoria krytyczna ; 4. Interakcjonizm ; 5. Teoria klasy kreatywnej Richarda Floridy ; 6. Teoria gentryfikacji ; II. Paradygmaty pedagogiczne a kultura organizacyjna ; III. Historyczne i współczesne ujęcia definicji kultury organizacyjnej: 1. Ujęcie dychotomiczne kultury organizacyjnej ; 2. Ujęcie wielowymiarowe kultury organizacyjnej ; 3. Ujęcie interdyscyplinarne kultury organizacyjnej ; IV. Pojęcie kultury organizacyjnej w edukacji: .1. Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny i tożsamość organizacyjna ; V. Elementy kultury organizacyjnej ; VI. Kultura narodowa i jej oddziaływanie na kulturę organizacyjną. Aspekty kultur organizacyjnych ; VII. Funkcje kultury organizacyjnej ; VIII. Siła kultury organizacyjnej ; IX. Typologie kultur organizacyjnych: 1. Typologia Rogera Harrisona i Charlesa Handy’ego ; 2. Typologia Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 3. Typologia Terrence’a E. Deala i Allana A. Kennedy’ego ; 4. Typologia Roberta Cooka i J. Claytona Lafferty’ego ; 5. Kultura zastraszania i kultura strachu ; X. Kształtowanie zmian w kulturze organizacyjnej ; XI. Zmiany w instytucjach edukacyjnych ; XII. Przywództwo w organizacji ; XIII. Przywództwo w instytucji oświatowej: 1. Misja i strategia instytucji oświatowej oraz ich wpływ na kulturę organizacyjną ; XIV. Komunikacja w organizacji ; XV. Komunikacja w instytucji oświatowej ; XVI. Refleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka dla biznesu : wspieranie kreatywności w organizacji / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek ; [recenzent prof. zw. dr hab. Dorota Ilczuk]. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PWN, 2019. - 312, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla badaczy zajmujących się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, badaniami z zakresu przywództwa, a także studentów i doktorantów zainteresowanych ekonomicznymi i zarządczymi kontekstami kultury.
Współfinansowanie: Mercedes-Benz Polska
Część tekstu tłumaczona z języka angielskiego. Streszczenia w języku angielskim.
Wprowadzenie Agnieszka, Wojtczuk-Turek ; CZĘŚĆ I SZTUKA DLA BIZNESU – W JAKI SPOSOB SZTUKA INSPIRUJE I POMAGA ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY W BIZNESIE: 01 Twórcze partnerstwa: łączenie sztuki i biznesu dla rozwoju organizacyjnego Giovanni Schiuma ; 02 Fenomen wizerunku biznesu. Sztuka w służbie Compagnie Internationale des Wagons-Lits. Szkic z psychologii reklamy i twórczości Cezary W. Domański ; 03 „Jazz w zarządzaniu”. W jaki sposób muzyka jazzowa może inspirować działalność biznesową, Dariusz Turek ; 04 Wiolinowy klucz do sukcesu! Klaudiusz Baran, Anna Proszowska-Sala ; 05 Etyka czy piękno: o istocie interwencji behawioralnych w biznesie Agnieszka Wincewicz-Price, Jonathan Price ; 06 Architektura a tożsamość organizacji. Czy architektura może wspierać wartości i cele organizacji? Krzysztof Zalewski ; 07 Art branding – projektowanie doświadczenia marki i jej tożsamości poprzez sztukę Igor Gałązkiewicz ; 08 „Projektowanie emocji”. W jaki sposób odpowiedni design może zwiększyć sprzedaż produktu Agnieszka Wojtczuk-Turek, Marek Lachowicz ; 09 Proces twórczy a rozwiązywanie problemow w biznesie i generowanie innowacji Agnieszka Wojtczuk-Turek, Dariusz Danilewicz ; 10 Twórcy i odbiorcy mediów w dobie Web 2.0, Big Data i algorytmizacji kultury Krzysztof Franek ; CZĘŚĆ II SZTUKA I LIDER, CZYLI JAK SZTUKA WSPIERA SUKCES PRZYWODZTWA: 11 Odnajdywanie piękna w rozszczepionym świecie: sztuka inspiruje liderów – liderzy zmieniają świat Nancy J. Adler ; 12 Lider w lustrze sztuki Magdalena Kąkolewska ; 13 Charyzma w biznesie – wykorzystanie wybranych technik sztuki aktorskiej w budowaniu wizerunku menedżera Beata Ciecierska-Zajdel ; 14 Fotografia – sztuka, która wspiera rozwój i przywództwo Dorota Raniszewska ; 15 Mandala radości zarządzania Kazimierz Kuciński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Studium Wychowania Fizycznego i Sportu w Filii Akademii Rolniczej w Rzeszowie i Ośrodka Sportów Wodnych "Marina" w Rzeszowie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. ZARZĄDZANIE KULTURĄ FIZYCZNĄ W POLSCE: Rządowe centrum zarządzania kulturą fizyczną w Polsce po wyborach parlamentarnych 2015 roku / Andrzej Nowakowski. Status polskich związków sportowych w świetle znowelizowanej ustawy o sporcie / Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek. Instytucja komisji do spraw zwalczania dopingu w sporcie w świetle obowiązujących uregulowań prawnych - wybrane aspekty / Aneta Rejman. Organizacja i finansowanie sportu dla wszystkich w działalności Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej 2015 r. / Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek. Zarządzanie strategiczne zawodowymi klubami sportowymi w Polsce - zarys problematyki / Zbigniew Pawlak, Andrzej Smoleń. Normy prawne w zakresie kształcenia kadr instruktorskich i trenerskich sportu i rekreacji w latach 1989-2015 / Paweł Świder, Agnieszka Szybisty, Monika Czech. Zarządzanie jakością obsługi ruchu turystycznego - prawne i organizacyjne aspekty pilotażu wycieczek / Paweł Rut. Benchmarking jako metoda analizy strategicznej zawodowych klubów sportowych / Andrzej Smoleń, Zbigniew Pawlak. II. Z HISTORII KULTURY FIZYCZNEJ W POLSCE: Łyżwiarstwo w Warszawie w latach 1864-1893 / Robert Krasowski, Waldemar Nadolski. Kultura fizyczna studentów w Akademiach Morskich w Polsce po 1989 roku. Zarys problematyki / Joanna Pech, Magdalena Kunysz-Rozborska. Baza oraz kadra działaczy i szkoleniowców kultury fizycznej w województwie bielskim w latach 1975-1998 / Jacek Kulpiński. Wychowanie fizyczne w Filii Akademii Rolniczej im. Hugona Kołłątaja w Rzeszowie w latach 1968-2001 / Małgorzata Janusz. Saneczkarskie mistrzostwa Polski i Europy do 1939 roku / Robert Krasowski, Waldemar Nadolski. III. WYBRANE ZAGADNIENIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ CZŁOWIEKA: Wychowanie do całożyciowej dbałości o zdrowie koniecznością współczesnego społeczeństwa / Anna Maszorek-Szymala. Taniec jako forma spędzania wolnego czasu wśród dziewcząt w okresie pokwitania / Dorota Kopeć, Karolina Przednowek. Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci pięcioletnich o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu ogólnodostępnym w środowisku wiejskim / Magdalena Kunysz-Rozborska, Joanna Piech. Działalność Ośrodka Sportów Wodnych "Marina" w Rzeszowie / Dagmara Sądecka, Małgorzata Janusz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105066 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum)
CD-ROM zawiera wzory umów, pism, powiadomień oraz uchwał stosowanych w działalności placówek kultury.
Wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO.
CZ. I. ZASADY FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI KULTURY: R. I. Tworzenie i funkcjonowanie instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. II. Władze instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. III. Siedziba instytucji kultury (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Działalność statutowa inna niż kulturalna (Sławomir Liżewski). CZ. II. PRAWNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Kadry i płace w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. II. Umowy cywilnoprawne w instytucji kultury (Marek Rotkiewicz) ; R. III. Dostęp do informacji publicznej (Kazimierz Pawlik) ; R. IV. Ochrona danych osobowych w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. V. Obowiązki kancelaryjne i archiwalne dyrektora instytucji kultury (Ewa Perłakowska, Iwona Fischer) ; R. VI. Obowiązki w zakresie organizowania imprez (Karolina Maria Wojciechowska ; R. VII. Zamówienia publiczne (Michał Kunikowski) ; R. VIII. Obowiązki dyrektora instytucji kultury w zakresie zarządzania nieruchomościami (Sławomir Liżewski) ; R. IX. Prawo autorskie i udostępnianie zasobów (Jakub Słupski). CZ. III. PRAWA I OBOWIĄZKI DYREKTORA INSTYTUCJI KULTURY WYNIKAJĄCE Z PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH RACHUNKOWOŚCI: R. I. Prawa i obowiązki dyrektora instytucji kultury wynikające z przepisów dotyczących rachunkowości (Ewa Ostapowicz) ; R. II. Planowanie finansowe (Ewa Ostapowicz) ; R. III. Podatki dochodowe (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Podatek od towarów i usług (Tomasz Krywan) ; R. V. Inne podatki (Sławomir Liżewski) ; R. VI. Odpowiedzialność dyrektora instytucji kultury za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Krzysztof Szocik). CZ. IV. ZARZĄDZANIE INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Finansowanie instytucji kultury (Sebastian Tyrakowski) ; R. II. Oferta instytucji kultury. Projektowanie i realizacja (Sebastian Tyrakowski) ; R. III. Praktyka zarządzania instytucją kultury (Sebastian Tyrakowski). CZ. V. WZORY DOKUMENTÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Dyr. (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum)
CZ. I. ZASADY FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI KULTURY: R. I. Tworzenie i funkcjonowanie instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. II. Władze instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. III. Siedziba instytucji kultury (Sławomir Liżewski). CZ. II. PROBLEMATYKA PRAWNA ZWIĄZANA Z ZARZĄDZANIEM INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Kadry i płace w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. II. Umowy cywilnoprawne w instytucji kultury (Marek Rotkiewicz) ; R. III. Dostęp do informacji publicznej (Kazimierz Pawlik) ; R. IV. Ochrona danych osobowych w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. V. Obowiązki kancelaryjne i archiwalne dyrektora instytucji kultury (Ewa Perłakowska, Iwona Fischer) ; R. VI. Obowiązki w zakresie organizowania imprez (Karolina Maria Wojciechowska ; R. VII. Zamówienia publiczne (Andrzela Gawrońska-Baran) ; R. VIII. Obowiązki w zakresie zarządzania nieruchomościami (Sławomir Liżewski) ; R. IX. Prawo autorskie i udostępnianie zasobów (Jakub Słupski). CZ. III. FINANSE I PODATKI INSTYTUCJI KULTURY: R. I. Prawa i obowiązki dyrektora instytucji kultury wynikające z przepisów dotyczących rachunkowości (Ewa Ostapowicz) ; R. II. Planowanie finansowe (Ewa Ostapowicz) ; R. III. Podatki dochodowe (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Podatek od towarów i usług (Tomasz Krywan) ; R. V. Inne podatki (Sławomir Liżewski) ; R. VI. Odpowiedzialność dyrektora instytucji kultury za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Krzysztof Szocik). CZ. IV. ZARZĄDZANIE INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Finansowanie instytucji kultury (Sebastian Tyrakowski) ; R. II. Oferta instytucji kultury. Projektowanie i realizacja (Sebastian Tyrakowski) ; R. III. Praktyczne aspekty zarządzania instytucją kultury (Sebastian Tyrakowski). CZ. V. WZORY DOKUMENTÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-Inf.-351
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [357]-363.
Czas na zmiany Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings - prezes i CEO Netflixa - po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników - Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111156 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Zarządzanie rozwojem zasobów ludzkich / Richard A. Swanson ; przekład Aleksandra Paziewska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023 - 587, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Foundations of human resource development" 2001.
Bibliografia, netografia na stronach 511-[573]. Indeks.
Dla praktyków, badaczy, a także studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Przedmowa ; CZ. I. Wstęp do rozwoju zasobów ludzkich: 1. Granice rozwoju zasobów ludzkich ; 2. Podstawy rozwoju zasobów ludzkich ; 3. Historia rozwoju zasobów ; CZ. II. Teoria i filozofia rozwoju zasobów ludzkich: 4. Rola teorii i filozofii rozwoju zasobów ludzkich ; 5. Teoria rozwoju zasobów ludzkich ; 6. Teorie składowe rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. III. Perspektywy rozwoju zasobów ludzkich: 7. Paradygmaty w rozwoju zasobów ludzkich ; 8. Perspektywy wydajności działań w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 9. Perspektywy uczenia się w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 10. Tradycyjne technologie informacyjne i komunikacyjne w rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. IV. Rozwój wiedzy specjalistycznej w drodze szkolenia i rozwoju: 11. Opis procesu szkolenia i rozwoju ; 12. Charakterystyka wiedzy ; 13. Praktyki szkoleń i rozwoju ; CZ. V. Korzystanie z zasobów wiedzy specjalistycznej w procesie rozwoju organizacji: 14. Opis zjawiska rozwoju organizacji ; 15. Charakterystyka procesu zmiany ; 16. Praktyki rozwoju organizacji ; CZ. VI. Postępy w rozwoju zasobów ludzkich: 17. Praktyki rozwoju organizacji ; 18. Ocena rozwoju zasobów ludzkich ; 19. Polityka i planowanie w kontekście rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. VII. Rozwój zasobów ludzkich w przyszłości: 20. Trudności związane z samodzielnym uczeniem się i rozwojem ścieżki kariery ; 21. Era cyfryzacji, automatyzacji, big data i sztucznej inteligencji ; 22. Wpływ globalizacji na rozwój zasobów ludzkich ; 23. Dalsza ewolucja rozwoju zasobów ludzkich.
Każdy związany z tematem rozwoju zasobów ludzkich znajdzie w tej książce wartościowe wskazówki. Rozwój zasobów ludzkich (RZL) jest procesem mocno zaangażowanym w rozwijanie i późniejsze wykorzystanie ludzkiej wiedzy, z uwzględnieniem kwestii dynamicznych zmian indywidualnych i organizacyjnych. Rozwój zasobów ludzkich to bardzo rozległa dziedzina praktyki i stosunkowo młoda dyscyplina naukowa. A zatem profesja ta wymaga stworzenia kompletnego i przemyślanego zestawu głównych założeń - jest to cel tej książki. Ten cieszący się zainteresowaniem na całym świecie podręcznik autorstwa Richarda A. Swansona, wybitnego profesora badań nad rozwojem zasobów ludzkich, ma na celu pomóc praktykom i naukowcom stworzyć bardziej przejrzystą wizję ich własnej drogi zawodowej. Dzięki tej publikacji Czytelnicy mogą lepiej zrozumieć teorie i modele, których zastosowanie przynosi najlepsze rezultaty, zaznajomić się z historią i filozofią RZL, zyskać szerszą perspektywę na temat uczenia się, wyników i zmian, a przez to mieć pełną świadomość swoich działań, zamiast ślepo podążać za najnowszymi trendami. Książka została napisana przede wszystkim dla refleksyjnych praktyków, którzy aktywnie biorą udział w rozwijaniu dziedziny RZL w miarę jej wzrostu i dojrzewania. Z pewnością też badacze RZL uznają tę publikację za prowokujący do przemyśleń i użyteczny przewodnik ułatwiający identyfikację ważnych problemów badawczych. Jest to również niezbędne źródło wiedzy dla studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi. [PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura BHP w przemyśle / Tadeusz Piątek, Andrzej Pacana. - Rzeszów : Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, copyright 2021. - 114, [5] stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [93]-112.
Streszczenie w języku angielskim.
I. EKSPLIKACJA PODSTAWOWYCH POJĘĆ I TERMINÓW: 1. Cywilizacja ; 2. Kultura ; 3. Bezpieczeństwo ; 4. Higiena BHP ; 5. Praca ; 6.Przemysł ; II. KULTURA BHP - HUMANISTYCZNY ASPEKT PRACY CZŁOWIEKA: 1. Kultury systemów ; 2. Kultura ogólna ; 3. Kultura techniczna ; 4. Kultura techniczna komponentem kultury ogólnej ; 5. Kultura informacyjna ; 6. Kultura organizacyjna - kultura projektowa ; 7. Kultura bezpieczeństwa ; III. BADANIE KULTURY BHP W PRZEMYŚLE: 1. Założenia do badań ; 2. Wyniki badań i ich analiza ; 3. Analiza twierdzeń z wiersza 1-6 ankiety kultury BHP ; 4. Analiza pytań z wierszy 7-17 ankiety kultury BHP ; 5. Wnioski ; IV. ELEMENTY SYSTEMOWEGO KSZTAŁTOWANIA I DOSKONALENIA KULTURY BHP: 1. Podejście procesowo-systemowe ; 2. Zarządzanie ryzykiem ; 3. Audity BHP ; 4. Metody pracy zespołowej na rzecz kultury BHP w przemyśle ; 5. Ciągłe doskonalenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-114004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej