Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(38)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Gasparski Wojciech (1936- )
(3)
Kietliński Krzysztof
(3)
Oleksyn Tadeusz
(3)
Reyes Víctor Martínez
(3)
Clason George S. (1874-1957)
(2)
Dietl Jerzy (1927- )
(2)
Jackson Jennifer C. (1939- )
(2)
Keefe Patrick Radden (1976- )
(2)
Małecka Małgorzata (tłumacz)
(2)
Pucek Robert
(2)
Woytowicz-Neymann Monika
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Almarcha Sonia
(1)
Aranoa Fernando León de (1968- )
(1)
Arszułowicz Marek
(1)
Babiarz Bożena
(1)
Bardem Javier (1969- )
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Birba Pau Esteve
(1)
Borkowska Małgorzata (etyka)
(1)
Cap Piotr (1970- )
(1)
Chryssides George D. (1945- )
(1)
Cypryański Piotr (tłumacz)
(1)
Czarnecki Paweł (teologia)
(1)
Czerwonka Monika
(1)
Daszkiewicz Jakub
(1)
Dylus Aniela (1948- )
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Foroohar Rana (1970- )
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Gałkowski Jerzy W. (1937- )
(1)
Gelles David
(1)
Gierasimczuk Andrzej
(1)
Grün Anselm (1945- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hołówka Jacek
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kaler John H
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Makowska Marta
(1)
Malarecka-Simbierowicz Hanna
(1)
Marciniak Stefan (1928-2017)
(1)
Montes Zeltia
(1)
Neves Joao Luís César das
(1)
Nickels William G
(1)
Pietrzkiewicz Tadeusz
(1)
Pikos Anna
(1)
Rożnowski Bohdan (1961- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Ryciak Mariusz
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Skrzypkowa Janina Maria
(1)
Solo Manolo
(1)
Sosnowski Leszek (1948- )
(1)
Sułek Mirosław
(1)
Szepiel Wiktor
(1)
Szewczak Janusz (1953- )
(1)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zawiślak Marek
(1)
Zeitz Jochen (1963- )
(1)
Łukaszyk Ewa
(1)
Środa Jacek
(1)
Środa Magdalena
(1)
Środa Magdalena (1957- )
(1)
Świniarski Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(39)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(38)
angielski
(1)
hiszpański
(1)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Film hiszpański
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Etyka biznesu
(41)
Marketing
(7)
Zarządzanie
(6)
Gospodarka
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rynek pracy
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Bezrobocie
(3)
Ekonomia
(3)
Etyka
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Menedżerowie
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przemysł farmaceutyczny
(3)
Public relations
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Banki
(2)
Bogactwo
(2)
Deficyt budżetowy
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Etyka społeczna
(2)
Finanse osobiste
(2)
Globalizacja
(2)
Inflacja
(2)
Kobieta
(2)
Korupcja
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Leki opioidowe
(2)
Ludzie bogaci
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Pornografia
(2)
Poronienie sztuczne
(2)
Procesy sądowe
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przestępczość farmaceutyczna
(2)
Purdue Pharma
(2)
Płaca
(2)
Równouprawnienie płci
(2)
Sacklerowie (rodzina)
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Sukces
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
AIDS
(1)
Akcje (ekonomia)
(1)
Amazon.com
(1)
Anomia
(1)
Apple Inc
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Big data
(1)
Bioetyka
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Chorzy na AIDS
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dochód narodowy
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dług publiczny
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka ekologiczna
(1)
Etyka lekarska
(1)
Etyka seksualna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejski System Walutowy
(1)
Facebook
(1)
Finanse
(1)
Franchising
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gazownictwo
(1)
General Electric Company
(1)
Google LLC
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy producentów rolnych
(1)
Grün, Anselm (1945- )
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel hurtowy
(1)
Homoseksualizm
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jezus Chrystus
(1)
Kapitalizm
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara śmierci
(1)
Kariera
(1)
Klonowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Hiszpania
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Reportaż
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(2)
Film fabularny
(1)
Komedia
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Richest man in Babylon" 1926.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
„Najbogatszy człowiek w Babilonie” nie dostarcza szybkich rozwiązań, ale znakomicie radzi, jak spłacać długi, zapewnić sobie stały dochód i w rezultacie budować majątek. Te rady są tak samo skuteczne obecnie, jak skuteczne były osiem tysięcy lat temu w Babilonie. A Babilończycy wiedzieli co nieco o pieniądzach. To jedna z najlepszych, najpraktyczniejszych książek motywacyjnych poświęconych finansom osobistym i sztuce inwestowania. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Najbogatszy człowiek w Babilonie / George S. Clason ; przełożyła Małgorzata Małecka. - Piaseczno : Heraclon International. Storybox.pl, [2022]. - 1 płyta audio CD (4 godz. 35 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 4 godz. 35 min.
Tytuł oryginału "Richest man in Babylon" 1926.
Czyta Tomasz Kućma.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
"Najbogatszy człowiek w Babilonie" George'a S. Clasona to jeden z największych bestsellerów wszech czasów na temat budowania zabezpieczenia finansowego. Publikacja wciąż przyciąga swoją treścią, a ilość sprzedanych egzemplarzy można liczyć w milionach. Jego siłę stanowią nie tylko ponadczasowe rady dotyczące pokonywania kolejnych przeszkód na drodze do osiągnięcia niezależności finansowej, ale także niebanalna forma. Osadzenie akcji w starożytnym Babilonie, obrazowe przedstawienie problemów bohaterów w zarządzaniu finansami osobistymi, a także specyficzna prostota przekazu sprawiają, że odbiorca ma szansę łatwiejszego przyswojenia każdej z prezentowanych porad. Zdecydowanie nie jest to zwyczajny zbiór wskazówek na temat sposobów bogacenia się. Autor zabiera nas w podróż do barwnego świata Babilonu i na przykładach z życia uczy fundamentalnych zasad mądrego zarządzania pieniędzmi. [Heraclon International, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Wprowadzenie - Trzy zasady pracy organizatora - Etyka stosunków międzyludzkich - Pedagogika działania - Psychologia kontaktu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dylematy etyczne współczesności / Paweł Czarnecki. - Warszawa : Difin, cop. 2008. - 263 s. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [249]-263.
Książka zawiera przegląd najważniejszych zagadnień z dziedziny bioetyki, etyki seksualnej i szeroko rozumianej etyki społecznej. Praca, choć dotyczy dylematów, przed którymi stają ludzie na całym świecie, jest poświęcona "sytuacji etycznej" w Polsce i zakłada znajomość kontekstu, w jakim toczy się debata etyczna w naszym kraju. Omówione są zatem autentyczne konflikty, z którymi ludzie borykają się w realnym życiu. Autor nie twierdzi, że etyka jest w stanie rozwiązać te problemy, ale może ona wywierać wpływ na sposób myślenia ludzi. Uwzględnione w pracy obszary i problemy, takie jak m. in. aborcja, klonowanie, etyka lekarska, eutanazja, homoseksualizm, pedofilia, zostały przedstawione w sposób jasny i precyzyjny, bez poruszania kwestii drugo- i trzeciorzędnych. Większość z poruszonych tematów jest lub do niedawna była przedmiotem ożywionej dyskusji w mediach. [Difin, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa / Mirosława Rybak. - Wyd. 1, dodr. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2004 (2008). - 244 s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [232]-241. Indeks.
1. Społeczna odpowiedzialność korporacji: aspekt historyczny i teoretyczny ; 2. Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności ; 3. Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie ; 4. Władanie przedsiębiorstwem: odpowiedzialność wobec akcjonariuszy a odpowiedzialność wobec interesariuszy ; 5. Zarządzanie interesariuszami w systemie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem ; 6. Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem ; 7. Instytucjonalizacja etyki w zarządzaniu ; 8. Prawa człowieka jako podstawa odpowiedzialności wobec pracownika ; 9. Model kierowania ludźmi w kierunku społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa ; 10. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa za środowisko naturalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze / [Politechnika Rzeszowska])
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliogr. s. 32-35.
1. Dyrektywy, ustawy, rozporządzenia, normy - terminologia, cel i zakres stosowania ; 2. Analiza podstawowych uregulowań prawnych z zakresu budownictwa i inżynierii środowiska oraz wymagań z tym związanych ; 3. Proces inwestycyjny ; 4. Zakres i forma dokumentacji projektowych ; 5. Procedury FIDIC w procesie inwestycyjnym ; 6. Zasady uzyskania uprawnień budowlanych ; 7. Etyka zawodowa ; 8. Literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [503]-564. Indeks.
HISTORIA PSYCHOLOGII BIZNESU: Między dociekaniem i manipulacją. Zarys historii związków psychologii i biznesu ; KWESTIE ETYCZNE: Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR ; KWESTIE METODOLOGICZNE: Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji ; Badanie jakościowe zachowań w organizacji ; Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników ; KARIERA ZAWODOWA: Wzory karier i ich rozwój ; Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy ; Zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika ; Psychologia przedsiębiorczości ; PSYCHOLOGIA PRACY: Praca ludzka i jej analiza ; Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania ; Proces doboru personelu: procedury i metody ; Ocena pracy - ewaluacja efektywności i potencjału pracowników ; ORGANIZACJA: Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników ; Różnorodność kulturowa w miejscu pracy - perspektywa psychologiczna ; Kultura organizacji i klimat organizacyjny ; Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania ; Społeczna odpowiedzialność biznesu ; Przywództwo w organizacji ; Komunikacja w organizacji ; Zespół pracowniczy ; Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji ; Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej ; CZŁOWIEK W ORGANIZACJI: Kontrakt psychologiczny w organizacji ; Zachowania organizacyjne "poza rolą" ; Motywacja do pracy ; Dobrostan zawodowy ; PSYCHOLOGIA KONSUMPCJI: Psychologia zachowań konsumenckich ; Psychologia w marketingu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Gott, Geld und Gewissen : Mönch und Manager im Gespräch" 2010.
Rozmowy dwóch wyjątkowych osobowości pochodzących z dwóch odmiennych światów – klasztoru i wielkiej korporacji. Ojciec Anselm Grün, wybitny duchowny, szafarz w zakonie Münsterschwarzach odpowiedzialny za rozwój gospodarczy i finanse zakonu. Jochen Zeitz, najmłodszy prezes zarządu notowanego na giełdzie niemieckiego przedsiębiorstwa, od 17 lat kierujący koncernem Puma. Benedyktyn i menedżer prowadzą dialog o najważniejszych kwestiach, które nie dają im spokoju i dotyczą nas wszystkich: sukcesie i odpowiedzialności, gospodarce i dobrobycie, kulturze i wartościach – o Bogu, pieniądzach i sumieniu. Obu mężczyzn łączy wspólna wizja lepszego świata. I obaj zabrali się już do jej urzeczywistniania! Jest to bardzo inspirująca książka, ukazująca nie tylko osobiste poglądy i doświadczenia mnicha i menedżera, ale także zachęcająca do tworzenia świata, w którym warto żyć. [Wydawnictwo św. Stanisława BM Archidiecezji Krakowskiej, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86771 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Szef roku / reżyseria, scenariusz Fernando León de Aranoa. - Warszawa : Best Film, [2022]. - 1 dysk optyczny (DVD) (120 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Tytuł oryginału: "El buen patrón".
Oryginalny film wyprodukowano w 2021 r.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dodatek drukowany stanowi opakowanie i zawiera komentarz.
Zdjęcia Pau Esteve Birba ; muzyka Zeltia Montes.
Obsada: Javier Bardem, Manolo Solo, Almudena Amor [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1.
Ścieżka dźwiękowa w języku hiszpańskim. Napisy i głos lektora w języku polskim.
Goya 2022 r.: Najlepszy film ; Najlepszy aktor - Javier Bardem ; Najlepszy reżyser ; Najlepszy scenariusz oryginalny ; Najlepsza muzyka oryginalna ; Najlepszy montaż.
Jak daleko posunie się Blanco (Javier Bardem), charyzmatyczny właściciel rodzinnej fabryki, aby otrzymać lokalną nagrodę dla najlepszego biznesu? Presja, by wszystko było idealnie, zderza się z nieprzewidzianymi wybrykami ze strony szukającego zemsty zwolnionego pracownika, cierpiącego na depresję kierownika czy zakochanej stażystki. A to dopiero początek kłopotów! Aby dopiąć swego, wyrachowany "dobry szef" bez skrupułów wtrąca się w życie prywatne swoich pracowników i przekracza wszelkie dopuszczalne granice, nieświadomie uruchamiając wybuchową reakcję łańcuchową prowadzącą do niewyobrażalnych konsekwencji. "Szef Roku" to przenikliwe studium charakterów, a równocześnie przesiąknięta kąśliwym humorem satyra społeczna na środowisko pracy. [Best Film, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-F/1781/KF (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Filmy 1666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 425-429. Indeks.
W książce "Nie czyń zła" Rana Foroohar, dziennikarka „Financial Times” zajmująca się globalną gospodarką, opowiada najważniejszą biznesową historię naszych czasów – o tym, jak Big Tech stracił duszę i zapędził nas w kozi róg. Książka stanowi wnikliwy akt oskarżenia pokazujący, w jaki sposób największe firmy technologiczne przejmują dzisiaj kontrolę nad naszymi danymi, naszymi źródłami utrzymania, naszą społeczną tkanką i naszymi myślami. Nie czyń zła to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi ideałami. Dzisiaj utopia, do której niegdyś dążyli ich założyciele, coraz bardziej przypomina dystopię – od cyfrowej inwigilacji i utraty prywatności przez szerzenie fałszywych informacji i mowę nienawiści po drapieżne algorytmy, których celem są bezbronni i słabi, oraz produkty, które zostały wymyślone w ten sposób, by manipulować naszymi pragnieniami. Jak to się stało, że znaleźliśmy się w tym miejscu? W jaki sposób te przedsięwzięcia, niegdyś idealistyczne i pełne animuszu, zamieniły się w pazerne monopole dysponujące siłą wystarczającą do wpływania na wyniki wyborów, wchłonięcia wszystkich należących do nas danych i zgarnięcia lwiej części korporacyjnego bogactwa, wymykając się równocześnie wszelkim regulacjom i unikając płacenia podatków? Dzięki reporterskiej wprawie i niezrównanemu dostępowi do informacji – zyskanym dzięki niemal trzydziestoletniemu relacjonowaniu spraw związanych z biznesem i technologią – autorka ujawnia w jakim faktycznie stopniu giganci tacy jak Google, Facebook, Apple i Amazon zamieniają na pieniądze zarówno nasze dane, jak i naszą uwagę, przy czym do nas nie trafia złamany grosz z tych kolosalnych zysków. Foroohar pokazuje również, jak możemy się temu sprzeciwić, tworząc rozwiązania wspierające innowacje, a równocześnie chroniące nas przed mroczną stroną cyfrowych technologii. [lubimyczytac.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1981 roku Jack Welch zaczął zarządza¬ć koncernem General Electric. Sprawił, że GE stała się firmą o największej wartości rynkowej na świecie. Osiągnięcia Welcha były jednak konsekwencją nieustannych wysiłków, mających na celu podniesienie ceny akcji GE, często kosztem pra¬cow¬¬ni¬ków, konsumentów i innowacji. Welch zapoczątkował nową, bezwzględną erę amerykańskiego kapitalizmu, która trwa do dziś. W swoich czasach Welch był wielkim orędownikiem fuzji i przejęć w USA – dosłownie połykał konkurentów. W ten sposób zapoczątkował model gospodarczy, który cechuje się większą koncentracją i gorszą dynamiką. Welch był też pionierem mrocznej sztuki finansy¬zacji: przekształcił GE z podziwianego producenta przemysłowego w udzielny bank. Działalność finansowa szybko przy¬niosła ogromne zyski i pomogła Welchowi utrzymać rosnącą cenę akcji. Ostatecznie jednak finansyzacja osłabiła zarówno GE, jak i dziesiątki innych firm z listy Fortune 500. Gelles pokazuje, jak słynne taktyki Welcha, w tym zwol¬nie¬nia, outsourcing, offshoring, przejęcia czy odkup akcji własnych, stały się normą w amerykańskim biznesie. Opisuje, jak takie podejście doprowadziło do największych nierówności społeczno-ekonomicznych od czasów Wielkiego Kryzysu i zaszkodziło wielu firmom, które je wdrożyły – bo akolici Welcha zmienili nie do poznania takie firmy, jak Boeing, Home Depot, Kraft Heinz oraz wiele innych. David Gelles jest kronikarzem zmian zachodzących obecnie w korpo¬racyjnej Ameryce. Wskazuje na konkretne organizacje i liderów, którzy porzucili welczyzm i udowadniają, że nadal można wyróżniać się w świecie biznesu bez odbierania ludziom środków do życia, bez niszczenia społeczności i omijania przepisów. [Prześwity, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empire of pain : the secret history of the Sackler dynasty/ Patrick Radden Keefe. - Wydanie I. - London : Picador, 2022. - XII, [4], 535 stron ; 20 cm.
Indeks.
Tekst w języku angielskim.
The Sackler name adorns the walls of many storied institutions - Harvard; the Metropolitan Museum of Art; Oxford; the Louvre. They are one of the richest families in the world, known for their lavish donations in the arts and the sciences. The source of the family fortune was vague, however, until it emerged that the Sacklers were responsible for making and marketing Oxycontin, a blockbuster painkiller that was a catalyst for the opioid crisis - an international epidemic of drug addiction which has killed nearly half a million people. In this masterpiece of narrative reporting and writing, award-winning journalist and host of the Wind of Change podcast Patrick Radden Keefe exhaustively documents the jaw-dropping and ferociously compelling reality. Empire of Pain is the story of a dynasty: a parable of twenty-first-century greed. [Macmillan, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-O/j.ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Bibliografia na stronach
Bracia Arthur, Raymond i Mortimer Sacklerowie w ciągu kilku dekad zbudowali imperium. Niczym Medyceusze obejmowali mecenatem artystów, a setki milionów dolarów przeznaczali na filantropię. Najstarszy stał za sukcesem Valium i komercjalizacją rynku farmaceutycznego. Braciom podarował firmę Purdue Frederick – zbili na niej fortunę, lecz na zawsze pogrzebali dobre imię Sacklerów. Majątek rodziny szacowano na miliardy dolarów, ale niepohamowana rządza bogactwa pchnęła ich dalej: do intratnego sektora leków opioidowych. Arthur i Mortimer chcieli, by ich produkt był czymś więcej niż tylko specjalistycznym środkiem stosowanym w opiece paliatywnej. Miał przynieść ulgę rzeszom zwykłych Amerykanów cierpiących na pospolite bóle. Swój lek – OxyContin – reklamowali jako bezpieczną alternatywę dla morfiny. W rzeczywistości jego główny składnik – oksykodon – był od niej dwa razy silniejszy, o czym doskonale wiedzieli. Agresywna strategia marketingowa w ciągu kilkunastu lat doprowadziła do tragedii – setki tysięcy Amerykanów uzależniło się od opioidów, a śmierć z powodu przedawkowania była jedną z głównych przyczyn zgonów w USA. Sacklerowie uparcie powtarzali, że problem nie leży w leku, tylko w jego użytkownikach. "Imperium bólu" to porażająca opowieść o ambicji, filantropii, bezkarności i korumpowaniu publicznych instytucji. To także historia stulecia amerykańskiego kapitalizmu. [Wydawnictwo Czarne, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-66 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 8.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Zrozumieć biznes : uniwersalny podręcznik / William G. Nickels ; tł. Piotr Cap [i in.]. - Warszawa : Bellona : Rytm, cop. 1995. - 757 s. : fot., portr., rys., wykr. ; 26 cm.
I. TENDENCJE ODDZIAŁUJĄCE NA BIZNES I ŚRODOWISKO EKONOMICZNE : 1. Kapitalizm a biznes ; 2. Zagadnienia ekonomiczne oddziałujące na biznes. II. ORGANIZACJA BIZNESU : 3. Formy organizacji biznesu ; 4. Kierowanie małym biznesem ; 5. Przedsiębiorczość i franchising. III. PODSTAWY MARKETINGU: 6. Główne zasady marketingu; 7. Komunikacja marketingowa ; 8. Wytwarzanie i wycena produktu ; 9. Dystrybucja : hurt i detal ; 10. Marketing w dziedzinie usług oraz w dziedzinach nie nastawionych na osiągnięcie zysku.IV. ZARZĄDZANIE: 11. Zarządzanie i przywódczość ; 12. Zarządzanie produkcją i działalnością ; 13. Komputery, roboty i inne narzędzia stosowane w biznesie. V. KIEROWANIE ZASOBAMI LUDZKIMI : 14. Motywowanie pracowników ; 15. Zagadnienia pracownicze : związki zawodowe, płace na stanowiskach kierowniczych, wartość porównywalna. VI. RACHUNKOWOŚĆ : 16. Instytucje finansowe pieniądza i bankowości ; 17. Zarządzanie finansami ; 18. Akcje i obligacje ; 19. Planowanie finansów osobistych. VII. KONTROLOWANIE RYZYKA, ETYKA I BIZNES MIĘDZYNARODOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Cz. I. Wprowadzenie : 1.Przedmiot i zakres ekonomii ; 2. Główne szkoły myśli ekonomicznej ; 3. Współczesne systemy gospodarcze ; 4. Głowne problemy ekonomii ; 5. Gospodarka, ekologia i postęp techniczny ; 6.Ekonomiczna rola współczesnego państwa Cz. II. Mikroekonomia : 7.Rynek. Rodzaje konkurencji ; 8. Rynek kapitałowy ; 9.Rynek pracy ; 10. Podstawy teorii zachowań konsumenta ; 11. Przedsiębiorstwo ; 12. Rachunek kosztów i korzyści ; 13. Zarządzanie firmą ; 14. Ryzyko w działalności podmiotów gospodarczych Cz. III. Makroekonomia : 15. Produkt krajowy brutto i dochód narodowy ; 16. Czynniki wzrostu i rozwoju gospodarczego ; 17. Oszczędności i zrównoważony wzrost gospodarczy ; 18. System pieniężno-kredytowy ; 19. Inflacja i jej skutki ; 20. System finansowy państwa ; 21. Koniunktura gospodarcza ; 22. Międzynarodowy system finansowy; 23. Handel zagraniczny i wzrost gospodarczy; 24. Ekonomiczne problemy współczesnej globalizacji; 25. Regionalna integracja gospodarcza; 26. Teoria ekonomii a polityka gospodarcza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33(07) (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros.
Spis treści równol. pol. i ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
Małgorzata Stec: Analiza porównawcza poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego Polski na tle krajów Unii Europejskiej i krajów do niej kandydujących; Joanna Gawędzka: Polityka regionalna Polski na tle procesów integracji europejskiej; Andrzej Piotr Wiatrak: Inicjatywy wspólnotowe w Unii Europejskiej jako narzędzia wyrównywania różnic w rozwoju regionalnym; Jan Papież: Strategie rozwoju polskiego rolnictwa w perspektywie wejścia do Unii Europejskiej; Rafał Ostrowski: Brytyjski koń trojański - perspektywy ograniczania nierówności w obliczu otwarcia brytyjskiego rynku pracy dla nowych członków Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Polski; Tatiana Oliegowna Jefremienko: Social'no-ekonomičeskoe povedenie naseleniâ v usloviâh institucional'nyh peremen (na primere Ukrainy); Anna Zachorowska-Mazurkiewicz: Wykorzystanie rozwiązań wspólnotowych w wyrównywaniu sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce; Bożena Sowa: Współpraca międzynarodowa powiatu przemyskiego; Natalia Wiktorowna Tołstych: Osnovnye formy social'no-ekonomičeskogo isklučeniâ v sovremennoj Ukraine; Kazimierz Zieliński, Helena Zielińska: Spożycie żywności w Polsce. Tendencje i determinanty zmian; Teresa Bal-Woźniak: Mechanizmy kreacji kapitału intelektualnego odpowiadające potrzebom gospodarki opartej na wiedzy; Beata Onak-Szczepanik: Polska na drodze do gospodarki opartej na wiedzy; Janina Szczepaniak: Trzeci sektor jako siła społeczna i ekonomiczna; Magdalena Cyrek: Dylematy rozwoju w kierunku gospodarki typu usługowego opartej na wiedzy; Katarzyna Szara, Tomasz Łoński: Konkurencyjność przedsiębiorstwa w oparciu o czynnik ludzki; Kazimierz Barański: Bezrobocie regionalne (wybrane aspekty na przykładzie województwa zachodniopomorskiego); Maria Fic, Janina Jędrzejczak-Gas: Uwarunkowania rozwoju sektora MŚP - wybrane zagadnienia; Paulina Filip: Dylematy polityki fiskalnej małych firm; Agata Janas: Bankowe metody analizy zdolności kredytowej jako czynnik wzrostu konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw; Jakub Piecuch: Regionalne konsekwencje polityki spójności Unii Europejskiej; Małgorzata Lechwar: Problem ubóstwa a środowisko - aspekt instytucjonalny; Bożena Sowa: Formy wsparcia finansowego dla obszarów wiejskich i mieszkańców wsi na przykładzie wybranych gmin Podkarpacia; Arkadiusz Tuziak: Innowacje jako instrument pobudzania wzrostu gospodarczego i ograniczania nierówności w regionie Podkarpacia; Zdzisław Kryński: Działalność grup producenckich współpracujących z MGRT SA w Rzeszowie; Witosław Jasiński: Zagadnienia etyki a zarządzanie gminą; Maria Orłowska-Bednarz: Strategie gmin wiejskich w zakresie ograniczania nierówności; Bogusław Jeleń: Sposoby przezwyciężania bezrobocia na przykładzie grodzkiego urzędu pracy w Krakowie; Felicjan Bylok: Nierówności w dochodach i wydatkach w gospodarstwach domowych jako bariera rozwoju społecznego w Polsce; Joanna Agata Truszkowska: Rola kształcenia ustawicznego w planowaniu strategicznym miasta (na przykładzie Łomży); Tadeusz Gardziel, Piotr Długosz: Kapitał społeczny a powstawanie nierówności na Podkarpaciu; Tadeusz Pliszka: Skutki nierówności społecznych; Władysława Jastrzębska: Program powszechnej prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych a rynek pracy. Przykład podkarpackich spółek objętych programem NFI; Janusz Strojny: Motywowanie i system wynagrodzeń pracowników w organizacji na przykładzie Zakładów Mechanicznych "Tarnów" SA w Tarnowie; Wojciech Furman: Public relations: zmniejszanie czy powiększanie nierówności w sferze komunikowania? (Próba odczytania publikacji miesięcznika "Press" z lat 1996-2002); Małgorzata Leszczyńska: Konsekwencje dochodowe przemian strukturalnych w polskim rolnictwie; Paweł Frączek: Wpływ zmian w gazownictwie na jego konkurencyjność; Wojciech Zysk: Związki bezpośrednich inwestycji zagranicznych ze zmianami struktury eksportu i importu w Polsce; Bogusław Ślusarczyk: Relacje eksportowo-importowe jako rezultat zróżnicowanego poziomu gospodarczego krajów - partnerów handlowych Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Spis treści równol. pol. i ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
Tadeusz Michalczyk: Nierówności społeczne a kryzys społeczno-moralny; Mieczysław Dobija: Zgodność płacy z wartością pracy jako zasada równowagi ekonomicznej; Stanisław Maciej Kot: Nierówności ekonomiczne i społeczne a zasady sprawiedliwości dystrybutywnej; Teresa Słaby: Nowe ujęcie badań społecznych; Bożena Tuziak: Praca jako wartość na tle orientacji wartościujących zasad i celów życiowych pracowników - studium przypadku; Michał Gabriel Woźniak: Wyznaczniki prowzrostowej strategii ograniczającej nierówności społeczne wynikające z teorii wzrostu; Anna Karwińska: Szanse i bariery ograniczania nierówności we współczesnej Polsce. Perspektywa mikro- i mezospołeczna; Łukasz Jabłoński: Wzrost gospodarczy czy ograniczanie nierówności dochodowych w Polsce; Żaneta Stasieniuk: Centralizm i regionalizm jako czynniki różnicowania zbiorowości społecznych; Wojciech Pawnik: Anomia jako instrument poszerzania obszaru i zakresu władzy, marginalizacji i wykluczenia; Marek Bednarz: Demokracja uczestnictwa i społeczeństwo informatyczne a szanse na przezwyciężenie nierówności społecznych; Wacław Jarmołowicz, Marcin Kościński: Menedżerowie - ich rola i pozycja we współczesnej gospodarce; Tadeusz Janusz, Józef Lis: Rola zaplecza badawczo-rozwojowego w procesie wzrostu gospodarczego; Tadeusz Kowalewski: Znaczenie kształcenia ustawicznego w ograniczaniu nierówności społecznych; Maria Sarama: Podział cyfrowy - nierówności w społeczeństwie informacyjnym; Maria Miczyńska-Kowalska, Izabela Drozd: Szanse i zagrożenia pracowników społeczeństwa informacyjnego; Mirosław Gołyga, Janusz Tomaszewski: Strategia rozwoju zasobów ludzkich a regionalne bezpieczeństwo finansowe; Maria Fic, Joanna Wyrwa: Koncepcje zawodności państwa; Krystyna Leśniak-Moczuk: Równość i sprawiedliwość w społecznej gospodarce rynkowej; Edward Łukawer: Niektóre makroekonomiczne problemy sfery finansów w naszej gospodarce rynkowej; Bogdan Mróz: Szara strefa a dylematy polityki gospodarczej; Elżbieta Mikuła: Społeczny wymiar transformacji; Izabela Ostoj: Elementy polityki wyrównywania szans na rynku pracy; Magdalena Rojek-Nowosielska: Niwelowanie nierówności pracowniczej w kontekście koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw; Mirosław Gorczyca: Zmiany sytuacji mieszkaniowej w Polsce w latach 1950-2002; Jerzy Michalczyk: Siła negocjacyjna jako istotne zagadnienie w negocjacjach; Radosław Puchała: Uwarunkowania inicjowania trwałego wzrostu gospodarczego w Polsce - instytucjonalne czynniki polityki fiskalnej jako punkt krytyczny; Agnieszka Kołodziej-Durnaś: Kreowanie kultury organizacji jako narzędzie niwelujące nierówności płciowe w miejscu pracy; Barbara Kalinowska-Nawrotek: Nierówności płci na rynku pracy; Katarzyna Bator-Kędra: Polityka monetarna w Polsce w kształtowaniu długookresowej stopy wzrostu gospodarczego; Małgorzata Lęcznar: Funkcjonowanie w Polsce systemu bezpośredniego wspierania eksportu; Urszula Kozłowska: Funkcjonowanie zakładu pracy w aspekcie koncepcji stakeholders; Agnieszka Pyszkowska: Regulacje prawne dotyczące pracy kobiet i mężczyzn a nierówności społeczne; Marcin Garbat, Maria Agnieszka Paszkowicz: Polski system zabezpieczenia społecznego osób niepełnosprawnych; Jolanta Wojciechowska: Stygmat i dyskryminacja osób żyjących z HIV/AIDS; Joanna Szczepaniak: Problem zwalczania i kompensacji sieroctwa społecznego w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej