Komunikacja interpersonalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(115)
Forma i typ
Książki
(105)
Poradniki i przewodniki
(56)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Audiobooki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Proza
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(148)
wypożyczone
(54)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(53)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(37)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(11)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(12)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(8)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(12)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(9)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(7)
Autor
Carnegie Dale (1888-1955)
(5)
Erikson Thomas (1965- )
(5)
Maruszkin Małgorzata
(5)
Miller Katarzyna (1962- )
(5)
Chapman Gary D. (1938- )
(3)
Giżyńska Suzan
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Głogowski Bartosz (1979- )
(3)
Kubiak Jolanta
(3)
Papadopoulos Linda (1971- )
(3)
Adler Ronald B. (1946- )
(2)
Banasiak Jan
(2)
Borg James
(2)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Czernik Jakub
(2)
Garvin Charles D. (1929- )
(2)
Goldstein Noah J
(2)
Gray John (1951- )
(2)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Lipa Michał
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Malinowska-Parzydło Joanna
(2)
Martin Steve J
(2)
Mikołajewska Agnieszka
(2)
Poznański Juliusz
(2)
Proctor Russell F
(2)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Seabury Brett A. (1942- )
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Solecki Bogusław
(2)
Waller-Pach Katarzyna
(2)
Adams Linda
(1)
Arnkil Tom Erik (1950- )
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Barwiński Waldemar (1973- )
(1)
Basu Rintu
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bergmann Tom (1977-)
(1)
Bernasiewicz Wojciech
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blount Jeb (1966- )
(1)
Boghossian Peter (1966- )
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Braun-Bereś Monika
(1)
Brent Mike
(1)
Błachowicz Ewa
(1)
Carello Rosario (1973- )
(1)
Carnegie Dorothy (1912- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chang Jill
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dreeke Robin
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Emery Roxanne
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Fry Collin
(1)
Gabor Don
(1)
Ganobis Joanna
(1)
Gałka Dominika (pisarka)
(1)
Gałuszka Anita
(1)
Godula Patrycja
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Griffin Todd
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górska Grażyna
(1)
Gładysek Joanna
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hadnagy Christopher
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heller Rachel (1970- )
(1)
Jeżewski Władysław
(1)
Kalka Violetta
(1)
Kandefer-Winter Katarzyna
(1)
Karinch Maryann (1953- )
(1)
Karwat Mirosław (1953- )
(1)
Kałużna Kinga
(1)
Kirwil Lucyna
(1)
Knap Jacek
(1)
Knopek Łukasz
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Kompanowski Michał
(1)
Kordys-Kozierowska Olga (1976- )
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1901-2000
(10)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(113)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(9)
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychoterapeuci
(6)
0-5 lat
(5)
Menedżerowie
(4)
Pedagodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Handlowcy
(1)
Kobieta
(1)
Kobiety
(1)
Mówcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niewidomi
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoleniowcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(5242)
Literatura polska
(4584)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3684)
Komunikacja interpersonalna
(-)
Rodzina
(3661)
II wojna światowa (1939-1945)
(3060)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2550)
Relacje międzyludzkie
(2442)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2386)
Tajemnica
(2110)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1928)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1867)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1664)
Dziewczęta
(1553)
Żydzi
(1537)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1342)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1293)
Życie codzienne
(1249)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1167)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1115)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1043)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(990)
Wsie
(988)
Ludzie a zwierzęta
(984)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(849)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(832)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(791)
Policjanci
(791)
Sekrety rodzinne
(787)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(728)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(653)
Muzyka
(647)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(626)
Topografia
(620)
Matki i córki
(614)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(583)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: dzieło
Life, animated
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(61)
Opracowanie
(7)
Materiały pomocnicze
(5)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki
(3)
Publicystyka
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Książki mówione
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Blogi
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Kompendium
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(33)
Rozwój osobisty
(14)
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Językoznawstwo
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Religia i duchowość
(2)
Historia
(1)
115 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 285-294.
Wstęp: Cele i tematyka książki ; Poruszane zagadnienia ; R. 1. Podążaj za rozmówcą i zaakceptuj doświadczanie niepewności ; "Teraz jest zupełnie inaczej" ; Podążanie za uczniami ; Podążanie za wypowiedziami uczestników ustrukturyzowanych spotkań ; "Problemy nieokiełznane" ; R. 2. Obawy i wczesne dialogi ; Przewidywanie, co się wydarzy - w moim życiu - w dalszej kolejności ; Prośba o pomoc jako zaproszenie do dialogu ; Drogi czytelniku, wypróbuj to podejście już teraz ; Metoda i perspektywa ; Podsumowanie ; R. 3. Drogi do praktyk dialogicznych - Otwarty Dialog ; Dialog międzykulturowy ; Od paradygmatu systemowego do praktyki dialogicznej ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu podczas sesji terapeutycznej ; Spotkanie z dialogicznością ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu jako system opieki psychiatrycznej ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu jako system terapeutyczny ; Spotkanie terapeutyczne jako miejsce tworzenia dialogu ; Dialog w codziennym życiu ; R. 4. Od badań naukowych do bezpośredniej praktyki ; Urealniona nadzieja Wspólne problemy kilku osób ; "Pozytywne zakłócenia" - w ramach eksperymentalnego badania społecznego ; W stronę kultury praktyk dialogicznych ; R. 5. W dialogu z Innym ; Włączenie klientów i związanych z nimi specjalistów ; Uznanie Innego ; Bezwarunkowe akceptowanie Innego ; Wiele sposobów tworzenia przestrzeni dialogu ; Szczere komunikaty o zaangażowaniu ; Wspólny język powstaje tu i teraz ; Podsumowanie i ciąg dalszy ; R. 6. Życie jako muzyka dialogów - intersubiektywność ; Chwila obecna w dialogach polifonicznych ; Intencjonalność i wzajemność ; Od wiedzy indywidualnej do intersubiektywności - w stronę podstawy dialogiczności ; Jak rozwijać umiejętność bycia obecnym tu i teraz - proste wskazówki ; R. 7. Rozumienie reakcji w dialogach wielogłosowych ; Nawiązywanie dialogu w kryzysie ; Głos psychotyczny jako jeden z wielu ; Zespół jako inicjator tworzenia nowego wspólnego języka ; Obserwacja wzajemności ; Bycie we wzajemności: uczestnicy dialogu zostali wysłuchani - albo nie ; Dialog o przemocy: zespół jest w opowieści klienta, nie tu i teraz ; "Nie ma nic gorszego niż brak reakcji" ; Rozumienie własnych dialogów ; R. 8. Kultura praktyk dialogicznych ; Branie odpowiedzialności za własne obawy ; W dialogu z klientem, nie za jego plecami ; Połączenie specjalistycznych usług z osobistymi zasobami ; Etyczna wczesna interwencja = wczesna otwarta współpraca ; Praktyki dialogiczne w każdej sytuacji ; Dialog o dobrych praktykach ; Dialog na poziomie lokalnym ; Puimala jako proces wzajemnego uczenia się na poziomie lokalnym ; R. 9. Uogólnianie praktyk dialogicznych ; Tworzenie odpowiednich badań naukowych do oceny Otwartego Dialogu ; "Uniwersalność": preferowane modele oceny skuteczności badań ; Mała zewnętrzna trafność badań porównujących średnie grupowe ; Szkodliwość modelu badań eksperymentalnych ; Skuteczność ginie w praktyce ; Od modeli wyjaśniających do badań opisowych ; Dyspozytyw kontroli praktyk ; Społeczna wartość nauki ; Podsumowanie ; R. 10. W stronę dialogicznej przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Why weren't we taught this at school?" 2021.
Indeks.
Alice Sheldon stworzyła koncepcję Zrozumienia Potrzeb i propaguje ją na całym świecie wśród ludzi i organizacji. Jest to nowe podejście do poszukiwania twórczych rozwiązań problemów i budowania relacji międzyludzkich w domu i w pracy. Opiera się na jednej prostej zasadzie: wszyscy dążymy do zaspokojenia swoich ludzkich potrzeb - takich jak potrzeba przynależności, potrzeba uznania czy potrzeba rozrywki. Zrozumienie Potrzeb pomoże ci, jeśli musisz podjąć skomplikowaną decyzję, pragniesz jeszcze skuteczniej komunikować się z innymi, być takim rodzicem, jakim chciałbyś być, czy też zmieniać świat na lepsze. -Zrozum „potrzeby wdrukowane”, wpływające na twoje zachowanie. -Poznaj dziesięć sposobów słuchania, które pozostawiają innych w poczuciu alienacji, i dowiedz się, jak można to robić inaczej. -Przestań obwiniać siebie i innych, usuwaj ukryte przyczyny sytuacji. -Znajdź twórcze rozwiązania trudnych problemów, „obchodząc górę stojącą na drodze”. -Znajdź w sobie siłę, by zmieniać świat. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [308]-315.
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Bankowa (Poznań)
Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej: Zasady porozumiewania się w rodzinie ; Rodzina jako system wzajemnej komunikacji ; Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie. Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych: Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych ; Wzbudzanie sympatii ; Atrakcyjność interpersonalna ; Sygnały głosowe ; Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych ; Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka. Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie: Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie ; Relacje szkodliwe dla dzieci ; Komunikacja zaniedbująca dzieci. Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną: Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin ; Metafory problemów rozwojowych rodziny ; Metafory relacji wewnątrzrodzinnych. Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych: Kamienie milowe w życiu rodziny ; Dynamika relacji w rodzinie ; Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości ; Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie. Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie: Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne ; Style wadliwej komunikacji w rodzinie ; Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny. Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych: Symbole genogramu ; Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej ; Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie. Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych: Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie ; Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny ; Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność & Inspiracje : dla ambitnych, dla aktywnych, dla zabieganych)
Tytuł oryginału: "The influence book : practical steps to becoming a strong influencer" 2018.
Wszyscy oddziałujemy na siebie, chociaż często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Poznaj techniki niezbędne do pogłębienia inteligencji emocjonalnej. Zrealizuj swój pomysł, sprzedaj potencjalnym inwestorom sposób na biznes, zdobądź klienta, przekonaj znajomych do swoich racji. Z książki dowiesz się: - jak wykorzystać inteligencję emocjonalną, by rozwinąć pewność siebie - jak rozpoznać różne style komunikacji i wykorzystać je na co dzień - jak z empatią wsłuchać się w innych - czym jest storytelling i jaką siłę ze sobą niesie - w jaki sposób oddziaływać na ludzi przez telefon i email. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "So bin ich eben! : erkenne dich selbst und andere : mit Persönlichkeitstest" 2020.
Bibliografia na stronach 303-[304]. Indeks.
Nowa książka autorki bestsellerowych książek psychologicznych, które przeczytało już ponad 2 miliony ludzi. Wydaje ci się, że jasno mówisz, o co ci chodzi, a mimo to nie jesteś w stanie dogadać się z innymi? Masz wrażenie, że gadasz do ściany? Wiedz, że są proste sposoby na to, by uzdrowić komunikację, unikać niepotrzebnych sprzeczek i dzięki temu wspólnie osiągać cele. Jesteśmy sobie bardzo potrzebni i podobnie skonstruowani, jednak zrozumienie drugiego człowieka nie jest rzeczą prostą. Stefanie Stahl, najlepsza niemiecka psychoterapeutka i autorka bestsellerów, wyróżnia aż 16 typów osobowości i stworzyła „instrukcję obsługi” każdego z nich. Dzięki tej książce komunikacja w pracy, w związku i w rodzinie będzie dziecinnie prosta. Razem z autorką przyjrzysz się mechanizmom, które wpływają na twoje zachowanie, myślenie, odczuwanie czy życiowe wybory. Zrozumiesz, dlaczego jesteś taki, a nie inny, i czemu ciągnie cię do niektórych osób, a z innymi nie potrafisz się dogadać. Praktyczne wskazówki pozwolą ci skutecznie ominąć przeszkody na drodze do skutecznej komunikacji z osobami o innym typie osobowości niż twój. Dogaduj się z innymi mimo różnic! [Wydaw. Otwarte, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Cz.I. Podstawy 1. Idea książki; 2. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej; 3. Komunikacja werbalna; 4. Komunikacja niewerbalna; Cz.II. Otwartość jako "wdech" 1. Samoświadomość; 2. Świadomość obecności innych; 3. Słuchanie; Cz.III. Otwartość jako "wydech" 1. Ujawnianie siebie; 2. Męskie i kobiece style ekspresji; Cz.IV. Związki 1. Negocjowanie związku; 2. Przyjaźń; 3. Rodziny; 4. Bliscy partnerzy; Cz.V. Ponad podziałami 1. Konflikt; 2. Komunikowanie się między kulturami; Cz.VI. Różne spojrzenia na komunikację między osobami 1. Spojrzenie nauczyciela; 2. Spojrzenie psychoterapeuty; 3. Spojrzenie filozofa;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Współfinansowanie: Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego (Skierniewice)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wstęp ; CZ. I. MIEJSCE I SPECYFIKA DIALOGU EDUKACYJNEGO W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ: 1. Grażyna Cęcelek, Specyfika funkcjonowania szkoły jako przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych ; 2. Kamila Witerska, Dialog jako podstawowy warunek, narzędzie i efekt metod performatywnych w edukacji ; 3. Teresa Janicka-Panek, Dialog dorosłego z dzieckiem jako źródło wiedzy o rozwoju wychowanka oraz jego środowisku wychowawczym ; 4. Daria Modrzejewska, Profilaktyka szkolna jak sposób na budowanie dialogu edukacyjnego ; 5. Małgorzata Piasecka, Rola dialogu nauczyciel-uczeń w ograniczaniu zachowań ryzykownych wśród uczniów ; 6. Piotr Klimczyk, Użyteczność psychologii narracyjnej w badaniach nad edukacją ; CZ. II. SZKOŁA UCZENIA SIĘ W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ: 7. Teresa Myjak, Opinie studentów o praktykach zawodowych i proponowanych kierunkach zmian w obszarze merytorycznym i organizacyjnym ; 8. Konrad Rokoszewski, Wybrane aspekty współpracy szkół z otoczeniem w tworzeniu warunków edukacji obywatelskiej w kontekście możliwości Programu Erasmus+ ; 9. Alojzy Pilich, Bezpieczeństwo państwa a kształcenie pracowników wywiadu ; 10. Zdzisław Jezierski, Rola szkoły w działaniach edukacyjno-wychowawczych dla społeczności lokalnych ; CZ. III. ŚWIAT WARTOŚCI I DIALOGU MŁODEGO CZŁOWIEKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM: 11. Dorota Kulik-Nowak, Aksjologiczny wymiar zajęć wychowania do życia w rodzinie ; 12. Mirosław Wójcik, Refleksje nad szkołą jako przestrzenią aksjologiczną uczennic i uczniów ; 13. Danuta Kocurek, Wybrane aspekty wychowania do wartości we współczesnym procesie dydaktycznym (w świetle dokumentów szkolnych) ; 14. Aleksandra Stankiewicz, Kompetencje, wartości, postawa a rola nauczyciela w oczach uczniów pokolenia Alfa ; CZ.IV. DIALOG EDUKACYJNY W CZASIE PANDEMII I NIEPEWNOŚCI JUTRA: 15. Agata Jopkiewicz, Zdrowie psychiczne młodzieży szkolnej w czasie lockdownu w pandemii COVID-19 ; 16. Agnieszka Gołębieska-Wesołowska, Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie spotkanie ze światem wirtualnym ; 17. Małgorzata Gajak-Toczek, Wybrane aspekty nauczania zdalnego na lekcjach języka polskiego w szkole średniej ; 18. Aleksandra Szczygieł, „Między słowami” - wieloaspektowość komunikacji uczeń-nauczyciel w kontekście cyfryzacji życia i nauczania online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ABC psychologii komunikacji / Elżbieta Sujak. - Wydanie 2. - Kraków : Wydawnictwo WAM, copyright 2021. - 93, [2] strony : rysunki ; 20 cm.
Bibliografia na stronie [95].
Pragniemy, by nasze znajomości były wartościowe - zarówno w pracy, jak i prywatnie. Zależy nam na kontaktach pełnych przyjaźni i zaufania. A jednak bardzo często mierzymy się z sytuacjami takimi jak brak akceptacji, umiejętnego słuchania czy okazywania uczuć. Dajemy sobą manipulować i zderzamy się z rozmaitymi blokadami, które przeszkadzają nam w podejmowaniu naturalnej oraz satysfakcjonującej komunikacji. Jak umiejętnie nawiązywać relacje, dbać o nie i być szczęśliwym? Ta książka powstała dzięki wieloletniej praktyce prowadzenia warsztatu komunikacyjnego i stanowi przystępne kompendium wiedzy na temat podstaw oraz założeń psychologii komunikacji. Wprowadzenie zmian w sposobie komunikacji i objęcie jej pełniejszą świadomością bieżącą pozwala wpływać korygująco na relacje panujące między osobami, a także - co bodaj najważniejsze - zapobiegać kryzysom więzi międzyludzkich. [Wydawnictwo WAM, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Bibliografia na stronie 197.
Wstęp ; 1. Rodzinna wspólnota: Kiedy zaczyna się rodzina ; - Co stanowi o jakości rodziny: - Relacje ; - Potrzeby ; Rola społeczna a rodzicielstwo ; Przekaz transgeneracyjny: - Doświadczenie bycia dzieckiem ; - Naśladownictwo ; - Rozróżnianie ; - Nabywanie wiedzy ; Dlaczego w rodzinie bywa nam trudno ; 2. Porozumienie w rodzinie: Komunikacja w rodzinie: - Rodzina - pierwszy poligon doświadczalny ; Język nawykowy i język osobisty: - Słowa okna i słowa mury ; - Co jest naszym celem ; - Język nawykowy ; - "Muszę" czy "chcę" ; - Język nawykowy w naszej głowie ; - Język osobisty ; - Porozumienie bez Przemocy ; Ocena i obserwacja: - Nawyk oceniania ; - Skąd się biorą oceny, etykiety i interpretacje ; Ocena i funkcjonowanie naszego mózgu ; Nauka obserwacji ; 3. Uczucia i potrzeby: Czym są uczucia: - Dlaczego trudno nam rozmawiać o uczuciach ; - Czym się różnią uczucia od myśli ; - Uczenie się uczuć ; - Uczucia i funkcjonowanie naszego mózgu ; - Dorosła złość ; Czym są potrzeby: - Strategie zaspokajania potrzeb ; - Odkrywanie potrzeb ; Prośba: - Czy można "skutecznie" prosić ; - "Nie" jako "tak" dla czegoś innego ; - Jak formułować prośby ; 4. Konflikty są naturalną częścią życia: Dwa scenariusze w konflikcie z dziećmi - wygrana albo przegrana ; Trzeci scenariusz - konflikt jako informacja o potrzebach ; Konflikt jako szansa ; Przekonania na temat konfliktów, które wspierają lub utrudniają dostrzeganie w nich szansy ; 5. "Nie" w rodzinie: "Nie" - koniec czy początek dialogu ; Kiedy dziecko mówi "nie" ; Kiedy rodzic mówi "nie" ; 6. Jak wspierać dzieci w konfliktach: Mózg dziecka dopiero dojrzewa ; Bez kar i nagród: - Dlaczego dzieci nie potrzebują kar i nagród ; Narzędzia wspierające dzieci w konflikcie: - Mikrokręgi - jak pomóc dzieciom dogadać się ze sobą ; - Minimediacje - gdy konflikt dotyczy więcej niż dwojga dzieci ; Rodzicielstwo przez zabawę ; Siła ochronna (a siła karząca) ; 7. Filary rodziny: Empatia: - Zacznijmy od słuchania ; - Ćwiczenie empatii ; - Dlaczego empatia jest potrzebna ; - Empatyczny dialog ; Wgląd I empatia wobec siebie ; Uważność (mindfulness): - Świadomy oddech ; - Skupienie uwagi na jednej rzeczy ; - Wyłączenie autopilota ; - Zauważanie myśli i uczuć ; Bycie obecnym ; Przywództwo w rodzinie: - Przywództwo "z przodu" ; - Przywództwo "z boku" ; - Przywództwo "z tyłu" ; Proaktywność ; Świętowanie ; Wdzięczność ; - "Dziennik łaski".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy słowa mogą mieć zapach i smak? Przybierać kształt liczb, przedmiotów i krajobrazów? Daniel Tammet, autystyczny sawant udowadnia, że tak. W swojej najnowszej książce zabiera nas w podróż po tajemnicach języka i pokazuje, jak działa jego niezwykły umysł. Na Islandii sprawdza, dlaczego imię Blær stało się pretekstem do rozprawy sądowej, w Meksyku odkrywa, jak zegary „mówią” do ludu Nahua, w Kanadzie spotyka jedną z osób najlepiej na świecie czytających z ruchu ust. Czatuje z chatbotami, uczy się „gramatyki telefonu” i rozmawia z ludźmi, dla których obcowanie ze słowem stało się sensem życia - z literatami piszącymi wbrew leksykalnym regułom, aktywistami pielęgnującymi ginącą mowę autochtonów z brytyjskiej wyspy Man czy misjonarzem, który przetłumaczył Biblię na papuaski język amanab. Słowa są jak ptaki, które uczymy śpiewać to wyprawa w świat słów, liter, opowieści i znaczeń. Wyprawa tak niezwykła, jak niezwykłe są historie, które przedstawia, i tak fascynująca, jak fascynujący jest ich autor, odkrywający przed nami zdumiewającą gamę literackich i poliglotycznych talentów. [Copernicus Center Press, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Sukcesu Briana Tracy)
Tytuł oryginału: "Meetings that get results" 2015.
Spotkania nie są stratą czasu, jeśli są właściwie prowadzone. Brian Tracy, podczas dziesiątków lat działań konsultingowych na całym świecie, bezpośrednio nauczył się, co jest ważne, by były one efektywne. W tym zwięzłym poradniku dzieli się on prostymi ideami, które możesz wykorzystać, by zebrania stały się znacznie lepszymi narzędziami do rozwiazywania problemów, podejmowania decyzji, wymiany pomysłów i szybkiego dochodzenia do oczekiwanych rezultatów. Dowiesz się z niego jak: - określić agendę spotkania, - ustalić strukturę spotkania ze względu na jego charakter: w cztery oczy lub grupowe, informacyjne, służące do rozwiązywania problemów, wewnętrzne lub zewnętrzne, - panować nad dyskusją, - unikać niebezpieczeństwa grupowego myślenia, - doprowadzać do wyciągania wniosków, - uzyskiwać konsensus, przydzielać zakresy odpowiedzialności i ustalać terminy, - maksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu, - i dużo, dużo więcej. Spotkania to zarządzanie w działaniu. Zrób wszystko, by te prowadzone przez ciebie były efektywne i satysfakcjonujące dla wszystkich uczestników. [MT Biznes, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La communication sans violence : apprenez a défendre vos idées de maniere positive pour établir des relations de qualité et obtenir ce qui est important pour vous.
Bibliografia na stronach 257-[259].
Wiara w siebie, umiejętność pozytywnego kończenia konfliktów, bliskie, przyjazne relacje ? możesz doświadczać tego na co dzień dzięki przyswojeniu kilku zasad komunikacji. Każdego dnia rozmawiamy z naszymi domownikami, przyjaciółmi, kolegami z pracy, sąsiadami, sprzedawcami w sklepie. Z pewnością wielu z nas znalazło się w sytuacji, gdy jedno słowo wypowiedziane bez złych intencji wznieciło pożar - wystarczyło, aby zranić lub zdenerwować drugą osobę? Na szczęście istnieją metody, które pomogą ci zapobiegać takim nagłym konfliktom. Technika komunikacji bez przemocy jest skuteczna nie tylko w przypadku pojawienia się agresji - przede wszystkim pozwala w pozytywny sposób nawiązywać relacje oraz tworzyć warunki do tego, aby rozmowa była wartościowa. Dzięki tej książce: -dowiesz się, co utrudnia skuteczną komunikację, -poznasz techniki porozumiewania się, które pozwolą ci na wyrażenie siły w stanowczy i spokojny sposób, -nauczysz się, w jaki sposób budować wartościowe relacje we wszystkich dziedzinach życia - w domu, pracy, szkole. Marie-Jeanne Trouchaud - przez ponad trzydzieści lat była nauczycielką i trenerką z zakresu stosunków międzyludzkich. Obecnie wykłada i zajmuje się pracą terapeutyczną. [Wydawnictwo RM, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także nazwa marki: Sensus.
Bibliografia na stronie 160.
Różnice zdań - w pracy, w domu, w życiu publicznym i prywatnym - są czymś najzupełniej normalnym. Mamy różne temperamenty, odmienne spojrzenia na świat, inne zdania na poszczególne tematy. A jednak żyjemy razem, w rodzinach, w firmach, w grupach towarzyskich i grupach interesów. Musimy być w stanie się ze sobą porozumieć, co nie znaczy, że mamy we wszystkim ustępować! Na pewno nie bez podjęcia starań, by przekonać rozmówców do swoich racji. Szczególnie jeśli są one... cóż, po prostu słuszne. Z umiejętnością prowadzenia skutecznych negocjacji można się oczywiście urodzić. Są pewnie na świecie ludzie, którzy posiadają taki dar. Można ich podziwiać, troszkę im zazdrościć i samemu się tego nauczyć. Jak? Na początek trzeba ustalić swoje słabe strony w dyskusji. Potem stopniowo, ćwiczenie po ćwiczeniu, wzmacniać mocne strony, a te słabsze wyciszać. Aż dojdzie się do takiego poziomu, w którym nikt nie będzie w stanie oprzeć się naszym - oczywiście słusznym! - racjom. [Helion, 2022]
1. Dlaczego się spieramy, czyli o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi ; 2. Słowne przepychanki, czyli jak dowodzić swoich racji ; 3. Siła słuchania, czyli most do porozumienia ; 4. Czarodziejskie racje, czyli moc słownej perswazji ; 5. Siła argumentów, czyli nabity pistolet ; 6. Szef ma zawsze rację, czyli sztuka wojny w biznesie ; 7. Obiecanki cacanki, czyli jak dogadać się z dzieckiem ; 8. Gra na swoim boisku, czyli spory w domowych pieleszach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 214-[236].
Wstęp ; R. I. Społeczna natura człowieka: 1. Społeczeństwo - człowiek - interakcja ; 2. Kształtowanie się osobowości społecznej w procesie socjalizacji ; 3. Transformacja relacji interpersonalnych w różnych typach społeczeństw ; 4. Prawidłowości rozwoju społecznego dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 5. Realia rozwoju społecznego dziecka w rzeczywistości cyfrowej ; R. II. Kompetencja vel umiejętność komunikacyjna: 1. Wybrane perspektywy ujmowania kompetencji społecznych ; 2. Kompetencja komunikacyjna - istotny komponent kompetencji społecznych ; 3. Rozwój kompetencji komunikacyjnej w świetle wybranych koncepcji ; 4. Komunikacja zapośredniczona przez media ; R. III. Język w relacjach społecznych: 1. Fenomen języka ; 2. Język - narzędzie socjalizacji ; 3. Rozwój mowy dziecka ; 4. Rozwój słownikowy dziecka ; 5. „Nowy język” pokolenia ery mediów ; R. IV. Emocje i gesty w komunikacji: 1. Znaczenie komunikacji niewerbalnej ; 2. Emocje jako jeden z elementów komunikacji niewerbalnej ; 3. Gest - element komunikacji niewerbalnej ; 4. Gesty w ewolucji języka ; 5. Koncepcja reprezentacji świata w systemie werbalnym i niewerbalnym Allana Paivio ; 6. Komunikacja „niewerbalna” w komunikowaniu online ; R. V. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1. Cel, problem, metoda, narzędzia ; 2. Charakterystyka badanej populacji, organizacja badań ; R. VI. Umiejętności komunikacyjne uczniów w medialnej rzeczywistości - analiza wyników badań własnych: 1. Komunikacja werbalna uczniów wczesnej edukacji: Wymowa uczniów ; Poziom mowy czynnej uczniów ; Poziom mowy biernej uczniów ; 2. Komunikacja niewerbalna uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozpoznawanie emocji przez uczniów ; Regulacja emocji przez uczniów ; Rozpoznawanie gestów przez uczniów ; Rozumienie sytuacji społecznych przez uczniów ; Odnajdywanie strategii społecznych przez uczniów ; 3. Aktywność medialna uczniów wczesnej edukacji: Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji werbalnej ; Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji niewerbalnej ; Aktywność medialna uczniów a rozpoznawanie i regulacja emocji: Aktywność medialna uczniów a poziom rozpoznawania gestów rąk ; Aktywność medialna uczniów a poziom rozumienia sytuacji i strategii społecznych ; R. VII. Wnioski z badań i implikacje pedagogiczne: 1. Wnioski z badań ; 2. Implikacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby lekcję z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 1 ukazało się pt.: Promocja : system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa, 2001.
Bibliogr. s. [365]-376.
PODSTAWY TEORETYCZNE I MODELE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ: Istota i elementy procesu komunikacji ; Modele komunikacji społecznej - elementy charakterystyki i implikacje dla marketingu ; Modele komunikacji marketingowej: Model komunikacji interpersonalnej ; Model komunikacji masowej ; Model komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowym ; KOMPOZYCJA SYTEMU KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ - FUNKCJE I STRUKTURY: Promocja a komunikacja marketingowa-pojęcie i zakres ; Funkcje systemu komunikacji marketingowej ; Znaczenie komunikacji dla uczestników procesu ; Morfologia systemu komunikacji marketingowej: Struktura i instrumenty ; Płaszczyzny i wymiary integracji ; Instrumenty komunikacji w kompozycji marketingu mix: związki i zależności ; FORMY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ: Promocja osobista jako komunikacja interpersonalna ; Specyfika i funkcje promocji osobistej ; Promocja osobista a proces obsługi nabywcy ; Elementy i kody komunikacji niewerbalnej ; Zarządzanie personelem sprzedażowym w aspekcie promocji osobistej ; FORMY I INSTRUMENTY KOMUNIKACJI MASOWEJ: Reklama: Istota reklamy w świetle teorii komunikacji ; Modele percepcji przekazu reklamowego ; Funkcje i rodzaje reklamy ; Media w transmisji przekazu reklamowego ; Kryteria wyboru form i środków reklamy ; Styl i zasady kreacji reklamy-rozstrzygnięcia strategiczne ; Etyczne aspekty przekazu reklamowego ; Promocja dodatkowa: Funkcje promocji dodatkowej w systemie komunikacji marketingowej ; Rodzaje i instrumenty promocji dodatkowej ; Public relations: Public relations jako platforma komunikacji marketingowej - ujęcie modelowe ; Funkcje, zasady i płaszczyzny wpływu ; Grupy odniesienia i instrumenty public relations ; FORMY KOMUNIKACJI W HIPENNEDIALNYM ŚRODOWISKU KOMPUTEROWYM: Komunikacja marketingowa a paradygmat społeczeństwa sieci ; Przesłanki rozwoju i cechy komunikacji wirtualnej ; Instrumenty komunikacji on-line: Przekroje klasyfikacji ; Witryny www ; Serwisy społecznościowe ; Błogi i grupy dyskusyjne ; Display - formaty reklamy internetowej ; Reklama w wyszukiwarkach i reklama kontekstowa ; Poczta elektroniczna ; KSZTAŁTOWANIE KAMPANII KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ - ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE: Tożsamość i wizerunek nadawcy przekazu - wyznaczniki roli przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej ; Obszary decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem: Formułowanie celów kampanii komunikacji marketingowej ; Identyfikacja targetu - adresatów kampanii ; Ustalanie budżetu kampanii ; Określenie kompozycji instrumentów komunikacji ; Ocena efektów kampanii komunikacji: Agencja reklamy w systemie komunikacji marketingowej - dualizm roli nadawcy: Funkcje i rodzaje agencji ; Organizacja wewnętrzna agencji reklamy ; Zasady współpracy przedsiębiorstwa z agencją reklamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99718 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Życie animowane / reżyseria Roger Ross Williams. - Warszawa : Mayfly, [2017]. - 1 dysk optyczny (DVD) (92 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Tytuł oryginału: "Life, animated".
Oryginalny film wyprodukowano w 2016 r.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Na podstawie książki Rona Suskinda pt.: "Life, Animated".
Płyta zawiera dodatki: Sceny niewykorzystane, komentarz twórców, "Kraina zagubionych pomocników" - film animowany autorstwa Owena Suskinda, audiodeskrypcja, "Autyzm wprowadza zmysły w błąd - zmysły i zachowania", zwiastuny.
Zdjęcia Tom Bergmann ; muzyka: Dylan Stark, T. Griffin.
Obsada: Owen Suskind, Ron Suskind, Cornelia Suskind [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1, DTS-ES.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor polski. Napisy w języku polskim.
"Życie animowane" to niezwykle ciepły i poruszający dokument potwierdzający maksymę, że najlepsze scenariusze pisze samo życie. Gdy w wieku trzech lat Owen Suskind zaczął tracić zdolność chodzenia i mówienia, a współczesna medycyna nie była w stanie mu pomóc, jego przyszłość wyglądała dosyć ponuro. Na ratunek przyszły animacje z wytwórni Walta Disneya, dzięki którym chłopak zaczął stopniowo reagować na bodźce docierające do niego z ekranu telewizora oraz porozumiewać z najbliższą rodziną. [www.filmweb.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Filmy 1395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Listy pisane szeptem / Magdalena Witkiewicz. - Gdańsk : Flow Wydawnictwo, 2022. - 355, [5] stron ; 21 cm.
Listy pisane szeptem to opowieść o miłości. O miłości nieco zapomnianej, takiej, którą przez lata przykrył kurz niedopowiedzeń, smutki i milczenia. Aż trudno poznać, co pięknego kryje się pod nim...Karolina i Sławek są ze sobą tak długo, że już nie pamiętają tego dnia, w którym po raz pierwszy na siebie spojrzeli. Nie pamiętają również uczucia, które ich wtedy łączyło. Zapomnieli nawet o tym, by ze sobą rozmawiać. Ich dzieci wyjechały na studia, a brak czasu dla siebie jest wyłącznie wymówką. Oboje pod byle pretekstem spędzają wieczory przed komputerem i zanurzają się w wirtualnym, pozornie lepszym świecie. To tam znajdują kogoś, kto ich zawsze wysłucha, kto ich zawsze zrozumie i wesprze dobrym słowem.Piszą listy. W sekrecie. Listy pisane szeptem.Magdalena Witkiewicz, którą pokochaliście, przedstawia słodko-gorzką opowieść o tym, że czasem nie wystarczy posłuchać, ale trzeba też powiedzieć, bo nikt nie umie czytać w myślach. I nie tylko słowa, ale też uczucia są ulotne jak dmuchawiec – wystarczy powiew, by je bezpowrotnie stracić…Ta historia z pewnością będzie miała dobre zakończenie. Pytanie tylko, czy będzie ono dobre dla Karoliny czy dla Sławka, a może dla zupełnie kogoś innego? [Flow Wydawnictwo, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-lit.pol.w. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-lit.pol.w. (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
(Dla Dzieci)
U góry okł.: Bezpieczne dziecko. Dręczyciel potrzebuje pomocy.
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej