Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(190)
Forma i typ
Książki
(180)
Publikacje naukowe
(172)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Czasopisma
(7)
Publikacje informacyjne
(5)
Druki ulotne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(156)
tylko na miejscu
(67)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(69)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(135)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Piróg Krzysztof
(9)
Kotarski Hubert
(7)
Lipińska Ewa Jadwiga
(6)
Błajda Halina
(5)
Cierpiał-Wolan Marek
(3)
Grzech Piotr
(3)
Koszela Mirosław (statystyka)
(3)
Makarinska Małgorzata
(3)
Sołek Krystyna
(3)
Bednarski Jan
(2)
Bernatowicz Waldemar
(2)
Brożyna Maciej (1983- )
(2)
Bulaszewska Małgorzata
(2)
Błachut Barbara
(2)
Błasik Stanisław
(2)
Chymkowski Roman (1977- )
(2)
Dawid Błażej
(2)
Drozd Monika
(2)
Drozd Sławomir
(2)
Godek Łukasz (1983- )
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klimek Katarzyna (1969- )
(2)
Kocaj Piotr
(2)
Leńczuk Maria
(2)
Markowski Daniel (1942- )
(2)
Mularz Krystian
(2)
Niemczyk Agata
(2)
Niewczas Marta
(2)
Raczkowski Krzysztof (ekonomia)
(2)
Raftowicz Magdalena (1979- )
(2)
Ryng-Duczmal Wiktoria
(2)
Seweryn Renata (ekonomia)
(2)
Sycz Piotr
(2)
Szkudlarek Łukasz
(2)
Warchoł Tomasz (pedagog)
(2)
Warzocha Tomasz
(2)
Wojnicka-Sycz Elżbieta
(2)
Zasacka Zofia
(2)
Ziętek-Fidecka Anna
(2)
Śliż Maciej
(2)
Ślusarz Grzegorz (1955- )
(2)
Żuk Iwona
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antończak-Świder Katarzyna
(1)
Antończak-Świder Katarzyna (1984- )
(1)
Arabas Piotr
(1)
Artymiak Małgorzata
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Badowska-Hodyr Monika
(1)
Bajorek-Zydroń Katarzyna
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Bartczuk Rafał Piotr
(1)
Bartkowski Jerzy
(1)
Bańkowska Katarzyna (ekonomia)
(1)
Bański Jerzy (1960- )
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bernat Monika
(1)
Bernat Monika (polityka społeczna)
(1)
Bichajło Lesław
(1)
Biernat Adam
(1)
Bil Michał
(1)
Blecharczyk Wojciech (1962- )
(1)
Bochniewicz Marta
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bojanowska Elżbieta (1972- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Botwina Bernadeta
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Brożkowska Agnieszka
(1)
Brzóska Agata
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bulkowski Krzysztof
(1)
Cabaj Kuba
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chachuła Jerzy (1924-2002)
(1)
Charkiewicz Jan
(1)
Chorób Roman
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Cynk Karolina
(1)
Cyrek Piotr
(1)
Czarnik Kinga
(1)
Czarnota Bartłomiej
(1)
Czarzasty Jan
(1)
Czekalski Ryszard (1962- )
(1)
Czerewko Georgij
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Czopek Sylwester (1958- )
(1)
Davidson Sam
(1)
Delong Marek (1977- )
(1)
Dembiński Paweł
(1)
Domaradzka Anna Aldona
(1)
Domański Henryk (1952- )
(1)
Donath Orna
(1)
Drwięga Maciej
(1)
Drygas Mirosław
(1)
Drzewiecki Jakub
(1)
Duma Patryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(79)
2010 - 2019
(104)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(183)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(189)
Język
polski
(190)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Pracownicy naukowi
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Jakość życia
(11)
Młodzież
(11)
Studenci
(11)
Hałas
(9)
Ochrona środowiska
(9)
Powietrze
(9)
Woda
(9)
Środowisko człowieka
(9)
Fale elektromagnetyczne
(8)
Konsumenci (ekonomia)
(8)
Rodzina
(8)
Gleba
(7)
Rynek pracy
(7)
Kobieta
(6)
Rozwój regionalny
(6)
Dzieci
(5)
Odpady
(5)
Postawy
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Uczniowie
(5)
Zatrudnienie
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Gospodarka odpadami
(4)
Laboratoria
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pokolenie Z
(4)
Polacy
(4)
Polacy za granicą
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Tożsamość społeczna
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Antropometria
(3)
Czytelnictwo
(3)
Emigranci
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Innowacje
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Ludność miejska
(3)
Miasta
(3)
Nauczyciele
(3)
Partycypacja społeczna
(3)
Polityka miejska
(3)
Problemy społeczne
(3)
Rodzice
(3)
Rolnictwo
(3)
Rozwój gospodarczy
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Stopa życiowa
(3)
Substancje psychoaktywne
(3)
System wartości
(3)
Turystyka
(3)
Wartość
(3)
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska (Rzeszów)
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zawód
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Analiza dyskursu
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezrobocie
(2)
COVID-19
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Cmentarzyska
(2)
Diagnoza społeczna
(2)
Dobre praktyki
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Gimnazja
(2)
Gospodarka okrężna
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja internetowa
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Literatura polska
(2)
Macierzyństwo
(2)
Metody nauczania
(2)
Migracje
(2)
Model biznesowy
(2)
Monitoring środowiska
(2)
Muzea
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Odbiór dzieła sztuki
(2)
Odżywianie
(2)
Opieka społeczna
(2)
Opinia publiczna
(2)
Osoby niesamodzielne
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pokolenie Y
(2)
Temat: czas
2001-
(153)
1901-2000
(19)
1989-2000
(14)
1945-1989
(9)
1801-1900
(3)
1901-1914
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(73)
Województwo podkarpackie (1999- )
(59)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(10)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Podkarpacie Północne
(2)
Powiat bieszczadzki (woj. podkarpackie)
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Słowacja
(2)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Brzezinki (Wola Wielka ; część wsi)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gmina Markowa (woj. podkarpackie, pow. łańcucki)
(1)
Grzęska (woj. podkarpackie, pow. przeworski, gm. Przeworsk)
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Podkarpacie Wschodnie
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Powiat sanocki (woj. podkarpackie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rosja
(1)
Rumunia
(1)
San (dorzecze)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Szwecja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Winniki (Ukraina, obw. lwowski, rej. łyczakowski ; okolice)
(1)
Województwo rzeszowskie (1975-1998)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Powieść
(11138)
Dokumenty dźwiękowe
(8655)
Opracowanie
(8610)
Powieść obyczajowa
(8416)
Opowiadania i nowele
(7310)
Raport z badań
(-)
Wiersze
(7018)
Powieść amerykańska
(5723)
Powieść polska
(4955)
Wydawnictwa popularne
(4696)
Kryminał
(3703)
Poezja polska
(3663)
Poradnik
(3634)
Biografia
(3401)
Film fabularny
(3296)
Publikacja bogato ilustrowana
(3111)
Fantastyka
(2912)
Podręczniki akademickie
(2778)
Powieść przygodowa
(2676)
Powieść angielska
(2559)
Podręcznik
(2550)
Literatura dziecięca polska
(2483)
Thriller
(2397)
Album
(2378)
Powieść obyczajowa amerykańska
(2314)
Pamiętniki i wspomnienia
(2237)
Biografie
(2212)
Dokumenty audiowizualne
(2160)
Pamiętniki polskie
(2100)
Fantasy
(2088)
Antologia
(2059)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1831)
Powieść obyczajowa polska
(1805)
Książki mówione
(1748)
Literatura polska
(1686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(1656)
Praca zbiorowa
(1603)
Romans
(1547)
Powieść historyczna
(1537)
Druki muzyczne
(1473)
Przewodniki turystyczne
(1467)
Opowiadanie polskie
(1427)
Materiały konferencyjne
(1407)
Dramat filmowy
(1404)
Przewodnik turystyczny
(1353)
Poradniki
(1329)
Antologie
(1312)
Encyklopedie
(1266)
Sensacja
(1255)
Wydawnictwa dla dzieci
(1255)
Powieść młodzieżowa obyczajowa
(1243)
Adaptacja filmowa
(1197)
Reportaż
(1190)
Monografia
(1152)
Publicystyka polska
(1142)
Książka obrazkowa
(1132)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1122)
Publicystyka
(1120)
Literatura młodzieżowa polska
(1112)
Bajki i baśnie
(1109)
Powieść sensacyjna amerykańska
(1081)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1078)
Piosenka polska
(1078)
Film amerykański
(1075)
Komiks
(1056)
Muzyka instrumentalna
(1050)
Powieść francuska
(1023)
Książki dla małych dzieci
(1020)
Adaptacja literacka
(992)
Powieść psychologiczna
(958)
Publikacje dla dzieci
(956)
Nuty
(942)
Poezja dziecięca polska
(922)
Powieść młodzieżowa przygodowa
(869)
Powieść obyczajowa angielska
(857)
Film animowany
(831)
Romans historyczny
(817)
Saga rodzinna
(807)
Dramat polski
(791)
Podręczniki
(764)
Fotografia polska
(762)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(748)
Dane statystyczne
(738)
Science fiction
(724)
Mapa turystyczna
(712)
Literatura
(704)
Lektura z opracowaniem
(695)
Opowiadanie dziecięce o zwierzętach
(669)
Esej
(662)
Przepisy kulinarne
(658)
Źródła historyczne
(657)
Mapa topograficzna
(655)
Film przygodowy
(650)
Powieść młodzieżowa fantastyczna
(630)
Szkice literackie polskie
(628)
Powieść kryminalna amerykańska
(626)
Książka zabawka
(610)
Literatura dziecięca angielska
(604)
Jazz
(598)
Powieść niemiecka
(595)
Literatura dziecięca amerykańska
(590)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(86)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(46)
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(19)
Zarządzanie i marketing
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Historia
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(5)
Biologia
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Rolnictwo i leśnictwo
(4)
Archeologia
(3)
Architektura i budownictwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Transport i logistyka
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Religia i duchowość
(2)
Chemia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
190 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [384]-399.
Kobiece "bycie dla innych" - wybór czy przymus? ; Intymność jako dyskretna kategoria ludzkiego doświadczenia ; Dyskurs, poznanie i reprezentacje społeczne ; Perspektywa badawcza - dylematy i wyzwania ; Procedura badawcza ; Związki intymne kobiet - analiza materiału badawczego z wywiadów fokusowych ; Związki intymne kobiet - analiza materiału badawczego z wywiadów indywidualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 178-191.
I. SFORMUŁOWANIE PROBLEMU BADAWCZEGO ORAZ ZAŁOŻENIA METODYCZNE PRACY: 1. Cele pracy i hipotezy badawcze ; 2. Metodyka badań i materiały źródłowe: Podstawy metodyczne oceny poziomu rozwoju jednostek terytorialnych szczebla gminnego i ich klasyfikacji ; Założenia metodyczne analizy potencjału instytucjonalnego administracji lokalnej ; Metodyka badań dotycząca związku między poziomem potencjału instytucjonalnego urzędów gmin a poziomem rozwoju lokalnego ; Materiały źródłowe ; 3. Problem badawczy w literaturze przedmiotu ; II. WYBRANE ASPEKTY ROZWOJU LOKALNEGO: 1. Rozwój lokalny - zarys problematyki ; 2. Metody i ich wykorzystanie w określaniu poziomu rozwoju gminy ; 3. Rola i miejsce administracji gminnej w zarządzaniu rozwojem lokalnym ; 4. Specyfika zarządzania w samorządzie terytorialnym - podobieństwa i różnice w zarządzaniu jednostką gospodarczą a jednostką terytorialną ; III. URZĄD GMINY JAKO JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA ADMINISTRACJI LOKALNEJ: 1. Urząd gminy jako organizacja publiczna ; 2. Istota, cechy i cele funkcjonowania urzędu gminy ; 3. Charakterystyka działań urzędu gminy - od administrowania do zarządzania ; 4. Główne modele zarządzania w administracji publicznej ; IV. UJĘCIE INSTYTUCJONALNE ADMINISTRACJI LOKALNEJ: 1. Pojęcie instytucji w teorii ekonomii ; 2. Zmiana instytucjonalna - źródła, mechanizmy ; 3. Pojęcie i struktura potencjału instytucjonalnego urzędu gminy ; V. POZIOM ROZWOJU GMIN PODKARPACIA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ: 1. Ogólna prezentacja województwa podkarpackiego ; 2. Klasyfikacja gmin z uwzględnieniem wskaźnika syntetycznego rozwoju lokalnego ; 3. Typowanie gmin do badań szczegółowych i ich położenie ; 4. Ocena poziomu rozwoju gmin ; VI. ANALIZA POZIOMU POTENCJAŁU INSTYTUCJONALNEGO URZĘDÓW GMIN PODKARPACIA: 1. Charakterystyka obszarów i kryteriów zarządzania potencjału instytucjonalnego urzędu gminy ; 2. Pomiar rozwoju potencjału instytucjonalnego w urzędach gmin ; 3. Klasyfikacja badanych jednostek administracji lokalnej ze względu na osiągnięty poziom potencjału instytucjonalnego ; VII. OCENA ZWIĄZKU MIĘDZY POZIOMEM ROZWOJU POTENCJAŁU INSTYTUCJONALNEGO URZĘDÓW GMIN A POZIOMEM ROZWOJU GMIN WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO: 1. Analiza zależności między potencjałem instytucjonalnym a poziomem rozwoju gmin województwa podkarpackiego ; 2. Poziom rozwoju lokalnego i poziom rozwoju potencjału instytucjonalnego według typu gminy ; 3. Poziom rozwoju potencjału instytucjonalnego oraz jego obszarów a poziom rozwoju lokalnego ; 4. Proponowane kierunki działań na rzecz zmian w potencjale instytucjonalnym administracji lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 308-324.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Konteksty i obszary oporu. Wokół emancypacji i postrzegania świata osób z niepełnosprawnością intelektualną: 1. Opór jako fenomen interdyscyplinarny ; 2. Opór w pedagogicznej refleksji emancypacyjnej: Opór w edukacji ; Czynne i bierne formy oporu ; Typologizacja oporu ; Ambiwalencja jako kategoria oporu ; 3. Opór jako wątek zaniedbany w pedagogice specjalnej ; 4. Próba identyfikacji zjawiska oporu na podstawie przeglądu badań ; 5. Okoliczności zmiany szkoły przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. Psychospołeczne aspekty funkcjonalne osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Kontekst globalny i edukacyjny: 1. Sytuacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – koncepcje, kryteria, perspektywy ; 2. Edukacja jako przestrzeń istnienia społecznego osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – refleksja historyczna ; 3. Edukacyjne drogi uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; R. III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problematyka badań i określenie paradygmatu i strategii badawczych ; 2. Badania jakościowe i metodologia konstruktywistycznej teorii ugruntowanej ; 3. Grupa badawcza ; R. IV. Doświadczanie wczesnej edukacji w inkluzji i integracji: 1. Kreowanie nadziei na przydatną tożsamość. Terytorium szansy? ; 2. Działania deprywacyjne (Odstawianie na boczny tor): Osamotnienie (Strefa poduszki i przechowalni. Pomieszane dzieci. Izolacja w integracji) ; Działania demarkacyjne (Inkluzja na marginesie) ; Zindywidualizowana pseudoedukacja (Nieodczytanie potrzeb dziecka) ; Cenzurowanie dzieci z orzeczeniami ; 3. Nieodkodowanie dziecięcej komunikacji (Ten, który nie mówi jest głupi): Opór jako forma komunikacji ; Bierne stawianie oporu przez dzieci (Bycie obok. Deprywacja edukacyjna. Ambiwalencja sytuacyjna) ; Czynne stawianie oporu (Upośledzanie tożsamości – psychiatryzowanie) ; 4. Pozorowanie działań i współpracy z rodzicami (Relacje międzydrzwiowe) ; 5. Emancypacyjny punkt zwrotny ; 6. Odblokowanie Innego (Ku podmiotowości i ochronie zasobów) ; R. V. Doświadczanie specjalnej edukacji: 1. Prawdziwe staranie się ; 2. Identyfikowanie problemów (Rezerwat dla Innych. Nieczekanie na poniedziałek i wrzesień): (Nie)specjalne nauczanie w niby szkole (Nuda. Pozamykani w klasie uczniowie) ; Karanie nudną świetlicą ; Deprywacja i infantylizowanie ; Piętnowanie Innych spośród Innych ; 3. Niekłamana komunikacja: Bierne opieranie się ; Czynne opieranie się jako akt niezgody uczniowskiej ; 4. Pseudopedagogiczne reagowanie (Ku wyuczonej marginalizacji): Obwinianie rodziców ; Usypianie dewianta. Psychiatryzowanie ; Pozorowanie indywidualnego wsparcia ; 5. Decyzja o zmianie placówki. Interakcyjna tożsamość ; 6. Nie(wypuszczanie) subwencji oświatowej ; 7. Szczęśliwe i normalne życie. Taki sam a jednak nowy Człowiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [276]-327.
I. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I STRES: 1. Aktywność fizyczna i reakcja stresowa ; 2. Aktywność fizyczna a poziom stresu i jego wpływ na stan zdrowia ; 3. Aktywność fizyczna jako strategia radzenia sobie ze stresem ; 4. Pośredni wpływ aktywności fizycznej na transakcję stresową ; 5. Podsumowanie - aktywność fizyczna i stres ; II. ĆWICZENIA FIZYCZNE A SFERA EMOCJONALNA: 1. Efekt ostry - zmiany pod wpływem jednorazowych zajęć : Lęk ; Inne emocje negatywne ; Emocje pozytywne ; 2. Efekt chroniczny - wpływ programów ćwiczeń fizycznych na nastrój: Negatywne wymiary nastroju ; Pozytywne wymiary nastroju ; 3. Ćwiczenia fizyczne a cecha lęku ; 4. Mechanizmy wpływu wysiłku fizycznego na sferę afektywną: Mechanizmy fizjologiczne ; Mechanizmy psychologiczne ; 5. Podsumowanie - wskazówki praktyczne dla ćwiczących ; III. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA A OBRAZ WŁASNEJ OSOBY: 1. Aktywność fizyczna a samoocena: Pojęcie samooceny i jej struktura ; Ćwiczenia fizyczne a samoocena ; Mechanizmy wpływu aktywności fizycznej na samoocenę ; 2. Aktywność fizyczna a poczucie własnej skuteczności: Poczucie własnej skuteczności jako wymiar Ja ; Poczucie własnej skuteczności jako czynnik pośredniczący we wpływie ćwiczeń fizycznych na samoocenę i stany afektywne ; Wpływ aktywności fizycznej na poczucie własnej skuteczności ; 3. Aktywność fizyczna a obraz własnego ciała: Pojęcie obrazu ciała ; Aktywność fizyczna jako behawioralny składnik obrazu ciała ; Aktywność fizyczna a obraz własnego ciała ; 4. Aktywność fizyczna a samoocena, poczucie własnej skuteczności i obraz własnego ciała – podsumowanie ; 5. Aktywność fizyczna a lęk o wygląd fizyczny i poczucie skuteczności autoprezentacyjnej ; 6. Podsumowanie - wskazówki praktyczne ; IV. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA W LECZENIU ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH: 1. Aktywność fizyczna a zdrowie psychiczne ; 2. Aktywność fizyczna a depresja: Badania porównawcze i prospektywne ; Przeglądy badań i meta analizy ; Ćwiczenia fizyczne w terapii depresji ; Mechanizmy wpływu ćwiczeń fizycznych na depresję ; Wskazówki praktyczne dla prowadzących zajęcia ; 3. Aktywność fizyczna a zaburzenia lękowe: Badania populacyjne i meta analizy ; Ćwiczenia fizyczne w terapii zaburzeń lękowych ; 4. Aktywność fizyczna i trudności ze snem ; 5. Podsumowanie - wskazówki praktyczne w pracy z pacjentem ; V. KORZYŚCI PSYCHICZNE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ W WYBRANYCH GRUPACH: 1. Dzieci i młodzież: Aktywność fizyczna i stres ; Aktywność fizyczna i afekt ; Aktywność fizyczna i obraz własnej osoby ; Aktywność fizyczna a sfera poznawcza ; 2. Osoby w starszym wieku: Aktywność fizyczna i jakość życia ; Aktywność fizyczna a funkcjonowanie poznawcze ; Aktywność fizyczna i depresja ; Aktywność fizyczna a poczucie własnej skuteczności ; Aktywność fizyczna a sen i odczuwanie bólu ; Podsumowanie - model zależności u osób starszych ; 3. Kobiety w ciąży: Badania porównawcze ; Wpływ jednorazowych ćwiczeń fizycznych - efekt ostry ; Wpływ systematycznej aktywności fizycznej – efekty chroniczne ; Podsumowanie - model zależności u kobiet w ciąży ; VI. ZAGROŻENIA DLA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ZWIĄZANE Z SYSTEMATYCZNĄ AKTYWNOŚCIĄ FIZYCZNĄ: 1. Uzależnienie od ćwiczeń fizycznych: Uzależnienie od ćwiczeń jako zjawisko patologiczne ; Kryteria uzależnienia od ćwiczeń fizycznych ; Cechy osobowości osób uzależnionych od ćwiczeń ; Mechanizmy uzależnienia od ćwiczeń fizycznych ; 2. Zaburzenia odżywiania u osób systematycznie ćwiczących; Zaburzenia odżywiania ; Uzależnienie od ćwiczeń a zaburzenia odżywiania ; 3. Zaburzenia dysmorficzne a aktywność fizyczna: Dysmorfia mięśniowa jako zaburzenie psychiczne ; Dysmorfia mięśniowa w kulturystyce ; 4. Podsumowanie - zaburzenia obrazu ciała, odżywiania i nadmierne ćwiczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106836 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
I. REGIONALNY RYNEK PRACY: 1.1. Sytuacja na rynku pracy w województwie podkarpackim, 1.2. Czynniki wpływające na sytuację na rynku pracy w województwie podkarpackim ; II. ZAPOTRZEBOWANIE NA ZAWODY - WYNIKI BAROMETRU: 2.1. Zawody deficytowe i nadwyżkowe w województwie podkarpackim, 2.2. Powody trudności w rekrutacji pracowników, 2.3. Zmiany w porównaniu z poprzednią edycją badania ; III. GENEZA I METODOLOGIA BADANIA: 3.1. Uzasadnienie realizacji badania, 3.2. Metodologia i cel badania, 3.3. Lista zawodów do badania ; IV. ANEKS: Klasyfikacja zawodów do badania "Barometr Zawodów 2017", Barometr Zawodów 2017 - województwo podkarpackie, Barometr Zawodów 2017 - powiat [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. RF-10325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [311]-319, filmografia na stronach [320]-322. Indeks.
Książka jest nowatorskim w skali literatury światowej studium nad medialnym procesem towarzyszącym zgonom ludzi władzy. Autor, w przystępnej i barwnej narracji, ukazuje m.in. medialne tworzenie legendy pośmiertnej lidera ("życia po życiu"), zjawisko tzw. wizerunkowej alienacji, kreowanie i funkcjonowanie pośmiertnego wizerunku w świadomości konsumentów mediów (społeczeństwa), specyficzny rodzaj komunikowania medialnego/społecznego związanego ze śmiercią polityków. Wskazuje na czynniki dla których niektóre "śmierci" polityków przechodzą bez echa, a inne mają potencjał medialny, tłumaczy fenomen takich wiecznie żywych postaci jak: Lenin, Hitler, Che Guevara oraz funkcje, jakie pełnią zgony liderów. Pokazuje związek świata polityki z show-businessem oraz ich podobieństwa i różnice w kontekście śmierci celebrytów z obydwu sfer. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Komunikowanie-smiercia,84907292,p.html, dostęp 15.12.2022]
1. DLACZEGO - ŚMIERĆ? Kres fizycznego życia przywódcy: znaczenie polityczne i społeczne ; 2. TEORIA ŚMIERCI. Zgon przywódcy a zgon obywatela: problem wyjątkowości politycznej śmierci ; 3. PRZED ŚMIERCIĄ. Przywództwo polityczne a polityczny zgon: społeczne funkcje śmierci lidera ; 4. ŚMIERĆ. Zgon politycznego lidera jako mechanizm medialny ; 5. PO ŚMIERCI. Następstwa politycznej śmierci: medialne życie pozagrobowe ; 6. PROCEDURA ŚMIERCI I POSTŚMIERCI. Mechanizmy politycznej i medialnej śmierci. Próba ujęcia modelowego ; Aneks 1. Ważniejsze zgony postaci władzy, Aneks 2. Ważniejsze zgony gwiazd show-businessu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 186-195.
Wstęp ; Wprowadzenie. Seksualność i niepełnosprawność – płaszczyzna intersekcjonalna ; R. 1. SEKSUALNOŚĆ W WYBRANYCH TEORIACH SPOŁECZNYCH: Seksuologia i seksualność ; Psychoanaliza ; Marksizm ; Feminizm ; Konstruktywizm społeczny ; Seksualność i ciało: Ciało i konstruktywizm społeczny, Ciało w teorii społecznej Michela Foucaulta, Ciało w teorii socjologicznej Ervinga Goffmana, Ciało w teorii społecznej Pierre’a Bourdieu, Seksualność i władza, Ciało i seksualność a władza, Seksualność i kultura, Seksualność – dyspozycje i pole wytwarzania władzy ; Seksualność i niepełnosprawność: Postrzeganie niepełnosprawności i dyskurs seksualności w pedagogice specjalnej ; Dehumanizacja i orientalizacja seksualności osób z niepełnosprawnością ; Seksualność i queer ; Crip theory – w poszukiwaniu alternatywy? ; R. 2. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: Badania etnograficzne: Zwrot interpretatywny w naukach społecznych, Zwrot performatywny w badaniach społecznych ; Badania dyskursywne ; Ewolucja przedmiotu badań i problemu badawczego: Przedmiot badań, Problem badawczy i cel badań, Strategia badań ; Etnografia performatywna jako matryca metodologiczna wytwarzania i odtwarzania kultury: Drama – terminy, pojęcia, metody, Nieścisłości w terminologii dramy, Etnografia performatywna i drama – odgrywanie rytuałów ; Narzędzie badawcze oraz metoda gromadzenia danych: Obserwacja uczestnicząca i wywiad grupowy ; Dobór i charakterystyka próby badawczej ; Metoda analizy danych empirycznych: Kwestie etyczne związane z partycypacyjnym modelem badawczym ; R. 3. SEKSUALNOŚĆ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ – TYPY FORMACJI DYSKURSYWNYCH I KATEGORIE KONSTRUOWANE PRZEZ DYSKURS: Sposoby opracowania danych empirycznych: Rama eugeniczna: Dyskurs „upośledzonego” rodzicielstwa, Dyskurs (nie)zdolności, Dyskurs reglamentacji potrzeb, Dyskurs pozornej edukacji seksualnej, Dyskurs eugeniczny, Dyskurs społecznej troski, Dyskurs milczącego profesjonalizmu ; Rama podmiotowa: Dyskurs poszukiwania podmiotowości ; Kategorie konstruowane przez dyskurs ; R. 4. (NIE)PEŁNONORMATYWNA SEKSUALNOŚĆ – INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Przemoc jako kontrakt społeczny i warunek konstytucji, tego co wspólne ; Biopolityka i życie (nie)pełnowartościowe ; Fantazmat emancypacji ; Strategie zbiorowej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - X, [2], 241, [2] strony : rysunki, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 201-[227]. Indeks.
CZĘŚĆ I. ZJAWISKO TREMY W OPISACH MUZYKÓW I PSYCHOLOGÓW MUZYKI: 1. Doświadczanie tremy: 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków, 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków, 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego, 1.4. Psychologiczne definicje tremy, 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii - pobudzenie, stres, lęk, strach, trema. CZĘŚĆ II. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII SPORTU: 2. Trema jako wzrost pobudzenia: 2.1. Optymalny stan koncertowy, 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy - poziom pobudzenia a jakość wykonania, 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania. CZĘŚĆ III. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 3. Trema jako lęk: 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku, 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów ; 4. Cechy zwiększające podatność na tremę: 4.1. Czynniki osobowościowe, 4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć, 4.3. Czynniki motywacyjne, 4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań ; 5. Trema jako lęk społeczny: 5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice, 5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne, 5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy, 5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy). CZĘŚĆ IV. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII EMOCJI: 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne: 6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji, 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk, 6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych, 6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego, 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji. CZĘŚĆ V. RADZENIE SOBIE Z TREMĄ - REGULACJA EMOCJI PRZEDKONCERTOWYCH: 7. Radzenie sobie z tremą - zastosowanie teorii w praktyce: 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą, 7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą, 7.3. Podsumowanie: plan psychologicznego przygotowania się do występu ; 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy do występu publicznego: 8.1. Budowanie tożsamości artysty - poczucie sensu, 8.2. Wspierające środowisko - poczucie wspólnoty, 8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną - poczucie skuteczności ; 8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [236]-242. Indeks.
1. Wstęp ; I. ZROZUMIEĆ: 2. Grafy: Pojęcia podstawowe ; Wielkości opisujące graf ; Wielkości opisujące wierzchołki ; Podgrafy ; 3. Sieci złożone: Wykres bez skali ; Drogi na skróty ; Warsztat analityka ; Wielkości opisujące sieć ; 4. Dynamika sieci: Ewolucja stanu węzłów ; Ewolucja stanu łączy ; Ewolucja struktury sieci ; Wykrywanie zmian ; 5. Semantyka w sieci: Wprowadzenie ; Uporządkowane meta dane ; Co jest czym czego? ; II. WYKORZYSTAĆ: 6. Wnioskowanie: Wprowadzenie ; Grafy dwudzielne ; Grupowanie węzłów ; Rekomendacje ; Analiza języka naturalnego ; 7. Pozyskiwanie i przechowywanie danych: Analiza stron WWW ; Dwustronny interfejs programistyczny ; Architektura OAuth ; Wykorzystanie baz relacyjnych ; Wykorzystanie baz NoSQL ; 8. Łączenie i prezentacja danych: Wizualizacja sieci ; Mapy ; Aplikacje kombinowane ; 9. Studia przypadków: Deanonimizacja sieci ; Niezawodność sieci telekomunikacyjnej na poziomie systemów autonomicznych ; Analiza triad w sieci połączeń systemów autonomicznych ; Redukcja odejść klientów sieci telekomunikacyjnej ; Dynamika domykania się triad ; Anonimizacja tras przejazdu samochodów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 232-242.
Wstęp ; R. I. ŚWIADOMOŚĆ HISTORYCZNA UCZNIÓW JAKO PRZEDMIOT BADAŃ: 1. Kluczowe pojęcia ; 2. Problematyka badawcza ; 3. Organizacja i przebieg badań ; R. II. ZWIĄZKI LITERATURY I HISTORII: 1. Wyznaczniki i oblicza pisarstwa historycznego ; 2. Dzieło literackie jako źródło historyczne ; R. III. KONCEPCJE EDUKACJI HISTORYCZNEJ W PERSPEKTYWIE INTEGRACJI JĘZYKA POLSKIEGO I HISTORII: 1. Humanistyczna dydaktyka historii ; 2. Konteksty historyczne w nauczaniu języka polskiego ; R. IV. KSZTAŁCENIE HISTORYCZNE W STRUKTURZE PROGRAMÓW I PODRĘCZNIKÓW DO JĘZYKA POLSKIEGO I HISTORII: 1. Związki literatury i historii w programach nauczania języka polskiego ; 2. O historycznych kontekstach w podręcznikach do języka polskiego: Podręczniki jako narzędzie kształcenia świadomości historycznej uczniów ; Problematyka aksjologiczna podręczników ; Miejsce Sienkiewicza jako autora powieści historycznych w programach i podręcznikach szkolnych ; 3. Treści polonistyczne w podręcznikach historii ; R. V. ZAINTERESOWANIA HISTORYCZNE MŁODZIEŻY: R. VI. CZYTANIE KSIĄŻEK HISTORYCZNYCH PRZEZ MŁODZIEŻ: 1. Doświadczanie historii w lekturze objętej rygorami szkolnego przymusu ; 2. Sienkiewicza lekcja historii ; 3. Literackie obrazy heroizmu w świadectwach II wojny światowej ; R. VII. KSZTAŁCENIE ŚWIADOMOŚCI HISTORYCZNEJ NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO: 1. Świadomość historyczna uczniów ; 2. Postacie historyczne jako wzorce osobowe w odbiorze uczniów ; 3. Nauczyciel języka polskiego wobec historii ; 4. Uwarunkowania kształcenia nauczycieli języka polskiego i historii: Przygotowanie studentów polonistyki do integracji literatury i historii ; Scalanie treści kształcenia na studiach historycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [205]-211.
CZ. I. Wokół tożsamości i interakcjonizmu symbolicznego: Interakcjonizm symboliczny ; Strukturalny interakcjonalizm symboliczny - droga do teorii tożsamości ; Formy tożsamości ; Tożsamość osobista ; Wymiary tożsamości ; Etnografia - orientacja badawcza ; Metodologiczne aspekty etnografii ; Pytania i wątpliwości. Wątpliwości i pytania ; Etnografia migracji ; Etnografia edukacyjna ; Etnografia edukacyjna w Polsce ; Cz. II. Aby żyć godnie... - tożsamość polskich emigrantów w Szkocji: Szkocja ; Badania własne ; W poszukiwaniu godnego życia ; Wśród swoich i innych w Szkocji ; Chcę uzyskać dyplom... Kształcenie się ; Kim jestem? Czy tylko Polakiem? ; Konkluzje ; Cz. III. Kim jestem? O tożsamości uczniów Szkoły Polskiej w Paryżu: Szkoła Polska w Paryżu - trochę historii ; Badania własne ; Życoe codzienne w rodzinie ; Szkoła i koledzy ; Polska i emocjonalny z nią związek ; Polak, Francuz, Polako-Francuz. Kim jestem i plany życiowe ; Konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 327-[356].
Finansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
I. BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE I JEGO UJĘCIA: 1. Istota bezpieczeństwa narodowego ; 2. Uwarunkowania środowiska bezpieczeństwa ; 3. Typologia bezpieczeństwa narodowego ; 4. System bezpieczeństwa narodowego ; II. ROLA I ZADANIA EDUKACJI W KSZTAŁTOWANIU POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA JAKO WARTOŚCI PUBLICZNEJ: 1. Bezpieczeństwo jako wartość publiczna ; 2. Strategia budowania poczucia bezpieczeństwa ; 3. Rola edukacji w budowaniu bezpieczeństwa jako wartości publicznej ; III. EWOLUCJA EDUKACJI A OCZEKIWANIA SPOŁECZEŃSTWA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA: 1. Potrzeby, wartości i oczekiwania społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa ; 2. Edukacja - pogoń czy nadążanie za potrzebami / oczekiwaniami społecznymi w zakresie bezpieczeństwa? ; IV. ZNACZENIE UJĘCIA PROJEKTOWEGO I ZARZĄDZANIA ZINTEGROWANEGO W DZIAŁANIACH ORGANIZACJI EDUKACYJNYCH NA RZECZ KSZTAŁTOWANIA POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA JAKO WARTOŚCI PUBLICZNEJ - PROPOZYCJA ZMIAN: 1. Projekt jako koncepcja edukacji w zakresie bezpieczeństwa ; 2. Projektowa organizacja edukacyjna ; 3. Propozycja projektowego zarządzania zintegrowanego dla organizacji edukacyjnych dostarczających poczucie bezpieczeństwa jako wartości publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja ta jest wynikiem realizacji grantu Narodowego Centrum Nauki pt. "Polski Survey Panelowy, POLPAN 1988-2013: Struktura i Ruchliwość Społeczna" (2011/02/A/HS6/00238). Środki na wydanie publikacji pochodzą z budżetu Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk; pomocy organizacyjnej i finansowej udzielił także Cross-National Studies: Interdisciplinary Research and Training Program (consirt.osu.edu), finansowany przez Polską Akademię Nauk i The Ohio State University, Columbus, Ohio, USA.
Streszczenie w języku angielskim.
Wprowadzenie (Anna Kiersztyn, Danuta Życzyńska-Ciołek, Kazimierz M. Słomczyński) ; CZ. I. ZRÓŻNICOWANIE NA RYNKU PRACY: R. 1. Zawód i praca - dwa wymiary strukturalizacji społecznej (Krystyna Janicka) ; R. 2. Zatrudnienie na czas określony a struktura społeczna: nowe tendencje (Anna Kiersztyn) ; R. 3. Indywidualne historie zawodowe: analiza "przeżycia" na rynku pracy (Zbigniew Karpiński, Kinga Wysieńska-Di Carlo) ; R. 4. Niepewne uczestnictwo: młodzi u progu kariery (Anna Kiersztyn) ; CZ. II. NIERÓWNOŚCI DOCHODOWE I MATERIALNE WARUNKI ŻYCIA: R. 5. Dynamika zmian w składzie gospodarstw domowych a ich pozycja dochodowa (Marcin W. Zieliński) ; R. 6. Sieć, rynek czy hierarchia: co wyjaśnia zróżnicowanie warunków mieszkaniowych w Polsce? (Anna Gromada) ; R. 7. Poczucie deprywacji materialnej: rosnące aspiracje czy realny niedostatek? (Danuta Życzyńska-Ciołek) ; CZ. III. KAPITAŁ LUDZKI - EDUKACJA I ZDROWIE: R. 8. Płeć, merytokracja a zmiana systemowa (Zbigniew Sawiński) ; R. 9. Jak się starzejemy? Stan zdrowia kobiet i mężczyzn po sześćdziesiątym roku życia (Małgorzata Mikucka, Weronika Boruc) ; R. 10. Angielski czy rosyjski? Kompetencje językowe i ich strukturalne uwarunkowania (Iwona Wysmułek, Olena Oleksiyenko) ; R. 11. "Puszyści" na drabinie społecznej i u lekarza: czy nadwaga i otyłość wiążą się z negatywnym uprzywilejowaniem i gorszym stanem zdrowia? (Małgorzata Mikucka, Weronika Boruc) ; CZ. IV. SFERA PUBLICZNA I SZANSE ŻYCIOWE W ŚWIADOMOŚCI SPOŁECZNEJ: R. 12. Czynniki szukcesu w świadomości społecznej: uwarunkowania, kierunki i dynamika zmian (Anna Baczko-Dombi, Ilona Wysmułek) ; R. 13. Podstawy wobec redystrybucji w roli państwa (Kinga Wysieńska-Di Carlo, Matthew Di Carlo) ; R. 14. Rząd wobec korupcji? Główne uwarunkowania percepcji walki z korupcją ( Ilona Wysmułak) ; R. 15. Dynamika postaw eurosceptycznych (Katarzyna Andrejuk, Dariusz Przybysz) ; Zakończenie (Anna Kiersztyn, Kazimierz M. Słomczyński).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [245]-269.
R. I. WIELOASPEKTOWOŚĆ RODZICIELSKA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGICZNEJ: 1. Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Doniesienia z badań ; 2. Trudności związane z rodzicielstwem osób niepełnosprawnych intelektualnie - krytyczna analiza literatury przedmiotu ; 3. Uwarunkowania społeczne rodzicielstwa osób niepełnosprawnych i przestrzeganie go przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną ; 4. Kompetencje rodzicielskie i zdrowie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Promowanie wsparcia społecznego i umiejętności rodzicielskie przez rodziców z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. "CODZIENNOŚĆ RODZICIELSKA" RODZICÓW Z GŁĘBSZĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ - PERSPEKTYWA BADAWCZA: 1. Przed ciążą - życie w parze i plany założenia rodziny w historiach badanych rodziców ; 2. Opieka położnicza - poród, jego przebieg i czas połogu w narracjach badanych rodziców ; 3. Opieka nad dzieckiem. Codzienność rodzicielska ; 4. Plany rodzicielskie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-[192].
1. Definicyjne ujęcie kultury organizacyjnej ; 2. Elementy kultury organizacyjnej ; 3. Funkcje i siła kultury organizacyjnej w kontekście misji organizacji ; 4. Kształtowanie kultury organizacyjnej instytucji oświatowej ; 5. Komunikacja w instytucji oświatowej ; 6. Model wartości konkurujących K.S. Camerona i R.E. Quinna ; 7. Kultura organizacyjna wybranych instytucji oświatowych Rzeszowa: 7.1. Metodologia badań. Problem, cel, hipotezy, zmienne i wskaźniki, 7.2. Charakterystyka grupy badanej ; 8. Kultura organizacyjna przebadanych instytucji oświatowych w ujęciu modelu wartości konkurujących Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 9. Przywództwo w przebadanych instytucjach oświatowych: 9.1. Narzędzia oddziaływania dyrektorów na pracowników, 9.2. Styl kierowania instytucją oświatową, 9.3. Cechy przywódcze dyrektorów : 10. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w instytucjach oświatowych: 10.1. Preferowane sposoby komunikowania się dyrektorów z pracownikami, 10.2. Komunikacja w zespołach nauczycielskich ; 11. Normy i wartości w instytucjach oświatowych: 11.1. Cechy efektywnie działającej instytucji oświatowej, 11.2. Czynniki motywacyjne w instytucjach oświatowych, 11.3. Symbole behawioralne, 11.4. Symbole językowe, 11.5. Symbole osobowe, 11.6. Symbole fizyczne, 11.7. Misja instytucji oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [367]-381.
I. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1. Bezrobocie i zachowania zdrowotne jako podstawowe kategorie podjętych analiz: Istota bezrobocia ; Zachowania zdrowotne - implikacje teoretyczne ; 2. Problematyka badawcza, cel badań, metoda i narzędzia badawcze ; 3. Społeczno-demograficzna charakterystyka badanych osób bezrobotnych i pracujących ; II. POSTRZEGANIE BEZROBOCIA I ZJAWISK Z NIM ZWIĄZANYCH PRZEZ BADANE OSOBY: 1. Postrzeganie bezrobocia i osób bezrobotnych przez badanych ; 2. Bezrobocie jako przeszkoda w codziennym funkcjonowaniu zawodowo- -społecznym w percepcji badanych ; III. ZACHOWANIA ZDROWOTNE BADANYCH OSÓB: 1. Umiejscowienie kontroli zdrowia badanych osób: Wprowadzenie w problematykę umiejscowienia kontroli zdrowia ; Poziom umiejscowienia kontroli zdrowia i jego typy u badanych osób ; Zróżnicowanie poziomu umiejscowienia kontroli zdrowia w obrębie czynników socjodemograficznych badanych osób: Typy umiejscowienia kontroli zdrowia a struktura socjodemograficzna badanych osób bezrobotnych ; Typy umiejscowienia kontroli zdrowia a struktura socjodemograficzna badanych osób pracujących zawodowo ; 2. Zachowania zdrowotne badanych osób - Inwentarz Zachowań Zdrowotnych ; 3. Zachowania zdrowotne badanych osób i ich związek z poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia ; 4. Zachowania zdrowotne badanych osób - styl życia: Zachowania związane ze zdrowiem badanych osób i ich związek z poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia ; Komponenty stylu życia a poziom umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób: Osoby bezrobotne ; Osoby pracujące zawodowo ; IV. PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Cechy osobowości: Wprowadzenie w problematykę osobowości ; Związki między cechami osobowości a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 2. Samoocena: Wprowadzenie w problematykę samooceny ; Związki między samooceną a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 3. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Związki między deklarowanymi wartościami a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 4. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych ; Wprowadzenie w problematykę radzenia sobie w sytuacjach trudnych ; Związki między radzeniem sobie w sytuacjach trudnych a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 5. Nasilenie potrzeb psychicznych: Wprowadzenie w problematykę potrzeb psychicznych ; Związki między potrzebami i dążeniami a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; V. ZACHOWANIA ZDROWOTNE A PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spożywanie alkoholu ; 2. Palenie tytoniu ; 3. Ciśnienie krwi ; 4. Waga ciała ; 5. Sprawność fizyczna ; 6. Stres i niepokój wewnętrzny ; 7. Bezpieczna jazda samochodem ; 8. Relacje z innymi ; 9. Odpoczynek i sen ; 10. Ogólne zadowolenie z życia ; 11. Mój Styl Życia - wynik ogólny ; 12. Prawidłowe nawyki żywieniowe ; 13. Zachowania profilaktyczne ; 14. Pozytywne nastawienie psychiczne ; 15. Praktyki zdrowotne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-[277].
R. I. POJMOWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna ; 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzina ; Domy pomocy społecznej ; Warsztaty terapii zajęciowej ; R. II BADANIA WŁASNE: 1. Problematyka badawcza ; 2. Charakterystyka badanych osób ; R. III WYUCZONA BEZRADNOŚĆ BADANYCH OSÓB: 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności: Istota wyuczonej bezradności ; Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; 2. Wyniki badań własnych ; R. IV PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spostrzeganie siebie i innych: Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych ; Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna - przegląd Badań ; Wyniki badań własnych: Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób ; Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych, Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy Społecznej, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii Zajęciowej ; 2. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Wartości a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych ; 3. Przystosowanie: Wprowadzenie w problematykę przystosowania ; Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych: Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób, Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej ; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej ; R. V. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z WYUCZONĄ BEZRADNOŚCIĄ BADANYCH OSÓB: 1. Możliwość kontroli ; 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji ; 3. Cele ustalone z zewnątrz ; 4. Urozmaicenie ; 5. Kontakty z ludźmi ; 6. Bezpieczeństwo społeczne ; 7. Pozycja społeczna ; 8. Przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [203]-217.
Streszczenia w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym. [Difin, 2019]
1. O POTRZEBIE WSPOMAGANIA DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM: 1.1. Przedszkole jako środowisko wychowania, edukacji i terapii dziecka, 1.2. Sztuka zabawą - zabawa sztuką w przedszkolnym wychowaniu estetycznym, 1.3. Nadpobudliwość i nieśmiałość w grupie przedszkolnej, 1.4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna świadczona dzieciom w wieku przedszkolnym, 1.5. Socjoterapia w przedszkolu - zarys problemu ; 2. "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA" - OPIS DZIAŁAŃ INNOWACYJNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEGO: 2.1. Charakterystyka i opis innowacyjnego programu socjoterapeutycznego dla dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, 2.2. Projektowanie strefy profilaktyczno-terapeutycznej w środowisku przedszkola, 2.3. Wieloaspektowa diagnoza wyznacznikiem skutecznych działań profilaktyczno-terapeutycznych ; 3. EKSPLORACYJNY WYMIAR ZASTOSOWANIA METODY ACTION RESEARCH W PROGRAMIE "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA": 3.1. Action research jako strategia w eksploracji zjawisk edukacyjnych - perspektywa projektowa doświadczeń własnych, 3.2. Relacja z prowadzonych badań i egzemplifikacja wyników, 3.3. Ewaluacja zadań naukowo-dydaktycznych prowadzonych w ramach programu "Przedszkolna Galaktyka Socjoterapeutyczna" ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 246-248.
Streszczenie w języku angielskim.
1. WPROWADZENIE: 1.1. Kontekst badania, 1.2. Cele badania, 1.3. Zakres badania ; 2. OPIS ZASTOSOWANEJ METODOLOGII ORAZ ŹRÓDŁA INFORMACJI WYKORZYSTANE W BADANIU ; 3. OPIS WYNIKÓW BADAŃ: 3.1. Stan i dynamika przedsiębiorstw działających w województwie podkarpackim: 3.1.1. Dynamika liczby przedsiębiorstw, 3.1.2. Rozkład terytorialny, struktura wielkościowa i branżowa, 3.2. Sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstw, ich konkurencyjność oraz innowacyjność, 3.3. Współpraca i umiędzynarodowienie podkarpackich przedsiębiorstw, 3.4. Przedsiębiorstwa działające w obszarach regionalnych inteligentnych specjalizacji województwa podkarpackiego: 3.4.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne, 3.4.2. Lotnictwo i kosmonautyka, 3.4.3. Motoryzacja, 3.4.4. Branże powiązane z lotnictwem i przemysłem motoryzacyjnym oraz technologią biodegradowalnych tworzyw sztucznych, 3.4.5. Jakość życia, 3.4.6. Porównanie dziedzin powiązanych z inteligentnymi specjalizacjami, 3.4.7. Lokalne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw z inteligentnych specjalizacji, 3.4.8. Kadry dla inteligentnych specjalizacji, 3.4.9. Wnioski z badań bezpośrednich dotyczące przedsiębiorstw z inteligentnych specjalizacji, 3.4.10. Inteligentne specjalizacje - bariery i perspektywy rozwoju - badanie jakościowe, 3.5. Koniunktura gospodarcza i sytuacja w przedsiębiorstwach oraz czynniki decydujące o lokalizacji przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców z województwa podkarpackiego: 3.5.1. Najważniejsze czynniki i bariery rozwoju przedsiębiorczości, w tym bariery we wprowadzaniu innowacji, 3.5.2. Perspektywy rozwoju przedsiębiorstw z uwzględnieniem innowacyjności, 3.6. Rola podkarpackich klastrów w dyfuzji wiedzy i technologii do podkarpackich przedsiębiorstw, 3.7. Rola podkarpackich ośrodków innowacji w stymulowaniu współpracy sektora nauki i sektora przedsiębiorstw, 3.8. Start-upy technologiczne i przedsiębiorczość akademicka (spin-off/out) na Podkarpaciu, 3.9. Postawy proinnowacyjne przedsiębiorstw - warunek trwałego rozwoju w oparciu o innowacje ; 4. WNIOSKI I REKOMENDACJE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. RF-12354 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. RF-10642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [333]-349.
Dla badaczy, praktyków - pedagogów, psychologów, terapeutów, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem.
Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów - osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3674 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej