Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(96)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje fachowe
(78)
Publikacje dydaktyczne
(42)
Publikacje naukowe
(37)
Poradniki i przewodniki
(16)
Audiobooki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(95)
wypożyczone
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(63)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Morawski Cezary (1954- )
(3)
Nowak Edward (1951- )
(3)
Catmull Edwin E
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech (1954- ). Psychologia szefa
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Mazurek Grzegorz
(2)
Sasin Maciej
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Wallace Amy (1962- )
(2)
Babin Leif
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Bekas Monika
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bełch Paulina
(1)
Bełch Paweł
(1)
Biliński Michał (radca prawny)
(1)
Blaik Piotr
(1)
Brigham Eugene F. (1930- )
(1)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Chow Anne
(1)
Cooper Cary L. (1940- )
(1)
Covey McKinlee
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czapiewski Maciej (biegły rewident)
(1)
Czerkas Krzysztof
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Dani Samir
(1)
Dobija Dorota (1968- )
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Doroba Anita
(1)
Drzewiecki Sebastian (1973- )
(1)
Eyal Nir (1980- )
(1)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(1)
Fournies Ferdinand F
(1)
Fruga Bernard
(1)
Fuller Pamela
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Gajda Mateusz (prawo)
(1)
Gasper Dorota
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gonet Wojciech
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołembski Marcin
(1)
Grabia Michał
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Holliday Micki
(1)
Hoover Ryan
(1)
Houston Joel F
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jamrozik Iwona
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janczewski Robert
(1)
Jaworowicz Magdalena
(1)
Jaworowicz Piotr
(1)
Jedynak Zdzisław (energetyka)
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Judd Gary T
(1)
Jurgilewicz Marcin
(1)
Justyna Marlena
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Jędrzejczak Jacek
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Kandefer-Winter Katarzyna
(1)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(1)
Kasperson David
(1)
King Andrew B
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kolasińska-Morawska Katarzyna
(1)
Kosiniak Jakub (1961- )
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kotowski Wojciech (doradca podatkowy)
(1)
Kowalski Witold (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Kucharczyk Anna
(1)
Kucharczyk Małgorzata
(1)
Kuzior Anna
(1)
Kwosek Jacek
(1)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Levy Jaime
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Dzieci
(19110)
6-8 lat
(11584)
0-5 lat
(9539)
9-13 lat
(8286)
Młodzież
(4040)
Menedżerowie
(96)
14-17 lat
(3146)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(563)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(357)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(17)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(14)
Menedżerowie
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Przywództwo
(9)
Kultura organizacyjna
(7)
Motywacja pracy
(6)
Ocena pracowników
(5)
Innowacje
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Rachunkowość zarządcza
(4)
Sukces
(4)
Coaching
(3)
Kompetencje przywódcze
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Organizacja pracy
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Zarządzanie zmianą
(3)
Badania marketingowe
(2)
Controlling
(2)
Dobre praktyki
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Kadry
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kariera
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marka (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Organizacja
(2)
Pixar
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rachunkowość
(2)
Rachunkowość finansowa
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Technologia
(2)
Twórczość
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Wojsko
(2)
Wytwórnie filmowe
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie sobą
(2)
Analiza danych
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza rynku
(1)
Antyterroryzm
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
BHP
(1)
Babin, Leif
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania rynku
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo militarne państwa
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biurokracja
(1)
Branża TSL
(1)
COVID-19
(1)
Content marketing
(1)
Cyberbezpieczeństwo państwa
(1)
DDD
(1)
Decyzje
(1)
Delegowanie uprawnień
(1)
Dowodzenie (wojsko)
(1)
Dyskusja
(1)
Działania specjalne (wojsko)
(1)
Dług
(1)
Energia elektryczna
(1)
Erystyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Ewaluacja
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Finanse
(1)
Franczyza
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gastronomia
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handlopex
(1)
Handlowcy
(1)
Hotelarstwo
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Internet rzeczy
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(42)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Belgia
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(32)
Podręcznik
(29)
Opracowanie
(19)
Materiały pomocnicze
(14)
Monografia
(10)
Praca zbiorowa
(7)
Case study (studium przypadku)
(2)
Felieton
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(66)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Psychologia
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Nauka i badania
(3)
Transport i logistyka
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
96 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Początkiem rozwiązania każdego problemu jest spojrzenie z boku i zrobienie pierwszego kroku w nowym kierunku. Alfabet ogarniania to 300 inspirujących podpowiedzi, jak poradzić sobie z zarządzaniem sobą i innymi. To nie jest kwestia szukania doskonałego rozwiązania, inwestowania w najdoskonalsze szkoły biznesowe i otaczania się najwspanialszymi ludźmi. To wszystko może pomóc dojściu do celu, ale nie jest konieczne. Teraz żyjemy w paradoksalnych czasach błyskawicznego podejmowania decyzji i dostępu do wiedzy z całego świata. Paradoks polega na tym, że nie mamy czasu korzystać z wiedzy, bo kręcimy się w wirówce codziennej gonitwy i kiepskich rozwiązań. W tej książce jest połączenie „ognia z wodą”. W telegraficznym skrócie, w kilka minut, dostajesz tu podpowiedź, która zmienia twoje widzenia spraw. Dla zabieganych, do każdego hasła dodaliśmy 3-punktowe podsumowanie, zapadający w pamięć rysunek oraz 1-minutowy film. Bernard Fruga przeszedł drogę od zawrotnego tempa życia „na biznesowych walizkach” do harmonijnej pracy z domu, w zacisznej podwarszawskiej wiosce. Jego świat, tak jak twój, wciąż pędzi, wyzwania się piętrzą, a sił nie przybywa. Kluczowa była zmiana nastawienia i odkrycie, że inne spojrzenie na sprawy, asertywne odrzucenie tego co zaśmieca nasze życie i skupienie się na tym co najważniejsze, zmienia codzienną walkę w rozwój. "Alfabet ogarniania" to książka dla tych, którym życie zostawiło na twarzy bruzdy zmęczenia i ślady codziennej walki ze sprawami, których jest za dużo. "Alfabet ogarniania" został napisany dla szefów firm, dla managerów i osób samozatrudnionych. Iskrę inspiracji znajdą tu także ci, którzy zmagania z wyzwaniami mają dopiero przed sobą. Wprawdzie w rozwoju nie ma dróg na skróty, ale zdroworozsądkowe spojrzenie na życie, pozwala odróżnić grząskie drogi depresyjne, od dróg prowadzących do rozwoju naszych talentów i potencjału. Im szybciej odnajdziesz zdrowy rozsądek w patrzeniu na życie, tym łatwiej odkryjesz swoją drogę. "Alfabet ogarniania" ma sprawić, że lepiej zorganizujesz swoje życie, skuteczniej załatwisz sprawy i poradzisz sobie z każdym wyzwaniem. [https://alfabet.fruga.net/o-ksiazce/, dostęp 8.05.2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "The leader's guide to unconscious bias : how to reframe bias, cultivate connection, and create high-performing teams" 2020.
NIEUŚWIADOMIONE UPRZEDZENIA WPŁYWAJĄ NA WYDAJNOŚĆ TWOJĄ, TWOJEGO ZESPOŁU ORAZ CAŁEJ FIRMY BEZ WZGLĘDU NA TO, CZY O TYM WIESZ, CZY NIE. Jesteśmy dobrymi ludźmi z dobrymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… tak? Niestety, w grę wchodzi dużo więcej, niż sobie uświadamiamy. Nasze mózgi nieustannie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, by poradzić sobie z przytłaczającą ilością informacji, które do nas docierają każdego dnia. Te skróty są często miejscem, w które wkrada się uprzedzenie. Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze podejmowanie decyzji oraz ograniczyć wydajność, innowacje i szanse tych, którymi zarządzamy. Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia. Nasze mózgi kierują się nie tylko uprzedzeniami i preferencjami, ale również zmianą i rozwojem. To wymaga czasu i wysiłku, by wytworzyć nowe ścieżki neuronowe, sposoby myślenia i nawyki. To nie jest łatwe, ale możliwe. Dlatego eksperci z Franklin Covey napisali niniejszą książkę – dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania. Znajduje się w niej kompletny czteroczęściowy program oraz ponad trzydzieści unikalnych narzędzi, takich jak arkusz przygotowawczy czy lista sposobów na przeformułowanie nieświadomych myśli, które pozwalają wydobyć tkwiące w nas uprzedzenia na powierzchnię i pracować nad nimi. To, co myślimy o sobie nawzajem i jak współdziałamy ze sobą, ma ogromny wpływ na sukces całej firmy. Badania pokazały, że uprzedzenia (czy tendencje lub skłonności) mają wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od kultury, poprzez rekrutację, innowacyjność, aż po zyskowność. Uprzedzenia mogą utrudniać podejmowanie decyzji, sprawność działania, wprowadzanie innowacji i osiąganie wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku. Fuller, Murphy i Chow zebrali w książce wskazówki i narzędzia pozwalające nie tylko przeprogramować uprzedzenia, ale przede wszystkim rozwijać relacje i tworzyć wysoce wydajne zespoły. Dzięki rozpoznaniu uprzedzeń oraz położeniu nacisku na empatię i ciekawość świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, lecz także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby. Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji. [https://mtbiznes.pl/produkt/nieuswiadomione-uprzedzenia-i-stronniczosc, dostęp 7.10.2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy analizy finansowej / Wiktor Gabrusewicz. - Wydanie 2 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2005. - 280 stron : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [278]-280.
1. Istota i rola analizy finansowej w przedsiębiorstwie ; 2. Metody analizy finansowej ; 3. Analiza sytuacji majątkowej przedsiębiorstwa ; 4. Analiza sytuacji kapitałowej ; 5. Analiza sprzedaży ; 6. Analiza kosztów ; 7. Analiza zysku ; 8. Analiza rentowności ; 9. Analiza płynności finansowej ; 10. Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa ; 11. Analiza zadłużenia przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc w pracy : środki ochrony prawnej i metody przeciwdziałania / Mateusz Gajda. - Stan prawny na 16 kwietnia 2022 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2022. - 353 strony ; 21 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach [327]-353.
Dla prawników zajmujących się prawem pracy, kadry zarządzającej, pracowników działów HR.
Autor poddaje analizie przepisy polskiego prawa związane z przeciwdziałaniem przemocy w pracy, a także podaje liczne praktyczne porady dla pracodawców zainteresowanych podjęciem walki z przemocą w miejscu zatrudnienia. Opracowanie zostało wzbogacone wieloma orzeczeniami sądów odnoszącymi się do poruszanej tematyki. Książka zawiera także omówienie prewencyjnych regulacji przyjętych przez ponad dziesięciu zagranicznych legislatorów oraz rozważania na temat tego, czy polskie standardy ochrony prawnej przed przemocą w pracy zapewniają poziom ochrony porównywalny z wyznaczonym przez zagranicznych ustawodawców. Przepisy pol­skiego prawa zostały również ocenione przez pryzmat konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy nr 190 dotyczącej walki z przemocą i molestowaniem w świecie pracy. [Wolters Kluwer Polska, 2022]
I. PRZEMOC W PRACY - ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Pojęcie przemocy w pracy, 2. Najczęstsze formy przemocy w pracy, 3. Zakres podmiotowy przemocy w pracy, 4. Granice czasowo-miejscowe przemocy w pracy ; II. MIĘDZYNARODOWE I ZAGRANICZNE STANDARDY OCHRONY PRZED PRZEMOCĄ W PRACY: 1. Historia rozwoju ochrony przed przemocą w pracy, 2. Ochrona przed przemocą w pracy w prawie międzynarodowym publicznym oraz w prawie europejskim, 3. Zakaz przemocy w pracy jako prawny transplant, 4. Ochrona przed przemocą w pracy w Stanach Zjednoczonych Ameryki, 5. Kanada, 6. Francja, 7. Niemcy, 8. Belgia, 9. Inne porządki prawne ; III. POLSKIE STANDARDY OCHRONY PRZED PRZEMOCĄ W PRACY: 1. Uwagi wprowadzające, 2. Historia kształtowania się regulacji przeciwdziałających przemocy w pracy w polskim systemie prawnym, 3. Konstytucyjny standard ochrony przed przemocą w pracy, 4. Prawnokarna ochrona przed przemocą w pracy, 5. Przemoc w pracy a cywilnoprawna ochrona dóbr osobistych, 6. Ochrona przed przemocą w pracy w zatrudnieniu pracowniczym, 7. Ochrona przed przemocą w pracy w zatrudnieniu niepracowniczym ; IV. OCHRONA PRZED PRZEMOCĄ W PRACY W POLSCE - UWAGI KRYTYCZNE: 1. Dyferencjacja poziomu ochrony osób świadczących pracę, 2. Niejednoznaczność obowiązku przeciwdziałania przemocy w pracy, 3. Ochrona przed przemocą w pracy pracowników tymczasowych, 4. Przemoc w pracy jako naruszenie przepisów bhp, 5. Podobieństwa pomiędzy definicjami mobbingu, molestowania i molestowania seksualnego oraz ich konsekwencje, 6. Przemoc w pracy a związki zawodowe i inni przedstawiciele pracowników, 7. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów zakazujących przemocy w pracy przez Państwową Inspekcję Pracy, 8. Wnioski ; V. PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W PRACY W PRAKTYCE: 1. Zarządzanie ryzykiem przemocy w pracy, 2. Ocena ryzyka przemocy, 3. Metody przeciwdziałania przemocy w pracy, 4. Weryfikacja wdrożonych środków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-349.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 269-[276].
I. WSTĘP ; II. ZARZĄDZANIE TECHNOLOGIAMI: 1 Istota i znaczenie technologii RFID ; 2 Istota, cele i zasady zarządzania technologiami: Istota i cele zarządzania technologiami ; Identyfikacja technologii ; Selekcja technologii ; Pozyskiwanie technologii ; Wdrożenie technologii ; Eksploatacja/użytkowanie technologii ; Integracja technologii ; 3 Prognozowanie technologii: Przegląd metod prognozowania technologii ; Metody ekstrapolacji trendu ; Krzywe 5 rozwoju technologii ; 4 Ocena oddziaływania technologii RFID ; 5 Podsumowanie ; III. WPROWADZENIE DO TECHNOLOGII RFID: 1 Historia ; 2 Podstawy teoretyczne: Podstawy telekomunikacji ; Częstotliwości pracy układów RFID ; Sprzężenie indukcyjne oraz elektromagnetyczne w polu bliskim i dalekim ; Własności fizyczne systemów RFID ; 3 Komponenty techniczne: Znaczniki RFID ; Czytniki/programatory ; 4 Podsumowanie ; IV. STANDARDY DLA TECHNOLOGII RFID: 1 Istota standaryzacji ; 2 Organizacje standaryzujące: GS1 i EPCglobal ; RAIN ; AIM ; CEN ; ETSI ; ISO ; 3 Obowiązujące standardy: Słownictwo i znak RFID: Standardy dotyczące częstotliwości ; Standardy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa ; Standardy dotyczące ochrony danych i prywatności ; Standardy dotyczące interfejsów komunikacyjnych ; Standardy zgodności i działania ; Standardy interfejsów urządzeń ; Standardy szyfrowania danych ; Standardy kodowania danych i protokołów (warstwa pośrednia) ; Standardy danych i identyfikatorów obiektów ; Standardy zastosowań ; Standardy wymiany danych ; Standardy dla systemów lokalizacji czasu rzeczywistego ; Standardy dla mobilnego RFID ; Inne rozwiązania i ich praktyczne zastosowanie ; 4. Sieć EPCglobal: Historia EPC ; Architektura sieci EPCglobal ; Warstwa fizycznej wymiany obiektów ; Warstwa infrastruktury ; EPCIS ; Warstwa wymiany danych ; Podsumowanie ; V. PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA TECHNOLOGII RFID: 1 Wstęp ; 2 Strategiczne analizy przedwdrożeniowe: Wprowadzenie ; Ocena potencjału technologii RFID ; Badania technologii RFID ; Badania w komorze bezodbiciowej ; Badania w zakładzie recyklingu ; Badania w markecie budowlanym ; 4 Podsumowanie ; 6 Przykłady wdrożenia RFID: Wprowadzenie ; Magazyn wyrobów gotowych ; Informacje podstawowe i proces przed wdrożeniem ; Zastosowane rozwiązania RFID ; Podsumowanie ; 3 Terminal przeładunkowy: Informacje podstawowe i proces przed wdrożeniem ; Zastosowane rozwiązania RFID ; Podsumowanie ; 4 Monitorowanie wózków widłowych w firmie Fresh Logistics Polska: Informacje podstawowe i proces przed wdrożeniem ; Zastosowane rozwiązania RFID ; Podsumowanie ; 5 Muzeum Exploseum - Centrum Techniki Wojennej DAG Fabrik Bromberg: Informacje podstawowe i proces przed wdrożeniem ; Zastosowane rozwiązania RFID ; Podsumowanie ; 6 Centrum logistyczne firmy 7R Logistic: Informacje podstawowe i proces przed wdrożeniem ; Zastosowane rozwiązania RFID ; Podsumowanie ; 7 Bocznice kolejowe PKN ORLEN: Informacje podstawowe i proces przed wdrożeniem ; Zastosowane rozwiązania RFID ; Podsumowanie ; 8. Biblioteka Wyższej Szkoty Biznesu w Dąbrowie Górniczej: Informacje podstawowe i proces przed wdrożeniem ; Zastosowane rozwiązania RFID ; Podsumowanie ; 9 Podsumowanie i inne wdrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-621.39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / redakcja naukowa Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - 3. wydanie rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Wprowadzenie ; Historyczna i międzynarodowa perspektywa mediacji ; Historia polubownego rozwiązywania sporów na ziemiach polskich. Zarys problematyki ; Konflikt ; Konflikty w organizacjach - organizacje w konfliktach ; Komunikacja interpersonalna ; Negocjacje ; Zasady mediacji ; Rodzaje mediacji ; Przygotowanie do mediacji w pięciu krokach ; Etapy mediacji ; Kwestie etyczne w mediacji ; Kwestie kulturowe w mediacji ; Mediator: role, umiejętności, osobowość ; Mediacja w sprawach cywilnych ; Mediacja w sporach konsumenckich ; Mediacja w sprawach rodzinnych ; Mediacja w sprawach karnych ; Mediacja w sprawach nieletnich ; Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy ; Mediacja w konfliktach społecznych ; Mediacja w prawie administracyjnym ; Mediacje i inne "praktyki naprawcze" w środowisku szkolnym ; Mediacja w sporach akademickich ; Mediacja a prawnicy ; Przyszłość alternatywnych metod rozwiązywania konfliktów: Online Dispute Resolution ; Omówienie filmu Kraken v. Kraken.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [166]-169.
R. I. INTERNACJONALIZACJA JAKO NOWY PARADYGMAT LOGISTYKI W USŁUGACH: 1. Determinanty współczesnych zadań produkcji i dystrybucji usług: Wzrastająca rola internacjonalizacji działalności usługowej ; Zwiększający się proces dywersyfikacji w produkcji usług ; Gwałtowny wzrost popytu na e-uslugi ; 2. Ważniejsze kryteria klasyfikacji usług: Świadczenia usług a ich cechy - kryterium pierwsze ; Wielkość i zakres świadczenia usług - kryterium drugie ; Międzynarodowa wymiana usług a międzynarodowa migracja czynników wytwórczych - kryterium trzecie ; 3. Znaczenie infrastruktury komunikacyjnej w świadczeniu usług ; R. II. STOPIEŃ HYBRYDYZACJI USŁUG: 1. Atrybuty logistyczne usługi: Badania cech usług ; 2. Niematerialność usług i jej konsekwencje: Pomiar jakości usług ; Transport w usługach ; Magazynowanie w usługach ; 3. Elementy łańcucha wartości w procesie świadczenia usług ; R. III. EWOLUCJA LOGISTYCZNEJ OBSŁUGI USŁUG MASOWYCH: 1. Rola logistyki w obsłudze usług masowych ; 2. Ocena działalności logistycznej w firmach świadczących usługi masowe, wyniki badań ; 3. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką w usługach ; R. IV. OPERACJONALIZACJA LOGISTYCZNA USŁUG SPECJALISTYCZNYCH: 1. Cele i zasady operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw ; 2. Wyniki badań operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw ; 3. Czynniki stymulujące i ograniczające operacjonalizację usług: Wyposażenie techniczne ułatwiające świadczenie usługi ; Środowisko świadczenia usługi ; R. V. CENTRA USŁUG WSPÓLNYCH JAKO PRZYKŁAD INTERNACJONALIZACJI DZIAŁALNOŚCI USŁUGOWEJ: 1. Istota, rola i zadania CUW: Typy i rodzaje CUW ; 2. Przykłady funkcjonowania CUW - stan obecny, perspektywy, uwarunkowania: Rodzaje procesów realizowanych w CUW ; 3. Ważniejsze kierunki rozwoju CUW w nowoczesnej gospodarce ; R. VI. LOGISTYCZNE PODSTAWY MODELOWANIA USŁUG W XXI WIEKU: 1. Standaryzacja czy uniwersalizacja usług?: Zasoby i materiały wykorzystywane w procesie usługowym ; Gospodarowanie zapasami ; Dostępna infrastruktura logistyczna ; Logistyczny system informacji ; 2. Zakres podmiotowy i przestrzenny modelowania usług ; 3. Ważniejsze zasady modelowania logistyki w usługach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo przy rozdziałach.
Dla studentów uczelni technicznych i uniwersyteckich na kierunkach: bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne, stosunki międzynarodowe, inżynieria bezpieczeństwa, politologia, europeistyka, a także specjalistów z administracji państwowej i samorządowej, menedżerów i analityków polskich spółek energetycznych.
Bezpieczeństwo energetyczne - związki między nauką, polityką a rzeczywistością / Jarosław Gryz ; Problemy i zagrożenia a rozwój koncepcji bezpieczeństwa energetycznego / Andrzej Podraza ; Bezpieczeństwo energetyczne: u źródeł chaosu semantycznego / Honorata Nyga-Łukaszewska ; Rola i perspektywy energetyki jądrowej w zapewnieniu bezpieczeństwa energetyczno-klimatycznego Unii Europejskiej / Tomasz Młynarski ; Bezpieczeństwo energetyczne na szczycie NATO w Warszawie: priorytetem dywersyfikacja dostaw ropy i gazu / Paweł Turowski ; Rynkowy wymiar bezpieczeństwa energetycznego Unii Europejskiej w dyskusji nad przyszłością regulacji rynku gazu ziemnego - "quo vadis gas market regulatory framework" / Paweł Pikus ; Strategia bezpieczeństwa energetycznego Unii Europejskiej / Justyna Misiągiewicz ; Koncepcja Unii Energetycznej - wyzwania i perspektywy rozwoju / Justyna Trubalska ; Republika Federalna Niemiec wobec polityki energetycznej Unii Europejskiej / Mariusz Ruszel ; Bezpieczeństwo energetyczne Szwajcarii a współpraca z Unią Europejską / Anna Kucharska ; Energetyka obywatelska jako instrument rozwoju sektora OZE w Danii / Dominik Brodacki ; Niezależność energetyczna Polski w formule synergii węglowo-jądrowej / Krzysztof Król ; Derywaty elektroenergetyczne na polskim rynku kapitałowym i ich rola w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego / Sebastian Podmiotko ;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-620 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Psychologia szefa / Wojciech Haman, Jerzy Gut ; 2)
(Onepress Exclusive)
Czas trwania: 3 godz. 9 min 20 s.
Czyta Cezary Morawski.
Coaching narzędziowy. Jak skutecznie doprowadzić do zmiany? Wielu szefom coaching wciąż kojarzy się z wiedzą tajemną dla wybranych lub czymś trudnym i skomplikowanym. Wielu podwładnych, którzy podlegają coachingowi, traktuje go jako kolejne narzędzie oceny i presji na wyniki. Autorzy książki rozprawiają się z tymi mitami i stereotypami. Pokazują, że metoda coachingu narzędziowego jest prostą i naturalną procedurą rozwoju nowych umiejętności, której można używać w każdej relacji - zawodowej i osobistej. Stoją za tym głęboka wiara i przeświadczenie, że tylko trening nowego zachowania i użycie nowego narzędzia mogą doprowadzić do prawdziwej zmiany. Coaching narzędziowy daje możliwość wyboru i pomaga uwolnić się od neurotycznych przymusów. Pozwala wypracować nowy sposób działania, a nie ogranicza się do dobrych rad i refleksji. Tej metody można używać w sposób naturalny w roli szefa, rodzica, nauczyciela czy przyjaciela. Ta książka jest drugą częścią cyklu "Psychologia szefa". Pierwsza część "Szef to zawód" jest obecna na rynku od dziesięciu lat i sprzedała się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy. Wojciech Haman i Jerzy Gut w obu książkach konsekwentnie proponują konkretne narzędzia, które zapewniają skuteczne działanie, i pokazują, jak można pomagać innym bez mądrzenia się i oceniania. [Wydawnictwo Helion, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/744/005 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Psychologia szefa / Wojciech Haman, Jerzy Gut ; 1)
(Onepress Exclusive)
Poprzednie wydania pt.: Psychologia szefa : szef to zawód.
Czas trwania: 6 godz. 4 min 42 s.
Czyta Cezary Morawski.
Szanowny Czytelniku! Oddajemy w Twoje ręce książkę szczególną - i nie jest to slogan marketingowy. Ta książka jest szczególna na naszym rynku, bo jej dwa wcześniejsze wydania sprzedały się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy, co w polskich warunkach jest niezwykle dobrym wynikiem dla poradnika biznesowego. Ta książka jest szczególna, bo w badaniach Think Tank „Biznesowe Bestsellery Dwudziestolecia” na lekturę najbardziej inspirującą polskich menedżerów znalazła się na liście „Top 20” jako jedyna polska pozycja. Ta książka jest też szczególna, bo powstała na podstawie ponad dwudziestoletniej praktyki biznesowej i szkoleniowej. Dotyczy polskiej rzeczywistości i uwzględnia polską specyfikę. Autorzy tej książki nie pouczają i nie dają „dobrych rad”, ale wskazują precyzyjne narzędzia i konkretne algorytmy działania, które mogą być użyteczne w codziennej pracy szefa i trudnych sytuacjach z podwładnymi. Trzecie wydanie zostało poszerzone o narzędzia budowania współpracy, której brak jest poważnym problemem rozwojowym wielu zespołów, firm i organizacji w Polsce. Psychologia szefa. Szef to zawód Wojciecha Hamana i Jerzego Guta jest wyrazem ich szczególnego uznania dla polskich menedżerów. [Wydawnictwo Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/745/005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "Humanocracy : creating organizations as amazing as the people inside them" 2020.
Argumenty za humanokracją ; Humanokracja w akcji ; Zasady humanokracji ; Droga do humanokracji.
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W "Humanokracji" Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach. Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Tytuł oryginału: "Coaching, mentoring and managing", 2001.
Indeks.
Jak motywować i inspirować ludzi do pracy w dobie redukcji zatrudnienia? Jak stworzyć atmosferę, w której dobry pracownik jest dla innych przykładem, a nie zagrożeniem? Jak pracowników, którzy stwarzają problemy, zmienić w produktywnych członków zespołu? Dlaczego coaching zamiast tradycyjnego zarządzania ludźmi? W świecie sportu, skąd pochodzi idea coachingu, trener drużyny zajmuje się wszystkim: prowadzi rekrutację, motywuje, ocenia, rozstrzyga konflikty i zatrzymuje najlepszych zawodników. Dobrze zna wszystkich członków zespołu, cieszy się ich szacunkiem, stwarza atmosferę zdrowej rywalizacji i inspiruje do osiągania zadziwiających wyników. Czy jako menedżer w firmie możesz przyjąć tak szeroką odpowiedzialność i zbliżyć się do ludzi w swoim zespole? Owszem, ale dopiero wtedy, gdy porzucisz styl myślenia typowy dla przełożonych i staniesz się coachem. Coach ma do odegrania trzy role: jako trener wnosi do pracy entuzjazm i pokazuje ludziom wspólny cel; jako mentor dzieli się wiedzą i doświadczeniem; jako doradca wskazuje drogę i podsuwa rozwiązania. [Helion, 2006]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 183-196.
R. I. Założenia definiowania perspektyw rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw ; R. II. Teoretyczne uwarunkowania konstruowania modeli biznesu organizacji w naukach o zarządzaniu: 1. Teoria i praktyka w naukach o zarządzaniu ; 2. Paradygmaty w naukach o zarządzaniu ; 3. Modelowanie i model w naukach o zarządzaniu ; 4. Model biznesu jako kluczowy byt ontologiczny w naukach o zarządzaniu ; R. III. Atrybuty nowoczesnych modeli biznesu organizacji: 1. Zarządzanie konfiguracją modeli biznesu ; 2. Wybrane atrybuty modeli biznesu organizacji ; R.IV. Perspektywy i kierunki rozwoju modeli biznesu gospodarki cyfrowej: 1. Ramy teoretyczne i praktyczne zagadnienia rozwoju gospodarki cyfrowej ; 2. Założenia modeli biznesu gospodarki cyfrowej ; 3. Założenia monetyzacji modeli biznesu gospodarki cyfrowej ; R. V. Ekonomiczne i społeczne perspektywy osadzenia współczesnych modeli biznesu w gospodarce globalnej: 1. Rozwój gospodarki cyfrowej ; 2. Społeczne aspekty rozwoju gospodarki cyfrowej ; R. VI. Nowe trendy i koncepcje determinujące rozwój modeli biznesu gospodarki cyfrowej: 1. Modele biznesu w ekonomii współdzielenia ; 2. Modele biznesu a wielkie zbiory danych ; 3. Modele biznesu gospodarki okrężnej ; 4. Modele zrównoważonego biznesu gospodarki cyfrowej ; 5. Społeczne modele biznesu w gospodarce cyfrowej ; R. VII. Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw rozważane z punktu widzenia podejścia strukturalnego: 1. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - systemowa vs. Sieciowa ; 2. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - procesowa vs. Projektowa ; 3. Perspektywa rozwoju modeli biznesu z punktu widzenia cyklu życia - start-up vs. model biznesu dojrzałego przedsiębiorstwa ; 4. Perspektywa rozwoju modeli biznesu – sektorowa ; 1. Sektory z uwzględnieniem ich cyklu życia – przykład: Sektory regulowane ; Sektor publiczny ; Sektor energetyczny – przykład ; Sektor kolejowy – przykład ; 5. Perspektywa rozwoju modeli biznesu z punktu widzenia wielkości przedsiębiorstwa - mikro, małe, średnie, duże ; 6. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - tradycyjna gospodarka vs. perspektywa nowej gospodarki – cyfrowej ; 7. Perspektywa rozwoju modeli biznesu – technologiczna ; R. 8. Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw rozważane z punktu widzenia celu i intencji zarządczych: 1. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - mono business model versus portfolio business models ; 2. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - celu i intencji zarządczych: społeczne versus ekonomiczne ; 3. Perspektywa rozwoju modeli biznesu wynikająca z zarządzania wartością przedsiębiorstw ; 4. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - orientacji na środowisko - modele zrównoważonego biznesu ; 5. Perspektywa rozwoju modeli biznesu z punktu widzenia rachunkowości finansowej ; 6. Perspektywa rozwoju modeli biznesu w ujęciu hybrydowym ; R. 9. Rekomendacje strategiczne w zakresie perspektyw rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw: 1. Istota przyjętych rozważań naukowych w zakresie perspektyw rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw ; 2. Matryca perspektyw rozwoju modeli biznesu w aspekcie koncepcji nowej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach [207]-221. Indeks.
Dla studentów i praktyków.
Współfinansowanie: Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją
I. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ WE WSPÓŁCZESNYCH GOSPODARKACH: 1. Pojęcie przedsiębiorczości ; 2. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości: Rola sposobności w procesie przedsiębiorczym ; Intencje w procesie przedsiębiorczym ; Modele procesu przedsiębiorczego ; 3. Rodzaje działań przedsiębiorczych: Związek z biznesem ; Kryterium sposobu organizacji ; Własność kapitału ; Faza działań przedsiębiorczych ; Kryterium efektu działań przedsiębiorczych ; 4. Przedsiębiorczość w systemach gospodarczych ; II. ISTOTA ORAZ UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Interdyscyplinarne teorie przedsiębiorstwa ; 2. Modele przedsiębiorstwa ; 3. Kompetencje przedsiębiorcy ; 4. Bariery w działalności przedsiębiorstw ; 5. Wspieranie rozwoju przedsiębiorstw ; III. KREOWANIE I ORGANIZOWANIE DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Koncepcja działalności gospodarczej: Decyzje przedsiębiorcze ; Zależnie czy niezależnie ; Lokalizacja przedsiębiorstwa ; 2. Formy prawne przedsiębiorstw ; 3. Procedura uruchamiania przedsiębiorstwa: Działalność rejestrowana ; Działalność nierejestrowana ; Zasady opodatkowania i ewidencji ; 4. Zasoby ludzkie w firmie i formy zatrudnienia: Zatrudnienie w sektorze MSP ; Zatrudnianie pracowników ; 5. Planowanie w działalności przedsiębiorstw ; IV. START-UP JAKO PRZEDSIĘBIORSTWO TECHNOLOGICZNE: 1. Istota przedsiębiorstw technologicznych ; 2. Wykorzystanie nowych rozwiązań technologicznych, start-up ; 3. Istota i zasady tworzenia biznesplanu ; 4. Biznesplan dla przedsiębiorstwa technologicznego ; V. KAPITAŁ W ROZWOJU INNOWACJI: 1. Koncepcja kapitału w procesach innowacyjnych ; 2. Kapitał innowacyjny przedsiębiorstwa. Zapotrzebowanie finansowe ; 3. Polityka innowacyjna jako stymulanta finansowania innowacji ; 4. Instytucje wspierania finansowego przedsiębiorstw innowacyjnych ; VI. FINANSOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ INNOWACYJNYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1. Źródła finansowania sektora B+R i transferu technologii ; 2. Formy finansowania projektów innowacyjnych przez kapitał prywatny ; 3. Środki unijne w projektach innowacyjnych - Horyzont 2020 ; 4. Model finansowania innowacji w przedsiębiorstwie ; VII. PRZYKŁADY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I FINANSOWANIA INNOWACJI: 1. Od pomysłu do firmy - przedsiębiorczość w dwóch pokoleniach, przypadek firmy Tomsol ; 2. Przedsiębiorstwa - przykłady: Przedsiębiorstwo technologiczne AI FORCE1 ; Przedsiębiorstwo Collectomate ; Przedsiębiorstwo CABIOMEDE ; 3. Finansowanie innowacji - studium przypadku ; 4. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108817 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberwalka : militarny wymiar działań / Robert Adam Janczewski. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - [2], XII, 431 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 409-427.
Dla praktyków: decydentów (służb państwowych, samorządów, instytucji publicznych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo), menedżerów strategicznych spółek, kadry dowódczej wojska, strategów i analityków wojskowych, specjalistów instytucji naukowych, a także dla studentów (również studiów MBA) oraz uczniów szkół na kierunkach technicznych i uniwersyteckich - np. cyberbezpieczeństwo, bezpieczeństwo narodowe czy inżynieria bezpieczeństwa.
Wykaz skrótów i akronimów ; Wstęp ; I. Uwarunkowania cyberwalki jako militarnego wymiaru działań ; 1. Siły Zbrojne jako organizacja wojskowa ; 2. Ewolucja cyberdziałań w aspekcie militarnym ; 3. Konwencja terminologiczna cyberwalki ; Wnioski ; II. Przestrzeń cyberwalki ; 1. Przestrzeń prowadzenia cyberwalki jako działań militarnych ; 2. Cyberprzestrzeń jako przestrzeń walki ; 3. Cyberprzestrzeń w strategii wybranych państw ; 4. Charakterystyka cyberzagrożeń ; Wnioski ; III. Teoretyczne podstawy cyberwalki: 1. Cyberwalka jako militarny wymiar działań ; 2. Cyberwalka w świetle Międzynarodowego Prawa Humanitarnego Konfliktów Zbrojnych ; 3. Cyberkonflikt ; Wnioski ; IV. Uwarunkowania skuteczności cyberwalki jako militarnego wymiaru działań: 1. Znaczenie celu dla skuteczności cyberwalki ; 2. Czynniki cyberwalki jako militarnego wymiaru działań ; 3. Cyberwojska ; 4. Znaczenie logistyki w cyberwalce ; Wnioski ; V. Zasadnicze rodzaje działań sił zbrojnych w cyberwalce: 1. Cyberrozpoznanie ; 2. Cyberobrona ; 3. Działania zaczepne (ofensywne) ; 4. Cyberodstraszanie ; 5. Cyberbroń ; 6. Cyberatak ; 7. Targeting w cyberwalce ; 8. Działania cyberelektromagnetyczne ; 9. Maskowanie w cyberwalce ; Wnioski ; VI. Wpływ otoczenia na zdolność sił zbrojnych do prowadzenia cyberwalki ; 1. Rozwój zdolności SZ RP do prowadzenia cyberwalki ; 2. Cyberdziałania - rosyjski punkt widzenia ; 3. Interoperacyjność cyberwalki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [215]-222.
R. 1. NOWOCZESNA KOMUNIKACJA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ OTOCZENIU SPOŁECZNO-EKONOMICZNYM: 1. Istota komunikacji międzyludzkiej ; 2. Trendy w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku ; 3. Kluczowe czynniki w budowaniu skutecznej komunikacji firmy: Tożsamość firmy ; Wizerunek ; Reputacja ; 4. Strategiczni odbiorcy komunikacji firm: Duże przedsiębiorstwa ; Małe i średnie przedsiębiorstwa ; 5. Realizacja celów w strategicznych grupach odbiorców ; 6. Całościowy model skutecznej komunikacji ze strategicznymi grupami odbiorców ; R. 2. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ŚRODOWISKU BIZNESOWYM - B2B: 1. Profesjonalna komunikacja w obsłudze klienta B2B: Otwieranie rozmowy z klientem ; Poznawanie potrzeb klienta ; Przedstawianie korzyści ; Asertywność ; Współpraca w sytuacji konfliktowej ; 2. Budowanie relacji w komunikacji przedsiębiorstw: Podejście partnerskie w komunikacji B2B ; Zarządzanie jakością (TQM - Total Quality Management) ; Koncepcja marketingu relacji ; Pracownicy organizacji jako part-time marketers ; Doskonała obsługa klienta ; Metody zdobywania wiedzy o klientach - lead generation ; Zarządzanie relacjami z klientem – CRM ; Budowa lojalności ; Zintegrowana komunikacja marketingowa w modelu B2B ; R. 3 . ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA MARKETINGOWA Z ODBIORCĄ KOŃCOWYM - B2C: 1. Integralny charakter nowoczesnej komunikacji marketingowej: Nowa rola marketingu - od orientacji na firmę do orientacji na klienta i społeczeństwo ; Czy koncepcja 4P jest aktualna? Nowy mix marketingowy ; Integralny charakter nowoczesnej komunikacji z konsumentami ; Odbiorcy komunikacji B2C a B2B ; 2. Narzędzia nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej: Reklama ; Marketingowe public relations ; Promocja sprzedaży i POS ; Sprzedaż osobista ; Marketing bezpośredni ; Marketing internetowy ; Mobile marketing ; Marketing szeptany ; Sponsoring ; Event marketing ; 3. Integralne spojrzenie na media w nowoczesnym komunikowaniu marketingowym: Założenia strategii POE - spójne zarządzanie kanałami komunikacji ; Media Paid ; Media Owned ; Media Earned ; Odbiorcy i zakres oddziaływania poszczególnych mediów ; 4. Wybrane techniki i numery nowoczesnej komunikacji marketingowej: Content marketing ; Storytelling ; Autentyczność i podkreślanie pochodzenia ; Dostarczanie doświadczeń ; Komunikacja wideo w Internecie ; Retrokomunikacja: sentyment konsumentów ; R. 4. KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA WEWNĄTRZ ORGANIZACJI: 1. Narzędzia komunikacji budujące motywację pracowników: Pochwała i wyrazy uznania ; Dystrybucja opinii klienta ; Wyrazy wdzięczności ; Wzajemna motywacja pracowników poprzez rozrywkę ; Wyjście poza rolę i schematy komunikacyjne ; Uświadomienie funkcji pełnionej w organizacji ; 2. Skuteczna komunikacja motywacyjna w zarządzaniu zespołem: Wyznaczanie i komunikowanie celów motywujących ; Deklaracja zobowiązania ; Efekt rozgrzeszenia ; Organizacja zebrań ; Plan realizacji celu ; Słowa komunikujące sukces lub porażkę ; Wizualizacja konsekwencji ; Monitoring progresu ; Udzielanie motywującej informacji zwrotnej ; R. 5. CSR - ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU: 1. CSR - zobowiązania społeczne stawiane nowoczesnej firmie ; 2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu ; 3. Odpowiedzialność społeczna jako cel przedsiębiorstwa ; 4. Strategia odpowiedzialnego społecznie biznesu ; 5. CSR w komunikacji public relations ; 6. Narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu ; 7. Marketing społecznie zaangażowany - Cause Related Marketing (CRM).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-330.
Streszczenie w języku angielskim.
CZ. I. PODSTAWY TEORETYCZNE: 1. Nośniki energii – podstawowe pojęcia: Energia ; Klasyfikacja nośników energii ; Cechy nośników energii ; Jednostki miar w gospodarce paliwowo-energetycznej ; System paliw i energii ; 2. Struktura przedsiębiorstwa handlu detalicznego wielko powierzchniowego: Przedsiębiorstwo ; Handel detaliczny w dystrybucji towarów ; Płaszczyzna podmiotowa, przedmiotowa i procesowa ; 3. Metody i kryteria wyboru dostawcy: Zaopatrzenie ; Strategia współpracy z dostawcami ; Metody oceny dostawców ; Kryteria oceny dostawców ; CZ. II. ROZPOZNANIE WARUNKÓW STOSOWANIA PALIW I ENERGII: 1. Charakterystyka nośników energii: Paliwa ciekłe ; Paliwa gazowe ; Paliwa stałe ; 2. Światowy bilans paliwowo-energetyczny: Energia pierwotna ; Ropa naftowa ; Gaz ziemny ; Węgiel ; Energia elektryczna ; 3. Krajowy rynek paliw i energii: Energia pierwotna i wtórna ; Paliwa ciekłe ; Gaz ziemny ; Węgiel kamienny i brunatny ; Energia elektryczna i ciepło ; Prognoza do 2040 r. ; CZ. III. OPIS SYTUACJI DECYZYJNEJ: 1. Człowiek i jego praca ; 2. Przedmiot pracy ; 3. Środki pracy ; 4. Procesy ; CZ. IV. OPRACOWANIE ZAŁOŻEŃ I ZASAD REALIZACJI POSTĘPOWANIA W ZAKRESIE OCENY I WYBORU DOSTAWCY W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1. Cel, etapy, metoda ; 2. Kryteria oceny ; 3. Dokumenty ; 4. Mapa procesu ; CZ. V. OPRACOWANIE STUDIUM PRZYPADKU: OCENA I WYBÓR DOSTAWCY NOŚNIKÓW ENERGII W PRZEDSIĘBIORSTWIE HANDLU DETALICZNEGO: Zadanie projektowe: Sprawozdanie nr 1. Charakterystyka przedsiębiorstwa i jego otoczenia ; Sprawozdanie nr 2. Identyfikacja i opis struktury przedsiębiorstwa ; Sprawozdanie nr 3. Opracowanie procedury oceny i wyboru dostawcy ; Sprawozdanie nr 4. Ocena i wybór dostawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 143-144.
1. Kluczowe mechanizmy i uwarunkowania wdrażania i funkcjonowania systemu okresowych ocen pracowniczych, 2. Funkcje kontrolne i rozwojowe SOOP i ich znaczenie dla firmy, 3. Elementy bazowe dla rozpoczęcia projektowania systemu ocen okresowych, 4. Projektowanie procesu i narzędzi oceny, 5. Wybór kryteriów ocen okresowych, 6. Formularz i regulamin ocen okresowych, 7. Wdrażanie SOOP w firmie, 8. Kluczowe działania wspierające wdrożenie SOOP w firmie, 9. Oceniający i oceniany w procesie oceny okresowej, 10. Wykorzystanie wyników rozmowy oceniającej ; Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4 stronie okładki: Media.
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla studentów nauk o mediach i komunikacji społecznej, zarządzania mediami oraz socjologii kultury. Dla menadżerów medialnych, dziennikarzy radiowych i edukatorów medialnych.
Współfinansowanie: Akademia Leona Koźmińskiego.
RÓŻNE OBLICZA MEDIÓW: Siła i słabość mediów ; Media a zmiana społeczna ; Media tradycyjne ; Historia mediów - kilka uwag metodologicznych ; Media w Portugalii - od Estado Novo do nowego społeczeństwa ; Internet ; Edukacja medialna w kształceniu dziennikarzy!? ; Komentarz ; MEDIA PUBLICZNE - QUO VADIS?: Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność ; Media publiczne - dokąd zmierzają? ; Niezależność mediów publicznych w czasach populizmu - przypadek Polski ; Media publiczne w Polsce: strategie rozwoju technologicznego ; Media publiczne w świecie konwergencji - regulacje europejskie a praktyka komunikacyjna ; Komentarz ; RADIO - STARE MEDIUM W NOWYM ŚWIECIE MEDIÓW: Wirtualizacja dźwięku: radio - internet - telefon komórkowy-iPod - iPhone ; Od muzyki w radiu do muzyki w sieci ; Radiofonia regionalna i lokalna - wprowadzenie ; Strategie zarządzania rozgłośnią publiczną w warunkach konwergencji ; Polskie Radio wobec wyzwań technologicznych ; Radio cyfrowe - przełom technologiczny? ; Od air do web: rzeźbienie radia w sieci ; Komentarz ; ODBIORCY JAKO UŻYTKOWNICY MEDIÓW: Nowe praktyki komunikacyjne odbiorców: media w świecie konwergencji Krzyżowa konsumpcja wiadomości medialnych - zastosowanie metody Q storting ; Radio i telewizja publiczna w indywidualnych repertuarach mediów ; Użytkownicy mediów w świecie wielu platform ; Komentarz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108913 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej