Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(44)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(24)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Okuniewski Juliusz
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Zaleski Tomasz
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bielicki Tadeusz (1932-2022)
(1)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Byrne Renée
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czkwianianc Elżbieta
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domańska Łucja
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Fava Giovanni Andrea (1952- )
(1)
Flak Kazimierz
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Golec Danuta
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Knapp Julie
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Kozłowska Kinga (1941- )
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Kreczman-Madej Renata
(1)
Landowski Jerzy
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Makosiej Ryszard
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
McMinn Jill
(1)
Milicerowa Halina (1907-1995)
(1)
Moore Debra
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Nosowska Dorota
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Patzlaff Rainer (1943- )
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Radziwiłłowicz Piotr
(1)
Regner Anna
(1)
Rosenhan David L
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Seligman Martin E.P
(1)
Sher Barbara (1935- )
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Voss Angie
(1)
Waliś Robert
(1)
Werka Adam (1917-2000)
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(1)
Woźniewicz-Grzymała Agnieszka
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Psycholodzy
(5)
Logopedzi
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(21)
Dziecko
(15)
Zaburzenia mowy
(8)
Mowa
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Psychoterapia
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Zespół ADHD
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Logopedia
(4)
Osobowość
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedorozwój umysłowy
(3)
Pisanie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Język polski
(2)
Mózg
(2)
Nieśmiałość
(2)
Odżywianie
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychiatria
(2)
Psychopatologia
(2)
Schizofrenia
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wzrok
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zmysły
(2)
Adopcja
(1)
Afazja
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Agorafobia
(1)
Alalia
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia fizyczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Choroby zakaźne
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziewczęta
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Genetyka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głos
(1)
Higiena szkolna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jąkanie
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Klasy łączone
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(6)
Poradniki
(4)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years : a step-by-step treatment manual including supporting materials for teaching 150 intermediate skills" 2014. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [Harmonia Universalis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112344 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / Anna Jean Ayres. - Warszawa : Fundacja Edukacji Nowoczesnej, 2020. - 1 płyta audio CD : digital, stereo ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie)
Współfinansowanie: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Nagranie w formacie DAISY.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 2997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[168].
1. Wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka ; 2. Anatomia twarzoczaszki ; 3. Układ nerwowy głowy i twarzy ; 4. Wczesne wspomaganie rozwoju odruchowej motoryki ustno-twarzowej u dzieci ; 5. Charakterystyka wybranych odruchów ustno-twarzowych ; 6. Rozwój mózgu a mowa ; 7. Zaburzenia mowy - terminologia i klasyfikacja ; 8. Koncepcja ustno-twarzowej terapii według Castillo Moralesa (CM) ; 9. Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według koncepcji R.Castillo Moralesa ; 10.Integracyjna terapia ustno-twarzowa według Swietłany Masgutowej ; 11. Metodyka przeprowadzania neuromotorycznej terapii ustno-twarzowej według R. Castillo Moralesa ; 12. Efekty integracji odruchów ustno-twarzowych - wybrane studium przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-109701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Bibliografia na stronach 213-215
To, co spotkało nas w dzieciństwie, a nawet jeszcze wcześniej, bo w życiu płodowym, rzutuje na całą naszą egzystencję. Ile dostaliśmy od rodziców, rodziny, otoczenia, tyle jesteśmy w stanie oddać światu. I choć mawia się, często z przekąsem, że nie ma na tym świecie osoby dorosłej, która nie zostałaby w jakiś sposób "skrzywdzona" w dzieciństwie - co poniekąd jest prawdą, ponieważ rodzice to nie idealni aniołowie, a po prostu ludzie z różnymi ułomnościami i niedostatkami - to jednak pewne problemy i zaniedbania okresu dziecięcego wywoływać mogą naprawdę głębokie, nieodwracalne zmiany w psychice. Włącznie z zaburzeniami osobowości. Ta książka nie jest miła lekturą. Nie ma taka być. Ta książka jest za to mądra i prawdziwa. Autorka poleca ją rodzicom, dorosłym dzieciom i wszystkim tym, których interesuje sposób, w jaki doświadczenia z najwcześniejszych lat życia rzutują na lata kolejne. Oraz tym, którzy chcieliby nauczyć się rozpoznawać niewłaściwe schematy wychowania, by móc zawczasu interweniować i chronić małych ludzi przed ich niszczącymi konsekwencjami. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się m.in.: - Jak przebiega rozwój człowieka i jak go wspierać - Czym jest osobowość i jakie rodzaje zaburzeń mogą jej dotyczyć - Jakie czynniki są najbardziej niszczące dla dziecięcej psychiki - Jak dbać o zdrowie psychiczne - swoje i dziecka - Z którymi problemami powinno się udać do specjalisty . [Sensus, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 33)
Bibliografia, netografia na stronach 93-[95].
1. Asertywność a stereotyp bibliotekarza ; 2. Dzieci nerwicowe i nadpobudliwe: Dzieci nerwicowe ; Dzieci nadpobudliwe ; 3. Dzieci z zespołem ADHD: Przyczyny występowania ADHD ; 4. Dzieci zahamowane psychoruchowo ; 5. Dzieci nieśmiałe ; 6. Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży: Stopień nasilenia zaburzeń zachowania ; 7. Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania ; 8. Dzieci z rodzin alkoholowych ; 9. Zaburzenia struktury rodziny a nieprzystosowanie społeczne dzieci: Podstawy rodzicielskie i ich znaczenie w życiu dziecka ; 10. Dzieci z dysleksją, dysgrafią i innymi "dys-" ; Nietypowy użytkownik w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
Bibliografia na stronach 227-231 i przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
CZ. I. INTEGRACJA SENSORYCZNA I MÓZG: Integracja sensoryczna. Wprowadzenie pojęcia ; Rozwój integracji sensorycznej od środka. Działanie mózgu i waga bodźców: Część pierwsza. Działanie mózgu, Część druga. Waga bodźców. CZ. II. DYSFUNKCJA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Dysfunkcja integracji sensorycznej. Objawy, przyczyny, poziomy ; Zaburzenia układu przedsionkowego. Zmysł ruchu i jego wpływ na rozwój różnych umiejętności ; Dyspraksja rozwojowa. Proces nauki nowych umiejętności motorycznych, które sprawiają trudności niektórym dzieciom ; Obronność dotykowa. Zmysł dotyku, czyli nadwrażliwość niektórych dzieci ; Percepcja wzrokowa i słuchowa i jej związek z nauką i językiem ; Dziecko autystyczne. Specjalne potrzeby dotyczące integracji sensorycznej i wyzwania związane z taką diagnozą. CZ. III. POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU STWIERDZENIA PROBLEMU: Diagnoza i leczenie. Zalety terapii integracji sensorycznej ; Rola rodziców. Udział rodziców w terapii dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Everyday Games for Sensory Processing Disorder" 2016.
Indeks.
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce znajdziesz: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pierwszy Kontakt)
„Kiedy zacznie mówić?”. To pytanie rodzice zadają sobie już od narodzin dziecka. Ten praktyczny poradnik pomaga wesprzeć dziecko w prawidłowym rozwoju mowy, zwracając uwagę na to, jak dobrze je do tego przygotować i jak postępować, kiedy dziecko już zacznie mówić: – jak stymulować prawidłowe wzorce motoryczne? – co wspólnego z rozwojem mowy ma czyszczenie uszu dziecka i ssanie smoczka? – jak powinna wyglądać komunikacja z niemowlęciem i małym dzieckiem? – kiedy przyda się wsparcie specjalisty? Książka zawiera również przykłady zabaw skutecznie pomagających rozwijać mowę i cieszyć się komunikacją z dzieckiem. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 471-482.
Dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców.
PODSTAWY TEORETYCZNE: I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi? ; 1. Od narzędzia do symbolu ; 2. Źródła komunikacji językowej ; 3. Rozwój pisma ; II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka: 1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy ; 2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych ; 3. Formowanie się dominacji stronnej ; 4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu ; 5. Rola języka w rozwoju poznawczym ; III. Poszukiwanie metod terapeutycznych: 1. Wyjaśnienia terminologiczne ; 2. Koncepcje behawioralne ; 3. Koncepcje neopsychoanalityczne ; 4. Koncepcje humanistyczne ; 5. Jatrogenne techniki terapii ; 6. Teoria umysłu ; 7. Deficyt uwagi ; 8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie ; ZABURZENIA ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ: I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych: 1. Podstawy teoretyczne ; 2. Rozwiązania praktyczne. II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych: 1. Bilingwizm i wielojęzyczność ; 2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy ; 3. Wady wymowy ; 4. Zagrożenie dysleksją ; 5. Jąkanie dziecięce ; 6. Alalia ; 7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera ; 8. Afazja dziecięca ; 9. Afazja u dzieci ; 10. Zaburzenia słuchu ; 11. Zespół Downa ; 12. Zespół Aspergera ; 13. Autyzm ; METODA KRAKOWSKA: I. Dlaczego Metoda Krakowska?: 1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych ; II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską: 1. Neuroplastyczność układu nerwowego ; 2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się ; 3. Uczenie się a rozwój ; III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej: 1. Stymulacja słuchowa ; 2. Komunikacja niewerbalna ; 3. Technika komunikacyjna - dialog ; 4. Programowanie języka ; 5. Dziennik wydarzeń ; 6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania ; 7. Terapia funkcji wzrokowych ; 8. Stymulacja funkcji motorycznych ; 9. Wybór dominującej ręki ; 10. Rola zabawy w kształtowaniu języka ; 11. Stymulacja lewej półkuli mózgu ; 12. Kształtowanie zachowań społecznych ; 13. Poznanie wielozmysłowe - bodźce zapachowe i smakowe ; 14. Stymulacja pamięci ; 15. Ćwiczenia kategoryzacji ; 16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego ; 17. Logoterapia ; 18. Metoda Krakowska - dane statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
1. Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych ; 2. Uposledzenie umyslowe ; 3. mózgowe porażenie dziecięce ; 4. Specyficzne zaburzenia językowe u dzieci ; 5. Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania ; 6. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci ; 7. ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; 8. Psychospołeczne aspekty rehabilitacji osób z dysfunkcjami mózgowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Tyt. oryg.: "Understanding sensory dysfunction : learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder" 2005.
Czym jest integracja sensoryczna? ; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej? ; Zaburzenia towarzyszące ; Dysfunkcja sensoryczna w szkole ; Strategie działania w domu i szkole ; Więcej o zespole Aspergera ; Ellie i Dylan: Dziesięć lat później.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach [355]-376. Indeks.
R. I. OMÓWIENIE: Podstawy ; Podstawowe założenia ; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami ; Zasady rozwoju mózgu ; R. II. KILKA OGÓLNYCH ZASAD FUNKCJONOWANIA MÓZGU: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych ; Mechanizmy działania mózgu ; Plastyczność układu nerwowego ; Synapsa ; Stymulacja sensoryczna ; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem ; R. III. PROCES INTEGRACJI: Natura integracji ; Kojarzenie róznych modalności ; Oddziaływanie ośrodkowe ; Sensoryczne sprzężenie zwrotne ; Procesy hamowania ; Integracja przez ruch ; R. IV. POZIOMY FUNKCJONOWANIA OŚRODKA UKŁADU NERWOWEGO: Rdzeń kręgowy ; Pień mózgu ; Móżdżek ; Jądra podstawowe ; Stara kora lub układ limbiczny ; Kora nowa ; Zasady związane z poziomem funkcjonowania ; R. V. MODALNOŚĆ SENSORYCZNA: Układ przedsionkowy ; Układ dotykowy ; Propriocepcja ; Układ słuchowy ; Węch ; Wzrok ; R. VI. REAKCJE POSTURALNE I FUNKCJE POKREWNE: Rola grawitacji ; Neuronalny poziom organizacji ; Sekwencja rozwojowa ; Mięśnie i ich główne receptory ; Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej ; Reakcja mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni ; R. VII. PARAMETRY, ZESPOŁY I UKŁADY NEURONALNE: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych ; Zespoły lub określone układy neuronalne ; R. VIII. KLINICZNA EWOLUCJA DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Prymitywne odruchy posturalne ; Współskurcze mięśni antagonistycznych ; Napięcie mięśniowe ; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej ; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego ; Integracja funkcji obu stron ciał a ; Ruchy plącowiczo-atetotyczne ; R. IX. OGÓLNE ZASADY I METODY INTERWENCJI: Oddziaływanie na bodźce i reakcje ; Stymulacja dotykowa ; Stymulacja przedsionkowa ; Inne bodźce proprioceptywne ; Reakcja przystosowawcza ; Środki ostrożności ; R. X. ZABURZENIA INTEGRACJI POSTURALNEJ I DWUSTRONNEJ: Opis zespołu ; Badania poświęcone układowi nerwowemu ; Program korekcyjny ; R. XI. APROKSJA ROZWOJOWA: Rozwój i natura praksji ; Opis zespołu ; Zagadnienia neurologiczne ; Plan i zasady terapii ; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksę: Ćwiczenia na deskorolce ; Ogólne zajęcia rozwijające praksję ; R. XII. PERCEPCJA KSZTAŁTU I PRZESTRZENI: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni ; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej ; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka ; Hipoteza dwoistego trybu widzenia ; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni ; R. XIII. OBRONNOŚĆ DOTYKOWA I POKREWNE REAKCJE BEHAWIORALNE: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne ; Kwestie rozwojowe ; Program terapeutyczny ; R. XIV. ZAEPÓŁ NIEUWAGI STRONNEJ I FUNKCJONOWANIE PRAWEJ PÓŁKULI MÓZGOWEJ: Definicja zespołu ; Kwestie teoretyczne ; Inne funkcje prawej półkuli ; Program interwencji ; R. XV. ZABURZENIA SŁUCHOWO-JĘZYKOWE: Natura zespołu ; Neuronalne podstawy słuchu i języka ; Program interwencji ; R. XVI. PREFERENCJA JEDNEJ RĘKI I LATARALIZACJA FUNKCJI MÓZGOWYCH: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy ; Nieustalenie preferencji ręki ; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej ; Studia przypadków ; R. XVII. SZTUKA TERAPII: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej ; Czynniki budujące samodzielność ; Poszukiwania z przewodnikiem ; Uporządkowane poszukiwania ; Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-612 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje: jak objawiają się zaburzenia SI jakie trudności spotykają „sensoryczne dzieciaki” w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw) jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami. Na książkę składają się: 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy komentarze autorki – pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń spis przykładowych objawów zaburzeń SI – przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73909/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria : repetytorium / Adam Bilikiewicz, Jerzy Landowski, Piotr Radziwiłłowicz. - Wyd. 2 popr. i uzup., (dodr.). - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2008. - 288, [1] s. : rys. ; 21 cm.
Indeks.
Psychopatologia i syndromologia ogólna ; Badanie psychiatryczne ; Klasyfikacja zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia świadomości ; Zespoły otępienne i wybrane zagadnienia psychogeriatrii ; Zaburzenia związane z chorobami somatycznymi ; Schizofrenia ; Leczenie schizofrenii ; Zespoły depresyjne ; Leczenie zespołów depresyjnych ; Choroby afektywne ; Zespoły lękowe (lub tzw. nerwice) ; Zespół natręctw ; Zaburzenia związane ze stresem ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia pod postacią somatyczną ; Zaburzenia odżywiania się ; Zaburzenia snu ; Dysfunkcje seksualne ; Nadużywanie substancji psychoaktywnych ; Choroba alkoholowa ; Zaburzenia osobowości ; Upośledzenie umysłowe ; Zaburzenia psychiczne specyficzne dla wieku dziecięcego i młodzieńczego ; Metody leczenia biologicznego w psychiatrii ; Psychoterapia i metody pokrewne ; Psychiatria konsultacyjna ; Zasady przyjęcia do szpitala psychiatrycznego ; Postępowanie z pacjentem agresywnym i gwałtownym ; Profilaktyka samobójstw ; Zagadnienia psychiatrii sądowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96080 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej