Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(130)
Forma i typ
Książki
(127)
Publikacje naukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(178)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(23)
Wypożyczalnia Główna - czytelnia (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(109)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(12)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Magazyn Rezerw
(1)
Autor
Sokołowski Marek (1962- )
(7)
Machura Witold
(4)
Castells Manuel (1942- )
(3)
Filiciak Mirosław (1976- )
(3)
Kinal Jarosław (1985- )
(3)
Krzysztofek Kazimierz
(3)
Rykiel Zbigniew (1949- )
(3)
Szpunar Magdalena
(3)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(3)
Bednarek Józef
(2)
Bernatowicz Małgorzata
(2)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(2)
Gołębiewski Łukasz (1971- )
(2)
Jaskiernia Alicja
(2)
Jeziński Marek
(2)
Keen Andrew
(2)
Król Mieczysław (matematyka)
(2)
Kułakowska Małgorzata
(2)
Lister Martin (1947- )
(2)
Lorek Marta
(2)
Mucha Janusz (1949- )
(2)
Sadza Agata
(2)
Sawicka Katarzyna (tłumacz)
(2)
Sobczak Jacek (1946- )
(2)
Topolska-Ghariani Katarzyna
(2)
Zwoliński Andrzej (1957- )
(2)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Angwin Julia
(1)
Antas Anna
(1)
Augustyn Sławomir
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bokszański Zbigniew (1940- )
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Boruta Mirosław
(1)
Brodzińska Barbara (politologia)
(1)
Brzeziński Wojciech (1980- )
(1)
Bąk Marzena
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Castells Manuel (1942- ). Wiek Informacji
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chłopecki Jerzy (1936-2014)
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Doctorow Cory (1971- )
(1)
Dorenda-Zaborowicz Marta (1985- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Eagle Alan
(1)
Filip Paulina
(1)
Gałuszka Damian
(1)
Giza Sylwia
(1)
Godyń Filip
(1)
Godyń Mieczysław (1952- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzebyk Mariola
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska-Olesińska Monika (1976- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Habrajska Grażyna (1953- )
(1)
Halavais Alexander M. Campbell
(1)
Harkin James
(1)
Hedemann Oskar
(1)
Hofman Iwona
(1)
Hofmokl Justyna
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Jagielska Paulina
(1)
Jankowska Marlena
(1)
Jarzębski Jerzy (1947- )
(1)
Jedliński Jakub (1977- )
(1)
Jednorowski Dominik
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Juza Marta
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(1)
Kamenetz Anya
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kaźmierska Agata
(1)
Kerth Maria
(1)
Kleszcz Ewa
(1)
Klimczak Marta Kazimiera
(1)
Kochanowski Jacek (1973- )
(1)
Kopeć Urszula (filolog)
(1)
Korab Kazimierz
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kołodziejczyk Łukasz
(1)
Krzysztoń Karolina
(1)
Kubiak Hieronim (1934- )
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kuligowski Waldemar (1972- )
(1)
Kurczewski Jacek
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Lem Stanisław (1921-2006)
(1)
Lem Stanisław (1921-2006). Bomba megabitowa (pol.)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(33)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(125)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Dorośli
(1)
Informatycy
(1)
Pracownicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Internet
(127)
Środki masowego przekazu
(35)
Społeczeństwo informacyjne
(34)
Komunikacja społeczna
(25)
Rzeczywistość wirtualna
(12)
Multimedia
(11)
Kultura
(9)
Media społecznościowe
(9)
Młodzież
(8)
Przedsiębiorstwo
(8)
Uzależnienie od komputera
(8)
Cyberprzemoc
(7)
Kultura masowa
(7)
Polityka
(7)
Reklama
(7)
Dzieci
(6)
Edukacja medialna
(6)
Kultura audiowizualna
(6)
Cyberkultura
(5)
Informacja
(5)
Klastry (ekonomia)
(5)
Kobieta
(5)
Mowa nienawiści
(5)
Rodzina
(5)
Rynek pracy
(5)
Studenci
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Agresywność
(4)
Cyberseks
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Internauci
(4)
Język polski
(4)
Kształcenie
(4)
Mężczyzna
(4)
Portal społecznościowy
(4)
Praca
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Public relations
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Administracja elektroniczna
(3)
Cyberprzestępczość
(3)
Czas wolny od pracy
(3)
Dane osobowe
(3)
Dziecko
(3)
Dziennikarstwo internetowe
(3)
Ekonomia
(3)
Erotyzm
(3)
Forum (informat.)
(3)
Gospodarka
(3)
Hipertekst i hipermedia
(3)
Język
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Książka
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Nauczanie
(3)
Nauka
(3)
Portale internetowe
(3)
Postawy
(3)
Prasa (wydawnictwa)
(3)
Prawo do prywatności
(3)
Przemoc emocjonalna
(3)
Socjolingwistyka
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wiedza
(3)
Władza
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Życie seksualne
(3)
Administracja
(2)
Agrobiznes
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Big data
(2)
Celebryci
(2)
Cyberterroryzm
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Dyskurs (filoz.)
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Dziennikarstwo obywatelskie
(2)
Ekorozwój
(2)
Fonoholizm
(2)
Fuzja przedsiębiorstw
(2)
Gender
(2)
Globalizacja
(2)
Google
(2)
Informatyka
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompleksowa karta wyników
(2)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Dziennik Zachodni (czasop.)
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Kapuściński non-fiction
(1)
Karpaccy górale
(1)
Kartoteka
(1)
Koniec człowieka
(1)
Lalki w ogniu
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
My zdies' emigranty
(1)
Nowy Dzień (czasop.)
(1)
Penelopiad
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Przystupa
(1)
SB a Lech Wałęsa
(1)
Sonnenjungfrau
(1)
Tajemnice Soliny
(1)
Teoria czystej formy we własnym komentarzu Gombrowicza
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Wikipedia
(1)
Za wrotami cudów
(1)
Temat: czas
2001-0
(24)
2001-
(19)
1989-
(16)
1901-
(7)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1918-
(2)
1939-
(2)
1945-
(2)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Województwo podkarpackie (1999- )
(4)
Bieszczady
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Ukraina
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Koniaków (woj. śląskie)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Tanzania
(1)
Tomaszów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Ulanów (woj. podkarpackie, pow. niżański, gm. Ulanów ; okolice)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wołyń (Ukraina)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Śląsk
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(11)
Blogi
(10)
Gry komputerowe
(6)
Podręczniki akademickie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Literatura
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Programy telewizyjne
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Reportaż
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Czasopisma elektroniczne
(2)
Czasopisma katolickie polskie
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Film
(2)
Literatura elektroniczna
(2)
Literatura polska
(2)
Publicystyka
(2)
Publicystyka polska
(2)
Szkice literackie polskie
(2)
Antologia
(1)
Audycje radiowe
(1)
Czasopisma dla rodziców polskie
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Dramat niemiecki
(1)
Dramat polski
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Encyklopedie
(1)
Felieton polski
(1)
Film animowany
(1)
Gazety brukowe polskie
(1)
Heavy metal
(1)
Komiksy
(1)
Literatura grozy
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść kanadyjska
(1)
Powieść kryminalna szwedzka
(1)
Powieść polska
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Słuchowiska
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(31)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
130 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak przetrwać hejt : jak rozpoznać, czy twoje dziecko hejtuje lub jest hejtowane ? / Maria Kerth. - Warszawa : SBM, copyright 2020. - 160 stron : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Bibliografia na stronie 159.
Hejt - mowa nienawiści - jest zjawiskiem powszechnym i nie tylko wirtualnym - szczególnie mocna dotyka dorastającą młodzież. Jak rozpoznać, że pojawił się on w życiu twojego dziecka? Czy jest ono sprawcą, czy ofiarą? Jak możesz mu pomóc jako rodzic? Poradnik kompleksowo opisuje zjawisko hejtu i jego destrukcyjny wpływ na młodego człowieka, jednocześnie podając zbiór narzędzi do zwalczania problemu. [Wydawnictwo SBM, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 131-[151]. Indeks.
Wprowadzenie ; R. I. Rodzina w czasie pandemii: 1. Ogólne cechy życia codziennego i jego wpływ na życie rodzinne ; 2. Zmiana ról i nowe obowiązki ; 3. Rodzina a problemy relacji: Relacje partnerskie w związku małżeńskim w dobie pandemii COVID-19 ; Relacje rodzice – dzieci w czasie kwarantanny ; Relacje pomiędzy rodziną nuklearną a pozostałymi członkami rodziny ; Relacje pozarodzinne: sąsiedzkie i przyjacielskie ; 4. Podsumowanie ; R. II. Nauczanie w dobie pandemii: 1. Definicje pojęć podstawowych ; 2. Praca nauczyciela w dobie pandemii ; 3. Uczniowie i studenci podczas nauczania na odległość ; 4. Przyszłość edukacji po COVID-19: ponura czy jasna?: Przyszłość dla studentów i uczniów ; Przyszłość dla nauczycieli ; Technologie w edukacji i zmiana modelu nauczania ; Zmiana roli i formatu kampusów ; 5. Podsumowanie ; R. III. Komunikacja a COVID-19: 1. COVID-19 a nowa semantyzacja leksykalna ; 2. Tworzenie nowego słownictwa pod wpływem pandemii ; 3. COVID-19 – lingwistyczne zmiany w perspektywie światowej: doświadczenia międzynarodowe ; 4. COVID-19 – dyskurs w mediach: analiza prasy online ; 5. Metaforyczny świat języka COVID-19 ; 6. Wpływ COVID-19 na rozwój sprawności językowej małych dzieci ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Pandemia COVID-19 a Internet: 1. Koronawirus w sieciach społecznościowych ; 2. Memy korona wirusowe ; 3. Podsumowanie ; R. V. Pandemia a kultura i sztuka: 1. Świat kultury w dobie pandemii ; 2. Życie teatru ; 3. Sztuka plastyczna ; 4. Podsumowanie ; R. VI. Pandemia a praca zawodowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-[254].
Wstęp ; R. I. Jakość życia seniorów w Polsce: 1. Osoba starsza - analiza kategorii ; 2. Stereotyp starości i jego komponenty ; 3. Uwarunkowania jakości życia osób starszych ; R. II. Starzenie się i starość w ekspansywnie zmieniającym się świecie: 1. Historyczno-kulturowa perspektywa znaczenia starości: Historyczne konteksty starości ; Kulturowe aspekty starości ; 2. Modele i koncepcje procesu starzenia się ; 3. Obszary aktywności seniorów ; R. III. Edukacja osób starszych: 1. Uczenie się dorosłych poprzez doświadczenia ; 2. Instytucje wspomagające edukację seniorów ; 3. Pasja, profesjonalizm, kreatywność - elementem edukacji seniorów ; R. IV. Senior w przestrzeni medialnej: 1. Przestrzeń medialna - elementy konstytutywne ; 2. Kompetencje kluczowe aktywnego seniora ; 3. Wirtualna złota jesień - seniorzy w sieci internetowej ; R. V. Funkcjonowanie seniorów w przestrzeni medialnej - badania własne: 1. Edukacja medialna seniorów ; 2. Blogujący seniorzy ; 3. Seniorzy wobec nauczania zdalnego w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Bibliogr. s. [305]-322.
Część rozdz. i spis treści w jęz. ang.
I. WOKÓŁ TEORII I AKSJOLOGII MEDIÓW: 1. Nauka o mediach i komunikacji społecznej. W stronę integracji dyscypliny ; 2. Kultura i media. Nowe "mapy znaczeń" w XXI wieku ; 3. Manipulacja informacją z przekazach medialnych ; 4. Spojrzenie po latach. Medialne utopie McLuhana a współczesne teorie mediów ; 5. Komunikacja jako wartość w nauczaniu Jana Pawła II o mediach ; 6. Kościół katolicki wobec mediów. (Re)konstrukcja odniesień ; 7. Reporter, agent, mistyfikator? Wokół etycznego wymiaru biografii "Kapuściński non-fiction" Artura Domosławskiego. II. OBLICZA INTERNETU - DEFINIOWANIE WIRTUALNEGO ŚWIATA: 1. Internet jako nowoczesne medium komunikacyjne ; 2. Internet a tożsamość społeczna. Zarys problematyki ; 3. Internetoholizm. Fakty i mity ; 4. Zróbmy to razem. Internet a zachowania samobójcze młodzieży ; 5. Miłość w cyberprzestrzeni. Związki partnerskie zwierane on-line. III. OBRAZ POLSKIEJ RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ W ZWIERCIADLE MEDIÓW: 1. Pluszak i bulterier. Rzecz o manipulacji, mediach, polityce ; 2. Między skandalem a spektaklem. Media wobec olsztyńskiej "seksafery". Studium przypadku ; 3. Kulturotwórcza i informacyjna rola prasy lokalnej na przykładzie "Tygodnika Ostrołęckiego" ; 4. Barwy tęczowego sztandaru. Problematyka homoseksualizmu w polskich mediach. Rekonesans badawczy ; 5. Seriale telewizyjne jako instrument medialny w budowaniu wizerunku polskich policjantów. IV. VARIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Societas ; 19)
Tyt. okł. i grzb.: Internet jako współczesny środek elektronicznej komunikacji wyborczej.
Bibliogr. s. [223]-234. Indeks.
Tyt. okł. i grzb.: Internet jako współczesny środek elektronicznej komunikacji wyborczej.
Elektroniczne środki masowego przekazu ; Medialne komunikowanie wyborcze ; Polityczne i prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Internecie ; Internet w polskich kampaniach parlamentarnych 1997-2005 ; Internet w kampanii parlamentarnej w 2007 r. - studium przypadku ; Trzy spojrzenia na rolę i wykorzystanie Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia przy pracach.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Instytutu Socjologii
Streszczenie w języku angielskim.
Wprowadzenie ; Małgorzata Bogunia-Borowska, Dziecko w społecznym i kulturowym laboratorium konsumpcji oraz imaginarium mediów ; R. 1. DZIECKO KRYTYCZNIE I KREATYWNIE WOBEC MEDIÓW I KONSUMPCJI: Małgorzata Bogunia-Borowska, Kamil, czyli historia dojrzewania z nowymi mediami. Analiza krytycznej i kreatywnej postawy wobec mediów i kultury konsumpcyjnej ; R. 2. DZIECKO, RODZICE, SENIORZY W MEDIACH I ŻYCIU CODZIENNYM: Maja Brzozowska-Brywczyńska, Słodkie potwory i powroty do przeszłości albo kilka notatek na marginesach dwóch estetyk dzieciństwa ; Andrzej Górny, Agata Zygmunt, "Etos wymuszonej dziecięcości". Przejawy infantylizacji kultury dorosłych w świecie mediów ; Joanna Malinowska, Współczesny obraz rodzicielstwa i dzieciństwa w zwierciadle popkultury. Krytyczna analiza bajki Masza i Niedźwiedź ; Marcjanna Nóżka, Dzieci i młodzież w opiniach oraz praktykach seniorów. Przyczynek do rewizji międzypokoleniowych relacji ; R. 3. DZIECI A FILMOWE I SERIALOWE ŚWIATY: Magdalena Hoły-Łuczaj, Kamil Łuczaj, Nowe bohaterki medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci ; Joanna Rzońca, Fenomen serialu Skam ; R. 4. DZIECKO JAKO PRZEDMIOT I PODMIOT PRAKTYK REKLAMOWYCH: Beata Łaciak, Dziecko we współczesnych polskich reklamach komercyjnych i społecznych ; Jolanta Szymkowska-Bartyzel, Strzały z ukrycia - reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach - formy, praktyki, strategie ; Łukasz Tomczyk, Reklama na stronach internetowych adresowanych do młodych użytkowników usług sieciowych ; R. 5. Praktyki dzieci i dorosłych w Internecie ; Joanna Bierówka, Rodzice cyfrowych tubylców - cyfrowi imigranci w środowisku nowych mediów ; Adam Dąbrowski, Youtubowe kreacje. Miejsca, ludzie i kultura ; Barbara Cyrek, Internet w szkole - szkoła w internecie: jak wirtualny dziennik wpłynął na relacje między uczniem, nauczycielem i rodzicem ; R. 6. Dziecko w przestrzeni medialnej kultury konsumpcyjnej ; Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Urodzone do fandomu. Dzieci jako konsumenci i fani produktów kulturalnych ; Barbara Jabłońska, Dziecko - media - muzyka: fenomen muzycznych TV talent show ; Ewelina Brzyszcz, (Wszech)obecność postaci kinowych w życiu dziecka ; Biogramy autorów i autorek tekstów Abstrakty/Abstracts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moloch ; / Stanisław Lem ; posł. Jerzy Jarzębski. - Wyd. 1 w tej ed. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2003. - 547, [1] s. ; 22 cm.
(Dzieła Zebrane Stanisława Lema)
Zawiera: Tajemnica chińskiego pokoju ; Bomba megabitowa.
Moloch zawiera zebrane pod jedną okładką eseje z Tajemnicy chińskiego pokoju i Bomby megabitowej. Odpowiadają one z krytycznym dystansem na pytanie, co w dzisiejszych czasach stało się z proroctwami Summy technologiae, jak pomysły ogłoszone przez Lema w latach sześćdziesiątych weszły w krwiobieg kultury przełomu tysiącleci i co zrobili ludzie z ideami sztucznej inteligencji, sieci informatycznej, naśladowania biologii przez technologię, inżynierii genetycznej czy fantomatyki. [Wyd. Literackie, 2003]
TAJEMNICA CHIŃSKIEGO POKOJU: Człowiek i maszyna ; "Bariera informacyjna?" ; Fantomatyka ; Eksformacja ; Fantomatyka (II) ; Tertium comparationis ; Herezje ; Hodowla informacji ; Wirusy maszyn, zwierząt i ludzi ; Czy przejmiemy technologię życia? ; Komputeryzacja mózgu ; Pułapka technologiczna ; Języki i kody ; Labirynty informacji ; Brain chips ; Brain chips II ; Brain chips III ; Moc obliczeniowa życia ; Ewolucja jako paralelny komputer ; Model ewolucji ; Zagadki ; Tajemnica chińskiego pokoju ; Hodowla informacji? ; Sztuczna nieinteligencja ; Sztuczny intelekt jako eksperymentalna filozofia ; Rozum i sieć ; Informacja o informacji ; Kwantowy komputer? ; Algorytmy genowe ; Zmyślne roboty ; Symulowanie kultury ; Moc obliczeniowa życia II ; BOMBA MEGABITOWA: Wstęp ; Ryzyko Internetu ; Umysł jako sternik ; Mój pogląd na świat ; Pod klątwą prewidyzmu ; Gry w Internecie ; Rozmyślania nad siecią ; Cybermachie onomastyczne ; Artificial servility ; Zastąpić rozum? ; Rozstaje informatyczne ; Kłopoty z fantomatyką ; Kod życia ; Metainformacyjna teoria ewolucji ; Sztuczny rozum? ; Infoterroryzm ; Inteligencja naturalna ; Emotional quotient ; Kuratela komputerów ; Zmagania w sieci ; Rozum ; Świadomość a rozsądek ; Duch z maszyny ; Progresja zła ; Digitalitis ; Przejmowanie władzy ; Internet a medycyna ; Trzęsienia informatyczne ; Duch w maszynie ; Droga bez odwrotu ; Biedyz nadmiaru ; Fałszywe bóstwo technologii ; Bomba megabitowa ; POSŁOWIE: We władzy Molocha - Jerzy Jarzębski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polak sprzeda zmysły / Konrad Oprzędek. - Warszawa : Dowody na Istnienie, 2016. - 150, [2] strony ; 21 cm.
(Seria Reporterska)
CZ.I: 1. Nie piję, nie palę, chętnie zrobię z pani mamę; 2. Polak sprzeda zmysły; 3. Cknienie, CZ.II: 1. Szukam pracy w charakterze niewolnika; 2. Lekarstwo na nudę dousznie; 3. Być jak Andrzej Stasiuk; 4. Przyjdzie czas, kiedy z życia będzie ujmowane; 5. Nerkę wymienię za marzenie; 6. Adaś Miauczyński oblizuje wargi, CZ.III: 1. Kraj bitych ciał; 2. Komu kocyk z Auschwitz; 3. Chrystusa oddam w dobre ręce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż 8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The new childhood : raising kids to thrive in a connected world" 2018.
Bibliografia na stronach 293-[298].
Nasz opór przed cyfrową zabawą jest jak opór Sokratesa przed słowem pisanym. Jest daremny. Twoje dzieci potrzebują twojej pomocy. I łatwo ją zapewnić. Rodzice, dzieci i rodziny po prostu muszą zacząć bawić się razem w cyfrowym świecie. Jordan Shapiro, „Nowe cyfrowe dzieciństwo”. Prowokujące spojrzenie na nowy zdigitalizowany krajobraz dzieciństwa ze wskazówkami, jak się w nim poruszać. Opierając się na przełomowych badaniach w dziedzinie ekonomii, psychologii, filozofii oraz edukacji, Jordan Shapiro w „Nowym dzieciństwie” pokazuje, jak technologia prowadzi ludzkość w kierunku świetlanej przyszłości, w której nasze dzieci będą mogły tworzyć nowe, lepsze modele globalnego zaangażowania obywatelskiego, łączności i społeczności. Shapiro oferuje konkretne, praktyczne rady, jak efektywnie wychowywać i edukować dzieci w zglobalizowanym nowym świecie oraz zapewnia narzędzia i techniki wykorzystywania technologii do komunikowania się z dziećmi i pomagania im w nauce i rozwoju. Porównuje on obecny okres do innych wielkich technologicznych rewolucji w historii ludzkości i przedstawia zabawne mikro-historie elementów kultury takich jak piaskownica, malowanie palcami, rodzinny obiad i inne. „Nowe dzieciństwo” prezentuje dający nadzieję kontrapunkt dla bojaźliwego załamywania rąk, które charakteryzuje współczesną narrację dotyczącą dzieci i technologii i przedstawia aktualny, inspirujący i pozytywny obraz dzisiejszych dzieci, które będą gotowe stworzyć świat postępowy, różnorodny, znaczący i połączony na wiele różnych sposobów, świat, którego dzisiejsi dorośli nie są w stanie sobie wyobrazić. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Etyka w mediach ; vol. 6)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Liberum veto w sprawie wieszania krzyży w szkole? ; Katastrofa pod Smoleńskiem 2010 - wizerunek medialny wdów po poległych (na wybranych przykładach) ; Etyczne i prawne aspekty lustracji w świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu ; Model wynagrodzenia pactum de quota litis a zasady etyki zawodów prawniczych ; Ochrona dzieci i młodzieży jako granica wolności sztuki w prawie niemieckim ; Etyka dziennikarstwa katolickiego na przykładzie twórczości Jerzego Turowicza ; Społeczność internetowa jako zbiorowy odbiorca w komunikacji społecznej XXI wieku ; Udokumentowana i nieznana historia reklamy ; Mężczyzna w świetle rozważań na temat istoty kobiecości. Analiza problemu na bazie internetowych środków komunikacji społecznej, adresowanych do kobiet ; Władza reklamy a umysł konsumenta ; Modernizacja struktury zarządczej komórki jednostki administracyjnej odpowiedzialnego za tworzenie i realizację projektów i wdrożenie zasad New Public Management.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prasa kruszy demokrację. Dokąd wiodą nas media ; Media jako narzędzie kształtowania kultury politycznej w Polsce po 1989 roku ; Rola mediów w funkcjonowaniu "nowej dyplomacji" ; Wolne słowo na przetargu. Między misją a komercją ; Odcienie "wolnych mediów" - rozważania semantyczne ; Tabloidyzacja a mediatyzacja i logika mediów - wzajemne relacje pojęć ; Publiczność medialna i jej współczesne wymiary ; "Nowy Dzień" - nieudany eksperyment Agory ; Freepolboks, Dzieci Neo, Jasiu Śmietana, Arnold Buzdygan - bohaterowie nowych mediów, wolnych mediów? ; Medialne aspekty horroru ; Czy media są wolne od rzetelnego informowania? Przekazy komunikacji masowej w "kulturze typu instant" ; Kultura polityczna w kształtowaniu struktur społeczeństwa informacyjnego w Polsce ; Marines z palcami na... klawiaturach. Milblogi a swoboda wypowiedzi w internecie ; Przeszkody epistemologiczne w mediach ; Kim jest Rysio z Klanu? Medialne symulakra w dyskursie publicznym ; Rola mediów w kształtowaniu opinii na temat korupcji ; Mechanizmy medialne a wizerunek sądu w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Prawa Designu, Mody i Reklamy)
Nazwy autorów z okładki.
Bibliografia na stronach 305-327. Wykaz aktów prawnych na stronach 13-26.
I. WPROWADZENIE: Prywatność plus ; R. 1.: 1.1. CO się stało z poniedziałkiem? dynamika zmian ; 1.2. Początek nowego świata - od internetu rzeczy do technologii ubieralnych ; 1.3. Inteligentne miejsce: architektura jako komputer ; 1.4. Big data ; 1.5. Zasłona prywatności - tokenizacja danych ; 1.6. Zbiorowa inteligencja, nowy humanizm ; 1.7. SIEĆ 3.0 - człowiek ustępuje maszynie ; 1.8. Zakłamana rzeczywistość - nowa świadomość użytkownika sieci ; 1.9. Użytkownik 3.0.? ; 1.10. iIternet różnych prędkości i tzw. "ZERO-RATING STRATEGY" ; 1.11. Regulacja dla Internetu ; Rozdział 2. INTERNET LUDZI - TECHNOLOGIE UBIERALNE I WSZCZEPIALNE: 2.1. Wstęp ; 2.2. Technologie ubieralne ; 2.3. Wearables na nadgarstek ; 2.4. Inteligenta biżuteria ; 2.5. Tekstronika - inteligentne materiały ; 2.6. Neurowearables ; 2.7. Biosensory na ciele ; 2.8. Technologie wszczepialne ; R. 3. PRYWATNOŚĆ: 3.1. Wstęp ; 3.2. Prywatność jak przeciążony wielbłąd ; 3.3. Prawo do prywatności - spojrzenie wstecz ; 3.4. Regulacje prawne prawa do prywatności ; 3.5. Prywatność w kontekście ochrony danych osobowych ; 3.6. Regulacje prawne ochrony danych osobowych ; 3.7. Przemodelowanie ochrony danych osobowych ; 3.8. Prywatność dzieci ; 3.9. Prywatność cyfrowa - redefinicja pojęcia ; R. 4. PRZEGLĄD NOWYCH TECHNOLOGII UMOŻLIWIAJĄCYCH INGERENCJĘ W SFERĘ PRYWATNOŚCI UŻYTKOWNIKA: 4.1. Wstęp ; 4.2. Interakcja technologii lokalizacyjnych ; 4.3. GSM ; 4.4. GPS ; 4.5. Wi-Fi ; 4.6. BLUETOOTH ; 4.7. NFC ; 4.8. RFID ; 4.9. CCTV ; R. 5. APLIKACJE MOBILNE – MULTISZPIEG: 5.1. Wstęp ; 5.2. Pliki Cookiem ; 5.3. Biometria ; 5.4. Biometria behawioralna ; R. 6. REGULACJE PRAWNE DLA NOWYCH TECHNOLOGII: 6.1. E Europa ; 6.2. Internet rzeczy ; 6.3. GSM, GPRS, UMTS, Wi-Fi ; 6.4. BLUETOOTH ; 6.5. NFC ; 6.6. RFID ; 6.7. CCTV i czujniki kamerowe w dronach ; 6.8. Urządzenia radiowe ; R. 7. Cyber-człowiek ; 7.1. W drodze do stworzenia cyber-człowieka ; 7.2. Wpływ ai na człowieka - v rewolucja przemysłowa ; 7.3. Możliwości militarne ai ; 7.4. Potencjał biznesowy ai ; 7.5. Mowe podejście do projektowania rozwiązań ; 7.6. Militarne zastosowanie ai ; 7.7. Wyzwania ; R. 8. PRYWATNOŚĆ PLUS: 8.1. Transhumanizm ; 8.2. Zdolność cyfrowa: 8.2.1. cyberrzeczywistość dzieci - ochrona prywatności to za mało ; 8.2.2. E-umiejętności ; 8.3.R Realizacja założeń weryfikacji zdolności cyfrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
I. DOPING MÓZGU. LEKI NOOTROPOWE I INNE NEUROSTYMULANTY: 1. Kto i dlaczego sięga po smart drugs ; 2. Jak powszechne jest używanie leków nootropowych ; 3. Neurostymulanty: jakie substancje się do nich zalicza: Piracetam ; Metylofenidat ; Modafinil ; 4. Czy leki nootropowe są skuteczne ; 5. Leki nootropowe – perspektywa użytkownika ; 6. Leki nootropowe – perspektywa ekspertów ; Bibliografia ; II.. LEKI BEZ RECEPTY. TANIE SPOSOBY ODURZANIA SIĘ: 1. Popularność leków bez recepty ; 2. Użytkownik leków OTC ; 3. Powody sięgania po OTC ; 4. Dostępne leki bez recepty: Dekstrometorfan (DXM) ; Kodeina ; Pseudoefedryna ; Benzydamina ; Bibliografia ; III. VAPING I JUULING. WCIĄGAJĄCA MODA NA E-PAPIEROSY: 1. Krótka historia e-papierosów ; 2. Boom popularności ; 3. E-papierosy a prawo ; 4. Jak często pali młodzież na świecie ; 5. Jak często palą polskie nastolatki ; 6. Kim są użytkownicy e-papierosów ; 7. Czy e-papierosy są bezpieczne ; Bibliografia ; IV. E-NARKOTYKI. ZABAWY Z DŹWIĘKIEM: 1. Czym tak naprawdę są e-narkotyki ; 2. Dlaczego ten fenomen cieszy się takim zainteresowaniem ; 3. Opinie użytkowników ; 4. Dźwięki binauralne w badaniach naukowych ; 5. Popularność i-dosów – możliwe wyjaśnienia ; Bibliografia ; V. #LUBIĘ TO. W NAŁOGOWEJ SIECI MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: 1. Social Network Sites (SNS) ; 2. Najpopularniejsze portale społecznościowe ; 3. Social media – skala zjawiska ; 4. Fenomen popularności ; 5. Problemowe korzystanie z mediów społecznościowych ; 6. Jak rozpoznać problem ; 7. Problemowe zachowania w mediach społecznościowych ; 8. Konsekwencje nadużywania mediów społecznościowych ; 9. Czynniki ryzyka nadużywania mediów społecznościowych ; Bibliografia ; VI. SMOMBIE I NOMOFOBIA. NAŁOGOWE KORZYSTANIE ZE SMARTFONA: 1. Skala zjawiska fonoholizmu wśród młodzieży ; 2. Wymiary doświadczeń związanych z używaniem smart fonów ; 3. Rozpoznawanie problemowego używania telefonu komórkowego ; 4. Nomofobia – zaburzenie XXI w. ; 5. Konsekwencje nadmiernego korzystania ze smartfona ; 6. Czynniki ryzyka nadużywania smartfona ; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt / Monika Sławecka. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2021. - 238, [1] strona ; 21 cm.
Młody, stary, mniej lub bardziej wykształcony. Z dużego miasta albo małej wsi. Nastolatek z pobliskiego podwórka, uśmiechnięta pani przedszkolanka, troskliwy ojciec lub ukochana babcia. Internet wyzwala w nich najgorsze instynkty, a anonimowość daje poczucie bezkarności. Na odległość dokonują egzekucji – czasem bezmyślnie wyładowując frustrację, a czasem z rozmysłem niszcząc komuś życie. Monika Sławecka, autorka poruszających reportaży Balet, który niszczy, Alkohol. Piekło kobiet i Porwania, rozmawia z ofiarami hejterów, które na własnej skórze przekonały się, jak okrutne potrafią być ich ataki. Są wśród nich celebryci, aktywiści, osoby znane i rozpoznawalne, ale też zwykli śmiertelnicy, na których miejscu mógłby się znaleźć każdy z nas. Gdzie leży cienka granica między krytyką a hejtem? O czym musimy pamiętać, by nie zostać internetowymi oprawcami? Co możemy zrobić, by chronić siebie i bliskich przed mową nienawiści? [Pascal, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka stanowi rezultat dociekań badawczych uczestników I Ogólopolskiej Konferencji Studentów "Public relations - sztuka skutecznej komunikacji", zorganizowanej w dniu 27.05.2010 r. w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki Koszalińskiej przez Studenckie Koło Naukowe "Futura".
Pojęcie public relations w świadomości społecznej. Badania empiryczne ; Wizerunek branży public relations w polskich mediach ; Internet jako narzędzie public relations ; Blogi w politycznych public relations polskich polityków ; Rola public relations w kreowaniu wizerunku Aleksandra Kwaśniewskiego ; "Miej zasady, łam zasady" czyli kilka uwag o nieetycznych praktykach public relations ; Politycznie słaba płeć ; "Nie dla pieniędzy, ale nie bez pieniędzy". Public relations w organizacjach pozarządowych na przykładzie stowarzyszeń: ELSA i AIESEC ; Public relations miasta Kołobrzeg ; Jak zorganizować efektywny i efektowny event?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strefy cyberwojny / Agata Kaźmierska i Wojciech Brzeziński. - Warszawa : Oficyna 4eM Chlabicz, copyright 2018. - 238, [2] strony ; 21 cm.
Mechanizmy, które miały porządkować, upraszczać i ulepszać nasz świat, służą dziś psuciu go w niewyobrażalnej skali. A my wikłamy się w to przez własną błogą nieświadomość. Książka Kazimierskiej i Brzezińskiego to terapia szokowa: czytelnikowi, gdy już po lekturze dojdzie do siebie, pozostawia w ręce najważniejsze narzędzie do naprawiania świata - wiedzę. Michał Kuźmiński, zastępca redaktora naczelnego "Tygodnika Powszechnego" współautor powieści etnokryminalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-32 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108418 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej