Komunikacja polityczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje naukowe
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(36)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Autor
Sokołowski Marek (1962- )
(4)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(3)
Furman Wojciech (1946- )
(2)
Hofman Iwona
(2)
Jabłoński Wojciech
(2)
Kuca Paweł (1975- )
(2)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(2)
Rusinek Michał (1972- )
(2)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Brodzińska-Mirowska Barbara
(1)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Butkiewicz Magdalena (1986- )
(1)
Fras Janina
(1)
Goćkowski Janusz (1935- )
(1)
Guławska-Gawkowska Małgorzata
(1)
Habura Miłosz
(1)
Höffner Marta
(1)
Jacuński Michał
(1)
Jaworowicz Magdalena
(1)
Jaworowicz Piotr
(1)
Jeziński Marek
(1)
Jędrzejski Łukasz
(1)
Kristanova Evelina (1970- )
(1)
Kłosińska Katarzyna
(1)
Lusińska Anna
(1)
Maj Ewa (1957- )
(1)
Matczak Marcin (1976- )
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Murray Douglas (1979- )
(1)
Nowak Jakub (1981- )
(1)
Nowak Jakub (politolog)
(1)
Ociepka Beata (1964- )
(1)
Pawłowski Grzegorz (filolog)
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Płatek Paweł (1975- )
(1)
Rzepecka Marta
(1)
Szalkiewicz Wojciech Krzysztof (1965- )
(1)
Szczepański Dominik
(1)
Thompson John B
(1)
Łęcicki Grzegorz (1958- )
(1)
Żurawski Jakub
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
angielski
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Komunikacja polityczna
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
SB a Lech Wałęsa
(2)
Nowiny (czasop.)
(1)
Polska Kronika Filmowa
(1)
Super Nowości (czasop.)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(7)
2001-0
(5)
1989-
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Euroregion Tatry
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Twitter
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Publicystyka
(3)
Antologia
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Felieton
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Językoznawstwo
(5)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [257]-280.
Kryzys zaufania społecznego ; Partie polityczne jako podmioty komunikowania ; Ewaluacja perspektyw komunikacyjnych partii politycznych ; Reputacja polityczna polskich partii a budowanie zaufania relacyjnego w komunikacji politycznej ; Aktywność komunikacyjna polskich partii zorientowana na kształtowanie relacji ; Wpływ wyzwań komunikacyjnych na aktorów politycznych ; O budowaniu zaufania i dylematach komunikacyjnych. Co mogą zrobić partie polityczne?
Problematyka poruszona w publikacji jest próbą połączenia ustaleń teoretycznych z analizą stanu faktycznego występującego w polskich partiach politycznych. Książka jest z jednej strony opracowaniem teoriopoznawczym, osadzonym w przeglądzie literatury krajowej i zagranicznej, z drugiej zaś – przedstawia realia funkcjonowania partii w Polsce. Wartość dodaną stanowi wykorzystanie materiału empirycznego pochodzącego z badań przeprowadzonych wśród parlamentarzystów, członków partii oraz partyjnej administracji. Monografia kierowana jest do osób zainteresowanych omawianą tematyką zarówno w kręgach akademickich, jak i naukowych oraz uczestniczących w życiu publicznym. Ustalenia badawcze mogą być wykorzystane w dydaktyce politologii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach, a aspekty dotyczące budowy zaufania zaciekawić polityków różnych szczebli, a także kandydatów w wyborach. [wydawnictwo.sejm.gov.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113845 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Retoryka debaty : polskie wielkie debaty przedwyborcze 1995-2010 / Agnieszka Budzyńska-Daca. - [Warszawa] : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2015. - 407, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliografia na stronach 365-[390]. Indeksy.
CZĘŚĆ I. DEBATA JAKO GATUNEK RETORYCZNY: I. Debata w różnych porządkach genologicznych: 1. Debata - definicje w opracowaniach z zakresu retoryki, 2. Debata jako gatunek ; II. U źródeł debaty. Praktyka i teoria: 1. W Grecji, 2. Rzymskie praktyki debat, 3. Debata jako praktyka testowania argumentów ; III. Retoryczna krytyka gatunków: 1. Perspektywa klasyczna, 2. Nowe spojrzenie na gatunki ; IV. Debata jako gatunek retoryczny: 1. Podmiot sprawczy debaty, 2. Kwestia sporna, 3. Porządek debaty, 4. Audytorium, 5. Rytualny charakter. CZĘŚĆ II. POLSKIE WIELKIE DEBATY PRZEDWYBORCZE: I. Wielkie debaty przedwyborcze: 1. Obszary i kierunki badań, 2. Telewizyjne debaty przedwyborcze w wybranych krajach, 3. Format debaty - problemy i badania ; II. Formaty debat przedwyborczych - perspektywa retoryczna: 1. Sytuacje retoryczne finałowej debaty przedwyborczej, 2. Debaty przedwyborcze a debaty konkursowe, 3. Reguły interakcji w formatach konkursowych, 4. Model interakcji w obrębie jednej sekwencji tematycznej, 5. Reguły interakcji w polskich telewizyjnych debatach przedwyborczych z lat 1995–2010 ; III. Etos, logos, patos: 1. Uwagi wstępne, 2. Konstrukcja sporu a środki dowodzenia, 3. Wokół etosu, 4. Wokół patosu, 5. Wokół logosu ; IV. Strategie etosowe polityków w polskich finałowych debatach przedwyborczych (1995–2010): 1. Wprowadzenie do analiz, 2. Debaty w 1995 roku między Lechem Wałęsą a Aleksandrem Kwaśniewskim, 3. Debaty w 2005 roku między Lechem Kaczyńskim a Donaldem Tuskiem, 4. Debata w 2007 roku między Aleksandrem Kwaśniewskim a Jarosławem Kaczyńskim, 5. Debata w 2007 roku między Jarosławem Kaczyńskim a Donaldem Tuskiem, 6. Debata w 2007 roku między Aleksandrem Kwaśniewskim a Donaldem Tuskiem, 7. Debaty w 2010 roku między Bronisławem Komorowskim a Jarosławem Kaczyńskim, 8. Wnioski z analiz - porównanie etosów polityków w debatach ; V. Pytania w debatach: 1. Pytania w debatach z perspektywy założeń gatunku - uwagi wstępne, 2. Pytania w polskich finałowych debatach przedwyborczych z lat 1995–2010 ; VI. Moderator: 1. Retoryczna rola moderatora, 2. Moderator w finałowych debatach przedwyborczych w USA, 3. Strategie moderowania, 4. Moderatorzy w polskich finałowych debatach przedwyborczych (1995–2010) ; VII. Retoryka przestrzeni i czasu: 1. Przestrzenie debaty, 2. Czas(y) debaty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
KREOWANIE WIZERUNKU POLITYCZNEGO I MANIPULACJA HISTORIĄ: Polityka 2.0. Case studies na podstawie wybranych przykładów z polskiej sceny politycznej ; Analiza wizerunku medialnego Janusza Korwin-Mikkego ; Strategia wizerunkowa "męża stanu" - droga do sukcesu wyborczego czy politycznego upadku? Studium przypadku kariery politycznej Andrzeja Leppera ; Aparat cenzury i cenzorów w systemie mediów totalitarnych ; Analiza wizerunku medialnego Jarosława Kaczyńskiego ; Ideologia i tortura: grupa chrześcijan Asuny-Beresny zamordowana przez bolszewików 28 marca 1919 roku w Dyneburgu ; POLITYKA W CYBERPRZESTRZENI: Media społecznościowe jako narzędzie ewangelizacji w rękach diakonów - szanse i zagrożenia. Analiza SWOT ; Aktywność internetowa mocnym ogniwem komunikacji społecznej. Portale społecznościowe skutecznym narzędziem na drodze zmian politycznych ; Polityka na Twitterze w świetle dostępnych badań ; Internet a państwo według Arystotelesa - cyberprzestrzeń jako nowa rzeczywistość społeczna ; Marketing polityczny w mediach społecznościowych - szanse i zagrożenia dla procesu komunikacji i jego uczestników ; DEBATA POLITYCZNA W MEDIACH: Między prawdą a kłamstwem - językowe określenia przeciwnika politycznego we współczesnym dyskursie medialnym. Wybrane przykłady ; Media jako kanał obiektywnego przekazu politycznego. Fikcja czy rzeczywistość? ; Media jako narzędzie konstytuujące recepcję rzeczywistości społeczno-politycznej przez współczesne pokolenie młodych ludzi ; Polityczna gra medialna o religijne autorytety ; Stosowność (i niestosowność) w radiowych audycjach z udziałem polityków na przykładzie "Siódmego dnia tygodnia" Radia Zet ; Między legitymizacją a merytoryczną oceną. Argumentacja uczonych w mediach na przykładzie dwóch głośnych debat historycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie polityczne i publiczne : podręcznik akademicki / Bogusława Dobek-Ostrowska. - Wyd. 1 (1 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2007. - 434, [1] s. : fot., rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 414-421 i przy rozdz. Indeksy.
I. KOMUNIKOWANIE SPOŁECZNE: 1. Nauka o komunikowaniu; 2. Komunikowanie - proces porozumiewania się ludzi; 3. Systemy komunikowania, II. KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE - PERSPEKTYWA TEORETYCZNA: 4. Pojęcie procesu komunikowania politycznego; 5. Uczestnicy procesu komunikowania politycznego; 6. Propaganda polityczna jako forma komunikowania politycznego; 7. Kampanie polityczne i wyborcze jako forma komunikowania politycznego, III. NARZĘDZIA KOMUNIKOWANIA POLITYCZNEGO - PERSPEKTYWA TECHNICZNA: 8. Profesjonalizacja komunikowania politycznego; 9. Marketing polityczny i wyborczy; 10. Polityczne public relations; 11. Reklama polityczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-32 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Komunikowanie polityczne i publiczne : podręcznik akademicki / Bogusława Dobek-Ostrowska. - Wyd. 1 - 1 dodr. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2007. - 434, [1] s. : fot., rys., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr. s.414-421. Indeksy.
I.Komiunikowanie społeczne: 1.Nauka o komunikowaniu 2.Komunikowanie - proces porozumiewania się ludzi 3.Systemy komunikowania II.Komunikowanie polityczne - perspektywa teoretyczna: 1.Pojęcie procesu komunikowania politycznego 2.Uczestnicy procesu komunikowania politycznego 3.Propaganda polityczna jako forma komunikowania politycznego 4.Kampanie polityczne i wyborcze jako forma komunikowania politycznego III.Narzędzia komunikowania politycznego - perspektywa techniczna: 1.Marketing polityczny i wyborczy 2.Polityczne public relations 3.Reklama polityczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr. s.[414]-421
I.Komiunikowanie społeczne: 1.Nauka o komunikowaniu 2.Komunikowanie - proces porozumiewania się ludzi 3.Systemy komunikowania II.Komunikowanie polityczne - perspektywa teoretyczna: 1.Pojęcie procesu komunikowania politycznego 2.Uczestnicy procesu komunikowania politycznego 3.Propaganda polityczna jako forma komunikowania politycznego 4.Kampanie polityczne i wyborcze jako forma komunikowania politycznego III.Narzędzia komunikowania politycznego - perspektywa techniczna: 1.Marketing polityczny i wyborczy 2.Polityczne public relations 3.Reklama polityczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 2766)
Bibliogr. 246-261. Indeks.
Streszcz. ang.
1. Komunikacja polityczna - dziedzina wiedzy i współdziałanie językowe 2. Podstawy typologii aktów komunikacji politycznej i tekstów politycznych 3. Metaforyka i nominacja we współczesnych wypowiedziach politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego i Jarosławia.
Bibliogr. przy pracach.
Zmiana paradygmatu w komunikowaniu lokalnym? Propaganda versus technologia ; Nowe media jako narzędzie polityki komunikacyjnej w samorządzie terytorialnym. Doświadczenia podkarpackie. Profesjonalizm urzędników gminnych w kontekście implantacji innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych ; Od petenta do klienta ľ jak zmienia się komunikowanie w samorządzie i administracji publicznej ; E-administracja i e-komunikacja na poziomie lokalnym ; Zebranie wiejskie na tle innych form komunikowania się władzy lokalnej z mieszkańcami ; Kulturalny wizerunek miasta Jarosławia w kontekście wyników badań ; Wymiary kultury dziennikarskiej tygodników lokalnych Podkarpacia ; Działania dziennikarskiego komitetu wyborczego jako wypełnienie funkcji czwartej władzy ; Media mniejszości etnicznych w Polsce po 1989 r. ; Integracja lokalna czy globalna? Medialne narzędzia integracji z cudzoziemcami na przykładzie Lubelszczyzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. dzienników regionalnych w woj. podkarpackim: Gazety Codziennej "Nowiny" i "Super Nowości" (s. 204-214).
Bibliogr., netogr., wykazy aktów prawnych przy pracach. Indeks.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
Komunikowanie polityczne jako praktyka i nauka: systematyka obszarów teoretyczno-badawczych ; Problem politycznej stronniczości mediów. Refleksje na gruncie Konstytucji RP z 1997 roku ; Logika mediów a komunikacyjny pragmatyzm polityków ; Wybory parlamentarne i prezydenckie ; Prasa niszowa wobec wyborów parlamentarnych w Polsce: przypadek periodyków neoendeckich ; Dziennikarz czy rzecznik interesów partyjnych? 0 roli mediów w wyborach prezydenckich w Polsce w 2015 roku w świetle analizy tygodników opinii ; Kandydaci na prezydenta RP w programie informacyjnym - medialny wizerunek polityków ; Publicyści tygodnika "Polityka" wobec Jarosława Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego w kampanii wyborczej w 2010 roku ; Wybory samorządowe ; Kampania samorządowa w 2014 roku na łamach dzienników ogólnopolskich - studium przypadku "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" ; Obraz kampanii wyborczej i wyborów samorządowych w 2014 roku na łamach "Dziennika Zachodniego" ; Debaty prezydenckie w wyborach samorządowych w 2014 roku - kontekst medialny ; Typy zachowań i funkcje pełnione przez regionalne portale internetowe województwa śląskiego podczas samorządowej kampanii wyborczej w 2014 roku ; Kampania wyborcza w wyborach samorządowych w 2014 roku w powiecie skarżyskim na łamach regionalnych mediów ; Kampania wyborcza w wyborach samorządowych w 2014 roku w gminie Łęczna w mediach lokalnych ; Media społecznościowe i akcje redakcyjne ; Aktywność mediów tradycyjnych na platformach społecznościowych podczas kampanii do Europarlamentu w 2014 roku - czynny moderator dyskusji politycznych czy skuteczny autopromotor? ; Gry medialne w kręgu i w kanale ; Kampania prezydencka w 2015 roku w mediach społecznościowych ; Zabawa w wybory - wybrane aspekty kampanii samorządowych i parlamentarnych na łamach prasy regionalnej ; Wizerunek polityka jako efekt kreacji medialnej ; Spojrzenie za granicę ; Vladimir Putin‘s presidential election campaigns ; Media insight into war: impact on electoral credibility in parliamentary election campaign of 2014 in Ukraine ; Emotio i ratio w hasłach ukraińskie] parlamentarnej kampanii wyborczej w 2014 roku ; Wahl-0-Mat jako poradnik wyborcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Działanie polityczne i wytwarzanie polityczne ; Socjotechnika i inżynieria polityki ; Teoria społeczeństwa i technologia społeczna ; Teoretyk i ekspert: dwie role uczestnika przemian społecznych ; Polityk i politolog ; Prawdy założycielskie inżynierii polityki ; Teologia polityki: modele decydenta generalnego ; Racja stanu i stan wyższej konieczności ; Inżynieria polityki i monistyczna ideologia ; Program modernizacji w stalinowskiej linii generalnej ; Uzyskiwanie konwersji politycznej ; Kłamstwo w działaniu politycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Forum Semantyczne)
Na grzbiecie akronim serii: FS. Przyjęta nazwa redaktora: Małgorzata Guławska-Gawkowska.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Warszawski
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
I. Aspekt historyczny: Anna Just: O polityce, politykach i politycznym zachowaniu w XVII wieku w świetle dzieł Macieja Gutthätera-Dobrackiego ; Anna Maria Harbig: Hierarchia języków w szkołach Galicji w narracji urzędników habsburskich pod koniec XVIII wieku ; II. Aspekt terminologiczny: Michał Fijałkiewicz: Termin Europa Środkowa i jego konotacje ; Piotr Nagórka: Pojęcia wartości moralnych ks. prof. Józefa Tischnera. Diagnoza terminologiczna na podstawie cyklu telewizyjnego rozmów Józefa Tischnera z Jackiem Żakowskim „Tischner czyta katechizm” ; Urszula Topczewska: Język czy dyskurs? Refleksje metodologiczne nad przedmiotem badań politolingwistyki ; III. Aspekt pragmatyczny: Michał Basiak: O językowej polityce zacierania śladów kłopotliwej historii na przykładzie Centrum Bankowo-Finansowego (wcześniej siedziby Komitetu Centralnego PZPR) w Warszawie ; Małgorzata Guławska: Metafory zdrowia i choroby w świetle wielkich ideologii ; Albert Guziak: Wartościowanie językowe w komunikacji politycznej na przykładzie przekazów medialnych ; Agnieszka Kulczyńska: Montaż telewizyjnej debaty polityków jako narzędzie retoryczne – debata prezydencka we Francji (Emmanuel Macron – Marine Le Pen, 2017) ; IV. Aspekt translatoryczny: Tomasz Konik: Tłumaczenie a ideologia – o wyborach tłumacza (i/lub redaktora), świadomych i nie tylko ; V. Aspekt dydaktyczny: Karolina Zajączkowska: Ideologia w podręcznikach szkolnych do historii. Przykład bitwy pod Wiedniem w podręcznikach polskich i austriackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. ETYCZNE I PRAWNE ASPEKTY WOLNOŚCI MEDIÓW: Nie ma wolności słowa bez... spojrzenie etyczne na wolność mediów i wolność słowa ; Dziennikarstwo: służba społeczna czy biznes? Analiza porównawcza badań opinii publicznej w latach 1996-2006 ; Wolność przekazu medialnego jako warunek możliwości etyki dyskursu publicznego w ujęciu Jürgena Habermasa ; Problem etyki w mediach w publicystyce "Tygodnika Powszechnego" ; Etyka w dziennikarstwie regionalnym i lokalnym - analiza na przykładzie rynku prasy Lubelszczyzny ; Czy prawo może (powinno) nakazywać dziennikarzowi bycie etycznym? ; Naruszenie czci a odpowiedzialność mediów ; Zakres dozwolonej krytyki prasowej ; Krytyka prasowa jako gwarancja wolności mediów ; Co dalej z autoryzacją wypowiedzi prasowej? ; Regulatorzy medialni podmiotami polityki administracyjnej ; Pierwszy proces koncesyjny w zakresie radiofonii i telewizji jako element budowy podstaw ustroju III RP - przebieg, skutki i wnioski w kontekście budowy platform cyfrowych ; Problem przestrzegania wymogu proporcjonalności prawnych ograniczeń wolności mediów w Polsce. II. MEDIA A KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność? ; Nowy medialny ekosystem: zmiany wzorców obiegu przekazów w globalnym systemie medialnym wywołane rozwojem nowych mediów ; Biznes to biznes. Mit niezależności mediów w Polsce po 1989 roku ; Dziennikarze czy politycy? Związki między dziennikarstwem a polityką w pierwszych latach kształtowania się ładu medialnego w Trzeciej Rzeczypospolitej ; Politycy na straży wolności słowa. Argumentacja w sejmowych debatach wokół KRRiT ; Wybory w lokalnej prasie. Relacje, informacje czy sensacje? ; "Pełzająca rewolucja". Spór o reprezentację na szczyt Unii Europejskiej na łamach prasy w Polsce ; Rola mediów w kryzysach wizerunkowych aktorów politycznych ; Rola wzorca idealnego polityka w kreacji wizerunku polityka ; Narzędzia marketingu politycznego w telewizyjnej reklamie wyborczej w 2007 roku ; "Lifting PiS-u", czyli zmiana wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość ; "Polityka miłości" PO i PiS w mediach ; Demokracja sondażowa w USA na przykładzie ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
I. MEDIA SFORMATOWANE - LOKALNE, ŚRODOWISKOWE: Norweska prasa lokalna - zarys problematyki ; Polityka informacyjna i promocyjna Związku Transgranicznego Euroregion Tatry ; Współczesna prasa mniejszości ukraińskiej w Polsce ; Działalność wydawnicza mniejszości nimieckiej w Polsce ; Ich własna przestrzeń. Polska prasa LGTB po 1989 roku ; Zmiany jakościowe w mediach zakładowych z perspektywy dwudziestolecia. II. WOLNE MEDIA NA UKRAINIE: Funkcionirovanie svobodnyh mass-media v Krymu: teoriâ i praktika ; Wolność słowa na Ukrainie ; Ujarzmione wolnością: radzieckie korzenie problemów wolności słowa na Ukrainie ; Prasa Tatarów krymskich w walce o zachowanie ojczystego języka. III. FORMA KOMUNIKATU MEDIALNEGO: Głosy językowych wynalazców odzwierciedlone w wypowiedziach prasowych ; Konstrukcja roli dyskursywnej jako strategia komunikacyjna na przykładzie dyskusji wokół książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Agresja werbalna jako narzędzie komunikacji we współczesnej polskiej prasie ; Językowe sposoby asekuracji wypowiedzi polityków w blogach internetowych ; Jeszcze informacja czy już komentarz? Stopień realizacji funkcji perswazyjnej jako wyznacznik podziału tekstów prasowych na komentarz i informację ; Manipulacyjna funkcja gier językowych w reklamie komercyjnej ; "Nic, co ludzkie, nie jest mi obce" - o łamaniu tabu językowego w filmach animowanych dla dzieci ; Znaczenie dźwięków w obrazie telewizyjnym ; Gatekeeping i selekcja informacji jako narzędzie wolnych mediów - na przykładzie rynku prasowego Lublina ; Dziennikarskie formy medialne wobec koncepcji komputerowej organizacji danych ; Popularność dialogowych form dziennikarskich we współczesnych mediach ; Wolność od Sieci. Indeks gatunkowy Radia eR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [172]-176. - Indeks
Książka dla profesjonalistów, a jednocześnie podręcznik akademicki dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z public relations.
Autor rozszyfrowuje w niej takie terminy, jak: pseudowydarzenie, "czwarta władza", media relations, press relations, przekaz medialny, dziennikarze-eksperci itp. Kompleksowo omawia zagadnienia związane z tworzeniem i utrzymywaniem prawidłowych relacji z szeroko pojętymi mediami. Autor nie tylko porządkuje dotychczasową wiedzę na temat media relations, ale wprowadza do tej dziedziny również nowe elementy ľ m.in. nowy model uprawiania public relations i nowe aspekty procesu kreowania "wydarzeń" na użytek mediów. Książka oparta jest na bogatej literaturze polskiej i zagranicznej, zawiera wiele przykładów z praktyki. [PWN, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [308]-328.
Kod komunikacyjny męskości jako kategoria społeczno-kulturowa w Polsce i we Francji ; Czynniki kształtujące kod komunikacyjny męskości w Polsce i we Francji ; Kod komunikacyjny męskości w marketingu politycznym w Polsce i we Francji - ujęcie teoretyczne ; Kod komunikacyjny męskości w kształtowaniu wizerunku publicznego w marketingu politycznym - analiza porównawcza mediów polskich (z 2005 roku) i francuskich (z 2007 roku).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [205]-218.
Audiowizualność internetu i uwarunkowania komunikowania w sieci ; Internet jako środowisko komunikowania politycznego ; Przekaz wideo - wazne narzędzie komunikowania politycznego w telewizji i internecie ; Analiza kanałów i wybranych przekazów partii parlamentarnych w portalu YouTube w latach 2011-2014 ;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe media w systemie komunikowania : polityka / pod red. Marka Jezińskiego. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. - 233 s. : il. (w tym kolor.), fot., wykr. ; 23 cm.
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. przy pracach.
Internet - nowa (?) przestrzeń dyskursu politycznego (pragmatyka, struktura, język) ; Władza w sieci ; O (nie)nowych konsekwencjach nowych mediów. Szkic krytyczny ; Internet jako narzędzie walki w polskiej polityce ; Udział nowych mediów w kształtowaniu opinii publicznej ; Marketing polityczny, semioza i Internet w perspektywie psycho-antropologicznej ; Polityk w Internecie - między wpływem politycznym a manipulacją opinią publiczną ; Obywatel online / konsument polityki - nowe media a proces marketyzacji komunikacji politycznej ; Wizerunek Polski w Unii Europejskiej w świetle doniesień prasowych ; Kampania prezydencka online - USA 2008 ; Ewolucja prawnej koncepcji zawodu dziennikarza w Hiszpanii ; Od Chile do Kuby - digital divide a rozwój Internetu w obrębie wspólnoty latynoskiej ; Wykorzystanie Internetu do realizacji zadań PR w administracji publicznej ; Internet w systemie komunikacji jednostek samorządu terytorialnego z otoczeniem. Doświadczenia podkarpackich samorządów ; Kolor w obrazie politycznym ; Multimedialny obraz polityki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi zmodyfikowaną i uzupełnioną część rozprawy doktorskiej.
Bibliografia na stronach [283]-306. Indeks.
R. I. HISTORIA POLSKIEJ KRONIKI FILMOWEJ: 1. Geneza i tradycje kroniki filmowej ; 2. Twórcy ; R. II. OBRAZY PAŃSTWA: 1. Ustrój państwa ; 2. Liderzy partyjni ; R. III. OBRAZY SPOŁECZEŃSTWA: 1. Robotnicy ; 2. Chłopi ; 3. Inteligencja i środowiska twórcze ; 4. Duchowieństwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-323(438) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109041 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dobra zmiana. Czyli jak rządzić światem za pomocą słów. Katarzyna Kłosińska - polski językoznawca i doktor habilitowany nauk humanistycznych, wraz z Michałem Rusinkiem - literaturoznawcą, pisarzem i tłumaczem, wzięli na warsztat język „dobrej zmiany”, czyli polityków Prawa i Sprawiedliwości. Co z tego wyniknęło? Sprawdź to w książce pod tytułem „Dobra zmiana. Czyli jak się rządzi światem za pomocą słów”. Język władzy w Polsce Jakim językiem posługują się rządzący - prezydent, premier, ministrowie i posłowie partii rządzącej? Dowiedz się tego z pozycji „Dobra zmiana. Czyli jak się rządzi światem za pomocą słów”. Jej autorzy wzięli na warsztat język osób rządzących krajem na przestrzeni ostatnich lat, dokładnie od 2015 do 2019 roku. W swojej publikacji zawarli wyniki szczegółowych badań, jakie poczynili i obserwacji, które dotyczą pojęć i zwrotów, których politycy używali najczęściej. Tak powstał niecodzienny słownik języka władzy okresu panowania PiS-u. Książka udowodni Ci, że być może i Ty na co dzień sięgasz po język rządzących, choć nie zdajesz sobie z tego sprawy. Bezwiednie język ten przenika do mowy codziennej Polaków, w ten sposób wpływając na naszą rzeczywistość. Zajrzyj do słownika władzy i zobacz, czy znasz pojęcia przedstawione przez Kłosińską i Rusinka. [www.empik.com, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111155 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej