Komunikacja polityczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje naukowe
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(36)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Autor
Sokołowski Marek (1962- )
(4)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(3)
Furman Wojciech (1946- )
(2)
Hofman Iwona
(2)
Jabłoński Wojciech
(2)
Kuca Paweł (1975- )
(2)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(2)
Rusinek Michał (1972- )
(2)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Brodzińska-Mirowska Barbara
(1)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Butkiewicz Magdalena (1986- )
(1)
Fras Janina
(1)
Goćkowski Janusz (1935- )
(1)
Guławska-Gawkowska Małgorzata
(1)
Habura Miłosz
(1)
Höffner Marta
(1)
Jacuński Michał
(1)
Jaworowicz Magdalena
(1)
Jaworowicz Piotr
(1)
Jeziński Marek
(1)
Jędrzejski Łukasz
(1)
Kristanova Evelina (1970- )
(1)
Kłosińska Katarzyna
(1)
Lusińska Anna
(1)
Maj Ewa (1957- )
(1)
Matczak Marcin (1976- )
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Murray Douglas (1979- )
(1)
Nowak Jakub (1981- )
(1)
Nowak Jakub (politolog)
(1)
Ociepka Beata (1964- )
(1)
Pawłowski Grzegorz (filolog)
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Płatek Paweł (1975- )
(1)
Rzepecka Marta
(1)
Szalkiewicz Wojciech Krzysztof (1965- )
(1)
Szczepański Dominik
(1)
Thompson John B
(1)
Łęcicki Grzegorz (1958- )
(1)
Żurawski Jakub
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
angielski
(1)
Temat
Kobieta
(5249)
Literatura polska
(4584)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3692)
Komunikacja polityczna
(-)
Rodzina
(3673)
II wojna światowa (1939-1945)
(3063)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2561)
Relacje międzyludzkie
(2450)
Powieść polska
(2399)
Zwierzęta
(2395)
Tajemnica
(2119)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1874)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1563)
Żydzi
(1540)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1447)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1311)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1299)
Życie codzienne
(1249)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1168)
Powieść angielska
(1136)
Dzieci
(1119)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(991)
Władcy
(991)
Ludzie a zwierzęta
(986)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(947)
Trudne sytuacje życiowe
(944)
Literatura dziecięca polska
(942)
Historia
(903)
Duchowieństwo katolickie
(889)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(856)
Zabójstwo
(853)
Chłopcy
(842)
Opowiadanie polskie
(841)
Turystyka
(824)
Koty
(818)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Policjanci
(793)
Dziecko
(790)
Sekrety rodzinne
(790)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(731)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(695)
Uprowadzenie
(690)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(658)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Muzyka
(647)
Religia
(643)
Etyka
(641)
Miasta
(640)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(617)
Walka dobra ze złem
(614)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Powieść obyczajowa polska
(602)
Sztuka polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: dzieło
SB a Lech Wałęsa
(2)
Nowiny (czasop.)
(1)
Polska Kronika Filmowa
(1)
Super Nowości (czasop.)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(7)
2001-0
(5)
1989-
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Euroregion Tatry
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Twitter
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Publicystyka
(3)
Antologia
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Felieton
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Językoznawstwo
(5)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Indeks.
Dobra zmiana. Czyli jak rządzić światem za pomocą słów. Katarzyna Kłosińska - polski językoznawca i doktor habilitowany nauk humanistycznych, wraz z Michałem Rusinkiem - literaturoznawcą, pisarzem i tłumaczem, wzięli na warsztat język „dobrej zmiany”, czyli polityków Prawa i Sprawiedliwości. Co z tego wyniknęło? Sprawdź to w książce pod tytułem „Dobra zmiana. Czyli jak się rządzi światem za pomocą słów”. Język władzy w Polsce Jakim językiem posługują się rządzący - prezydent, premier, ministrowie i posłowie partii rządzącej? Dowiedz się tego z pozycji „Dobra zmiana. Czyli jak się rządzi światem za pomocą słów”. Jej autorzy wzięli na warsztat język osób rządzących krajem na przestrzeni ostatnich lat, dokładnie od 2015 do 2019 roku. W swojej publikacji zawarli wyniki szczegółowych badań, jakie poczynili i obserwacji, które dotyczą pojęć i zwrotów, których politycy używali najczęściej. Tak powstał niecodzienny słownik języka władzy okresu panowania PiS-u. Książka udowodni Ci, że być może i Ty na co dzień sięgasz po język rządzących, choć nie zdajesz sobie z tego sprawy. Bezwiednie język ten przenika do mowy codziennej Polaków, w ten sposób wpływając na naszą rzeczywistość. Zajrzyj do słownika władzy i zobacz, czy znasz pojęcia przedstawione przez Kłosińską i Rusinka. [www.empik.com, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Początki działalności patriotycznej Związku Dziennikarzy Polskich w latach 1909-1918 / Katarzyna Drąg. "Od świadomości do zaangażowania". "Gość Niedzielny" (1923-1926) / Ks. Rafał Śpiewak. "Dla cenzorów nie byliśmy elitarni" - o ingerencjach cenzorskich i grze z cenzurą na łamach "Tygodnika Powszechnego" w latach 1945-1953 / Małgorzata Strzelecka. Instytut Wydawniczy PAX w latach 1949-1989 - największe wydawnictwo o profilu katolickim w Polsce pod rządami komunistów / Cecylia Kuta. Wydział Kultury KC PZPR wobec spraw książki w schyłkowym okresie PRL / Dariusz Jarosz. Rynek książki drugiego obiegu wydawniczego w Polsce w latach 1976-1989/1990. Przyczynek do analizy ilościowo-jakościowej / Cecylia Kuta. "Słowo Narodowe" (1989-1991). Pierwsze legalne powojenne pismo obozu narodowego w Polsce / Anna Szwed-Walczak. Rola mediów w ewangelizacji. Wybór wypowiedzi św. Jana Pawła II / Ks. Mariusz Frukacz. Komunikowanie polityczne w wybranych polskich portalach o tematyce religijnej (2019-2020) / Ks. Rafał Leśniczak. Język instrumentem walki politycznej we współczesnej Polsce / Katarzyna Forst.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 299-315.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Gdański
R. 1. KOMUNIKOWANIE A MARKETING: 1. Komunikacja a komunikowanie i komunikowanie się - rozważania definicyjne ; 2. Komunikacja a marketing ; R. 2. KOMUNIKOWANIE A MARKETING SPOŁECZNY: 1. Marketing społeczny ; 2. Komunikowanie w marketingu społecznym ; R. 3. Komunikowanie społeczne za pomocą kampanii: 1. Kampanie społeczne -wybrane aspekty ; 2. Komunikowanie kampaniami a władza ; R. 4. MARKETING SPOŁECZNY I JEGO WYKORZYSTANIE W POLSKIEJ POLITYCE: 1. Marketing społeczny w komunikowaniu rządowym w Polsce ; 2. Wykorzystywanie w polskim komunikowaniu rządowym narzędzi marketingu społecznego ; R. 5. ANALIZA RZĄDOWYCH INFORMACYJNYCH KAMPANII SPOŁECZNYCH: 1. Problem, czyli tematyka kampanii ; 2. Nadawca, czyli działania Departamentu Pożytku Publicznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w przedmiocie wolontariatu ; 3. Realizacja kampanii społecznej ; 4. Cel, hasło, czas i zasięg kampanii ; 5. Odbiorca, czyli grupy docelowe podstawowe i poboczne ; 6. 4P kampanii "Nigdy nie jest za późno, by spełniać marzenia" ; 7. Partnerstwo, czyli piąte P ; 8. Ocena kampanii i jej skuteczności ; R. 6. KAMPANIE SPOŁECZNE POLSKICH RZĄDÓW W LATACH 1994-2015. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ: 1. Jak badać komunikowanie rządowe za pomocą informacyjnych kampanii społecznych, czyli założenia metodologiczne ; 2. Kampanie społeczne w służbie polskiego rządu w latach 1994-2015 -analiza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107490 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [577]-606. Indeks.
Streszcz. ang.
TWÓRCY KOMUNIKOWANIA POLITYCZNEGO I ICH KOMPETENCJE: Ideolodzy, publicyści, propagatorzy: dwa pokolenia ; Kompetencje w zakresie określenia misji, wartości i strategii działania ; Kompetencje organizacyjne ; Kompetencje językowe. ODBIORCY KOMUNIKATÓW POLITYCZNYCH: Identyfikacja grup docelowych ; Odbiorca zbiorowy: naród ; Odbiorca indywidualny o profilu społeczno-zawodowym ; Odbiorca indywidualny o profilu przestrzennym. ŚRODKI I TECHNIKI PRZEKAZU KOMUNIKATÓW POLITYCZNYCH: Prasa ; Wydawnictwa ideowo-polityczne ; Twórczość literacka ; Symbolika partyjna, rytuały, hasła polityczne. WIZERUNEK WŁASNY FORMACJI POLITYCZNEJ: Tożsamość formacji politycznej ; Kreacja wizerunkowa Romana Dmowskiego ; Wszechpolscy bohaterowie narodowej wyobraźni ; Obrona wizerunku. WIZERUNKI WROGÓW POLITYCZNYCH: Katalog wrogów politycznych ; Wróg osobowy ; Wrogowie wszechobecni ; Wrogowie zewnętrzni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kraj, w którym umrę / Marcin Matczak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2023. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Myślenie o śmierci daje dobrą perspektywę. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak będzie wyglądała Polska bez was? Za 50, 60 czy 100 lat? Czy zapanuje w niej chaos polityczny i moralny, a w badaniach opinii publicznej wszyscy będą mówić, że stracili sens życia? Czy raczej chaos ktoś zastąpi zamordyzmem - porządkiem narzuconym siłą? A może nie będzie tak źle? Czy nieuchronnie staczamy się w skrajności? Jakie są konsekwencje tego, że uśmierciliśmy Boga? Jak nowe technologie, mem i beka stały się terapiami, dzięki którym próbujemy sobie radzić z rzeczywistością? Dlaczego emocje wyparły racjonalne myślenie i jak bardzo jest to niebezpieczne? Czy unikacze różnorodności mogą się dogadać z jej piewcami? W nowej książce Marcin Matczak próbuje zrozumieć, jak zmienia się Polska pod wpływem przenikającej nasze życie publiczne propagandy nienawiści. Wyjaśnia, że szaleństwo polaryzacji i dążenie do wzajemnego unicestwienia nikomu nie przyniosą korzyści. Obnaża techniki, którymi posługują się populiści - zarówno prawicowi, jak i lewicowi - demaskuje ich działania, markujące tworzenie lepszej przyszłości, a w istocie prowadzące do destrukcji. [Wydawnictwo Znak, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [290]-307.
Streszcz. ang.
I. SPOŁECZNE UŻTKOWANIE MEDIÓW JAKO PRZESŁANKA DEMOKRACJI MEDIALNEJ: Charakter i cechy współczesnej publiczności medialnej ; Społeczna i indywidualna recepcja zawartości mediów ; Aspekty funkcjonalne: motywy korzystania z mediów ; Aspekty procesualne: selekcja zawartości ; Aspekty strukturalne: indywidualne i środowiskowe uwarunkowania odbioru. II. DEMOKRACJA MEDIALNA W MYŚLI MEDIOZNAWCZO-KOMUNIKOLOGICZNEJ: Baza demokracji medialnej: światowy rozwój mediów ; Polityka a media: modele wzajemnych relacji ; Komunikowanie polityczne a demokracja ; Polityka a teoria demokracji ; Rozumienie demokracji medialnej. III. KONSTRUKTYWISTYCZNE ASPEKTY DEMOKRACJI MEDIALNEJ: Medialna konstrukcja rzeczywistości ; Dziennikarstwo polityczne jako (re)konstrukcja polityki ; Public relations jako konstrukcja pożądanej rzeczywistości ; Pojęcie i istota medializacji ; Medializacja polityki ; Medializacja organizacji politycznych. Teoria i praktyka. IV. OPINIA PUBLICZNA JAKO ARENA DEMOKRACJI MEDIALNEJ: Opinia publiczna w procesie zmian ; Klasyczne koncepcje ujmowania opinii publicznej ; Opinia publiczna jako produkt nowych technologii komunikacyjnych ; Koncepcja alternatywnej opinii publicznej ; Pozamedialne czynniki opinii publicznej. V. TEORETYCZNE ASPEKTY ENTERTAINIZACJI POLITYKI: Społeczeństwo medialne ; Politainment ; Komunikacja skandalizacyjna ; Entertainizacja polityki w medioznawstwie polskim. VI. POLITYCZNY MANAGEMENT KOMUNIKACYJNY: Polityczny public relations ; Teoretyczno-praktyczne aspekty walki wyborczej ; Komunikacja w kampaniach wyborczych ; Komunikacyjno-wyborczy potencjał Internetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The war on the West" 2022.
Na okładce: Najwyższy czas obalić niespójne argumenty krytyków Zachodu.
Dlaczego tak skupiamy się na grzechach zachodniej cywilizacji, skoro w tej chwili w Chinach działają obozy koncentracyjne? Krytyczne podejście do zachodniej kultury jest ostatnio bardzo modne. Czasami jest to niewątpliwie potrzebne, jednak w wielu przypadkach antyzachodnia retoryka podkopuje fundamenty naszej cywilizacji. W końcu, jeśli odrzucamy idee Kanta, Hume'a i Milla z powodu ich opinii na temat rasy, to czy nie powinniśmy odrzucić również Marksa, w którego pracach jest tak wiele rasistowskich i antysemickich wątków? Ameryka ma problem z rasizmem, ale to samo można powiedzieć o Bliskim Wschodzie i Azji. Co gorsza, korzyści z tej sytuacji odnoszą wrogowie demokracji i łamiące prawa człowieka reżymy, które dzięki temu starają się odwrócić uwagę od swoich przestępstw. Mordujący własny naród dyktatorzy chętnie powtarzają modne hasła i retorykę ruchów antyrasistowskich, jednocześnie wzmacniając swoje autorytarne rządy. Jeśli chcemy, by Zachód przetrwał, musimy go bronić. W swojej najnowszej książce Douglas Murray występuje w obronie zachodniej cywilizacji. Pokazuje, jak wielu ludzi o dobrych intencjach zostało oszukanych przez obłudną antyzachodnią retorykę, oraz obala niespójne argumenty krytyków Zachodu. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polityki sieciowej popkultury / Jakub Nowak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 462 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 427-453. Indeks.
CZ. I. PODSTAWY TEORETYCZNE: R. 1. KONTEKSTY ANALIZY: 1. Triada polityka-media-kultura i jej implikacje ; 2. Dwie lupy, czyli pożytki z interdyscyplinarności ; 3. O kilku problemach z badaniem współczesnych kultur popularnych online ; R. 2. KLUCZOWE KATEGORIE: 1. Nowa rzeczywistość, stara (?) teoria ; 2. Stuart Hall: odkurzanie elementarza ; 3. Hall a Foucault: artykulacja - ideologia - dyskurs – władza ; 4. O definiowaniu kultury popularnej ; R. 3. METODY BADAWCZE: CZĘŚĆ II. NOWE MEDIA (STRATEGIE): R. 4. NOWE MEDIA JAKO KULTUROWY KONSTRUKT: 1. Medialność a mediacja: media jako społeczne praktyki ; 2. Nowe, nowe nowe i jeszcze nowsze media ; 3. Problemy z etykietami i perspektywą ; 4. Kulturowa dyspersja i radykalna dekontekstualizacja ; R. 5. SIECIOWY PRZEMYSŁ KULTURY: 1. Dialektyka pojęcia przemysłu kultury ; 2. Rynki i prawo autorskie - kilka uwag ; 3. Kulturowa gospodarka sieciowych przemysłów: stare modele w nowych czasach ; R.6. HEGEMONIE SIECI: 1. Dyskursy nowych mediów ; 2. Oprogramowanie jako technologia codzienności ; 3. Maszyna widzialności i władza ; CZ. III. KULTURY POPULARNE (TAKTYKI): R. 7. POPKULTURA ONLINE: KONTEKSTY: 1. Sieciowa mediatyzacja popkultury ; 2. Popkulturyzacja mediów ; R. 8. GATUNKI I PRAKTYKI: 1. Asymetryczna dialektyka mediów a specyfika gatunków online ; 2. Z modelu Halla (1): infrastruktura techniczna + stosunki produkcji ; 3. Z modelu Halla (2): struktury wiedzy ; 4. O nieprzyzwoitości sieciowej popkultury ; R. 9. POLITYKA I POPKULTURA: POWAŻNA ZABAWA W PROTEST: 1. (Nowe) media protestu ; 2. Tożsamość a kultura sprzeciwu ; CZ. IV. PODSUMOWANIA I INTERPRETACJE: R. 10. NOWA SIECIOWA POPKULTURA: 1. O aparacie instytucjonalnym nowych mediów ; 2. Problematyczne uczestnictwo ; 3. Koszty uczestnictwa: polityczna ekonomia popkultury online ; R. 11. POLITYKA REPREZENTACJI ONLINE: 1. Awers: potężne i tajemnicze nowe media ; 2. Rewers: sieć jako medium artykulacji ; R. 12. NOWA POLITYKA: Nowe media jako przestrzeń aktywności politycznej ; Wyzwania nowych hegemonii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [241]-262. Indeks.
R. 1 ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: 1. Nowe media jako przedmiot badań naukowych: Nowe media – definicje: Wybrane społeczne i komunikacyjne aspekty nowych mediów ; 2. Komunikowanie medialne i polityczne na przełomie tysiącleci: Systemy komunikowania masowego u progu XXI wieku ; Nowe komunikowanie polityczne: Aktywność obywateli w społeczeństwie informacyjnym ; Aktywność obywateli - aspekty teoretyczne ; Teorie społeczeństwa informacyjnego ; R. 2 DEBATA PUBLICZNA: 1. Debata i sfera publiczna - perspektywa teoretyczna: Definicje ; Nowe media w teorii sfery publicznej – wprowadzenie ; 2. Charakterystyka nowych mediów jako przestrzeni obywatelskiej debaty: Racjonalność ; Refleksyjność ; Nastawienie na dialog ; Szczerość ; 3. Nowe media jako poszerzenie sfery publicznej: Pola poszerzenia ; Nowy medialny ekosystem ; 4. Nowa sfera publiczna: ograniczenia: Dostęp ; Brak równości uczestników debaty ; Komercjalizacja ; Dezinformacja ; R. 3 MOBILIZACJA POLITYCZNA: 1. E-mobilizacja - perspektywa teoretyczna: Definicje i klasyfikacje ; Cechy e-mobilizacji ; 2. Podmioty e-mobilizacji: Organizacje społeczne i polityczne ; Nowe ruchy społeczne ; 3. Przejawy e-mobilizacji: Transnarodowe usieciowienie aktywizmu ; Glokalna e-mobilizacja ; Haktywizm ; R. 4 WYBORY: 1. Nowe media w demokratycznych wyborach: Perspektywa e-demokratyczna ; Perspektywa marketingowa ; 2. E-kampanie: Rozwój e-kampanii ; Kampania przełomu - amerykańska kampania 2004 roku ; 3. Kampania wyborcza 2008 roku w USA: "Pierwsza prawdziwa e-kampania" ; Zmiany wzorców komunikacji politycznej w kampanii 2008 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97011 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3056)
Bibliogr. przy art.
Streszcz. ang.
Dyplomacja publiczna jako forma komunikowania międzynarodowego ; Dyplomacja w epoce informacji ; Filary zarządzania reputacją: dyplomacja publiczna w Europie Wschodniej z perspektywy public relations ; Dyplomacja publiczna - polskie doświadczenia z okresu wchodzenia do Unii Europejskiej ; Polska dyplomacja kulturalna ; Zimnowojenne korzenie niemieckiej dyplomacji publicznej - rola fundacji politycznych ; Niemieckie rozumienie dyplomacji publicznej ; Dyplomacja publiczna z amerykańskiej perspektywy ; Specyfika szwajcarskiej dyplomacji publicznej ; Efekt CNN a interwencja humanitarna w Somalii. Wpływ mediów na politykę zagraniczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dotyczy dzienników regionalnych woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. KSZTAŁCENIE: Studia dziennikarskie - pomiędzy europejskimi wymogami a polskim systemem oświatowym ; Wpływ zmian w funkcjonowaniu mediów na kształcenie dziennikarzy ; Perspektywy etyki dziennikarskiej. II. MIEJSCA: Dziennikarz w przestrzeni medialnej ; Jakie sa gazety regionalne? Ewolucja tematyczna dzienników regionalnych na przykładzie woj. Podkarpackiego ; dziennikarz w gminie, powiecie, województwie. Ewolucja zawodu w PRL i w II RP ; O roli i znaczeniu Internetu w kontekście zmian modelu dziennikarskich źródeł informacji . III. EMOCJE: Między flirtem a wojną - neosemantyzm w tekstach prasowych p profilu politycznym. Stan aktualny i perspektywy ; Tragedia narodowa, społeczeństwo i media ; Tragedia smoleńska w polskich mediach elektronicznych (pierwsze tygodnie) ; O spotach wyborczych jako substancje dyskursu politycznego. IV. ZARZĄDZANIE: Dziennikarstwo radiowe - przyszłość profesji ; Promocja ośrodków akademickich w oczach prasy lokalnej ; Zarządzanie wiedzą i informacją w przedsiębiorstwie prasowym ; Zarządzanie organizacją medialna a praca grup dziennikarskich i pojedynczych dziennikarzy ; Zarządzanie w mediach - od cyfryzacji do specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ptak Dodo czyli Co mówią do nas politycy / Michał Rusinek. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2023. - 314, [5] stron ; 21 cm.
Informacja czy propaganda? Michał Rusinek rozbraja język polityków (nie tylko przed wyborami). "Dziady” i dziadersi. Odmieniane przez wszystkie przypadki lex Czarnek i Polski Ład. Wojna. Dobra zmiana? Słowa, które docierają do naszych uszu ze wszystkich stron. Zakażają rozmowy przy stole, przenikają niepostrzeżenie do języka dzieci, zniekształcają widzenie świata. Jak się przed nimi bronić? Myśleć samodzielnie i nie dać się uśpić. Michał Rusinek od lat uważnie wsłuchuje się w język polityków, wyjaśnia rządzące nim mechanizmy i alarmuje, byśmy sami byli czujni. Wie, że manipulacji w przestrzeni publicznej nie da się za bardzo zmierzyć (chyba że w sasinach), ale przekonuje, że można ją zdemaskować i rozbroić. Czy nauczy nas to odróżniać informację od propagandy? Nie potwierdzamy, nie zaprzeczamy. Ale wiedza o tym wszystkim należy nam się jak psu… micha! [www.znak.com.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 172-[181].
Richard Nixon the Political Orator: Education ; Richard Nixon the Cold Warrior: The Rhetoric of Political Campaigns, Congressional Hearings and Debates ; Richard Nixon the Cold War Envoy: The Rhetoric of Goodwill Trips and Political Campaigns ; Richard Nixon the Cold War Crusader: The Rhetoric of Political Survival and Revival ; Richard Nixon the Cold War Negotiator: The Rhetoric of Presidential Leadership in American Foreign Affairs ; Richard Nixon the Cold War Diplomat: The Rhetoric of Peace.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media a komunikowanie polityczne / red. nauk. Marek Sokołowski. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2009. - 366, [1] s. : faks., fot., wykr. ; 23 cm.
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: Public relations w polityce. Ujęcie krytyczne ; Polityczne public relations - o trudnościach pojęciowych ; Kultura polityczna elit jako determinanta manipulacji medialnej ; Błazen, bulterier, tygrysica. Strategie komunikacyjne politycznych ekstremistów ; Informacja w telewizyjnej reklamie politycznej ; Ewolucja medialnego wizerunku polityka na przykładzie zdjęć Andrzeja Leppera zawartych we "Wprost" oraz w "Przeglądzie" ; Barack Obama w ujęciu prasy francuskiej (dziennik "Le Monde") ; Językowa siła rażenia. Kaczyński i Tusk - analiza porównawcza exposé premierów ; Abdykacja rozumu. Czerwcowa debata na łamach "Gazety Wyborczej" o książce Sławomira Cenckiewicza i Piotra Gontarczyka "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Manipulacje w mediach na przykładzie recepcji raportu o WSI w "Gazecie Wyborczej" ; Manipulacje nastrojami wojennymi w mediach hitlerowskich. II. POLITYCZNE ASPEKTY INTERNETU: Interent jako remedium na kryzys demokracji. Historia pewnego złudzenia ; Zarządzanie reputacją w Internecie - aspekty społeczne i polityczne ; "Tyle razy głosowałam i nic z tego nie wynika" - przyczyny absencji wyborczej osób młodych a wpływ Internetu na zwiększenie udziału w głosowaniu ; Internetowe portale informacyjne: analiza z użyciem zautomatyzowanych narzędzi badawczych (i pierwsze wyniki) ; Wikipedia jako scena walki politycznej: strategie politycznych ataków oraz obrony przed upolitycznieniem projektu ; Muzyka tożsamościowa jako przejaw aktywności społecznej w nowych realiach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Medialna)
Bibliogr. przy pracach.
1.JĘZYK KOMUNIKACJI POLITYCZNEJ: Język propagandy PRL a język mediów III i IV RP. Niektóre aspekty psychologiczne i magiczno-religijne ; Wściekły atak katoprawicy na jeszcze bardziej lewicową wiedźmę. Analiza językowa tekstów blogów polityków ; Rządy układu. Obraz przeciwnika politycznego w publicystyce "Naszego Dziennika" w kampanii wyborczej 2005 ; Wartościowanie w języku polityki. Na materiale tekstów parlamentarnej kampanii wyborczej 2005. 2. KRZYWE ZWIERCIADŁO? MEDIA A RZECZYWISTOŚĆ SPOŁECZNA RP: Media a polityka. System i praktyka ; Model współczesnej telewizji publicznej ; Dziennikarz lokalny w obliczu interesów politycznych i biznesowych redakcji ; Medialny obraz przestępczości oraz jego oddziaływanie na kształt realizowanej polityki karnej ; Społeczny i medialny wizerunek polskich neonazistów ; Polska scena polityczna pod lupą mediów. Na podstawie programu telewizyjnego "Szkło kontaktowe". 3. MANIPULACJA W MEDIACH. PROPAGANDA CZY POLITYCZNY RP?: Nowe media jako nowe formy komunikowania politycznego i nowe formy "dyscyplinującej technologii władzy" ; Media w komunikacji społecznej. Informacja, czy celowa manipulacja? ; Media w zarządzaniu wizerunkiem partii politycznej i jej liderów ; Niezależne media? Deklaracje i rzeczywistość ; Aktorzy polityczni - kreacja medialna a refleksja młodzieży ; Zarządzanie sytuacją kryzysową - model lepperowski ; Techniki perswazji ugrupowań politycznych w kampanii samorządowej 2006 roku. Analiza zawartości witryn internetowych ; Odzwierciedlenie rzeczywistych poglądów, czy czysta propaganda - blogi polityków ; Gry komputerowe jako środek manipulacji w internecie. 4. MEDIA A POLITYKA. KONFLIKT CZY WSPÓŁZALEŻNOŚĆ?: Ani pierwsza, ani czwarta ; Cisi i Gęgacze. Czy historia musi się powtarzać? Tragifarsa w dwóch odsłonach z prologiem i epilogiem ; Wolność prasy. Złudzenia - oczekiwania - rzeczywistość ; Media publiczne w procesie politycznym. Między niezależnością a uległością ; Media i polityka. Interreferencyjna koncepcja mediatyzacji ; Konstytucyjne i ustawowe rozstrzygnięcia dotyczące prawa dostępu do informacji publicznej ; Rola mediów w systemie komunikowania politycznego. Ujęcie konstruktywistyczno-systemowe ; Dziennikarstwo śledcze ; Prawne granice krytyki prasowej polityków ; Liderzy polityczni i media w epoce synopticonu, postpolityki i metawładzy ; Polityka a czasopisma dla młodzieży. Między globalizmem a nacjonalizmem ; Konflikt czy współpraca? Relacje władz miejskich i mediów na poziomie lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-251. Indeks.
Spis treści także ang.
I. PODEJŚCIA BADAWCZE W MEDIOZNAWSTWIE: 1. Komunikacja społeczna a komunikacja medialna. Zagadnienia terminologiczne ; 2. Komunikacja polityczna ; 3. Filozofia mediów ; 4. Nauka o komunikowaniu. Przedmiot, cel i zakres ; 5. Prasoznawstwo ; 6. Polski wkład w badania nad mediami ; 7. Przekaz w mediach ; 8. Komunikacja masowa ; 9. Analiza tekstów medialnych ; 10. Podejście psychoanalityczne ; 11. Filmoznawstwo ; 12. Teoria literatury. II. DYSCYPLINY NAUKOWE BADAJĄCE MEDIA: 1. Socjologia prasy ; 2. Studia nad propagandą ; 3. Radioznawstwo ; 4. Socjologia filmu ; 5. Socjologia telewizji ; 6. Studia feministyczne a media ; 7. Socjologia wizualna ; 8. Pedagogika medialna ; 9. Brytyjskie studia kulturowe nad mediami ; 10. Psychologia mediów. III. TEORETYCY I BADACZE KOMUNIKOWANIA: 1. Harold Lasswell i amerykańska szkoła badań nad mediami ; 2. Robert Merton i rozwój mass media resarch ; 3. Teoria mediów Dennisa McQuaila ; 4. Rola mediów w rozwoju cywilizacji. Koncepcja Harolda Innisa ; 5. Medialne utopie Marshalla McLuhana ; 6. Filozofia mediów Derrica de Kerkhove'a ; 7. Interakcjonizm Ervinga Goffmana a badania mediów ; 8. Semiotyczny model komunikowania Umberto Eco ; 9. Krytyka telewizji Neila Postmana ; 10. Jeana Baudrillarda koncepcja rozumienia mediów ; 11. Talcott Parson i amerykański funkcjonalizm w nauce o komunikowaniu ; 12. Teoria działania komunikacyjnego Jürgena Habermasa ; 13. Socjologia Internetu. Badania Manuela Castellsa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Bibliografia na stronach [347]-369. Indeks.
R. I. JĘZYK POLITYKI, JĘZYK POLITYKÓW: 1. Badania nad dyskursem ideologicznym ; 2. Nowomowa. Redukowanie języka ; 3. Retoryka nienawiści ; R. II. MIĘDZY III RZECZYPOSPOLITĄ A POLSKĄ "DOBREJ ZMIANY": 1. Narodziny i konwulsje IV RP (2005-2007) ; 2. III RP. Reaktywacja (2007-2015) ; 3. Rzeczpospolita dobrej zmiany (2015-2019). Poszukiwania (nowego?) uniwersum ; R. III. WOJNA POLSKO-POLSKA. SYMBOLICZNA CZY IDEOLOGICZNA ZMIANA FRONTU?: 1. "Casus belli". Pierwsza próba sił, pozycjonowania przeciwnika ; 2. Podstawy ideologiczne. Polska liberalna vs Polska solidarna ; 3. Rzeczpospolita obojga plemion. Epitety, etykiety, inwektywy ; R. IV. MOWA POGARDY. SZLACHETNI MY I GROŹNI ONI: 1. "Invectiva oratio". Nienawiść w języku polityki ; 2. Kto zaczął? W poszukiwaniu źródeł politycznego konfliktu ; 3. Odzyskiwanie godności. Polaryzowanie społeczeństwa ; R. V. KONTRRZECZYWISTOŚĆ MEDIALNA. INFORMACJA W CZASACH POSTPRAWDY: 1. Zawłaszczenie mediów publicznych. Kiedy rozpoczął się proces polityzacji mediów w Polsce? ; 2. Dziennikarze niepokorni. Szturmowe brygady walczące o prawdę" ; 3. Bejsbol propagandy. Ideologia zamiast informacji ; R. VI. NEKROPOLITYKA. W STRONĘ NOWEJ "RZECZYWISTOŚCI EMOCJONALNEJ": 1. Kult smoleński. Stronniczy dyskurs medialny ; 2. Komisje sępoleńskie. Dochodzenie do prawdy ; 3. Sacrum i profanum. Budowanie mitu "niedokończonej misji" ; R. VII. WSTAWANIE Z KOLAN. ALTERNATYWNE WIZJE POLITYKI ZAGRANICZNEJ: 1. Odzyskanie MSZ. koniec z akceptacją symetrii ; 2. Inne spojrzenie na UE. Zielona wyspa czy kondominium? 3. Polska od bieguna do bieguna. gafy, wypadki, potknięcia ; R. VIII. POLITYKA SAUTÉ. STYL, FORMA I POTĘGA SMAKU: 1. Polskie nagrania. Polityka w wersji audio ; 2. "Koryto plus". Pokora, praca, umiar ; 3. Mieszkańcy dzikiego kraju. Ojczyzna-polszczyzna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest skandal? ; 2. Narodziny skandalu medialnego ; 3. Skandal jako wydarzenie medialne ; 4. Natura skandalu politycznego ; 5. Skandale o podłożu seksualnym w polityce ; 6. Skandale finansowe w polityce ; 7. Skandale związane ze sprawowaniem władzy ; Konsekwencje skandali.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Societas ; 19)
Tyt. okł. i grzb.: Internet jako współczesny środek elektronicznej komunikacji wyborczej.
Bibliogr. s. [223]-234. Indeks.
Tyt. okł. i grzb.: Internet jako współczesny środek elektronicznej komunikacji wyborczej.
Elektroniczne środki masowego przekazu ; Medialne komunikowanie wyborcze ; Polityczne i prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Internecie ; Internet w polskich kampaniach parlamentarnych 1997-2005 ; Internet w kampanii parlamentarnej w 2007 r. - studium przypadku ; Trzy spojrzenia na rolę i wykorzystanie Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia Profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Materiały z konferencji naukowej, 24 października 2019 r., Warszawa.
Bibliografia przy rozdziałach.
Przedmowa, Janusz Reykowski ; Wprowadzenie, Ida Kurcz, Piotr Szarota ; Teoretyczne i prawne definicje mowy nienawiści. Granice wolności słowa, Iwona Jakubowska-Branicka ; Biblijna nienawiść - przejawy, funkcje i możliwe uwarunkowania, Amadeusz Citlak ; Nienawiść jako czynnik kształtujący sferę symboliczną, Andrzej Leder ; Poza nienawiść. O emocjonalnym podłoży krzywdzącego języka Michał Wypych, Wiktor Soral, Michał Bilewicz ; Agresja werbalna w publicznych sporach polityków i jej społeczny odbiór, Krystyna Skarżyńska ; Od miłości do nienawiści i z powrotem. W którą stronę pójść?, Małgorzata Kościelska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108765 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej