Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(32)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(33)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Autor
Sokołowski Marek (1962- )
(4)
Filiciak Mirosław (1976- )
(2)
Kułakowska Małgorzata
(2)
Antas Anna
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Brodzińska Barbara (politologia)
(1)
Castells Manuel (1942- )
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Frużyńska Joanna
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Górska Monika (1964- )
(1)
Górska-Olesińska Monika (1976- )
(1)
Gąsowska Lidia
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Harkin James
(1)
Hofman Iwona
(1)
Hofmokl Justyna
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hornowski Tomasz
(1)
Jeziński Marek
(1)
Kaźmierczak Marek
(1)
Kinal Jarosław (1985- )
(1)
Krzysztoń Karolina
(1)
Kuligowski Waldemar (1972- )
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Machura Witold
(1)
Malicki Krzysztof (1979- )
(1)
Manovich Lev
(1)
Michałowski Piotr (1955- )
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Owczarek Bogdan (1943- )
(1)
Pasterska Jolanta
(1)
Pietruszewska-Kobiela Grażyna
(1)
Podracki Jerzy (1942- )
(1)
Regiewicz Adam (1972- )
(1)
Rykiel Zbigniew (1949- )
(1)
Sarama Maria
(1)
Szewc-Rogalska Alina
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Tarkowski Alek (1977- )
(1)
Wojtkowski Łukasz
(1)
Wolańska Ewa Małgorzata
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zawojski Piotr (1963- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Internet
(31)
Środki masowego przekazu
(14)
Kultura
(10)
Kultura masowa
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Kultura audiowizualna
(7)
Hipertekst i hipermedia
(5)
Multimedia
(4)
Cyberkultura
(3)
Język polski
(3)
Kobieta
(3)
Polityka
(3)
Reklama
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Edukacja medialna
(2)
Forum (informat.)
(2)
Informacja
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Literatura
(2)
Portale internetowe
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Public relations
(2)
Teatr polski
(2)
Wolność słowa
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Znak towarowy
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Agrobiznes
(1)
Almodóvar, Pedro (1949- )
(1)
Antropolodzy społeczni
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Atwood, Margaret (1939- )
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(1)
Bobkowski, Andrzej (1913-1961)
(1)
Bujnowski, Józef (1910-2001)
(1)
Celebryci
(1)
Chmielewski, Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Clubbing (socjol.)
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma
(1)
Decyzje
(1)
Doda (1984- )
(1)
Domosławski, Artur (1967- )
(1)
Domy kultury
(1)
Drukarstwo
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edytorstwo
(1)
Ekonomia
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka biznesu
(1)
Europejska Stolica Kultury
(1)
Facebook
(1)
Film
(1)
Film polski
(1)
Filologia polska
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gender
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Graffiti
(1)
Gretkowska, Manuela (1964- )
(1)
Gry fabularne
(1)
Górnośląski Związek Metropolitalny
(1)
Holokaust
(1)
Homoseksualizm
(1)
Identyfikacja biometryczna
(1)
Ideologia
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Insourcing
(1)
Inwektywy polskie
(1)
Jakość informacji
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Język niemiecki
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Kariera
(1)
Kaurismaki, Aki (1957-)
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Komizm
(1)
Komparatystyka
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja strategiczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt
(1)
Konkurencyjność
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Kapuściński non-fiction
(1)
Karpaccy górale
(1)
Kartoteka
(1)
Lalki w ogniu
(1)
My zdies' emigranty
(1)
Nowy Dzień (czasop.)
(1)
Penelopiad
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Przystupa
(1)
Sonnenjungfrau
(1)
Tajemnice Soliny
(1)
Teoria czystej formy we własnym komentarzu Gombrowicza
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Za wrotami cudów
(1)
Temat: czas
2001-0
(11)
1989-
(7)
1901-
(5)
2001-
(3)
1918-
(2)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Bieszczady
(2)
Białoruś
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Koniaków (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Tanzania
(1)
Ukraina
(1)
Ulanów (woj. podkarpackie, pow. niżański, gm. Ulanów ; okolice)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląsk
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Literatura
(5)
Gry komputerowe
(4)
Programy telewizyjne
(4)
Blogi
(3)
Film
(2)
Literatura elektroniczna
(2)
Literatura polska
(2)
Audycje radiowe
(1)
Czasopisma dla rodziców polskie
(1)
Czasopisma katolickie polskie
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Dramat niemiecki
(1)
Dramat polski
(1)
Fanfikcja
(1)
Felieton polski
(1)
Film animowany
(1)
Gazety brukowe polskie
(1)
Heavy metal
(1)
Komiksy
(1)
Literatura grozy
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść kanadyjska
(1)
Powieść kryminalna szwedzka
(1)
Powieść polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Słuchowiska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Indeks.
O grach, czyli o kulturze współczesnej ; Zabawa i komunikacja ; Nowe media i gry komputerowe ; Gry sieciowe: klasyfikacja i teorie ; Przemierzając Norrath. O masowej grze sieciowej EverQuest ; E-sporty i tworzenie znaczeń poza grą ; Człowiek wobec nowych mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 248-[262].
I. KTO OPOWIE NAJLEPSZĄ HISTORIĘ, WYGRYWA: Sztuka przetrwania ; Początek i koniec kina ; Narodziny reportażu ; Powrót kina ; Opowieść w chmurze ; Sens w bezsensie ; Subiektywnie czy obiektywnie, rzecz ujmując? ; II. POWIEDZ MI, JAKĄ WYBIERASZ ROLĘ, A POWIEM CI, JAK OPOWIADAĆ. OSIEM RÓL REPORTERA: Reportaż wydarzeniowy - reporter: świadek bezpośredni ; Reportaż interwencyjny - reporter: obrońca, adwokat ; Reportaż śledczy - reporter: detektyw, prokurator ; Reportaż problemowy - reporter: diagnostyk, przewodnik ; Reportaż portret - reporter: artysta ; Reportaż podróżniczy - reporter: odkrywca ; Duży reportaż - reporter: tłumacz rzeczywistości ; Reportaż wydarzeniowy ; Reportaż interwencyjny ; Reportaż śledczy ; Reportaż problemowy ; Reportaż portret ; Reportaż podróżniczy – travellogue ; Duży reportaż {grand reportage) ; Ósma rola. Reżyser ; III. CO? SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI: Temat: esencja reportażu ; Radar i lupa, czyli gdzie znaleźć temat ; Media społecznościowe ; Skorowidz reportera ; Wstępna dokumentacja ; Drugi etap dokumentacji ; Reportaż: "wypowiedź na temat" ; Kurs i ster ; Bohater i "co go boli" ; Bohater-opowieść i bohater-metafora ; Protagonista ; Antagonista ; Rozmowa dokumentacyjna - sztuka słuchania ; Anatomia wywiadu reportażowego ; Sztuka pytania ; Wstępny montaż wywiadu ; Akcja w reportażu ; Akcja: prosta, zawikłana, epizodyczna ; Akcja dynamiczna i statyczna ; Rola konfliktu ; JA kontra JA, JA kontra ON, JA kontra ONI. JA kontra ŻYWIOŁ, JA kontra LOS ; IV. KTO? POZWÓL, ŻE OPOWIEM, CZYLI O NARRATORZE REPORTAŻU: Narracja autorska ; Narrator bezpośredni – JA ; Narrator pośredni ; Narracja postaciowa ; V. KOMU? PO OBU STRONACH EKRANU: Pokaż mi twój świat, a powiem kim jesteś ; Zobaczyć, zrozumieć, przeżyć... ; Poczuć więź ; VI. JAK? JĘZYK VIDEO OD KUCHNI: Przez oczy do serca. mpozycja obrazu: Kontury i bryły ; Światło: wyzwalacz głębi ; Kontrast światłocienia ; Kolor i kąt padania światła ; Perspektywa w przestrzeni ; Perspektywa w ruchu ; Nakładające się plany ; Proporcje ; Odbicia i cienie ; Głębia ostrości ; Spojrzenie z lotu ptaka ; Perspektywa żabia ; Od kadru do sekwencji, czyli gramatyka języka filmowego ; Kadr jak litera ; Kamera na poziomie oczu ; Kamera poniżej poziomu oczu ; Kamera powyżej poziomu oczu ; Kamera skierowana na część człowieka ; Ujęcie jak słowo ; Plany od "detalu" do "totalu" ; Sekwencja ujęć jak zdanie ; Panorama pozioma i pionowa ; Scena jak akapit ; Sekwencja scen jak rozdział ; Dźwięk w roli głównej ; Wielomówna cisza ; Dopowiadająca muzyka ; Słowo o słowie ; Z wizjonera rewizor, czyli montaż: sztuka wyboru ; Montaż narracyjny: pewnego razu... ; Montaż skojarzeniowy: fabryka emocji ; Montaż mozaikowy: muzyka oczu ; VII. JAK TO SIĘ ROBI. Struktura opowieści SyKoMoR: Sytuacja ; Komplikacje ; MOment przełomu ; Rozwiązanie ; Jak to działa: Sytuacja ; Jak to działa: Komplikacje ; Jak to działa: MOment przełomu ; Jak to działa: Rozwiązanie ; Cztery magnetyczne początki ; Zaczynaj z wizją końca ; VIII. Z JAKIM SKUTKIEM: Styl: "charakter pisma" storytellera ; Od elipsy do hiperboli ; Reguła klepsydry ; Opowieść na pożegnanie: Trzy sita Sokratesa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Bibliogr. s. 51-53. Indeks.
Wprowadzenie do wydania polskiego ; Między stuleciami / Zbigniew Bauer ; Prolog: zbiór danych Wiertowa. WPROWADZENIE - Kronika prywatna ; Teoria teraźniejszości ; Mapowanie nowych mediów: metoda ; Mapowanie nowych mediów: organizacja ; Terminy: język, obiekt, reprezentacja. CZYM SĄ NOWE MEDIA? - W jaki sposób media stały się nowe ; Podstawowe pojęcia nowych mediów: Reprezentacja numeryczna, Modularność, Automatyzacja, Wariacyjność, Transkodowanie ; Czym nie są nowe media: Kino jako nowe media, Mit cyfryzacji, Mit interaktywności. INTERFEJS - Język interfejsów kulturowych: Interfejsy kulturowe, Druk, Kino, HCI: reprezentacja versus sterowanie ; Ekran i użytkownik: Geneza ekranu, Ekran i ciało, Reprezentacja versus symulacja. OPERACJE - Menu, filtry, wtyczki: Logika selekcji, Postmodernizm i Photoshop, Od obiektu do sygnału ; Kompozytowanie: Od strumieni obrazów do modularnych mediów, Opór wobec montażu, Archeologia kompozytowania: kino, Archeologia kompozytowania: wideo, Cyfrowe kompozytowanie, Kompozytowanie i nowe typy montażu ; Teleakcja: Reprezentacja versus komunikacja, Teleobecność: iluzja versus działanie, Obrazy-narzędzia, Telekomunikacja, Dystans i aura. ILUZJE - Syntetyczny realizm: Technologia i styl w kinie, Technologia i styl w animacji komputerowej, Ikony mimesis ; Syntetyczny obraz: Georges Mélies - ojciec grafiki komputerowej, "Park Jurajski" i realizm socjalistyczny ; Iluzja, narracja, interaktywność. FORMY - Baza danych: Logika bazy danych, Dane i algorytm, Baza danych i narracja, Paradygmat i syntagma, Kompleks bazy danych, Kino oparte na bazie danych: Greenaway i Wiertow ; Nawigowalna przestrzeń: "Doom" i "Myst", Przestrzeń komputerowa, Poetyka nawigacji, Nawigator i eksplorator, Kino-oko i symulatory, "EVE" i "Place". CZYM JEST KINO? - Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazów: Kino - sztuka indeksowa, Krótka archeologia ruchomych obrazów, Od animacji do kina, Nowe spojrzenie na kino, Kino-oko a kino-pędzel ; Nowy język kina: Kinowe i graficzne - kinegratografia, Nowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjny, Montaż przestrzenny i makrokino, Kino jako przestrzeń informacji, Kino jako kod.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-659 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Kultura i media. Od globalizacji do glokalizacji. MEDIA W KULTURZE, KULTURA W MEDIACH: Aksjologiczne aspekty funkcjonowania mediów ; Kultura metafory a pragnienie kultury ; Disneizacja w kulturze medialnej ; Teleobecność - w objeciach nieśmiałego olbrzyma ; Życie w kulturze obnażania, czyli co nam dają talk show? ; Uwagi o kulturze języka w programach typu reality show i talk show ; Gry komputerowe a kultura współczesna ; Nieuleczalni niskociśnieniowcy - bohaterowie trylogii Aki Kaurismakiego ; Strategie camp i recycling jako dekonstrukcja tradycyjnych hiszpańskich elementów kulturowych w filmach Pedro Almodóvara ; Teatr jako medium komunikacji (między)kulturowej - antropologiczne możliwości i ograniczenia ; Rozgłośnia Polskiego Radia w Wilnie w życiu kulturalnym grodu nad Wilią 1928-1939. MEDIA A TOŻSAMOŚĆ: Od sobości do tożsamości medialnej i wirtualnej ; Gdzie jesteś i skąd przychodzisz - czyli ontologia eksperymentu ; Przemiany stereotypu płci męskiej w reklamie ; Homoseksualizm jako "towar" czy "oswajanie" z gejem - wątki homoseksualne w polskich serialach telewizyjnych ; "Cielesność kobiety sfragmentaryzowanej" na rynku dóbr konsumenckich według prasy poradniczo-rozrywkowej a rzeczywistość symulowana ; Dyskurs wizualny między feminizmem i współczesnym islamem. Stereotyp kobiety w afrykańskiej prasie kobiecej ("Amina") ; Fanfiction - zjawisko z kręgu medialnych fandomów. WYMIARY CYBERPRZESTRZENI. INTERNET - MIĘDZY NADZIEJĄ A ROZCZAROWANIEM: Nowa plaNETa: percepcje cyberprzestrzeni ; Komunikacja w odosobnieniu. Porównanie komunikacji tradycyjnej i komunikacji sieciowej ; Indywidualizacja i oikeiosis: Internet jako narzędzie kosmopolityzacji ; Mechanizmy uczestnictwa w internetowych grupach dyskusyjnych ; Wizerunek innej osoby kreowany w blogu gimnazjalisty ; Ekshibicjonizm blogowy jako kategoria kulturowo-językowa ; Antropologiczne konteksty internetowej reklamy społecznej ; Ewolucja kultury partycypacyjnej na przykładzie serwisu You Tube ; Zdrowie w sieci - przypadek niepłodności ; E-macierzyństwo - młode matki i Internet ; Medium (dez)informacji? - o przeciążeniu informacyjnym w Internecie ; Internet: wirtualna idea i realne skutki. Wybrane aspekty rozwoju Internetu ; Społeczny p[otencjał Internetu w świetle dokumentów Kościoła katolickiego poświęconych mediom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92459/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia przy pracach.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Instytutu Socjologii
Streszczenie w języku angielskim.
Wprowadzenie ; Małgorzata Bogunia-Borowska, Dziecko w społecznym i kulturowym laboratorium konsumpcji oraz imaginarium mediów ; R. 1. DZIECKO KRYTYCZNIE I KREATYWNIE WOBEC MEDIÓW I KONSUMPCJI: Małgorzata Bogunia-Borowska, Kamil, czyli historia dojrzewania z nowymi mediami. Analiza krytycznej i kreatywnej postawy wobec mediów i kultury konsumpcyjnej ; R. 2. DZIECKO, RODZICE, SENIORZY W MEDIACH I ŻYCIU CODZIENNYM: Maja Brzozowska-Brywczyńska, Słodkie potwory i powroty do przeszłości albo kilka notatek na marginesach dwóch estetyk dzieciństwa ; Andrzej Górny, Agata Zygmunt, "Etos wymuszonej dziecięcości". Przejawy infantylizacji kultury dorosłych w świecie mediów ; Joanna Malinowska, Współczesny obraz rodzicielstwa i dzieciństwa w zwierciadle popkultury. Krytyczna analiza bajki Masza i Niedźwiedź ; Marcjanna Nóżka, Dzieci i młodzież w opiniach oraz praktykach seniorów. Przyczynek do rewizji międzypokoleniowych relacji ; R. 3. DZIECI A FILMOWE I SERIALOWE ŚWIATY: Magdalena Hoły-Łuczaj, Kamil Łuczaj, Nowe bohaterki medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci ; Joanna Rzońca, Fenomen serialu Skam ; R. 4. DZIECKO JAKO PRZEDMIOT I PODMIOT PRAKTYK REKLAMOWYCH: Beata Łaciak, Dziecko we współczesnych polskich reklamach komercyjnych i społecznych ; Jolanta Szymkowska-Bartyzel, Strzały z ukrycia - reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach - formy, praktyki, strategie ; Łukasz Tomczyk, Reklama na stronach internetowych adresowanych do młodych użytkowników usług sieciowych ; R. 5. Praktyki dzieci i dorosłych w Internecie ; Joanna Bierówka, Rodzice cyfrowych tubylców - cyfrowi imigranci w środowisku nowych mediów ; Adam Dąbrowski, Youtubowe kreacje. Miejsca, ludzie i kultura ; Barbara Cyrek, Internet w szkole - szkoła w internecie: jak wirtualny dziennik wpłynął na relacje między uczniem, nauczycielem i rodzicem ; R. 6. Dziecko w przestrzeni medialnej kultury konsumpcyjnej ; Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Urodzone do fandomu. Dzieci jako konsumenci i fani produktów kulturalnych ; Barbara Jabłońska, Dziecko - media - muzyka: fenomen muzycznych TV talent show ; Ewelina Brzyszcz, (Wszech)obecność postaci kinowych w życiu dziecka ; Biogramy autorów i autorek tekstów Abstrakty/Abstracts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Bibliogr. s. [305]-322.
Część rozdz. i spis treści w jęz. ang.
I. WOKÓŁ TEORII I AKSJOLOGII MEDIÓW: 1. Nauka o mediach i komunikacji społecznej. W stronę integracji dyscypliny ; 2. Kultura i media. Nowe "mapy znaczeń" w XXI wieku ; 3. Manipulacja informacją z przekazach medialnych ; 4. Spojrzenie po latach. Medialne utopie McLuhana a współczesne teorie mediów ; 5. Komunikacja jako wartość w nauczaniu Jana Pawła II o mediach ; 6. Kościół katolicki wobec mediów. (Re)konstrukcja odniesień ; 7. Reporter, agent, mistyfikator? Wokół etycznego wymiaru biografii "Kapuściński non-fiction" Artura Domosławskiego. II. OBLICZA INTERNETU - DEFINIOWANIE WIRTUALNEGO ŚWIATA: 1. Internet jako nowoczesne medium komunikacyjne ; 2. Internet a tożsamość społeczna. Zarys problematyki ; 3. Internetoholizm. Fakty i mity ; 4. Zróbmy to razem. Internet a zachowania samobójcze młodzieży ; 5. Miłość w cyberprzestrzeni. Związki partnerskie zwierane on-line. III. OBRAZ POLSKIEJ RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ W ZWIERCIADLE MEDIÓW: 1. Pluszak i bulterier. Rzecz o manipulacji, mediach, polityce ; 2. Między skandalem a spektaklem. Media wobec olsztyńskiej "seksafery". Studium przypadku ; 3. Kulturotwórcza i informacyjna rola prasy lokalnej na przykładzie "Tygodnika Ostrołęckiego" ; 4. Barwy tęczowego sztandaru. Problematyka homoseksualizmu w polskich mediach. Rekonesans badawczy ; 5. Seriale telewizyjne jako instrument medialny w budowaniu wizerunku polskich policjantów. IV. VARIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101731 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Etyka w Mediach ; vol. 4)
Na okł. ISBN: 83-929417-1-3.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Realizacja w praktyce konstytucyjnych wolności i praw jednostki ; Polityk w internecie czyli (political) Second Life w praktyce ; Etyka w reklamie ; Plagiaryzm ; Plagiat czy zapożyczenie? O prawno-autorskich problemach "twórczości apriopriatywnej". Studium przypadku na podstawie wyroku SN z dnia 23 listopada 2004 r. ; Świat kreowany. Polska wieś w języku tygodnika "Polityka" ; Bycie bez obramowania czyli zarys tożsamości ponowoczesnej na tle tendencji współczesnej kultury Zachodu. Szkic syntezy ; Moralność w polityce. Rozważania o politykach polskich przez pryzmat norm i wartości na podstawie analizy publikacji w mediach internetowych ; O etyce nauczyciela akademickiego ; Równość granicą i gwarancją wolności - trwałość koncepcji ; "Gdzie zapłaciliście największą łapówkę" czyli rozważania na kanwie zagadnienia odpowiedzialności mediów za słowo ; Charytatywność jako widomy znak dobra w człowieku. Analiza tematu pod kątem aktywności organizacji społecznych w internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Punkty Przełomowe)
Antropologia wirtualna, Badvertising, Boomergeddon, Brand America, Chrupki konserwatyzm, Crowd0sourcing, Curation Nation, Cyborg, Cyfrowe mapowanie, Cyfrowy maoizm, Czas zabawy, Deklinologia, Demokratyzacja, Długi ogon, Dobry interes, Dziennikarstwo obywatelskie, Efekty gapowicza, czyli problem działania zbiorowego lub dylemat więźnia, Ekonomia czasu, Ekonomia doświadczenia, Ekonomia prestiżu, Ekonomia rzeczywistych kosztów, Ekonomia wsparcia, Europejskie imperium, Filoantrokapitalizm, Fizyka społeczna, Futurologia, Infomania, Kapitalizm funduszy emerytalnych, Kosmetyczna klasa niższa, Kosmopolityzm, Lęk o status, Libertariański paternalizm, Magazynowanie życia, Maturializm, Menesans, Miejskie gry, Miejskie wioski, Miękka władza, Muskularny liberalizm, Nadzór peer-tp-peer, Nagie gałęzie, Najczarniejsze scenariusze, Neurotelogia, Nowi purytanie, Nowy utopizm, Paradoks wyboru, polityka "mam cię", Pozytywna wolność, Proletariacki dryf, Protirement, Przedwczesny spadek, Przepaść pokoleniowa, Punkt przełomowy, Rewolucja rzeczników, Samosąd w sieci, Serwisy społecznościowe, Skruszeni samotnicy, Slaktywizm, Smart Mobs/Flash Mobs, Społeczny jet lag, Syntetyczne światy, Szczęście, Teoria dzikiej karty lub teoria czarnego łabędzia, Transhumanizm albo teza o wyjątkowości, Wartość publiczna, Wirtualna polityka, Wojenne porno, Wytrzymałość, Yeppies, Zachęty i przynęty, Zasada ostrożności, Zmęczenie współczuciem, Twoje idee.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94033 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-306. Indeks.
1. Stringi w kulturze. Przypadek Koniakowa 2. Prefabrykacja tradycji, promocja dziedzictwa 3. Etniczność i popkultura: osmotyczne związki 4. Cyfrowe tożsamości. Badania w cyberterenie 5. Refleksyjność w antropologii i "badanie dziwactw przez ekscentryków" 6. Kanibal, nasz bliźni. Próba dekompozycji toposu 7. Kobiety i mężczyźni to nie wszyscy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [174]-185.
Nowe media jako narzędzia konstruowania tożsamości społeczności sieciowej ; Sprzeczności antropologii mediów ; Design, partycypacja, prawa autorskie. Formy hybrydyzacji nowych mediów ; Strona informacyjna portalu internetowego (pragmatyka, struktura, język) ; Telewizja mobilna - próba systematyzacji zjawiska ; Od "Kasprzaka" do MySpace - rola muzyki w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego w Polsce ; Od amatorskiej fantazji po zdefiniowany format, czyli muzyka popularna w lokalnym radiu w Toruniu na tle przemian społeczno-politycznych w latach 1992-2009 ; O wpływie nowych mediów na kulturę muzyczną ; Polska Madonna? Doda jako fenomen kultury popularnej ; Powstanie warszawskie: polityka pamięci i kultura popularna ; Performansowo zorientowana fotografia. Montaż. Medium relacyjne ; Funkcjonowanie literatury pięknej w nowych mediach: sposoby jej indywidualnego wykorzystania i tworzenia. Rekonesans ; Matrix 4, czyli amatorskie zwiastuny filmowe. Działania prosumenckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. HOMO CREATOR: NA PIASKU CZY NA SKALE? WSPÓŁCZESNE OBLICZA TWÓRCÓW I ODBIORCÓW: Człowiek bez właściwości - sukces czy katastrofa? ; "Poetą się bywa" - lokalni twórcy: motywacje pisarskie oraz przynależność do stowarzyszeń literackich ; Sztuka interaktywna Sieci a problem kreacji ; "Piszę, żeby nie zwariować - autoterapia, sztuka czy grafomania? ; Fandomy jako element ruchu społecznego "wolnej kultury", czyli prawo autorskie a produktywność fanów ; Własna przyszłość w oczach dorosłych ; Homo viator. Przypadek Ryszarda Kapuścińskiego ; Casus Dody, czyli nie ma info bez rozrywki. Analiza infotainment we współczesnych polskich programach publicystycznych ; Kino i telewizyjne seriale w epoce konwergencji mediów ; Charakterystyka językowa odbiorcy nowych form aktywności i spędzania wolnego czasu ; Formy spędzania wolnego proponowane mieszkańcom i gościom Iławy przez Iławskie Centrum Kultury. II. HOMO NAUTA: ŻEGLARZE W PRZESTRZENI MEDIALNEJ: Wirtualny świat alternatywą tradycyjnej zabawy dzieci ; Czas wolny w dobie konsumpcjonizmu i powszechnej mediatyzacji ; Czas jako "wymiar zmiany" i "mityczna wartość" w ponowoczesnym stylu życia. Baudrillardowski "dramat wolnego czasu" ; Wirtualne podróże osoby ludzkiej. Internet jako przestrzeń rozwoju człowieka ; Młodzi "NO LIVE" - gdy świat wirtualny pochłania świat realny. Szkic socjologiczny na temat wpływu gier komputerowych na życie młodego człowieka ; Gry strategiczne forów, komunikatorów i portali społecznościowych - o niektórych ludycznych aspektach komunikacji w Internecie ; Portret psychologiczny użytkownika Internetu. Techniki projekcyjne w badaniach społecznych ; Człowiek człowiekowi wilkiem, czyli jak zepsuć sobie humor, uczestnicząc w forach dyskusyjnych ; Blogowanie jako nowa forma aktywności. Różne oblicza polskiej blogosfery ; Wolny (?) czas nastolatka w Sieci. III. HOMO VIATOR: DALEJ, WYŻEJ, GŁĘBIEJ - PODRÓŻE, WYPOCZYNEK I OBYCZAJE WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: Wizyty w SPA - nowy rodzaj wypoczynku w Polsce? ; Clubbing - nowa forma rozrywki w społeczeństwie konsumpcyjnym ; Wzorcotwórcza rola telewizyjnego show. Na przykładzie programu You Can Dance - Po prostu tańcz ; Turysta w ponowoczesności. Efekt zaniku solidaryzmu i pustki kulturowej ; Przeżyć życie czy przetrwać? Homo transgreditus w czasie wolnym ; Wędrowcy czy tułacze? W poszukiwaniu nowości i... ; Droga niewybrana. Rola potrzeby samorealizacji w turystyce ; Homo viator wspinający się na szczyty ; "Backpacking" jako forma turystyki indywidualnej w kontekście zmian cywilizacyjnych ; Ekstremalna Atrakcja Turystyczna (EAT). Międzykulturowy charakter turystyki ; Turystyka wiejska jako nowa forma aktywności i szansa rozwoju regionu. Na przykładzie Lubelszczyzny ; Bractwa rycerskie w Polsce początku XXI wieku - remedium na ponowoczesność?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96283 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i media po 1989 roku / Maryla Hopfinger. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2010. - 300 s. : faks., fot. ; 22 cm.
Bibliogr. s. [281]. Indeksy.
CZ. I. WSPÓŁCZESNY KONTEKST KULTUROWY. PO DWÓCH DEKADACH: Sytuacja literatury: zmiana miejsca?: Nowe nośniki, Nowe obszary, Nowi uczestnicy, Kultura literacka dzisiaj ; Sytuacja mediów: zmiana kultury?: Polskie realia, Z perspektywy dwudziestowiecznych przemian medialnych, Rekonfiguracja komunikacji społecznej. CZ. II. ODMIANY LITERATURY. KSIĄŻKA LITERACKA DZISIAJ: Literatura drukowana: Sytuacja książki po przełomie, Druk a znaczenie utworu ; Literatura audialna: Zaczęło się w radiu, Audiosfera, Radio po 1989 roku, Audiobooki, Piosenka ; Literatura elektroniczna: Pismo elektroniczne. Wtórna piśmienność, Hiperfikcja. Hipertekst literacki, Blogosfera, Życie literackie w Sieci. CZ. III. PARALELE AUDIOWIZUALNE: Film autorski: Nowe medium: kino, Ekran i literatura, Nobilitacja kina, Przyszłość kina autorskiego ; Seriale telewizyjne: Pierwsze docinki serialowe, Dekada seriali, Poza serialami fabularnymi, Seriale poza telewizją ; Gry komputerowe: Ludyczny wymiar kultury, Ewolucja gier i kultura uczestnictwa ; Gry fabularne, Realne/fikcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Pewność i niepewność w wypowiedzi medialnej (na przykładzie głosów słuchaczy w audycji "Za, a nawet przeciw" w Programie 3 PR) ; Reportaż radiowy w Programie 1 Polskiego Radia ; Język Tomasza Lisa jako dziennikarza politycznego ; W tym szaleństwie jest metoda. Niew tylko językowe wyznaczniki spójności tekstu audiowizualnego (na podstawie talk-show "Duże Dzieci" w TVP2) ; Funkcje języka potocznego w filmach animowanych wytwórni Walta Disneya (na przykładzie polskiej wersji kreskówki "Timon i Pumba") ; "Klient nasz pan" - językowe wyznaczniki grzeczności i uprzejmości konsultantów call center w rozmowie telefonicznej z klientami ; Komunikacja językowa za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) ; Dialogi równoległe w srukturze dyskusji internetowej ; Polszczyzna internautów - poprawna czy... "wygodna"? ; Czasowniki wirtualne ; Praca magisterska - sztuka czy branża?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prasa kruszy demokrację. Dokąd wiodą nas media ; Media jako narzędzie kształtowania kultury politycznej w Polsce po 1989 roku ; Rola mediów w funkcjonowaniu "nowej dyplomacji" ; Wolne słowo na przetargu. Między misją a komercją ; Odcienie "wolnych mediów" - rozważania semantyczne ; Tabloidyzacja a mediatyzacja i logika mediów - wzajemne relacje pojęć ; Publiczność medialna i jej współczesne wymiary ; "Nowy Dzień" - nieudany eksperyment Agory ; Freepolboks, Dzieci Neo, Jasiu Śmietana, Arnold Buzdygan - bohaterowie nowych mediów, wolnych mediów? ; Medialne aspekty horroru ; Czy media są wolne od rzetelnego informowania? Przekazy komunikacji masowej w "kulturze typu instant" ; Kultura polityczna w kształtowaniu struktur społeczeństwa informacyjnego w Polsce ; Marines z palcami na... klawiaturach. Milblogi a swoboda wypowiedzi w internecie ; Przeszkody epistemologiczne w mediach ; Kim jest Rysio z Klanu? Medialne symulakra w dyskursie publicznym ; Rola mediów w kształtowaniu opinii na temat korupcji ; Mechanizmy medialne a wizerunek sądu w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.2 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
M.in. artykuł dotyczący agrobiznesu na terenie woj. podkarpackiego (s. 155-163). Także w innych artykułach informacje dotyczące m.in.: woj. podkarpackiego (s. 222-228, 295) i Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie (s. 266-274).
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Siedem artykułów w języku angielskim.
Spis treści także w języku angielskim.
Streszczenie w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Józefa Famielec, Stanisław Famielec - Znaczenie informacji w ekonomii. Kilka kontrowersji ; Gabriel Nowacki - Komunikacja strategiczna w erze społeczeństwa informacyjnego ; Elżbieta Skrzypek - Pomiar zasobów niematerialnych w organizacji z wykorzystaniem BSC ; Katarzyna Garwol - Stopień umiejętności korzystania z technologii cyfrowych a wykluczenie społeczne na przykładzie osób niepełnosprawnych, starszych i ubogich ; Tomasz Zalega - Dimensions of the influence of the virtualisation of consumption on the decision-making of young Polish consumers ; Małgorzata Adamska-Chudzińska, Magdalena Huculak - Wzajemne dopasowanie pracownik-organizacja jako czynnik wykorzystania kapitału ludzkiego dla zintegrowanego rozwoju ; Piotr Adamczewski - Digital transformation of business entities in competitive environment ; Irina Kolesnikova - Research of the efficiency of the use of innovative resources organizations in Belarus ; Lidia Kaliszczak, Jadwiga Pawłowska-Mielech - Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne jako determinanta rozwoju MSP ; Barbara Fura - Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw - analiza zróżnicowania wybranych determinant ; Roman Chorób - Confidence as a determinant of establishing and developing innovative integration connections in agribusiness ; Grzegorz Grela - Uwarunkowania podejmowania decyzji o insourcingu w organizacji ; Teresa Mendyk-Krajewska - Kontrola tożsamości użytkowników e-usług wobec rozwoju informatyzacji sektora publicznego ; Ewa Prałat - Public e-procurement tools in European Union ; Jolanta Sala, Halina Tańska - Kreowanie i przygotowywanie systemów informatycznych w przedsiębiorstwach MMSP jako główne czynniki rozwoju polskiego społeczeństwa informacyjnego ; Flavia Alex Bonga - Trends and challenges of m-commerce using mobile money in Tanzania ; Dorota Jankowska, Agnieszka Majka - Interakcje pomiędzy poziomem życia a innowacyjnością w aspekcie regionalnym ; Anatoliy Tkach - Lifelong learning as integrational resource of knowledge economy ; Sylwia Sagan - Ułatwienia organizacyjne dzielenia się wiedzą w przedsiębiorstwach województwa lubelskiego ; Grzegorz Krzos, Janusz Kolbusz - Geneza i rozwój działalności badawczo-rozwojowej w sektorze e-usług - wyniki badań ; Adam Czerwiński - Ocena wiarygodności internetowych serwisów wybranych polskich wyższych uczelni niepublicznych ; Daniel Rodzeń - Wykorzystanie modelu PESO do pomiaru poziomu ekspozycji i zaangażowania w prowadzonych w mediach społecznościowych działaniach promocyjnych pośredników w obrocie nieruchomościami ; Krzysztof Hauke - Wspieranie działań innowacyjnych przez technologię ICT w domach kultury ; Józefa Famielec, Krzysztof Wąsowicz, Renata Żaba-Nieroda, Stanisław Famielec - Informacyjne uwarunkowania gospodarki odpadami komunalnymi w gminie. Studium przypadku ; Mieczysław Jan Król, Joanna Trybuła - Internet w życiu młodzieży licealnej - statystyczna analiza na podstawie badania ankietowego ; Marcin Krzesaj - Pomiar wybranych kryteriów jakości informacji na stronach WWW - studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.58 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obszary Polonistyki)
M.in. dot. twórczości pisarzy ur. w Sanoku: Kalmana Segala i Mariana Pankowskiego.
Bibliogr., netogr. przy pracach. Indeks.
Streszcz. ang. przy pracach.
Językowy obraz pór dnia i nocy w opowiadaniach Brunona Schulza ; "Taki wielki kraj, a miłość nie ma się gdzie podziać": językowy obraz miłości w "Lalkach w ogniu" Pauliny Wilk ; Metafora "Życie to droga" w twórczości Agnieszki Osieckiej i Wojciecha Młynarskiego ; Językowy obraz wymiaru pośmiertnego i pozaziemskiego w tekstach polskich piosenek metalowych z lat osiemdziesiątych XX wieku ; "Brechtać, rechotać jak kapral, rozdziawiać dzioba": o synonimii i wieloznaczności w języku młodzieżowym ; Wyrazy huculskie oraz wyrazy pochodzenia ukraińskiego w dramacie Józefa Korzeniowskiego "Karpaccy górale" ; Nazwy określające człowieka w filmie animowanym "Ekstremalne kaczory" ; Inwektywa polityczna w kulturze : jak jest / jak być powinno ; Zrozumiałość języka polityki a społeczeństwo: analiza języka polityki na podstawie wybranych środków stylistycznych ; Metafory odzwierzęce w języku polskim i niemieckim w ujęciu kontrastywnym ; O języku werbalnym i pozawerbalnych środkach ekspresji w kwestii wyrażania uczuć ; Twitterodemokracja i językowe sposoby wyrażania sprzeciwu na portalach społecznościowych typu Facebook i Twister ; "Glamour" - magia czy mistyfikacja?: historia i definicja zjawiska w zarysie ; Ponowoczesny przekaz kultury na przykładzie prasy parentingowej ; Od cytatu do linku - kultura jako sieć, literatura jako fragment sieci ; Nowe tropy polonistyki, czyli Dlaczego polonista powinien badać gry komputerowe? ; Jak odstygmatyzować świat?: przełamywanie stereotypów płciowych wyzwaniem dla współczesnej polonistyki ; "Dziewica słońca" Augusta von Kotzebuego w świetle komparatystyki socjolingwistycznej ; Inscenizacja polskiego dramatu oraz prezentacja polskich profesjonalnych stowarzyszeń teatralnych na słowackiej scenie po 1989 roku ; Polsko-ukraiński dialog literacki w okresie międzywojnia - burzenie murów ; Gombrowicz i Czysta Forma: o zapomnianym szkicu Józefa Bujnowskiego ; Poetyckie mgławice snów: motywy oniryczne w wybranych utworach Józefa Bujnowskiego ; Bilet w jedną stronę: wyjazd Andrzeja Bobkowskiego do Ameryki Południowej i jego motywy ; Fascynacje pograniczem w polskiej prozie powojennej - Bieszczady i Ziemia Sanocka w twórczości Kalmana Segala i Mariana Pankowskiego ; Tożsamość kontra kultura: literackie próby samoidentyfikacji na przykładzie "My zdies' emigranty" Manueli Gretkowskiej i "Przystupy" Grażyny Plebanek ; Odbieranie spokoju Penelopie: mit opowiedziany na nowo w "Penelopiadzie" Margaret Atwood ; Polska beletrystyka i eseistyka w słowackich przekładach książkowych po roku 1989.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa projektu: Internetowa Promocja Nauki.
Dot. m.in. Krosna (s. 35-44), gminy Ulanów, Bieszczad i Soliny, Rzeszowa, gminy Strzyżów (411-415).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. ROLA HISTORII I TRADYCJI W BUDOWIE MARKETINGU TERYTORIALNEGO: Historia i kultura: perspektywy promocji lokalnego rozwoju ekonomicznego ; Historia jako element budowy marki i promocji miasta ; Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu marki i promocji gminy Ulanów ; Polonijny ruch artystyczny jako narzędzie budowy pozytywnego wizerunku Polski poza jej granicami ; Literatura jako sposób promowania regionu na przykładzie "Tajemnic Soliny" i "Za wrotami cudów" Henryka Nicponia ; Znaczenie marki w promowaniu produktu regionalnego ; Spuścizna historyczna dla przyszłości regionu - promocja jednostki terytorialnej. II. MARKA I PROMOCJA REGIONÓW: Wyżyna częstochowska wyżyną wysokich technologii - czynniki hamujące, szanse i perspektywy rozwoju budowy silnej marki regionalnej w obrębie województwa śląskiego ; Górnośląska-Zagłębiowska Metropolia "Silesia" - wizja i rzeczywistość ; Nowa tożsamość Zagłębia Dąbrowskiego - promocja subregionu oraz dyskurs medialny ; Rola uczelni wyższych w budowaniu marki i promocji Regionu Wałbrzyskiego ; Kreowanie wizerunku regionu na przykładzie województwa świętokrzyskiego. III. MARKA I PROMOCJA MIASTA: Rola informacji w kreacji marki miasta i regionu oraz jego promocji (na przykładzie Głogowa) ; Miejski design na Śląsku - samorządy i projektanci w kreowaniu wizerunku śląskich miast ; Wizerunek promowany rzeszowa a wizerunek postrzegany przez jego mieszkańców ; Budowanie marki i promocaj miasta na przykładzie Rzeszowa ; Przestrzeń miejska a wizerunek miasta ; Komunikacja marketingowa miasta i regionu turystycznego na przykładzie Lublina i województwa lubelskiego ; Wykorzystanie Internetu w kształtowaniu wizerunku miasta - przykład miasta Sosnowiec ; Internet a marka miasta. Działania, sukcesy, porażki. IV. WYBRANE ASPEKTY MARKI I PROMOCJI: Zjawisko "trudnej marki" na przykładzie marki Polska ; Sytuacje kryzysowe a pogarszanie wizerunku jednostki sektora publicznego ; Promocja gospodarcza gmin. Czyli jak osiągnąć sukces w pozyskiwaniu inwestorów? ; Szanse rozwoju turystyki rowerowej i jej znaczenie dla wzrostu konkurencyjności regionalnej ; Co-branding marki produktu i marki miejsca ; Promocaj obszarów terytorialnych drogą do ich konkurencyjności. V. ROLA WYŻSZYCH UCZELNI I EDUKACJI: Działalność promocyjna placówki oświatowej ; Rola wyższych uczelni w analitycznym wsparciu oraz promocji innowacji regionalnych MŚP ; Promocja wyników badań uczelni wyższych ; Kształtowanie wizerunku Uniwersytetu Rzeszowskiego na przykładzie realizacji projektu "UR - nowoczesność i przyszłość regionu" ; Marka szkoły wyższej jako forma kreowania wizerunku miasta i regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (973) 899)
Na s. tyt. także t. 973., oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Indeks.
Streszcz. ang.
Na s. tyt. także t. 973., oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Pismo, czcionka, eter, sieć... (Zamiast wstępu) ; Dawni autorzy i nowe medium ; Krytyka literacka Zofii Starowieyskiej-Morstinowej w dwudziestoleciu międzywojennym. Stan badań i postulaty badawcze ; "Tygodnik Powszechny" Jerzego Turowicza wobec literatury. Medium prawie doskonałe ; Literatura w radiu (Na przykładzie Polskiego Radia Szczecin) ; Doświadczenie audiofilskie jako modelowy przykład close listening. Wokół radiowej "Kartoteki" Tomasza Mana ; Kobiety, które nienawidzą przemocy. Wizerunki kobiecości w szwedzkich powieściach kryminalnych i ich adaptacjach filmowych ; Żywot uczonego (w internecie) ; Pisarstwo Zagłady w sieci: topizacja doświadczenia ; Rozkosz chwili. Internetowe biografie intymne ; Krytyka literacka w internecie ; "I cóż po literaturze w dobie reprodukcji elektronicznej?"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102674 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej