Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(101)
Forma i typ
Książki
(94)
Publikacje naukowe
(12)
Czasopisma
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje religijne
(2)
Dostępność
dostępne
(109)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(92)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Szmyd Kazimierz
(7)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(7)
Barłóg Krystyna
(5)
Frączek Zofia
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Kida Jan (1931- )
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(2)
Myszka Agnieszka
(2)
Polak Rafał (1978- )
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Zasacka Zofia
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Andres Zbigniew (1934- )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bobryk Adam
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Budzyński Zdzisław (1952- )
(1)
Bąk Marzena
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cynarski Stanisław (1923-1996)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dybiec Julian (1940- )
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dymara Bronisława ( -2013)
(1)
Dąbrowski Zygmunt (?-2002)
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gawroński Sławomir (1977- )
(1)
Gierech Paweł
(1)
Gliniecka Marta
(1)
Grabowska Sabina (1973- )
(1)
Grzesik Artur
(1)
Grzymała-Moszczyńska Halina
(1)
Hrynkiewicz Józefina (1946- )
(1)
Huciński Tadeusz (1949- )
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Jaśkiewicz Grzegorz
(1)
Karpus Zbigniew (1954- )
(1)
Kiciński Krzysztof (1938- )
(1)
Kopeć Urszula (filolog)
(1)
Koseła Krzysztof
(1)
Krajewski Tadeusz (pedagogika)
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Kącka Katarzyna (1977- )
(1)
Lenik Paweł
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Maciaszek Maksymilian (1913-1997)
(1)
Majchrowski Jacek Maria (1947- )
(1)
Markowski Daniel (1942- )
(1)
Matyskiewicz Wiesław
(1)
Mihułka Krystyna
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Mors'ka Liliâ Ivanivna
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nowak Anna (pedagogika)
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olak Antoni
(1)
Osik Danuta
(1)
Ousset Jean (1914-1994)
(1)
Pawlik Wojciech (1954- )
(1)
Pawłowska Agnieszka
(1)
Perzycka Elżbieta
(1)
Peters B. Guy
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Połaniecka Agnieszka
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Ratajczak Jagoda (1987- )
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Rewińska Elżbieta
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Rulka Janusz
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sierocka Halina
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Sochaj Andrzej (1977- )
(1)
Sokolińska Joanna
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Sowa Jan (1976- )
(1)
Sowell Thomas (1930- )
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Szczepański Bolesław
(1)
Szczęsna Anna (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(2)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(96)
niemiecki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Nauczanie
(32)
Nauczyciele
(18)
Wychowanie
(18)
Szkolnictwo
(15)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Uczniowie
(13)
Kształcenie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Internet
(10)
Studenci
(10)
Pedagogika
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Dziecko
(8)
Język polski
(8)
Młodzież
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Nierówności społeczne
(8)
Edukacja medialna
(7)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(7)
Język
(7)
Kultura
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Oświata
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Innowacje
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Metody nauczania
(6)
Multimedia
(6)
Polityka gospodarcza
(6)
Rodzina
(6)
Wzrost gospodarczy
(6)
Globalizacja
(5)
Historia
(5)
Katolicka nauka społeczna
(5)
Rolnictwo
(5)
Wartość
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowanie obywatelskie
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Budżety rodzinne
(4)
Dostęp do oświaty
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Gospodarka
(4)
Języki
(4)
Kobieta
(4)
Kościół katolicki
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczanie papieskie
(4)
Polityka innowacyjna
(4)
Praca
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Rynek pracy
(4)
Siła robocza
(4)
Socjologia
(4)
Służba zdrowia
(4)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(4)
Wiedza
(4)
Wykształcenie
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Bezrobocie
(3)
Cyganie
(3)
Czytanie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Ekorozwój
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Mniejszości narodowe
(3)
Mowa
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedeutologia
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy
(3)
Przemysł
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Religia
(3)
Rolnicy
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Samokształcenie
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Struktura społeczna
(3)
Sztuka
(3)
Ubóstwo
(3)
Wsie
(3)
Zarządzanie
(3)
Świadomość narodowa
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Administracja
(2)
Agresywność
(2)
Temat: dzieło
Amnezja
(1)
Amour (film)
(1)
Atlantyda
(1)
Dolina Issy
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Esther
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
I Bóg o nas zapomniał
(1)
Krauzowie i inni
(1)
Kurier Wileński (czasop. ; 1990- )
(1)
Masakra powstańców polskich w Fiszewie
(1)
Matka Boska Ostrobramska (obraz)
(1)
Nienawiść
(1)
Nowiny (czasop.)
(1)
Pieśń o Ukrainie
(1)
Po Galicji
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Pożądanie w cieniu wiązów
(1)
Przyszłość przeszłości
(1)
Region Dziś i Jutro (czasop.)
(1)
Region Europy (czasop.)
(1)
Super Nowości (czasop.)
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Ucieczka
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Winien i ma
(1)
Wyspa
(1)
Ziemia księżycowa
(1)
Temat: czas
2001-0
(21)
1989-
(15)
1901-
(13)
2001-
(11)
1801-
(8)
1901-2000
(7)
1801-1900
(5)
1601-
(4)
1701-
(4)
1918-
(3)
1501-
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Galicja
(5)
Ukraina
(5)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Francja
(2)
Górny Śląsk
(2)
Lwów (Ukraina)
(2)
Przemyska, diecezja (katol.)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Białoruś
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Daugavpils (Łotwa)
(1)
Drohobycz (Ukraina, obw. lwowski, rej. drohobycki)
(1)
Etiopia
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Grodzisko (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Skała)
(1)
Hiszpania
(1)
Huculszczyzna (Ukraina)
(1)
Irlandia
(1)
Iwano-Frankowsk (Ukraina)
(1)
Jarosławski, dekanat (greckokatol.)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kraje europejskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krasne (woj. podkarpackie, pow. Rzeszów)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Leżajsk (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Młodzież
(1)
NRD
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Piemont (Włochy)
(1)
Podole (Ukraina)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Pomorze
(1)
Przemyska, diecezja (greckokatol.)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rosja
(1)
Rypin (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Tarnogród (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Wolne Miasto Gdańsk
(1)
Wołczyn (Białoruś)
(1)
Wołyń (Ukraina)
(1)
Włocławska, diecezja (katol.)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świecie (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Podręczniki akademickie
(5)
Biografie
(2)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki
(2)
Programy telewizyjne
(2)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bibliografia
(1)
Bibliografia osobowa
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty
(1)
Elementarze polskie
(1)
Esej
(1)
Ilustracje
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Listy
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Mapy
(1)
Mowy i homilie papieskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradniki
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(5)
Nauka i badania
(4)
Religia i duchowość
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Językoznawstwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 131-[151]. Indeks.
Wprowadzenie ; R. I. Rodzina w czasie pandemii: 1. Ogólne cechy życia codziennego i jego wpływ na życie rodzinne ; 2. Zmiana ról i nowe obowiązki ; 3. Rodzina a problemy relacji: Relacje partnerskie w związku małżeńskim w dobie pandemii COVID-19 ; Relacje rodzice – dzieci w czasie kwarantanny ; Relacje pomiędzy rodziną nuklearną a pozostałymi członkami rodziny ; Relacje pozarodzinne: sąsiedzkie i przyjacielskie ; 4. Podsumowanie ; R. II. Nauczanie w dobie pandemii: 1. Definicje pojęć podstawowych ; 2. Praca nauczyciela w dobie pandemii ; 3. Uczniowie i studenci podczas nauczania na odległość ; 4. Przyszłość edukacji po COVID-19: ponura czy jasna?: Przyszłość dla studentów i uczniów ; Przyszłość dla nauczycieli ; Technologie w edukacji i zmiana modelu nauczania ; Zmiana roli i formatu kampusów ; 5. Podsumowanie ; R. III. Komunikacja a COVID-19: 1. COVID-19 a nowa semantyzacja leksykalna ; 2. Tworzenie nowego słownictwa pod wpływem pandemii ; 3. COVID-19 – lingwistyczne zmiany w perspektywie światowej: doświadczenia międzynarodowe ; 4. COVID-19 – dyskurs w mediach: analiza prasy online ; 5. Metaforyczny świat języka COVID-19 ; 6. Wpływ COVID-19 na rozwój sprawności językowej małych dzieci ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Pandemia COVID-19 a Internet: 1. Koronawirus w sieciach społecznościowych ; 2. Memy korona wirusowe ; 3. Podsumowanie ; R. V. Pandemia a kultura i sztuka: 1. Świat kultury w dobie pandemii ; 2. Życie teatru ; 3. Sztuka plastyczna ; 4. Podsumowanie ; R. VI. Pandemia a praca zawodowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Łatanie luki. Język angielski podbija Polskę ; Lingwicyzm. dlaczego wstydzimy się błędów w języku (obcym) ; Akcentyzm. Dlaczego oceniamy własny/cudzy akcent ; Lęk i perfekcjonizm. Dlaczego boimy się mówić w języku obcym ; W kontrze do językowego standardu ; Obcość. Jak budujemy swój językowy świat od nowa.
Dlaczego tak chętnie oceniamy to, jak inni mówią po angielsku? Skąd bierze się wstyd i strach przed mówieniem w języku obcym? Jaką rolę w tworzeniu naszej relacji z nowym językiem odgrywają system edukacji, nierealistyczne oczekiwania oraz inni ludzie? Czy perfekcjonizm pomaga czy przeszkadza w nauce języka obcego? W swojej drugiej książce – opowieści z pogranicza popularnonaukowego eseju i reportażu – Jagoda Ratajczak przygląda się temu, jak standardy poprawnościowe potrafią zmienić się w narzędzia, które służą segregacji i dyskryminacji. Pokazuje też, jak sami postrzegamy wszelkie odstępstwa od języka przyjętego jako normę. I czy takowa w ogóle istnieje? Autorka rozmawia z nauczycielkami, poliglotami, psycholożkami, wreszcie zwykłymi użytkownikami języka - w tym przedstawicielami pokolenia, które pamięta powszechne wprowadzenie języka angielskiego do szkół, z osobami z jąkaniem i migrantkami piszącymi nowy rozdział swojej językowej historii. Zagląda do dzieł słynnych fonetyków i lingwistek, cytuje badania, wertuje słowniki, nie zapomina jednak o codziennych doświadczeniach. Ostatecznie bowiem to praca w angielskiej kancelarii albo wyprawa po pomidory do polskiego rolnika mogą stać się prawdziwym językowym poligonem. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: Aktywni (Nie)pełnosprawni.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. w jęz. ang. przy pracach oraz streszcz. całości.
Na s. tyt.: Aktywni (Nie)pełnosprawni.
Wprowadzenie ; Niepełnosprawny jako aktywny obywatel – problematyka integracji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych w Polsce ; Niepełnosprawny jako self-adwokat działający w imieniu i na rzecz innych niepełnosprawnych ; Niepełnosprawny jako pracownik i pracodawca ; Alter idem – student z niepełnosprawnością w systemie szkolnictwa wyższego ; Niepełnosprawny jako pracujący w systemie ekonomii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo wstępne / Kazimierz Z. Sowa ; Przedmowa ; 1. Upadek, oszustwo, dogmaty : Nauczanie i oszukiwanie : Psychoterapeutyczna "edukacja" ; Zmiany w ostatnich latach ; Próby wyjaśnienia upadku : Czynniki społeczne ; Czynniki finansowe ; Szkolnictwo wyższe ; Dogmaty i założenia ; Cz I SZKOŁY : 2. Osłabione wydziały : Zawód ; Poziom intelektualny ; Problemy instytucjonalne : Niekompetentni nauczyciele ; Nienaukowe orientacje ; 3. Pranie mózgów : Metody prania mózgów : Stres i emocjonalne znieczulenie ; Izolacja i krzyżowy ogień pytań ; Odebranie środków obrony ; Cele prania mózgów : Rodzice jako pariasi ; Rówieśnicy w roli przewodników ; Ryzyko jako przygoda ; Sponsorzy i promotorzy ; Osąd ; 4. Dogmaty : "Wielokulturowość" ; "Dwujęzyczna edukacja" "Wrażliwość" ; Zalew rasizmu ; Psychologiczna wieża Babel : "Trafność" ; "Całość osobowości" ; "Zgodność kulturowa" ; "Szacunek dla samego siebie" i "samoakceptacja" ; Cz II WYŻSZE UCZELNIE : 5. Niszczący proces rekrutacji : Ludzkie i materialne koszty utrzymania uczelni : Prestiż uczelni ; Czesne i "koszty" kształcenia ; Przyjęcia na studia ; Egzaminy wstępne ; Grupy szczególnego uprzywilejowania ; 6. "Nowy rasizm" i "stary dogmatyzm" : Przepowiednie versus dogmaty : Roszady ; Problemy edukacyjne i społeczne ; Dowód empiryczny ; Wzory czy dogmaty : Podwójne standardy w edukacji ; Wydziały i programy dla kolorowych studentów ; Podwójne standardy zachowania ; Nowe dogmaty i "nowy rasizm" ; 7. Podwójne standardy ideologiczne : Wymiar społeczny : Rodzice ; Seks ; Ideologiczne założenia : Dyscyplina na uczelni ; Czesne jako polityczne subsydium ; "Edukacja w akademikach" ; Nieuczciwa obrona ; 8. Nauczanie i indoktrynacja : Powszechne problemy : Dostępność ; Jakość nauczania ; Ideologiczna indoktrynacja ; Rozwiązania globalne : Ocena studentów ; Wizytowanie zajęć ; Kontrola administracyjna ; Problemy instytucjonalne : Praca badawcza ; Gwarantowane bezterminowe zatrudnianie (tenure) ; 9. Kluby sportowe : Polityka finansowa klubów akademickich ; Uczelniani sportowcy : Sportowy kartel ; Sport kontra nauka ; Sportowcy kontra studenci ; 10. Imperium kontratakuje : Argumentowanie bez argumentów : Unikanie konkretów ; Nieuczciwe zarzuty utopijności ; Szkoły : Wina innych ; Zbyt wielkie wymagania ; Rozwiązania instytucjonalne ; Wybór szkoły ; Szkoły wyższe : Żądania "społeczeństwa" ; Nowomowa ; Jakość nauczania ; Świętoszkowatość i pieniądze ; Gwarantowane zatrudnienie (tenure) ; Ideologia i podwójne standardy ; Problemy rasowe ; 11. Ruina : Osiągnięcia i porażki : Szkoły ; Szkoły wyższe ; Reorganizacja : Szkoły ; Uczelnie wyższe ; Konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na okł.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Nazwy aut. na okł.
Edukacja kulturalna w pracach UNESCO i organizacji europejskich. I. ROLA KULTURY W KSZTAŁTOWANIU SPOŁECZEŃSTWA KREATYWNEGO: Od reprodukcji kultury do kreacji ; Praktykowanie kultury. Szkic do problemu ; Kultura - media - edukacja ; Kultura - co to pojęcie dla nas znaczy? ; Ekonomika kultury jako dziedzina badawcza. II. NOWE WYZWANIA EDUKACYJNE: Edukacja artystyczna - perspektywy ; Antropologia, komunikacja, animacja - trzy wymiary "wiedzy o kulturze" ; Media w przemianach kulturowych - odniesienia edukacyjne ; Muzeum jako narzędzie edukacji ; Edukacja muzealna w praktyce Zamku Królewskiego w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. działalności Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Sędziszowie Małopolskim (s. 31-36) i Przedszkola "Promyk" w Ropczycach.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angelskim i polskim przy pracach.
Cz. I. DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNO-WSPOMAGAJĄCE W PRACY Z DZIEĆMI, MŁODZIEŻĄ I DOROSŁYMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIA ORZA ICH RODZINĄ: Krystyna Barłóg, Oddziaływanie terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej ; Joanna Leśniak, "Mieszkam Sam!" Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym ; Marzena Jakubek, Przedszkole "Promyk" szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością ; Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet - ofiar przemocy ; CZ. II. WYBRANE METODY PRACY Z DZIECKIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH: Aneta Lew-kKralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii ; Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska ; Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształtowaniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - od tradycji ku współczesności ; Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym ; Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreowany w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością ; Aleksander Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; CZ. III. TERAPIE OGÓLNOROZWOJOWE W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia - wspomaganie terapii poprzez dźwięk i muzykę ; Barbara Maciąg-Bebło, Justna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką ; CZ. IV. FORMY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ: Paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa ; Joanna Kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością ; Monika Godos, Barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rpla rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. pandemii na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Wprowadzenie ; Od redakcji ; R. I. KONTEKSTY ZDARZEŃ I UZASADNIENIA PODJĘTYCH BADAŃ: Elżbieta Perzycka, Lidia Marek, Społeczny kontekst edukacji akademickiej w czasie pandemii COVID-19 ; Eunika Baron-Polańczyk, Tomasz Warzocha, Edukacja zdalna – organizacyjny kontekst kształcenia w pandemii ; Oskar Szwabowski, Autoetnografia w czasach zarazy ; R. II. DZIENNIKI NAUCZYCIELI AKADEMICKICH: Krzysztof Łuszczek, Interpersonalno-wizerunkowe gry ; Elżbieta Perzycka, Rodzina i praca zawodowa pod jednym dachem. Zaskakująca codzienność? ; Lidia Marek, Dziennik o lękach, trudnościach oraz poszukiwaniu nadziei i antykruchości w czasach zarazy ; Marta Gliniecka, Opowieści z czasów pandemii, czyli jak ocalić więzi, będąc na uwięzi? ; Aleksander Cywiński, Pesymistyczny, zgryźliwy, niebohaterski dziennik z czasów pandemii ; Oskar Szwabowski, Dziennik pandemiczny ; Paulina Woźniak-Chojnacka, Doświadczenia rzeczywistości zdalnego nauczania czy science fiction edukacji akademickiej w czasie pandemii ; Wojciech Walat, Wyjątki z dziennika prorektora ds. studenckich i kształcenia w okresie pandemii COVID-19 ; Waldemar Lib, Początek i koniec pandemii, czyli od 11 marca 2020 do 30 marca 2022 roku na Uniwersytecie Rzeszowskim ; R. III. DZIENNIKI STUDENTÓW: Colette Szczepaniak, Pozorne doktoryzowanie się, pozorne matkowanie w czasie pandemii. Matka- -doktorantka w czasie pandemii ; Adrianna Kluczyńska, Lekcje pandemii ; Patrycja Gunia, Zderzenie z pandemiczną rzeczywistością ; Sandra Sajdak, Pandemiczne studiowanie ; Kamila Potwora, Ja w pandemii ; Patrycja Hrycko, Pandemia wielką lekcją życia ; Izabela Szaro, SARS-CoV-2 międzynarodowym studentem z Wuhan ; Dominika Gruntkowska, Zapiski z pandemii, czyli wszystko o zdalnym studiowaniu (Wszystko, co nie zostało wyparte i dostępne jest świadomości) ; Paulina Linkiewicz, Opowieść o próbie pozostania studentką i animatorką w czterech ścianach mieszkania w czasie pandemii ; Malwina Paszyn, Między światami, czyli opowieści pandemiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112058 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-84967/t.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Romowie Wczoraj i Dziś)
Okładka wliczona w paginację.
Bibliografia, netografia na stronach 204-209.
Finansowanie: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (Polska)
Teksty głównie w przekładzie z języka łacińskiego i włoskiego.
W 2019 roku minęło już czterdzieści lat od chwili oficjalnego rozpoczęcia pracy przez księdza Wiktora Edwarda Wesołka SJ jako krajowego duszpasterza Romów. Od 1996 roku do dzisiaj funkcję krajowego duszpasterza Romów pełni ks. Stanisław Opacki. W lipcu 2001 r. został mianowany konsulatorem Rady Episkopatu Polski ds. Migracji, Turystyki i Pielgrzymek. Obecnie jej przewodniczącym jest ks. bp Krzysztof Zadarko, biskup pomocniczy diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej ze stolicą tytularną Cavaillon. [...] Publikacja to o tyle ma dużą wartość naukowo-popularyzatorską, ponieważ udostępniona w niej zawartość nie została do tego czasu zebrana w jedno zwarte opracowanie i istniała w związku z tym luka badawcza. Dzięki temu wydawnictwu czytelnik ma możliwość zapoznać się i zbadać tę mało dotychczas znaną, a zarazem bardzo ciekawą tematykę, dotyczącą stanowiska Kościoła katolickiego w XX i XXI wobec osób pochodzenia romskiego. [...] [Wprowadzenie]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Zawód - praca - kariera.
Dot. m.in. systemu doradztwa zawodowego w woj. podkarpackim, aspiracji życiowych i edukacyjno-zawodowych uczniów: Zespołu Szkół Zawodowych w Dynowie, Publicznego Gimnazjum w Kosinie (s. 127-133) i gimnazjów z terenu powiatu łańcuckiego (s. 138-147). Także opinia młodzieży z I LO w Łańcucie na temat Szkolnego Ośrodka Kariery (s. 170-171).
Bibliogr. przy art.
Cz. I. DORADZTWO ZAWODOWE W POLSKIEJ SZKOLE: WIZJE I REALIZACJE: Barbara Barnat - Zadania systemu doradztwa zawodowego na Podkarpaciu w aspekcie integracji z Unią Europejską: 1. Pedagogiczno-psychologiczne aspekty doradztwa zawodowego, 2. Podkarpacie w aspekcie integracji z Unią Europejską: 2.1. Krótka charakterystyka Unii Europejskiej, 2.2. Podkarpacie w euroregionie "Karpaty", 3. Instytucje publiczne w służbie doradztwa zawodowego na Podkarpaciu, 4. Strategiczne plany działań na rzecz rozwoju doradztwa zawodowego w województwie podkarpackim na lata 2003-2007: 4.1. Kontynuacja programów na rzecz rozwoju zasobów ludzkich, 4.2. Organizacja i zadania w systemie doradztwa zawodowego sieci EURES ; Monika Łysik-Cebulak - Rola doradcy zawodowego w procesie zarządzania zasobami ludzkimi ; Anna Krzeszowska-Gwóźdź - Rola szkolnego doradcy zawodowego w procesie kształtowania kariery zawodowej uczniów: 1. Doradca zawodowy w szkole, 2. szkolny doradca zawodowy a kariera zawodowa uczniów, 3. Poradnictwo indywidualne, 4. Poradnictwo grupowe - przykłady warsztatów, 5. Teorie wyboru zawodu wykorzystywane przez szkolnego doradcę zawodowego: 5.1. Teoria E. Ginzberga, 5.2. Teoria A. Roe, 5.3. Teoria D. Supera, 5.4. Teoria J. Hollanda ; Krzysztof Flejszar - Psychologiczne i zdrowotne uwarunkowania wyboru zawodu ; Maria Masłyk - Obraz samego siebie jako czynnik planowania kariery zawodowej ; Beata Jaworska - Formy kształcenia zawodowego a szanse rozwoju kariery młodzieży niesłyszącej. Cz. II. WYBRANE ASPEKTY DORADZTWA ZAWODOWEGO W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH: Katarzyna Kulig - Ranga pracy w systemie wartości młodzieży klas maturalnych ; Agnieszka Lew - Kariera zawodowa na tle aspiracji życiowych młodzieży ; Helena Szmuc - Zainteresowania a decyzje edukacyjno-zawodowe gimnazjalistów ; Anna Fara - Aspiracje edukacyjno-zawodowe młodzieży na przykładzie Zespołu Szkół Zawodowych w Dynowie. Cz. III. PROBLEMATYKA DORADZTWA ZAWODOWEGO W PRAKTYCE SZKOLNEJ. PROPOZYCJE METODYCZNO-WARSZTATOWE DLA NAUCZYCIELI: Marta Kaczmarczyk - Funkcjonowanie Szkolnego Ośrodka Kariery w szkole średniej ; Anna Szkarpecka-Pridka - Wyzwalanie aktywności uczniów w zakresie samopoznania jako element decyzji edukacyjno-zawodowych ; Bożena Miernik - Rola szkoły w procesie rozwoju zawodowego licealistów, na przykładzie programu "Zaplanuj karierę" ; Małgorzata Wajda - Formy pracy doradcy zawodowego, na przykładzie warsztatu kariery zawodowej "ABC aktywizacji zawodowej" ; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [89]-90. Bibliogr. prac H. Rowida s. [92]-93.
I. Zadania i cele pedagogiki środowiska ; II. Co to jest środowisko wychowawcze ; III. O metodach badania środowiska wychowawczego ; IV. Środowisko wychowcze a problem dziedziczenia ; V. Rodzaje i typy środowiska wychowawczego ; VI. Wpływ środowiska wychowawczego na rozwój psychofizyczny dziecka ; VII. Zagadnienie środowiskowe w programie nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Tytuł oryginału: "Pour qu'il regne" 1959.
Współfinansowanie: Instytut Dziedzictwa Myśli Narodowej im. Romana Dmowskiego i Ignacego Jana Paderewskiego
„Królestwo moje nie jest z tego świata” - Jezus mówi do Piłata - ale to nie znaczy, że nie rozciąga się nad tym światem. Otóż słowa wypowiedziane przez zmartwychwstałego Chrystusa, zgodnie z przekazem św. Mateusza, nie pozostawiają tutaj najmniejszych złudzeń: „Dana mi jest wszelka władza na niebie i na ziemi”. Bóg jako Stwórca nie może nie być Panem swojego stworzenia: w prawach, w obyczajach, w polityce i gospodarce, w życiu jednostek, rodzin i państw. Taka jest absolutna, niepodważalna prawda, którą Jean Ousset wykazuje na kartach swej książki, kierując się nie tylko wiarą, ale także żelazną logiką. Dokonuje drobiazgowej analizy lekcji ewangelicznej oraz nauczania papieży, którzy nigdy nie przestawali głosić tej prawdy z mocą. Autor znajduje potwierdzenie tej tezy również w twórczości najważniejszych pisarzy katolickich XIX i XX wieku. Jeżeli państwa i narody chcą zakończyć swój karkołomny, samobójczy bieg, i znaleźć wreszcie odpocznienie, muszą pozwolić Chrystusowi królować w życiu społecznym, rodzinnym, indywidualnym. Bóg jest bardzo delikatnym gościem, którego łatwo wyprosić. Ale Rewolucja nie tyle Boga wyprasza, co wyrzuca, wydziera z ludzkich serc, z obyczajów, z kodeksów praw, z parlamentarnych ustaw, całkowicie zmieniając tkankę życia społecznego. Rewolucja w książce Jeana Ousseta staje się personifikacją o diabolicznych rysach, gdyż takie właśnie jest jej pochodzenie. Nie chodzi jedynie o Rewolucję 1789 czy 1917, czy 1968. Są to tylko bardziej drastyczne przejawy wywrotowości, natomiast Rewolucja jest zjawiskiem permanentnym, począwszy od wystąpienia Lutra, który doprowadził do pęknięcia chrześcijańskiego świata na pół, a skończywszy na rewolucji kulturalnej, której obecnie stajemy się ofiarami. Ta wojna rozpoczyna się już na kartach Ewangelii, czyli u samego zarania cywilizacji chrześcijańskiej - ten rys buntu i odrzucenia Boga. Jednak nie tylko Rewolucja jawi się jako wróg społecznego panowania Chrystusa. Także piąta kolumna Rewolucji odgrywa bardzo negatywną rolę - niektórzy ludzie Kościoła deformujący jego nauczanie - oraz my sami, poprzez naszą obojętność i nasze zaniedbania. Książka Jeana Ousseta nie jest pesymistyczna, wręcz przeciwnie, ukazuje przed nami szeroki horyzont i skąpany w promieniach słonecznych błękit nieba. Autor odsłania przed nami drogę, zaprasza nas do działania na rzecz społecznego panowania Chrystusa i omawia sposoby, dzięki którym możemy do tego stanu doprowadzić. Każdy katolik, któremu leży na sercu przyszłość jego kraju, powinien tę książkę przeczytać i żyć tą ideą, która jako jedyna we współczesnym, na różne sposoby okaleczonym świecie, jest w stanie zapewnić pokój, prawdziwy pokój i odpocznienie. [capitalbook.com.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Nauczyciel jako problem badań II. Nauczyciele o swojej pracy III.Praca młodych nauczycieli w świetle badań
terenowych (Nauczyciel w szkole) IV. Potencjalne warunki większej efektywności pracy
młodego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37622 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej