Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(11)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(29)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Cap Piotr (1970- )
(2)
Czarny Bogusław
(2)
Domiński Wojciech
(2)
Jeżak Jan
(2)
Marks Stephen G
(2)
Nickels William G
(2)
Niemiec Witold
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Samuelson William F
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bernat Małgorzata
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Borkowski Tadeusz (1918-2006)
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brigham Eugene F. (1930- )
(1)
Bródka Sylwia
(1)
Czermiński Alfred (1923-2011)
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Daszkiewicz Jakub
(1)
Dejtrowski Tomasz
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Dominik Piotr (technologia żywności)
(1)
Drogoń Witold
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Dębski Wiesław (1948- )
(1)
Gierasimczuk Andrzej
(1)
Gunning James Patrick
(1)
Heymanowski Kazimierz (1911-1998)
(1)
Houston Joel F
(1)
Huber Urszula
(1)
Jełowicki Marcin (1931-1998)
(1)
Kortan Jerzy
(1)
Kortan Jerzy (1924-1998)
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kotowska Beata
(1)
Kłopotek Anna
(1)
Macias Andrzej
(1)
Malkiel Burton Gordon (1932- )
(1)
Marciniak Stefan (1928-2017)
(1)
Marcinkowski Aleksander
(1)
Michoń Ferdynand (1916-1997)
(1)
Mruk Henryk
(1)
Niemiec Oktawia
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Nowicki Adam
(1)
Nowicki Adam (1944- )
(1)
Oherow-Urbaniec Anna
(1)
Olszak Celina
(1)
Pierścionek Zdzisław
(1)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Sitko Jacek
(1)
Sochacka-Krysiak Hanna
(1)
Sosnowska Alicja
(1)
Sądowska Sylwia Joanna
(1)
Trzcieniecki Jerzy (1920- )
(1)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(1)
Zapasiewicz Jerzy
(1)
Ziemba Ewa
(1)
Zimon Grzegorz
(1)
Ziółkowska Marta Joanna
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Menedżerowie
(3)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Analitycy giełdowi
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Inwestorzy giełdowi
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Księgowi
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Pracodawcy
(1)
Specjaliści ds. finansów
(1)
Temat
Zarządzanie
(22)
Przedsiębiorstwo
(13)
Decyzje
(6)
Gospodarka
(6)
Koszty
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Ekonomia
(3)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Innowacje
(3)
Konkurencja
(3)
Marketing
(3)
Płaca
(3)
Rachunkowość
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Controlling
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Gospodarka materiałowa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Organizacja
(2)
Popyt
(2)
Postęp techniczny
(2)
Praca
(2)
Prawo handlowe
(2)
Prawo ochrony środowiska
(2)
Produkcja
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie portfelem
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zatrudnienie
(2)
Środki trwałe
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Akcje (ekonomia)
(1)
Amortyzacja
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza fundamentalna (metoda ekonomiczna)
(1)
Analiza techniczna (metoda ekonomiczna)
(1)
Badania operacyjne
(1)
Bank centralny
(1)
Bezrobocie
(1)
Ceny
(1)
Czas pracy
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Demokracja
(1)
Dochód narodowy
(1)
EMAS
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
Ekorozwój
(1)
Ekoturystyka
(1)
Energetyka odnawialna
(1)
Etyka biznesu
(1)
Europejski System Walutowy
(1)
Franczyza
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka leśna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hotelarstwo
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Inflacja
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internet
(1)
Inwestorzy instytucjonalni
(1)
Inwestycje giełdowe
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Komunikowanie społeczne
(1)
Koniunktura
(1)
Kupno i sprzedaż
(1)
Las
(1)
Leasing
(1)
Leśnictwo
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Monopol
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Negocjacje
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Normowanie pracy
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych
(1)
Obligacje
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Osady ściekowe
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka
(1)
Prawo ochrony środowiska międzynarodowe
(1)
Produkt globalny
(1)
Produktywność pracy
(1)
Programowanie liniowe
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Podręczniki akademickie
(9)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Zarządzanie i marketing
(6)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym / Teresa Bal-Woźniak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - 191 stron : ilustracje, wykresy : 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI JAKO SUBDYSCYPLINA NAUK O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI: 1. Istota procesów zarządzania oraz zarządzanie innowacjami w ujęciu klasycznym, aktualnie obowiązującym i zalecanym podmiotowym ; 2. Formy koordynowania działań w ramach zarządzania innowacjami ; 3. Zarządzanie innowacyjnością oparte na kapitale ludzkim, czyli o instytucjonalnym kontekście zachowań innowacyjnych ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. II. ISTOTA I RODZAJE INNOWACJI ORAZ ŹRÓDŁA POMYSŁÓW INNOWACYJNYCH: 1. Ewolucja terminu "innowacje" ; 2. Rodzaje innowacji oraz ich źródła według różnych koncepcji ; 3. Innowacyjność jako uniwersalna kompetencja wdrażania zmian i jej filary ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. III. ANALIZA PROCESU INNOWACYJNEGO I JEGO MODELOWE UJĘCIA: 1. Proces innowacyjny i logika jego analizy ; 2. Modele innowacyjne kolejnych generacji ze wskazaniem na dyfuzję ; 3. Sieci i innowacje otwarte jako struktury zwiększające zakres współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem dla rozprzestrzeniania innowacji ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; 2. Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regium, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnienie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIEKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapirał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regionu, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnianie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIĘKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapitał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VII. POLITYKA INNOWACYJNA - POZIOM GOSPODARKI KRAJOWEJ: 1. Istota polityki innowacyjnej i jej generacje ; 2. Polityka innowacyjna kraju-wzorca ; 3. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością jako warunek poprawy skuteczności zarządzania innowacjami ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VIII. INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ GOSPODARKI NA TLE EUROPY I ŚWIATA - POZIOM REGIONALNY, MIĘDZYNARODOWY I GLOBALNY: 1. Systematyczny indeks europejskiej innowacyjności i jego składowe na tle międzynarodowych standardów badań nad innowacjami ; 2. Klastry jako organizacyjny i ekonomiczny stymulator innowacyjności ; 3. Foresight w roli metodyki i wyboru przyszłościowych technologii w warunkach globalizacji i rewolucji 4.0 ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; Załącznik 1. Tablica synchronizacji zajęć z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik na ćwiczenia/warsztaty z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik 3. Projekt dydaktyczny: formularz zgłoszenia innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108141 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84798 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. [542]-570. Indeks.
I. NAUKOWE I PRAWNE UWARUNKOWANIA GOSPODAROWANIA ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM: Środowisko przyrodnicze jako przedmiot badań naukowych i przestrzeń działań gospodarczych ; Podstawy prawne gospodarowania środowiskiem przyrodniczym ; Źródła informacji przyrodniczej ; II. CHARAKTERYSTYKA KOMPONENTÓW ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO I ZASADY ICH WYKORZYSTANIA: Budowa geologiczna ; Ukształtowanie powierzchni terenu ; Gleby ; Wody podziemne i powierzchniowe ; Powietrze atmosferyczne i klimat ; Komponenty biotyczne ; III. OCENY ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO DO CELÓW GOSPODARCZYCH: Metodologiczne podstawy ocen środowiska przyrodniczego ; Waloryzacja środowiska przyrodniczego ; Problematyka przyrodnicza w dokumentach strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77631 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.6.- 004
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-81843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 129-138.
Publikacja dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Przydatna też dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców.
1. KAPITAŁ OBROTOWY W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1.1. Kluczowe pojęcia związane z zarządzaniem kapitałem obrotowym, 1.2. Definicja kapitału obrotowego i jego poziom, 1.3. Rola kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, 1.5 [!]. Zarządzanie kapitałem obrotowym ; 2. PODSTAWOWE SKŁADNIKI KAPITAŁU OBROTOWEGO: 2.1. Zapasy i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.2. Należności krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.3. Iwestycje krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.4. Zobowiązania krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.5. Metody i narzędzia wspierające proces zarządzania kapitałem obrotowym ; 3. WSKAŹNIKI I METODY OCENY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM OBROTOWYM: 3.1. Ustalenie wielkości kapitału obrotowego netto, 3.2. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, 3.3. Wstępna analiza finansowa, 3.4. Wskaźniki zarządzania kapitałem obrotowym, 3.5. Analiza wskaźnikowa ; 4. STRATEGIE ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM OBROTOWYM: 4.1. Klasyczne strategie zarządzania kapitałem obrotowym, 4.2. Koszty zarządzania kapitałem obrotowym, 4.3. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie handlowym, 4.4. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie usługowym, 4.5. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie produkcyjnym, 4.6. Uniwersalna strategia zarządzania kapitałem obrotowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[210].
Dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów, osób przygotowujących się do egzaminów zawodowych biegłych rewidentów, księgowych, finansistów.
Dofinansowano ze środków Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
I. Analiza finansowa: 1. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji finansowej ; 2. Analiza wstępna sprawozdania finansowego ; 3. Analiza wskaźnikowa ; 4. Piramida Du Ponta ; II. Kapitał obrotowy: 1. Kapitał obrotowy netto ; 2. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym ; 3. Strategie finansowania aktywów obrotowych ; 4. Cykl operacyjny i cykl konwersji gotówki ; 5. Zarządzanie zapasami ; 6. Zarządzanie gotówką ; 7. Zarządzanie należnościami ; 8. Faktoring ; 9. Zarządzanie zobowiązaniami handlowymi ; III. Wartość pieniądza w czasie: 1. Kapitalizacja i dyskontowanie ; 2. Wartość przyszła i wartość obecna ; 3. Płatność okresowa (renta) ; 4. Płatność dożywotnia (renta wieczysta) ; 5. Inflacja ; IV. Finansowanie działalności i koszt kapitału ; 1. Dźwignie finansowa, operacyjna i całkowita ; 2. Oczekiwana i wymagana stopa zwrotu ; 3. Koszt kapitału własnego ; 4. Koszt kapitału obcego ; 5. Średni ważony koszt kapitału i krańcowy koszt kapitału ; V. Metody oceny inwestycji: 1. Proces inwestycyjny ; 2. Okres zwrotu nakładów ; 3. Księgowa stopa zwrotu ; 4. Bieżąca wartość netto ; 5. Wewnętrzna stopa zwrotu ; 6. Wskaźnik zyskowności ; 7. Równoważna rata roczna ; 8. Ryzyko i niepewność w ocenie inwestycji ; VI. Wycena wybranych instrumentów finansowych: 1. Wycena akcji ; 2. Wycena praw poboru ; 3. Wycena obligacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68199 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 419-441. Indeks.
I. SYSTEMY GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ: 1. Wyzwania ery wiedzy ; 2. Strategia rozwoju systemów gospodarki elektronicznej ; 3. Marketing elektroniczny ; 4. Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie ; 5. Systemy handlu elektronicznego ; 6. Elektroniczne systemy logistyczne ; 7. Finanse w gospodarce elektronicznej ; 8. Administracja w gospodarce elektronicznej ; 9. Szkolenia elektroniczne ; 10. Prawne aspekty gospodarki elektronicznej. II. INŻYNIERIA SYSTEMÓW GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ: 11. Systemy Business Intelligence ; 12. Hurtownie danych oraz analizy wielowymiarowe ; 13. Eksploracja danych ; 14. Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą niejawną ; 15. Systemy zarządzania treścią ; 16. Systemy zarządzania relacjami z klientami ; 17. Portale korporacyjne ; 18. Personalizacja portali internetowych ; 19. Kreowanie bezpiecznej organizacji w gospodarce elektronicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91924, A-90517 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85563 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 33-Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Franczyza : nowoczesny model rozwoju biznesu / Marta Joanna Ziółkowska. - Wydanie 4. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 227 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-227.
R. I. FRANCZYZA JAKO FORMA WIĘZI EKONOMICZNEJ: 1. Pojęcie i geneza powiązań franczyzowych: Ogólna charakterystyka franczyzy w świecie ; Pierwowzory franszyzy: Rozwój koncepcji franczyzy od II poł. XIX w. do końca I poł. XX w ; Boom franczyzowy po II wojnie światowej ; Początki powiązań franczyzowych w Polsce ; 2. Istota i klasyfikacja franszyzy: Podstawowe założenia franszyzy ; Typologia franszyzy: Podział ze względu na przedmiot działalności ; Podział ze względu na formę organizacji systemu ; Podział ze względu na zasięg obowiązywania umowy ; Podział ze względu na formę działalności gospodarczej ; Podział ze względu na zasięg działania systemu ; Podział ze względu na realizowaną strategię działalności ; Podział ze względu na strategię ekspansji gospodarczej ; Podział ze względu na strukturę podporządkowania stron umowy ; Pozostałe typy powiązań franczyzowych ; 3. Przesłanki wykorzystywania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa: Zalety i wady wykorzystania franczyzy dla dawcy systemu ; Korzyści i słabości wykorzystania franczyzy dla biorcy systemu ; 4. Motywy tworzenia i koncepcje budowy systemów franczyzowych ; 5. Porozumienia franczyzowe jako metoda ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw ; R. II. PODSTAWY PRAWNE POWIĄZAŃ FRANCZYZOWYCH: 1. Przedmiot porozumień franczyzowych ; 2. Pojęcie i charakter prawny umowy franszyzy ; 3. Podmioty umowy franczyzowej ; 4. Unormowania prawne umów franczyzowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Południowej, Azji i Australii ; 5. Umocowania prawne umów franczyzowych w Unii Europejskiej ; 6. Treść umowy franczyzy w świetle przepisów prawa polskiego ; R. III. ROZWÓJ FRANCZYZY W WYBRANYCH KRAJACH ŚWIATA: 1. Charakterystyka powiązań franczyzowych: Rozwój franczyzy w wybranych krajach Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej ; Franczyza w Europie ; Franczyza w Azji, Australii, Nowej Zelandii i Afryce: Franczyza w Azji ; Franczyza w Australii i Nowej Zelandii ; Franczyza w Republice Południowej Afryki i Maroku ; R. VI. ANALIZA POWIĄZAŃ FRANCZYZOWYCH W POLSCE: 1. Funkcjonujące powiązania franczyzowe: Rozwój polskiego rynku franczyzy w latach 90. XX wieku i na początku XXI wieku ; Analiza powiązań franczyzowych według sektorów ; Systemy franczyzowe typu inbound i outbound na polskim rynku ; Prezentacja wybranych systemów franczyzowych funkcjonujących na polskim rynku ; 2. Powiązania franczyzowe w opinii twórców sieci (franczyzodawców): Rozwój powiązań franczyzowych w Polsce ; Motywy tworzenia sieci franczyzowych oraz czynniki sprzyjające i bariery rozwoju rynku franczyzy w Polsce ; Wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstw ; Uwarunkowania pozyskiwania franczyzobiorców ; Zagraniczna ekspansja polskich systemów franczyzowych ; 3. Powiązania franczyzowe w opinii franczyzobiorców ; 4. Korzyści i słabe strony współpracy franczyzowej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing / Philip Kotler ; red. Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk ; [przeł.] Robert Bartold [i in.]. - Wyd. 1 (dodruk). - Poznań : Rebis, cop. 2005. - 754 s. : fot., rys., tab., wykr. ; 26 cm.
Indeksy.
Cz. I. ZROZUMIEĆ ZARZĄDZANIE MAREKTINGOWE : 1. Koncepcja marketingu w XXI wieku ; 2. Adaptacja marketingu do nowej gospodarki ; 3. Budowanie zadowolenia klienta ; Cz. II. ANALIZA MOŻLIWOŚCI RYNKOWYCH : 4. Zdobywanie rynków poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne ; 5. Gromadzenie informacji i mierzenie popytu ; 6. Analiza otoczenia marketingowego ; 7. Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywców ; 8. Analiza rynku przedsiębiorstw i zachowań klientów instytucjonalnych ; 9. Strategia konkurencji ; 10. Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych ; Cz. III. ROZWÓJ STRATEGII MAREKTINGOWYCH : 11. Pozycjonownie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu ; 12. Rozwój nowych ofert rynkowych ; 13. Projektowanie globalnych ofert rynkowych ; Cz. IV. KSZTAŁTOWANIE OFERTY RYNKOWEJ : 14. Strategia produktu i marki ; 15. Projektowanie usług i zarządzanie nimi ; 16. Tworzenie programów i strategii cenowych ; Cz. V. ZARZĄDZANIE PROGRAMAMI MARKETINGOWYMI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa / Jan Duraj. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2000. - 519, [1] s. : wykr. ; 20 cm.
Bibliogr.
1. Istota przedsiębiorstwa i jego działalności 2. Cele i funkcje zarządzania działalnością gospodarczą przedsiębiorstwa 3. Formy prawno - organizacyjne i współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw 4. Podstawy ekonomiki finansów przedsiębiorstwa 5. Ekonomika kosztów przedsiębiorstwa 6. Ekonomika działalności marketingowej przedsiębiorstwa 7. Ekonomika gospodarowania zasobami pracy 8. Ekonomika produkcji w przedsiębiorstwie 9. Ekonomika majątku obrotowego przedsiębiorstwa 10. Ekonomika środków trwałych, remontów, inwestycji oraz leasingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69419 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spacer po Wall Street : [sprawdzona strategia skutecznego inwestowania] / Burton G. Malkiel ; przekład Bartosz Sałbut. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - [2], 402 strony : fotografie, ilustracje, portret, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "A random walk down Wall Street : the best investment guide that money can buy" 1973.
Wydania wcześniejsze pt.: Błądząc po Wall Street : sprawdzona strategia skutecznego inwestowania. Na okładce: Nowe, 13 wydanie światowego bestsellera.
Na okładce: Nowe, 13 wydanie światowego bestsellera.
Indeks.
Dla doświadczonych i początkujących inwestorów indywidualnych.
To jedna z najważniejszych książek o inwestowaniu jakie kiedykolwiek napisano! Ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy! -W jaki sposób inwestować, aby było to sposobem na życie? -Jakich metod używają zawodowi inwestorzy? -Jak stosować analizę techniczną i fundamentalną w praktyce? -Na czym polega teoria błądzenia losowego? -Które sposoby zarządzania ryzykiem są najlepsze? -Jak przewidywać rentowność akcji i obligacji? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w najnowszym, 13 już wydaniu słynnego światowego bestsellera Burtona G. Malkiela. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113233 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej