Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Audiobooki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(24)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(30)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Pracodawcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Temat
Uczucia
(6)
Zachowanie
(6)
Mózg
(5)
Psychologia
(5)
Stres
(5)
Uczenie się
(5)
Dzieci
(3)
Motywacja
(3)
Pamięć
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Chłopcy
(2)
Fonoholizm
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Nawyki
(2)
Neuropsychologia
(2)
Poznanie
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Smartfon
(2)
Sport
(2)
Spostrzeganie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Umysł
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Wpływ na zdrowie
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zmysły
(2)
Zmęczenie
(2)
Świadomość
(2)
Aforyzmy
(1)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Bierność społeczna
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Ceny
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Intuicja
(1)
Konformizm
(1)
Konkurencja
(1)
Krytycyzm
(1)
Kultura
(1)
Małżeństwo
(1)
Miłość
(1)
Mobbing
(1)
Modele matematyczne
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Neurony
(1)
Odwaga
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pojęcia
(1)
Pokolenie Y
(1)
Polityka
(1)
Polityka cenowa
(1)
Popyt
(1)
Postawy
(1)
Praca zespołowa
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Propaganda
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Randka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rynek finansowy
(1)
Samoleczenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Satysfakcja ze związku
(1)
Sen
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stereotyp
(1)
Sukces
(1)
Szczęście
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Twórczość
(1)
Uprzedzenia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Niemcy
(2)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(9)
Poradnik
(9)
Poradniki
(3)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Książki mówione
(1)
Monografia
(1)
Powieść obyczajowa włoska
(1)
Powieść włoska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rozwój osobisty
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Motivation hoax : a smart person's guide to inspirational nonsense" 2018.
Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Wybierz pracę, którą kochasz, a nigdy w życiu nie będziesz pracował. Nigdy nie należy się poddawać. Czy te inspirujące sentencje mają cokolwiek wspólnego z rzeczywistością? Czy wytrzymują konfrontację z faktami, z naukową weryfikacją? James Adonis bierze na warsztat najbardziej popularne motywacyjne hasła i sprawdza, czy ich głosiciele nie mijają się z prawdą. Autor opisuje wyniki badań, odsyła do oryginalnych tekstów, dając dociekliwemu czytelnikowi szansę prowadzenia dalszych poszukiwań. Książka pokazuje nie tylko, z jaką ostrożnością należy podchodzić do „utartych prawd”, lecz także w jaki sposób można je naukowo weryfikować. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
Z TEKSTU: To nie jest książka antymotywacyjna. Napisałem ją, by przeciwstawić się wszechobecnym, niemającym nic wspólnego z mądrością, kategorycznym cytatom i powiedzonkom, które są albo z gruntu nieprawdziwe, albo pełne luk. Moja argumentacja dotyczy wyłącznie konkretnych, jednorazowych wypowiedzi osób, które opanowały sztukę automotywacji - uogólnień, nadmiernych uproszczeń czy stwierdzeń w sposób niezamierzony prowadzących na manowce. Ta książka nie jest świętoszkowatym poradnikiem samopomocy. Nie jest protekcjonalną rozprawą o tym, jak możesz sprawić, żeby twoje życie było lepsze. To tylko próba skorygowania tego, co błędne, niezależnie od tego, jak ciepło i powszechnie zostało przyjęte. tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The social animal" 1992.
Indeksy.
Podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii i innych nauk społecznych.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Poznanie społeczne ; 3. Uzasadnianie własnego postępowania ; 4. Konformizm ; 5. Środki masowego przekazu, propaganda i perswazja ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość, zrozumienie ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna jest jedną z najważniejszych publikacji wprowadzających w obszar psychologii społecznej. Elliot Aronson i Joshua Aronson prowadzą czytelnika przez najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej. Definiują tę dyscyplinę jako naukowe badanie wpływu rzeczywistej, wyobrażonej lub założonej obecności innych na nasze myśli, emocje, przekonania i zachowania - oraz tego, w jaki sposób my wywieramy wpływ na innych. Przybliżają zagadnienia poznania społecznego, uzasadniania własnego postępowania, konformizmu, wpływu mediów oraz zjawiska zachodzące w relacjach międzyludzkich: agresję, uprzedzenia, sympatię i miłość. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Stosowana)
Bibliogr. s. 131-[137]. Indeksy.
1. Zjawiska rezonansu dnia codziennego: czemu ja czuję to, co czujesz ty ; 2. Odkrycie neurobiologiczne: co potrafią neurony lustrzane ; 3. Jak dziecko dostraja się do świata i problem autyzmu ; 4. Neurony lustrzane i pochodzenie języka ; 5. Twój obraz we mnie, mój obraz w tobie: odzwierciedlanie i tożsamość ; 6. Namiętne układy lustrzane: flirt i miłość ; 7. Międzyludzki obszar znaczeniowy: wspólnota społeczna i społeczna śmierć ; 8. Środowisko dla młodzieży i szansa dla szkoły ; 9. Neurony lustrzane w medycynie i psychoterapii ; 10. Relacje dnia codziennego i kierowanie własnym życiem: czego możemy się nauczyć od komórek lustrzanych ; 11. Geny, mmózg i kwestia wolnej woli ; 12. Odzwierciedlanie jako motyw przewodni ewolucji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjęta nazwa tłumaczki: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Tytuł oryginału: "How behavior spreads : the science of complex contagions" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach [243]-267. Indeks.
Przedmowa ; R. 1. Wprowadzenie ; Cz. I. Teoria: R. 2. Zrozumieć dyfuzję ; R. 3. Teoria złożonego zarażania ; R. 4. Internetowy eksperyment społeczny ; CZ. II. Zastosowanie: Wprowadzenie do Cz. II. ; R. 5. Złożone zarażanie w innych kontekstach ; R. 6. Gdy dyfuzja innowacji napotyka opór ; R. 7. Dyfuzja zmian w organizacjach ; Cz. III. Projektowanie społeczne ; Wprowadzenie do Cz. III. R. 8. Projektowanie sieci społecznych sprzyjających dyfuzji ; R. 9. Tworzenie kontekstów społecznych sprzyjających zmianie zachowań ; Cz. IV. Wnioski ; R. 10. Konkluzja ; Epilog. Socjologia eksperymentalna ; Załącznik A. Etyka projektowania społecznego ; Załącznik B. Metody obliczeniowych nauk społecznych ; Załącznik C. Dodatek techniczny do modeli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia, a także dla edukatorów żywieniowych.
I. POŁĄCZENIE BADAŃ, TEORII I PRAKTYKI: PODSTAWY: Edukacja żywieniowa: ważna, ciekawa i niezbędna w dzisiejszym skomplikowanym świecie ; Determinanty wyborów pokarmowych i zmian sposobu żywienia: implikacje dla edukacji żywieniowej ; Przegląd zagadnień dotyczących edukacji żywieniowej: pomoc w zdobyciu motywacji, umiejętności i wsparcia dla zmian zachowania ; Zwiększanie świadomości oraz wzmacnianie upodmiotowienia i motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działalnia ; Ułatwianie uzyskania zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działania ; Promowanie wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania ; II. WYKORZYSTANIE BADAŃ I TEORII W PRAKTYCE: PROCEDURA PROJEKTOWANIA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ OSADZONEJ W TEORII - KROK PO KROKU: Decyzja o wyborze docelowej zmiany zachowania na podstawie oceny problemów i zachowań uczestników ; Eksploracja determinant zmiany zachowania stanowiącej cel interwencji ; Selekcja teorii i wyjaśnienie filozofii interwencji ; Identyfikacja celów - przełożenie teorii behawioralnej na cele edukacyjne ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na wzmacnianie motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działań ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na rozwijanie zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działalń ; Nakreślenie planu ewaluacji ; Wykorzystanie procedury DESIGN do promowania wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania i podjęcia działań ; III. BADANIA I TEORIA W DZIAŁANIU: REALIZACJA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ W PRAKTYCE: Skuteczna realizacja edukacji żywieniowej ; Środki dydaktyczne i inne kanały dla edukacji żywieniowej ; Praca z osobami w różnym wieku, z różnych kultur i o różnym poziomie alfabetyzmu ; Edukatorzy żywieniowi jako agenci zmiany w środowisku.
Oddajemy do rąk Czytelników pierwszy w Polsce podręcznik edukacji żywieniowej. Książka Isobel Contento to kompendium wiedzy o tym, jak projektować, realizować i oceniać skuteczność programów i interwencji edukacyjnych związanych z zachowaniami żywieniowymi. W podręczniku omówiono: • najważniejsze teorie wykorzystywane w edukacji żywieniowej wraz z przykładami zastosowania wiedzy w praktyce; • procedurę ułatwiającą studentom i praktykom projektowanie skutecznej edukacji żywieniowej, przełożenie teorii na strategie, cele edukacyjne i praktykę oraz opracowanie planu edukacyjnego; • zagadnienia dotyczące realizacji edukacji żywieniowej w różnych grupach: wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, osób o niskim poziomie alfabetyzmu i osób z różnych grup kulturowych. „Edukacja żywieniowa” to książka przeznaczona dla studentów różnych poziomów studiów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia. Może być przydatna także dla pracujących edukatorów żywieniowych i menedżerów jako źródło wszechstronnych informacji do planowania i realizacji skutecznych programów edukacji żywieniowej skierowanych do różnych grup odbiorców. Na całym świecie obserwujemy zwiększanie się częstości występowania chorób dietozależnych, w tym otyłości, oraz nadal istniejące w niektórych krajach niedożywienie. Edukacja żywieniowa jest obecnie potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście w szkołach, miejscach pracy i społecznościach docenia się znaczenie tej edukacji dla zmniejszania ryzyka wystąpienia tych problemów zdrowotnych. Oznacza to, że edukatorzy żywieniowi mają obecnie możliwości dokonywania rzeczywistych zmian we współczesnym świecie. [Wydaw. Naukowe PWN, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Critical and creative thinking : a brief guide for teachers".
Indeks.
CZĘŚĆ I WPROWADZENIE DO MYŚLENIA KRYTYCZNEGO I KREATYWNEGO: 1. Podstawowe pojęcia myślenia krytycznego ; 2. Podstawowe pojęcia myślenia kreatywnego ; CZĘŚĆ II MYŚLENIE KRYTYCZNE I KREATYWNE W PRAKTYCE: 3. Przemiana w krytycznego i kreatywnego myśliciela ; 4. Strategie i zastosowania myślenia krytycznego ; 5. Strategie i zastosowania myślenia kreatywnego ; CZĘŚĆ III STOSOWANIE MYŚLENIA KRYTYCZNEGO I KREATYWNEGO: 6. Myślenie decyzyjne. Podejmowanie krytycznych decyzji ; 7. Myślenie etyczne. Podejmowanie etycznych decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104044 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 12 godz. 9 min.
Czyta Leszek Filipowicz.
Nagranie w formacie mp3.
Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, a nawyki mają potężną moc. Dlatego nałogowo palimy papierosy, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, nieustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, zawsze ścielimy łóżko lub nie ścielimy go nigdy. W książce "Siła nawyku" Charles Duhnigg udowadnia, że wyrobienie sobie nowych nawyków lub zmiana dotychczasowych może całkowicie odmienić czyjeś życie, a także funkcjonowanie państw, społeczeństw, przedsiębiorstw i grup zawodowych. Autor przekonuje, że zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.- Jak Lisa, otyła, przez wiele lat uzależniona od alkoholu i papierosów, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, stała się zgrabną kobietą sukcesu, wolną od nałogów? - Jak jednemu człowiekowi od reklamy udało się namówić Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najbardziej znaną pastą do zębów na świecie - Dlaczego pływak Michael Phelps wygrał wyścig płynąć na oślep? - Co sprawia, że kawiarnie Starbucks odnoszą światowy sukces? - Jak firma Procter & Gamble przekonała klientów, że świeże powietrze wymaga pachnących odświeżaczy powietrza? Badania nad działaniami mechanizmów stojących za nawykami pomagają wielu firmom w dotarciu do klientów, planowaniu odpowiednich kampanii promocyjnych, usprawnianiu działania placówek zdrowia. [www.empik.com, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Supercommunicators : how to unlock the secret language of connection" 2024.
Wszyscy chcemy prowadzić rozmowy, które coś znaczą. Chcemy, żeby nasze rozmowy pogłębiały bliskość i prowadziły do rozwiązywania problemów. Chcemy czuć się naprawdę zrozumiani i rozumieć innych. Chcemy wreszcie, by nasi rozmówcy nie traktowali nas jednowymiarowo i dostrzegali w nas więcej niż tylko adwersarzy. Wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które poszły nie tak, jak powinny. Zamiast zbliżyć - oddaliły. Zamiast doprowadzić do rozwiązania problemu - wygenerowały kolejne. Zamiast pogłębić wzajemne zrozumienie - zostawiły nas z poczuciem osamotnienia. Dobre rodziny, szczęśliwe pary, zgrane firmy i współpracujące ze sobą społeczności wcale nie są jednomyślne. Co więcej, kłócą się o te same rzeczy, co nieszczęśliwi ludzie! Ich spory wyglądają jednak nieco inaczej. „Świat jest skomplikowany, wiesz? Jeśli chcesz go zrozumieć, potrzebujesz przyjaciół, którzy się od ciebie różnią”. W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens. O co tak naprawdę chodzi? - w konfliktach, negocjacjach i codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu jest kluczem do porozumienia. Jak się czujemy? - zazwyczaj unikamy rozmowy o emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego. Kim jesteśmy? - największym hamulcem sensownych rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii, w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa - mimo, że wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo za dużo… Duhigg oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Będziemy towarzyszyć Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, w próbie zwerbowania szpiega. Zobaczymy, jak rozwinęła się dyskusja zwolenników dostępu do broni palnej z osobami, które starały się powstrzymać powtarzające się w kraju strzelaniny w szkołach. Dowiemy się, dlaczego pierwszy pilotażowy odcinek serialu „Big Bang Theory” okazał się kompletna klapą i co takiego zmienili w scenariuszu jego twórcy, że stał się hitem z wielomilionową widownią. Sekretem tych wszystkich historii jest prosta, uczciwa i otwarta komunikacja. Jak to zrobić? Zapraszamy do lektury! [PWN, 2024]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113690 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 16.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The power of habit" 2012.
Indeks.
Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy. Charles Duhigg udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele. Jak jeden człowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie? Jak Lisa, przez wiele lat uzależniona od papierosów i alkoholu, otyła, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, zmieniła się w wolną od nałogów, zgrabną kobietę sukcesu? Co sprawia, że Starbucks odnosi światowy sukces? W jaki sposób Procter & Gamble przekonał klientów, że świeże powietrze wymaga odświeżaczy powietrza? Dlaczego pływak, Michael Phelps, wygrał wyścig płynąć na oślep? Badania nad działaniem mechanizmu stojącego za nawykami pomagają firmom w dotarciu do klienta, organizacji odpowiednich kampanii promocyjnych, reorganizacji przedsiębiorstw, usprawnieniu działania placówek zdrowia i wielu innych działaniach. Drobna zmiana, wprowadzona na stałe dzięki wykształceniu nowego nawyku, często prowadzi do lawinowych przekształceń i spektakularnych sukcesów. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The power of habit" 2012.
Indeks.
Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy. Charles Duhigg udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele. Jak jeden człowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie? Jak Lisa, przez wiele lat uzależniona od papierosów i alkoholu, otyła, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, zmieniła się w wolną od nałogów, zgrabną kobietę sukcesu? Co sprawia, że Starbucks odnosi światowy sukces? W jaki sposób Procter & Gamble przekonał klientów, że świeże powietrze wymaga odświeżaczy powietrza? Dlaczego pływak, Michael Phelps, wygrał wyścig płynąć na oślep? Badania nad działaniem mechanizmu stojącego za nawykami pomagają firmom w dotarciu do klienta, organizacji odpowiednich kampanii promocyjnych, reorganizacji przedsiębiorstw, usprawnieniu działania placówek zdrowia i wielu innych działaniach. Drobna zmiana, wprowadzona na stałe dzięki wykształceniu nowego nawyku, często prowadzi do lawinowych przekształceń i spektakularnych sukcesów. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The power of habit" 2012.
Indeks.
1. Nawyki jednostek ; 2. Nawyki skutecznych organizacji ; 3. Nawyki w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Rozczarowani, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Przejmują jednak rynek pracy i niedługo będą najliczniejszą grupą pracowników na świecie. Szefowie staną przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo wciąż otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślących podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Jak jest naprawdę? Roszczeniowi? Tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale na pewno nie będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szefowi wyjątkowy szacunek nie należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Espinoza i Ukleja opisują inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych dyskusji. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy - być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu - głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości ich pragnienia i cele nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. "Każdy pracownik - piszą autorzy - chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, docenienia i wynagrodzenia". [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107953 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The SharpBrains guide to brain fitness : how to optimize brain health and performance at any age" 2013.
Bibliografia na stronach 260-[276].
Na początku jest mózg ; Bądź trenerem, nie pacjentem ; W zdrowym ciele zdrowy duch ; Jesteś tym, co jesz i pijesz (do pewnego stopnia) ; Nowość - wyzwanie - różnorodność: im więcej, tym lepiej ; Utrzymuj kontakty społeczne ; Zarządzaj stresem, buduj odporność ; Ogólnorozwojowy trening mózgu ; Jak zostać trenerem własnego mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-612 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The SharpBrains guide to brain fitness : how to optimize brain health and performance at any age, 2013.
Bibliogr. s. 260-276.
Jak wzmacniać sprawność mózgu w każdym wieku? Jak zachować sprawność i jasność umysłu do później starości? Elkhonon Goldberg i Alvaro Fernandez wraz z Pascale Michelonem - mistrzowie popularyzacji wiedzy o mózgu - zapraszają w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Z przewodnika dowiemy się, jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób działa, jak się zmienia pod wpływem uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Autorzy wskazują, jakimi działaniami możemy wzmacniać swój mózg, a przy okazji obalają kilka mitów, na przykład ten o sensowności rozwiązywania setek krzyżówek. "To przewodnik kierowany do wszystkich posiadaczy mózgu, którzy chcieliby nauczyć się, jak utrzymać ów narząd w zdrowiu i wzmocnić jego działanie". [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to deal with difficult people. Smart tactics for overcoming the problem people in your life" 2015.
Indeks.
Wiecznie niezadowolony szef. Teściowa, która przy każdej sposobności wypomina ci przypalony zeszłoroczny obiad. Przyjaciółka, która odwołuje wszystkie spotkania "za pięć dwunasta". Współpracownik, który krytykuje wszystkie twoje pomysły, ale broni się przed podaniem własnych. Nastoletni syn, który mamrocze pod nosem obelgi i przekleństwa. Wśród trudnych ludzi znajdziemy osoby jawnie agresywne i wrogie, agresywne w sposób pośredni oraz osoby bierne sprawiające wrażenie bezwolnych i ulegających wszelkim wpływom. To samo zachowanie w jednej sytuacji możemy odebrać jako neutralne, w innej - jako budzące złość i frustrację. Gill Hasson prowadzi nas przez galerię trudnych postaci, pokazując, z czego wynikają zachowania, których nie możemy znieść, i jak możemy wybrnąć z problemowych sytuacji, szanując przy tym własne i cudze granice. Autorka nie używa języka ocen i podziałów, ale zachęca do empatii, słuchania i zrozumienia drugiej strony. Pokazuje, że choć nasz wpływ na zachowania innych osób jest ograniczony, możemy umiejętnie pokierować własnym postępowaniem i nie dopuścić do tego, by relacje z trudnymi ludźmi zatruwały nam życie. Dzięki tej książce: zrozumiesz przyczyny trudnych zachowań innych osób ; dowiesz się, w jaki sposób obronić swoje stanowisko i sprzeciwić się zachowaniom, których nie akceptujesz ; poznasz sposoby spokojnego radzenia sobie w relacji z osobami agresywnymi, stosującymi manipulację i nadmiernie krytycznymi ; dowiesz się, kiedy się wycofać lub nawet zrezygnować z relacji. [PWN, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Applied sport psychology : a case-based approach" 2009.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. WPROWADZENIE (BRIAN HEMMINGS I TIM HOLDER): 1. Podejście poznawczo-behawioralne ; 2. Rodzaje diagnozy i interwencji ; 3. Techniki i umiejętności ; 4. Praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI: R. II. WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI W ZAWODOWYM TENISIE ZIEMNYM: INTENSYWNA PRACA PODCZAS PRZYGOTOWANIA DO UDZIAŁU W CYKLU TURNIEJÓW (CHRIS HARWOOD): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji ; 4. Interwencje i monitoring ; 5. Ocena interwencji ; 6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. III. RADZENIE SOBIE Z DYSTRAKTORAMI W KRYKIECIE (BRIAN HEMMINGS): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. KONSULTACJA NA RINGU: WSPÓŁPRACA PSYCHOLOGICZNA Z ZAWODOWYM PIĘŚCIARZEM Z TYTUŁEM MISTRZA ŚWIATA (ANDREW M. LANE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. V. TWORZENIE POZYTYWNYCH PRZEKONAŃ DOTYCZĄCYCH WYKONANIA W ŚWIECIE BOWLINGU SPORTOWEGO (CAROLINE MARLOW): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. WZMACNIANIE PEWNOŚCI SIEBIE U NASTOLETNIEGO GOLFISTY (IAIN GREENLEES): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI: R. VII. ZASTOSOWANIE PSYCHOLOGII SPORTU W PRZYPADKU OSADY WIOŚLARSKIEJ NA POZIOMIE KADRY OLIMPIJSKIEJ: WYJŚCIE POZA TRENING UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOLOGICZNYCH (CHRIS SHAMBROOK): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VIII. PROWADZENIE WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH DLA RUGBISTÓW Z RÓŻNYCH GRUP WIEKOWYCH: DOŚWIADCZENIA PSYCHOLOGA SPORTU-STAŻYSTY (JENNY PAGE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb - pierwszy sezon ; 3. Interwencja i monitoring - pierwszy sezon ; 4. Ocena interwencji - pierwszy sezon ; 5. Diagnoza potrzeb - drugi sezon ; 6. Interwencja i monitoring - drugi sezon ; 7. Ocena interwencji - drugi sezon ; R. IX. PROCES FORMUŁOWANIA CELÓW DRUŻYNOWYCH W PROFESJONALNEJ PIŁCE NOŻNEJ (RICHARD THELWELL): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO: R. X. BUDOWANIE ROLI I PRACA PSYCHOLOGA SPORTU NA IGRZYSKACH PARAOLIMPIJSKICH (JONATHAN KATZ): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; 6. Epilog ; R. XI. ZINTEGROWANE, INTERDYSCYPLINARNE WSPARCIE DLA KONTUZJOWANEJ RUGBISTKI (SARAH CECIL, RAPHAEL BRANDON, JAMES MOORE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. XII. OPRACOWYWANIE MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH DLA TRENERÓW TENISA STOŁOWEGO - ZASTOSOWANIE CYKLICZNEGO MODELU DZIAŁANIA (TIM HOLDER): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Applied sport psychology : a case-based approach" 2009.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. WPROWADZENIE (BRIAN HEMMINGS I TIM HOLDER): 1. Podejście poznawczo-behawioralne ; 2. Rodzaje diagnozy i interwencji ; 3. Techniki i umiejętności ; 4. Praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI: R. II. WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI W ZAWODOWYM TENISIE ZIEMNYM: INTENSYWNA PRACA PODCZAS PRZYGOTOWANIA DO UDZIAŁU W CYKLU TURNIEJÓW (CHRIS HARWOOD): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji ; 4. Interwencje i monitoring ; 5. Ocena interwencji ; 6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. III. RADZENIE SOBIE Z DYSTRAKTORAMI W KRYKIECIE (BRIAN HEMMINGS): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. KONSULTACJA NA RINGU: WSPÓŁPRACA PSYCHOLOGICZNA Z ZAWODOWYM PIĘŚCIARZEM Z TYTUŁEM MISTRZA ŚWIATA (ANDREW M. LANE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. V. TWORZENIE POZYTYWNYCH PRZEKONAŃ DOTYCZĄCYCH WYKONANIA W ŚWIECIE BOWLINGU SPORTOWEGO (CAROLINE MARLOW): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. WZMACNIANIE PEWNOŚCI SIEBIE U NASTOLETNIEGO GOLFISTY (IAIN GREENLEES): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI: R. VII. ZASTOSOWANIE PSYCHOLOGII SPORTU W PRZYPADKU OSADY WIOŚLARSKIEJ NA POZIOMIE KADRY OLIMPIJSKIEJ: WYJŚCIE POZA TRENING UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOLOGICZNYCH (CHRIS SHAMBROOK): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VIII. PROWADZENIE WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH DLA RUGBISTÓW Z RÓŻNYCH GRUP WIEKOWYCH: DOŚWIADCZENIA PSYCHOLOGA SPORTU-STAŻYSTY (JENNY PAGE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb - pierwszy sezon ; 3. Interwencja i monitoring - pierwszy sezon ; 4. Ocena interwencji - pierwszy sezon ; 5. Diagnoza potrzeb - drugi sezon ; 6. Interwencja i monitoring - drugi sezon ; 7. Ocena interwencji - drugi sezon ; R. IX. PROCES FORMUŁOWANIA CELÓW DRUŻYNOWYCH W PROFESJONALNEJ PIŁCE NOŻNEJ (RICHARD THELWELL): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO: R. X. BUDOWANIE ROLI I PRACA PSYCHOLOGA SPORTU NA IGRZYSKACH PARAOLIMPIJSKICH (JONATHAN KATZ): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; 6. Epilog ; R. XI. ZINTEGROWANE, INTERDYSCYPLINARNE WSPARCIE DLA KONTUZJOWANEJ RUGBISTKI (SARAH CECIL, RAPHAEL BRANDON, JAMES MOORE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. XII. OPRACOWYWANIE MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH DLA TRENERÓW TENISA STOŁOWEGO - ZASTOSOWANIE CYKLICZNEGO MODELU DZIAŁANIA (TIM HOLDER): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-796 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Niezwykły mózg nastolatka / Bettina Hohnen, Jane Gilmour & Tara Murphy ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - XXII, [2], 391, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "The incredible teenage brain : everything you need to know to unlock a teen's potential" 2020.
Przyjęta nazwa tłumaczki: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Bibliografia, netografia na stronach 373-[386]. Indeks.
Dlaczego nastolatki chcą spędzać więcej czasu z przyjaciółmi, podejmują ryzykowne zachowania? Czy należy się martwić ilością czasu spędzanego w mediach społecznościowych? Dlaczego nie kładą się spać o rozsądnej porze i dlaczego tak trudno im rano wstać do szkoły? Kiedy lęk staje się powodem do szukania profesjonalnej pomocy? Co z innymi problemami ze zdrowiem psychicznym nastolatków, takimi jak depresja i samookaleczenia? Osoby nastoletnie są niesamowite, a mimo to codziennie słyszymy na ich temat złe rzeczy. Młodzi ludzie są opisywani w sposób, który nie byłby tolerowany w odniesieniu do żadnej innej grupy społecznej. Temu okresowi rozwojowemu przypisuje się brak rozsądku i niewłaściwe zachowania, jakby po nastolatkach można było się spodziewać wyłącznie negatywnych zachowań, a lata młodzieńcze były czymś, co trzeba „jakoś przetrwać”. Ta narracja musi się zmienić. W Niezwykłym mózgu nastolatka pokazujemy znacznie bardziej pozytywną perspektywę nastoletniego mózgu, wyłaniającą się z nauki. Wskazujemy również, jak możesz zmienić swój sposób myślenia o młodych ludziach obecnych w twoim życiu i to, jak wyglądają wasze wzajemne kontakty. [PWN, 2023] "Od dawna szukam książki, w której zinterpretowano by najnowsze odkrycia naukowe pod kątem ich znaczenia dla rodzicielstwa i nauczania. Właśnie ją znalazłam. Autorki opisują naukę w przekonujący i jasny sposób, a następnie umieszczają ją w kontekście rzeczywistych przykładów zachowań i rozwoju osób nastoletnich." Sarah-Jayne Blakemore
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112757 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 4 godz. 14 min.
Tytuł oryginału "Lieblosigkeit macht krank : was unsere Selbstheilungskräfte stärkt und wie wir endlich gesünder und glücklicher werden" 2021.
Czyta Łukasz Borkowski.
Nagranie w formacie mp3.
Brak miłości szkodzi - nigdy nie jest za późno, żeby wyzdrowieć. W czasach, w których tak wielu ludzi gna przed siebie i każdy chce jak najwięcej posiąść i przeżyć, niełatwo okazywać troskę zarówno innym, jak i sobie. W naszym zglobalizowanym, scyfryzowanym świecie, podporządkowanym presji ekonomicznej, brak miłości i czułości jest coraz powszechniejszy, coraz więcej osób zapada na zdrowiu - nie tylko psychicznie, lecz także fizycznie. Niestety zauważamy to nierzadko dopiero wtedy, gdy zachorujemy. Okazuje się, że każde zdrowienie, także to wspierane przez współczesną medycynę, jest zawsze procesem samouzdrawiania. Jak dowodzą badania, zdolność ta jest jednak często przygaszana przez niepewność, lęk i stres psychoemocjonalny. Neurobiolog Gerald Hüther na przykładzie działania naszego mózgu pokazuje, jak brak czułości dla samego siebie tłumi nasze siły obronne i moce samouzdrawiania. [Grupa Wydawnicza Literatura Inspiruje, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3869, WM-KM/CD 3635 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 217-[269]. Indeksy.
1. Seks: Mit #1 Mężczyźni mają większe libido od kobiet: Mit #2 Niezobowiązujące przygody erotyczne w czasach studenckich są szkodliwe dla kobiet ; Mit #3 Wszystkie małżeństwa są konsumowane ; Mit #4 Wszystkie małżeństwa są aktywne seksualnie ; 2. Atrakcyjność i zaloty: Mit #5 Gładka gadka jest najlepszym sposobem na podryw ; Mit #6 Przeciwieństwa się przyciągają ; Mit #7 Ludzie wiedzą, czego szukają u partnera ; 3. Randkowanie online: Mit #8 Dostęp do niezliczonego wyboru internetowych profili potencjalnych partnerów zwiększa szanse na znalezienie Pana Właściwego lub Pani Odpowiedniej ; Mit #9 Spotkanie potencjalnego partnera elektronicznie przed spotkaniem się z nim twarzą w twarz zmniejsza szanse na dobry związek ; Mit #10 Pary „dobierane” przez internetowe serwisy randkowe mają większe szanse na satysfakcjonującą relację ; 4. Związki jednopłciowe: Mit #11 Płeć, która przyciąga ludzi, jest czymś stałym (albo: płeć, która przyciąga ludzi, jest czymś płynnym) ; Mit #12 Związki osób tej samej płci i związki osób płci przeciwnych się nie różnią ; Mit #13 Dzieci wychowywane przez pary dwupłciowe są w lepszej sytuacji niż te wychowywane w związkach jednopłciowych ; 5. Przewidywanie powodzenia i porażki w związkach: Mit #14 Wspólne mieszkanie przed małżeństwem jest dobrym sposobem na sprawdzenie, czy jesteś z właściwą osobą ; Mit #15 Doradztwo przedmałżeńskie – czy programy edukacji na temat związków przeciwdziałają kłótniom i rozwodom ; Mit #16 Dobra komunikacja jest kluczem do szczęśliwego związku ; Mit #17 Kluczem do udanego związku jest wiedza, jak rozwiązywać pojawiające się w nim problemy ; Mit #18 Posiadanie dzieci zbliża pary do siebie ; Mit #19 Stres jest zły dla związków ; Mit #20 Wspieranie partnera poprawi wasz związek ; 6. Różnice, nieporozumienia i rozpad związku: Mit #21 Mężczyźni są z Marsa, kobiety są z Wenus ; Mit #22 Wyłącznie mężczyźni są sprawcami przemocy w bliskich związkach ; Mit #23 Terapia małżeńska nie działa ; Mit #24 Pierwsza rana jest najgłębsza ; Mit #25 Wszystko będzie lepsze, kiedy się rozwiedziesz ; Mit bonusowy: Odsetek rozwodów rośnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111593 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej