Ogińska-Bulik Nina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Ogińska-Bulik Nina
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Odżywianie
(2)
Edukacja żywieniowa
(1)
Internet
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Otyłość
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psychoterapia
(1)
Stres
(1)
Testy
(1)
Trauma
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia, a także dla edukatorów żywieniowych.
I. POŁĄCZENIE BADAŃ, TEORII I PRAKTYKI: PODSTAWY: Edukacja żywieniowa: ważna, ciekawa i niezbędna w dzisiejszym skomplikowanym świecie ; Determinanty wyborów pokarmowych i zmian sposobu żywienia: implikacje dla edukacji żywieniowej ; Przegląd zagadnień dotyczących edukacji żywieniowej: pomoc w zdobyciu motywacji, umiejętności i wsparcia dla zmian zachowania ; Zwiększanie świadomości oraz wzmacnianie upodmiotowienia i motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działalnia ; Ułatwianie uzyskania zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działania ; Promowanie wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania ; II. WYKORZYSTANIE BADAŃ I TEORII W PRAKTYCE: PROCEDURA PROJEKTOWANIA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ OSADZONEJ W TEORII - KROK PO KROKU: Decyzja o wyborze docelowej zmiany zachowania na podstawie oceny problemów i zachowań uczestników ; Eksploracja determinant zmiany zachowania stanowiącej cel interwencji ; Selekcja teorii i wyjaśnienie filozofii interwencji ; Identyfikacja celów - przełożenie teorii behawioralnej na cele edukacyjne ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na wzmacnianie motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działań ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na rozwijanie zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działalń ; Nakreślenie planu ewaluacji ; Wykorzystanie procedury DESIGN do promowania wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania i podjęcia działań ; III. BADANIA I TEORIA W DZIAŁANIU: REALIZACJA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ W PRAKTYCE: Skuteczna realizacja edukacji żywieniowej ; Środki dydaktyczne i inne kanały dla edukacji żywieniowej ; Praca z osobami w różnym wieku, z różnych kultur i o różnym poziomie alfabetyzmu ; Edukatorzy żywieniowi jako agenci zmiany w środowisku.
Oddajemy do rąk Czytelników pierwszy w Polsce podręcznik edukacji żywieniowej. Książka Isobel Contento to kompendium wiedzy o tym, jak projektować, realizować i oceniać skuteczność programów i interwencji edukacyjnych związanych z zachowaniami żywieniowymi. W podręczniku omówiono: • najważniejsze teorie wykorzystywane w edukacji żywieniowej wraz z przykładami zastosowania wiedzy w praktyce; • procedurę ułatwiającą studentom i praktykom projektowanie skutecznej edukacji żywieniowej, przełożenie teorii na strategie, cele edukacyjne i praktykę oraz opracowanie planu edukacyjnego; • zagadnienia dotyczące realizacji edukacji żywieniowej w różnych grupach: wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, osób o niskim poziomie alfabetyzmu i osób z różnych grup kulturowych. „Edukacja żywieniowa” to książka przeznaczona dla studentów różnych poziomów studiów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia. Może być przydatna także dla pracujących edukatorów żywieniowych i menedżerów jako źródło wszechstronnych informacji do planowania i realizacji skutecznych programów edukacji żywieniowej skierowanych do różnych grup odbiorców. Na całym świecie obserwujemy zwiększanie się częstości występowania chorób dietozależnych, w tym otyłości, oraz nadal istniejące w niektórych krajach niedożywienie. Edukacja żywieniowa jest obecnie potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście w szkołach, miejscach pracy i społecznościach docenia się znaczenie tej edukacji dla zmniejszania ryzyka wystąpienia tych problemów zdrowotnych. Oznacza to, że edukatorzy żywieniowi mają obecnie możliwości dokonywania rzeczywistych zmian we współczesnym świecie. [Wydaw. Naukowe PWN, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108824 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [175]-184. Indeks.
Cyberprzestrzeń - wirtualny wymiar ludzkiej egzystencji ; Ryzyko uzależnienia od internetu ; Uwarunkowania ryzyka uzaleznienia od internetu ; Metodologia badań własnych ; Analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 195-214. Indeks.
R. I. TRAUMA I JEJ KONSEKWENCJE: 1. Wydarzenia życiowe i traumatyczne: Rozpowszechnienie wydarzeń traumatycznych ; Osobowe i kulturowe uwarunkowania znaczenia doświadczonych wydarzeń ; Kontrowersje związane z pojęciem traumy ; 2. Potraumatyczne zaburzenie stresowe: Kryteria i objawy PTSD ; Pomiar PTSD ; Rozpowszechnienie PTSD ; 3. Potraumatyczny wzrost: Pojęcie i charakterystyka potraumatycznego wzrostu ; Pomiar i rozpowszechnienie ; R. II. WTÓRNY STRES TRAUMATYCZNY: 1. Wtórna trauma i jej konsekwencje ; 2. Pomiar wtórnego stresu traumatycznego ; 3. Występowanie wtórnego stresu traumatycznego: Wtórny stres traumatyczny wśród profesjonalistów ; Wtórny stres traumatyczny wśród nieprofesjonalistów ; 4. Modele wyjaśniające wtórną traumatyzację: Model transmisji traumy ; Model stresu opartego na empatii ; Konstruktywistyczna teoria samorozwoju ; Ekologiczne wyjaśnienie wtórnej traumy ; 5. Czynniki warunkujące występowanie wtórnej traumy: Czynniki środowiskowe ; Czynniki podmiotowe ; R. III. ZASTĘPCZY WZROST PO TRAUMIE: 1. Potraumatyczny wzrost a zastępczy wzrost po traumie ; 2. Pomiar i występowanie zastępczego wzrostu po traumie ; 3. Modele wyjaśniające zastępczy wzrost po traumie: Funkcjonalno-opisowy model wzrostu po traumie ; Inne modele wyjaśniające zastępczy wzrost po traumie ; 4. Czynniki warunkujące występowanie zastępczego wzrostu po traumie: Czynnikowe środowiskowe ; Czynniki podmiotowe ; 5. Związki między wtórnym stresem traumatycznym a zastępczym wzrostem po traumie ; R. IV. INTERWENCJE - REDUKOWANIE WTÓRNEGO STRESU TRAUMATYCZNEGO I WZMACNIANIE ZASTĘPCZEGO WZROSTU PO TRAUMIE: 1. Oddziałania kierowane na organizację ; 2. Oddziaływania kierowane na jednostkę ; 3. Terapia wtórnego stresu traumatycznego ; 4. Programy interwencyjne ; 5. Wspieranie wtórnego wzrostu po traumie ; R. V. BADANIA WŁASNE: 1. Cel i model badań ; 2. Charakterystyka badanych osób ; 3. Narzędzia badawcze: Inwentarz Wtórnego Stresu Traumatycznego – IWST ; Inwentarz Wtórnego Wzrostu Potraumatycznego – IWWP ; Pozostałe narzędzia badawcze ; 4. Wtórny stres i wzrost - objawy i korelaty: Negatywne i pozytywne konsekwencje wtórnej ekspozycji na traumę ; Zmienne socjodemograficzne i związane z pracą a konsekwencje wtórnej ekspozycji na traumę ; Zasoby osobiste a konsekwencje wtórnej ekspozycji na traumę ; Przetwarzanie poznawcze a konsekwencje wtórnej ekspozycji na traumę ; 5. Predyktory wtórnego stresu i wzrostu ; 6. Zależności między wtórnym stresem a wzrostem ; 7. Dyskusja wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9:616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108516 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej