Specjaliści zdrowia publicznego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Contento Isobel R
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Leowski Jerzy (1928-2006)
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Siara Olga
(1)
Szczepański Wojciech (pediatra)
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Specjaliści zdrowia publicznego
(-)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(488)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Temat
Edukacja żywieniowa
(1)
Odżywianie
(1)
Polityka zdrowotna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Służba zdrowia
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia, a także dla edukatorów żywieniowych.
I. POŁĄCZENIE BADAŃ, TEORII I PRAKTYKI: PODSTAWY: Edukacja żywieniowa: ważna, ciekawa i niezbędna w dzisiejszym skomplikowanym świecie ; Determinanty wyborów pokarmowych i zmian sposobu żywienia: implikacje dla edukacji żywieniowej ; Przegląd zagadnień dotyczących edukacji żywieniowej: pomoc w zdobyciu motywacji, umiejętności i wsparcia dla zmian zachowania ; Zwiększanie świadomości oraz wzmacnianie upodmiotowienia i motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działalnia ; Ułatwianie uzyskania zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działania ; Promowanie wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania ; II. WYKORZYSTANIE BADAŃ I TEORII W PRAKTYCE: PROCEDURA PROJEKTOWANIA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ OSADZONEJ W TEORII - KROK PO KROKU: Decyzja o wyborze docelowej zmiany zachowania na podstawie oceny problemów i zachowań uczestników ; Eksploracja determinant zmiany zachowania stanowiącej cel interwencji ; Selekcja teorii i wyjaśnienie filozofii interwencji ; Identyfikacja celów - przełożenie teorii behawioralnej na cele edukacyjne ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na wzmacnianie motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działań ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na rozwijanie zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działalń ; Nakreślenie planu ewaluacji ; Wykorzystanie procedury DESIGN do promowania wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania i podjęcia działań ; III. BADANIA I TEORIA W DZIAŁANIU: REALIZACJA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ W PRAKTYCE: Skuteczna realizacja edukacji żywieniowej ; Środki dydaktyczne i inne kanały dla edukacji żywieniowej ; Praca z osobami w różnym wieku, z różnych kultur i o różnym poziomie alfabetyzmu ; Edukatorzy żywieniowi jako agenci zmiany w środowisku.
Oddajemy do rąk Czytelników pierwszy w Polsce podręcznik edukacji żywieniowej. Książka Isobel Contento to kompendium wiedzy o tym, jak projektować, realizować i oceniać skuteczność programów i interwencji edukacyjnych związanych z zachowaniami żywieniowymi. W podręczniku omówiono: • najważniejsze teorie wykorzystywane w edukacji żywieniowej wraz z przykładami zastosowania wiedzy w praktyce; • procedurę ułatwiającą studentom i praktykom projektowanie skutecznej edukacji żywieniowej, przełożenie teorii na strategie, cele edukacyjne i praktykę oraz opracowanie planu edukacyjnego; • zagadnienia dotyczące realizacji edukacji żywieniowej w różnych grupach: wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, osób o niskim poziomie alfabetyzmu i osób z różnych grup kulturowych. „Edukacja żywieniowa” to książka przeznaczona dla studentów różnych poziomów studiów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia. Może być przydatna także dla pracujących edukatorów żywieniowych i menedżerów jako źródło wszechstronnych informacji do planowania i realizacji skutecznych programów edukacji żywieniowej skierowanych do różnych grup odbiorców. Na całym świecie obserwujemy zwiększanie się częstości występowania chorób dietozależnych, w tym otyłości, oraz nadal istniejące w niektórych krajach niedożywienie. Edukacja żywieniowa jest obecnie potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście w szkołach, miejscach pracy i społecznościach docenia się znaczenie tej edukacji dla zmniejszania ryzyka wystąpienia tych problemów zdrowotnych. Oznacza to, że edukatorzy żywieniowi mają obecnie możliwości dokonywania rzeczywistych zmian we współczesnym świecie. [Wydaw. Naukowe PWN, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polityka zdrowotna a zdrowie publiczne / Jerzy Leowski. - Wydanie V. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 188 stron : ilustracja ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 183-188.
R. I. Zdrowie publiczne - rozwój dyscypliny, definicje, pojęcia: 1. Zarys rozwoju zdrowia publicznego ; 2. Definicje zdrowia publicznego ; 3. Zmiany zakresu pojęć i działań zdrowia publicznego ; R. II. Ewolucja systemów opieki zdrowotnej: 1. Procesy przemian historycznych a kształtowanie się systemów ochrony zdrowia ; 2. Klasyczne systemy ochrony zdrowia: System ubezpieczeń zdrowotnych ; System centralnie planowany ; System narodowej służby zdrowia ; System rynkowy ; 3. Odpowiedzialność państwa jako cecha wspólna systemów ; R. III. Rola Światowej Organizacji Zdrowia i innych organizacji międzynarodowych w kształtowaniu systemów ochrony zdrowia: 1. Światowa Organizacja Zdrowia - cele, struktura i funkcje ; 2. Priorytety Światowej Organizacji Zdrowia ; 3. Współpraca Polski ze Światową Organizacją Zdrowia ; 4. Inne organizacje międzynarodowe działające na rzecz zdrowia publicznego ; R. IV. Transformacja demograficzna i epidemiologiczna - nowe wyzwania zdrowia publicznego: 1. Transformacja demograficzna ; 2. Transformacja epidemiologiczna ; R. V. Procesy globalizacji - wyzwania i zagrożenia: 1. Skala nierówności i ich źródła ; 2. Rola Światowej Organizacji Handlu w procesie globalizacji ; 3. Przykład BSE ; 4. Globalizacja a ochrona środowiska ; R. VI. Globalizacja a zdrowie: 1. Główne procesy przemian globalnych wpływających na zdrowie ; 2. Zmiany w strukturze chorobowości ; 3. Zmieniająca się rola szpitali ; 4. Koszty i korzyści globalizacji ; R. VII. Rola państwa w ochronie zdrowia: 1. Cele systemu ochrony zdrowia ; 2. Oczekiwania społeczne ; 3. Inne funkcje systemu ; 4. Zdrowie w systemie wartości społecznych ; 5. Podstawy prawne systemu ochrony zdrowia w Polsce ; R. VIII. Miejsce zdrowia publicznego w systemie ochrony zdrowia: 1. Funkcje medycyny naprawczej w ochronie zdrowia ; 2. Podstawowe funkcje zdrowia publicznego ; 3. Zakres działań zdrowia publicznego: Działania na rzecz ochrony zdrowia ogółu ludności ; Działania na rzecz ochrony zdrowia indywidualnych osób ; R. IX. Ekonomika zdrowia a polityka zdrowotna: 1. Wydatki na zdrowie w świecie ; 2. Finansowanie świadczeń zdrowotnych ; 3. Wydatki na opiekę szpitalną i leki ; 4. Wydatki na zdrowie a efekty zdrowotne ; R. X. Zdrowie - dobro publiczne czy towar: 1. Rynek w polityce zdrowotnej ; 2. Kontraktowanie świadczeń zdrowotnych: Formy kontraktów ; Koszty kontraktów ; Inne efekty kontraktowania świadczeń zdrowotnych ; 3. Komercjalizacja i prywatyzacja świadczeń zdrowotnych ; 4. Powrót do idei dobra publicznego ; R. XI. Reformy systemów ochrony zdrowia w świecie - wyzwania, oczekiwania, motywacja: 1. Konieczność reform - oczekiwania i motywacje ; 2. Warunki powodzenia reform ; 3. Efektywność systemu ; R. XII. Procesy reform ochrony zdrowia w krajach wysoko rozwiniętych: 1. Podobieństwa i różnice systemów ochrony zdrowia w OECD: Biedniejsza część OECD ; Bogatsza część OECD ; Opis procesu reform w wybranych krajach ; Reformy w Niemczech ; Reformy we Francji ; Reformy w Wielkiej Brytanii ; R. XIII. Procesy reform ochrony zdrowia w krajach wysoko rozwiniętych: 1. Japoński system opieki zdrowotnej ; 2. System opieki zdrowotnej w Izraelu ; 3. System opieki zdrowotnej w Kanadzie ; 4. Cechy wspólne trzech opisanych systemów ; R. XIV. Procesy reform ochrony zdrowia w krajach wysoko rozwiniętych: 1. Konflikt finansów i potrzeb zdrowotnych ; 2. Partnerstwo publiczno-prywatne ; 3. Odbiór społeczny reform ; R. XV. Polityka zdrowotna - scenariusze na XXI wiek: 1. Doświadczenia krajów uprzemysłowionych ; 2. Pierwszy scenariusz - załamanie systemu, chaos ; 3. Drugi scenariusz - ograniczenie dostępności i wzrost obciążeń pacjentów ; 4. Trzeci scenariusz - nowe zasady redystrybucji dochodu narodowego ; R. XVI. Przekształcenia systemu ochrony zdrowia w Polsce od 1918 r. do lat 1990.: 1. Pierwsze Ministerstwo Zdrowia Publicznego ; 2. Okres PRL ; 3. Okres transformacji ustrojowej ; R. XVII. Przekształcenia systemu ochrony zdrowia w Polsce - reforma, dalsze scenariusze reformy: 1. Źródła fiaska reformy z 1999 r. ; 2. Nakłady na zdrowie w Polsce ; 3. Struktura wydatków na zdrowie ; 4. Program naprawczy reformy ; 5. Dalsze scenariusze reformy ; 6. Zamiast podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113001 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej