Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Audiobooki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(24)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(30)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1663)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(642)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(517)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(505)
Cartland Barbara
(492)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(463)
Shakespeare William
(462)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(440)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Prus Bolesław (1847-1912)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Roberts Nora (1950- )
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(339)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(305)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
London Jack
(298)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(247)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(219)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Szulc Andrzej
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Wells H. G
(212)
Balzac Honoré de
(211)
Kipling Rudyard
(211)
Szal Marek
(211)
Voltz William
(211)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Pracodawcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Temat
Uczucia
(6)
Zachowanie
(6)
Mózg
(5)
Psychologia
(5)
Stres
(5)
Uczenie się
(5)
Dzieci
(3)
Motywacja
(3)
Pamięć
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Chłopcy
(2)
Fonoholizm
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Nawyki
(2)
Neuropsychologia
(2)
Poznanie
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Smartfon
(2)
Sport
(2)
Spostrzeganie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Umysł
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Wpływ na zdrowie
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zmysły
(2)
Zmęczenie
(2)
Świadomość
(2)
Aforyzmy
(1)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Bierność społeczna
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Ceny
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Intuicja
(1)
Konformizm
(1)
Konkurencja
(1)
Krytycyzm
(1)
Kultura
(1)
Małżeństwo
(1)
Miłość
(1)
Mobbing
(1)
Modele matematyczne
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Neurony
(1)
Odwaga
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pojęcia
(1)
Pokolenie Y
(1)
Polityka
(1)
Polityka cenowa
(1)
Popyt
(1)
Postawy
(1)
Praca zespołowa
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Propaganda
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Randka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rynek finansowy
(1)
Samoleczenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Satysfakcja ze związku
(1)
Sen
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stereotyp
(1)
Sukces
(1)
Szczęście
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Twórczość
(1)
Uprzedzenia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Niemcy
(2)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(9)
Poradnik
(9)
Poradniki
(3)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Książki mówione
(1)
Monografia
(1)
Powieść obyczajowa włoska
(1)
Powieść włoska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rozwój osobisty
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tytuł oryginału: "Why zebras don't get ulcers? : a guide to stress, stress related diseases, and coping" 1994.
Indeksy.
Dlaczego zebry nie mają wrzodów? ; Gruczoły, gęsia skorka i hormony ; Udar, zawały serca i śmierć voodoo ; Stres, przemiana materii i upłynnianie aktywów ; Wrzody, biegunka i lody z gorącą czekoladą ; Karłowatość i znaczenie matek ; Seks i rozmnażanie ; Odporność, stres i choroba ; Stres i ból ; Stres i pamięć ; Stres i dobry sen ; Starzenie się i śmierć ; Dlaczego stres psychologiczny jest stresujący? ; Stres i depresja ; Osobowość, temperament i ich związane ze stresem konsekwencje ; Uzależnienie od narkotyków i adrenaliny a przyjemność ; Patrząc z dołu ; Skuteczne radzenie sobie ze stresem.
Fascynujące kompendium współczesnej wiedzy na temat psychofizjologii stresu łączące perspektywy 4 dyscyplin: psychologii, neurologii, immunologii i endokrynologii. Autor wnikliwie opisał, co dzieje się z człowiekiem, gdy doświadcza stresu. Dzięki lekturze zrozumiemy, w jaki sposób oddziaływanie stresu na organizm ludzki wpływa na całe nasze życie, czyniąc nas podatnymi na choroby cywilizacyjne, wywołując m.in. zaburzenia pamięci i funkcjonowania mózgu, otyłość czy cukrzycę. Stresu nie można wyeliminować, ale zrozumienie mechanizmów tej reakcji, jej przyczyn i efektów, pomoże nam radzić sobie z otaczającym światem. [Wydaw. Naukowe PWN, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-101264 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego zebry nie mają wrzodów? : psychofizjologia stresu / Robert M. Sapolsky ; przełożyła Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 448, [8] stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Fascynujące kompendium współczesnej wiedzy na temat psychofizjologii stresu łączące perspektywy 4 dyscyplin: psychologii, neurologii, immunologii i endokrynologii. Autor wnikliwie opisał, co dzieje się z człowiekiem, gdy doświadcza stresu. Dzięki lekturze zrozumiemy, w jaki sposób oddziaływanie stresu na organizm ludzki wpływa na całe nasze życie, czyniąc nas podatnymi na choroby cywilizacyjne, wywołując m.in. zaburzenia pamięci i funkcjonowania mózgu, otyłość czy cukrzycę. Stresu nie można wyeliminować, ale zrozumienie mechanizmów tej reakcji, jej przyczyn i efektów, pomoże nam radzić sobie z otaczającym światem. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012]
Dlaczego zebry nie mają wrzodów? ; Gruczoły, gęsia skorka i hormony ; Udar, zawały serca i śmierć voodoo ; Stres, przemiana materii i upłynnianie aktywów ; Wrzody, biegunka i lody z gorącą czekoladą ; Karłowatość i znaczenie matek ; Seks i rozmnażanie ; Odporność, stres i choroba ; Stres i ból ; Stres i pamięć ; Stres i dobry sen ; Starzenie się i śmierć ; Dlaczego stres psychologiczny jest stresujący? ; Stres i depresja ; Osobowość, temperament i ich związane ze stresem konsekwencje ; Uzależnienie od narkotyków i adrenaliny a przyjemność ; Patrząc z dołu ; Skuteczne radzenie sobie ze stresem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111296 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 8 godz. 25 min.
Tytuł oryginału "Familienjahre" 2019.
Czyta Jacek Dragun.
Nagranie w formacie mp3.
Rodzina jest wyzwaniem. Życie rodzinne obrosło w mnóstwo mitów, które wpędzają rodziców w niepewność w równym stopniu co burzliwe dyskusje wokół tematu wychowywania dzieci. Po 30 latach pracy psychiatra dzieci i młodzieży profesor Michael Schulte-Markwort obiera inny kurs i radzi: tym, co się liczy, jest odwaga uświadomienia sobie własnej postawy. Wtedy możliwe stają się nawiązanie relacji rodzic-dziecko oraz komunikacja z dzieckiem uwzględniająca jego potrzeby i zdolności. Nie bez znaczenia jest także kwestia samodzielności rodziców, którzy nie powinni się tak przejmować tym, co mówią inni. Każda rodzina może osiągnąć szczęście po swojemu. Co zrobić, jeśli dziecko nie śpi, a co, jeśli nie chce jeść? Jakie mogą być konsekwencje, kiedy dzieciom pozwala się na wszystko? W jaki sposób wyznaczać granice? I jak odzyskać suwerenność, której tak często brakuje rodzicom? Doświadczony ekspert w obrazowy sposób i na wielu przykładach wyjaśnia, jak z odwagą oraz zaufaniem podejmować właściwe decyzje. [Heraclon International, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1634/37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3215 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Czas trwania: 8 godz. 29 min.
Tytuł oryginału "Burnout-Kids : wie das Prinzip Leistung unsere Kinder überfordert" 2015.
Czyta Andrzej Pinkowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Dzieci również mogą się wypalić. Dzieci niemal całkowicie poddają się dyktatowi społeczeństwa, w którym liczy się tylko sukces i ponoszą tego bolesne konsekwencje. Presja wywierana na nie jest nie do wytrzymania. Muszą mieć perfekcyjną stylizację na występ w klasie, idealne oceny, a po lekcjach i dodatkowej godzinie języka obcego biegną na trening i naukę gry na pianinie. Doświadczony psychiatra, profesor Michael Schulte-Markwort, codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby nami wstrząsnąć i wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Nauka i chodzenie do szkoły powinny być dla nich przyjemnością. Tymczasem żyją w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości. To ważne, by dzieci we właściwym czasie sygnalizowały, kiedy żąda się od nich zbyt wiele. Te, które bez szemrania wykonują wszystko, czego się od nich wymaga, nie wyrosną na ludzi krytycznych, mających możliwość kształtowania świata. [Heraclon International, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1557/61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Tytuł oryginału: "Burnout-Kids : Wie das Prinzip Leistung unsere Kinder überfordert" 2015.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Dzieci również mogą się wypalić. Dzieci niemal całkowicie poddają się dyktatowi społeczeństwa, w którym liczy się tylko sukces i ponoszą tego bolesne konsekwencje. Presja wywierana na nie jest nie do wytrzymania. Muszą mieć perfekcyjną stylizację na występ w klasie, idealne oceny, a po lekcjach i dodatkowej godzinie języka obcego biegną na trening i naukę gry na pianinie. Doświadczony psychiatra, profesor Michael Schulte-Markwort, codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby nami wstrząsnąć i wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Nauka i chodzenie do szkoły powinny być dla nich przyjemnością. Tymczasem żyją w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości. To ważne, by dzieci we właściwym czasie sygnalizowały, kiedy żąda się od nich zbyt wiele. Te, które bez szemrania wykonują wszystko, czego się od nich wymaga, nie wyrosną na ludzi krytycznych, mających możliwość kształtowania świata. [Grupa Wydawnicza Literatura Inspiruje, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111324 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them".
Bibliografia przy rozdziałach.
1. Wiedza. Esej o wydajności i innowacji w sferze wiedzy ; 2. Obserwacja. Naśladowanie uczuć i działań ; 3. Uczenie sie. przez doświadczenie. Wykorzystanie inteligencji ciała ; 4. Modelowe przykłady. Nabywanie umiejętności i opanowywanie procedur ; 5. Zamierzone ćwiczenie. Stawanie się ekspertem ; 6. Elaboracja. Nadawanie znaczenia wspomnieniom ; 7. Wizualizacja. Wymyślanie struktury złożonych informacji ; 8. Generowanie. Tworzenie trwałych wspomnień ; 9. Analogie. Znajdowanie ogólnej zasady ; 1O. Skontrastowane przypadki. Wychwytywanie kluczowych informacji ; 11. Uczenie się przez pytanie. Formułowanie efektywnych pytań ; 12. Odwracanie. Pokonywanie błędnych koncepcji i niesłusznego wnioskowania ; 13. Wytwarzanie. Budowanie zainteresowania i wiedzy praktycznej ; 14. Sen. Konsolidowanie wspomnień z minionego dnia ; 15. Zabawia wyobrażeniowa. Rozwijanie kontroli poznawczej ; 16. Wyjaśnianie we właściwym momencie. Sprawianie, by wykłady i lektury działały ; 17. Samowyjaśnianie. Wychodzenie poza dostarczone informacje ; 18. Potrafię! Zwiększanie własnej skuteczności ; 19. Nauczanie. Bramie odpowiedzialności za nauczanie innych ; 20. Ekscytacja. Podkręcanie uwagi i pobudzenia ; 21. Informacja zwrotna. Wspieranie samorozwoju ; 22. Nagroda. Motywowanie do właściwych zachowań ; 23. Słuchanie oraz wymiana poglądów i opinii. Uczenie się. w grupie jest efektywniejsze niż w pojedynką ; 24. Normy. Pielęgnowanie zasad gry ; 25. Poczucie przynależności. Łagodzenie lęku i budowanie zaangażowania ; 26. Uczestnictwo. Partycypowanie w grze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: Lennon & McCartney, Tolkien & Lewis, de Beauvoir & Sartre, Matisse & Picasso, Jobs & Wozniak, Skłodowska-Curie & Curie.
Tyt. oryg.: "Powers of two. Finding the essence of innovation in creative pairs" 2014.
Bibliogr. s. 331-[346]. Indeks.
Nagle pojawia się przyspieszenie. Nagle przestrzeń między nami jest bardziej mostem niż przepaścią. Nagle nie wiemy, co powiedzieć, ponieważ tak wiele jest do powiedzenia. Albo na odwrót, dokładnie wiemy, co powiedzieć, ponieważ w jakiś przedziwny sposób miliardy impulsów zaangażowanych w myśli i mowę nagle się łączą, odnajdując właściwą drogę. Czasami spotykasz kogoś, kto może zmienić twoje życie. Czasami czujesz, w obecności innej osoby ty sam trafiasz na nową orbitę, że ziemia pod twoimi stopami bardziej przypomina trampolinę, że jesteś w stanie - z tą nową osobą - tworzyć rzeczy piękniejsze i użyteczniejsze, bardziej fantastyczne i realne niż kiedykolwiek wcześniej. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Preismanagement" 2016.
Bibliografia przy rozdziałach.
R. I. PODSTAWY ZARZĄDZANIA CENAMI: 1. Zysk i cena ; 2. Definicja ceny ; 3. Cena i zarządzanie: Cena jako narzędzie marketingu ; Zrozumienie roli ceny ; Zarządzanie cenami jako proces ; 4. Źródła wiedzy na temat zarządzania cenami ; 5. Zarządzanie cenami i prawo ; 6. Aktualne kierunki w zarządzaniu cenami ; R. II. STRATEGIA CENY: 1. Cele ; 2. Zarządzanie cenami i wartość dla właścicieli ; 3. Wartość i cena ; 4. Pozycjonowanie ; 5. Sposób działania ; 6. Pozycje cenowe: Luksusowa pozycja cenowa ; Pozycja cenowa Premium ; Średnia pozycja cenowa ; Niska pozycja cenowa ; Ultraniska pozycja cenowa ; Dynamika pozycjonowania cenowego ; R. III. ANALIZA: EKONOMIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza informacji ważnych dla ceny: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Klienci ; Konkurencja ; 3. Krzywa popytu: Klasyfikacja i znaczenie krzywej popytu ; Krzywa popytu i elastyczność cenowa ; Inne formy krzywej popytu ; Dane empiryczne dotyczące elastyczności cenowej ; 4. Empiryczne wyznaczanie krzywc| popytu: Wywiady ; Obserwacje ; Podsumowanie narzędzi ; R. IV. ANALIZA: PSYCHOLOGIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Tradycyjna psychologia ceny: Cena a efekt prestiżu ; Paradoks Giffena ; Cena jako wyznacznik jakości ; Wyjątki ; 3. Behawioralne wyznaczanie ceny: Podstawy teoretyczne ; Efekty towarzyszące behawioralncmu wyznaczaniu cen ; Neuropricing ; R. V. DECYZJA: CENY JEDNOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Klasyfikacja jednowymiarowych metod ustalania cen ; 3. Jednoczynnikowc metody ustalania cen: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Polityka cen zorientowana na konkurencję ; 4. Wieloczynnikowe metody ustalania cen: Rachunek marży brutto ; Systemy wspomagania decyzji ; Matematyczna optymalizacja cen ; Optymalizacja ceny w warunkach oligopolu ; Hipotezy reakcji w oligopolu ; R. VI. DECYZJA: CENY WIELOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Różnicowanie cen: Segmentacja rynku jako podstawa różnicowania cen ; Teoretyczne podstawy różnicowania cen ; Realizacja różnicowania cen ; 3. Decyzje cenowe obejmujące wiele produktów: Decyzje cenowe dla linii produktów ; Wiązanie cen ; R. VII. DECYZJA: CENY OPTYMALNE DYNAMICZNIE: 1. Czynniki warunkujące ceny optymalne dynamicznie: Dynamiczna funkcja celu ; Dynamiczna funkcja popytu ; Dynamiczna funkcja kosztów ; 2. Dynamiczna optymalizacja cen: Procedury pomocnicze w dynamicznym zarządzaniu cenami ; Ilościowo uzasadnione dynamiczne decyzje cenowe ; 3. Dynamiczne decyzje cenowe i marketing relacji ; R. VIII. ZARZĄDZANIE CENAMI I WARUNKI RAMOWE: 1. Cena i podatki: Skutki podatkowe po stronic odbiorców ; Skutki oddziaływania podatków po stronic oferenta ; Taktyczne rozważania o podatkach i cenach ; 2. Cena i inflacja ; 3. Międzynarodowe zarządzanie cenami: Problemy i praktyki ; Ceny a kurs walut ; Import równoległy ; Cena i intcrwcnc)c państwa ; Zagadnienia realizacji w otoczeniu międzynarodowym ; R. IX. REALIZACJA: 1. Wprowadzenie ; 2. Podział odpowiedzialności w zarządzaniu cenami: Definiowanie zadań ; Umiejscowienie kompetencji do decydowania o polityce cenowej ; Struktura organizacji i procesy organizacyjne związane z cenami ; Rola dyrektora generalnego ; 3. Rola sił sprzedaży: Cenowa decyzyjność sił sprzedażowych działających w terenie ; Systemy motywacyjne zorientowane na cenę ; 4. Komunikowanie cen: Komunikowanie cen na zewnątrz ; Wewnętrzna komunikacja cen ; 5. Kontroling cenowy: Zadania kontrolingu cenowego 9.5.2. Wymogi informatyczne ; Narzędzia kontrolingu cenowego ; R. X. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Wertykalne zarządzanie cenami 10.2.1. Producent ustala cenę zbytu producenta i cenę detaliczną: Producent określa wyłącznie cenę zbytu producenta ; Producent i handel działają wspólnie na rzecz maksymalizacji zysku ; 3. Wielokanałowe zarządzanie cenami ; R. XI. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR INDUSTRIALNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza ; 3. Decyzja: Ustalanie ceny ukierunkowane na użyteczność ; Metody kalkulacyjne ; Aukcje ; 4. Realizacja: Negocjacje cenowe ; Umowy cenowe i klauzule zabezpieczenia ceny ; R. XII. ZARZĄDZANIE CENAMI W SEKTORZE USŁUG: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 3. Decyzja: Procedury przybliżone ; Różnicowanie cen w sektorze usług ; Yield management ; 4. Realizacja: Realizacja zróżnicowanych cen ; Ceny stałe lub ceny zależne od konkretnej sytuacji ; Komunikowanie cen ; R. XIII. ZARZĄDZANIE CENAMI W HANDLU: 1. Wprowadzenie ; 2. Strategia: Pozycjonowanie cenowe ; Wizerunek cenowy ; 3. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 4. Decyzja: Określanie przedziałów cenowych ; Decyzje cenowe dotyczące pojedynczych artykułów ; Decyzja cenowa i sprzężenie asortymentowe ; Decyzje przy promocjach cenowych ; Realizacja ; R. XIV. INNOWACJE W ZARZĄDZANIU CENAMI: 1. Innowacje cenowe: trochę historii ; 2. Zmiana krzywej popytu za sprawą zwiększonej przejrzystości ; 3. Innowacyjne modele cenowe: Jednorazowe opłaty stałe ; Model freemium ; Interaktywne modele cenowe ; Opłata za wykorzystanie ; Nowe miary cenowe ; Dwustronne systemy cenowe ; Ceny ujemne ; Zerowe koszty krańcowe i sharing cconomy ; Innowacyjne systemy płatności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Tyt. oryg.: "Cyberkrank! : wie das digitalisierte Leben unsere Gesundheit ruiniert" 2015.
Bibliogr. s. 389-[440]. Indeks.
WPROWADZENIE: Cywilizacja i choroba ; Cyber- ; Cyberlobby wywołuje cyberstres ; Przeładowanie czy dyktat większości? ; Dostrzeganie, zapobieganie i terapia ; 1. CHOROBY CYWILIZACYJNE: Od myśliwych i zbieraczy do rolników ; Nadwaga ; Energia i nagroda ; Uzależnienie i jedzenie ; Uzależnienie od sernika, kiełbasek i czekolady ; Uzależnienie jest silniejsze od strachu ; Reklama ; Zależność - mechanizm – konsekwencja ; 2. SMARTFONY W CYBERPRZESTRZENI: Szwajcarski scyzoryk czasów informatyzacji ; Wielozadaniowość i nieuwaga ; Wielozadaniowość - zawsze i wszędzie ; Granie zamiast myślenia ; M-learning: smartfony w sali lekcyjnej? ; 3. CYBERUZALEŻNIENIE: Uzależnienia od substancji i inne ; Uzależnienie od gier komputerowych Uzależnienie od internetu i komputera ; Uzależnienie od internetu Uzależnienie od Facebooka Uzależnienie od smartfona ; 4. BIG DATA, BIG BROTHER I KRES PRYWATNOŚCI: Wielki Brat ; Terror - strach – inwigilacja ; Big Data i Deep ; Learning ; Koniec prywatności ; Przeklinanie szkodzi ; Manipulowanie dla dobra nauki ; Cyberprzestępczość: ofiara 2.0 i sprawca 2.0 ; Mówienie o sobie jest fajne! ; 5. CYBERSTRES: Nagły wypadek ; Kiedy brakuje kontroli ; Technostres ; Stres ze smartfona ; Stresujący Facebook ; Cybermobbing i cyberstalking ; 6. CYBERLĘK: Lęki społeczne ; Nomofobia - lęk przed rozłąką z telefonem ; FoMO ; Empatia versus lęk ; Facebook jako pomoc w sytuacjach klęsk i katastrof ; 7. CYBERCHONDRIA: Skłonność do hipochondrii? ; Eskalacja przez niewiedzę ; Żeby szukać, trzeba wiedzieć ; 8. CYFROWE DZIECIŃSTWO: POZBAWIONE DOZNAŃ ZMYSŁOWYCH I NIEME: Doznania zmysłowe: chodzi o zależności ; E-booki dla dzieci? ; Naśladowanie: zmysły i ruch, od szczegółu do ogółu ; Od (u)chwycenia do myślenia ; Tablety dla niemowląt? ; 9. CYFROWA MŁODZIEŻ: NIEUWAŻNA, NIEWYKSZTAŁCONA, NIERUCHLIWA: Zdolność uczenia się i wiek Uwaga - ważne, rzadkie dobro ; Ekrany w edukacji? ; Ekrany i brak ruchu Wnioski Epilog ; 10. CYFROWA BEZSENNOŚĆ: Korzystanie z mediów i deficyt snu ; Zakłócacze snu: komórka i smart fon ; Mechanizmy ; Sen i pamięć ; Sen i cukrzyca ; 11. CYBERSEKS: Seksting ; Pornografia internetowa ;Seks na życzenie ; 12. CYFROWO DEPRESYJNI I SAMOTNI: Ekrany i depresja: wielość mechanizmów ; Utrata empatii ; Smartfony: ryzyko i działania niepożądane ; Samotność, otępienie i śmierć ; 13. CO ROBIĆ?: Uświadamianie ; Przeciw uzależnieniom: ochrona czy techniczne przechytrzanie samego siebie? ; Rozdawać? ; Zrezygnować? ; Zakazać? ; Argumenty i kontrargumenty ; Offline: luksus czy nuda?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i kontrowersje)
Tytuł oryginału: "Die Smartphone-Epidemie. Gefahren für Gesundheit, Bildung und Gesellschaft" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 285-[333].
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Przedmowa ; 1. Smartfony, zdrowie, edukacja i społeczeństwo ; 2. Krótkowzroczność z braku dalszej perspektywy ; 3. Smartfonowe zaburzenia myślenia ; 4. Rodzice i smartfony ; 5. Gdzie są kwiaty? ; 6. Edukacja 0.0 ; 7. Smatfonowa depresja ; 8. Samotni single ; 9. Wibracja fantomowa ; 10. "Pokémon Go away" - ubóstwo "rozszerzonej rzeczywistości ; 11. Świat postfaktyczny - intelektualny upadek ; 12. Cyfrowy przełom: dysfunkcyjny i destrukcyjny! ; 13. Cyfryzowanie strachem ; 14. Model biznesowy "reklama" i jej skutki - radykalizacja, szpiegostwo, utrata zaufania i prawdy ; 15. Czy stajemy się głupsi? Efekt Flynna na wstecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109399 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i kontrowersje)
Czas trwania: 8 godz. 5 min.
Tytuł oryginału: "Die Smartphone-Epidemie. Gefahren für Gesundheit, Bildung und Gesellschaft" 2018.
Czyta Jacek Dragun.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
W ciągu minionej dekady smartfony podbijały świat w oszałamiającym tempie, zmieniając codzienność użytkowników w stopniu, w jakim nie udało się to dotąd żadnej technicznej nowince. Towarzyszą nam od rana do wieczora w pracy i w życiu prywatnym - wygląda na to, że nie możemy się bez nich obyć. Wielu ludzi dostrzega pozytywne strony korzystania z tych urządzeń, nieliczni zastanawiają się nad ich negatywnym wpływem na nasze myślenie, odczuwanie i działanie, a także na zdrowie. Czy mamy powody do obaw? Najwyższy czas przyjrzeć się faktom. [Heraclon International, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-90691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [339]-349.
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I TERAPIA: Wprowadzenie ; Jak stosować program Young i Bramham ; MODUŁY OBJAWÓW PODSTAWOWYCH ADHD: Moduł zaburzeń uwagi ; Moduł pamięci ; Moduł organizacji i zarządzania czasem ; Moduł impulsywności ; MODUŁY DODATKOWYCH ROZPOZNAŃ I PROBLEMÓW: Moduł strategii rozwiązywania problemów ; Moduł relacji interpersonalnych ; Moduł lęku ; Moduł frustracji i złości ; Moduł obniżonego nastroju i depresji ; Moduł zagadnień związanych ze snem ; Moduł nadużywania substancji psychoaktywnych ; IV. MODUŁ PRZYSZŁOŚCI: Moduł przygotowujący na przyszłość.
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: · dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), · pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, · zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, · składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, · może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, · oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 349-[350].
I. OBJAWY: 1. Rozczarowanie edukacją ; 2. Mężczyźni rezygnują z zatrudnienia ; 3. Nadmierna męskość: zespół intensywności społecznej ; 4. Gry bez umiaru: zarządzanie wszechświatem z własnej sypialni ; 5. Zmiana w otyłą, bezkształtną masę ; 6. Nadmierne korzystanie z pornografii: orgazmy na życzenie ; 7. Hej w życiu, hej wszędzie: za dużo leków i narkotyków ; II. PRZYCZYNY: 8. Rodzina bez sternika, nieobecni ojcowie ; 9. Nieskuteczne szkoły ; 10. Zmiana w środowisku naturalnym ; 11. Oczarowanie technologią i uzależnienie od pobudzania ; 12. Kwaśne winogrona: roszczenia "versus" rzeczywistości ; 13. Rosnąca pozycja kobiet ; 14. Mity patriarchatu ; 15. Recesja, III. ROZWIĄZANIA: 16. Co może zrobić rząd? ; 17. Co mogą zrobić szkoły? ; 18. Co mogą zrobić rodzice? ; 19. Co mogą zrobić mężczyźni? ; 20. Co mogą zrobić kobiety? ; 21. Co mogą zrobić media?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 349-[350].
Uwagi dla Czytelników ; Wstęp. Po porostu płynąc z prądem ; I. OBJAWY: Rozczarowanie edukacją ; Mężczyźni rezygnują z zatrudnienia ; Nadmierna męskość: zespół intensywności społecznej ; Gry bez umiaru: zarządzanie wszechświatem z własnej sypialni ; Zmiana w otyłą, bezkształtną masę ; Nadmierne korzystanie z pornografii: orgazmy na życzenie ; Hej w życiu, hej wszędzie: za dużo leków i narkotyków ; II. PRZYCZYNY: Rodzina bez sternika, nieobecni ojcowie ; Nieskuteczne szkoły ; Zmiana w środowisku naturalnym ; Oczarowanie technologią i uzależnienie od pobudzania ; Kwaśne winogrona: roszczenia "versus" rzeczywistości ; Rosnąca pozycja kobiet ; Recesja ; III. ROZWIĄZANIA: Co może zrobić rząd? ; Co mogą zrobić szkoły? ; Co mogą zrobić rodzice? ; Co mogą zrobić mężczyźni? ; Co mogą zrobić kobiety? ; Co mogą zrobić media?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 231-[260]. Indeks.
I. MOTYWACJA I EMOCJE: Co nas motywuje? ; Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? ; Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? ; Jak motywują nas emocje? ; Jakie procesy sterują naszymi emocjami? ; Czy "wykrywacze kłamstw" rzeczywiście wykrywają kłamstwa? ; II. UCZENIE SIĘ I WYCHOWYWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowania klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? ; Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? ; III. PAMIĘĆ: Jaka jest natura pamięci? ; Czy chciałbyś mieć pamięć "fotograficzną ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 257-[289]. Indeks.
I. WYRAŻANIE ZMYSŁOWE I SPOSTRZEŻENIA: Jak stymulacja staje się wrażeniem? ; Co łączy zmysły? Co je różni? ; Na czym polega związek między doznaniem wrażeń a spostrzeganiem? ; II. MYŚLENIE I INTELIGENCJA: Jakie są komponenty myślenia? ; Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? ; Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? ; W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? ; III. STANY ŚWIADOMOŚCI: Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? ; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? ; Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
1. EMOCJE I MOTYWACJA: Po co nam emocje? ; Skąd się biorą nasze emocje? ; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? ; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?. 2. UCZENIE SIĘ I WYCHOWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?. 3. PAMIĘĆ: Czym jest pamięć? ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
1. WRAŻENIA ZMYSŁOWE I SPOSTRZEŻENIA: Jak stymulacja staje się wrażeniem ; Co łączy zmysły? Co je różni? ; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?. 2. MYŚLENIE I INTELIGENCJA: Jakie są komponenty myślenia? ; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? ; Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? ; Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? ; W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami?. 3. STANY ŚWIADOMOŚCI: Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? ; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? ; Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprzednie wydania pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Tytuł oryginału: "Psychology and life" 2010.
Bibliografia strony 794-842. Indeksy.
1. Psychologia i życie ; 2. Metody badawcze w psychologii ; 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania ; 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja ; 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości ; 6. Uczenie się i analiza zachowania ; 7. Pamięć ; 8. Procesy poznawcze ; 9. Inteligencja i pomiar inteligencji ; 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia ; 11. Motywacja ; 12. Emocje stres i zdrowie ; 13. Zrozumieć osobowość człowieka ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapie zaburzeń psychicznych ; 16. Psychologia społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej