Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(72)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(19)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(20)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(46)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(7)
Czerniawska Ewa
(4)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Piaget Jean (1896-1980)
(3)
Radzicki Józef
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Berger John (1926- )
(2)
Bryl Mariusz
(2)
Budohoska Wanda (1920-1997). Procesy percepcji (pol.)
(2)
Domachowski Waldemar (1948- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Grabowska Anna (1948- )
(2)
Grabowska Anna (1948- ). Procesy percepcji (pol.)
(2)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kozielecki Józef (1936- ). Myślenie i rozwiązywanie problemów (pol.)
(2)
Kozielecki Józef (1936- ). Podejmowanie decyzji (pol.)
(2)
Kurcz Ida (1930- )
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Maison Dominika (1966- )
(2)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(2)
Matczak Anna
(2)
McCann Vivian
(2)
Myers David G
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Sternberg Robert J. (1949- )
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Zakrzewska Zofia
(2)
Adamska-Rutkowska Danuta
(1)
Adrian Edgar Douglas (1889-1977)
(1)
Andrus Artur (1971- )
(1)
Anglin Jeremy M. (1944- )
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Badinter Élisabeth (1944- )
(1)
Bartkowska-Nowak Dobrosława (1959- )
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Blok Beata
(1)
Boyd John (1913- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Buchajska-Wróbel Monika
(1)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Choynowski Mieczysław (1909-2001)
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Cybulko Anna
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Debesse Maurice (1903-1998)
(1)
Dembska Janina
(1)
Dimitrius Jo-Ellan
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Fraisse Paul (1911-1996)
(1)
Goodale Melvyn A
(1)
GrzybTomasz
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Głębocka Alicja Gabriela
(1)
Hansel C. E. M. (Charles Edward Mark), 1917-)
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda. To logiczne!
(1)
Höffner Marta
(1)
Inhelder Bärbel (1913- )
(1)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(1)
Jacewicz Agnieszka
(1)
Janion Maria (1926-2020)
(1)
Jarosz Marek (1928-2006)
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kosiński Stanisław
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Krajewski Marek (1969- )
(1)
Króliczak Grzegorz
(1)
Kłosiński Marek
(1)
Lange Antoni (1861?-1929)
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Leschziner Guy
(1)
Lichtman Flora
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Luba Iwona
(1)
Lynn Steven J
(1)
Macewicz Piotr
(1)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(1)
Mazzarella Mark
(1)
Michaut Narcisse (1846-1877)
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Milner A. David
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Murray J. Clark
(1)
Mussen Paul Henry
(1)
Młodkowski Jan
(1)
Norman Donald A. (1935- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Obuchowski Kazimierz (1931-2014)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(3)
1940 - 1949
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(71)
Ukraina
(1)
Język
polski
(71)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Spostrzeganie
(64)
Psychologia
(31)
Pamięć
(25)
Myślenie
(24)
Osobowość
(21)
Uczenie się
(20)
Motywacja
(18)
Poznanie
(18)
Uczucia
(17)
Wrażenia
(14)
Psychologia społeczna
(12)
Świadomość
(11)
Stres
(10)
Dziecko
(8)
Język
(8)
Mowa
(8)
Psychopatologia
(8)
Psychoterapia
(8)
Inteligencja (psychol.)
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Mózg
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Spostrzeganie interpersonalne
(7)
Decyzje
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Wzrok
(6)
Zachowanie
(6)
Zmysły
(6)
Uwaga (psychol.)
(5)
Wyobraźnia
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wyobrażenia
(4)
Behawioryzm
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Sen
(3)
Układ nerwowy
(3)
Wiedza
(3)
Eksperyment
(2)
Grupy społeczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Informacja wizualna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Leczenie
(2)
Muzyka
(2)
Mężczyzna
(2)
Ontogeneza
(2)
Optymizm
(2)
Parapsychologia
(2)
Pojęcia
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Prawo
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Rodzina
(2)
Rozumowanie (logika)
(2)
Samopoznanie
(2)
Spostrzeganie pozazmysłowe
(2)
Starzenie się
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Sztuka
(2)
Słuch
(2)
Temperament
(2)
Wola
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Badania marketingowe
(1)
Barwy
(1)
Baudouin de Courtenay, Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Bezradność
(1)
Bhp
(1)
Bioenergoterapia
(1)
Charakter
(1)
Czakry
(1)
Czas
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czynności
(1)
Dotyk
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dźwięk
(1)
Ekonomia
(1)
Ekorozwój
(1)
Emocje
(1)
Eugenika
(1)
Forma
(1)
Foucault, Michel (1926-1984)
(1)
Frustracja
(1)
Fukuyama, Francis (1952- )
(1)
Gender
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gniew
(1)
Ilustracje
(1)
Informacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Irytacja
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Temat: dzieło
Koniec człowieka
(1)
Temat: czas
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Kraje bałkańskie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Opracowanie
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Monografia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Szkice
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
72 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks
1. Natura psychologii; 2. Historia psychologii; 3. Metody statystyczne w psychologii; 4. Zagadnienia ewolucji i genetyki w psychologii; 5. Biologiczne podstawy zachowania; 6. Świadomość; 7. Wrażenia; 8. Spostrzeganie; 9. Uczenie się; 10. Pamięć; 11. Język; 12. Myślenie; 13. Inteligencja; 14. Rozwój poznawczy i fizyczny; 15. Rozwój społeczny; 16. Psychologia społeczna: perspektywa idywidualna i perspektywa interpersonalna i grupowa; 17. Motywacja 18. Emocje; 19. Osobowość; 20. Psychopatologia; 21. Psychoterapia; 22. Psychologia zdrowia; 23. Testy i pomiar testowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Philip G. Zimbardo ; przekł. Ewa Czerniawska [i in.] ; red. nauk. Ida Kurcz, Bogdan Wojciszke. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. - XIV, 819, [7] s. : il. (w tym kolor.), fot. (w tym kolor.), portr. (w tym kolor.), rys., wykr. ; 29 cm.
Bibliogr. Indeksy.
1.Badanie tajemnic psychiki i zachowania. 2.Badania psychologiczne. 3.Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym. 4.Psychika, świadomość i stany alternatywne. 5.Rozwijające się dziecko. 6.Rozwój w ciągu całego życia. 7.Wrażenia. 8.Spostrzeganie. 9.Uczenie się i analiza zachowania. 10.Pamiętanie i zapominanie. 11.Procesy poznawcze. 12.Motywacja. 13.Emocje, stres i psychologia zdrowia. 14.Rozumienie ludzkiej osobowości. 15.Różnice indywidualne. 16.Psychologia społeczna. 17.Psychopatologia. 18.Terapie mające na celu zmiany osobowościowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-82440 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów ; t.141)
Bibliogr. s. 362-[363] ; Indeks.
Przekł. z jęz. ang.
Zjawiska paranormalne, ich świadectwa, wyróżniki, prawdopodobieństwo ; Przedmiot badań parapsychologicznych ; Psychokineza ; Opisy dziwnych przeżyć ; Spirytyzm ; Media psychiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-38 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To logiczne! / Amanda Hopkins)
"Dlaczego to niemożliwe?" to książka ucząca dostrzegać i wskazywać absurdalność i nierealność różnych sytuacji, przedmiotów, elementów przyrody czy wyglądu ludzi. Patrząc na fotografię i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, które elementy zdjęcia jest nierealny oraz dlaczego. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112318 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Ogólna metodologia badań nad rozwojem dziecka - Badania nad zachowaniem się i rozwojem dziecka /
A.L. Baldwin - Planowanie badań nad problemami rozwoju / W. Kessen - Obserwacyjne badanie dziecka / H. F. Wright - Badania nad zachowaniem się dzieci metodą
eksperymentu laboratoryjnego / S.W. Bijou, D.M. Baer Badania biologicznego wzrostu i rozwoju - Metody badania rozwoju fizycznego / H.V. Meredith - Rozwój procesów biochemicznych i fizjologicznych /
I.G. Macy, H.J. Kelly - Funkcje receptoryczne / A.H. Reisen Badania procesów poznawczych - Zastosowanie metod eksperymentalnych do badania
spostrzegania u dzieci / E.J. Gibson, V. Olum - Metody badań nad uczeniem się dzieci / Ch.C. Spiker - Badania nad rozwiązywaniem problemów myślenia /
B. Inhelder, B. Metalon - Badanie zdolności za pomocą standaryzowanych testów
/ A. Anastazi - Mowa i komunikowanie się / O.C. Irwin - Psycholingwistyczne metody badania / J. Berko,
R. Brown
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34452/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka. Wydaw., cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myslenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
W OPRACOWANIU
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myślenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-Podr.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wydanie 1., 2. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 458 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia, netografia na stronach [431]-449. Indeksy.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, publikacja dotowana z przychodów własnych Uniwersytetu Warszawskiego i ze środków na Badania Stautowe Wydziału Psychologii UW przyznanych w roku 2013.
R. I. Ewolucja czy rewolucja - zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów: 1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych ; 2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów ; 3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość ; 4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru ; R. II. Od nauki do praktyki - badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach: 1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach ; 2. Rodzaje badań marketingowych - czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta ; 3. Nowe nurty w badaniach marketingowych ; R. III. Jak konsument widzi świat - o roli procesów spostrzegania: 1. Spostrzeganie i uwaga ; 2. Samochód Jamesa Bonda - product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach ; 3. Guerilla marketing, ambient media - zaskakiwanie konsumenta ; 4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach - nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu ; 5. Niewidzialne lub niezauważalne - bodźce utajone ; 6. Próg różnicy w spostrzeganiu - co konsument powinien zauważyć, a czego nie ; 7. Kategorie w głowach konsumentów ; R. IV. O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów: 1. Produkty, sklepy, reklamy - źródła wiedzy konsumentów ; 2. "Wiem" i "wiem, że wiem" - wiedza obiektywna i subiektywna ; 3. Zewnętrzne źródła informacji ; 4. Pamięć - wewnętrzne źródło informacji ; 5. Zawodna pamięć konsumenta ; 6. Drogi, znany, francuski - wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów ; R. V. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych - praktyka badań konsumenckich: 1. Testy produktów-czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje ; 2. Badania cenowe - "negocjacje percepcyjne" między producentem a konsumentem ; 3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek - badania nazw i opakowań ; 4. Badania satysfakcji klienta ; 5. Badania semiotyczne - w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych ; R. 6. Serce na zakupach - procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów: 1. Czym są emocje ; 2. Afekt, emocje, nastroje - różne zjawiska emocjonalne ; 3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych ; 4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka ; 5. Czy emocje potrzebują myślenia - tajniki nieuświadamianego afektu ; 6. "Po prostu muszę to mieć"-zakupy pod wpływem impulsu ; 7. Od miłości do nienawiści - skrajne emocje konsumentów ; 8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji ; R. VII. Każde działanie ma jakąś przyczynę - motywacja w zachowaniach konsumentów: 1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów ; 2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb ; 3. Nieświadome motywy działania ; 4. Modele motywacji konsumenckiej ; 5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich - Ja versus Inni ; 6. Być podobnym czy się wyróżnić - potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich ; 7. Motywacje o podłożu poznawczym ; R. VIII. Postawy w zachowaniach konsumenckich: 1. Historia badań nad postawami ; 2. Współczesne rozumienie postaw ; 3. Skąd się biorą postawy ; 4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie ; 5. Postawy ambiwalentne i utajone - nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem ; 6. Jak zmieniać postawy - komunikowanie perswazyjne ; 7. Od obojętności po uwielbienie - bieguny konsumenckiego zaangażowania ; 8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów ; R. IX. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów: 1. Badania postaw i badania segmentacyjne ; 2. Jakościowe badania potrzeb i wartości ; 3. Badania marki ; 4. Badania reklamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Badania Interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1895-376X ; nr 10)
Materiały z konf. interdyscyplinarnej, 16-17.11. 2005 r., Poznań.
Bibliogr. przy ref.
1. HISTORIA (ZMIANA), IDEOLOGIA A WIZUALNOŚĆ MIASTA: Szata ideologiczna miasta - architektura i strój ; Znaki w przestrzeni miasta (po)socjalistycznego. Przypadek Tychów ; Spiżowe persony Łodzi. Pomniki galerii wielkich łodzian widziane przez pryzmat antropologii codzienności ; Przestrzenie półprywatne w ciągu XX wieku - zanikanie, degradacja, niszczenie, odtwarzanie jako sygnał przemian społecznych ; Kontrasty. Przestrzeń wizualna warszawskiej Pragi ; Zmodyfikowane posesje w miejskiej zabudowie wielorodzinnej. 2. MIASTO JAKO TEKST - METODOLOGIE I PREZENTACJE: Od ikonosfery do działań w przestrzeni miasta ; Lot nad miastem. Zastosowanie zdjęć lotniczych w badaniach obszarów zurbanizowanych ; Wizualne tło dramaturgicznej koncepcji Ervinga Hoffmana ; Jakie miasto widać na widokówce? ; Estetyka luksusu w przestrzeni centralnej Wiednia i Krakowa ; Kraków - "miasto papieskie". Analiza symboliki i mitologii przestrzeni miejskiej JACEK MICHALSKI, Miasto w lustrach czy lustra w mieście? ; Odzyskiwanie widzialności w przestrzeni miejskiej. Przykład żebraków. 3. POTYCZKI I WOJNY O MIASTO: Re-formatowanie przestrzeni miejskiej. Od cichej rewolucji vlepek do cichej kontrrewolucji graffiti i na odwrót ; Estetyki nieefektywnej kontroli ; Blokowisko. Badanie przestrzeni osiedla Kozanów we Wrocławiu ; Bojary. Rzecz o pewnej dzielnicy. Analiza procesów miejskich w Białymstoku ; Męskie spojrzenie - kobiece spojrzenie. Inny aspekt wizualności nowoczesnego miasta ; Kobiety w mieście ; Prywatne, publiczne i to co naoczne. 4. SZTUKA PUBLICZNA I ESTETYZACJA: Transgresje w przestrzeni miejskiej. Między estetyzacja a karnawalizacją ; Iluminacja jako narzędzie estetyzacji miasta ; Instytucjonalne metody kreowania wizualnego wymiaru miasta. Reklama zewnętrzna w Warszawie ; Współczesne panoramy miasta jako czynnik poprawy wizerunku Górnego Śląska ; Eyidence Locker. Oswajanie miejskiego nadzoru ; Przystanek - znak miejsca. CD - PREZENTACJE I FILMY: Billboardowanie. Dyskurs polityczny w przestrzeni miejskiej ; Obraz miasta - kontury realności ; Radość bycia w mieście - spontaniczne przejmowanie inicjatywy w kształtowaniu przestrzeni miasta. Wspólne działania architektów, dizajnerów, artystów i mieszkańców miasta. Na przykładzie działań Fundacji Bęc Zmiana w Warszawie ; Studenckie Koło Naukowe Marketingu Multimedialnego AE w Poznaniu, Kapitalizm vs socjalizm w miejscowości turystycznej ; Przystanki ; Przestrzeń wykluczona. Ludzie wykluczeni ; Morfologia miejsca - budynek byłej fabryki włókienniczej w Białymstoku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Polecane witryny internetowe poświęcone psychomitologii na stronach 403-[405].
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZLY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuleczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Tytuł oryginału: "Brain-balance booster" 2014.
Bibliografia na stronie 95.
Z lewej na prawą i z prawej na lewą - odbijaj myślowe piłeczki! W tarapatach, czyli jak Twój mózg poradzi sobie z testem na dzień dobry Kręgi w zbożu i szlak pioruna, czyli 50 fantastycznych, zabawnych łamigłówek Letnie popołudnie, czyli działanie lewej i prawej półkuli po solidnej porcji ćwiczeń Czy wiesz, która półkula Twojego mózgu ma więcej do powiedzenia? Osoby kreatywne, często kierujące się intuicją, zazwyczaj polegają głównie na prawej półkuli, natomiast logiczni, analityczni myśliciele wykorzystują lewą. Niezależnie od tego, do której grupy się zaliczasz, czas zacząć trenować także tę drugą półkulę - a wyniki nie każą długo na siebie czekać. Ta książka stanowi kontynuację Treningu mózgu. 50 zadań wzmacniających lewą i prawą półkulę. Zawiera kolejne pół setki łamigłówek, które pomogą Ci osiągnąć równowagę myślenia i ujarzmić moc Twojego umysłu. Będziesz dokować czarny statek, rozwiązywać zagadkę włamania do Lilianny i głowić się nad guzikowym problemem Tomka. Na podstawie cząstkowych wyników kolejnych zadań samodzielnie określisz swoją ścieżkę przez łamigłówki, aby osiągnąć jak największy balans w myśleniu. Testy umysłowe na początku i na końcu książki pomogą Ci ocenić ogólne postępy. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Wyp-1
Książka
W koszyku
Psychologia / Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White ; wydanie pod redakcją Waldemara Domachowskiego ; przekład Adam Bukowski i Jacek Środa. - Wydanie na podstawie "Psychology" (3rd edition) (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - XXX, 19, [1], 609, [1], 12, [2], 12, 2, 18, 44, 4, 2, 17 stron : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie, wykresy ; 29 cm.
Tytuł oryginału: "Psychology" 2012.
W książce także ISBN oryginału: 0205986217.
Bibliografia, netografia na stronach [BB-1]-BB-44. Indeksy.
Tajniki przetrwania studiów i poprawienia swoich ocen ; 1. Psychologia jako nauka ; 2. Podejście biologiczne ; 3. Czucie i spostrzeganie ; 4. Świadomość: sen, marzenia senne, hipnoza i narkotyki ; 5. Uczenie się ; 6. Pamięć ; 7. Poznanie: myślenie, inteligencja i język ; 8. Rozwój w toku życia ; 9. Motywacja i emocje ; 10. Seksualność i płeć kulturowa ; 11. Stres a zdrowie ; 12. Psychologia społeczna ; 13. Teorie osobowości ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapie psychologiczne ; Załącznik A: Statystyka w psychologii ; Załącznik B: Psychologia stosowana i psycholog jako zawód.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Współfinansowanie: Uniwersytet Gdański ; Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
CZĘŚĆ I WYKONAWCA - ODBIORCA. DWIE STRONY MUZYKI I ICH WZAJEMNE RELACJE: Julia Kaleńska-Rodzaj - Kim jest artysta? Typologia współczesnych artystów a formowanie się tożsamości zawodowej młodych muzyków ; 2. Karolina Pietras - Odbiorca oddziałuje na wykonawcę ; 3. Rafał Lawendowski, Paweł Burakiewicz, Anna Gawlik, Iwona Prusko - Spostrzeganie społeczne osób posiadających kompetencje muzyczne ; 4. Marta Mrozowicz-Wrońska, Krzysztof Cipora, Karolina Czernecka - Psychologiczne determinanty odbioru afektywnego aspektu pokazu muzycznego ; Część II Muzyka jako narzędzie zmiany zdrowia: 5. Krzysztof Basiński - Muzyka łagodzi obyczaje... a ból? Badania nad analgetyczna rolą muzyki ; 6. Łucja Bieleninik - Muzykoterapia a więź emocjonalna ; 7. Ilona Poćwierz-Marciniak, Michał Kierzkowski, Karol Karasiewicz - Muzyka a zmiana nastroju u osób chorych somatycznie będących w trakcie hospitalizacji ; 8. Sylwia Makomaska - Droga do "makdonaldyzacji" doświadczenia słuchowego : refleksja nad obecnością muzyki tła w przestrzeni komercyjnej ; CZĘĆĆ III SŁUCHACZ W SFERZE MUZYKI: 9. Piotr Podlipniak - Egzogenne i endogenne aspekty struktury muzyki tonalnej ; 10. Ewa Klimas-Kuchtowa - Słuchacz kreuje muzykę ; 11. Anna Chęćka-Gotkowicz - Muzyka jako transcendencja : interpretator wobec otwartego horyzontu dzieł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-[277].
R. I. POJMOWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna ; 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzina ; Domy pomocy społecznej ; Warsztaty terapii zajęciowej ; R. II BADANIA WŁASNE: 1. Problematyka badawcza ; 2. Charakterystyka badanych osób ; R. III WYUCZONA BEZRADNOŚĆ BADANYCH OSÓB: 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności: Istota wyuczonej bezradności ; Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; 2. Wyniki badań własnych ; R. IV PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spostrzeganie siebie i innych: Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych ; Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna - przegląd Badań ; Wyniki badań własnych: Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób ; Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych, Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy Społecznej, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii Zajęciowej ; 2. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Wartości a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych ; 3. Przystosowanie: Wprowadzenie w problematykę przystosowania ; Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych: Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób, Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej ; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej ; R. V. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z WYUCZONĄ BEZRADNOŚCIĄ BADANYCH OSÓB: 1. Możliwość kontroli ; 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji ; 3. Cele ustalone z zewnątrz ; 4. Urozmaicenie ; 5. Kontakty z ludźmi ; 6. Bezpieczeństwo społeczne ; 7. Pozycja społeczna ; 8. Przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria The Peculiarity of Man ; 4 (14))
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Tekst częśc. ros.,
Streszcz. ang. i pol. przy pracy ros.
Podstawowe cechy społeczeństwa informacyjnego w aspekcie funkcjonalno-pragmatycznej teorii doświadczenia ; Wspólny umysł ; Homo Europeicus (?) ; Człowiek i wiara ; Kontury ideologii ignorancji ; Dyskurs, wiedza, uprzedmiotowienie - człowiek w myśli filozoficznej Michela Foucaulta ; O uniwersalności wartości ; Współczesny system wartości społeczno-kulturowych a aksjologia Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej ; Podejmowanie decyzji w warunkach prawnego i prawniczego potopu informacyjnego ; Społeczeństwo zrównoważone w ujęciu japońskim ; O kondycji homo oeconomicus w rynkowym świecie ; Homo oeconophysicus ; O indywidualnych różnicach mężczyzn i kobiet w percepcji rzeczywistości i przetwarzania informacji ; Rodzina w wybranych tekstach kultury ; Bałkańskie trawestacje mitu pochodzenia ; Procesy manipulacji i sterowania społeczeństwem na przykładzie propagandy Polski Ludowej w pierwszych latach po II wojnie światowej ; Przekaz medialny jako oręż w wojnie asymetrycznej ; Znaczenie symulakrów w dyskursie informacyjnym ; Symulakry etniczne jako przejaw wirtualizacji społeczeństwa ; Bycie znanym w społeczeństwie oraz posiadanie przez społeczeństwo informacji jako czynniki bytu lub niebytu osoby historycznej (na przykładzie sylwetki Jana Baudoina de Courtenay) ; Wzajemne oddziaływanie wartości emocjonalno-etnicznych i racjonalno-logicznych w ludzkim obrazie świata ; Ponâtie sud'by v aspekte russkih i ukrainskih epitetnyh harakteristik ; Biotechnologia jako problem społeczeństwa informacyjnego na przykładzie koncepcji "końca człowieka" Francisca Fukuyamy ; Eugenika a transhumanizm. Nowe środki i stare cele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria widzenia / Władysław Strzemiński ; [redakcja naukowa Iwona Luba]. - Łódź : Muzeum Sztuki w Łodzi, 2016. - 341, [2] strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 313-320. Indeks.
Co warunkuje sposób, w jaki postrzegamy rzeczywistość? Dlaczego starożytni Grecy ujmowali świat inaczej niż dwudziestowieczni artyści awangardowi? I co to jest realizm? Te kluczowe dla estetyki zagadnienia omawia w swojej "Teorii widzenia" Władysław Strzemiński. Wydane po raz pierwszy w 1958 i wznowione przez Muzeum Sztuki w Łodzi w br. dzieło to zbiór wykładów z historii sztuki wygłoszonych przez artystę, zanim został zwolniony przez władze PRL z Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych z powodu nieprzestrzegania kanonów socrealizmu. Edycja, która dokładnie po 60. latach od momentu pierwszego upublicznienia (na wspólnej wystawie Kobro i Strzemińskiego w Łodzi) ukazała się pod redakcją naukową prof. Iwony Luby nakładem Muzeum Sztuki w Łodzi, jest pierwszym krytycznym opracowaniem jednej z najważniejszych prac teoretycznych w historii polskiego modernizmu. Po raz pierwszy uzupełniona została o tekst Widzenie impresjonistów oraz kolorowe reprodukcje. Jak zaznacza autorka wstępu redaktorskiego prof. Iwona Luba, nowe opracowanie służy umiejscowieniu Teorii widzenia w historii sztuki i teorii sztuki XX wieku oraz zaprezentowaniu jej w szerokim kontekście kulturowym i historycznym. [https://msl.org.pl/teoria-widzenia/, dostęp 27.09.2022]
Wprowadzenie do nowej edycji "Teorii widzenia" Władysława Strzemińskiego / Iwona Luba ; TEORIA WIDZENIA: Przedmowa / Julian Przyboś, Wstęp, Widzenie konturowe (widzenie epoki kamienia), Widzenie sylwetowe, Widzenie bryły (widzenie towarowe okresu rozwijającego się obrotu towarowego), Widzenie światłocieniowe, Pełne widzenie empiryczne (pełny rozwój mieszczaństwa) ; Widzenie impresjonistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3602 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej