Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(36)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Autor
Pąchalska Maria (1949- )
(5)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(4)
Binder Marek
(3)
Brown Jason W
(3)
Greenberg Melanie
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Sacks Oliver (1933-2015)
(3)
Binder Anna
(2)
Borkowska Aneta (psychologia)
(2)
Domańska Łucja
(2)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Herzyk Anna (1946- )
(2)
Kalat James W. (1946- )
(2)
Kropotov Juri D
(2)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(2)
Trąbka Jan (1931- )
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Łoziński Jerzy (1947- )
(2)
Abrahamowicz Michał
(1)
Adrian Edgar Douglas (1889-1977)
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Berns Gregory
(1)
Burnett Dean
(1)
Calvin William H. (1939- )
(1)
Carr Nicholas G. (1959- )
(1)
Cases Ferran
(1)
Chacińska-Abrahamowicz Barbara
(1)
Churchland Patricia Smith (1943- )
(1)
Ciecierska Teresa
(1)
Gawron Natalia
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Ingram Jay
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarząbska-Ziewiec Barbara
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Klimkowski Marceli (1937- )
(1)
Kolbusz Wiesław (1959- )
(1)
Koraszewska Małgorzata
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kądzielawa Danuta
(1)
Lang Jacek
(1)
Leaf Caroline (1963- )
(1)
Levitin Daniel J
(1)
Lindström Martin (1970- )
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Luriâ Aleksandr Romanovič (1902-1977)
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Marek Natalia
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Nowiński Czesław (1922- )
(1)
Pinker Steven
(1)
Precht Richard David (1964- )
(1)
Ramachandran V. S
(1)
Ratajczyk Ewa
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Sołowiej Krzysztof
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szymonik Michał
(1)
Teller Sara (1986- )
(1)
Underhill Paco
(1)
Walsh Kevin
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zielińska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Łojek Emilia
(1)
Żernicki Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Neuropsychologia
(48)
Mózg
(29)
Psychofizjologia
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Psychologia
(5)
Stres
(5)
Afazja
(4)
Pamięć
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Układ nerwowy
(4)
Etyka
(3)
Neurobiologia
(3)
Neurony
(3)
Sen
(3)
Uczenie się
(3)
Uczucia
(3)
Świadomość
(3)
Choroby mózgu
(2)
Dziecko
(2)
Język
(2)
Kora mózgowa
(2)
Lęk
(2)
Motywacja
(2)
Mowa
(2)
Myślenie
(2)
Odruchy warunkowe
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Spostrzeganie
(2)
Umysł
(2)
Wrażenia
(2)
Wzrok
(2)
Zwierzęta
(2)
Agresywność
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autorytaryzm
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Czynności
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dochód
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja globalna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Empatia
(1)
Ewolucja
(1)
Fizjologia
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Informatycy
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Intuicja
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasa średnia
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Korupcja
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Luriâ, Aleksandr Romanovič (1902-1977)
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Mičurin, Ivan Vladimirovič (1855-1935)
(1)
Motywacja pracy
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Neurolingwistyka
(1)
Neurologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Otępienie
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pavlov, Ivan Petrovič (1849-1936)
(1)
Polityka społeczna
(1)
Popyt
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Poradnik
(5)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Monografia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(6)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Filia na Faktach)
Tytuł oryginału: "El cerebro de la gente feliz : supera la ansiedad con ayuda de la neurociencia" 2021.
Bibliografia na stronach 341-[350].
CZY WIESZ, JAK DZIAŁA MÓZG, KIEDY ZMAGAMY SIĘ Z NIEPOKOJEM? ZNASZ TO UCZUCIE, KIEDY PARALIŻUJĄCY STRACH NIE POZWALA CI DZIAŁAĆ? ODCZUWASZ NIEPOKÓJ PRZED WYKLUCZENIEM CZY BRAKIEM AKCEPTACJI? OBAWIASZ SIĘ UTRATY PRACY, A MOŻE MASZ INNE LĘKI, KTÓRE NIE POZWALAJĄ CI CIESZYĆ SIĘ PEŁNIĄ ŻYCIA? WSZYSCY ZMAGAMY SIĘ Z JAKIMIŚ LĘKAMI. W bardzo osobistych opowieściach Ferran Cases opisuje swoje doświadczenia z lękiem i to, jak udało mu się go przezwyciężyć po ponad piętnastu latach cierpienia. Sara Teller, fizyczka i neurobiolożka, wyjaśnia, co działo się w głowie Ferrana za każdym razem, gdy przechodził kryzys, i zaprasza do odkrywania tajemnic mózgu, dzięki którym zapomnisz o lęku. Dzięki tej książce pozbędziesz się swoich lęków. Odkryjesz, dlaczego czasem źle się czujesz i jak za pomocą prostych technik, zarówno fizycznych, jak i umysłowych, można przezwyciężyć niepokój i czerpać radość z życia. ZACZNIJ JUŻ TERAZ. [Wydawnictwo Filia, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
Bibliogr. w przypisach oraz s. [275]-279.
Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy? Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę? Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla McLuhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość. [Helion, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-107949 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-90691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Cleaning up your mental mess : 5 simple, scientifically proven steps to reduce anxiety, stress, and toxic thinking" 2021.
Bibliografia na stronach 339-350.
Bez jedzenia możemy wytrzymać trzy tygodnie. Trzy dni bez wody, trzy minuty bez tlenu... Ale nie możemy przestać myśleć choćby przez chwilę. dlatego tak istotna jest dbałość o dobrostan naszego umysłu. Zwłaszcza w obecnych, tak niepewnych czasach. Stanów lękowych, niepokoju czy chronicznego stresu doświadcza coraz więcej osób. Jak ochronić się przed wyniszczającymi, obsesyjnymi myślami, które odbierają spokój i wpływają negatywnie na zdrowie? Dzięki tej książce dowiesz się, jak zmienić swój umysł, by myśli nie przekształciły się w ograniczające schematy. Poznasz 5-etapowy program, który wyeliminuje stres i zapewni ci odprężający relaks. Jednocześnie poprawi kondycje twojego mózgu i uodporni go na zewnętrzne wpływy. Korzystając z najnowszych osiągnięć neuronauki i prostych ćwiczeń, zbudujesz trwałe podstawy zdrowia fizycznego i psychicznego. [Vital, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111698 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44699 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Streszcz. ang., ros. przy rozdz.
- Teoretyczne i praktyczne aspekty badań
neuropsychologicznych / M. Maruszewski - Zaburzenia praksji w ogniskowych uszkodzeniach
półkul mózgowych / K. Tubylewicz-Olsnes - Zaburzenia w posługiwaniu się znakami działań
arytmetycznych u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami
mózgu / S. Czyżkowski - Afatyczne zaburzenia w rozumieniu i posługiwaniu
się przyimkami jako werbalnymi określeniami
stosunków przestrzennych / E. Tylińska - Zaburzenia w zapamiętywaniu struktury materiału
seryjnego u osób po jednostronnej lobektomii
skroniowej / A. Maksymczuk - Zaburzenia niewerbalnej pamięci świeżej u osób po
jednostronnych resekcjach płatów skroniowych mózgu
/ J. Mroziak - Zmienność objawów uszkodzenia afatycznych zaburzeń
nazywania / Z. Gamska, M. Maruszewski - Wpływ niektórych własności słowa na jego gotowość
u chorych z afazją w sytuacji nazywania /
M. Maruszewski, Z. Gamska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3156/t.12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [153]-161.
Życie mózgu ; Moje spotkanie z profesorem A.R. Łurią ; "Nienaukowa" neuropsychologia ; Plasyczność mózgu ; Nieobliczalny komputer ; Bezwolny intelekt ; Proszę się podpisać ; Krzywe zwierciadło umysłu ; Mózg społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Punkty Przełomowe)
Bibliogr. s. 197-199.
Uderzenie krwi do mózgu. Największe badania neuromarketingowe, jakie kiedykolwiek przeprowadzono ; To musi być tutaj. Lokowanie produktu, American idol i wielomilionowy błąd Forda ; Wezmę to co ona. Neurony lustrzane w akcji ; Nie widzę wyraźnie. Informacja podprogowa ma się świetnie ; Wierzysz w magię? Rytuały, przesądy i powody, dla których kupujemy ; I Say a Little Prayer. Wiara, religia i marka ; Czemu cię wybrałem? Potęga markerów somatycznych ; Działnie na zmysły ; Odpowiedź brzmi Neuromarketing i przewidywanie przyszłości ; Zostań ze mną na noc. Seks w reklamie ; Wnioski. Nowy markowy świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 8 godz. 29 min.
Tytuł oryginału "Man who mistook his wife for a hat" 1985.
Czyta Wiesław Kolbusz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Książka Oliviera Sacksa, angielskiego neurologa i psychiatry, z pozoru tylko podejmuje wąsko rozumianą tematykę medyczną związaną z neuropsychologią czy też z neurologią. Neuropsychologia, tak jak kiedyś psychoanaliza, jest pasjonującą dyscypliną naukową nie tylko dlatego, że poszerza naszą wiedzę o psychice człowieka, ale również dlatego – a może przede wszystkim – że studiowanie tych zagadnień nieodmiennie prowadzi czytelnika do postawienia sobie zasadniczych pytań egzystencjalnych. Głębokie, proste i literacko znakomite analizy osób chorych, z którymi spotkał się w swojej praktyce Oliver Sacks, nie tylko przybliżają nam ich psychicznie jako ludzi. Skłaniają także do refleksji nad sobą. Każdy ma przecież jakieś braki, każda psychika jest w jakimś stopniu niekompletna, z czymś nie możemy sobie poradzić, czegoś nie potrafimy zrozumieć, a to, co uzyskujemy jako ostateczny wynik prób uzgodnienia siebie ze sobą, nie zawsze zdaje egzamin. [Heraclon International, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Tytuł oryginału: "The pattern seekers : a new theory of human invention" 2020.
Indeksy.
Simon Baron-Cohen, psycholog z Uniwersytetu w Cambridge, od kilkudziesięciu lat prowadzi badania autyzmu i zgłębia psychologiczne spektrum ludzkiego myślenia, którego wszyscy doświadczamy. W książce "Poszukiwacze wzorów" Baron-Cohen przekonuje, że autyzm odegrał równie ważną rolę w historii naszej kreatywności i kultury, jak opanowanie ognia. Baron-Cohen twierdzi, że ludzie z autyzmem odgrywają decydującą rolę w rozwoju ludzkości już od siedemdziesięciu tysięcy lat, od powstania pierwszych narzędzi po rewolucję cyfrową. W jaki sposób? Otóż geny, które wywołują autyzm, umożliwiają również poszukiwanie wzorów będące istotą ludzkiej wynalazczości. Autyści płacą jednak za te zdolności nader wysoką cenę w postaci trudności społecznych, a często również problemów medycznych, dlatego Baron-Cohen apeluje, abyśmy wspierali i honorowali ludzi z autyzmem zarówno w ich ułomnościach, jak i w ich triumfach. Książka Poszukiwacze wzorów nie jest tylko opisem nowej teorii ludzkiej cywilizacji, lecz także wezwaniem do refleksji nad tym, jak społeczeństwo traktuje tych, którzy myślą inaczej. [https://sklep.smakslowa.pl/poszukiwacze-wzorow-autyzm-a-ludzka-wynalazczosc.html, dostęp 9.01.2023]
1. Urodzeni poszukiwacze wzorów ; 2. Mechanizm systematyzujący ; 3. Pięć typów mózgu ; 4. Umysł wynalazcy ; 5. Rewolucja w mózgu ; 6. Ślepota na systemy - dlaczego małpy nie jeżdżą na deskorolce ; 7. Pojedynek gigantów ; 8. Seks w Dolinie ; 9. Jak wychować przyszłych wynalazców? ; Dodatek 1. Wypełnij skale systematyzowania (SQ) i empatii (EQ), aby się dowiedzieć, jaki masz typ mózgu ; Dodatek 2. Wypełnij skalę autyzmu (AQ), aby się dowiedzieć, ile masz cech autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy psy przeżywają emocje tak samo jak my? By poznać odpowiedź na to pytanie, naukowiec i bestsellerowy autor Gregory Berns wraz ze swoim zespołem zrobił to, czego nikt nigdy nie próbował: wytresowali psy tak, by całkowicie świadome mogły przejść badanie MRI. To umożliwiło badaczom zrozumienie, co czują i myśli ich podopieczni. Ale psy to dopiero początek. W Co myśli i czuje pies Berns pokazuje nam mózgi i umysły dzikich zwierząt - lwów morskich, które mogą nauczyć się tańczyć, oraz delfinów, które widzą za pomocą dźwięku. W neuroarcheologicznym eksperymencie Berns rekonstruuje mózg jednego z najbardziej tajemniczych zwierząt w historii, wilkowora tasmańskiego, by wyjaśnić, czemu ten gatunek wymarł. Przełomowe badania Bernsa pokazują, jak podobne są mózgi zwierząt i ludzi. Sam autor udowadnia, że zwierzęta - tak samo jak my - mają uczucia. To rzuca zupełnie nowe światło na kwestię praw zwierząt. Pełna mądrości, humoru i empatii "Co myśli i czuje pies" to książka o nowym świecie, w którym inteligentne istoty są wszędzie wokół. To nowy manifest wyzwolenia zwierząt w dwudziestym pierwszym wieku. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111426 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77636 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Stosowana)
Bibliogr. s. 131-[137]. Indeksy.
1. Zjawiska rezonansu dnia codziennego: czemu ja czuję to, co czujesz ty ; 2. Odkrycie neurobiologiczne: co potrafią neurony lustrzane ; 3. Jak dziecko dostraja się do świata i problem autyzmu ; 4. Neurony lustrzane i pochodzenie języka ; 5. Twój obraz we mnie, mój obraz w tobie: odzwierciedlanie i tożsamość ; 6. Namiętne układy lustrzane: flirt i miłość ; 7. Międzyludzki obszar znaczeniowy: wspólnota społeczna i społeczna śmierć ; 8. Środowisko dla młodzieży i szansa dla szkoły ; 9. Neurony lustrzane w medycynie i psychoterapii ; 10. Relacje dnia codziennego i kierowanie własnym życiem: czego możemy się nauczyć od komórek lustrzanych ; 11. Geny, mmózg i kwestia wolnej woli ; 12. Odzwierciedlanie jako motyw przewodni ewolucji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The stress-proof brain" 2016.
Bibliografia na stronach [237]-250.
Naucz się kontrolować własne reakcje na stres, tak by nie niszczył twojego życia. Nie da się uniknąć rzeczy, które nas stresują, można jednak kontrolować własne reakcje na stres, tak aby nie zdominował on naszego życia. Z tej przełomowej książki, opartej na najnowszych badaniach dotyczących neuroplastyczności mózgu i koncepcji uważności, dowiesz się m.in., jak: - przezwyciężać pierwotną reakcję mózgu na stres, polegającą na walce, ucieczce lub zamarciu w bezruchu, - porzucić niezdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem (objadanie się, sięganie po używki), - wypracować zdrowe nawyki łagodzenia napięcia, - przekształcić negatywne schematy myślowe. Z tym skutecznym, zawierającym mnóstwo przydatnych technik i ćwiczeń poradnikiem nauczysz się radzić sobie zarówno z poważnymi, jak i codziennymi wyzwaniami i staniesz się szczęśliwszą i zdrowszą osobą. [Dom Wydawniczy Rebis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The stress-proof brain" 2016.
Bibliografia na stronach [237]-250.
Naucz się kontrolować własne reakcje na stres, tak by nie niszczył twojego życia. Nie da się uniknąć rzeczy, które nas stresują, można jednak kontrolować własne reakcje na stres, tak aby nie zdominował on naszego życia. Z tej przełomowej książki, opartej na najnowszych badaniach dotyczących neuroplastyczności mózgu i koncepcji uważności, dowiesz się m.in., jak: - przezwyciężać pierwotną reakcję mózgu na stres, polegającą na walce, ucieczce lub zamarciu w bezruchu, - porzucić niezdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem (objadanie się, sięganie po używki), - wypracować zdrowe nawyki łagodzenia napięcia, - przekształcić negatywne schematy myślowe. Z tym skutecznym, zawierającym mnóstwo przydatnych technik i ćwiczeń poradnikiem nauczysz się radzić sobie zarówno z poważnymi, jak i codziennymi wyzwaniami i staniesz się szczęśliwszą i zdrowszą osobą. [Dom Wydawniczy Rebis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The stress-proof brain" 2016.
Bibliografia na stronach [237]-250.
Naucz się kontrolować własne reakcje na stres, tak by nie niszczył twojego życia. Nie da się uniknąć rzeczy, które nas stresują, można jednak kontrolować własne reakcje na stres, tak aby nie zdominował on naszego życia. Z tej przełomowej książki, opartej na najnowszych badaniach dotyczących neuroplastyczności mózgu i koncepcji uważności, dowiesz się m.in., jak: - przezwyciężać pierwotną reakcję mózgu na stres, polegającą na walce, ucieczce lub zamarciu w bezruchu, - porzucić niezdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem (objadanie się, sięganie po używki), - wypracować zdrowe nawyki łagodzenia napięcia, - przekształcić negatywne schematy myślowe. Z tym skutecznym, zawierającym mnóstwo przydatnych technik i ćwiczeń poradnikiem nauczysz się radzić sobie zarówno z poważnymi, jak i codziennymi wyzwaniami i staniesz się szczęśliwszą i zdrowszą osobą. [Dom Wydawniczy Rebis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ; Nabywanie czytania i pisania ; Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; Uwarunkowania dysleksji ; Obraz kliniczny dysleksji ; Ryzyko dysleksji ; Diagnoza dysleksji ; Diagnoza ryzyka dysleksji ; Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108828 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej