Kropotov Juri D
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Kropotov Juri D
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Choroby mózgu
(2)
Neuropsychologia
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-107949 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej