Brown Jason W
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Brown Jason W
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Neuropsychologia
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Choroby mózgu
(2)
Mózg
(1)
Osobowość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-107949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [489]-520. Indeksy.
Urazy mózgu w historii neuropsychologii ; Udary mózgu w praktyce klinicznej neuropsychologa ; Zarys neuroanatomii i neurofizjologii układu nerwowego ; Teoria mikrogenetyczna ; Podstawy teoretyczne procesu diagnozy neuropsychologicznej ; Podstawy teoretyczne procesu rehabilitacji neuropsychologicznej ; Problematyka przytomności i świadomości ; Zaburzenia orientacji ; Percepcja i jej zaburzenia ; Zaburzenia procesów pamięci i uczenia się ; Zaburzenia uwagi ; Układ emocjonalny ; Zaburzenia praksji - apraksja ; Funkcje wykonawcze i ich zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103099/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej