Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(7)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Brejnak Wojciech (1944- )
(3)
Kostyło Piotr (1963- )
(3)
Reid Gavin (1950- )
(3)
Wearmouth Janice (1948- )
(3)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(3)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kreczman-Madej Renata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Nosowska Dorota
(2)
Squires G
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojecka Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gamon David
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Krzykowski Grzegorz (problemy psychopedagogiczne)
(1)
Kłos Joanna
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewinson Joan
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
McKeown S
(1)
McKeown Sally
(1)
Mckeown S
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Squires Garry
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Uberman Marta
(1)
Udałow Irena
(1)
Walc Wiesława
(1)
Waliś Robert
(1)
Warszewski Roman (1959- )
(1)
Zdunkiewicz Lech
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(29)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Bibliotekarze
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(38)
Dziecko
(12)
Czytanie
(5)
Dziecko trudne
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Autyzm
(4)
Pisanie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Młodzież
(3)
Nieśmiałość
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Cukrzyca
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Język polski
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Padaczka
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Uczniowie
(2)
Wstyd
(2)
Zdolności
(2)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Badania naukowe
(1)
Biblioteki
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Erotomania
(1)
Fonetyka
(1)
Fonoholizm
(1)
Głuchota
(1)
Harcerze
(1)
Higiena szkolna
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Internaty
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język angielski
(1)
Komputery
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kultura
(1)
Leworęczność
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nikotynizm dzieci i młodzieży
(1)
Obozy harcerskie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Pornografia
(1)
Poznanie
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SMS
(1)
Samotność
(1)
Sapkowski, Andrzej (1948- )
(1)
Socjalizacja
(1)
Starość
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradniki
(12)
Poradnik
(5)
Opowiadania i nowele
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Elementarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: "Map challenge : a book about dyslexia" 2019.
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy - to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed wami książka, jakiej jeszcze nie było! Czy wiecie, że kobra potrafi splunąć jadem na odległość pięciu metrów, a większość muszli ślimaków skręca w prawo? Mnóstwo tu ciekawostek, o których nie mieliście pojęcia! „Elementarz dla dzieci z dysleksją” to wyjątkowa pozycja dla dzieci borykających się z zaburzeniami koncentracji. Specjalna i zarazem przyjazna konstrukcja oraz forma elementarza pomagają skupić się dziecku na konkretnym zagadnieniu. Elementarz jest podzielony na trzy części - naukę liter, naukę sylab oraz czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o świecie, skutecznie zachęcą dzieci do nauki. Wyraźna czcionka i duże odstępy między wierszami dodatkowo ułatwią czytanie i zmobilizują dzieci do pracy w skupieniu. Każda część elementarza, poza zasadniczymi ćwiczeniami czytania, zawiera również zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Ta niezwykła książka będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów. [Nasza Księgarnia, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-[198].
Trudności w czytaniu i pisaniu, ich uwarunkowania i symptomy ; Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o podłożu dysleksji rozwojowej w aspekcie pedagogicznym ; Udzielanie pomocy uczniowi z trudnościami w czytaniu i pisaniu w procesie edukacyjnym w szkole i w domu ; Terapia pedagogiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-98155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ; Nabywanie czytania i pisania ; Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; Uwarunkowania dysleksji ; Obraz kliniczny dysleksji ; Ryzyko dysleksji ; Diagnoza dysleksji ; Diagnoza ryzyka dysleksji ; Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela, w której w ramkach zawarte są informacje i wskazówki, jak wykonywać zadania. Ćwiczenia, które uczeń powinien wykonać w zeszycie, wykorzystując zawarte tam diagramy, tabele, rysunki, teksty itp., są oznakowane symbolem książki. Inne zadania należy wykonywać ustnie. Ćwiczenia stymulują rozwój percepcji sluchowej i funkcji językowych. Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyrazy na sylaby i głoski. W pierwszej części uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi. W drugiej - wysłuchuje i wykonuje polecenia. Część trzecia ma stymulować pamięć słuchową. W czwartej zgromadzono materiał bezsensowny, najtrudniejszy. W części piątej opisano kilkanaście zabaw (najczęściej grupowych), które stymulują rozwój między innymi percepcji i pamięci słuchowej oraz rozwój językowy. Zadaniem ucznia jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne dla dziecka, powinno je ono najpierw zapisać. Należy jednak robić to jak najrzadziej. Wyrazy, które podaje się parami, należy pisać jeden po drugim, nie obok siebie. Tam, gdzie trzeba dokonywać analizy lub syntezy sylabowej, można pomagać dziecku, wyklaskując sylaby. Inne podpowiedzi dotyczące konkretnych ćwiczeń znajdują się nad nimi w szarych ramkach. [Wydawnictwo Harmonia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks
1. Alkoholizm i inne uzależnienia 2. Autyzm 3. Deja vu 4. Dyslekcja 5. Leworęczność 6. Pamięć fotograficzna 7. Sezonowe zaburzenia afektywne (zimowa chandra) 8. Słuch absolutny 9. Synestezja 10. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej i deficytu uwagi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-[360].
I. OGÓLNE ZAŁOŻENIA PRACY WYRÓWNAWCZEJ: 1. Cele i kierunki pracy z dziećmi dyslektycznymi ; 2. Zasady prowadzenia zajęć wyrównawczych ; 3. Zasady korzystania z przedstawionego zestawu ćwiczeń. II. ZAJĘCIA MANUALNE: 1. Malowanie ; 2. Usprawnianie końców palców ; 3. Ćwiczenia graficzne. III. USPRAWNIENIE SPOSTRZEGANIA WZROKOWEGO I ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ. IV. USPRAWNIANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ, KOORDYNACJI SŁUCHOWO-RUCHOWEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Odtwarzanie "rytmu" i wiązanie go z układem prze4strzennym ; 3. Analiza zdań na wyrazy i wyrazów na sylaby ; 4. Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów. V. CZYTANIE I PISANIE SYLAB I WYRAZÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Utrwalanie znajomości liter i różnicowanie samogłosek i spółgłosek ; 3. Czytanie i pisanie sylab i wyrazów ; 4. Ćwiczenia poprawiające grafikę pisma. VI. CZYTANIE ZDAŃ I DŁUŻSZYCH TEKSTÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Czytanie i pisanie pojedynczych zdań ; 3. Czytanie tekstów z przesłoną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 33)
Bibliografia, netografia na stronach 93-[95].
1. Asertywność a stereotyp bibliotekarza ; 2. Dzieci nerwicowe i nadpobudliwe: Dzieci nerwicowe ; Dzieci nadpobudliwe ; 3. Dzieci z zespołem ADHD: Przyczyny występowania ADHD ; 4. Dzieci zahamowane psychoruchowo ; 5. Dzieci nieśmiałe ; 6. Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży: Stopień nasilenia zaburzeń zachowania ; 7. Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania ; 8. Dzieci z rodzin alkoholowych ; 9. Zaburzenia struktury rodziny a nieprzystosowanie społeczne dzieci: Podstawy rodzicielskie i ich znaczenie w życiu dziecka ; 10. Dzieci z dysleksją, dysgrafią i innymi "dys-" ; Nietypowy użytkownik w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. data wyd. 2009/2010.
Na okł.: ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, wstyd.
Bibliogr. przy rozdz.
1. DYSLEKSJA ROZWOJOWA: 1.1. DYSLEKSJA I DYSORTOGRAFIA: Co to znaczy, że u twojego dziecka zdiagnozowano dysleksję rozwojową? Co to jest dysgrafia, dysleksja, dysortografia? Jakie są objawy i metody terapii dysleksji i dysortografii? Skąd brać materiały do pracy z dzieckiem dyslektycznym? Jak rodzice i nauczyciele mogą pomóc dyslektykom? Czy dyslektykom przysługują jakieś ulgi w szkole i na egzaminach? Czy Polacy są przewrażliwieni na punkcie dysleksji?, 1.2. DYSGRAFIA: Czy każdy, kto brzydko pisze, jest dysgrafikiem? Jakie fakty mogą przemawiać za tym, że Twoje dziecko nim jest? Jak można pomóc dysgrafikowi? Czy dysgrafik powinien być oceniany za pismo? Czy dysgraficy mogą liczyć na udogodnienia na sprawdzianach i egzaminach?; 2. DYSKALKULIA: Co to jest dyskalkulia? W jakim wieku się ją diagnozuje? Jak można wcześniej rozpoznać jej symptomy? Czy dyskalkulia ma coś wspólnego z dysleksją? Jakie kłopoty ma dorosły dyskalkulik? Gdzie szukać pomocy dla ucznia-dyskalkulika?; 3. ADHD: Co to właściwie jest ADHD? Czy to jest choroba? Czy z tego się wyrasta? Jakie objawy powinny nas zaniepokoić? Czy powiedzieć rodzeństwu dziecka z ADHD - twój brat jest chory albo twoja siostra jest chora? Czy istnieją jakieś ulgi dla uczniów z ADHD? Jakiego typu terapii można się spodziewać? Skąd możemy wiedzieć, czy terapia prowadzona jest prawidłowo? Jak postępować wobec osób dokuczających naszemu dziecku?; 4. WSTYD: Co to jest wstyd, skąd się bierze i co jest jego przyczyną? Jak pomóc dziecku pokonać nieśmiałość i kompleksy? Czy dziecko nieśmiałe skazane jest we współczesnym społeczeństwie na klęskę? Co może być przyczyną nagłej przemiany bardzo śmiałego dziecka w bardzo nieśmiałe?; 5. INNE KWESTIE DOTYCZĄCE WYCHOWANIA: Jakimi metodami odciągnąć dziecko od komputera? Ile czasu dziennie syn czy córka mogą bezpiecznie oglądać telewizję? Czy dobrym pomysłem jest włączanie dzieciom w nagrodę DVD? Do jakiego momentu odrabiać z dzieckiem lekcje? jak sprawić, by dziecko chciało się uczyć? Ile pieniędzy dać synowi czy córce na kolonie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93398 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania: Istota i wartość potrzeby przywiązania, Postacie i skutki naruszenia u dzieci potrzeby przywiązania, Trudności w odzyskaniu u dziecka potrzeby przywiązania ; II. Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną: Wykorzystanie seksualne dziecka jako jeden z rodzajów przemocy, Czynniki ryzyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie, Skutki krzywdzenia dziecka przemocą seksualną, Profilaktyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie ; III. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową: Istota i podłoże nadpobudliwości psychoruchowej, Kryteria diagnostyczne i typy ADHD, Tworzenie środowiska terapeutycznego dla dziecka z ADHD w domu rodzinnym, Łagodzenie trudności w wypełnianiu roli ucznia przez dziecko z ADHD, Farmakologiczne leczenie i psychospołeczna terapia ; IV. Dziecko z trudnościami w uczeniu się: Przyczyny i rodzaje trudności dzieci w uczeniu się, Dysleksja i jej wczesne symptomy, Trudności dziecka w uczeniu się związane z lateralizacją ; V. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną: Odporność somatopsychiczna i jej wymiary, Podatność na zaburzenia lękowe dziecka z małą odpornością, Wzmacnianie odporności somatopsychicznej dziecka ; VI. Dziecko z autyzmem: Odkrycie i opisanie autyzmu wczesnodziecięcego, Przemiany w poglądach na przyczyny autyzmu, Symptomy autyzmu zaburzające relacje społeczne dziecka, Symptomy stereotypowych wzorców zachowań, zainteresowań i aktywności, Zaburzenia sensoryczne w autyzmie, Problemy emocjonalno-wychowawcze rodziców dzieci z autyzmem ; VII. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy: Przewlekła choroba jako biopsychiczny stresor w życiu dziecka, Obraz kliniczny cukrzycy u dzieci, Trudności i zaburzenia rozwoju dziecka w przebiegu cukrzycy ; VIII: Dziecko z padaczką: Istota i przyczyny padaczki, Obraz kliniczny objawów padaczki i skutki rozwoju dziecka, Naznaczający społecznie charakter padaczki - pomoc dziecku ; IX. Trudne rodzicielstwo: Ekosystemowe ujęcia rodzicielstwa, Wielorakie źródła i postacie trudnego rodzicielstwa, Zespół "wypalania się sił" w przebiegu trudnego rodzicielstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
- Pojęcie niepowodzeń szkolnych oraz główne kierunki
badań nad ich przyczynami / Cz. Kupisiewicz [i in.] - Zdrowotne przyczyny niepowodzeń szkolnych / G. Lodi - Próby rozwiązywania problemu niepowodzeń szkolnych
w Czechosłowacji / J. Jirasek - Społeczne i środowiskowe czynniki niepowodzeń
szkolnych we wczesnym okresie nauki / J.D. Kershaw - Wpływ niektórych chorób na występowanie niepowodzeń
szkolnych / B. Janew - Czynniki warunkujące w wieku przedszkolnym -
późniejsze niepowodzenia szkolne / B. Pissarro - Wczesne zapobieganie niepowodzeniom szkolnym /
B. Pissarro - Czynniki warunkujące niepowodzenia szkolne -
w świetle badań medycznych prowadzonych w Polsce /
L. Zdunkiewicz - Psychiczne przyczyny niepowodzeń szkolnych / S. Roth - Cechy dojrzałości szkolnej / A. Szekely, P. Szabo - Rola ekipy medyczno-psychologiczno-społecznej
w przedszkolach / B. Pissarro, F. Canonne - Medyczne i psychologiczne aspekty niepowodzeń
szkolnych w szkole podstawowej / M. Goncerzewicz
[i in.] - Niepowodzenia szkolne uczniów jako rezultat
kompleksowego oddziaływania czynników społeczno-
środowiskowych, psychicznych i zdrowotnych /
A. Mandrowska-Xinxo - Próba analizy przyczyn niepowodzeń szkolnych na
podstawie badań uczniów szkoły podstawowej /
K. Słuczanowska-Erdman - Niektóre czynniki sprzyjające przystosowaniu się
dzieci w pierwszym roku obowiązkowej nauki szkolnej
/ P.H. Mambourg - Przystosowanie szkole - w badaniach psychologicznych
socjalnych i pedagogicznych / E.A. Sand [i in.] - Trudności w nauce dzieci o wyższym poziomie
inteligencji / F. Wurst - Głuchota czynnościowa a niepowodzenia szkole /
W. Mitkiewicz-Bochenek - Trudności w nauce szkolnej dzieci z dystonią
neurowegetatywną / M. Krawczyński [i in.] - Przewlekłe stany zapalne dróg oddechowych a postępy
w nauce szkolnej / Z. Szlenk - Wpływ choroby reumatycznej na niepowodzenia szkolne
/ K. Lorenz - Problem uczniów z odroczonym obowiązkiem szkolnym
/ D. Scholz - Wpływ absencji uczniów na ich postępy w nauce
szkolnej / W. Mierosławski, M. Ammer-Zychowicz - Stan zdrowia, rozwój fizyczny i warunki bytowe
dzieci ze słabszymi postępami w nauce szkolnej /
G. Stachowska - Sposób żywienia i stan odżywiania a postępy szkolne
uczniów / A. Mandrowska-Xinxo - Trudności w przystosowaniu się młodzieży
w pierwszych klasach szkół średnich / I. Kornatowska
[i in.] - Niepowodzenia szkolne a zdrowie ucznia /
S.M. Grombach, G.N. Serdiukowska - Analiza postępów w nauce uczniów z opóźnionym
rozwojem fizycznym / W. Bawankiewicz - Próby samobójcze młodzieży szkolnej a niepowodzenia
w nauce / J. Pastuła - Odchylenia w stanie zdrowia uczniów a ich trudności
w nauce szkolnej / I. Chiriac - Niepowodzenia szkolne a środowisko rodzinne ucznia
/ A. Sälzler - Niewłaściwe postawy matek a niepowodzenia szkolne
dzieci nerwicowych / M. Ziemska, R. Giryńska - Nowy model adaptacji szkolnej dzieci
rozpoczynających naukę / L.M. Björkquist - Dysleksja i dysortografia jako przyczyny niepowodzeń
szkolnych / S. Plavec [i in.] - Dysleksja i dysortografia jako przyczyny niepowodzeń
w nauce szkolnej / H. Jaklewicz [i in.] - Psychiczne przyczyny psychoruchowej powolności
dzieci / I. Obuchowska - Agresja we wczesnym dzieciństwie a późniejsze
postępy w nauce / Cl. Emery-Hauzeur [i in.] - Psychiczne i zdrowotne czynniki a niepowodzenia
szkolne uczniów szkół średnich / H.B. Randall
[i in.] - Badania obciążenia szkolnego uczniów szkół średnich
/ B. Róna [i in.] - Informacje o niezamieszczonych doniesieniach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania ; 2 Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną ; 3. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową ; 4. Dziecko z trudnościami w uczeniu się ; 5. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną ; 6. Dziecko z autyzmem ; 7. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy ; 8. Dziecko z padaczką ; 9. Trudne rodzicielstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród rzeszowskich i krośnieńskich studentów i uczniów szkół średnich, także wśród podkarpackich wychowawców i specjalistów (s. 164-172).
Bibliogr. przy rozdz.
Supermarketyzacja w Pokoleniu Y - szansa czy zagrożenie? ; Rola postaw rodzicielskich w rozwoju społecznym uczniów w wieku gimnazjalnym ; Samotność młodzieży na przykładzie badań przeprowadzonych wśród uczniów liceum i przyszłych pedagogów ; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach przyszłych pedagogów ; Dorośli, którzy nie byli dziećmi ; „Doskonałość” mimo wszystko ; Dlaczego dziewczęta wpadają w pułapki niejedzenia? ; Kreowanie „idealnej kobiety” na szklanym ekranie a anoreksja wśród dziewcząt ; Poczucie umiejscowienia kontroli a uzależnienie od Internetu wśród lubelskiej młodzieży ; Cyberprzemoc jako zagrożenie dla rozwoju współczesnej młodzieży ; SMS - szybka metoda SLOWA. Spotkania przy telefonie, czyli o umiejętnościach komunikacyjnych naszych dzieci ; Fonoholizm jako zagrożenie dla uczniów szkół gimnazjalnych ; Seksting wśród młodzieży - niewinna zabawa czy zagrożenie? ; Nałóg nikotynowy - przegrane życie? ; „Mieć, by być” - czy młody konsument narażony jest na pułapki zakupoholizmu? ; Uzależnienie od seksu - wprowadzenie i badania własne z użyciem Sexual Addiction Screening Test ; Dysleksja jako jedno z zagrożeń dla rozwoju dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej