Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Tomczyńska Teresa
(3)
Vasconcelos José Mauro de (1920-1984)
(3)
Fiedorczuk Natalia (1984- )
(2)
Szwajda Aleksandra
(2)
Szwinta-Dyrda Alicja
(2)
Żyliński Jarek
(2)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Eger Edith Eva (1927- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Grzywak-Kaczyńska Maria (1886-1979)
(1)
Hermanowska Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Sheldon Alice
(1)
Socha Natasza (1973- )
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
Odbiorca
14-17 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Młodzież
(3)
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura brazylijska
(3)
Literatura polska
(1)
Temat
Potrzeba (psychologia)
(7)
Dzieci
(5)
Przyjaźń
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzina
(3)
Slumsy
(3)
Ubóstwo
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Osobowość
(2)
Potrzeba autonomii
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Samodzielność
(2)
Szacunek
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Działacze społeczni
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Dług publiczny
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emocje
(1)
Empatia
(1)
Finansowanie
(1)
Frustracja
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Geopolityka
(1)
Gospodarka
(1)
Humor
(1)
Inicjatywa Trójmorza
(1)
Instytuty naukowe
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kontraktualizm
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Obszary wiejskie
(1)
Odpłatne świadczenia zdrowotne
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Oświata
(1)
Pamięć
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Poczucie winy
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Postawy
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Potrzeby
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Projektanci mody
(1)
Przebaczenie
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płaca minimalna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorealizacja
(1)
Sieć Badawcza Łukasiewicz
(1)
Socjalizm
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Społeczeństwo wiedzy
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Temperament
(1)
Trauma
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Umowa społeczna
(1)
Województwa
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zaburzenia eksternalizacyjne
(1)
Zarządzanie publiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: miejsce
Brazylia
(3)
Arktyka (region)
(1)
Gmina Brześć Kujawski (woj. kujawsko-pomorskie, pow. włocławski)
(1)
Kaszuby
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Polska (część północna)
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Powieść obyczajowa
(4)
Opracowanie
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ketchup / Natasza Socha. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2005. - 235, [1] strona ; 19 cm.
O Macosze Nataszy Sochy pisano, że powala humorem , ma cięty język , a dowcipy często makabryczne . Książkę określono wyjątkowo przewrotną i ironiczną współczesną balladą o Kopciuszku . Ketchup z kolei to mocno kąśliwa opowieść o ludzkiej głupocie, obsesji bycia trendy i fanatycznym pragnieniu sukcesu. Główny bohater, Adaś Jebutko alias Ketchup projektuje szaliki. Cóż w tym niezwykłego? Niby nic, a jednak wystarczy odrobina public relations pomnożona przez konsumpcjonizm niezwykle ważnych ludzi, by szalik stał się drugą naturą człowieka przekonuje specjalista i osobisty doradca Jebutki. Czy plan owinięcia Polaków szalikami bezguścia powiedzie się? [Zysk, 2005]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- lit.pol.w (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: w życiu nie chodzi o to, co nam się przytrafia, tylko o to, co postanowimy z tym zrobić.
W życiu nie chodzi o to, co nam się przytrafia, tylko o to, co postanowimy z tym zrobić. Wszyscy mierzymy się z cierpieniem - smutkiem, stratą, rozpaczą, strachem, niepewnością, porażkami. Ale mamy też wybór: w obliczu traumy lub trudności możemy się poddać albo przeżywać każdą chwilę jak dar. Doktor Edith Eger, uznana terapeutka, która przeżyła Holokaust, oferuje nam pełen empatii, wnikliwości i humoru poradnik, który w subtelny, ale skuteczny i inspirujący sposób zachęca do zmiany sposobu myślenia i zachowań, które sprawiają, że wciąż tkwimy uwięzieni w przeszłości i nie potrafimy odnaleźć spokoju ani w pełni cieszyć się życiem. Historie z życia doktor Eger i jej pacjentów to inspirujące lekcje, które pomogą nam zrozumieć, że najczarniejsze chwile życia to najlepsi nauczyciele, oraz odnaleźć wolność dzięki sile wyboru. [Dom Wydawniczy Rebis, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cała Polska Czyta Dzieciom ; 17)
Tytuł oryginału: "Meu pé de laranja lima" 1968.
Na stronie tytułowej i przedtyt.: Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka.
Stanowi cz. 1 cyklu "Zeze" ; Cz. 2 pt.: Rozpalmy słońce (inne tłumaczenie: Chodź, obudzimy słońce).
Książka rekomendowana dla dzieci od lat 12.
Czy można być dorosłym, mając pięć lat? Mały Zézé dużo wie o życiu. Wie, co to głód, bieda, smutek i cierpienie. Rozumie potrzeby bezrobotnego ojca i maleńkiego brata, ale jego potrzeb nie dostrzega prawie nikt. Zézé jest wrażliwy i szalony, bywa łobuziakiem i aniołem. Ma niezwykłą wyobraźnię, własny świat, w którym rozmawia z drzewkiem pomarańczowym i nietoperzem, tworzy dla swego braciszka zoo i Europę, a w jego piersi wibruje głos ptaszka. Daje innym swą miłość, ale niewiele dostaje w zamian. Zézé, bity i poniżany, nie poddaje się jednak i ocala w sobie zachwyt nad światem. Ale sama wyobraźnia nie zaspokoi głodu miłości, dlatego chłopiec docenia każdy przejaw dobroci. Rozmowy z wujem Edmundo, ciepłą dłoń nauczycielki, sympatię sprzedawcy piosenek i wreszcie przyjaźń z Portugą, która odmieni jego życie. "Moje drzewko pomarańczowe" to piękna opowieść o tym, jak rodzi się czułość i jak ważna jest w życiu każdego człowieka, bo nawet jej okruszyna potrafi przywrócić chęć do życia i zamienić rynsztok w skrawek nieba. Przecież każdy z nas potrzebuje kogoś, kto się o niego serdecznie zatroszczy i w niego uwierzy. A wtedy, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, stajemy się lepsi, silniejsi i radośniejsi. Bo radość to słońce w sercu, które czerpie swe ciepło z miłości. Książka rekomendowana dla dzieci od lat 12. ["Polityka" Spółdzielnia Pracy, 2008; seria: Cała Polska Czyta Dzieciom]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-lit.brazyl. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Meu pé de laranja lima" 1968.
Na stronie tytułowej i przedtyt.: Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka.
Stanowi cz. 1 cyklu "Zeze" ; Cz. 2 pt.: Rozpalmy słońce (inne tłumaczenie: Chodź, obudzimy słońce).
Książka rekomendowana dla dzieci od lat 12.
Czy można być dorosłym, mając pięć lat? Mały Zézé dużo wie o życiu. Wie, co to głód, bieda, smutek i cierpienie. Rozumie potrzeby bezrobotnego ojca i maleńkiego brata, ale jego potrzeb nie dostrzega prawie nikt. Zézé jest wrażliwy i szalony, bywa łobuziakiem i aniołem. Ma niezwykłą wyobraźnię, własny świat, w którym rozmawia z drzewkiem pomarańczowym i nietoperzem, tworzy dla swego braciszka zoo i Europę, a w jego piersi wibruje głos ptaszka. Daje innym swą miłość, ale niewiele dostaje w zamian. Zézé, bity i poniżany, nie poddaje się jednak i ocala w sobie zachwyt nad światem. Ale sama wyobraźnia nie zaspokoi głodu miłości, dlatego chłopiec docenia każdy przejaw dobroci. Rozmowy z wujem Edmundo, ciepłą dłoń nauczycielki, sympatię sprzedawcy piosenek i wreszcie przyjaźń z Portugą, która odmieni jego życie. "Moje drzewko pomarańczowe" to piękna opowieść o tym, jak rodzi się czułość i jak ważna jest w życiu każdego człowieka, bo nawet jej okruszyna potrafi przywrócić chęć do życia i zamienić rynsztok w skrawek nieba. Przecież każdy z nas potrzebuje kogoś, kto się o niego serdecznie zatroszczy i w niego uwierzy. A wtedy, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, stajemy się lepsi, silniejsi i radośniejsi. Bo radość to słońce w sercu, które czerpie swe ciepło z miłości. Książka rekomendowana dla dzieci od lat 12. ["Polityka" Spółdzielnia Pracy, 2008; seria: Cała Polska Czyta Dzieciom]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV D (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-lit.iber. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-lit.brazyl. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Lit.brazyl. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.brazyl. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-lit.iber. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-lit.ibero. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.brazyl. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Meu pé de laranja lima" 1968.
Na stronie tytułowej i przedtyt.: Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka.
Stanowi cz. 1 cyklu "Zeze" ; Cz. 2 pt.: Rozpalmy słońce (inne tłumaczenie: Chodź, obudzimy słońce).
Książka rekomendowana dla dzieci od lat 12.
Czy można być dorosłym, mając pięć lat? Mały Zézé dużo wie o życiu. Wie, co to głód, bieda, smutek i cierpienie. Rozumie potrzeby bezrobotnego ojca i maleńkiego brata, ale jego potrzeb nie dostrzega prawie nikt. Zézé jest wrażliwy i szalony, bywa łobuziakiem i aniołem. Ma niezwykłą wyobraźnię, własny świat, w którym rozmawia z drzewkiem pomarańczowym i nietoperzem, tworzy dla swego braciszka zoo i Europę, a w jego piersi wibruje głos ptaszka. Daje innym swą miłość, ale niewiele dostaje w zamian. Zézé, bity i poniżany, nie poddaje się jednak i ocala w sobie zachwyt nad światem. Ale sama wyobraźnia nie zaspokoi głodu miłości, dlatego chłopiec docenia każdy przejaw dobroci. Rozmowy z wujem Edmundo, ciepłą dłoń nauczycielki, sympatię sprzedawcy piosenek i wreszcie przyjaźń z Portugą, która odmieni jego życie. "Moje drzewko pomarańczowe" to piękna opowieść o tym, jak rodzi się czułość i jak ważna jest w życiu każdego człowieka, bo nawet jej okruszyna potrafi przywrócić chęć do życia i zamienić rynsztok w skrawek nieba. Przecież każdy z nas potrzebuje kogoś, kto się o niego serdecznie zatroszczy i w niego uwierzy. A wtedy, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, stajemy się lepsi, silniejsi i radośniejsi. Bo radość to słońce w sercu, które czerpie swe ciepło z miłości. Książka rekomendowana dla dzieci od lat 12. ["Polityka" Spółdzielnia Pracy, 2008; seria: Cała Polska Czyta Dzieciom]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.inna (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Why weren't we taught this at school?" 2021.
Indeks.
Alice Sheldon stworzyła koncepcję Zrozumienia Potrzeb i propaguje ją na całym świecie wśród ludzi i organizacji. Jest to nowe podejście do poszukiwania twórczych rozwiązań problemów i budowania relacji międzyludzkich w domu i w pracy. Opiera się na jednej prostej zasadzie: wszyscy dążymy do zaspokojenia swoich ludzkich potrzeb - takich jak potrzeba przynależności, potrzeba uznania czy potrzeba rozrywki. Zrozumienie Potrzeb pomoże ci, jeśli musisz podjąć skomplikowaną decyzję, pragniesz jeszcze skuteczniej komunikować się z innymi, być takim rodzicem, jakim chciałbyś być, czy też zmieniać świat na lepsze. -Zrozum „potrzeby wdrukowane”, wpływające na twoje zachowanie. -Poznaj dziesięć sposobów słuchania, które pozostawiają innych w poczuciu alienacji, i dowiedz się, jak można to robić inaczej. -Przestań obwiniać siebie i innych, usuwaj ukryte przyczyny sytuacji. -Znajdź twórcze rozwiązania trudnych problemów, „obchodząc górę stojącą na drodze”. -Znajdź w sobie siłę, by zmieniać świat. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113701 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia dla każdego / Maria Grzywak-Kaczyńska. - Warszawa : Pax, 1975. - 295, [1] s. ; 20 cm.
Bibliogr. Indeksy
I. Ogólne informacje o aktywności psychicznej
i rozwoju psychicznym człowieka - Aktywność psychiczna człowieka - Rozwój psychiczny człowieka II. Aspekt emocjonalny (uczuciowo-dążeniowy)
aktywności człowieka - Wstępne informacje o aktywności emocjonalnej
człowieka - Podstawowe procesy emocjonalne - Formy przejawiania się aspektu emocjonalnego
w aktywności człowieka - Osobowość, charakter, temperament - Czynniki współdziałające w kształtowaniu się
osobowości człowieka - Postawy jako nabyte sposoby ustosunkowania się
emocjonalnego do osób, rzeczy, sytuacji, idei itp. - Cechy osobowości III.Aktywność intelektualna człowieka - Wstępne informacje o myśleniu - Niżej zorganizowane czynności myślenia - Wyżej zorganizowane czynności myślenia - Zdolności intelektualne - Pamięć jako zdolność do przechowywania
i odtwarzania osobistego doświadczenia człowieka - Tworzenie się struktury intelektu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska)
Bibliografia na stronie 146.
1. Dlaczego granice są ważne: Granice to bezpieczeństwo ; Granice jako rodzicielski drogowskaz ; 2. Jak działają granice: Mechanizm obronne ; Otwarte granice ; Rozwój autonomii dziecka - formowanie granic ; Dziecięce „nie” ; 3. Gdzie leżą granice: Dotyk ; Słuch, wzrok, węch ; Smak ; Jak wzmacniać granice ciała dzieci ; Emocje - czyli to, co czujemy ; Emocje przyjemne i emocje trudne ; Trzy trudne emocje ; Uznanie i wyrażanie emocji ; Kto jest odpowiedzialny za nasze emocje ; Jak wzmacniać granice emocji dzieci ; Myśli - nasza wewnętrzna prawda ; „Moim zdaniem”, czyli język osobisty ; „Co widzę?”, czyli język faktów ; Jak wzmacniać granice myśli dzieci ; Wybory - prawo decydowania o sobie ; Przymus czy wybór ; Granice wyboru w praktyce ; Jak wzmacniać granice wyboru dzieci ; 4. Rodzicielska praktyka: Dorośli i dbanie o własne granice ; Silna reakcja obronna i jej konsekwencje ; Dorośli i dbanie o granice dzieci ; Czy granice są najważniejsze ; Kiedy granice dorosłych nie są najważniejsze ; Dziecko w kryzysie ; Kiedy granice dzieci nie są najważniejsze ; Granice drogą do spokoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112850 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [210]-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Spis treści także w języku angielskim.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Dariusz Grzybek - Nowy Lockeański argument na rzecz socjalizmu: kontraktualizm w świetle teorii ekonomicznej ; Leszek Klukowski - Problemy zadłużenia publicznego Polski na tle krajów Unii Europejskiej ; Roman Garbiec - Finansowe aspekty rozwoju zintegrowanego publicznego systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce ; Elżbieta Skrzypek, Adam Skrzypek - Integracja jako determinanta wzrostu gospodarczego i doskonalenia zarządzania ; Maria Zuba-Ciszewska - Rola przemysłu spożywczego w gospodarce Polski ; Leszek Kwieciński - Sieci jednostek naukowo-badawczych jako istotny element w polityce innowacyjnej państwa. Przykład polskiej Sieci Badawczej Łukasiewicz ; Jan Trąbka - Ewolucja i rola pojęcia "treść" (ang. content) w społeczeństwie opartym o informację i wiedzę ; Jurij Renkas - Teoria kapitału ludzkiego a minimalne wynagrodzenia w wybranych krajach Trójmorza ; Iwona Jażewicz - Zasoby kapitału ludzkiego w Polsce północnej ; Agata Surówka - Zróżnicowanie kapitału ludzkiego w województwach Polski w świetle badań własnych ; Joanna Szafran - Możliwości i ograniczenia stosowania partnerstwa publiczno-prywatnego w sektorze edukacji w Polsce ; Zofia Wyszkowska - Ocena stopnia gotowości pacjentów do współpłacenia za świadczenia opieki zdrowotnej ; Marek Motyka, Joanna Krzyżak - Przywiązanie organizacyjne a poziom zaspokojenia potrzeb psychospołecznych pracowników ; Zofia Chyra-Rolicz - Rola lidera społecznego w tworzeniu lepszej jakości życia ; Arkadiusz D. Leśniak-Moczuk - Bezpieczeństwo w społeczności lokalnej w kontekście przejawów demoralizacji nieletnich ; Sławomir Zawisza, Piotr Prus, Monika Ptaszyńska - Udział funduszy Unii Europejskiej w rozwoju obszarów wiejskich na przykładzie gminy Brześć Kujawski ; Aleksandra Zienkiewicz - Znaczenie organizacji pozarządowych w popularyzacji dziedzictwa kulturowego i turystyki na terenie etnoregionu kaszubskiego ; Janina Szewczyk, Monika Jaworska, Łukasz Kosno, Tomasz Wojewodzic - Czynniki lokalne różnicujące natężenie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich ; Dariusz Karaś - Geopolityczne uwarunkowania rywalizacji o zasoby Arktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.64 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej