Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(207)
Forma i typ
Książki
(204)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(246)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(6)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(58)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(145)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(10)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(17)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(8)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Machura Witold
(7)
Nowacki Robert
(6)
Lizak Jadwiga
(4)
Szczęsna Ewa
(4)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(3)
Strużycki Marian (1930- )
(3)
Albin Krzysztof
(2)
Barańska-Sereda Marzena
(2)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(2)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(2)
Cyr Donald G
(2)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Filip Grażyna
(2)
Gray Douglas A
(2)
Grochowski Robert (politologia)
(2)
Grzegorczyk Adam M
(2)
Gębarowski Marcin
(2)
Hofman Iwona
(2)
Hussak Tadeusz (1919-2014)
(2)
Jachnis Anna
(2)
Janiszewska Karolina
(2)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(2)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(2)
Jeziński Marek
(2)
Kasperec Stanisław
(2)
Kowalski Marek Arpad (1942- )
(2)
Kozłowska Anna (reklama)
(2)
Kwiatkowski Robert
(2)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(2)
Lane W. Ronald (1940- )
(2)
Majchrowska Justyna
(2)
Maksymiuk Renata
(2)
Marzec Krzysztof (informatyk)
(2)
Mruk Henryk
(2)
Mulak Maciej S
(2)
Pawel Szarlota (1950-2018)
(2)
Perczak Judyta Ewa
(2)
Polak Rafał (1978- )
(2)
Russell Thomas (1941- )
(2)
Sobczak Jacek (1946- )
(2)
Sutherland Rory (1965- )
(2)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(2)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(2)
White Roderick
(2)
Wojtczak Ewa
(2)
Zatwarnicka-Madura Beata
(2)
Šmid Wacław
(2)
Adamik-Szysiak Małgorzata
(1)
Albigowski Marek
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Andres Zbigniew (1934- )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Arndt Karin
(1)
Atkinson Victoria
(1)
Babik Małgorzata
(1)
Bakalarska-Stankiewicz Justyna
(1)
Bakan Joel (1959- )
(1)
Balczyńska-Kosman Alina
(1)
Baran Leszek (socjologia)
(1)
Barański Michał (prawo)
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Barfoot Caroline
(1)
Barlow Janelle (1943- )
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bernacki Marek
(1)
Bernstein David (1928- )
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka
(1)
Blythe Jim (1951- )
(1)
Bogołębska Barbara (1948- )
(1)
Bonek Tomasz
(1)
Borowiak Marlena
(1)
Braiter Paulina (1968- )
(1)
Brodzińska Barbara (politologia)
(1)
Bronowicz Monika
(1)
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Burian M
(1)
Burian Michał
(1)
Burtenshaw Ken
(1)
Błoński Krzysztof
(1)
Cap Piotr (1970- )
(1)
Caples John (1900-1990)
(1)
Chrobak Marzena
(1)
Ciszkowska Ewa (tłumacz)
(1)
Constantine Mildred
(1)
Cunningham Jane (1969- )
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Cłapak Paweł
(1)
Daca Mariusz
(1)
Daniel Krystian
(1)
Daniłoś Magdalena
(1)
De Chernatony L
(1)
Diamond Ellen
(1)
Diamond Jay
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(76)
2000 - 2009
(74)
1990 - 1999
(24)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(9)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(195)
Niemcy
(3)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(194)
angielski
(2)
niemiecki
(2)
włoski
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Menedżerowie produktu
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Menedżerowie produktu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Temat
Reklama
(167)
Środki masowego przekazu
(29)
Marketing
(26)
Konsumenci (ekonomia)
(20)
Internet
(18)
Public relations
(16)
Komunikacja społeczna
(15)
Dziecko
(10)
Język polski
(10)
Przedsiębiorstwo
(10)
Reklama internetowa
(9)
Reklama prasowa
(9)
Reklama telewizyjna
(9)
Promocja handlowa
(8)
Reklama zewnętrzna
(8)
Marketing polityczny
(7)
Dziennikarstwo
(6)
Dziennikarze
(6)
Firma (nazwa)
(6)
Handel
(6)
Polityka
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Zarządzanie
(6)
Znak towarowy
(6)
Kobieta
(5)
Prasa (wydawnictwa)
(5)
Wolność słowa
(5)
Zachowanie
(5)
Agresywność
(4)
Kampania wyborcza
(4)
Komunikacja polityczna
(4)
Komunikowanie marketingowe
(4)
Konkurencja
(4)
Książka
(4)
Marketing elektroniczny
(4)
Media społecznościowe
(4)
Semiotyka
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Agencje reklamowe
(3)
Banki
(3)
Ceny
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(3)
Edukacja medialna
(3)
Informacja wizualna
(3)
Konflikt
(3)
Kultura
(3)
Kultura audiowizualna
(3)
Kupno i sprzedaż
(3)
Liternictwo
(3)
Merchandising
(3)
Motywacja pracy
(3)
Multimedia
(3)
Nawyki konsumenckie
(3)
Portale internetowe
(3)
Praca
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Rachunkowość
(3)
Reklama społeczna
(3)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Sztuka
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Telewizja
(3)
Telewizyjne programy informacyjne
(3)
Twórczość
(3)
Usługi
(3)
Wystawy sklepowe
(3)
Architektura
(2)
Barwy
(2)
Copywriterzy
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Decyzje
(2)
Fotografia
(2)
Globalizacja
(2)
Google Analytics
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Język
(2)
Język angielski
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kampania wyborcza prezydencka
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(2)
Księgarstwo
(2)
Kultura masowa
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marketing bezpośredni
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Marketing narodowy
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Młodzież
(2)
Obsługa klienta
(2)
Opakowania
(2)
Plakat
(2)
Popyt
(2)
Postawy
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Prawa człowieka
(2)
Temat: dzieło
Życie Warszawy (czasop.)
(3)
Przyjaciółka (czasop.)
(2)
Algorytm
(1)
Bieguni
(1)
Bombel
(1)
Byłam sekretarką Rumkowskiego
(1)
Co z tą Polską? (program telewizyjny)
(1)
Echo Miasta
(1)
Express Bydgoski
(1)
Fabryka muchołapek
(1)
Fabulant
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Metal Hammer
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Polska Zbrojna
(1)
SB a Lech Wałęsa
(1)
Stalker
(1)
Sędzia Anna Maria Wesołowska (program telewizyjny)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Wariatka z Chaillot
(1)
Wysokie Obcasy (czasop.)
(1)
Łaskawe
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
2001-0
(12)
1989-
(9)
1901-2000
(5)
1901-
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1945-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Euroregion Tatry
(1)
Indie
(1)
Islandia
(1)
Japonia
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Podhale
(1)
Rosja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(16)
Poradniki
(12)
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(8)
Poradnik
(7)
Monografia
(6)
Blogi
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Album
(3)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Film
(2)
Gazety polskie
(2)
Grafika użytkowa
(2)
Komiks
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Publicystyka
(2)
Publicystyka polska
(2)
Reportaż
(2)
Artykuły
(1)
Czasopisma elektroniczne
(1)
Czasopisma elektroniczne polskie
(1)
Czasopisma muzyczne
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedie
(1)
Film amatorski polski
(1)
Komentarz prawny
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Powieść
(1)
Powieść polityczna
(1)
Powieść polska
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Punk rock
(1)
Romans
(1)
Rysunek
(1)
Spisy
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Tezaurusy
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(12)
Zarządzanie i marketing
(9)
Językoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
207 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczne konteksty nowych mediów / Magdalena Szpunar. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. - 199, [1] s. : il., faks., fot., wykr. ; 23 cm.
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [192]-199.
I.POMIĘDZY TRADYCYJNYMI A NOWYMI MEDIAMI: Anatomia newsa ; Rozmawianie na ekranie. Społeczne znaczenie i funkcje programów typu talk show ; Otwartość, partnerstwo i wspólnota zasobów jako dominujące wartości w świecie wikinomii ; Determinanty korzystania z internetu i komunikowania online kobiet i mężczyzn. II.NOWE ZJAWISKA SPOŁECZNE GENEROWANE PRZEZ NOWE TECHNOLOGIE: Wewnętrzny imperatyw pisania. Społeczne znaczenie i funkcje blogów ; Świat zamknięty w 160 znakach - serwisy mikroblogowe i ich specyfika ; Współczesny konsument - pasywny czy aktywny prosument? ; Reklama dźwignią wiary? - church marketing i jego specyfika ; Egzegeza zachowań pomocniczych a e-pomoc w intemecie. III.ZAGROŻENIA I PATOLOGIE ZWIĄZANE Z FUNKCJONOWANIEM INTERNETU: Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej ; Sexting - nowe formy ekspresji seksualności w dobie internetu i nowych technologii ; Cyberslacking - internet w pracy nie tylko do pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97082 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Media - czwarta władza? / pod red. Ryszarda Kowalczyka i Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Scriptorium Wydawnictwo Naukowe, 2010. - 200 s. : il. ; 24 cm.
M.in.: Prasa ziemi ropczyckiej w wersji on-line (s. 180-185).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Odmienność kulturowa - bariera w procesie komunikacji? ; Czy media sprzyjają populizmowi penalnemu? ; Prawo a media ; Dziennikarze polscy - pomiędzy mitem "czwartej władzy" a świadomością misji ; Monografia gazety bezpłatnej "Echo Miasta" w kontekście funkcjonowania gazet bezpłatnych na polskim rynku. Analiza zagadnienia na podstawie materiałów publikowanych w latach 2005-2009 ; Strategie dyskursywne nadawcy w nagłówkach prasowych na przykładzie "Expressu Bydgoskiego" ; Kwestia męska w wizerunku kobiety współczesnej. Istota zjawiska zwanego "kobiecością" ; Obraz polskich rodzin wielodzietnych w mediach ; Analityczna synteza celów i funkcji dyskursu reklamowego ; Człowiek i reklama. Najważniejsze potrzeby psychiczne leżące u podstaw przekazu reklamowego ; Obraz psychologa w mediach ; Zarys historii prasy w internecie. Implikacje dla czasopiśmiennictwa ziemi ropczyckiej ; Rola monitoringu mediów w przygotowaniu programu i strategii PR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Okręgowej Spółdzielni Telefonicznej w Tyczynie (s. 164-172) i woj. podkarpackiego (s. 173-181, 392-398).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., słowac.
Rozdz. 1. SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE I JEGO ROZWÓJ: Modernizacja refleksyjna kapitału ludzkiego a efektywność wykorzystania zasobów pracy w społeczeństwie informacyjnym ; Przedmiot i mechanizmy walki informacyjnej w erze społeczeństwa informacyjnego ; Społeczeństwo informacyjne w Europie - istota i siły sprawcze ; Metody pomiaru dysproporcji w dostępie do technologii informacyjno-komunikacyjnych ; Wybrane aspekty funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego ; Społeczeństwo informacyjne społeczeństwem innowacyjnym ; Regionalne zróżnicowanie wskaźników rozwoju gospodarki informacyjnej w Polsce. Rozdz. 2. DETERMINANTY ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Now Economy jako determinanta rozwoju społeczeństwa informacyjnego ; Usługi publiczne - determinanta rozwoju społeczeństwa informacyjnego ; Wykorzystanie technologii teleinformatycznych w aspekcie statystycznych testów niezależności ; Rynek telefonii komórkowej w Polsce - tendencje i prognozy. Rozdz. 3. REGIONALNE ASPEKTY ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: The role of ICT in regional development ; Forming international joint ventures in the territory of Slovak republic ; Społeczeństwo informacyjne a rozwój regionalny. Doświadczenia Finlandii ; Wybrane aspekty budowania społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy na przykładzie województwa zachodniopomorskiego ; Transfer i alokacja wiedzy w sferze B+R w regionie łódzkim ; Funkcjonalność stron internetowych samorządów lokalnych Mazowsza a stopień urbanizacji ; Rola spółdzielni telefonicznych w rozwoju rynku telekomunikacyjnego na Podkarpaciu ; Rozwój społeczno-gospodarczy województwa podkarpackiego a transformacja do społeczeństwa informacynego ; Zarządzanie informacją w agroturystyce na przykładzie województwa małopolskiego ; Wykorzystanie witryn internetowych przez samorząd terytorialny gmin wiejskich w rejonach atrakcyjnych turystycznie ; Powszechny dostęp do informacji o WPR - szansą rozwoju obszarów wiejskich. Rozdz. 4. GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY: Miejsce gospodarki opartej na wiedzy w nowej gospodarce ; Stan procesów zarządzania wiedzą w wybranych przedsiębiorstwach regionu opolskiego ; Zarządzanie organizacjami non-profit w warunkach rozwoju gospodarki opartej na wiedzy ; Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych ; Innowacyjność jako warunek rozwoju gospodarki opartej na wiedzy ; Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie informacyjnym ; Wykształcenie jako czynnik różnicujący pozycję na rynku pracy w gospodarce opartej na wiedzy ; Informacja i wiedza w rozwoju gospodarki. Rozdz. 5. WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH W GOSPODARCE: Main fields of application of business intelligence within business management [w jęz. słowac.] ; Znaczenie informacji w zarządzaniu łańcuchem dostaw ; Społeczeństwo informacyjne a logistyczne sieci dostaw ; Wykorzystanie nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwach usługowych ; Sposoby koordynacji sieci międzyorganizacyjnych ; Zarządzanie podmiotem a outsourcing rachunkowości ; Podpis elektroniczny w zarządzaniu procesami gospodarczymi ; Program finansowo-księgowy narzędziem e-zarządzania firmą (na przykładzie programu "Symfonia") ; Knowledge management and information technologies in Slovak construction enterprises ; Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w ugrupowaniach gospodarczych ; The influence of non-transactional products on the income structure of enterprises in the Web economy ; SEO podstawą e-reklamy polskich mikroprzedsiębiorstw ; Ochrona konsumenta w świetle zawarcia umowy na odległość ; Negocjacje jako narzędzie uczenia się organizacji ; Miejsce współczesnych technologii w bankowości elektronicznej ; Wpływ wiedzy, informacji i doradztwa na kształtowanie procesów decyzyjnych producentów rolnych z Podkarpacia ; Aktywność informacyjna w środowisku wirtualnym. Rozdz. 6. SYSTEMY INFORMACYJNE I NARZĘDZIA INFORMATYCZNE: Bezpieczeństwo outsourcingu IT ; Analiza źródeł ryzyka w procesach tworzenia oprogramowania e-commerce Porównanie kosztów i efektywności wybranych metod zapewnienia niezawodności systemów informatycznych ; Narzędzia informatyczne w liniowym i nieliniowym zarządzaniu projektami ; Odwołania cykliczne jako narzędzie rozwiązywania problemów decyzyjnych ; Informacja a zarządzanie ryzykiem ; Narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie ryzykiem ; Wybrane możliwości zastosowań środowisk wizualizacji trójwymiarowej WEB3D (VRML, X3D, Qtvr) w edukacji, sztuce, medycynie oraz w przemyśle i biznesie. Rozdz. 7. EDUKACJA W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rola marketingu wiedzy w edukacji ekonomicznej społeczeństwa informacyjnego ; Systemy e-handlu - porównanie szkolenia wspieranego platformą e-learningową oraz studiów podyplomowych prowadzonych trybem blended learning ; Znaczenie i kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego w erze społeczeństwa informacyjnego ; Nauczanie technologii informatycznych w dobie społeczeństwa informacyjnego ; Dostępność i zakres wykorzystania Internetu przez młodzież licealną ; Korzystanie z Internetu przez uczniów klas VI publicznych szkół podstawowych w gminie Ostrowiec Świętokrzyski ; Możliwość szybkiego przeszkolenia osób bezrobotnych do zdawania egzaminu ECDL (na przykładzie różnych grup wiekowych). Rozdz. 8. MEDIA, TECHNOLOGIE INFORMACYJNE, KOMUNIKACJA SPOŁECZNA: Komunikacja spółki z jej interesariuszami a technologia komputerowa ; Radio w warunkach rozwoju technologii informacyjnej i komunikacyjnej ; Nowe media w służbie propagandy. Gospodarcze i pozagospodarcze wykorzystanie nowych mediów ; Internet w Public Relations ; Komunikacja jako czynnik motywująco-inspirujący.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć biznes : uniwersalny podręcznik / William G. Nickels ; tł. Piotr Cap [i in.]. - Warszawa : Bellona : Rytm, cop. 1995. - 757 s. : fot., portr., rys., wykr. ; 26 cm.
I. TENDENCJE ODDZIAŁUJĄCE NA BIZNES I ŚRODOWISKO EKONOMICZNE : 1. Kapitalizm a biznes ; 2. Zagadnienia ekonomiczne oddziałujące na biznes. II. ORGANIZACJA BIZNESU : 3. Formy organizacji biznesu ; 4. Kierowanie małym biznesem ; 5. Przedsiębiorczość i franchising. III. PODSTAWY MARKETINGU: 6. Główne zasady marketingu; 7. Komunikacja marketingowa ; 8. Wytwarzanie i wycena produktu ; 9. Dystrybucja : hurt i detal ; 10. Marketing w dziedzinie usług oraz w dziedzinach nie nastawionych na osiągnięcie zysku.IV. ZARZĄDZANIE: 11. Zarządzanie i przywódczość ; 12. Zarządzanie produkcją i działalnością ; 13. Komputery, roboty i inne narzędzia stosowane w biznesie. V. KIEROWANIE ZASOBAMI LUDZKIMI : 14. Motywowanie pracowników ; 15. Zagadnienia pracownicze : związki zawodowe, płace na stanowiskach kierowniczych, wartość porównywalna. VI. RACHUNKOWOŚĆ : 16. Instytucje finansowe pieniądza i bankowości ; 17. Zarządzanie finansami ; 18. Akcje i obligacje ; 19. Planowanie finansów osobistych. VII. KONTROLOWANIE RYZYKA, ETYKA I BIZNES MIĘDZYNARODOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wstępach i wprowadzeniu.
Streszcz. ang. lub pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. TWÓRCZOŚĆ W REFLEKSJI TEORETYCZNEJ: 1. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości; W kierunku "kreatologii ". Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer); 2. Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk; 3. Psycholog jako jednostka twórcza; 4. Emocje estetyczne, czyli - co autor miał na myśli?; 5. Problem konwersji inhibitorów w katalizatory kreatywności; 6. Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji; 7. Synergia jako narzędzie kształtowania "ja" w rzeczywistości społecznej. II. OSOBOWOŚCIOWE ASPEKTY TWÓRCZOŚCI: 1. Dwa typy samooceny a postawy twórcze i zachowania twórcze młodzieży liceum ogólnokształcącego, plastycznego i ekonomicznego; 2. Orientacje społeczne a postawa twórcza; 3. Postawa twórcza jako wyznacznik systemu wartości młodzieży; 4. Creative attitude and the experiencing and the using of music in everday life = Postawa twórcza a doświadczanie i wykorzystywanie muzyki w codziennym życiu; 5. Postawa twórcza a odbiór reklamy wizualnej; 6. KANH III Questionnaire of Creative Behaviour - presentation of the revised version = Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III - prezentacja wersji zmodyfikowanej; 7. Cognitive and emotional-motivational discrepancies in the functioning of constructive and apparent non-conformists = Poznawcze i emocjonalno-motywacyjne różnice w funkcjonowaniu nonkonformistów konstruktywnych i pozornych; 8. Wpływ czynników kulturowych na konformizm i nonkonformizm ludzi; 9. Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza - diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych; 9. Rodzinne uwarunkowania twórczości muzycznej; 10. Ojciec a twórczy rozwój dziecka; 11. Parental attitudes in the perception of constructive and apparent non-conformists = Postawy rodzicielskie w percepcji nonkonformistów konstruktywnych i pozornych. III. TWÓRCZOŚĆ A EDUKACJA: 1. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, Czym jest twórczość w przekonaniach nauczycieli i inżynierów?; 2. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, cz. II: Związki poglądu na twórczość z kreatywnością; 1. Nauczycielskie koncepcje twórczości. Podmiotowe uwarunkowania oceny twórczości; 2. Psychologiczne predyktory postrzegania własnej kreatywności przez nauczycieli; 3. Dwanaście kluczowych decyzji dla twórczości - stymulowanie kreatywności uczniów w koncepcji Roberta J. Sternberga; 4. Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu; 5. Self-consciousness of potentially creative and artistically gifted adolescents = Samoświadomość młodzieży potencjalnie twórczej i plastycznie uzdolnionej; 6. Overexcitability and creative attitude of gifted students = Nadpobudliwość a twórcza postawa uczniów zdolnych; 7. Disabling the Able: Stereotype threat and women's deductive reasoning = Niezdolni zdolni: Zagrożenie stereotypem a myślenie generatywne kobiet; 8. Creative secondary school pupil or inevitable candidate for university studies? Reflection thinking of external exam for secondary school certificate = Twórczy licealista czy pewny kandydat na studia? Refleksje nad maturą zewnętrzną; 9. Amatorska twórczość filmowa jako sposób komunikacji wewnątrzpokoleniowej; 10. Twórczość w układzie kategorii pedagogicznych. IV. EKSPRESJA - PROJEKCJA - PSYCHOPATOLOGIA: 1. Drawing as a projection of changes in the human psyche and family relationships = Projekcja zmian w zakresie psychiki i relacji rodzinnych w rysunku; 2. Projekcja problemów emocjonalnych w pracach plastycznych dzieci; 3. Neurotyzm a cechy formalne rysunku dziecka; 4. Studies on musical creative activity: present state and suggested new hypotheses = Badania dotyczące twórczej aktywności muzycznej: stan obecny oraz propozycje nowych hipotez; 5. The changes of art work as the symptom of personality development in art therapy (preliminary and methodical announcement) = Zmiany w pracach plastycznych jako przejaw rozwoju osobowości w procesie arteterapii (wstępne doniesienie); 6. Music psychotherapy as a means of restoring the intellectual creativity of highly gifted underachievers - an integrated clinical and experimental study = Muzykoterapia jako środek odbudowywania twórczości intelektualnej u wysoko uzdolnionej młodzieży z deficytami w zakresie osiągnięć - zintegrowane ujęcie kliniczne i eksperymentalne; 7. Narrative expression of love and temperament of persons diagnosed with antisocial personality = Narracyjna ekspresja miłości i temperament osób z osobowością antyspołeczną; 8. Między literaturą i dokumentem - niespokojny umysł Kay Redfield Jamison. V. TWÓRCZOŚĆ A BIZNES: 1. Potencjał twórczy w organizacji - narzędzie diagnostyczne (Kwestionariusz PTwO); 2. Twórcze rozwiązania konfliktów między pracownikami; 3. Styl zarządzania a twórcze zachowania pracowników; 4. Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji; 5. Twórcze i nietwórcze style konsumpcji; 6. Twórcze sposoby przekonywania - reklamy oparte na symulacji mentalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Podstawy integracji europejskiej 2. Instytucje integracji europejskiej 3. Zewnętrzne i wewnętrzne bezpieczeństwo integracji europejskiej : Europol, Wspólna Polityka Zagraniczna 4. Rynek integracji europejskiej (I) : Swobodny przepływ towarów ; Wolność gospodarcza ; Swobodny przepływ osób 5. Rynek integracji europejskiej (II) : Zasady konkurencji ; Zamówienia publiczne ; Prawo reklamy 6. Wybrane polityki integracji europejskiej (I) : Wokół euro ; Harmonizacja prawa podatkowego ; Ochrona konsumenta 7. Wybrane polityki integracji europejskiej (II) : Wspólna Polityka Rolna ; Ochrona środowiska ; UE wobec edukacji 8. Ludzki wymiar integracji europejskiej : Ochrona praw człowieka ; Obywatelstwo UE ; Urzędnicy w UE 9. Lokalny wymiar integracji europejskiej 10. Otoczenie integracji europejskiej : NATO, OBWE 11. Instytucje i agencje Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-327 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. gwarowego słownictwa w Rzeszowskiem.
Streszcz. ang. przy pracach.
Typy determinatywnych złożeń nominalnych w językach niemieckim i rumuńskim ; Retoryka nienawiści w polskim dyskursie publicznym po roku 2005 ; Dlaczego przekaz reklamowy bywa niebezpiecznie skuteczny. Współczesny język reklamowy na plaszczyźnie werbalnej, niewerbalnej, wizualnej i audytywnej a wybrane techniki manipulacji i perswazji ; O sposobach językowego opisywania i wartościowania muzyki rockowej w recenzjach płyt (na przykładzie miesięcznika "Metal Hammer") ; Rekonstrukcja wycinka "autoportretu językowego Polaków" na podstawie analizy jednostki skrzydlatej "Nicea albo śmierć!" ; Język, kompetencja językowa i pozajęzykowa współczesnego przedsiębiorcy ; Stereotyp funkcjonariusza Policji w polskim punk rocku ; Język ojczysty w procesie akwizycji leksyki obcojęzycznej - historia i współczesność ; "...i spread na naszej platformie rozpoczyna się od dwóch pipsów...", czyli o funkcjach zapożyczeń w profesjolekcie inwestorskim na przykładzie podcastów i webinariów ; Problem redukcji walencyjnej czasowników polskich i niemieckich ; Leksemy wartościujące dodatnio w reklamie skierowanej do dzieci ; Gwarowe słownictwo dyferencyjne w mowie mieszkańców kilkunastu wsi środka polskiego Podkarpacia ; Rosyjski wyznacznik prawdziwościowej oceny sądów vidno i jego ekwiwalenty tłumaczeniowe w języku polskim ; Tezaurus jako narzędzie pracy profesjonalisty ; O zwalczaniu wyrazów obcych w Niemczech - na przykładzie działalności Powszechnego Niemieckiego Stowarzyszenia językowego i Stowarzyszenia Języka Niemieckiego ; The best, cool, full... moda na anglicyzmy w języku studentów ; Przemiany dyskursu poradników savoir-vivre'u dla młodzieży od II połowy XX wieku po czasy współczesne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 17 kwietnia 2012 r., Stalowa Wola.
Dot. m.in. przedsiębiorstw podkarpackich (s. 59-76, 97-111) oraz Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego "PZL-Rzeszów" (s. 211-230).
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
Spis treści równol. pol., ang.
Streszcz. ang.
Maria Borowska - Przedsiębiorstwo wczoraj, dziś i jutro ; Anna Jabłońska-Mazur - Rachunkowość instrumentów finansowych w obliczu globalnego kryzysu ; Waldemar Zadworny - Funkcjonowanie firm rodzinnych na Podkarpaciu w warunkach kryzysu gospodarczego - badania empiryczne ; Jarosław W. Przybytniowski - Zarządzanie ryzykiem w ekorozwoju. Wybrane zagadnienia ; Tomasz Dziechciarz, Mariusz Iskra - Zmiany strukturalne podmiotów gospodarczych Podkarpacia ; Paweł Dziekański - Analiza dyskryminacji w ocenie stanu finansowego przedsiębiorstw ; Roman Chorób - Strategie rozwojowe, marketingowe i promocyjne w innowacyjnych formach powiązań integracyjnych w agrobiznesie na tle procesów globalizacji ; Wiktor Reutow - Monopolizacja kapitałowa w korporacjach globalnych [w jęz. ang.] ; Rafał Marcin Borkowski - Kompetencje organizacji determinantą innowacyjności sektora MSP w warunkach globalizacji ; Judyta Jędrzejczak, Aleksandra Łopatka - Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw jako czynnik wpływający na koncentrację produkcji oraz siłę rynkową przedsiębiorstw ; Wiktor Czepurko, Larysa Czepurko - Wybór modelu zarządzania w regionalnych jednostkach firmy [w jęz. ang.] ; Jan Dzierga - Strategia rozwoju przedsiębiorstwa ; Michał Piekutowski - Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce ; Weronika Gryszel - Przedsiębiorstwa jako partnerzy brandingu narodowego ; Wincenty Kulpa - Wybrane metody zarządzania ryzykiem bankowym we współczesnym banku komercyjnym ; Barbara Lubas, Beata Piasny - Kapitał ludzki jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw ; Maria Borowska - Przedsiębiorczość kobiet w Polsce na początku XXI w. ; Katarzyna Słomiany - Agencje zatrudnienia formą wsparcia przedsiębiorstw ; Karolina Urban - Zarządzanie talentami, jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy ; Maria Klonowska-Matynia, Anna Trzebińska - Rozwój wiedzy w sektorze msp na przykładzie przedsiębiorstwa branży energii wiatrowej ; Beata Pater - Społeczna odpowiedzialność biznesu w służbie ochrony przyrody w polskich parkach narodowych ; Grażyna Mańczak - Proces kierowania działalnością reklamową w przedsiębiorstwie ; Anna Irena Szymańska - Wybrane instrumenty promocyjne oraz ich oddziaływanie w badaniach empirycznych ; Iwona Codogni - Społeczna odpowiedzialność biznesu jako metoda budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., wrzesień 2009 r., Łódź.
Bibliogr. przy ref.
Biogram Zygmunta Chamca ; ZAGADNIENIA OGÓLNE: Nowe media w perspektywie lingwistycznej ; Styl jako kategoria krytycznej analizy dyskursu ; Logika dyskursu ; Od "żeromszczyzny" do netspeak - obrazowanie czy szkic? ; Nauczyciele wobec uczniów - o postawach ambiwalentnych. STYL: Styl dziennikarstwa prasowego w perspektywie dyskursywnej ; Język w mediach w kontekście kultury indywidualizmu ; Estetyzacja świata i estetyzacja języka "kolorowej" prasy kobiecej (przyczynek do rozważań o wpływie postmodernizmu na współczesną polszczyznę) ; O niektórych przejawach kultury postmodernistycznej w dziennikarstwie na przykładzie gatunków prasowych ; Rząd rządzi językiem - retoryka demokratycznej władzy ; Od stylu do stylistycznej realizacji. Analiza wybranego tekstu prasowego ; Kaci (tak) nie mówią - spór o styl wokół powieści "Łaskawe" Jonathana Littella we Francji i w Niemczech ; Komputer jest nieskończenie cierpliwy..., czyli personifikowanie nowoczesnych środków technicznych ; Kategoria empatii w tekstach Barbary Pietkiewicz. DYSKURS: Style dyskursu publicznego ; Polimorficzność głosu obecności a retoryka reprezentacji w różnicowanych sytuacjach komunikacyjnych ; Jakim językiem mówi dzisiaj kino w dyskursie audiowizualnym? ; Obraz mediów i dyskursu medialnego w polskiej literaturze współczesnej (na wybranych przykładach) ; Komunikacja bezrefleksyjna ; Podstawowe komponenty procesu reklamowego ; Stylistyczne gatunki reklamy ; Strategie kreacji reklamowej ; Metafora w dyskursie politycznym jako skuteczny środek perswazji ; Akty deprecjacji językowej w dyskursie polityków - analiza werbalnych i niewerbalnych składników działalności językowej ; Dyskurs publiczny w Polsce (na przykładzie bloga politycznego) ; Język blogów polityków ; Wpływ elit symbolicznych na dyskurs publiczny: konstruowanie figury "kalającego własne gniazdo" ; W stronę historii radia. Strategie retoryczne publicystyki polskiej sekcji RWE wobec paradoksu komunikacji z odbiorcą krajowym ; Dzieninkarstwo i polityka w działalności Jana Nowaka-Jeziorańskiego - współczynnik aksjologiczny ; Modus vivendi i modus operandi - dyrektor i współpracownik RWE (na podstawie korespondencji Jana Nowaka i Tymona Terleckiego) ; Język mediów a rzeczywistość faszystowska w świetle działalności prasy gadzinowej w Polsce w latach 1939-1945 ; Dyskurs medialny wobec kryzysu finansowego na przykładzie polskich tekstów prasowych dotyczących sektora bankowości ; Adresat i odbiorca perswazji w dyskursie publicystycznym na przykładzie programu T. Lisa "Co z tą Polska?". MEDIA: Retoryka a/i media: próba określenia pól wspólnych ; Neomedia jako przestrzeń aktywności publiczno-prywatnej ; Oralność - piśmienność - (audio)wizualność - i co dalej? Rozważania na temat relacji między mediami i komunikacją ; Liczby w mediach: rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej - wyniki badania empirycznego ; Polska prasa masowa a zagrożenia wynikające z voyeuryzmu medialnego ; Rola i znaczenie gazet bezpłatnych na polskim rynku prasowym jako ważnego nośnika reklamy ; Wizualizacja w popularyzacji prasowej na przykładzie eseju z dziedziny nauk ścisłych ; Łódzka Rozgłośnia Radiowa w latach 1930-1939 ; Kilka uwag o semantyce dźwięku ; Wybrane kategorie języka filmu i ich zastosowanie w słuchowisku ; O instancji odbiorczej dzieła adaptowanego na przykładzie słuchowiska dla dzieci ; Dziennikarskie dokumenty o czeczeńskiej rzeczywistości wojennej ; Mechanizmy retoryczne w "court show" Sędzia Anna Maria Wesołowska ; Internetowy dyskurs na temat rodziny ; Chwyty retoryczne związane z obchodami 20. rocznicy wolnych wyborów 4 czerwca 1989 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera również artykuły przedstawione na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Wolność a/i odpowiedzialność : problemy współczesnych mediów", która odbyła się w listopadzie 2010 r. w Opolu.
Bibliogr. przy art.
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów ; Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej ; Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej ; Medialna władza nad wartościami ; Prawo do informacji a utrwalanie wizerunku nagiej osoby bez jej zgody ; Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiązek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna ; Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy ; Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska ; Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym ; Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej ; Rola mediów w polityce ; Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych ; Media relations w erze social media ; Copywriting, public relations i dziennikarstwo ; Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości ; Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym ; Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych ; Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady ; Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna ; Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej? ; Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia ; Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania na temat "wizerunku kibica piłkarskiego" ; "Skazy, zadry i szczerby"... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym ; Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach ; Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej ; Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej ; Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa ; Public Relations - ważna dziedzina zarządzania ; Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych ; Złożone uwarunkowania kryptoreklamy ; Wolność ekspresji artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Colloquia Anthropologica et Communicativa ; vol. 2)
W serii gł.: no 3204.
Pieniądze i bogactwo w czasach bibliinych. NIECO HISTORII: Od talara do dolara - historia globalna ; "Algorytm" Tomasza Kłosa, czyli o pieniądzu i arytmetyce kupieckiej słów kilka ; Pieniądz w pismach klasyków i w mądrości ludowej ; O skarbach w wybranych podaniach ludowych ; "Zdrowia, szczęścia powinszować". Słowa i magiczna wymiana. POTĘGA WYMIANY. KUPIĆ - SPRZEDAĆ - SKORUMPOWAĆ: Kobiety i pieniądze w twórczości eseistycznej Virginii Woolf i powieściach Jane Austen ; "Żądza pieniądza" w polskiej literaturze kryminalnej po 1989 roku ; Pieniądze, szaleństwo i władza w dramacie Jeana Giraudoux "Wariatka z Chaillot" ; Motyw pieniądza w literacko-pedagogicznym dyskursie Janusza Korczaka ; O skarbach czyhających w labiryncie ("Stalker" Andrieja Tarkowskiego) ; Pieniądz pieczęcią Antychrysta. O rosyjskich utopiach ekonomicznych na przykładzie Cerkwi "Najnowszego Testamentu". ETYKA I PIENIĄDZE: Prawdziwy reporter nie mieszka w Hiltonie. O potędze i marności pieniądza w ujęciu Ryszarda Kapuścińskiego ; Pieniądze w strukturze codzienności ; Potęga i urok zakupów ; Islandia - sprzedana wyspa. Przyczynek do antropologii gospodarczej ; Wizerunek Cyganów rumuńskich żebrzących w Krakowie między 1990 a 2008 r. Szkic ; Twórczość za pieniądze bezpieki ; "Podziekowania za wpłaty" - specyficzna rubryka gazet podziemnych ; O korzyściach z deklarowanej szczodrości. Pragmatyczna uprzejmość reklamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Streszcz. ang. przy pracach.
I. PRACA DLA RODZINY CZY RODZINA DLA PRACY? SZANSE I ZAGROŻENIA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY: Demograficzne uwarunkowania polityki rodzinnej państwa ; Zróbmy to razem? Między deklaracją a realizacją obowiązków domowych ; Rodzina i praca - czy to się da pogodzić? Rozwiązania na rzecz łączenia ról rodzinnych i zawodowych ; Praca i rodzina w perspektywie temporalnej ; Kobieta w żywiole domowego ogniska ; Ryzyko pracoholizmu dla trwałości małżeństwa i rodziny ; Wielkokorporacyjny system pracy i jej wpływ na życie rodzinne ; Migracja - szansa czy zagrożenie rodziny ; Rodzice za granicą- perspektywa zmiany warunków bytowych a rozdzielenie systemu. Dylematy terapeutyczne ; Konsumpcyjny charakter rodziny w społeczeństwie ponowoczesnym ; Rodzina i soft skills. Jak zwyczajnie uczyć nadzwyczajnie potrzebnych "miękkich umiejętności". II. RODZINA W MEDIACH I MEDIA W RODZINIE. MIEJSCE RODZINY W KULTURZE MEDIALNEJ I ZNACZENIE MEDIÓW W ŻYCIU RODZINY: Obraz rodziny w polskich serialach telewizyjnych ; Problematyka rodziny wojskowej w tygodniku wojskowym "Polska Zbrojna" (2001-2007) ; Współczesne macierzyństwo w dyskursie medialnym - na przykładzie polskiej prasy ; Rodzina homoseksualna jako wartość i jako antywartość ; Małżeństwo i rodzina jako motywy inwencji retorycznej w reklamie. Konteksty antropologiczno-aksjologiczne. III. ANIOŁY CZY DEMONY? (NIE)KOCHANE DZIECI, (NIE)KOCHANI RODZICE: Wystarczająco dobrzy rodzice? Obraz i ideał rodzica w percepcji kobiet dwudziestoletnich ; Nie(kochane) dzieci w rodzinach zastępczych ; Niekochane dzieci - o kompensowaniu braków rodziny naturalnej u wychowanków placówek rodzinnych. Komunikat z badań własnych ; Rodzice w percepcji współczesnej młodzieży ; Deprywacja miłości jako imperatyw postaw kryminalnych -dorosłe dzieci źle kochających rodziców. IV. MIŁOŚĆ I RODZINA NA PERYFERIACH. WSPÓŁCZESNE PATOLOGIE RODZINY I PATOLOGIE W RODZINACH: Prawa dziecka w rodzinie ; Patologie rodziny współczesnej ; Wielowymiarowa dysfunkcjonalność współczesnej rodziny i jej wpływ na proces wychowania ; Potrzeby dzieci a wymagania współczesności w stosunku do dorosłych - narodziny patologii ; Retrospektywny obraz rozpadu rodziny w oczach dorosłych dzieci ; Deprywacja potrzeb dzieci żyjących w ubóstwie ; Współpraca nauczycieli i rodziców sposobem rozwiązywania sytuacji problemowych uczniów ; Konferencja Grupy Rodzinnej metodą uaktywniającą rodzinę i dziecko w rozwiązywaniu problemów społeczno-wychowawczych. V. PROBLEM ALKOHOLIZMU I PRZEMOCY W RODZINACH: Współczesne oblicze rodziny z problemem alkoholowym ; Miłość i dyscyplina w rodzinach z problemem alkoholowym ; Współuzależnienie i socjalizacja- analiza wzajemnych powiązań między koalkoholizmem a uspołecznianiem jednostki na podstawie wypowiedzi na forach i blogach ; Przemoc w rodzinie zagrożeniem niedostosowania społecznego młodzieży ; Preferencje wartości młodzieży licealnej doświadczającej przemocy w rodzinie ; Dom rodzinny młodocianych przestępców agresywnych ; Znaczenie rodziny w realizacji celów życiowych przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności korzystających z przepustek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 580)
Indeks.
CZ. I. OŚWIETLENIA: Marian Kisiel: Jak możliwa jest synteza literatury polskiej po 1989 roku?; Agnieszka Nęcka: Jedynie w aurze glamour? Rynek kontra literatura, czyli dwadzieścia lat pod rządami DDM-u; Magdalena Lachman: Pod znakiem reklamy. Literatura polska po 1989 roku w kręgu oddziaływania kultury konsumpcyjnej; Krzysztof Skibski: Inne zobowiązania języka literatury (po 1989 roku); Iwona Pięta: Wybrane aspekty prozy po roku 1989 w perspektywie antropologicznej; Aleksandra Chomiuk: Inna historia, inna literatura? O polskiej powieści historycznej ostatniego dwudziestolecia; Izabella Adamczewska: Mały realizm (anty)kapitalistyczny w prozie roczników siedemdziesiątych i osiemdziesiątych; Jacek Hnidiuk: Liternet, czyli słów kilka o liter@turze w Internecie; Dorota Siwor: Dzieciństwo w PRL-u. Nostalgie, mitologizacje, rozliczenia; Lech Giemza: Zmieniła się mapa świata. O toposie mapy w polskiej literaturze po roku 1989; Sonia Gwóźdź: Frazes w krytyce literackiej lat dziewięćdziesiątych i pierwszych; Radosław Bień: Polska proza z gatunku "historii alternatywnej" w obliczu przemian po roku 1989. CZ. II. ZBLIŻENIA: PROZA: Krystyna Pietrych: (Post)pamięć Holocaustu - (meta)tekst a etyka. "Fabryka muchołapek" Andrzeja Barta a "Byłam sekretarką Rumkowskiego" Elżbiety Cherezińskiej; Grażyna Maroszczuk: "Pisarz programowo staroświecki" - esej mówiony na dwa głosy (o rozmowach z Gustawem Herlingiem-Grudzińskim); Barbara Gutkowska: "Pół stulecia już mija, jak jestem przeciw". Współczesność według Sławomira Mrożka; Anna Jamrozek-Sowa: "Głos przeciw rozpaczy". O nekrologach i tekstach wspomnieniowych poświęconych Władysławowi Lechowi Terleckiemu; Edyta Korepta: Budowanie małej ojczyzny w twórczości Jerzego Pilcha; Beata Sander: (Post)groteska w twórczości Jerzego Pilcha. (Kilka wybranych przykładów i problemów); Agnieszka Izdebska: Proza Magdaleny Tulli - w kręgu wieloznacznej referencji; Magda Szybiak: (Kon)fabulacje (kon)fabulatora - intertekstualne gry w "Fabulancie" Anny Burzyńskiej; Stanisław Kusiak: Melancholia drogi w prozie ostatniego dwudziestolecia (na przykładzie utworów Andrzeja Stasiuka i Krzysztofa Vargi); Iwona Lenart: "Bieguni" Olgi Tokarczuk jako współczesna przypowieść o człowieku; Anna Kołodziejska: "Jestem krzyżem rozstajnym toczonym przez drewnojady. Byłem, już mnie nie ma". O profilu tożsamościowym bohatera w najnowszej prozie polskiej. (Wybrane przykłady); Jolanta Pasterska: "Jestem Bombel na przystanku". O projektowaniu autora w młodej polskiej prozie na przykładzie "Bombla" Mirosława Nahacza; Wojciech Rusinek: "Śledztwo jest zawsze w toku". Strategie narracyjne w prozie Zbigniewa Kruszyńskiego; Katarzyna Gutkowska: Złośliwa przyjemność (narratora). O prozie Ignacego Karpowicza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-821.162.1(091)-Lit. RP (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95412/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-821.162.1(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. ETYCZNE I PRAWNE ASPEKTY WOLNOŚCI MEDIÓW: Nie ma wolności słowa bez... spojrzenie etyczne na wolność mediów i wolność słowa ; Dziennikarstwo: służba społeczna czy biznes? Analiza porównawcza badań opinii publicznej w latach 1996-2006 ; Wolność przekazu medialnego jako warunek możliwości etyki dyskursu publicznego w ujęciu Jürgena Habermasa ; Problem etyki w mediach w publicystyce "Tygodnika Powszechnego" ; Etyka w dziennikarstwie regionalnym i lokalnym - analiza na przykładzie rynku prasy Lubelszczyzny ; Czy prawo może (powinno) nakazywać dziennikarzowi bycie etycznym? ; Naruszenie czci a odpowiedzialność mediów ; Zakres dozwolonej krytyki prasowej ; Krytyka prasowa jako gwarancja wolności mediów ; Co dalej z autoryzacją wypowiedzi prasowej? ; Regulatorzy medialni podmiotami polityki administracyjnej ; Pierwszy proces koncesyjny w zakresie radiofonii i telewizji jako element budowy podstaw ustroju III RP - przebieg, skutki i wnioski w kontekście budowy platform cyfrowych ; Problem przestrzegania wymogu proporcjonalności prawnych ograniczeń wolności mediów w Polsce. II. MEDIA A KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność? ; Nowy medialny ekosystem: zmiany wzorców obiegu przekazów w globalnym systemie medialnym wywołane rozwojem nowych mediów ; Biznes to biznes. Mit niezależności mediów w Polsce po 1989 roku ; Dziennikarze czy politycy? Związki między dziennikarstwem a polityką w pierwszych latach kształtowania się ładu medialnego w Trzeciej Rzeczypospolitej ; Politycy na straży wolności słowa. Argumentacja w sejmowych debatach wokół KRRiT ; Wybory w lokalnej prasie. Relacje, informacje czy sensacje? ; "Pełzająca rewolucja". Spór o reprezentację na szczyt Unii Europejskiej na łamach prasy w Polsce ; Rola mediów w kryzysach wizerunkowych aktorów politycznych ; Rola wzorca idealnego polityka w kreacji wizerunku polityka ; Narzędzia marketingu politycznego w telewizyjnej reklamie wyborczej w 2007 roku ; "Lifting PiS-u", czyli zmiana wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość ; "Polityka miłości" PO i PiS w mediach ; Demokracja sondażowa w USA na przykładzie ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Świat norm a codzienność / pod red. Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2010. - 181 s. : il., faks., wykr. ; 24 cm.
(Etyka w Mediach ; vol. 7)
Bibliogr. przy wybranych pracach.
Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej ; Europejskie prawo i bezprawie na przykładzie reklamy wyrobów tytoniowych ; Wizerunek urzędnika administracji publicznej w mediach ; Agresja jako cecha języka polityków ; Obnażanie ciała pedagogicznego. Obraz nauczyciela w kinie polskim ; Ezo(teryczna) telewizja ; Telewizja Publiczna w Polsce w latach 2005-2009: między misją a polityką ; W poszukiwaniu idelanych wiadomości telewizyjnych ; Przykład nadużycia praw autorskich przez dziennik "Życie Warszawy" ; Połykać życie czy je degustować czyli rozważania nad współczesnym "mieć czy być".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
I. MEDIA SFORMATOWANE - LOKALNE, ŚRODOWISKOWE: Norweska prasa lokalna - zarys problematyki ; Polityka informacyjna i promocyjna Związku Transgranicznego Euroregion Tatry ; Współczesna prasa mniejszości ukraińskiej w Polsce ; Działalność wydawnicza mniejszości nimieckiej w Polsce ; Ich własna przestrzeń. Polska prasa LGTB po 1989 roku ; Zmiany jakościowe w mediach zakładowych z perspektywy dwudziestolecia. II. WOLNE MEDIA NA UKRAINIE: Funkcionirovanie svobodnyh mass-media v Krymu: teoriâ i praktika ; Wolność słowa na Ukrainie ; Ujarzmione wolnością: radzieckie korzenie problemów wolności słowa na Ukrainie ; Prasa Tatarów krymskich w walce o zachowanie ojczystego języka. III. FORMA KOMUNIKATU MEDIALNEGO: Głosy językowych wynalazców odzwierciedlone w wypowiedziach prasowych ; Konstrukcja roli dyskursywnej jako strategia komunikacyjna na przykładzie dyskusji wokół książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Agresja werbalna jako narzędzie komunikacji we współczesnej polskiej prasie ; Językowe sposoby asekuracji wypowiedzi polityków w blogach internetowych ; Jeszcze informacja czy już komentarz? Stopień realizacji funkcji perswazyjnej jako wyznacznik podziału tekstów prasowych na komentarz i informację ; Manipulacyjna funkcja gier językowych w reklamie komercyjnej ; "Nic, co ludzkie, nie jest mi obce" - o łamaniu tabu językowego w filmach animowanych dla dzieci ; Znaczenie dźwięków w obrazie telewizyjnym ; Gatekeeping i selekcja informacji jako narzędzie wolnych mediów - na przykładzie rynku prasowego Lublina ; Dziennikarskie formy medialne wobec koncepcji komputerowej organizacji danych ; Popularność dialogowych form dziennikarskich we współczesnych mediach ; Wolność od Sieci. Indeks gatunkowy Radia eR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [174]-185.
Nowe media jako narzędzia konstruowania tożsamości społeczności sieciowej ; Sprzeczności antropologii mediów ; Design, partycypacja, prawa autorskie. Formy hybrydyzacji nowych mediów ; Strona informacyjna portalu internetowego (pragmatyka, struktura, język) ; Telewizja mobilna - próba systematyzacji zjawiska ; Od "Kasprzaka" do MySpace - rola muzyki w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego w Polsce ; Od amatorskiej fantazji po zdefiniowany format, czyli muzyka popularna w lokalnym radiu w Toruniu na tle przemian społeczno-politycznych w latach 1992-2009 ; O wpływie nowych mediów na kulturę muzyczną ; Polska Madonna? Doda jako fenomen kultury popularnej ; Powstanie warszawskie: polityka pamięci i kultura popularna ; Performansowo zorientowana fotografia. Montaż. Medium relacyjne ; Funkcjonowanie literatury pięknej w nowych mediach: sposoby jej indywidualnego wykorzystania i tworzenia. Rekonesans ; Matrix 4, czyli amatorskie zwiastuny filmowe. Działania prosumenckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97048 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej