Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(69)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(60)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Magazyn Rezerw
(1)
Autor
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(9)
Furmanek Waldemar (1945- )
(7)
Bednarek Józef
(3)
Banacka Marianna
(2)
Chruścińska Jadwiga
(2)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(2)
Furmanek Waldemar
(2)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Kubisz Ewa
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Lister Martin (1947- )
(2)
Lorek Marta
(2)
Majewska Mirosława
(2)
Mucha Janusz (1949- )
(2)
Piecuch Aleksander (1963- )
(2)
Sadza Agata
(2)
Sawicka Katarzyna (tłumacz)
(2)
Stasieńko Jan
(2)
Szczerba Zenon
(2)
Tarnowska Barbara
(2)
Wrońska Marta (pedagog)
(2)
Andrusiewicz Piotr
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Banaszkiewicz-Zygmunt Edyta
(1)
Baranowski Mariusz
(1)
Beloch Ralph
(1)
Berndt Aleksander
(1)
Borkowski Igor
(1)
Castells Manuel (1942- )
(1)
Chudziński Edward (1940- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Drzewiecki Marcin (1948- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dąbrowski Mirosław
(1)
Frelik Paweł (1969- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gałuszka Damian
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Góralska Małgorzata
(1)
Górska Monika (1964- )
(1)
Haskin David
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hornowski Tomasz
(1)
Janiak Agnieszka
(1)
Jarecka Urszula
(1)
Jung Bohdan
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kierzkowski Zbigniew (1936- )
(1)
Kluska-Nawarecka Stanisława
(1)
Kochmańska Wioletta
(1)
Krzemień-Ojak Sław
(1)
Krzemińska Wanda (1946- )
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kwinta Wojciech
(1)
Köthe Rainer (1948- )
(1)
Latko Paweł (1949- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lubina Ewa
(1)
Lugova Larisa
(1)
Machowicz Monika (1973- )
(1)
Manovich Lev
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Monet Dominique
(1)
Morbitzer Janusz (1957- )
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nowak Paweł (1968- )
(1)
Nożyński Szymon
(1)
Olak Antoni
(1)
Olędzki Jerzy (1945- )
(1)
Podracki Jerzy (1942- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Rulka Janusz
(1)
Rulka Janusz (1936- )
(1)
Schmenk Andreas
(1)
Sielicki Adam
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Skrzypek Aleksander
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Szabłowski Stanisław (pedagogika)
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szyjewska-Bagińska Joanna
(1)
Taras Bożena
(1)
Tokarski Ryszard (1947- )
(1)
Topol Paweł
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Walczak Marian (1946- )
(1)
Walter Natalia
(1)
Wawrzyniak Krzysztof
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Wikoszewska Krystyna
(1)
Wojtasik-Tokarz Anna
(1)
Wolańska Ewa Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Temat
Multimedia
(66)
Internet
(22)
Środki masowego przekazu
(16)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Edukacja medialna
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Metody nauczania
(7)
Systemy informatyczne
(7)
Hipertekst i hipermedia
(6)
Nauczanie na odległość
(6)
Kultura audiowizualna
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Informatyka
(4)
Nauczyciele
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Biblioteki publiczne
(3)
Cyberkultura
(3)
Książka
(3)
Kultura
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Telewizja
(3)
Cyberprzestępczość
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dziecko
(2)
Historia
(2)
Informacja
(2)
Informacja naukowa
(2)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Literatura
(2)
Muzyka
(2)
Narracja
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Programy edukacyjne (informatyka)
(2)
Przestrzeń
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Agencje prasowe
(1)
Agresywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Automatyka
(1)
Baza danych
(1)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Digitalizacja
(1)
Durak, Piotr (1985- )
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Dzień Bezpiecznego Internetu
(1)
E-booki
(1)
Edelman, Marek (1922-2009)
(1)
Estetyka
(1)
Film
(1)
Film krótkometrażowy
(1)
Film polski
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hołownia, Szymon (1976- )
(1)
Internaty
(1)
Intertekstualność
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język rosyjski
(1)
Języki
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komputery
(1)
Komputeryzacja
(1)
Komunikatory internetowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura wizualna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauczycielel
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Palikot, Janusz (1964- )
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1989-
(4)
2001-
(3)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(8)
Opracowanie
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Blogi
(2)
E-booki
(2)
Gry komputerowe
(2)
Podręczniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Audycje radiowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Film animowany
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Punk rock
(1)
Rock
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-232. Indeks.
Netografia s. 233-234.
I. WYZWANIA DLA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMATYCZNYM: 1. Problemy społeczeństwa wiedzy 2. Edukacja dla potrzeb społeczeństwa informacyjnego i globalizacji 3. Wpływ mediów na przemiany edukacji. II. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Psychologiczny kontekst kształcenia zdalnego 2. Pedagogiczny kontekst kształcenia zdalnego 3. Rola i funkcje nauczyciela. III. DYDAKTYKA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Dydaktyka jako teoria i praktyka kształcenia 2. Teorie i koncepcje kształcenia multimedialnego 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu zdalnym. IV. PROJEKTOWANIE I REALIZACJA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Etapy projektowania kursu zdalnego 2. Cele i treść w procesie kształcenia 3. Zasady kształcenia 4. Formy i metody kształcenia 5. Sprawdzanie i ocenianie efektywności kształcenia. V. KIERUNKI I UWARUNKOWANIA ROZWOJU: 1. Uwarunkowania prawne 2. Rozwój technologii a perspektywy rozwojowe kształcenia zdalnego 3. Efektywność kształcenia zdalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 248-[262].
I. KTO OPOWIE NAJLEPSZĄ HISTORIĘ, WYGRYWA: Sztuka przetrwania ; Początek i koniec kina ; Narodziny reportażu ; Powrót kina ; Opowieść w chmurze ; Sens w bezsensie ; Subiektywnie czy obiektywnie, rzecz ujmując? ; II. POWIEDZ MI, JAKĄ WYBIERASZ ROLĘ, A POWIEM CI, JAK OPOWIADAĆ. OSIEM RÓL REPORTERA: Reportaż wydarzeniowy - reporter: świadek bezpośredni ; Reportaż interwencyjny - reporter: obrońca, adwokat ; Reportaż śledczy - reporter: detektyw, prokurator ; Reportaż problemowy - reporter: diagnostyk, przewodnik ; Reportaż portret - reporter: artysta ; Reportaż podróżniczy - reporter: odkrywca ; Duży reportaż - reporter: tłumacz rzeczywistości ; Reportaż wydarzeniowy ; Reportaż interwencyjny ; Reportaż śledczy ; Reportaż problemowy ; Reportaż portret ; Reportaż podróżniczy – travellogue ; Duży reportaż {grand reportage) ; Ósma rola. Reżyser ; III. CO? SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI: Temat: esencja reportażu ; Radar i lupa, czyli gdzie znaleźć temat ; Media społecznościowe ; Skorowidz reportera ; Wstępna dokumentacja ; Drugi etap dokumentacji ; Reportaż: "wypowiedź na temat" ; Kurs i ster ; Bohater i "co go boli" ; Bohater-opowieść i bohater-metafora ; Protagonista ; Antagonista ; Rozmowa dokumentacyjna - sztuka słuchania ; Anatomia wywiadu reportażowego ; Sztuka pytania ; Wstępny montaż wywiadu ; Akcja w reportażu ; Akcja: prosta, zawikłana, epizodyczna ; Akcja dynamiczna i statyczna ; Rola konfliktu ; JA kontra JA, JA kontra ON, JA kontra ONI. JA kontra ŻYWIOŁ, JA kontra LOS ; IV. KTO? POZWÓL, ŻE OPOWIEM, CZYLI O NARRATORZE REPORTAŻU: Narracja autorska ; Narrator bezpośredni – JA ; Narrator pośredni ; Narracja postaciowa ; V. KOMU? PO OBU STRONACH EKRANU: Pokaż mi twój świat, a powiem kim jesteś ; Zobaczyć, zrozumieć, przeżyć... ; Poczuć więź ; VI. JAK? JĘZYK VIDEO OD KUCHNI: Przez oczy do serca. mpozycja obrazu: Kontury i bryły ; Światło: wyzwalacz głębi ; Kontrast światłocienia ; Kolor i kąt padania światła ; Perspektywa w przestrzeni ; Perspektywa w ruchu ; Nakładające się plany ; Proporcje ; Odbicia i cienie ; Głębia ostrości ; Spojrzenie z lotu ptaka ; Perspektywa żabia ; Od kadru do sekwencji, czyli gramatyka języka filmowego ; Kadr jak litera ; Kamera na poziomie oczu ; Kamera poniżej poziomu oczu ; Kamera powyżej poziomu oczu ; Kamera skierowana na część człowieka ; Ujęcie jak słowo ; Plany od "detalu" do "totalu" ; Sekwencja ujęć jak zdanie ; Panorama pozioma i pionowa ; Scena jak akapit ; Sekwencja scen jak rozdział ; Dźwięk w roli głównej ; Wielomówna cisza ; Dopowiadająca muzyka ; Słowo o słowie ; Z wizjonera rewizor, czyli montaż: sztuka wyboru ; Montaż narracyjny: pewnego razu... ; Montaż skojarzeniowy: fabryka emocji ; Montaż mozaikowy: muzyka oczu ; VII. JAK TO SIĘ ROBI. Struktura opowieści SyKoMoR: Sytuacja ; Komplikacje ; MOment przełomu ; Rozwiązanie ; Jak to działa: Sytuacja ; Jak to działa: Komplikacje ; Jak to działa: MOment przełomu ; Jak to działa: Rozwiązanie ; Cztery magnetyczne początki ; Zaczynaj z wizją końca ; VIII. Z JAKIM SKUTKIEM: Styl: "charakter pisma" storytellera ; Od elipsy do hiperboli ; Reguła klepsydry ; Opowieść na pożegnanie: Trzy sita Sokratesa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 12 (2017))
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczące mediów społecznościowych (s. 55) oraz artykuł dotyczący nauczania grafiki komputerowej i modelowania informatycznego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu (s. 242-249).
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo słowacki.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Style życia ludzi w społeczeństwie informacyjnym ; Idea smart living - idea inteligentnego, mądrego stylu życia ; Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna ; Społeczny wymiar technologii informacyjnych. Studia z informatyki społecznej na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie ; Rola mediów społecznościowych w edukacji - stan obecny i perspektywy rozwoju ; Edukacja z zakresu TIK a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego ; Mroczna strona internetu - TOR niebezpieczna forma cybertechnologii ; TIK A EDUKACJA: Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych ; Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty ; "Cyfrowa szkoła" - skok w przyszłość dydaktyki ; Znaczenie edukacji z zakresu techologii informacyjno-komunikacyjnej w przygotowaniu do cyfrowego życia ; Technologie mobilne w edukacji szkolnej ; Poszerzona rzeczywistość w edukacji ; Technologia poszerzonej rzeczywistości - korzyści i zagrożenia aplikacyjne ; Virtuálna realita a vzdelávanie ; Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych ; Programowanie może być interesujące - platforma Arduino ; Wykształcenie matematyczne a informatyka ; Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii - poziom gimnazjum ; Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli ; Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych) ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Kształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3D ; Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych ; Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywident ; Modelowanie fizyczne układów mechatronicznych w środowisku SIMULINK-SIMSCAPE ; Wrzeciono CNC małej mocy jako obiekt badawczy dla metod CI na przykładzie detekcji prędkości ; Projektowanie aplikacji i interakcja z użytkownikiem ; Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego ; RECENZJE: Recenzja - "Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko", wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji ; Recenzja - Howard Gardner, "Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce", wyd. MT BIZNES, Warszawa 2009, ss. 368, ISBN: 978-83-61732-04-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst w języku polskim i ukraińskim.
Grzegorz Gmiterek - Interaktywne i mobilne technologie oraz możliwość ich wykorzystania w pracy z młodym użytkownikiem biblioteki. Wprowadzenie do problematyki ; Mariusz Boguszewski - Nowe technologie i nowe media dla młodych użytkowników. Budowanie oferty biblioteki krok po kroku ; Oksana Boiarynova - Biblioteki otwarte na zmiany: wykorzystanie nowoczesnych technologii w bibliotekach Ukrainy ; Lucyna Kloczkowska - O nowych technologiach w pracy z młodymi czytelnikami w bibliotekach publicznych Rzeszowa ; Lesia Guk - Innowacyjne projekty dla "generacji Z" w Tarnopolskiej Obwodowej Bibliotece dla młodzieży ; Larysa Luhova - Innowacje technologiczne i czytelnictwo dzieci ; Dorota Woźnica - Innowacje - kreacje - relacje. Nowe media i technologie dla młodych użytkowników MBP w Jaśle ; Elżbieta Staroń, Małgorzata Węgrzyn - Nowoczesne technologie w edukacyjno-informacyjnych działaniach Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej skierowanych do dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106528 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-261. Indeksy.
Streszcz. ang.
1. W stronę epistemologii tekstów polisemiotycznych 2. Figury polisemiotyczne i multimedialne 3. Opowiadanie i media. Narracja jako chwyt tekstowy 4. Interpretacja i polisemiotyczność 5. Tożsamość hybrydyczna 6. Poetyka w świecie domen cyfrowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultury wizualne science fiction / Paweł Frelik. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, copyright 2017. - 215, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Na stronie redakcyjnej inny zapis ISBN: 97883-242-2700-6.
Bibliografia na stronach [193]-207. Indeks.
Znacząca część krytycznej uwagi, jaką otrzymuje science fiction, skierowana jest na narracyjnie zorientowane formy gatunku: literaturę, film, telewizję, rzadziej komiksy. Jednak SF od zawsze była również obecna w całym szeregu mediów „mniejszych”, zaś eksplozja cyfrowych narzędzi produkcji i dystrybucji jedynie poszerzyła i skomplikowała ten multimedialny krajobraz gatunku. Jako głos w badaniach nad science fiction, korzystający jednocześnie z narzędzi groznawstwa, medioznawstwa i studiów nad wizualnością, książka proponuje spojrzenie na trzy wybrane media wizualne science fiction: gry wideo, film krótkometrażowy i grafikę komputerową. Każdy z rozdziałów nakreśla kontury wybranego medium, sytuuje je w kontekście tradycyjnych form science fiction oraz sugeruje możliwe podejścia badawcze wybiegające poza obecne wciąż w badaniach pobłażliwe traktowanie ich jako epatującą obrazem i dźwiękiem rozrywkę. Chociaż ich oddziaływanie kulturowe znacząco różni się od tradycyjnych mediów science fiction, gry, krótkometraże i grafika stanowią nie mniej ważny element science fiction, która we współczesnym świecie z pozycji jednego z gatunków popularnych stała się dominującym dyskursem kulturowym obecnym w wielu dziedzinach życia oraz stanowi wyjątkowo aktualny rezerwuar metafor, ikon i tropów pomagających w zrozumieniu współczesnego świata. [Universitas, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [152].
Materiały z ogólnopolskiej konf. "Pedagogika biblioteczna w aktualnych uwarunkowaniach", 29.11-01.12, 2005 r., Jarocin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Poglądy Heleny Radlińskiej w nowym stuleciu ; Wyzwania dla pedagogiki mediów w bibliotekach ; Pedagogika biblioteczna w społeczeństwie wiedzy ; Biblioteki i działalność edukacyjna ; Funkcje edukacyjne biblioteki a medializacja otoczenia ; Kształcenie bibliotekarzy w pedagogicznej mądrości ; Permanentna edukacja specjalistów informacji naukowej wobec oczekiwań środowiska akademickiego ; Spór o wizerunek bibliotekarza ; Słowo w epoce ponowoczesnej ; Elementy retoryki praktycznej w bibliotece ; Zadania edukacyjne współczesnej biblioteki na przykładzie działalności Biblioteki Publicznej ; Wykorzystanie multimediów w procesie edukacyjnym na przykłdzie lekcji bibliotecznej ; Zachodnioniemieckie doświadczenia w dziedzinie pedagogiki bibliotecznej i regionalnej ; Z chaosu do ładu poprzez aparat informacyjny współczesnej biblioteki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92454 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-Met.02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 7 (2012))
M.in. badania wśród nauczycieli woj. podkarpackiego (s. 111-120).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
CZ. I. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I MULTIMEDIALNYCH W EDUKACJI: Problemy efektywności edukacji informatycznej i informacyjnej ; Technologie informacyjne i multimedialne szansą edukacji XXI wieku ; Uwarunkowania techniczno-ekonomiczne i społeczne wprowadzania technologii informacyjnych i multimedialnych w polskim systemie edukacji ; Technologie informacyjne w kształceniu technicznym ; Počítač vo vzdelávani deti predškolského veku. CZ. 2. EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH: Obserwacje spontanicznego wykorzystania komputerowego narzędzia przeznaczonego do samodzielnego eksploracyjnego zdobywania wiedzy na temat sieci neuronowych ; Nauczyciele a efektywność technologii informacyjnych ; Efektywność dydaktyczna uczenia się - nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium ; Technologie multimedialne wspierające dydaktykę języków obcych. CZ. 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PRAKTYCE: Związki Internetu ze sferą edukacji w opiniach użytkowników ; Nahradí simulovaný experiment reálny? ; Stan infrastruktury informatycznej w polskich szkołach plastycznych ; Multimédia a e-learning - trend súčasného vzdelávania ; Výsledky experimentu využitia multimédií vo výučovani predmetu technika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Bibliogr. s. 51-53. Indeks.
Wprowadzenie do wydania polskiego ; Między stuleciami / Zbigniew Bauer ; Prolog: zbiór danych Wiertowa. WPROWADZENIE - Kronika prywatna ; Teoria teraźniejszości ; Mapowanie nowych mediów: metoda ; Mapowanie nowych mediów: organizacja ; Terminy: język, obiekt, reprezentacja. CZYM SĄ NOWE MEDIA? - W jaki sposób media stały się nowe ; Podstawowe pojęcia nowych mediów: Reprezentacja numeryczna, Modularność, Automatyzacja, Wariacyjność, Transkodowanie ; Czym nie są nowe media: Kino jako nowe media, Mit cyfryzacji, Mit interaktywności. INTERFEJS - Język interfejsów kulturowych: Interfejsy kulturowe, Druk, Kino, HCI: reprezentacja versus sterowanie ; Ekran i użytkownik: Geneza ekranu, Ekran i ciało, Reprezentacja versus symulacja. OPERACJE - Menu, filtry, wtyczki: Logika selekcji, Postmodernizm i Photoshop, Od obiektu do sygnału ; Kompozytowanie: Od strumieni obrazów do modularnych mediów, Opór wobec montażu, Archeologia kompozytowania: kino, Archeologia kompozytowania: wideo, Cyfrowe kompozytowanie, Kompozytowanie i nowe typy montażu ; Teleakcja: Reprezentacja versus komunikacja, Teleobecność: iluzja versus działanie, Obrazy-narzędzia, Telekomunikacja, Dystans i aura. ILUZJE - Syntetyczny realizm: Technologia i styl w kinie, Technologia i styl w animacji komputerowej, Ikony mimesis ; Syntetyczny obraz: Georges Mélies - ojciec grafiki komputerowej, "Park Jurajski" i realizm socjalistyczny ; Iluzja, narracja, interaktywność. FORMY - Baza danych: Logika bazy danych, Dane i algorytm, Baza danych i narracja, Paradygmat i syntagma, Kompleks bazy danych, Kino oparte na bazie danych: Greenaway i Wiertow ; Nawigowalna przestrzeń: "Doom" i "Myst", Przestrzeń komputerowa, Poetyka nawigacji, Nawigator i eksplorator, Kino-oko i symulatory, "EVE" i "Place". CZYM JEST KINO? - Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazów: Kino - sztuka indeksowa, Krótka archeologia ruchomych obrazów, Od animacji do kina, Nowe spojrzenie na kino, Kino-oko a kino-pędzel ; Nowy język kina: Kinowe i graficzne - kinegratografia, Nowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjny, Montaż przestrzenny i makrokino, Kino jako przestrzeń informacji, Kino jako kod.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-659 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1401 ; nr 23)
Nazwy autorów na okładce.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Agnieszka Cybal-Michalska, Globalizacja i jej krytyka - o potrzebie zorientowania społeczeństwa na wiedzę, odpowiedzialne uczestnictwo i współdziałanie ; Zbyszko Melosik, Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu ( o tożsamości zamkniętej w celi wizerunku) ; Tomasz Goban-klas, Technologie kształcenia jako czynniki "twórczej destrukcji" edukacji szkolnej ; Stanisław Dylak, Krzysztof Wawrzyniak, Mózg - technologia cyfrowa - edukacja ; Wojciech Skrzydlewski, Nowe media w edukacji, funkcjonowaniu zawodowym i społecznym ; Janusz Morbitzer, O (braku) refleksji nad współczesnym światem mediów ; Wacław Strykowski, Pedagogika i edukacja medialna w epoce cyfrowej ; Tadeusz Lewowicki, Poznański matecznik technologii kształcenia - słowo z okazji 50-lecia Zakładu Technologii Kształcenia UAM ; Marta Wrońska, Kultura medialna nauczycieli i adolescentów - stan obecny i jej perspektywy realizacyjne ; Stefan Kwiatkowski, Media jako narzędzia wspierające proces rozwiązywania problemów ; Natalia Waiter, Wspomagająca, kompensacyjna i wspierająca rola nowych mediów ; Paweł Topol, Nowe media na przykładzie zdalnych środowisk immersyjnych i multimediów typu ubiquitous ; Kazimierz Wenta, Silosy i chmury informacyjne w ustawicznej autoedukacji ; Mariusz Baranowski, Kształcenie kompetencji medialnych przyszłych nauczycieli muzyki - w stronę medalu zrównoważonego ; Szymon Nożyński, Osobista muzyka zawsze i wszędzie, czyli spacer z narracją dźwiękową odtwarzacza mobilnego ; Jacek Pyżalski, Młodzi internauci a edukacja medialna - dlaczego musimy odejść z miejsca, w którym jesteśmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Edukacja dla społeczeństwa informacyjnego i medialnego ; Misja biblioteki dziecięcej ; Rola głośnego czytania w wychowaniu czytelnika i emocjonalnie zdrowego człowieka ; Animacja czytelnika dziecięcego ; Działalność kulturalna, edukacyjne i informacyjna bibliotek publicznych dla dzieci i młodzieży w woj. świętokrzyskim ; Książka dla dzieci i młodzieży XXI wieku. Bilans otwarcia: 2006 ; Promocja dobrej książki dziecięcej w Polsce ; Fenomen Harry'ego Pottera: o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści J.K. Rowling ; Książka multimedialna a jej odbiór przez czytelnika (korzyści i zagrożenia) ; Edukacyjne zastosowania multimediów ; Oddziaływanie gier komputerowych na rozwój i psychikę dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Pewność i niepewność w wypowiedzi medialnej (na przykładzie głosów słuchaczy w audycji "Za, a nawet przeciw" w Programie 3 PR) ; Reportaż radiowy w Programie 1 Polskiego Radia ; Język Tomasza Lisa jako dziennikarza politycznego ; W tym szaleństwie jest metoda. Niew tylko językowe wyznaczniki spójności tekstu audiowizualnego (na podstawie talk-show "Duże Dzieci" w TVP2) ; Funkcje języka potocznego w filmach animowanych wytwórni Walta Disneya (na przykładzie polskiej wersji kreskówki "Timon i Pumba") ; "Klient nasz pan" - językowe wyznaczniki grzeczności i uprzejmości konsultantów call center w rozmowie telefonicznej z klientami ; Komunikacja językowa za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) ; Dialogi równoległe w srukturze dyskusji internetowej ; Polszczyzna internautów - poprawna czy... "wygodna"? ; Czasowniki wirtualne ; Praca magisterska - sztuka czy branża?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Leksem "miłość'. Rozważania semantyczne i kulturowe / Kazimierz Ożóg. I. EMOCJE WE WSPÓŁCZESNYCH TEKSTACH KULTUROWYCH: 1. EMOCJE POZYTYWNE: "I była miłość w gettcieů" O definiowaniu emocji w prozie Marka Edelmana / Małgorzata Budzik ; Językowy obraz miłości w powieści: "Ostatni rok" Piotra Duraka / Monika Małopolska ; Konceptualizacja miłości w metaforach wizualnych - na materiale piosenek wykonywanych przez Michała Bajora ("Witraże" i "Nie trzeba mówić nic") / Monika Gryboś. 2. EMOCJE NEGATYWNE: Funkcje agresji werbalnej w tekstach piosenek rockowych / Piotr Ilasz ; wartościowanie negatywne w polskiej piosence punkrockowej / Marzena Matyka ; Piosenka w służbie propagandy. Językowe mechanizmy wzbudzania emocji, tworzenia więzi i aktywizacji ludzi młodych / Sławomir Ożóg. II. EMOCJE W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ I POLITYCZNEJ: Życie po traumie. Sposoby wyrażania uczuć we wspomnieniach dzieci wołyńskich (na przykładzie wybranych tekstów historii mówionej) / Anna Niderla ; Rola emocji w populizmie (na przykładzie języka polskiej polityki po roku 1989) / Jadwiga Burda ; Polityczna emocjonalność na podstawie kampanii wyborczej 2006 roku / Małgorzata Kołacz ; Emocjonalne użycie składni w wypowiedziach polityków / Justyna Bogusz. III. EMOCJE W SFERZE MEDIALNEJ (PRASA, INTERNET): Sposoby wyrażania emocji w nagłówkach prasowych w "Fakcie" i "Gazecie Wyborczej" / Dorota Hukała ; Od zachwytu po pogardę. Językowa kreacja świata i człowieka w młodzieżowych gazetkach szkolnych / Agata Kurlej ; Leksykalne wyznaczniki ekspresji językowej na przykładzie blogu Janusza Palikota "Poletko Pana P." / Magdalena Dupel ; Językowe sposoby werbalizacji stanów emocjonalnych w blogu Szymona Hołowni / Magdalena Szczepankiewicz ; Rola operatorów metatekstowych w kreowaniu wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie w tekstach komunikacji elektronicznej / Barbara Misztal. IV. EMOCJE W KOMUNIKACJI OBCOJĘZYKOWEJ: "Gniew wymalowany na twarzy", czyli o językowych sposobach wyrażania emocji GNIEWU we współczesnym języku rosyjskim / Justyna Nasiek ; Emocje i ich wpływ na efektywność odbioru tekstu obcojęzycznego w procesie nauczania / Krystyna Kuca ; Metody aktywizujące jako czynnik pobudzający pozytywną motywację do nauki / Agnieszka Jakima.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95390 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. analiza przeprowadzonych w 2004 r. w Rzeszowie badań na temat: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich.
Streszcz. ang.
I. DYNAMIKA PRZEMIAN SPOŁECZYCH - KONTEKSTY, ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich ; Edukacja dla przyszłości. Doskonalenie jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Dylematy paidei na potrójnym pograniczu tworzenia się cywilizacji wiedzy w Polsce ; Edukacja wobec dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych. II. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI WSPARCIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: Wspieranie osób potrzebujących powinnością moralną człowieka w XXI wieku ; Kwestia ubóstwa i kształtowanie się underclass w Polsce ; Kwestia bezrobocia a problemy współczesnej rodziny ; Koncepcje pracy z rodziną wychowanków domu dziecka ; Rola edukacji ruchowej we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoc postpenitencjarna jako specyficzna forma opieki następczej w procesie readaptacji społecznej skazanych. III. ORGANIZACJA SYSTEMU WSPARCIA INSTYTUCJONALNEGO - WYBRANE PROBLEMY: Rola samorządu terytorialnego w procesie upodmiotowienia jednostki i społeczeństwa, w kontekście zadań polityki społecznej ; Pomoc dzieciom z deficytami rozwojowymi w kontekście działalności Ośrodków Wczesnej Interwencji ; Pomoc człowiekowi w internacie i bursie szkolnej w kontekście historycznym ; Wspieranie osób niewidomych i słabo widzących w świetle zadań Polskiego Związku Niewidomych ; Rola Polskiego Związku Głuchych w organizowaniu życia społecznego osób z głęboką wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 261-273.
EDUKACJA WOBEC WYZWAŃ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Cywilizacja i społeczeństwo informacyjne: Cywilizacja informacyjna - geneza, charakterystyka ; Społeczeństwo informacyjne - próba dookreślenia pojęcia ; Cechy konstytutywne społeczeństwa informacyjnego ; Wyzwania społeczeństwa informacyjnego - kierunki rozwoju ; Społeczeństwo 5.0 ; Cyfrowi rzemieślnicy ; 2. Szkoła w perspektywie społeczeństwa informacyjnego: Szkoła w XXI wieku - szkoła zrównoważonego rozwoju ; Przedmioty informatyczne w kanonie wykształcenia ogólnego ; Formy organizacyjne edukacji w społeczeństwie informacyjnym ; Edukacja całożyciowa wyzwaniem cywilizacyjnym ; Teleologiczne aspekty współczesnej edukacji ; Jakość pracy szkoły ; ICT W EDUKACJI: 3. Organizacja pracy szkoły w dobie Internetu: Technologia - trudności eksplikacyjne ; Od IT do mediów cyfrowych ; ICT determinantem współczesnego życia i rozwoju ; Infrastruktura szkoły - szkoła jako magistrala ; Specjaliści od multimediów ; Administrowanie szkolnymi sieciami komputerowymi ; 4. Procesy uczenia się i nauczania: Uczenie się w nowym modelu życia ; Potęga umysłu ; Techologie intelektualne ; Neurodydaktyka ; Dydaktyka wobec ICT ; Cyfrowe kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły ; Cyfrowe kompetencje ucznia szkoły współczesnej ; Rezerwy kognitywne człowieka ; 5. Negatywne skutki upowszechniania ICT: Choroby cywilizacyjne ; Infostres ; Cyberuzależnienia ; Cyberprzestępczość ; Cyfrowa demencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i media po 1989 roku / Maryla Hopfinger. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2010. - 300 s. : faks., fot. ; 22 cm.
Bibliogr. s. [281]. Indeksy.
CZ. I. WSPÓŁCZESNY KONTEKST KULTUROWY. PO DWÓCH DEKADACH: Sytuacja literatury: zmiana miejsca?: Nowe nośniki, Nowe obszary, Nowi uczestnicy, Kultura literacka dzisiaj ; Sytuacja mediów: zmiana kultury?: Polskie realia, Z perspektywy dwudziestowiecznych przemian medialnych, Rekonfiguracja komunikacji społecznej. CZ. II. ODMIANY LITERATURY. KSIĄŻKA LITERACKA DZISIAJ: Literatura drukowana: Sytuacja książki po przełomie, Druk a znaczenie utworu ; Literatura audialna: Zaczęło się w radiu, Audiosfera, Radio po 1989 roku, Audiobooki, Piosenka ; Literatura elektroniczna: Pismo elektroniczne. Wtórna piśmienność, Hiperfikcja. Hipertekst literacki, Blogosfera, Życie literackie w Sieci. CZ. III. PARALELE AUDIOWIZUALNE: Film autorski: Nowe medium: kino, Ekran i literatura, Nobilitacja kina, Przyszłość kina autorskiego ; Seriale telewizyjne: Pierwsze docinki serialowe, Dekada seriali, Poza serialami fabularnymi, Seriale poza telewizją ; Gry komputerowe: Ludyczny wymiar kultury, Ewolucja gier i kultura uczestnictwa ; Gry fabularne, Realne/fikcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94951 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej