Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(37)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Autor
Szmyd Kazimierz
(5)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(4)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Galloway Charles
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Radzicki Józef
(2)
Anglin Jeremy M. (1944- )
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Döpfner Ulrike
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Kania Julian
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Legowicz Jan (1909-1992)
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nazar Jan
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(1)
Sokół-Siedlińska Aneta
(1)
Stasiła-Sieradzka Marta
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Urbańczyk Franciszek
(1)
Wojnakowska Paulina
(1)
Wosiński Marek
(1)
Zieliński Janusz (pedagog)
(1)
Łastik Aneta
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Kształcenie
(27)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo
(10)
Wychowanie
(10)
Uczenie się
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Nauczyciele
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Uczniowie
(8)
Rodzina
(7)
Psychologia wychowawcza
(6)
Metody nauczania
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Innowacje
(4)
Kształcenie rodziców
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Osobowość
(4)
Bezrobocie
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Globalizacja
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Myślenie
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Praca
(3)
Produktywność pracy
(3)
Płaca
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Rynek pracy
(3)
Samokształcenie
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Finanse publiczne
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kobieta
(2)
Kryzys finansowy
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie politechniczne
(2)
Małżeństwo
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szczęście
(2)
Technika
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zdolności
(2)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Analfabetyzm
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Automaty
(1)
Bauman, Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bilans gospodarki narodowej
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Controlling
(1)
Cybernetyka
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dialektyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dochód
(1)
Domy kultury
(1)
Durkheim, Émile (1858-1917)
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dług publiczny
(1)
Edukacja domowa
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Eutanazja
(1)
Finansowanie
(1)
Fundacja
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Industrializacja
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Temat: dzieło
Dokąd zmierza świat
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(3)
1989-
(2)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Hiszpania
(2)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Dania
(1)
Demokratyczna Republika Konga
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Litwa
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(4)
Nauka i badania
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-34982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy jesteś szczęśliwy? Jeśli tak, to co Cię uszczęśliwia? Jeśli nie, to co może Cię uszczęśliwić? Czy potrafisz dawać szczęście innym? Zaskakujące jest to, jak niewiele ludzi potrafi udzielić odpowiedzi na te pytania niemal bez zastanowienia, jak gdyby były one iczywiste. Liczni natomiast potrzebują dłuższej chwili namysłu, bywa, że z czasem zmieniają zdanie, a wcześniejsze odpowidzi uważają za banalne i niedorzeczne. A ty jakiej udzielisz na nie odpowiedzi? Być może w ogóle jej nie masz... Droga do szczęścia nie jest wcale prosta, a współczesny świat chętnie buduje na niej coraz wymyślniejsze pułapki. Czy można je ominąć? Na pewno nie wszystkie, jednak znaczną część TAK. Z książki "Psychologia wokół nas" dowiesz się, jak to zrobić. Rozpoznasz zagrożenia wynikające z obecności modelu kształcenia i pracy, buntu młodości i strachu przed staroscią, konfliktów międzyludzkich, a także pułapek uzależnień i konsumpcjonizmu. Bądźgotowy na ich pokonanie, a szczęście z pewnością się do Ciebie szeroko uśmiechnie! [Difin, 2019] Książka "Psychologia wokół nas" nie jest podręcznikiem, nie jest mędrkującym i demagogicznym poradnikiem, stanowi za to na pewno ciekawą opowieść o naszych codziennych sprawach i problemach, widzianych przez pryzmat wiedzy psychologicznej, w kontekście wybranych faktów demograficznych, ekonomicznych, kulturowych czy społecznych. dr hab. Agnieszka Chudzicka-Czupala, prof Uniwersytetu SWPS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108179 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 40)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Analiza literatury związanej z problemem badań:
"Kształtowanie się planu życiowego dorastającej
młodzieży" II. Narzędzia, metody i przebieg badań III. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy kształto-
wania się planu życiowego dorastającej młodzieży IV. Kształtowanie się planu życiowego absolwentów
liceów ogólnokształcących w aspekcie ekonomicznym
i społecznym V. Środowisko rodzinne absolwentów VI. Zainteresowania, zamiłowania i uzdolnienia
absolwentów oraz ich poglądy na plan życiowy VII. Poglądy rodziców i opiekunów na plan życiowy
absolwentów VIII.Poglądy wychowawców klas na plan życiowy
absolwentów IX. Poglądy rady pedagogicznej na plan życiowy
absolwentów X. Próby realizacji planu życiowego absolwentów
liceów ogólnokształcących XI. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 517-[544]. Indeksy.
CZ. I PSYCHOLOGIA JAKO NAUKA: 1. Jaką nauką jest psychologia? ; Psychologia jest nauką empiryczną, która ma swoje osobliwości ; Osobliwości przedmiotu i metody psychologii ; Koncepcja człowieka ; Psychologia a inne dyscypliny naukowe: problemy interdyscyplinarne ; CZ. II PROBLEMY KSZTAŁCENIA PSYCHOLOGÓW: 2. Skąd się biorą psychologowie – co zrobić, aby zostać dobrym psychologiem?: Idea kształcenia na poziomie uniwersyteckim – czyli czemu służy studiowanie ; Studia psychologiczne na polskich uniwersytetach i w innych szkołach ; O potrzebie ogólnopolskich standardów kształcenia na studiach ; O jednolite standardy dla rozpraw doktorskich z psychologii ; 3. Co po dyplomie magisterskim – nieustające doskonalenie zawodowe i podejmowanie nowych wyzwań zawodowych: Co dają, a czego nie dają studia magisterskie i co można dzięki nim osiągnąć? ; 2. Zawód psycholog ; 3. Psycholog – jako profesjonalista, badacz i nauczyciel akademicki ; 4. Europejski Certyfikat Psychologa EuroPsy ; Specjalizacja, certyfikat, uprawnienia ; Konieczność ustawicznego kształcenia ; CZ. III PSYCHOLOG JAKO PROFESJONALISTA: 4. Jedna jest psychologia, ale z wieloma zastosowaniami: O integracji teorii i badań empirycznych z praktyką psychologiczną ; Od teorii do praktyki. Cztery fazy przejścia od wyników badania naukowego do ich praktycznych zastosowań ; 3. Praktyka oparta na dowodach empirycznych ; 5. Gdy psycholog występuje jako ekspert: Trzy role eksperckie podejmowane przez psychologa ; Psycholog-badacz jako kompetentny krytyk naukowy ; Dobre „wychowanie” badacza-krytyka ; 4. Niepożądane społeczne skutki złej krytyki naukowej ; 5. Psycholog-profesjonalista jako biegły sądowy ; 6. Psycholog-profesjonalista jako doradca i autor ekspertyz ; 6. Gdy psycholog występuje jako popularyzator: Kto, co i jak powinien popularyzować? ; 2. W kierunku ustalenia granic popularyzacji wiedzy ; 7. Gdy psycholog angażuje się w działalność społeczną: 1. Ochrona zdrowia psychicznego jednym z priorytetów Unii Europejskiej ; 2. Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom ; 3. Promocja zdrowia i jakości życia ; 4. Interwencja ; 8. Psycholog wobec problemów współczesności: Niektóre problemy popandemicznego świata ; Czterowymiarowy model zmian człowieka XXI wieku ; Psychologiczne implikacje zmian ; 4. Jeszcze o wyzwaniach popandemicznego świata ; CZ. IV NIE TYLKO WIEDZA…: 9. Nie tylko twarda wiedza naukowa, lecz także empatia: Co jest potrzebne w zawodzie psychologa: wiedza i empatia ; Profesjonalizm jako synteza wiedzy i empatii ; Osiem cnót psychologicznych ; Jak to osiągnąć? ; Podatność i odporność na wpływy kulturowe ; 10. Wrażliwość etyczna psychologa: badacza i profesjonalisty: Znaczenie wrażliwości etycznej w kształceniu i funkcjonowaniu zawodowym psychologów ; Etyczny kontekst badania naukowego ; Etyczny kontekst działalności profesjonalnej ; Konieczność funkcjonujących regulacji prawnych dotyczących zawodu psychologa. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
- Pojęcie oświaty dorosłych - Przyczyny rozwoju i historyczno-społeczny charakter
oświaty dorosłych - Tendencje rozwojowe oświaty dorosłych - Uczenie się przez całe życie i ustawiczne
kształcenie - Upowszechnienie kultury - Kultura umysłu - Problemy wychowania moralnego dorosłych - Wychowanie estetyczne dorosłych - Kultura fizyczna i zdrowie - Problem rozwijania twórczego działania w pracy
oświatowej - Wychowanie przez pracę - Ogólne zasady pracy kulturalno-oświatowej - Struktura działalności oświatowej - Problemy samokształcenia - Potrzeby współczesnej młodzieży - Potrzeby rodziny - Potrzeby kobiet - Potrzeby ludzi w starszym wieku - Potrzeby polskiej wsi - Problem analfabetyzmu - Problem szkolnictwa podstawowego dla pracujących - Główne problemy liceów dla pracujących - Zagadnienia kształcenia korespondencyjnego - Szkolnictwo zawodowe dla pracujących - Problem kształcenia kursowego - Problemy uniwersytetów powszechnych - Problemy bibliotek i czytelnictwa - Domy kultury - Problemy oświaty i kultury w powiecie - Amatorski ruch artystyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 374-385.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. ANTOLOGICZNY KONTEKST PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Historia i eksploracja zjawiska przeciążenia informacyjnego ; 2. Neurobiologiczny kontekst przeciążenia informacyjnego człowieka ; 3. Pedagogiczny wymiar przeciążenia informacyjnego ; 4. Psychologiczne aspekty przeciążenia informacyjnego ; 5. Socjokulturowe przyczyny przeciążenia informacyjnego współczesnego człowieka ; Konkluzje ; R. II. EDUKACYJNY WYMIAR PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Człowiek wobec wartości wiedzy i nauki w świecie informacyjnym ; 2. Sukces edukacyjny człowieka w przestrzeni przeciążenia informacyjnego ; 3. Poziom uzdolnień poznawczych człowieka a jego skłonności do przeciążenia informacyjnego ; 4. Człowiek zagrożony przeciążeniem informacyjnym wobec procesu kształcenia ; Konkluzje ; R. III. WYCHOWAWCZE CZYNNIKI RYZYKA ROZWOJU ZAGROŻENIA PRZECIĄŻENIEM INFORMACYJNYM: 1. Wychowanie w środowisku rodzinnym źródłem przeciążeń informacyjnych współczesnego człowieka ; 2. Umiejscowienie poczucia kontroli wyznacznikiem podatności człowieka na przeciążenia informacyjne ; 3. Socjodemograficzne czynniki skłonności człowieka do przeciążenia informacyjnego ; 4. Funkcjonowanie interpersonalne jednostki w kontekście jej podatności na przeciążenie informacyjne ; Konkluzje ; R. IV. TEORETYCZNE PODSTAWY METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH: 1. Rozwiązywane problemy badawcze ; 2. Zastosowane techniki badawcze: Skala Edukacyjnego Przeciążenia Informacyjnego (SEPI) ; Wywiad standaryzowany ; Kwestionariusz do Badania Zaburzonych Relacji w Rodzinie (KBZRR) ; Skala Wartości (SW) ; Skala Ustosunkowań Interpersonalnych (SUI) ; Kwestionariusz do Pomiaru Poczucia Kontroli (KBPK) ; Test Matryc – Wersja Standard J.C. Ravena ; 3. Charakterystyka grupy osób objętych badaniem ; 4. Organizacja i przebieg badań własnych ; R. V. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Socjodemograficzne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich etapu edukacji ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wykształcenia ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich liczby rodzeństwa ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście nawyków wolnoczasowych ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście dziennego czasu pracy ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście struktury ich rodziny ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nawyków wolnoczasowych ; 2. Psychologiczne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich relacji w rodzinie ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście lokalizacji u nich poczucia kontroli ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nastawienia do świata zewnętrznego ; 3. Edukacyjne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wartościowania przez nich wiedzy i nauki ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu sukcesów edukacyjnych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu uzdolnień poznawczych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich postawy wobec procesu kształcenia ; Wnioski z badań własnych ; Weryfikacja stawianych hipotez ; Postulaty do świata edukacyjnego naznaczonego przeciążeniem informacyjnym ; Projektowanie programu edukacyjnego: 1. Wprowadzenie ; 2. Adresaci programu ; 3. Główne cele programu ; 4. Oczekiwane efekty ; 5. Sposób realizacji programu edukacyjnego ; 6. Przykładowe scenariusze zajęć z uczniami: A. Nauka współpracy i współdziałania ; B. Nauka planowania i organizowania działań ; C. Kształtowanie umiejętności kontrolowania działań ; D. Obiektywne ocenianie działań ; 7. Przykładowa prelekcja dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela / red. Wincenty Okoń, Bogdan Suchodolski Treść i Metody Wychowania ; 6)
Bibliogr.
I. Nauczyciel jako najwyższy autorytet pedagogiczny
w środowisku II. Współczesna rodzina i wychowanie III.Treść pedagogicznego kształcenia rodziców IV. Formy pedagogicznego kształcenia rodziców V. Metody pedagogicznego kształcenia rodziców VI. Perspektywy pedagogicznego kształcenia rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN 2300-9888 ; t. 5)
Na książce także ISSN publikacji online: 2544-1205.
M.in. badania przeprowadzone wśród mieszkańców powiatu rzeszowskiego (s. 238-250), dotyczące szczęścia małżeńskiego.
Bibliografia przy pracach.
Tekst w języku polskim, angielskim. Spis treści, streszczenie w języku angielskim.
HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Nowoczesny konsumpcjonizm - zmiana kondycji ludzkiej i jakości życia. Wyzwania społeczne i pedagogiczne / Jan Szmyd ; Działalność Koła im. Bernarda Goldmana Towarzystwa szkoły Ludowej we Lwowie (1905-1914) / Kazimierz Rędziński ; System kar i nagród w szkołach ludowych w Galicji / Roman Pelczar ; Życie i wychowanie w rodzinach polskich w XIX i na początku XX wieku / Krzysztof Jakubiak ; Teatry włościańskie w Galicji autonomicznej - geneza powstania, działalność i znaczenie społeczno-kulturowe / Jerzy Potoczny ; AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wartości i antywartości. W stronę szkoły aksjologicznie uniwersalnej / Kazimierz Szmyd ; Kulturowe i poznawcze źródła (uwarunkowania) sporu o dopuszczalność aborcji - konteksty filozoficzne i edukacyjne / Łukasz Chodorowski ; Podmiotowość w wychowaniu - perspektywa personalistyczna / Łukasz Brózda ; RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Postawy rodzicielskie samotnych matek dzieci z autyzmem oraz matek dzieci neurotypowych / Tomasz Gosztyła, Elżbieta Trubiłowicz ; Child's rights and their respecting in perception of teachers / Zofia Frączek ; Powinności - pozory - inicjowanie działania. Wyznaczniki relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych / Barbara Lulek ; Preferowane wybory przyszłych związków małżeńsko-rodzinnych przez dorastającą młodzież / Sławomir Cudak ; Szczęście małżeńskie mieszkańców Podkarpacia - wybrane aspekty / Ewa Markowska-Gos ; PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sensu życia rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Krystyna Barłóg ; Style radzenia sobie ze stresem przez matki dzieci z niepełnosprawnością / Małgorzata Marmola ; Zarys charakterystyki komunikacji interpersonalnej, możliwe zakłócenia i bariery / Zbigniew Chodkowski ; Emotional education in teacher training through music / Icíar Nadal García, Carmen Fernández Amat, Francisco José Balsera Gomez ; UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Funkcjonowanie studiów podyplomowych w warunkach zmiennej społeczności / Tadeusz Aleksander ; Szkoła wyższa jako instytucja wyrównująca szanse funkcjonowania społecznego osób niepełnosprawnych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz ; A case study for the design and development of pedagogical awareness in the Teacher Training Master's Degree: didactic strategies and methodology / Juan Ramón Saler Santaliestra, Rebeca Soler Costa ; Using modern technologies in educational counselling in high schools in Spain (web application- e-portfolio) / Rebeca Soler Costa, Juan Ramón Soler Santaliestra.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN ISSN 2300-9888 ; t. 7)
Na stronie redakcyjnej i na okładce także ISSN online 2544-1205.
Nazwa redaktora ze strony redakcyjnej.
Dotyczy m.in. ruchu strzeleckiego na terenie Rzeszowszczyzny.
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst częścowo w języku angielskim, spis treści także w języku angielskim, streszczenia angielskie.
Cz. I. HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Kazimierz Rędziński, Towarzystwo Uniwersytetu Ludowego im. A. Mickiewicza we Lwowie (1898-1914) ; Edmund Juśko, Wychowawcza rola ruchu strzeleckiego wśród uczniów szkół średnich autonomicznej Galicji początku XX wieku oraz II Rzeczypospolitej ; Bogumiła Bobik, Ciągłość czy zmiana? O powojennym systemie kształcenia nauczycieli na przykładzie województwa śląsko-dąbrowskiego ; Marta Mauri Medrano, Indoctrination and control: education in the Spanish Franco Regime ; Cz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Zofia Frączek, Rodzina wobec przemian społecznych. O wychowawczym funkcjonowaniu rodziny i możliwościach jego doskonalenia ; Ewa Markowska-Gos, "Singel" jako styl życia we współczesnym społeczeństwie ; Rebeca Soler Costa, Pablo Lafarga Ostáriz, School culture and school effectiveness: cooperation with environment as a leading way of learning ; CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Alicja Kubik, Aktywność twórcza w poglądach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań ; Zbigniew Chodkowski, Motywacja a proces uczenia się ; Pablo Lafarga Ostáriz, Rebeca Soler Casta, An interpretative research in the didactic process: critical discourse analysis ; CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Iryna Kozłowska, Nadia Zajaczkiwska, Jurij Kozłowski, Osobowość nauczyciela akademickiego w warunkach integracji przestrzeni edukacyjnej szkoły wyższej ; Olha Bilyakovska, Harmonization of pedagogical theory and merhodological knowledge as an important constituent of qualitative profesional training of future teachers ; Halyna Yelnykova, Olha Yeromenko, Tevhnology of creating an adaptive individual scenario of the graduate student's educational activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN 2300-9888 ; t. 4)
Na książce także ISSN publikacji online: 2544-1205.
Dotyczy m.in.: szkół żydowskich w Galicji, stosunku studentów WSPiA w Rzeszowie do cudzoziemców (s. 130-133), opinii na temat mobbingu klientów rzeszowskich hipermarketów (s. 145-155), badań relacji pomiędzy dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w Zespole Szkół nr 3 w Rzeszowie (s. 234-239).
Bibliografia przy pracach.
Tekst w języku polskim, angielskim. Spis treści, streszczenie w języku angielskim.
Cz. I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Tadeusz Aleksander, Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Jan Szmyd, Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Maria Podhajecka, Vladimir Gerka, Historicky kontext predskolskeho veku v dielach Komenskeho a Osvalda ako odkaz pre sucasnost ; Cz. II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Kazimierz Szmyd, Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Krystyna Barłóg, Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Barbara Baraniak, Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Hanna Sommer, Hubert Sommer ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku) ; Cz. III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Igor Kominarec, Edita Kominarecova, Faktory ovplyvnujuce komunik aiu v multikulturnom edukacnom prostredi ; Igor Kominarec, Spolocenske zmeny v sucasnej multikulturnej spolocnosti ; Valentina Sutakova, Janka Ferencova, Multikulturna vychova ako sucast vychovy k hodnotam demokratickeho obcianstva v skole ; Małgorzata Świdrak, Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji ; Cz. IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Zofia Frączek, Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Barbara Lulek, Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Magda Urbańska, Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Janusz Czerny, Mariola Boratyn, Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku ; Cz. V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Antoni Krauz, Agnieszka Krauz, Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Barbara Skoczyńska-Prokopowicz, Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Katarzyna Sobczak, Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Eva Schnitzerova, Adolescentna mladez a vnimanie rovesnikov s problemom alkoholu z hladiska rodu ; Maria Zahatnanska, Moznosti prevencie kriminality mladeze ; Cz. VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Michaił Janicki, Jurii Pelekh, Andriej Seryy, Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; Monica Salassa, La qualita delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Michaela Tureckiova, Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN 2300-9888 ; t. 6)
Na książce także ISSN publikacji online: 2544-1205.
Bibliografia przy pracach.
Tekst w języku polskim, angielskim. Spis treści, streszczenie w języku angielskim.
HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Szkolnictwo specjalne na ziemiach polskich w XIX i początkach XX w. (ze szczególnym uwzględnieniem zaboru austriackiego) / Roman Pelczar ; Idee i postulaty wychowania rodzinnego oraz edukacji domowej w świetle polskiego piśmiennictwa pedago­gicznego od końca XVIII do początku XX wieku / Krzysztof Jakubiak, Monika Nawrot-Borowska ; Działalność Towarzystwa Oświaty Ludowej we Lwowie (1881-1914) / Kazimierz Rędziński ; O problemie edukacji integralnej i kłopotach współczesnego humani­zmu / Jan Szmyd ; Foucault and education. Some key aspects of Foucauldian thought applied to education / Marta Mauri Medrano. AKSJOLOGICZNE ORAZ SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Młodzież współczesna wobec bezprecedensowo zmiennej rze­czywistości - aspekty społeczne, kulturowe i pedagogiczne / Sylwia Przewoźnik ; Conceptual and essentional content of adaptive management of educational systems / Halyna Yelnykova ; Empowering inclusive education: principles for excellence in teaching and lifelong learners / Rebeca Soler Costa ; W poszukiwaniu determinantów skutecznego wychowania / Kamila Adamska. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Konflikty w rodzinie i propozycje ich rozwiązywania / Zofia Frączek ; Policja wobec problemu przemocy w rodzinie / Zygmunt Dudek ; Użytkowanie Internetu przez młodzież z terenu wiejskiego oraz miejskiego / Małgorzata Papier. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Świadomość logopedyczna rodziców dzieci w wieku przedszkolnym - relacja z badań / Alicja Kubik ; Talent ukryty nigdy nie rozkwitnie. Wybrane techniki arteterapeu­tyczne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym / Bogumiła Bobik ; Wyznaczniki agresji i metody jej przeciwdziałania / Zbigniew Chodkowski ; Subjective well-being of the teachers of secondary schools as an indicator of psychological safety of educational environment / Olena Bondarchuk. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Classics of Education Sciences: Maria Montessori. Background knowledge and perceived meanings of University students compared to teachers attending Montessori in-service training courses / Monica Salassa ; Training of higher education applicants through internet usage with the specialization in “Christian Pedagogy” / Zoya Ryabova, Irina Sidanich ; Possibility of crowdsourcing usage in professional training of education managers / Tetiana Makhynia ; The challenges of music education. The “quandary” of the Lied / Pablo Contreras-Sequeira.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.6 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
M.in. badania socjologiczne wśród urzędników Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego (s. 354-358).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. i ukr.
Spis treści równol. pol. i ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
Edward Łukawer: 100. rocznica urodzin Oskara Langego; Mieczysław Dobija: Dynamiczna równowaga kapitału jako źródło praw ekonomicznych; Janusz Czekaj, Marek Jabłoński: Dylematy analizy kapitału intelektualnego organizacji; Grzegorz Łukasiewicz: Metody pomiaru kapitału ludzkiego; Aneta Maria Wójcik: Aksjologiczny wymiar kapitału ludzkiego; Iwona Cieślak: Płaca zasadnicza ekwiwalentna do kapitału ludzkiego i intelektualnego; Franciszek Piontek, Barbara Piontek: Alternatywne koncepcje wdrażania rozwoju i ich skutki dla kategorii kapitału; Józef Łobocki: Kapitał społeczny jako czynnik rozwoju społeczno-ekonomicznego; Jacek Barburski: Model wzrostu gospodarki z uwzględnieniem kapitału intelektualnego; Alina Szewc-Rogalska: Produktywność czynnika ludzkiego w różnych formach własności; Małgorzata Stec, Agata Janas, Artur Kuliński: Grupowanie państw Unii Europejskiej ze względu na zasoby kapitału ludzkiego i intelektualnego; Renata Marks-Bielska, Renata Białobrzeska: Konieczność inwestowania w kapitał ludzki w warunkach globalizacji; Marek Wocial: Nierówności społeczne i wzrost gospodarczy. Krótki przegląd teorii i badań empirycznych; Michał Gabriel Woźniak: Kapitał ludzki i intelektualny w strategii prowzrostowej ograniczającej nierówności społeczne; Elżbieta Mikuła: Edukacja wobec sprzężeń wzrost gospodarczy - nierówności społeczne; Iwona Kowalska: Implementacja Strategii Lizbońskiej w polskim systemie inwestowania w kapitał ludzki; Małgorzata Lęcznar: Rozwój zasobów ludzkich a wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki w świetle wytycznych Strategii Lizbońskiej; Paweł Fraczek: Rola kapitału ludzkiego w realizacji Strategii Lizbońskiej; Łukasz Jabłoński: Kapitał ludzki a wzrost gospodarczy w warunkach polskiej gospodarki; Izabela Markiewicz-Halemba: Rola kapitału ludzkiego w procesie przechodzenia do gospodarki opartej na wiedzy; Ryszarda Bolonek: Rola przewag konkurencyjnych w postaci kapitału ludzkiego i intelektualnego jako podstaw trwałego wzrostu gospodarczego; Bogusław Ślusarczyk: Kapitał ludzki jako czynnik determinujący zdolność konkurencyjną gospodarki narodowej; Marianna Księżyk: Globalizacja a rynek pracy z uwzględnieniem Polski: Izabela Ostoj: Wpływ wykształcenia na kształtowanie się bezrobocia; Janusz Kudła: Kontrowersje wokół opodatkowania kapitału ludzkiego; Magdalena Cyrek: Kapitał ludzki w procesie serwicyzacji rozwoju społeczno-gospodarczego; Mieczysław Adamowicz, Anna Nowak: Szkoły wiejskie w kontekście kreowania kapitału ludzkiego; Elżbieta Inglot-Brzęk: Zawód jako wskaźnik kapitału. Urzędnicy - specyfika pracy; Adam Szałkowski: Nierówności społeczne i sprawiedliwość a rozwój kapitału ludzkiego; Jerzy Kociszewski: Wpływ wzrostu gospodarczego na dywergencję poziomu rozwoju i życia w układzie przestrzennym i regionalnym Polski w procesie transformacji; Zbigniew Jan Stańczyk: Globalizacja, nierówności i wzrost gospodarczy; Krystyna Leśniak-Moczuk: Jakość kapitału ludzkiego w społeczeństwie informacyjnym w perspektywie globalnej i lokalnej; Magdalena Szpunar: Kapitał ludzki i intelektualny szansą na przezwyciężenie nierówności społecznych; Joanna Moczydłowska: Wyuczona bezradność - psychologiczna bariera w ograniczaniu nierówności społecznych; Dorota Litwin-Lewandowska: Minimalizowanie nierówności jako czynnik zacofania i postępu społeczno-ekonomicznego; Radosław S. Czarnecki: Prawa człowieka wobec wyzwań globalizacji; Tadeusz Pliszka: Nierówności społeczne a zagrożenia z nich wynikające; Maria Gabrysowa: Wpływ kapitału intelektualnego na sukces przedsiębiorstwa oraz wrażliwość społeczną; Tamara Tkacz: Składniki socjalno-psychologiczne kapitału ludzkiego w warunkach przestrzeni oświatowej; Anatolij Tkacz: Ekonomiczne zachowanie gospodarstw domowych i wzrost ekonomiczny na Ukrainie; Natalia Maluga, Sergiej Legenczuk: Kapitał intelektualny na Ukrainie: aspekt rachunkowościowy; Mikoła Korieckij: Gosudarstvennoe reguluvannâ innovacijnoi diâl'nosti v Ukraini; Oleksandr Dacij: Analiz stanu naukovo-innovacijnoi sferi v krainah iz rinkovou ekonomikou j v Ukraini: Martin W. Lawrence: What can be learned from a biased expert.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej