Stres szkolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Child Lauren (1967- )
(1)
Covey Sean
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Johnson Ned (1970- )
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Stixrud William R
(1)
Turski Piotr
(1)
Zieliński Janusz (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(4)
angielski
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Stres szkolny
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opowiadania i nowele humorystyczne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I am too absolutely small for school / Lauren Child. - [Miejsce nieznane] : Orchard, [20-?]. - [32] strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
Z cyklu "Charlie i Lola".
Na okładce: Lauren Child Oryginal.
Na okładce i stronie tytułowej: Featuring Charlie and Lola.
Tekst w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I/LO (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The 6 most important decisions you'll ever make : a guide for teens" 2006.
Bibliografia, netografia na stronach [311]-312. Indeks.
W książce "6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz" Sean Covey udziela młodym ludziom ważnych porad przydatnych w podejmowaniu świadomych i mądrych decyzji. Wykorzystuje rzeczywiste historie nastolatków z całego świata i pokazuje młodzieży, jak odnieść sukces w szkole, zdobyć dobrych przyjaciół, porozumiewać się z rodzicami, zachować rozsądek w sprawach randek i seksu oraz unikać nałogów i budować poczucie własnej wartości. To nowatorska książka z mnóstwem oryginalnych żartów rysunkowych, inspirujących cytatów i zabawnych kwestionariuszy, która pomoże nastolatkom nie tylko przetrwać, ale i odnieść prawdziwy sukces. [Dom Wydawniczy Rebis, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113847 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła potrafi być naprawdę wkurzająca i przestarzała! Czujesz się w niej czasami jak na taśmie produkcyjnej albo w zakładzie karnym? Natłok materiału do przyswojenia, nauczyciele bardziej skupieni na twoich błędach niż sukcesach, stresujące sprawdziany od bladego świtu… A do tego te ciągłe pytania: „Jak było w szkole?”, choć już po twojej minie wiadomo, że: nudno, sztywno i powtarzalnie! Może przyszedł czas na prywatną rewolucję edukacyjną? Ta książka ci w tym pomoże. A Mikołaj Marcela doradzi, jak przetrwać w tym dziwnym miejscu, jakim bardzo często jest szkoła. Co najważniejsze: nie będzie przynudzał! Pisze krótko i na temat! W książce znajdziesz rady, m.in.: jak przekonać rodziców, że godziny spędzone w internecie i na YouTubie są ważnym elementem twojej edukacji; jak uczyć się mniej, a osiągać więcej; jakich narzędzi używać i jak tworzyć notatki, by wiedza sama została ci w głowie; jak każda porażka staje się szansą na odkrycie czegoś nowego; jak zaplanować naukę, by przygotowanie się do klasówki nie zmieniło się w torturę; jak sen, sport i odżywianie wpływają na twoją naukę. Ilustrowany poradnik dla wszystkich sfrustrowanych uczniów i uczennic nie tylko o tym, jak przetrwać najtrudniejsze momenty w szkole, lecz także jak odnieść w niej wymarzony sukces i uruchomić swoje supermoce! [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The self-driven child : the science and sense of giving your kids more control over their lives" 2018.
Na okładce podtytuł: jak obudzić w dziecku motywację wewnętrzną, jak dać swoim dzieciom więcej kontroli nad ich życiem.
Książka "Kierunek dojrzałość..." oferuje połączenie najnowszych odkryć nauki o mózgu, terapii behawioralnej i studiów przypadku powstałych na podstawie badań tysięcy dzieci i nastolatków, którym Bill i Ned pomogli na przestrzeni lat, by pomóc ci nakierować swoje dziecko na prawdziwą drogę do sukcesu. Jako rodzice możemy towarzyszyć naszym dzieciom tylko do tego momentu. Na pewnym etapie będą one musiały przejąć stery i obrać wytyczony przez siebie kurs. Jednak, nim ta chwila nadejdzie, możemy zrobić bardzo wiele, by przygotować je na to, aby mogły przebyć obraną przez siebie drogę odporne na przeciwności losu i obdarzone wyobraźnią. Na ten problem Bill Stixrud i Ned Johnson zwrócili uwagę wiele lat temu: nawet dzieci osiągające wysokie wyniki zgłaszały się do nich z powodu ostrego stresu i braku motywacji. Wiele z nich uskarżało się na brak kontroli nad własnym życiem. Niektóre wpadały w kłopoty w liceum, inne dostawały się do college'u, po czym załamywały się. Bill jest neuropsychologiem klinicznym, który pracuje z dziećmi zmagającymi się z lękiem i problemami z nauką. Ned jest trenerem motywacyjnym zajmującym się elitarnym tutoringiem. Razem odkryli, że najlepszym antidotum na stres jest podarowanie dzieciom większego poczucia kontroli nad własnym życiem. To jednak nie oznacza zupełnego wyzbycia się władzy rodzicielskiej. Autorzy tej przełomowej książki zdradzają, w jaki sposób możemy czynnie pomóc swoim dzieciom wyrzeźbić mózg, który będzie odporny i gotowy na nowe wyzwania. [CeDeWu, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 374-385.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. ANTOLOGICZNY KONTEKST PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Historia i eksploracja zjawiska przeciążenia informacyjnego ; 2. Neurobiologiczny kontekst przeciążenia informacyjnego człowieka ; 3. Pedagogiczny wymiar przeciążenia informacyjnego ; 4. Psychologiczne aspekty przeciążenia informacyjnego ; 5. Socjokulturowe przyczyny przeciążenia informacyjnego współczesnego człowieka ; Konkluzje ; R. II. EDUKACYJNY WYMIAR PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Człowiek wobec wartości wiedzy i nauki w świecie informacyjnym ; 2. Sukces edukacyjny człowieka w przestrzeni przeciążenia informacyjnego ; 3. Poziom uzdolnień poznawczych człowieka a jego skłonności do przeciążenia informacyjnego ; 4. Człowiek zagrożony przeciążeniem informacyjnym wobec procesu kształcenia ; Konkluzje ; R. III. WYCHOWAWCZE CZYNNIKI RYZYKA ROZWOJU ZAGROŻENIA PRZECIĄŻENIEM INFORMACYJNYM: 1. Wychowanie w środowisku rodzinnym źródłem przeciążeń informacyjnych współczesnego człowieka ; 2. Umiejscowienie poczucia kontroli wyznacznikiem podatności człowieka na przeciążenia informacyjne ; 3. Socjodemograficzne czynniki skłonności człowieka do przeciążenia informacyjnego ; 4. Funkcjonowanie interpersonalne jednostki w kontekście jej podatności na przeciążenie informacyjne ; Konkluzje ; R. IV. TEORETYCZNE PODSTAWY METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH: 1. Rozwiązywane problemy badawcze ; 2. Zastosowane techniki badawcze: Skala Edukacyjnego Przeciążenia Informacyjnego (SEPI) ; Wywiad standaryzowany ; Kwestionariusz do Badania Zaburzonych Relacji w Rodzinie (KBZRR) ; Skala Wartości (SW) ; Skala Ustosunkowań Interpersonalnych (SUI) ; Kwestionariusz do Pomiaru Poczucia Kontroli (KBPK) ; Test Matryc – Wersja Standard J.C. Ravena ; 3. Charakterystyka grupy osób objętych badaniem ; 4. Organizacja i przebieg badań własnych ; R. V. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Socjodemograficzne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich etapu edukacji ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wykształcenia ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich liczby rodzeństwa ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście nawyków wolnoczasowych ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście dziennego czasu pracy ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście struktury ich rodziny ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nawyków wolnoczasowych ; 2. Psychologiczne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich relacji w rodzinie ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście lokalizacji u nich poczucia kontroli ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nastawienia do świata zewnętrznego ; 3. Edukacyjne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wartościowania przez nich wiedzy i nauki ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu sukcesów edukacyjnych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu uzdolnień poznawczych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich postawy wobec procesu kształcenia ; Wnioski z badań własnych ; Weryfikacja stawianych hipotez ; Postulaty do świata edukacyjnego naznaczonego przeciążeniem informacyjnym ; Projektowanie programu edukacyjnego: 1. Wprowadzenie ; 2. Adresaci programu ; 3. Główne cele programu ; 4. Oczekiwane efekty ; 5. Sposób realizacji programu edukacyjnego ; 6. Przykładowe scenariusze zajęć z uczniami: A. Nauka współpracy i współdziałania ; B. Nauka planowania i organizowania działań ; C. Kształtowanie umiejętności kontrolowania działań ; D. Obiektywne ocenianie działań ; 7. Przykładowa prelekcja dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110352 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej