Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(22)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(6)
Aldridge Alan E. (1947- )
(1)
Barańska-Sereda Marzena
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Burgiel Aleksandra
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kozłowska Anna (reklama)
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Maksymiuk Renata
(1)
Miller Geoffrey (1965- )
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Paprocki Rafał
(1)
Patrzałek Wanda (1955- )
(1)
Puzyrkiewicz Dariusz
(1)
Rapaille Clotaire (1941- )
(1)
Reszuta Bartłomiej
(1)
Sarama Maria
(1)
Sowa Kazimierz Zbigniew (1942- )
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Szewc-Rogalska Alina
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Trzcińska Agata (psychologia)
(1)
Wielicka-Regulska Anna
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(1)
Żakowski Maciek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Konsumenci (ekonomia)
(28)
Reklama
(6)
Kultura
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rozwój regionalny
(5)
Spożycie
(5)
Globalizacja
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Innowacje
(4)
Jakość życia
(4)
Marketing
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Rynek pracy
(4)
Wzrost gospodarczy
(4)
Zachowanie
(4)
Gospodarka
(3)
Informatyzacja
(3)
Internet
(3)
Polityka gospodarcza
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Decyzje
(2)
Dochody indywidualne
(2)
Gospodarka odpadami
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Informacja
(2)
Inicjatywa Trójmorza
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumpcja zrównoważona
(2)
Kształcenie
(2)
Media społecznościowe
(2)
Młodzież
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Rolnictwo
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Sektor publiczny
(2)
Siła robocza
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Spółdzielczość
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Turystyka
(2)
Ubóstwo
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zaufanie
(2)
Znak towarowy
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Agrobiznes
(1)
Akcjonariusze
(1)
Alokacja
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Autorytet
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bankomaty
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Biurokracja
(1)
Bogactwo
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Celebryci
(1)
Centrum-peryferie (teoria)
(1)
Copywriterzy
(1)
Copywriting
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czasopisma
(1)
Dochody państwa
(1)
Dochód
(1)
Domy kultury
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dotacje unijne
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomika rolnictwa
(1)
Ekonomiści
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Książę
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Temat: czas
1989-
(6)
2001-0
(4)
2001-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Ukraina
(4)
Białoruś
(2)
Europa
(2)
Kuba
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Tanzania
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Blogi
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
1. ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY: Nowe technologie i nowe media ; Zmiany na rynku zabawek ; Rola dorosłych. 2. MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY: Rynek pierwotny ; Rynek wpływowy ; Rynek przyszły. 3. ROZWÓJ KONSUMENTÓW CZYLIO ZMIANACH POSTĘPUJACYCH Z WIEKIEM: Prawidłowości rozwoju dzieci ; Rozwój współczesnych nastolatków. 4. SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIC ZAKUPY: Wpływ rodziny ; Rola rówieśników ; Oddziaływania mass mediów ; Rodzice, rówieśnicy, media i... - zasada synergii. 5. REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA: Podstawy marketingu mix ; Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym: Marketing szeptany ; Peer-to-peer promotions ; Marketing wirusowy ; Trendsetting ; Kluby nastolatków ; Wirtualne społeczności ; Reklamorozrywka ; Product placement w filmach i grach komputerowych ; Marketing zintegrowany i sieciowy. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne. 6. REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH: Dzieci jako odbiorcy reklam ; Młodzież jako odbiorcy reklam ; Dzieci w reklamie. 7. SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM: Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Dostarczanie rozrywki ; Wspieranie twórczości ; Inspiracja folkloru dziecięcego ; Edukacja konsumencka i nie tylko ; Promowanie zdrowego stylu życia ; Rozumienie zachowań i norm społecznych ; Źródło wartości estetycznych. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Postawa materialistyczna ; Prokonsumpcyjny model życia ; Konflikt z rodzicami ; Zagrożenie samooceny ; Niezdrowe nawyki żywieniowe ; Poczucie bycia oszukanym ; Deprecjacja języka ; Utrwalanie stereotypów ; Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu ; Modelowanie zachowań antysocjalnych ; Wzorce zachowań autodestruktywnych. 8. CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Marketerzy ; Organizacje rządowe i pożytku publicznego ; Srodowisko szkolne ; Rodzice i opiekunowie. 9. INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ: Prawo ; Branża ; Społeczeństwo ; Szkoła ; Rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: Prószyński i S-ka.
Polecane lektury i filmy s. 370-373. Indeks.
1. Darwin w galerii handlowej; 2. Geniusz marketingu; 3. Dlaczego marketing jest tak ważny w kulturze; 4. Stymulacja umysłu; 5. Podstawowe złudzenie konsumeryzmu; 6. Atrakcyjność na pokaz; 7. Ostentacyjna rozrzutność, precyzja i rozpoznawalność; 8. Branding ciał i marketing umysłów; 9. Sześcioczynnikowy model osobowości; 10. Cechy eksponowane przez konsumentów i ignorowane przez marketingowców; 11. Inteligencja ogólna; 12. Otwartość; 13. Sumienność; 14. Ugodowość; 15. Dusza centryfugalna; 16. Wola autoprezentacji; 17. Zalegalizować wolność; Ćwiczenia dla czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; nr 2685)
Bibliogr. przy art. Streszcz. ang. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczne konteksty nowych mediów / Magdalena Szpunar. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. - 199, [1] s. : il., faks., fot., wykr. ; 23 cm.
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [192]-199.
I.POMIĘDZY TRADYCYJNYMI A NOWYMI MEDIAMI: Anatomia newsa ; Rozmawianie na ekranie. Społeczne znaczenie i funkcje programów typu talk show ; Otwartość, partnerstwo i wspólnota zasobów jako dominujące wartości w świecie wikinomii ; Determinanty korzystania z internetu i komunikowania online kobiet i mężczyzn. II.NOWE ZJAWISKA SPOŁECZNE GENEROWANE PRZEZ NOWE TECHNOLOGIE: Wewnętrzny imperatyw pisania. Społeczne znaczenie i funkcje blogów ; Świat zamknięty w 160 znakach - serwisy mikroblogowe i ich specyfika ; Współczesny konsument - pasywny czy aktywny prosument? ; Reklama dźwignią wiary? - church marketing i jego specyfika ; Egzegeza zachowań pomocniczych a e-pomoc w intemecie. III.ZAGROŻENIA I PATOLOGIE ZWIĄZANE Z FUNKCJONOWANIEM INTERNETU: Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej ; Sexting - nowe formy ekspresji seksualności w dobie internetu i nowych technologii ; Cyberslacking - internet w pracy nie tylko do pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [431]-440.
I. NABYWCA I KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYCZNYM: Konsumenci jako aktywa przedsiębiorstwa turystycznego ; Konkurowanie i klienta w turystyce ; Wpływ wartości dla klientów na ich satysfakcję i lojalność ; Wartości dla klienta kreowane w turystyce ; Przedsiębiorstwo turystyczne jako podmiot na rynku. II. POTRZEBY NABYWCÓW I KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH ORAZ SPOSOBY ICH ZASPOKAJANIA: Potrzeby nabywców i konsumentów indywidualnych ; Potrzeby nabywcze na rynku biznesowych usług turystycznych ; Zachowania nabywców indywidualnych przyjeżdżających do Polski ; Zachowania nabywców wyjeżdżających z Polski ; Zachowania nabywców turystyki krajowej ; E-turystyka a zachowania nabywców i konsumentów. III. UWARUNKOWANIA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH I KONSUMPCYJNYCH W BRANŻY TURYSTYCZNEJ: Tendencje rozwoju turystyki światowej ; Uwarunkowania społeczno-demograficzne zachowań turystów ; Behawioralne uwarunkowania zachowań konsumenckich w turystyce ; Psychologiczne determinanty zachowań konsumenckich w turystyce ; Proces podejmowania decyzji o zakupie produktu turystycznego ; Wydatki na turystykę w budżetach rodzinnych ; Ochrona klienta usług turystycznych w świetle regulacji ustawowych i praktyki. IV. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ O NABYWCACH I KONSUMENTACH ORAZ ICH SEGMENTACJA: Zarządzanie wiedzą o kliencie ; Narzędzia pozyskiwania i gromadzenia wiedzy o nabywcach i konsumentach w turystyce ; Badania marketingowe - specyfika na rynku turystycznym ; Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach turystycznych ; Pogłębiona segmentacja klientów i jej kryteria ; Segmentacja turystów przyjeżdżających do Polski ; Segmentacja turystów wyjeżdżających z Polski ; Segmentacja nabywców biznesowych. V. MARKETING RELACYJNY W TURYSTYCE: Założenia marketingu relacji w turystyce ; Budowa satysfakcji i lojalności klientów w turystyce ; Relacje przedsiębiorstwa turystycznego z podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siła Lucyfera : ciemna strona copywritingu / Darek Puzyrkiewicz. - Gliwice : Onepress - Helion, copyright 2021. - 174, [1] strona ; 21 cm.
Grzech nie skorzystać z książki, która podaje na tacy siedem głównych metod wywierania wpływu na każdego, zgodzisz się? Okazuje się, że każdy człowiek nosi w sobie pewne pierwotne i bardzo silne pragnienia. Jeśli je rozszyfrujesz i dopasujesz do nich swoje słowa, możesz wywierać silny i głęboki wpływ na zachowanie i decyzje klientów, urzędników, czytelników i bliskich. Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly'ego, któremu w trakcie przesłuchania wmówiono, że zabił własną matkę. Policja zastała go w domu, gdy siedział otępiały przed zwłokami, bez śladu krwi na sobie ani jakiegokolwiek narzędzia zbrodni. Nie było żadnego powodu, by go oskarżyć o morderstwo, poza tym, że pasował do hipotezy śledczych. Tak poprowadzili śledztwo, że chłopak zaczął sobie "przypominać" sceny zabójstwa. Niewinnego człowieka doprowadzili do przyznania się do zbrodni na własnej matce. Bez przemocy, tortur ani żadnych gróźb! Wystarczyły odpowiednio dobrane słowa... Zakładam, że nie masz zamiaru nikogo krzywdzić. Jeśli jednak szukasz sposobów na to, by wywierać większy wpływ swoimi słowami - jest pewna szansa, że ta książka Ci w tym pomoże. Niczego Ci nie obiecuję ani nie daję żadnej gwarancji. Wkraczasz bowiem w mroczną sferę osobowości człowieka, w której nie ma sztywnych zasad, są jedynie nieracjonalne pragnienia. Jeśli rozważasz zakup tej książki, zadaj sobie tylko jedno pytanie: czy naprawdę chcesz poznać ciemną stronę copywritingu? [azymut.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-659 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [139]-145. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
SOCJALIZACJA EKONOMICZNA - ZAKRES PROBLEMATYKI BADAŃ I ICH METODOLOGIA: Czym jest socjalizacja ekonomiczna? ; Kontekst teoretyczny i główne kierunki badań nad socjalizacją ekonomiczną dzieci i młodzieży ; Metodologia badań socjalizacji ekonomicznej ; STRUKTURA I ELEMENTY WIEDZY EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Co dzieci wiedzą o pieniądzu i jego funkcjach? ; Rozumienie funkcjonowania banków przez dzieci i młodzież ; Praca i bezrobocie ; Ubezpieczanie dóbr materialnych ; Nierówność statusu materialnego - percepcja bogactwa i ubóstwa ; Rozumienie podstawowych praw ekonomicznych ; AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA DZIECI I MŁODZIEŻY: Źródła dochodów dzieci i młodzieży ; Rola kieszonkowego w nabywaniu wiedzy ekonomicznej ; Stała i dorywcza praca dzieci i młodzieży ; Inwestowanie czy wydawanie pieniędzy? ; Postawy, motywy i formy oszczędzania ; Zasięg i formy zachowań konsumenckich ; ROLA ODDZIAŁYWAŃ SPOŁECZNYCH I EDUKACYJNYCH W SOCJALIZACJI EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Edukacja ekonomiczna w rodzinie i oddziaływanie osób znaczących ; Oddziaływania rówieśników ; Pozytywne i negatywne aspekty przekazów reklamowych ; Źródła i konsekwencje stereotypów ról płciowych ; Proces kształtowania się ról płciowych ; Negatywne konsekwencje stereotypów płciowych dla socjalizacji ekonomicznej ; Instytucjonalne formy edukacji ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [249]-262.
I. ISTOTA ORAZ ELEMENTY STYLU ŻYCIA KONSUMENTÓW: 1. Pojęcie stylu życia ; 2. Koncepcje stylu życia ; 3. Funkcje stylu życia ; 4. Jakość życia a styl życia ; 5. Związki stylu życia ze zdrowiem ; 6. Styl życia w Polsce - analiza krytyczna ; II. WPŁYW MEDIÓW NA POPULARYZOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia a oferta mediów ; 2. Styl życia jako narządzie perswazji ; III. NORMATYWNY WYMIAR STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia jako źródło prawa ; 2. Ochrona konsumenta - wybrane zagadnienia ; IV. WARTOŚĆ ZDROWIA W POWIĄZANIU Z PRAKTYKAMI PROZDROWOTNYMI: 1. Zdrowie w rozumieniu potocznym i naukowym ; 2. Model Lalondea i jego znaczenie dla praktyk prozdrowotnych ; 3. Wartość zdrowia w systemie odpowiedzialności ; V. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW W ZAKRESIE ZDROWIA: 1. Zdrowie w systemie wartości konsumenta ; 2. Procesy decyzyjne konsumenta w świetle ekonomii behawioralnej ; 3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje konsumentów ; VI. UWARUNKOWANIA PRAWNE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W ODNIESIENIU DO ZDROWIA: 1. Reklama a praktyki prozdrowotne ; 2. Pojęcie reklamy ; 3. Reklama w podziale na media komunikacyjne ; 4. Prawo medialne a reklama leków ; 5. Prawo farmaceutyczne a reklama ; 6. Reklama adresowana do lekarzy ; VII. REKLAMA ŻYWNOŚCI I JEJ WPŁYW NA PRAKTYKI PROZDROWOTNE: 1. Determinanty rynku żywnościowego - wybrane zagadnienia ; 2. Reklama a zachowania nabywców żywności ; 3. Prawo żywnościowe - wybrane aspekty ; 4. Podział żywności ; 5. Reklama żywności ; 6. Analiza wybranych przekazów ; 7. Reklama bezpośrednia ; VIII. OPAKOWANIE A DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW: 1. Opakowanie - istota i rola ; 2. Prawne aspekty opakowania ; 3. Funkcje opakowań ; 4. Etykietowanie opakowań ; 5. Rozwiązania normatywne dotyczące opakowań produktów spożywczych ; 6. Opakowania wyrobów farmaceutycznych ; 7. Opakowanie a czyn nieuczciwej konkurencji ; IX. ZDROWIE JAKO WYRAZ STYLU ŻYCIA W SEGMENCIE STUDENTÓW: 1. Zdrowie - prawda i mity ; 2. Metodyka badania ; 3. Zdrowie w systemie wartości studentów ; 4. Sposoby wspierania i troski o zdrowie ; 5. Media społecznościowe a praktyki prozdrowotne ; 6. Warunki rozwijania praktyk prozdrowotnych.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa. [Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w świetle teorii 2. Uwarunkowania konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2002 3. Problemy koncepcyjno-metodyczne badania racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów 4. Ocena racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów - wyniki badań bezpośrednich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-130.
Dla osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję.
Współfinansowanie: Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Przyrodniczy ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. ZRÓWNOWAŻONA KONSUMPCJA - ZAŁOŻENIA KONCEPCJI: 1. Istota i pojęcie zrównoważonej konsumpcji ; 2. Zasady i cele zrównoważonej konsumpcji ; 3. Determinanty rozwoju zrównoważonej konsumpcji ; 4. Mierniki zrównoważonej konsumpcji ; R. II. INSTRUMENTY POLITYKI PUBLICZNEJ WSPIERAJĄCE ZRÓWNOWAŻONĄ KONSUMPCJĘ ŻYWNOŚCI: 1. Tradycyjny podział instrumentów zrównoważonej konsumpcji: Instrumenty ekonomiczne i rynkowe ; Instrumenty regulacyjne (prawno-administracyjne) ; Instrumenty informacyjno-edukacyjne (społeczne) ; 2. Instrumenty zrównoważonej konsumpcji wg projektu ASCEE ; 3. Instrumenty wspierające zrównoważona konsumpcję żywności wg ekonomii behawioralnej ; R. III. EFEKTY ZEWNĘTRZNE I CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH NARZĘDZI POLITYKI PUBLICZNEJ: 1. Efekty zewnętrzne w teorii ekonomii ; 2. Dobór narzędzi polityki publicznej ; 3. Grzeszne podatki (sin taxes) ; 4. Subsydia do owoców i warzyw ; 5. Zielone zmówienia publiczne (ZZP) ; 6. Regulacje dotyczące marnowania żywności w handlu detalicznym ; 7. System kaucyjny dla opakowań po napojach ; R. IV. AKCEPTACJA WYBRANYCH NARZĘDZI POLITYKI PUBLICZNEJ W BADANEJ POPULACJI: 1. Cel, opis badań oraz charakterystyka próby badawczej ; 2. Analiza wyników ; 3. Dyskusja i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Dom, ulica, duch, ciało, kariera, wspólnota, emocje, komunikacja.
Bibliogr. przy tekstach.
Wykaz źródeł tekstów s. 970-973.
Życie codzienne - temat najnowszej socjologii / Piotr Sztompka ; Codzienność życia społecznego - wyzwania dla socjologii XXI wieku / Małgorzata Bogunia-Borowska ; Czym jest uczucie zwane miłością? / Mary Evans ; Od rodziny do intymności / Lynn Jamieson ; Być singlem - próba zrozumienia życia singli / Peter Stein ; Przyjaźń - społeczne spoiwo współczesnego społeczeństwa? / Ray Pahl ; Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne / Eric M. Uslaner ; Paranoja zbiorowa: nieufność między grupami społecznymi / Roderick M. Kramer ; Sieci społeczne, podróże i rozmowy / John Urry ; (Prze)znaczenie pieniądza / Viviana A ; Zelizer. Jak nie kupować szczęścia / Robert H. Frank ; W obronie zakupów / Mary Douglas ; Zakupy, spędzanie czasu wolnego i wojna płci / Colin Campbell ; Miłe spotkania przy stole / Alan Warde, Lydia Martens ; Postępująca zmiana istoty tego, co społeczne / Gilles Lipovetsky ; Życie za kółkiem / John Urry ; Codzienne powiewanie flagą ojczyzny / Michael Billig ; Wypaczanie charakteru. Wpływ pracy zarobkowej na prywatne życie ludzi w nowym kapitaliźmie / Richard Sennett ; Czas społeczeństwa przemysłowego i władza / Barbara Adam ; Zegary i bogactwo narodów / David S. Landes ; Zaufanie i społeczeństwo / Russell Hardin ; Natura skandalu politycznego / John B. Thompson ; Internet i formy związków ludzkich / James Slevin ; Humor i śmiech w tkance społecznej / Anton C. Zijderveld ; O emocjach w sporcie i wypoczynku / Eric Dunning ; Zdrowie i dobre samopoczucie / David Halpern ; Nowa ewangelia zdrowia / Ronald W. Dworkin ; Kultura, "rola chorego" i konsumpcja zdrowia / Chris Shilling ; Globalizacja i religia / James A. Beckford ; Wierzenia, rytuały, instytucje / Lester Kurtz ; Współczesna religia ludowa. Złożony obiekt badań dla socjologów / Cristian G. Parker ; Konformizm i wstyd / J. M. Barbalet ; W stronę socjologicznej konceptualizacji problemu lęku / Iain Wilkinson ; Ludzkie reakcje na ryzyko: "to nie ja", "należy obwinić kogoś innego" / Helene Joffe ; Panika moralna versus społeczeństwo ryzyka: konsekwencje zmian w sferze niepokojów społecznych / Sheldon Ungar ; Neuroza sukcesu / Ray Pahl ; Szczęście jako osiągnięcie / Julia Annas.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91670 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2018. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [293]-298. Netografia na stronach 299-310.
R. I. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH: 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. ; 2. Kryteria wyodrębniania pokoleń ; 3. Definicje pokolenia Z ; 4. Pokolenie Z w Polsce ; R. II. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH: 1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich ; 2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych ; 3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji ; R. III. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z: 1. Charakterystyka urządzeń mobilnych ; 2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce ; 3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych ; 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce ; 5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych ; R. IV. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych ; 2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów ; 3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym ; 4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z ; 5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych ; R. V. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE: 1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury ; 2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych ; R. VI. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY: 1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych ; 2. Mobilne działania reklamowe ; 3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Spis treści także w języku angielskim.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Urszula Zagóra-Jonszta: Bogactwo i ubóstwo w średniowiecznej myśli chrześcijańskiej ; Grzegorz Przekota: Wybrane koncepcje pomiaru nierówności dochodowych ; Paweł Ulman, Małgorzata Ćwiek: Nierówności w rozwoju cyfrowym w krajach Unii Europejskiej ; Małgorzata Dziembała: Rola funduszy UE w promowaniu inkluzji cyfrowej w polskich regionach ; Jan Kozubowski: Socjologia wiedzy społeczeństwa cyfrowego - "praca cyfrowa" a ideologia mediów społecznościowych ; Piotr Nieradka: Wzbogacona rzeczywistość a nierówności społeczne ; Katarzyna Garwol, Ján Stebila: Seniorzy "niewykluczeni" cyfrowo ; Anna Szczepańska-Przekota: Zmiany zachowań konsumenckich w zakresie przeprowadzania transakcji gotówkowych i bezgotówkowych ; Agata Szydlik-Leszczyńska, Marek Leszczyński: Przedsiębiorczość społeczna w tworzeniu podstaw bezpieczeństwa społecznego wspólnot lokalnych ; Mateusz Łajewski: Koszty systemu gospodarki odpadami komunalnymi w gminach w ujęciu procesowym ; Michał Gabriel Woźniak: Ochrona zasobów natury i rodziny w perspektywie aksjologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.66 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
M.in. artykuł dotyczący agrobiznesu na terenie woj. podkarpackiego (s. 155-163). Także w innych artykułach informacje dotyczące m.in.: woj. podkarpackiego (s. 222-228, 295) i Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie (s. 266-274).
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Siedem artykułów w języku angielskim.
Spis treści także w języku angielskim.
Streszczenie w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Józefa Famielec, Stanisław Famielec - Znaczenie informacji w ekonomii. Kilka kontrowersji ; Gabriel Nowacki - Komunikacja strategiczna w erze społeczeństwa informacyjnego ; Elżbieta Skrzypek - Pomiar zasobów niematerialnych w organizacji z wykorzystaniem BSC ; Katarzyna Garwol - Stopień umiejętności korzystania z technologii cyfrowych a wykluczenie społeczne na przykładzie osób niepełnosprawnych, starszych i ubogich ; Tomasz Zalega - Dimensions of the influence of the virtualisation of consumption on the decision-making of young Polish consumers ; Małgorzata Adamska-Chudzińska, Magdalena Huculak - Wzajemne dopasowanie pracownik-organizacja jako czynnik wykorzystania kapitału ludzkiego dla zintegrowanego rozwoju ; Piotr Adamczewski - Digital transformation of business entities in competitive environment ; Irina Kolesnikova - Research of the efficiency of the use of innovative resources organizations in Belarus ; Lidia Kaliszczak, Jadwiga Pawłowska-Mielech - Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne jako determinanta rozwoju MSP ; Barbara Fura - Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw - analiza zróżnicowania wybranych determinant ; Roman Chorób - Confidence as a determinant of establishing and developing innovative integration connections in agribusiness ; Grzegorz Grela - Uwarunkowania podejmowania decyzji o insourcingu w organizacji ; Teresa Mendyk-Krajewska - Kontrola tożsamości użytkowników e-usług wobec rozwoju informatyzacji sektora publicznego ; Ewa Prałat - Public e-procurement tools in European Union ; Jolanta Sala, Halina Tańska - Kreowanie i przygotowywanie systemów informatycznych w przedsiębiorstwach MMSP jako główne czynniki rozwoju polskiego społeczeństwa informacyjnego ; Flavia Alex Bonga - Trends and challenges of m-commerce using mobile money in Tanzania ; Dorota Jankowska, Agnieszka Majka - Interakcje pomiędzy poziomem życia a innowacyjnością w aspekcie regionalnym ; Anatoliy Tkach - Lifelong learning as integrational resource of knowledge economy ; Sylwia Sagan - Ułatwienia organizacyjne dzielenia się wiedzą w przedsiębiorstwach województwa lubelskiego ; Grzegorz Krzos, Janusz Kolbusz - Geneza i rozwój działalności badawczo-rozwojowej w sektorze e-usług - wyniki badań ; Adam Czerwiński - Ocena wiarygodności internetowych serwisów wybranych polskich wyższych uczelni niepublicznych ; Daniel Rodzeń - Wykorzystanie modelu PESO do pomiaru poziomu ekspozycji i zaangażowania w prowadzonych w mediach społecznościowych działaniach promocyjnych pośredników w obrocie nieruchomościami ; Krzysztof Hauke - Wspieranie działań innowacyjnych przez technologię ICT w domach kultury ; Józefa Famielec, Krzysztof Wąsowicz, Renata Żaba-Nieroda, Stanisław Famielec - Informacyjne uwarunkowania gospodarki odpadami komunalnymi w gminie. Studium przypadku ; Mieczysław Jan Król, Joanna Trybuła - Internet w życiu młodzieży licealnej - statystyczna analiza na podstawie badania ankietowego ; Marcin Krzesaj - Pomiar wybranych kryteriów jakości informacji na stronach WWW - studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.58 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Dotyczy m.in. Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka (s. 162, 165-170).
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Spis treści także w języku angielskim.
Streszczenie w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Jerzy Kleer - Rozwój a system kulturowy ; Ewa Polak, Waldemar Polak - Ponadnarodowe podmioty gospodarcze i ich wpływ na politykę ekonomiczną państwa ; Mieczysław Dobija - Geopolityczne czynniki innowacyjnego rozwoju Polski i krajów Trójmorza ; Dorota Miłek, Marta Mistachowicz - Ocena innowacyjności polskiej gospodarki na tle krajów Unii Europejskiej ; Józef Stanisław Zegar - Kwestia agrarna w niepodległej Rzeczypospolitej - aspekt ekonomiczny ; Vasyl Lypchuk - Strukturalny wymiar ubóstwa na Ukrainie ; Zofia Chyra-Rolicz - Rozważania o istocie własności i właścicielach spółdzielni w procesie transformacji polskiej spółdzielczości ; Marta Kawa, Wiesława Kuźniar - Rola spółdzielczości w rozwoju społeczno-gospodarczym w Polsce ; Arkadiusz Tuziak - Peryferyjność a nierówności i dysproporcje rozwojowe na poziomie regionalnym ; Agata Majecka, Paulina Nowak - Uwarunkowania jakości życia w polskich województwach ; Agata Surówka - Portal Geostatystyczny jako narzędzie badawcze nierówności na lokalnych rynkach pracy ; Małgorzata Adamska-Chudzińska - Nowa formuła celów kształcenia w kontekście wyzwań zarządzania dydaktyką akademicką ; Jarosław Poteraj - Emerytury na Kubie: w poszukiwaniu nierówności ; Paweł Piotr Nowak - Usługi publiczne utraconą szansą renesansu sfery publicznej ; Klaudia Rogowska - Ochrona zdrowia jako strategiczny obszar zarządzania państwa ; Elżbieta Szul - Zachowania prosumpcyjne konsumentów - implikacje dla firm rodzinnych ; Lech Górniak - Zaufanie i jego korelaty jako składowe klimatu organizacyjnego w różnych kulturach organizacyjnych (doniesienie z badań) ; Bożena Tuziak - Autorytet jako aksjologiczna podstawa trwałości i rozwoju społeczeństwa oraz kształtowania ładu strukturalnego ; Michał Gabriel Woźniak - Czy Społeczna Gospodarka Rynkowa jest drogą do ocalenia europejskich wartości?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.59 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Tekst w języku angielskim. Spis treści także w języku polskim.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Urszula Zagóra-Jonszta - The problem of income inequality in the view of John Kenneth Galbraith and Milton Friedman ; Tomasz Zalega - Oniomania in the purchasing behaviour of young Polish consumers - an economic approach ; Maria Miczyńska-Kowalska, Marina Slonimska - Network mechanisms for supporting entrepreneurially weak regions ; Stanisław Swadźba - Globalization in highly developed countries and reasons for differentiation ; Li Wei, Bogdan Wierzbiński, Tomasz Surmacz - Three-Seas Initiative countries and their competitiveness in Europe ; Anna Galik, Monika Bąk - The relationship between socio-economic development and labour market flexibility in EU countries ; Irina Kolesnikova - Labour efficiency in Belarus within the framework of achieving sustainable development goals ; Małgorzata Walerych - The economic effects of emigration: a literature review ; Emília Janigová, Magdalena Kowalska - The process of successful aging in rural areas - an analysis of the phenomenon in south-eastern Poland ; Kamila Daniek - Green economy indicators as a method of monitoring development in the economic, social and environmental dimensions ; Adam Figiel - What will be the possible impact of sharing platforms on the labour market? ; Natalia Iwaszczuk, Nataliia Antoniuk - Modeling the anti-crisis management of territories under the conditions of decentralisation. A case study of Ukraine ; Piotr Sołtyk - The importance of management control in the implementation of public tasks by local government ; Małgorzata Adamska-Chudzińska - Employee retention management in the context of situational leadership ; Justyna Pawlak - Does teal suit everyone? Psychosocial factors affecting work attractiveness in an organisation with a horizontal structure ; Barbara Danowska-Prokop - Education versus standard of living in the considerations of classical and modern neoliberal approaches ; Riccardo Valente - The knowledge-based economy: an integrated macroeconomic and management approach to the analysis of major forces affecting the evolution of modern economies ; Karolina Olszewska - Fostering digital business transformation and digital skill development for economic growth and social inclusion in Poland: a preliminary study ; Daniela Matušíková, Kristína Šambronská, Patrycja Żegleń - The relation between income from active foreign tourism and the number of foreign visitors: a case study of the four Visegrad Countries ; Arkadiusz Tuziak - Social foundations of functioning and development of local communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.62 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego (s. 155-162, 197-209, 215-217, 409-433) i gminy Cmolas (s. 295-309).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., ukr.
Streszcz. ang., pol. przy pracach, ros. przy niektórych pracach.
Michał Gabriel Woźniak: Fundamentalne kwestie budowy spójności społeczno-ekonomicznej i gospodarki innowacyjnej w Polsce; Wojciech Pawnik: Konstruowanie porządku wolnorynkowego w Polsce - aspekt społeczny; Wiesław Tadeusz Popławski: Nierówności przez pryzmat kapitału społeczno-kulturowego wsi polskiej; Damian S. Pyrkosz: Culture Makes the Difference - the Humanistic Approach to the Understanding of Economic Development; Teresa Bal-Woźniak: Instytucjonalne podstawy jakości zasobów ludzkich w kontekście zachowań innowacyjnych [m.in. organizacyjne uczenie się]; Dariusz Firszt: Instytucjonalne uwarunkowania innowacyjności gospodarki; Katarzyna Szopik-Depczyńska: Klasyfikacja czynników aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw; Mirosław Gorczyca: Regionalne dysparytety rozwoju mieszkalnictwa; Vitalij Bočeluk: Psihologičeskie osobennosti upravleniâ social'no-ekonomičeskimi sistemami; Aleksander Gugnin, Tadeusz Pliszka: Instytucjonalny wymiar etyki w ujęciu Niccola Machiavellego; Marina N. Radeva: Institucional'naâ osnova strukturnyh izmenenij v ekonomike; Ryszarda Bolonek: Przekształcenia instytucjonalne w Polsce metodą pokonywania nierówności gospodarczych w ramach UE; Natal'â Bul'bah: Institucional'noe obespečenie regulâtornoj deâtel'nosti gosudarstva v sfere investirovaniâ; Katarzyna Puchalska: Determinanty inwestycyjne i ich wpływ na zróżnicowanie przestrzenne napływu kapitału zagranicznego; Krzysztof Stachowiak: Instytucjonalne uwarunkowania międzynarodowej działalności przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej; Władysława Jastrzębska, Małgorzata Lechwar: Instytucjonalne uwarunkowania rozwoju lokalnego - wybrane aspekty; Aleksander Gugnin, Tadeusz Pliszka: Instytucje wspomagające kapitał ludzki w Polsce - ujęcie historyczne; Anna Barwińska-Małajowicz, Waldemar Kalita, Katarzyna Puchalska: Regionalne zróżnicowanie przedsiębiorczości i inwestycji zagranicznych a odpływ rodzimej siły roboczej za granicę; Anna Barwińska-Małajowicz: Próby rozwiązywania problemu dyskryminacji i nierówności na rynku pracy Unii Europejskiej; T. M. Cygankova, A. I. Gončaruk: Tendencii i problemy torgovo-ekonomičeskogo sotrudničestva Ukrainy i Pol'ši; Galina Ivanovna Serba: Perspektivy razvitiâ ukrainsko-pol'skogo transgraničnogo sotrudničestva (po materialam sociologičeskih issledovanij); Ol'ga Pokataeva: Institucional'nye elementy tovarnyh rinkov; Ol'ga Gal'cova: Institucional'nye izmeneniâ v agrarnom sektore Ukrainy; Maciej Lewandowski, Paweł Młodkowski: Rynek usług pocztowych w UGW; Sergij Sergijovič Bilâev: Stan ta perspektivi rozvitku eksportnogo rinku moločnoi produkcii: Bogdan Wierzbiński: Entrepreneurship and marketing as ways of firm development in the context of the provision of equal socio-economic opportunities; Lidia Kaliszczak: Przedsiębiorczość władz samorządowych w rozwoju gminy - kontekst niwelowania nierówności społecznych; Marta Kawa, Wiesława Kuźniar: Rola spółdzielczości jako instytucji w przeciwdziałaniu nierównościom ekonomicznym i społecznym; Wiesława Cieślewicz: Regionalna pomoc publiczna jako instrument aktywizacji gospodarczej - przypadek specjalnych stref ekonomicznych w Polsce; Bożena Sowa: Działalność Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz rozwoju regionu w latach 2004-2007 ze szczególnym uwzględnieniem Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (SPO WKP); Ryszard Kata: Instytucjonalne uwarunkowania w dostępie rolników do kapitału w regionie Polski południowo-wschodniej; Daniel Kucharek: Prawne i organizacyjne powiązania Giełdy Pieniężnej i Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie; Paulina Filip: Planowanie finansowe a optymalizacja obciążeń fiskalnych działalności gospodarczej; Elżbieta Inglot-Brzęk: Zmiana w organizacji biurokratycznej; Viktoriâ Kolomiec: Konkurentosnosobnost' personala kak ob''ektivnoe uslovie razvitiâ predpriâtiâ: Natal'â Naduk: Social'no-psihologičeskij portret lumpenizirovannogo rabotnika organizacii; Katarzyna Chudy-Laskowska, Kinga Stępień: Nowe zjawisko w badaniach społecznych - identyfikacja wykluczenia społecznego wśród studentów Podkarpacia i ich rodzin; Beata Kasprzyk, Aleksander Kasprzyk: Obiektywny i subiektywny poziom dochodów gospodarstw domowych w woj. podkarpackim w 2008 roku; Tomasz Zalega: Sytuacja materialna w gospodarstwach domowych z osobą bezrobotną (w świetle wyników badań własnych); Paweł Ulman: Funkcjonowanie gospodarstw osób niepełnosprawnych w polskim systemie społeczno-ekonomicznym; Regina Klimkowska: Psychologiczne uwarunkowania decyzji zakupu samochodów luksusowych; Elżbieta Soszyńska: Instytucjonalne i inne uwarunkowania relacji wzrost gospodarczy a nierówności społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.15 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego (s. 171-181, 593-598, 675-688).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., ukr.
Spis treści równol. pol. i ang., częśc. ros., pol. i ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Edward Łukawer: Refleksje o tym, z czego byliśmy swego czasu dumni, a czego u nas już od dawna nie ma; Michał Gabriel Woźniak: Niesprawności interwencjonizmu państwa w kształtowaniu spójności społeczno-ekonomicznej; Dariusz Urban: Spójność społeczno-ekonomiczna jako wskaźnik asymetrii w rozwoju na przykładzie regionów Hiszpanii; Anatolij Tkacz: Ekonomia wiedzy i społeczeństwo postindustrialne - scenariusze rozwoju; Viktor Chuzhykov, Denis Ilnytsky, Alexander Fedirko: Dualism of Monetary, Technological and Information Determinants in the Social Development of EU; Teresa Bal-Woźniak: Innowacyjność fundamentalnym warunkiem przedsiębiorczości powszechnie opartej na wiedzy. Porównania międzynarodowe; Waldemar Kalita, Anna Barwińska-Małajowicz: Rola czynnika ludzkiego w innowacyjności - analiza zróżnicowania międzynarodowego; Beata Onak-Szczepanik: Innowacyjność gospodarki Polski a polityka innowacyjna państwa; Bogusław Ślusarczyk: Znaczenie wyrobów intensywnych technologicznie w handlu zagranicznym Polski; Paweł Frączek: Wybrane aspekty modernizacji sektora energii w Polsce; Teresa Pasterz: Gospodarka oparta na wiedzy (GOW) w polityce innowacyjnej samorządu województwa podkarpackiego; Jadwiga Berbeka: Poziom wykształcenia mieszkańców a wzrost gospodarczy w krajach Unii Europejskiej (15); Łukasz Jabłoński: Rozwój kapitału ludzkiego jako wyznacznik konwergencji UE. Wnioski z doświadczeń UE; Elżbieta Mikuła-Bączek: Oddziaływanie nierówności społecznych na wzrost gospodarczy w obszarze kapitału ludzkiego. Aspekty teoretyczne; Colin F. Hales: Information and Communication Technologies (ICT) for Knowledge Management; Katarzyna Szara, Agata Pierścieniak: Kapitał intelektualny jako obszar konkurencji przedsiębiorstw (wybrane aspekty teoretyczne); Marie Gabryšová: Wiedza jako źródło rozwoju oraz narzędzie manipulacji społeczeństwem; Viktoria Kołomijec: Przygotowanie kwalifikowanej kadry jako warunek zwiększenia zdolności do pozytywnej rywalizacji personelu przedsiębiorstw; Patrycja Zwiech: Udział w szkoleniach jako determinanta nierówności płci na rynku pracy; Małgorzata Leszczyńska: Zmiany w poziomie wykształcenia gospodarstw domowych związanych z rolnictwem; Dariusz Piotrowski, Joanna Gawędzka: Przeciwdziałanie dysproporcjom rozwojowym w dostępności do szkolnictwa wyższego w województwie podlaskim na przykładzie państwowych szkół wyższych; Helena Dobrowolska-Kaniewska: Szanse stworzenia na Dolnym Śląsku gospodarki opartej na wiedzy w oparciu o inicjatywy planowane do realizacji w latach 2007-2013 z zakresu innowacyjności; Jan Brzozowski: Wyjazdy wykwalifikowanych migrantów z Polski: próba oceny skutków gospodarczych; Iwona Kowalska: The Standard of Education Costs Within the Allocative Function of Public Finances Sector; Igor Feliksowicz Zinowiew: Samoorganizacja procesu kształcenia studenta; Anzhela Merzlyak: Social Transformation of Ukraine Within the Framework of Economic Globalization; Urij Petrunâ, Evgeniâ Dâd'ko: Upravlenie razvitiem ipotečnogo kreditovaniâ kak sostavlâusej prisoedineniâ Ukrainy k GATT/VTO; Anatolij Zadoâ, Sergej Kuz'minov: Ob osobennostâh formirovaniâ gosudarstvenno-patronatnoj sobstvennosti v Ukraine: W. E. Reutow: Regionalne aspekty i perspektywy napływu inwestycji do gospodarki Ukrainy; Iryna Yeleyko: Specyfika migracji zarobkowej ludności na Ukrainie; Włodzimierz Wołk: Zadači optimizacii finansovogo menedžmentu pidpriemstva; Valentina Mihajlovna Šapoval: Sfery proâvleniâ social'noj otvetstvennosti predprinimatel'stva; Natal'â Vladimirovna Makovskaâ: Social'noe razvitie sub''ektov v usloviâh vnutrennego rynka truda organizacii; Taras Pushak, Yaroslav Pushak, Natalia Ivashchuk: Influence of Electricity Privatization on the Living Standard in Transition Economies; Pavel Ivanovič Ponomarenko, Valentina Vladimirovna Bojko, Elena Pavlovna Tenickaâ: Ekonomičeskaâ celesoobraznost' skladirovaniâ v Šahte porody ot provedeniâ gornyh vyrabotok; Irina Iwanowna Kolesnikova: Enterprise's Business Value in Economy Based on Knowledge; Svetlana Anatol'evna Nesterenko: Ekonomičeskaâ susnost' kategorij "dohod" i "pribyl'"; Kazimierz Krupa: Customer Focus and Core Competencies Are Critical Traits in New Economic (Impact); Katarzyna Włodarczyk-Śpiewak: Racjonalność zachowań konsumentów a poziom zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych; Tadeusz Pliszka: Instytucjonalne instrumenty ograniczania nierówności społecznych; Tomasz Grabia: Wpływ inflacji na poziom życia i nierówności społeczne; Sławomir Antkiewicz: Zróżnicowanie społeczne klientów polskich funduszy inwestycyjnych w świetle tworzenia "gospodarki opartej na wiedzy w zakresie oszczędzania"; Alina Szewc-Rogalska: Kierunki ograniczania nierówności wśród akcjonariuszy spółek giełdowych; Ewa Baran: System dopłat do rolnictwa elementem ograniczania nierówności społecznych w obszarach problemowych; Mirosław Gorczyca: Potrzeby mieszkaniowe oraz środki dla ich zaspokojenia w okresie do 2025 roku; Kazimierz Fiedorowicz, Jacek Duda: Polska Wschodnia - warunki wyjścia z niedorozwoju; Michał Ferdzyn: Działania Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi w celu poprawy sytuacji na rynku pracy z wykorzystaniem funduszy europejskich; Agata Surówka: Badanie zróżnicowania województw pod względem konkurencyjności; Witosław J. Jasiński: Ranga i miejsce planu zagospodarowania przestrzennego w systemie form aktywności samorządu terytorialnego; Bogusław Ślusarczyk, Janina Koniuch: Rozwój współpracy transgranicznej na podstawie aktywnie działających jednostek samorządowych realizujących programy przy współudziale środków unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.11 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej