Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(22)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(6)
Aldridge Alan E. (1947- )
(1)
Barańska-Sereda Marzena
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Burgiel Aleksandra
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kozłowska Anna (reklama)
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Maksymiuk Renata
(1)
Miller Geoffrey (1965- )
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Paprocki Rafał
(1)
Patrzałek Wanda (1955- )
(1)
Puzyrkiewicz Dariusz
(1)
Rapaille Clotaire (1941- )
(1)
Reszuta Bartłomiej
(1)
Sarama Maria
(1)
Sowa Kazimierz Zbigniew (1942- )
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Szewc-Rogalska Alina
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Trzcińska Agata (psychologia)
(1)
Wielicka-Regulska Anna
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(1)
Żakowski Maciek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Konsumenci (ekonomia)
(28)
Reklama
(6)
Kultura
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rozwój regionalny
(5)
Spożycie
(5)
Globalizacja
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Innowacje
(4)
Jakość życia
(4)
Marketing
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Rynek pracy
(4)
Wzrost gospodarczy
(4)
Zachowanie
(4)
Gospodarka
(3)
Informatyzacja
(3)
Internet
(3)
Polityka gospodarcza
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Decyzje
(2)
Dochody indywidualne
(2)
Gospodarka odpadami
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Informacja
(2)
Inicjatywa Trójmorza
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumpcja zrównoważona
(2)
Kształcenie
(2)
Media społecznościowe
(2)
Młodzież
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Rolnictwo
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Sektor publiczny
(2)
Siła robocza
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Spółdzielczość
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Turystyka
(2)
Ubóstwo
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zaufanie
(2)
Znak towarowy
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Agrobiznes
(1)
Akcjonariusze
(1)
Alokacja
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Autorytet
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bankomaty
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Biurokracja
(1)
Bogactwo
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Celebryci
(1)
Centrum-peryferie (teoria)
(1)
Copywriterzy
(1)
Copywriting
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czasopisma
(1)
Dochody państwa
(1)
Dochód
(1)
Domy kultury
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dotacje unijne
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomika rolnictwa
(1)
Ekonomiści
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Książę
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Temat: czas
1989-
(6)
2001-0
(4)
2001-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Ukraina
(4)
Białoruś
(2)
Europa
(2)
Kuba
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Tanzania
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Blogi
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Reklama jako instrument komunikowania rynkowego 2. Reklama a psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych 3. Reklama a społeczno-kulturowe uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Spółdzielczego Instytutu Badawczego ISSN 02309-7188 ; nr 30)
Indeks
Streszcz. ang., fr., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
Część 1. OBLICZA SZCZĘŚCIA I JAKOŚĆ ŻYCIA W KULTURZE KONSUMPCJI: 1. Jakość życia - poszukiwanie współczesnego ujęcia ; 2. W supermarkecie szczęścia ; 3. Miejsce pracy w kulturze konsumpcji. Etos pasjonującej i interesującej pracy jako forma jej konsumpcji ; 4. Jak świętować, aby być zadowolonym z życia? ; Część 2. WYZNACZNIKI ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH - NOWE ZAGADNIENIA: 5. Wybory konsumenckie w sytuacjach niepewności i niewiedzy ; 6. Makiawelizm i inne osobowościowe uwarunkowania zachowań konsumenckich ; 7. Zakupy, zadowolenie z życia i aspiracje życiowe, czyli jakie zakupy i komu mogą podwyższać zadowolenie z życia? ; 8. Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek ; 9. Zachowania konsumenckie z perspektywy teorii opanowania trwogi ; 10. Postawy wobec pieniędzy a kupowanie impulsywne ; 11. Żyjąc z dnia na dzień lub myśląc o przyszłości. O finansowej perspektywie czasowej i jej determinantach ; Część III. AKTUALNE OBRZEŻA KONSUMPCJI - WYZWANIA DLA KONSUMENTA: 12. Religijność w kulturze konsumpcji. Jak religijni ludzie radzą sobie z konsumpcją, jak konsumenci radzą sobie z religią? ; 13. Prorocy Syjonu w konsumpcyjnym Babilonie - muzyka reggae jako wyraz sprzeciwu wobec współczesnej hegemonii pieniądza ; 14. Antykonsumpcja jako wyraz dbałości o jakość życia ; Zakończenie. Współczesna oferta supermarketu szczęścia - nowe zjawiska w zachowaniach konsumenckich. Trójgłos interdyscyplinarny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Tytuł oryginału: "The culture code : an ingenious way to understand why people around the world live and buy as they do" 2006.
Kod kulturowy został dotychczas przetłumaczony na 12 języków (ostatnia edycja w Korei Południowej sprzedana w 250 000 egzemplarzy). Planowane jest kolejne wydanie książki w USA, m.in. w związku z premierą książki w Polsce oraz serialem Netflixa „13 kodów, 13 kultur”. Książka jest lekturą obowiązkową na wielu amerykańskich uczelniach wyższych o profilu biznesowym. Co różni ludzi na całym świecie? Co takiego sprawia, że wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Co kształtuje nasze podejście do miłości, uwodzenia i seksu? Odpowiedzią na te pytania jest kod kulturowy. Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych korporacji. Rapaille złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one czynią z przedstawicieli homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których poruszamy się na co dzień. Clotaire Rapaille zastosował swoją metodę do odkrycia tożsamości USA, przeniknięcia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalają zrozumieć fenomen amerykańskiego prezydenta oraz przyczyniają się do sukcesu rynkowego produktów pochodzących od firm ze szczytu światowego biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalną metodę łamania kodów kulturowych, zyskując nowy rodzaj wolności w otchłani otaczających nas zjawisk. [MT Biznes, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Indeks.
I. NARODZINY KONSUMENTÓW: 1. Kapitalizm triumfujący i etos infantylizmu 2. Od protestantyzmu do infantylizmu. II. ZMIERZCH OBYWATELI: 3. Infantylizacja konsumentów: pojawnienie się dzieci-dorosłych 4. Prywatyzowanie obywateli: jak się rodzi społeczna schizofrenia 5. Branding tożsamości: utrata znaczenia 6. Totalizacja społeczeństwa: koniec różnorodności. III. LOS OBYWATELI: 7. Opór wobec konsumpcjonizmu: czy kapitalizm potrafi się sam wyleczyć? 8. Jak leczyć obywatelską schizofrenię: przywrócenie poczucia obywatelskości w świecie wzajemnych zależności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91661 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Konsumpcja / Alan Aldridge ; przeł. Maciek Żakowski. - Warszawa : Sic!, 2006. - 204, [1] s. ; 21 cm.
(Key Concepts)
Bibliogr. Indeks
1. KONSUMPCJA JAKO POJĘCIE KLUCZOWE: Stereotyp konsumenta; Klasyfikacja obrazów konsumenta; Trzy powody, dla których należy traktować konsumpcję poważnie; Konsumpcja jako ukryty klucz. 2. PRODUKCJA I KONSUMPCJA: m.in. Era fordyzmu: narodziny masowej konsumpcji; Upadek fordyzmu; Koniec kariery; W objęciach korporacji: narcyzm i praca emocjonalna. 3. SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE: UTOPIA CZY DYSTOPIA?: Utopia konsumentów: kapitalizm wolnorynkowy; Konsumpcja na pokaz; Indywidualizm, konsumeryzm i zmierzch wspólnoty; Kultura narcyzmu; Fetyszyzm towarowy; Masowe społeczeństwo i masowa kultura? 4. ŻYCIE W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM: m.in. Pierre Bourdieu...; Kulturowa wszystkożerność...; Obywatelstwo i antykonsumpcjonizm...; Flaneur...; Konsumpcja i nowe formy wspólnoty. 5. MAKDONALDYZACJA I DISNEIZACJA. 6. AKTYWIZM KONSUMENCKI: m.in. Zakres praw konsumenta; Laissez-faire: rynek jako gwarancja praw konsumenta; Państwo jako gwarancja praw konsumenta; Organizacje konsumenckie i opłacalność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-[371].
Publikacja dofinansowana przez Wydział Nauk Społecznych i Instytut Socjologii UAM w Poznaniu
Streszczenie w języku angielskim.
CZ. I. MARNOTRAWSTWO ORAZ MARNOTRAWSTWO ŻYWNOŚCI. ZARYS PROBLEMU: R. I. Ku formalnej definicji marnotrawstwa: 1. Esencjalne ujęcia marnotrawstwa: Systemowe rozumienie marnotrawstwa ; Marnotrawne praktyki ; 2. Formalne ujęcie marnotrawstwa: Marnotrawstwo jako nieprawomocna dewaluacja ; R. II. Historyczne i współczesne konteksty niezużywania żywności dla celów konsumpcji ludzkiej: 1. Ontologiczny status żywności ; 2. Historyczne ślady niekonsumowania żywności ; 3. Marnotrawstwo żywności w raportach badawczych ; 4. Jakościowe badania marnotrawstwa żywności z perspektywy nauk społecznych ; R. III. Dominujący dyskurs interpretacyjny na temat marnotrawstwa żywności: dekonstrukcja: 1. Główne raporty na temat marnotrawstwa żywności: metodologia i podstawowe definicje ; 2. Przypadek badania Komisji Europejskiej: metodologia: Przypadek badania Komisji Europejskiej: społeczne funkcjonowanie w Polsce ; 3. Forma i treść dominującego dyskursu interpretacyjnego na temat marnotrawstwa żywności ; 4. Modele jednostki i projekty polityczne związane z dominującym dyskursem na temat marnotrawstwa żywności ; 5. Podsumowanie ; CZ. II NORMA NIEMARNOWANIAWŻYCIU CODZIENNYM GOSPODARSTW DOMOWYCH I WYBRANYCH INSTYTUCJI: R. 4. Projekt badań i jego metodologia: 1. Podstawowe trudności badania marnotrawstwa żywności ; 2. Metodologia, problem badawczy i cele empiryczne badań ; 3. Scenariusz wywiadu ; 4. Kodowanie wywiadów i założenia dotyczące prezentacji wyników badań empirycznych ; R. 5. Norma niemarnowania żywności w gospodarstwie domowym: 1. Społeczne źródła normy niemarnowania żywności: Wpajanie małym dzieciom normy niemarnowania ; Dyscyplinowanie marnotrawnych zachowań dzieci w szkole ; Negocjacje między rodzicami a dorosłymi dziećmi ; Pokolenie seniorów - herosów normy niemarnowania żywności ; Wzajemny wpływ w związku intymnym ; Rola mediów i ekspertów ; Podsumowanie ; 2. Kłopotliwe przygotowywanie posiłków i zjadanie resztek: Nakładanie sobie na talerz i dojadanie po innych ; 3. Przechowywanie i praktyki wyrzucania żywności z lodówki ; 4. Praktyki zapobiegania marnotrawstwu żywności ; 5. Wyrzucanie żywności w czasie świąt i świętowania: Wyrzucanie żywności podczas świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy ; Zmaganie się z nadwyżką żywności podczas świąt okolicznościowych ; 6. Spektakularne przykłady tracenia żywności ; 7. Marnotrawstwo żywności jako przyczynek do rozmowy o doświadczeniu zmian w życiu codziennym ; Zmiany postrzegania ogródków oraz praktyk uprawy ; Zmiany praktyk przetwarzania i przechowywania żywności ; Zmiany w sferze hodowli zwierząt ; Podsumowanie ; 8. Dominujące wzory ewaluacji wartości żywności: Żywność "naturalna" versus "sztuczna" ; Wzory wartościowania wybranych artykułów żywnościowych: Chleb, Mięso, Jabłka, resztki z obiadu oraz podarowany przez znajomych sok własnej roboty ; Zasady klasyfikacji świeżości żywności: "Świeże", "nieświeże", "zepsute" ; Pleśń ; Data ważności ; Podsumowanie ; R. VI. Norma niemarnowania w bliskim otoczeniu gospodarstwa domowego: 1. Wymiany społeczne jako redukcja nadwyżki żywności: Specyfika mieszkań studenckich ; 2. Dokarmianie zwierząt jako sposób na zapobieganie marnotrawstwu: Podsumowanie ; 3. Utylizacja i alternatywne sposoby zużycia żywności: Pozostawianie chleba "na śmietnikach" ;4. Zbieractwo żywności: Śmietniki i zbieractwo jako "wyciąganie" ; Drzewa i krzewy, czyli zbieractwo jako "zrywanie" ; R. VII. Norma niemarnowania a etyka dobroczynności: 1. Zasady przekazywania żywności w sytuacji bezpośredniego kontaktu z potrzebującym ; 2. Opinie na temat instytucjonalnych form pomocy żywnościowej oraz marnotrawstwa żywności w organizacjach ; 3. Rzeczywistość codzienna działalności Banku Żywności ; 4. Drugi zinstytucjonalizowany obieg z perspektywy odbiorców żywności ; R. VIII. Norma niemarnowania w organizacjach nastawionych na zysk: 1. Interwencje aktorów zewnętrznych w zarządzanie żywnością przez supermarket: Konsumenci i sprzedawcy: zakupy ; Konsumenci i sprzedawcy: daty ważności i kwestia świeżości ; Kulisty supermarketu: freeganki ; Kulisty supermarketu: zbieracze ; Opinie o freeganach i wyrzucaniu żywności przez supermarkety ; 2. Wpływ aktorów wewnętrznych na praktyki wyrzucania żywności w świecie organizacji nastawionej na zysk: Dystrybucja żywności oraz ewidencjonowanie strat w supermarketach ; Wyrzucanie żywności jako element napięć klasowych ; 3. Wybrane konteksty funkcjonowania normy niemarnowania żywności w lokalach gastronomicznych ; Podsumowanie ; R. IX. Społeczne definicje marnotrawstwa żywności ; R. 10. Wnioski teoretyczne, empiryczne i praktyczne. Syntetyczne podsumowanie wyników badań: 1. Cztery zmienne różnicujące praktyki wyrzucania oraz przekonania na temat marnotrawstwa żywności ; 2. Wyrzucanie żywności jako przyczynek do szerszych rozważań na temat ontologii porządku społecznego: 3. Znaczenie symboliki żywności dla jej zużycia ; 4. Norma niemarnowania żywności jako instytucja ; 5. Mapa pograniczy normy niemarnowania ; 6. Zakaz niemarnowania jako norma średniego zasięgu ; 7. Teoretyczne postscriptum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107822 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej