Masy (socjologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Książki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Kaprocki Bolesław (1905-1974)
(2)
Le Bon Gustave (1841-1931)
(2)
Paprocki Rafał
(1)
Rapaille Clotaire (1941- )
(1)
Siemianowski Roch (1950- )
(1)
Więckowski Maciej (1982- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Masy (socjologia)
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Gatunek
Esej
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
3 wyniki Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Psychologia tłumu / Gustaw Le Bon ; [przekład Bolesław Kaprocki]. - Piaseczno : Heraclon International. Storybox.pl, [2022]. - 1 płyta audio CD (5 godz. 36 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 5 godz. 36 min.
Tytuł oryginału "Psychologie des foules" 1895.
Czyta Roch Siemianowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Gustave Le Bon to francuski uczony, nazywany ojcem psychologii społecznej, który głównym przedmiotem swych dociekań uczynił zachowania tłumu. Owocem wielu lat pracy poświęconej analizie tego zagadnienia, jest niniejsza publikacja. Le Bon w błyskotliwy sposób opisuje tu aktywność ludzkich jednostek, które zatracają swoją indywidualność w momencie, kiedy stają się częścią zbiorowości opanowanej jakimś wspólnym celem. Tłum cechuje własna dynamika myślenia i działania. Z tego powodu nie można go traktować jedynie jako zbioru osobników, lecz należy brać pod uwagę, że stanowi on jakościowo odmienny twór. Jego cechy i zachowanie nie są prostą wypadkową cech i dążeń tworzących go ludzi. Le Bon jest zdania, że jednostka - nawet, gdy mowa o reprezentancie kultury wysokiej - w pewnych okolicznościach w tłumie traci zdolność do krytycznego rozumowania i zachowuje się afektywnie, czasem w sposób prymitywny i barbarzyński. [Heraclon International, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-KM/1625/316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3914 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Psychologia tłumu / Gustaw Le Bon ; [tłumaczenie Bolesław Kaprocki]. - Katowice : Aleksandria Media, copyright 2023. - 1 płyta audio CD (5 godz. 8 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 5 godz. 8 min.
Tytuł oryginału "Psychologie des foules" 1895.
Czyta Maciej Więckowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Słynne dzieło francuskiego socjologa i psychologa. Le Bon uważany jest za jednego z ojców psychologii społecznej, jako pierwszy podjął próbę analizy zachowania tłumu ludzkiego. Jego obserwacje zawsze pozostaną aktualne, bo tak, jak nie zmienia się ludzka natura, tak samo nie zmienia się sposób działania tłumu, a przynależność do niego dotyczy każdego z nas, nawet jeśli nie jesteśmy tego świadomi. Autor analizuje zmienne zachowania, przesadne emocje rządzące tłumem oraz czynniki wpływające na jego podatność na agitacje i wpływy silnych osobowości, które często wynosi do władzy. Wyjaśnia skąd bierze się gotowość tłumu do czynienia rzeczy zarówno okrutnych jak i szlachetnych, podczas kiedy każda jednostka z osobna nie miałaby w sobie na tyle odwagi by przedsięwziąć to samo działanie. Dlaczego moralność tłumu różni się od moralności jednostki? Co to znaczy, że tłum ma wspólną duszę? Jak mówić do tłumu, żeby słuchał i uległ idei, którą chce się w nim zaszczepić? Dlaczego niektóre zbrodnie czy katastrofy poruszają duszę tłumu, a inne przechodzą bez echa? Czy tłum jest w stanie odróżnić fikcję od prawdy? [Wydawnictwo Aleksandria, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1730/316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Tytuł oryginału: "The culture code : an ingenious way to understand why people around the world live and buy as they do" 2006.
Kod kulturowy został dotychczas przetłumaczony na 12 języków (ostatnia edycja w Korei Południowej sprzedana w 250 000 egzemplarzy). Planowane jest kolejne wydanie książki w USA, m.in. w związku z premierą książki w Polsce oraz serialem Netflixa „13 kodów, 13 kultur”. Książka jest lekturą obowiązkową na wielu amerykańskich uczelniach wyższych o profilu biznesowym. Co różni ludzi na całym świecie? Co takiego sprawia, że wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Co kształtuje nasze podejście do miłości, uwodzenia i seksu? Odpowiedzią na te pytania jest kod kulturowy. Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych korporacji. Rapaille złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one czynią z przedstawicieli homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których poruszamy się na co dzień. Clotaire Rapaille zastosował swoją metodę do odkrycia tożsamości USA, przeniknięcia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalają zrozumieć fenomen amerykańskiego prezydenta oraz przyczyniają się do sukcesu rynkowego produktów pochodzących od firm ze szczytu światowego biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalną metodę łamania kodów kulturowych, zyskując nowy rodzaj wolności w otchłani otaczających nas zjawisk. [MT Biznes, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108137 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej