Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(67)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Audiobooki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(93)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(21)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(35)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Kubiak Jolanta
(3)
Miller Katarzyna (1962- )
(3)
Papadopoulos Linda (1971- )
(3)
Banasiak Jan
(2)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(2)
Erikson Thomas (1965- )
(2)
Garvin Charles D. (1929- )
(2)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Seabury Brett A
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(2)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Arnkil Tom Erik (1950- )
(1)
Basu Rintu
(1)
Bergmann Tom (1977-)
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blount Jeb (1966- )
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Brent Mike
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Błaż Agata
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Carnegie Dorothy (1912- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chang Jill
(1)
Chapman Gary D. (1938- )
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Cooper Ian
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Dąbrowska Aleksandra (pedagogika)
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Fanning Patrick
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gałuszka Anita
(1)
Giblin Les
(1)
Giżyńska Suzan
(1)
Golec Danuta
(1)
Greene Ross W
(1)
Griffin Todd
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Gładysek Joanna
(1)
Głogowski Bartosz (1979- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heller Rachel (1970- )
(1)
Hocker Joyce L
(1)
Höffner Marta
(1)
Karinch Maryann (1953- )
(1)
Karwat Mirosław (1953- )
(1)
Kirwil Lucyna
(1)
Knopek Łukasz
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Kompanowski Michał
(1)
Kołodziej Beata (1964- )
(1)
Kreisman Jerold J. (1947- )
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Kuziak Michał (1970- )
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Larsson Liv (1964- )
(1)
Laskowski Łukasz
(1)
Lennecke Kirsten
(1)
Levine Amir
(1)
Lipski Jan Tomasz
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Lynn Steven J
(1)
Machura Witold
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mandal Eugenia
(1)
Mannix Kathryn (1959- )
(1)
Martin Anna
(1)
Martin Sharon (1971- )
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Mażul Ewa
(1)
McKay Matthew
(1)
Mills Anna (trener PBP)
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Moskal Maria
(1)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(1)
Oponowicz Karolina (1978- )
(1)
Owczarek Artur
(1)
Owsiak Jerzy
(1)
Pawłowska-Montwiłł Bożenna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pell Arthur R
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Płaszczyński Eugeniusz
(1)
Radziszewski Piotr (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(64)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Handlowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(47)
Stosunki interpersonalne
(26)
Komunikacja społeczna
(25)
Relacje międzyludzkie
(14)
Osobowość
(6)
Rozmowa
(6)
Kobieta
(5)
Konflikt
(5)
Internet
(4)
Małżeństwo
(4)
Motywacja
(4)
Mężczyzna
(4)
Nauczyciele
(4)
Negocjacje
(4)
Perswazja
(4)
Przyjaźń
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Rozwiązywanie konfliktów
(4)
Uczucia
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Dzieci
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Lekarze a pacjenci
(3)
Miłość
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pamięć
(3)
Rodzina
(3)
Spostrzeganie
(3)
Zarządzanie
(3)
Asertywność
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Leczenie
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mózg
(2)
Ontogeneza
(2)
Postawy
(2)
Praca społeczna
(2)
Problemy małżeńskie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Public relations
(2)
Relacja romantyczna
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Socjotechnika
(2)
Spożycie
(2)
Starzenie się
(2)
Studenci
(2)
Sukces
(2)
Służba zdrowia
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Telewizja
(2)
Teoria systemów
(2)
Uczenie się
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Aptekarstwo
(1)
Autyzm
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Barwy
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Bralczyk, Jerzy (1947- )
(1)
Celebryci
(1)
Charakter
(1)
Choroby prostaty
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Czasopisma
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Eichelberger, Wojciech (1944- )
(1)
Empatia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Film animowany
(1)
Forum (informat.)
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gimnazja
(1)
Gniew
(1)
Graffiti
(1)
Grupy społeczne
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Life, animated
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Poradniki
(8)
Opracowanie
(6)
Wydawnictwa popularne
(3)
Publicystyka
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Kompendium
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Historia
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Interdyscyplinarny podręcznik komunikacji interpersonalnej! Kompendium wiedzy o komunikowaniu się między ludźmi pisane z perspektywy psychologicznej, a także socjokulturowej i filozoficznej. Zawiera bogaty i trafny wybór tekstów naukowych i popularnonaukowych z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. W książce omówiono m.in.: rozwijanie umiejętności posługiwania się słowem, docieranie do tajemnicy twórczej mocy języka, interpretację zachowań niewerbalnych, mowę ciała, międzynarodowy słownik gestów, rolę dotyku, różne style ekspresji u kobiet i u mężczyzn, rozwijanie umiejętności słuchania, odkrywanie własnych barier komunikacyjnych, samospełniające się proroctwa interpersonalne, specyfikę komunikacji w przyjaźni, rodzinie, z bliskim partnerem, komunikację międzykulturową. Podręcznik został napisany z myślą o studentach psychologii, socjologii, kulturoznawstwa, pedagogiki. Dzięki atrakcyjności tematów i przystępnemu językowi może wzbogacić wiedzę każdego zainteresowanego własnym rozwojem i polepszeniem kontaktów z ludźmi. [PWN, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to win friends and influence people" 1936.
Sekretem sukcesu tej książki jest jej prostota. Każda rada w niej zawarta wydaje nam się oczywista. Wiedza o życiu, człowiecza mądrość tkwi w naszej podświadomości. Sztuką jest wydobycie tej mądrości i zastosowanie w działaniu. Niewielu to potrafi. Carnegie tak. Po mistrzowsku. Jest prawie pewne, że studiując jego dzieło, kierując się opisanymi w nim regułami odniesiesz sukces. Bo któż nie chciałby: - być człowiekiem nietuzinkowym, - mieć grono sprawdzonych przyjaciół i ludzkie zaufanie, - umieć zjednać sobie ludzi, - zyskać popularność, - być dobrym mówcą? Ta książka ułatwi ci swobodne poruszanie się w biznesie. Przyda się w życiu rodzinnym i towarzyskim. Sprawdziła się w wielu krajach świata. Z całą pewnością i w Polsce zyskają wszyscy, którzy ją przeczytają. Zawarte w niej reguły to nie tylko teoria. One działają magicznie. Wierz w to albo nie - ich stosowanie całkowicie odmieniło życie wielu osób. [Studio Emka, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: jak dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Czy dopadają cię spóźnione pointy w stylu: „Powinienem był mu powiedzieć to i to, wtedy może by zrozumiał"? Czy zdarzyło ci się uczestniczyć w zebraniu, na którym nie byłeś w stanie zrozumieć toku myślenia żadnej osoby? Czy frustruje cię, że nikt nie rozumie twojego jakże klarownego wywodu? Idioci są wszędzie i niestety jakoś musimy z nimi żyć. Możemy pozostać przy przekonaniu, że jesteśmy otoczeni przez idiotów, ale tak naprawdę otaczają nas ludzie o czterech różnych typach osobowości. Wystarczy umieć je zidentyfikować, a praca, życie i współdziałanie z nimi będzie jak bułka z masłem. A ile nam to zaoszczędzi niepotrzebnych nerwów! [Wielka Litera, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-264.
Mediacja ; Marzenie o świecie bez konfliktów ; Wtykanie nosa w nie swoje sprawy ; Słodka zemsta i tracenie twarzy ; Porozumienie bez Przemocy w mediacji ; Skrzynka z narzędziami ; Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć ; Mediacja formalna ; Wyzwania i możliwości Mediacja między dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: "Virtual selling : a quick-start guide to leveraging video, technology, and virtual communication channels to engage remote buyers and close deals fast" 2020.
Na okładce nazwa oryginalnego wydawcy: Wiley.
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną! W książce między innymi: sposoby wywierania wpływu na rozmówcę podczas wideokonferencji, zasady tworzenia wciągających wirtualnych prezentacji, efektywne strategie docierania do trudno dostępnych interesariuszy, różne kanały wirtualne w sprzedaży bezpośredniej, pięć C sprzedaży społecznościowej, łączenie zalet kanałów wirtualnych i realnego podejścia do sprzedaży. [Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658.6/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZŁY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuteczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96867 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Pięć języków miłości / Gary Chapman. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Logos, copyright 2017. - 1 płyta audio CD (55 min 45 s) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 55 min. 45 s.
Na opakowaniu: Skrót książki"sztuka wyrażania miłości w małżeństwie".
Czyta Tomasz Kućma.
On przysyła ci kwiaty, a ty chciałabyś porozmawiać. Ona tuli się do ciebie, a ty myślisz o domowym obiedzie. Problem nie polega na braku miłości, lecz na nieznajomości języka! [Oficyna Wydawnicza Logos, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 2525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Communicating better with people on the autism spectrum" 2016.
Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie? ; Unikaj protekcjonalnego tonu ; Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy ; Stosuj neutralny język ; Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj! ; Zrezygnuj ze słowa "normalny" ; Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu ; Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu" ; Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby ; Mów do rodziców po imieniu ; Przystosowanie języka i sposobu mówienia ; To, co mówisz, traktujemy dosłownie ; Sarkazm ; Etykietowanie związane z funkcjonowaniem ; Niewerbalny i prewerbalny ; Schematy myślowe ; Pozory mogą mylić ; Triada upośledzeń ; Nie każdy ma wyjątkowy talent ; Autyzm to schorzenie neurologiczne ; Osoba, a nie pacjent z autyzmem ; Nie ma powodu do rozpaczy ; Autysta jako zagadka ; Wyraz twarzy ; Mowa ciała ; Otoczenie ; Kontakt fizyczny ; Określ czas sesji terapeutycznej ; Proponuj przerwy podczas sesji ; Wyjaśnij plan spotkania ; Trzymaj się planu ; Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych ; Nie mów za szybko ; Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej ; Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 285-294.
Wstęp: Cele i tematyka książki ; Poruszane zagadnienia ; R. 1. Podążaj za rozmówcą i zaakceptuj doświadczanie niepewności ; "Teraz jest zupełnie inaczej" ; Podążanie za uczniami ; Podążanie za wypowiedziami uczestników ustrukturyzowanych spotkań ; "Problemy nieokiełznane" ; R. 2. Obawy i wczesne dialogi ; Przewidywanie, co się wydarzy - w moim życiu - w dalszej kolejności ; Prośba o pomoc jako zaproszenie do dialogu ; Drogi czytelniku, wypróbuj to podejście już teraz ; Metoda i perspektywa ; Podsumowanie ; R. 3. Drogi do praktyk dialogicznych - Otwarty Dialog ; Dialog międzykulturowy ; Od paradygmatu systemowego do praktyki dialogicznej ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu podczas sesji terapeutycznej ; Spotkanie z dialogicznością ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu jako system opieki psychiatrycznej ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu jako system terapeutyczny ; Spotkanie terapeutyczne jako miejsce tworzenia dialogu ; Dialog w codziennym życiu ; R. 4. Od badań naukowych do bezpośredniej praktyki ; Urealniona nadzieja Wspólne problemy kilku osób ; "Pozytywne zakłócenia" - w ramach eksperymentalnego badania społecznego ; W stronę kultury praktyk dialogicznych ; R. 5. W dialogu z Innym ; Włączenie klientów i związanych z nimi specjalistów ; Uznanie Innego ; Bezwarunkowe akceptowanie Innego ; Wiele sposobów tworzenia przestrzeni dialogu ; Szczere komunikaty o zaangażowaniu ; Wspólny język powstaje tu i teraz ; Podsumowanie i ciąg dalszy ; R. 6. Życie jako muzyka dialogów - intersubiektywność ; Chwila obecna w dialogach polifonicznych ; Intencjonalność i wzajemność ; Od wiedzy indywidualnej do intersubiektywności - w stronę podstawy dialogiczności ; Jak rozwijać umiejętność bycia obecnym tu i teraz - proste wskazówki ; R. 7. Rozumienie reakcji w dialogach wielogłosowych ; Nawiązywanie dialogu w kryzysie ; Głos psychotyczny jako jeden z wielu ; Zespół jako inicjator tworzenia nowego wspólnego języka ; Obserwacja wzajemności ; Bycie we wzajemności: uczestnicy dialogu zostali wysłuchani - albo nie ; Dialog o przemocy: zespół jest w opowieści klienta, nie tu i teraz ; "Nie ma nic gorszego niż brak reakcji" ; Rozumienie własnych dialogów ; R. 8. Kultura praktyk dialogicznych ; Branie odpowiedzialności za własne obawy ; W dialogu z klientem, nie za jego plecami ; Połączenie specjalistycznych usług z osobistymi zasobami ; Etyczna wczesna interwencja = wczesna otwarta współpraca ; Praktyki dialogiczne w każdej sytuacji ; Dialog o dobrych praktykach ; Dialog na poziomie lokalnym ; Puimala jako proces wzajemnego uczenia się na poziomie lokalnym ; R. 9. Uogólnianie praktyk dialogicznych ; Tworzenie odpowiednich badań naukowych do oceny Otwartego Dialogu ; "Uniwersalność": preferowane modele oceny skuteczności badań ; Mała zewnętrzna trafność badań porównujących średnie grupowe ; Szkodliwość modelu badań eksperymentalnych ; Skuteczność ginie w praktyce ; Od modeli wyjaśniających do badań opisowych ; Dyspozytyw kontroli praktyk ; Społeczna wartość nauki ; Podsumowanie ; R. 10. W stronę dialogicznej przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [253]-263.
Tekst częśc. równol. pol., ang. i ros., ang. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1. OSOBOWE UWARUNKOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W INTERAKCJACH KOMUNIKACYJNYCH: The perception and understanding in process of interpersonal communication (Percepcja i rozumienie w procesie komunikacji interpersonalnej) ; Doświadczenia komunikacyjne a poczucie bezpieczeństwa w kontekście wybranych aspektów komunikowania wzajemnego ; The spiritual safety of the rising generation as the pledge of a healthy nation of the XXI-st century (Duhovnaâ bezopasnost' podrastausego pokoleniâ kak zalog zdorovoj nacii XXI veka) ; Wyzwania i zagrożenia w komunikacji interpersonalnej - brak refleksji i koncentracja na "Ja" ; Ochrona praw podmiotowych w instytucji zasiedzenia w perspektywie komunikowania międzyludzkiego. 2. BEZPIECZEŃSTWO W EDUKACYJNYCH RELACJACH KOMUNIKACYJNYCH: Kreacja bezpiecznych więzi międzyludzkich w szkole. Perspektywa stylu komunikacji w środowisku edukacyjnym (do i dla wychowania) ; Empatia w procesie edukacji - potrzeba czy warunek? ; Wartość dobrego doświadczenia, czyli o potrzebie i znaczeniu przestrzeni arteterapeutycznej w szkole ponadpodstawowej. 3. BADANIA NAD KOMUNIKOWANIEM W SZKOLE W KONTEKŚCIE BEZPIECZEŃSTWA: Zagrożenia internetowe w świadomości przyszłych nauczycieli ; Niebezpieczne zabawy - młodzież z gimnazjum na wsi a uzależnienia ; Przypadkowe zdarzenia i ich znaczenie dla ludzkiej egzystencji. Kategoria przypadku jako atrakcyjny obszar komunikacyjny ; Wulgaryzmy jako swoisty rodzaj komunikacji - perspektywa ucznia ; Świetlica środowiskowa jako miejsce wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielkie i te nieco mniejsze pytania psychologii / Wiesław Łukaszewski. - Wydanie nowe, rozszerzone. - Sopot : Smak Słowa, copyright 2015. - 560 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [497]-543. Indeksy.
Dla studentów psychologii i innych nauk społecznych, nauczycieli, lekarzy, menedżerów, polityków i rodziców.
R. 1 Kim jest człowiek jako przedmiot badań psychologicznych? ; R. 2 Czy psychologia może być zgodna ze zdrowym rozsądkiem? ; R. 3 Czy można poznać człowieka? Czy można poznać siebie samego? ; R. 4 Świadomość czy nieświadomość? ; R. 5 Kto tu rządzi: soma czy psyche? ; R. 6 Czy wystarczy, aby było dobre i ważne? Zapomniany wymiar estetyczny ; R. 7 Doświadczenie gatunku czy doświadczenie indywidualne? ; R. 8 Czy jesteśmy tylko dziećmi doświadczenia? ; R. 9 Dlaczego wszyscy chcą być inteligentni? ; R. 10 Czy język jest obrazem duszy? ; R. 11 Rozum czy emocje? ; R. 12 Talenty czy praca? ; R. 13 Wolność czy konieczność? Pan swojego losu czy ofiara losu? ; R. 14 Czy człowiek ma wiele twarzy? ; R. 15 Czy ludzie się zmieniają?
Fascynującą cechą człowieka jest jego ciekawość. Dociekanie istoty rzeczy. Umiejętność zadawania pytań. I poszukiwanie odpowiedzi. Ta książka przypomina o wielkich pytaniach stawianych w psychologii. Wielkich, a także tych nieco mniejszych. Pytaniach, na temat człowieka i świata, w którym ten człowiek żyje. Pytania nieraz przez lata pozostają te same, lecz odpowiedzi ulegają nieuchronnym zmianom. Zmienia się świat, który nas otacza, zmieniają się również metody badawcze i sposób myślenia badaczy, a ich najważniejsze ustalenia dotyczące tego, kim jesteśmy i jacy jesteśmy, znajdują się właśnie tu w tym tomie. [Smak Słowa, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory? Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które reprezentuje daną firmę czy organizację. Tajemnica tych barw tkwi w przyjętym stylu zarządzania. O tej typologii świat po raz pierwszy usłyszał w 2014 roku dzięki przełomowej publikacji Frederica Lalouxa zatytułowanej Reinventing Organizations. Według klasyfikacji zaproponowanej przez autora kolor przypisany organizacji odpowiada przyjętemu w niej modelowi zarządzania - opresyjnemu w organizacjach czerwonych, sformalizowanemu w bursztynowych, zmechanizowanemu w pomarańczowych, nastawionemu na dialog w zielonych oraz płaskiemu w turkusowych. Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji. [Helion, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. MECHANIZM USIDLENIA ; Księga pierwsza. W SIDŁACH PYTAŃ: 1. Pytania wydobywcze, przemytnicze i ustawiające ; 2. Oczywistości i odwrócenie kierunku ; Księga druga. NIEWINNE HOŁDY: 3. Motywujące pochwały ; IV. Ambiwalencja komplementów ; Księga trzecia. NAGRODZONA AKURATNOŚĆ, POPRAWNOŚĆ I GORLIWOŚĆ: 5. Układność i grzeczność jako "wpisowe" ; 6. Grzeczność jako zasłona dymna ; Księga czwarta. SCHLEBIANIE - GRA NA MIŁOŚCI WŁASNEJ I PRÓŻNOŚCI: 7. W sidłach pochlebstwa ; 8. Ekwiwalenty pochlebstwa ; Księga piąta. GWAŁT NA WRAŻLIWOŚCI I SUWERENNOŚCI: 9. Pretensjonalność i minoderia ; 10. Tupet i oszołomstwo... metodyczne ; Księga szósta. ODPOWIEDŹ NA CZYJEŚ PRAKTYCZNE POTRZEBY: 11. Obietnice i obiecanki ; 12. namiastki i ekwiwalenty obietnicy ; 13. Podstępna przychylność i uczynność ; Księga siódma. PRZYNĘTY I NIESPODZIANKI: 14. Nęcenie i wabienie ; 15. Naciąganie przez natręctwo i oszustwo ; 16. Eskalacyjne naciąganie z haczykiem ; Księga ósma. KOKIETERIA -WDZIĘCZNE TRZYMANIE W SZACHU: 17. Erotyczny archetyp i stereotyp kokieterii ; 18. Kokieteria "para"erotyczna ; 19. Uniwersalny mechanizm kokieterii ; Księga dziewiąta. KUSZENIE: 20. Co to znaczy "skusić się" ; 21. Mechanizm pokusy ; 22. Taktyki i wcielenia kusicieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia także w języku angielskim.
Wprowadzenie, Zofia Ratajczak ; Spotkania w pracy w poszukiwaniu ideału życia od ogrodu Eden do Silicon Valley (Doliny Krzemowej), Augustyn Bańka ; O wydarzeniu spotkania w ujęciu Józefa Tischnera, Inga Mizdrak ; Spotkanie a proces twórczy, Grażyna Mendecka ; Relacja lekarz - pacjent jako spotkanie, Anita Gałuszka ; Coaching online jako spotkanie. Aspekty komunikacyjne, Eryka Probierz, Anna Pindych ; Świat jako miejsce spotkań. O wybranych aspektach życia polskich emigrantów poakcesyjnych, Elżbieta Turska ; Turystyka miejska jako okazja do spotkań przedstawicieli różnych kultur, Anna Staszewska ; Lojalność a spotkanie w sytuacjach odosobnienia, Renata Rosmus, Joanna Korczyńska ; Spotkanie z samotnością kobiet i mężczyzn singli, Dominika Ochnik ; Kultura organizacyjna i kreatywność w miejscu pracy a sytuacja spotkania, Agnieszka Wieprzycka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik antymanipulacji / Maryann Karinch ; przełożył Michał Kompanowski. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 311, [9] stron : ilustracje, portrety ; 20 cm.
Na okładce: Jak wykryć kłamstwo?
Poradnik autorki bestsellerowego Podręcznika manipulacji! Aby wydobyć od kogoś prawdę, potrzeba dwóch rodzajów umiejętności. Pierwszy z nich to umiejętności interpersonalne, konieczne do pozyskania faktów. Ważniejsze mogą się jednak okazać inne zdolności: umożliwią ci ona osądzenie, czy uzyskane informacje rzeczywiście się ze sobą wiążą, czy są prawdziwe, i rozpoznanie związanych z nimi emocji. W Nagiej prawdzie najwięksi eksperci ze świata wywiadu, biznesu i egzekwowania prawa ujawniają, jak zdobywają informacje, których potrzebują, i podpowiadają, jak i ty możesz to zrobić. Znajdziesz tutaj: - osiem motywatorów rozmowy, które pomogą ci dotrzeć do prawdy, - techniki ułatwiające zamienienie wrogich źródeł w pomocne, - środki do kontrolowania przebiegu rozmowy, - zdobywanie prawdy poprzez e-mail lub telefon. Czy twoim celem jest przesłuchanie podejrzanych i świadków, pomoc komuś w nagłej potrzebie, zorientowanie się, kto kłamie lub oszukuje, czy rozwinięcie swoich zdolności? [www.znak.com.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112797 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [308]-315.
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Bankowa (Poznań)
Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej: Zasady porozumiewania się w rodzinie ; Rodzina jako system wzajemnej komunikacji ; Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie. Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych: Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych ; Wzbudzanie sympatii ; Atrakcyjność interpersonalna ; Sygnały głosowe ; Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych ; Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka. Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie: Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie ; Relacje szkodliwe dla dzieci ; Komunikacja zaniedbująca dzieci. Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną: Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin ; Metafory problemów rozwojowych rodziny ; Metafory relacji wewnątrzrodzinnych. Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych: Kamienie milowe w życiu rodziny ; Dynamika relacji w rodzinie ; Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości ; Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie. Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie: Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne ; Style wadliwej komunikacji w rodzinie ; Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny. Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych: Symbole genogramu ; Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej ; Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie. Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych: Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie ; Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny ; Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Why weren't we taught this at school?" 2021.
Indeks.
Alice Sheldon stworzyła koncepcję Zrozumienia Potrzeb i propaguje ją na całym świecie wśród ludzi i organizacji. Jest to nowe podejście do poszukiwania twórczych rozwiązań problemów i budowania relacji międzyludzkich w domu i w pracy. Opiera się na jednej prostej zasadzie: wszyscy dążymy do zaspokojenia swoich ludzkich potrzeb - takich jak potrzeba przynależności, potrzeba uznania czy potrzeba rozrywki. Zrozumienie Potrzeb pomoże ci, jeśli musisz podjąć skomplikowaną decyzję, pragniesz jeszcze skuteczniej komunikować się z innymi, być takim rodzicem, jakim chciałbyś być, czy też zmieniać świat na lepsze. -Zrozum „potrzeby wdrukowane”, wpływające na twoje zachowanie. -Poznaj dziesięć sposobów słuchania, które pozostawiają innych w poczuciu alienacji, i dowiedz się, jak można to robić inaczej. -Przestań obwiniać siebie i innych, usuwaj ukryte przyczyny sytuacji. -Znajdź twórcze rozwiązania trudnych problemów, „obchodząc górę stojącą na drodze”. -Znajdź w sobie siłę, by zmieniać świat. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113701 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej