Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(67)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Audiobooki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(93)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(21)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(35)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Kubiak Jolanta
(3)
Miller Katarzyna (1962- )
(3)
Papadopoulos Linda (1971- )
(3)
Banasiak Jan
(2)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(2)
Erikson Thomas (1965- )
(2)
Garvin Charles D. (1929- )
(2)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Seabury Brett A
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(2)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Arnkil Tom Erik (1950- )
(1)
Basu Rintu
(1)
Bergmann Tom (1977-)
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blount Jeb (1966- )
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Brent Mike
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Błaż Agata
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Carnegie Dorothy (1912- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chang Jill
(1)
Chapman Gary D. (1938- )
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Cooper Ian
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Dąbrowska Aleksandra (pedagogika)
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Fanning Patrick
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gałuszka Anita
(1)
Giblin Les
(1)
Giżyńska Suzan
(1)
Golec Danuta
(1)
Greene Ross W
(1)
Griffin Todd
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Gładysek Joanna
(1)
Głogowski Bartosz (1979- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heller Rachel (1970- )
(1)
Hocker Joyce L
(1)
Höffner Marta
(1)
Karinch Maryann (1953- )
(1)
Karwat Mirosław (1953- )
(1)
Kirwil Lucyna
(1)
Knopek Łukasz
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Kompanowski Michał
(1)
Kołodziej Beata (1964- )
(1)
Kreisman Jerold J. (1947- )
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Kuziak Michał (1970- )
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Larsson Liv (1964- )
(1)
Laskowski Łukasz
(1)
Lennecke Kirsten
(1)
Levine Amir
(1)
Lipski Jan Tomasz
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Lynn Steven J
(1)
Machura Witold
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mandal Eugenia
(1)
Mannix Kathryn (1959- )
(1)
Martin Anna
(1)
Martin Sharon (1971- )
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Mażul Ewa
(1)
McKay Matthew
(1)
Mills Anna (trener PBP)
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Moskal Maria
(1)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(1)
Oponowicz Karolina (1978- )
(1)
Owczarek Artur
(1)
Owsiak Jerzy
(1)
Pawłowska-Montwiłł Bożenna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pell Arthur R
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Płaszczyński Eugeniusz
(1)
Radziszewski Piotr (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(64)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Handlowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(47)
Stosunki interpersonalne
(26)
Komunikacja społeczna
(25)
Relacje międzyludzkie
(14)
Osobowość
(6)
Rozmowa
(6)
Kobieta
(5)
Konflikt
(5)
Internet
(4)
Małżeństwo
(4)
Motywacja
(4)
Mężczyzna
(4)
Nauczyciele
(4)
Negocjacje
(4)
Perswazja
(4)
Przyjaźń
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Rozwiązywanie konfliktów
(4)
Uczucia
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Dzieci
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Lekarze a pacjenci
(3)
Miłość
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pamięć
(3)
Rodzina
(3)
Spostrzeganie
(3)
Zarządzanie
(3)
Asertywność
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Leczenie
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mózg
(2)
Ontogeneza
(2)
Postawy
(2)
Praca społeczna
(2)
Problemy małżeńskie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Public relations
(2)
Relacja romantyczna
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Socjotechnika
(2)
Spożycie
(2)
Starzenie się
(2)
Studenci
(2)
Sukces
(2)
Służba zdrowia
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Telewizja
(2)
Teoria systemów
(2)
Uczenie się
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Aptekarstwo
(1)
Autyzm
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Barwy
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Bralczyk, Jerzy (1947- )
(1)
Celebryci
(1)
Charakter
(1)
Choroby prostaty
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Czasopisma
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Eichelberger, Wojciech (1944- )
(1)
Empatia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Film animowany
(1)
Forum (informat.)
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gimnazja
(1)
Gniew
(1)
Graffiti
(1)
Grupy społeczne
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Life, animated
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Poradniki
(8)
Opracowanie
(6)
Wydawnictwa popularne
(3)
Publicystyka
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Kompendium
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Historia
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Twoje Poradniki / eSPe)
Tytuł oryginału: "Listen to me! : taking the conflict out of child discipline" 2019.
Bibliografia na stronach 199-[204].
Rozpocznij nowy etap rodzinnego życia – wolny od ciągłego upominania dzieci, nakładania kar, krzyków i awantur! Rodzice muszą mierzyć się nie tylko z codziennymi trudnościami wychowawczymi, lecz także z presją otoczenia, które oczekuje od dzieci posłuszeństwa i karności. Jak sprostać tym wymaganiom, nie niszcząc przy okazji dziecięcej spontaniczności, okazując maluchom należny im szacunek oraz przygotowując je do radzenia sobie z emocjami i problemami w dorosłym życiu? Z pomocą w tym trudnym wyzwaniu przychodzi dr Anna Martin, psycholog kliniczna, która na podstawie własnej wieloletniej praktyki terapeutycznej i doświadczenia rodzicielskiego opracowała trzy sprawdzone metody dyscyplinowania dzieci. Opierając się na badaniach naukowych z dziedziny psychologii rozwojowej, neurologii i pediatrii, rozprawia się z wieloma mitami na temat wychowania. Zdecydowanie odrzuca m.in. popularną metodę „karnego jeżyka” i wszelkie kary, zastępując je sprawdzonymi schematami negocjacyjnymi, które na dłuższą metę okazują się skuteczniejsze niż tradycyjne metody wychowawcze, a przede wszystkim nie doprowadzają do szeregu zaburzeń psychicznych w dorosłym życiu. [Wydaw. eSPe, 2021]
Dlaczego kary nie działają? ; Świadome decyzje, czyli dlaczego i jak dyscyplinujemy nasze dzieci ; Liczy się sposób ; Rodzicielstwo a troska o siebie samego ; Jak Andersonowie radzą sobie z problemami - i jak mogliby robić to lepiej ; Metoda Świadomego Działania ; Metoda Refleksyjna ; Metoda AND ; Metoda Świadomego Działania w praktyce ; Metoda Refleksyjna w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Anjing shi zhong chao nengli: xie gei neixiang zhe de zhichang jinji zhinan, hua bu duo, dan dajia dou hui ting ni shuo" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 207-[211]. Indeks.
Pierwsze kroki w oswajaniu miejsca pracy ; Introwertycy w kontaktach z innymi ; Sposoby radzenia sobie ze spotkaniami w większym gronie ; Pokaż swój naturalny talent! ; Samodoskonalenie dla introwertyków.
„Niezbędnik dla współczesnych cichych wojowników”. Susan Cain, autorka bestsellera „New York Timesa” Ciszej, proszę Czy niepozorni introwertycy mogą zostać liderami w świecie, w którym rządzą pewni siebie i zdecydowani ekstrawertycy? Jill Chang, bizneswoman z Tajwanu udowadnia, że tak. Nieśmiałe i wrażliwe osoby mają ogromny i niewykorzystany potencjał, a najlepszym case study jest jej osobista historia. Chociaż w teście osobowości Meyersa-Briggsa wskaźnik introwertyzmu Chang wyniósł 96%, odniosła ona międzynarodowy sukces. Była agentką w Major League Baseball, menedżerką w ponad dwudziestu krajach i zajmowała się filantropią na światową skalę. Chang nauczyła się akceptować własną introwersję, zamieniając ją z wady w powód, dla którego była w stanie osiągać ambitne cele i przodować w zadaniach, w których jej ekstrawertyczni koledzy zostawali daleko w tyle. Jak się okazuje, introwertycy mają szczególne zdolności przywódcze i również mogą błyszczeć na imprezach towarzyskich oraz podczas biznesowych prezentacji. Należysz do tej grupy? Dzięki wskazówkom i narzędziom zawartym w tej książce nauczysz się pokonywać bariery językowe i kulturowe, nawiązywać dobre relacje, robić postępy na ścieżce kariery i poruszać się w ekstrawertycznym środowisku bez uszczerbku dla własnego komfortu czy osobowości. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113361 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75773/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75773/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Polecane witryny internetowe poświęcone psychomitologii na stronach 403-[405].
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZLY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuleczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Być lekarzem, być pacjentem" to pierwsza książka w Polsce o problemach w relacji lekarz - pacjent. Skorzystają z niej nie tylko lekarze, którzy mogą dowiedzieć się, na co podczas kontaktu z pacjentem zwracać uwagę, by przebiegał on bez poważniejszych zakłóceń i służył leczeniu, ale też i pacjenci, którzy poznają, co jest trudne dla lekarzy w kontaktach z nimi i skąd te trudności najczęściej się biorą. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2013]
1. Lęk, ból, cierpienie ; 2. Wstyd ; 3. Dotyk ; 4. Słowa, diagnoza, prawda ; 5. Trudny pacjent ; 6. Pacjent w szpitalu ; 7. Młody pacjent ; 8. Oddanie bliskiej osoby ; 9. Choroby przewlekłe i terminalne ; 10. Narodziny i umieranie ; 11. Współodczuwanie ; 12. Odpowiedzialność, wypalenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : "The better boundaries workbook : A CBT - based program to help you set limits, express your needs, and create healthy relationships" 2021.
Na okładce: poradnik oparty na technikach CBT. Naucz się asertywności, uwolnij się od poczucia winy, pielęgnuj współczucie dla siebie.
-Trudno ci wyrażać swoje uczucia, potrzeby i oczekiwania? -Masz poczucie winy, kiedy odmawiasz innym lub robisz coś dla siebie? -Podejmujesz zobowiązania, których później żałujesz? -Ludzie cię wykorzystują i wchodzą ci na głowę? Jeśli tak, to prawdopodobnie masz trudności z wyznaczaniem zdrowych granic. Stawianie granic to dla wielu z nas duże wyzwanie. Nie przywykliśmy do proszenia o to, czego nam trzeba, i upominania się o swoje. Boimy się rozczarować i obrazić innych ludzi albo sprawić im przykrość. Tak bardzo skupiamy się na ich potrzebach, że zapominamy o własnych. W efekcie pojawiają się złość, frustracja, wypalenie; czujemy się niedoceniani, nieważni i źle traktowani. Możemy jednak nauczyć się stawiać granice życzliwie i asertywnie, co pozwala budować bardziej satysfakcjonujące relacje, oparte na wzajemnym szacunku i równości obu stron. Właśnie w tym pomoże ci ta książka. Dzięki niej postawisz zdrowe granice we wszystkich obszarach życia - bez poczucia winy i bez lęku. Ćwiczenia oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej pomogą ci wychwycić myśli i przekonania, które to utrudniają, a następnie zastąpić je przekonaniami bardziej adekwatnymi i pomocnymi. Twoje potrzeby są ważne i masz prawo do ich zaspokojenia, dlatego zasługujesz na zdrowe granice. Co nam dają granice? Określają tożsamość i indywidualność - pokazują, że jesteś jedyną w swoim rodzaju, autonomiczną osobą, a nie przedłużeniem kogoś innego. Komunikują innym, jak chcemy być traktowani, czego potrzebujemy i czego oczekujemy. Poprawiają relacje z ludźmi - oznaczają jaśniejszą komunikację, rzadsze nieporozumienia i konflikty, większe zaufanie i szacunek oraz silniejsze więzi. Chronią nas przed krzywdą fizyczną i emocjonalną. Podnoszą samoocenę - kiedy potrafimy asertywnie wyrazić swoje myśli, uczucia i pomysły, zyskujemy poczucie mocy i sprawczości. Dzięki tej książce odkryjesz, jak: -asertywnie komunikować swoje uczucia i potrzeby ; -przezwyciężyć lęk i poczucie winy, gdy chcesz zaznaczyć swoje granice ; -chronić się przed osobami, które usiłują cię wykorzystać ; -pielęgnować zdrowe relacje oparte na równowadze. [medbook.com.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113404 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Być parą i nie zwariować / Katarzyna Miller, Andrzej Gryżewski. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2019. - 1 płyta audio CD (8 godz. 29 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 8 godz. 29 min.
Czytają: Magdalena Schejbal, Janusz Zadura.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Większość ludzi postrzega udany związek jako jeden z filarów szczęśliwego życia. Jednak życie we dwoje, mimo że wymarzone, niesie ze sobą dziesiątki problemów i dylematów. Jak pogodzić pragnienia, nawyki i życiowe cele dwóch osób? Czy namiętność może trwać wiele lat? W jaki sposób pielęgnować swoją indywidualność, tworząc jednocześnie szczęśliwą parę? Czy związek to romans czy sojusz? Co jest ważniejsze: rozsądek czy uczucia? Czy zdrada zawsze oznacza koniec związku? Dwoje cenionych terapeutów - psycholożka Katarzyna Miller i seksuolog Andrzej Gryżewski - w książce Być parą i nie zwariować zmierzy się nie tylko z tymi, ale również z wieloma innymi, najczęściej występującymi w związkach problemami oraz dylematami i spróbuje znaleźć najlepszy sposób, by je rozwiązać. [Dom Wydawniczy Rebis, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1358/159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Większość ludzi postrzega udany związek jako jeden z filarów szczęśliwego życia. Jednak życie we dwoje, mimo że wymarzone, niesie ze sobą dziesiątki problemów i dylematów. Jak pogodzić pragnienia, nawyki i życiowe cele dwóch osób? Czy namiętność może trwać wiele lat? W jaki sposób pielęgnować swoją indywidualność, tworząc jednocześnie szczęśliwą parę? Czy związek to romans czy sojusz? Co jest ważniejsze: rozsądek czy uczucia? Czy zdrada zawsze oznacza koniec związku? Dwoje cenionych terapeutów - psycholożka Katarzyna Miller i seksuolog Andrzej Gryżewski - w książce Być parą i nie zwariować zmierzy się nie tylko z tymi, ale również z wieloma innymi, najczęściej występującymi w związkach problemami oraz dylematami i spróbuje znaleźć najlepszy sposób, by je rozwiązać. [Dom Wydawniczy Rebis, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: prawidłowa komunikacja kluczem do racjonalnego i ekonomicznego postępowania diagnostyczno-terapeutycznego.
Bibliografia na stronach 83-86.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: "The art of talking with children : the simple keys to nurturing kindness, creativity, and confidence in kids" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Dlaczego rozmowy są tak ważne ; Czym są wartościowe rozmowy i dlaczego tracimy okazje do nich ; Rozmowy dla uczenia się: rozbudzanie ciekawości dziecka na całe życie ; Rozmowy dla emapatii: ułatwianie dziecku zrozumienia innych ; Rozmowy dla pewności siebie i niezależności: zachęcanie dziecka do podejmowania wyzwań ; Rozmowy dla budowania relacji: rozwijanie umiejętności społecznych dziecka ; Rozmowy dla zabawy i przez zabawę: wspieranie radośc i kreatywności dzieci ; Rozmowy dla otwartości: wychowanie obywatela świata ; Rozmowy dla temperamentu: wydobywanie tego, co w dziecku najlepsze ; Nieprzemijająca istotność wartościowych rozmów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 214-[236].
Wstęp ; R. I. Społeczna natura człowieka: 1. Społeczeństwo - człowiek - interakcja ; 2. Kształtowanie się osobowości społecznej w procesie socjalizacji ; 3. Transformacja relacji interpersonalnych w różnych typach społeczeństw ; 4. Prawidłowości rozwoju społecznego dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 5. Realia rozwoju społecznego dziecka w rzeczywistości cyfrowej ; R. II. Kompetencja vel umiejętność komunikacyjna: 1. Wybrane perspektywy ujmowania kompetencji społecznych ; 2. Kompetencja komunikacyjna - istotny komponent kompetencji społecznych ; 3. Rozwój kompetencji komunikacyjnej w świetle wybranych koncepcji ; 4. Komunikacja zapośredniczona przez media ; R. III. Język w relacjach społecznych: 1. Fenomen języka ; 2. Język - narzędzie socjalizacji ; 3. Rozwój mowy dziecka ; 4. Rozwój słownikowy dziecka ; 5. „Nowy język” pokolenia ery mediów ; R. IV. Emocje i gesty w komunikacji: 1. Znaczenie komunikacji niewerbalnej ; 2. Emocje jako jeden z elementów komunikacji niewerbalnej ; 3. Gest - element komunikacji niewerbalnej ; 4. Gesty w ewolucji języka ; 5. Koncepcja reprezentacji świata w systemie werbalnym i niewerbalnym Allana Paivio ; 6. Komunikacja „niewerbalna” w komunikowaniu online ; R. V. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1. Cel, problem, metoda, narzędzia ; 2. Charakterystyka badanej populacji, organizacja badań ; R. VI. Umiejętności komunikacyjne uczniów w medialnej rzeczywistości - analiza wyników badań własnych: 1. Komunikacja werbalna uczniów wczesnej edukacji: Wymowa uczniów ; Poziom mowy czynnej uczniów ; Poziom mowy biernej uczniów ; 2. Komunikacja niewerbalna uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozpoznawanie emocji przez uczniów ; Regulacja emocji przez uczniów ; Rozpoznawanie gestów przez uczniów ; Rozumienie sytuacji społecznych przez uczniów ; Odnajdywanie strategii społecznych przez uczniów ; 3. Aktywność medialna uczniów wczesnej edukacji: Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji werbalnej ; Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji niewerbalnej ; Aktywność medialna uczniów a rozpoznawanie i regulacja emocji: Aktywność medialna uczniów a poziom rozpoznawania gestów rąk ; Aktywność medialna uczniów a poziom rozumienia sytuacji i strategii społecznych ; R. VII. Wnioski z badań i implikacje pedagogiczne: 1. Wnioski z badań ; 2. Implikacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby lekcję z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil. Językoznawca i psycholog. Mąż i żona. Od 35 lat w nieustającej rozmowie - czasem poważnej, czasem całkiem niepoważnej, czasem spokojnej, czasem pełnej emocji, zawsze błyskotliwej i nigdy nudnej. W książce Pokochawszy w rozmowie z Karoliną Oponowicz dyskutują o wszystkim tym, co z miłością związane: romantycznych wyznaniach, zakochaniu i odkochaniu, seksie, kłótniach, listach miłosnych, czułych słowach, kiczu, rozstaniach i miłości dojrzałej. Patrzą na sprawy a to pod kątem języka, a to emocji. A ponieważ te perspektywy nie zawsze się pokrywają, w wymianie zdań pomiędzy nimi nie brakuje ognia. Przy okazji Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil opowiadają, wspominają początki związku, najbardziej burzliwe kłótnie, językowe nieporozumienia czy małżeńskie rytuały. Czy mówienie, że miłość jest jak róża, to kicz? Jaka jest najpiękniejsza w literaturze scena oświadczyn? Co zrobić, żeby miłość trwała wiecznie? Dlaczego tyle seksualnych określeń ma związek z ptactwem? Jak się dobrze kłócić? Kiedy w łóżku rozmawiać, a kiedy milczeć? Czy profesor Bralczyk ogląda komedie romantyczne? Kto komu dał czarną polewkę? Dlaczego Lucyna Kirwil nie zwraca się do męża „Juruś”? To tylko kilka z wielu pytań, na które odpowiedź pada w książce Pokochawszy. [Wydawnictwo Agora, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-811.162.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95258 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Świat norm a codzienność / pod red. Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2010. - 181 s. : il., faks., wykr. ; 24 cm.
(Etyka w Mediach ; vol. 7)
Bibliogr. przy wybranych pracach.
Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej ; Europejskie prawo i bezprawie na przykładzie reklamy wyrobów tytoniowych ; Wizerunek urzędnika administracji publicznej w mediach ; Agresja jako cecha języka polityków ; Obnażanie ciała pedagogicznego. Obraz nauczyciela w kinie polskim ; Ezo(teryczna) telewizja ; Telewizja Publiczna w Polsce w latach 2005-2009: między misją a polityką ; W poszukiwaniu idelanych wiadomości telewizyjnych ; Przykład nadużycia praw autorskich przez dziennik "Życie Warszawy" ; Połykać życie czy je degustować czyli rozważania nad współczesnym "mieć czy być".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Życie animowane / reżyseria Roger Ross Williams. - Warszawa : Mayfly, [2017]. - 1 dysk optyczny (DVD) (92 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Tytuł oryginału: "Life, animated".
Oryginalny film wyprodukowano w 2016 r.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Na podstawie książki Rona Suskinda pt.: "Life, Animated".
Płyta zawiera dodatki: Sceny niewykorzystane, komentarz twórców, "Kraina zagubionych pomocników" - film animowany autorstwa Owena Suskinda, audiodeskrypcja, "Autyzm wprowadza zmysły w błąd - zmysły i zachowania", zwiastuny.
Zdjęcia Tom Bergmann ; muzyka: Dylan Stark, T. Griffin.
Obsada: Owen Suskind, Ron Suskind, Cornelia Suskind [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1, DTS-ES.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor polski. Napisy w języku polskim.
"Życie animowane" to niezwykle ciepły i poruszający dokument potwierdzający maksymę, że najlepsze scenariusze pisze samo życie. Gdy w wieku trzech lat Owen Suskind zaczął tracić zdolność chodzenia i mówienia, a współczesna medycyna nie była w stanie mu pomóc, jego przyszłość wyglądała dosyć ponuro. Na ratunek przyszły animacje z wytwórni Walta Disneya, dzięki którym chłopak zaczął stopniowo reagować na bodźce docierające do niego z ekranu telewizora oraz porozumiewać z najbliższą rodziną. [www.filmweb.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Filmy 1395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej