Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(149)
Forma i typ
Książki
(139)
Poradniki i przewodniki
(56)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Audiobooki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Proza
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(191)
wypożyczone
(59)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(56)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(60)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(5)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(13)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(22)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(8)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(15)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(10)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(7)
Autor
Carnegie Dale (1888-1955)
(5)
Erikson Thomas (1965- )
(5)
Maruszkin Małgorzata
(5)
Miller Katarzyna (1962- )
(5)
Banasiak Jan
(4)
Garvin Charles D. (1929- )
(4)
Chapman Gary D. (1938- )
(3)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(3)
Giżyńska Suzan
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Głogowski Bartosz (1979- )
(3)
Kubiak Jolanta
(3)
Papadopoulos Linda (1971- )
(3)
Suchecki Jacek (1950- )
(3)
Adler Ronald B. (1946- )
(2)
Borg James
(2)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(2)
Błaż Agata
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Czernik Jakub
(2)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(2)
Davis Martha (1947- )
(2)
Fanning Patrick
(2)
Goldstein Noah J
(2)
Gray John (1951- )
(2)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Lipa Michał
(2)
Makara-Studzińska Marta
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Malinowska-Parzydło Joanna
(2)
Martin Steve J
(2)
McKay Matthew
(2)
Mikołajewska Agnieszka
(2)
Poznański Juliusz
(2)
Proctor Russell F
(2)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Seabury Brett A
(2)
Seabury Brett A. (1942- )
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Solecki Bogusław
(2)
Waller-Pach Katarzyna
(2)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adams Linda
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Arnkil Tom Erik (1950- )
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Barwiński Waldemar (1973- )
(1)
Basu Rintu
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bergmann Tom (1977-)
(1)
Bernasiewicz Wojciech
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blount Jeb (1966- )
(1)
Boghossian Peter (1966- )
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Braun-Bereś Monika
(1)
Brent Mike
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Burch Noël (1932- )
(1)
Błachowicz Ewa
(1)
Carello Rosario (1973- )
(1)
Carnegie Dorothy (1912- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chang Jill
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Cooper Ian
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dreeke Robin
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Dąbrowska Aleksandra (pedagogika)
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Emery Roxanne
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Fry Collin
(1)
Gabor Don
(1)
Ganobis Joanna
(1)
Gałka Dominika (pisarka)
(1)
Gałuszka Anita
(1)
Giblin Les
(1)
Godula Patrycja
(1)
Golec Danuta
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Griffin Todd
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1901-2000
(10)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(142)
Język
polski
(140)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(9)
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychoterapeuci
(6)
0-5 lat
(5)
Menedżerowie
(4)
Pedagodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Handlowcy
(1)
Kobieta
(1)
Kobiety
(1)
Mówcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niewidomi
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoleniowcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(115)
Komunikacja społeczna
(38)
Stosunki interpersonalne
(36)
Relacje międzyludzkie
(32)
Osobowość
(10)
Perswazja
(10)
Rozwiązywanie konfliktów
(10)
Rozmowa
(9)
Kobieta
(8)
Mężczyzna
(8)
Uczucia
(8)
Małżeństwo
(7)
Miłość
(7)
Nauczyciele
(7)
Internet
(6)
Konflikt
(6)
Zarządzanie
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Negocjacje
(5)
Opieka społeczna
(5)
Rodzina
(5)
Typologia psychologiczna
(5)
Asertywność
(4)
Autoprezentacja
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Media społecznościowe
(4)
Motywacja
(4)
Przyjaźń
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Relacja romantyczna
(4)
Sukces
(4)
Teoria systemów
(4)
Agresywność
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Dzieci
(3)
Image
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Lekarze a pacjenci
(3)
Manipulacja (psychol.)
(3)
Marketing
(3)
Mobbing
(3)
Organizacja
(3)
Pamięć
(3)
Porozumienie bez przemocy
(3)
Problemy małżeńskie
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Samorealizacja
(3)
Samowychowanie
(3)
Socjotechnika
(3)
Spostrzeganie
(3)
Szkolnictwo
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Uczniowie
(3)
Zaufanie
(3)
Autyzm
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Chorzy
(2)
Empatia
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Jakość życia
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Leczenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Menedżerowie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mózg
(2)
Ontogeneza
(2)
Pięć języków miłości
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Praca społeczna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Public relations
(2)
Reklama
(2)
Relacje biznesowe
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Spożycie
(2)
Starzenie się
(2)
Stres
(2)
Studenci
(2)
Szczęście
(2)
Słuchanie
(2)
Służba zdrowia
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Telewizja
(2)
Uczenie się
(2)
Więź małżeńska
(2)
Współdziałanie
(2)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Life, animated
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
2001-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(61)
Poradniki
(11)
Opracowanie
(7)
Materiały pomocnicze
(5)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Publicystyka
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Książki mówione
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Blogi
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Kompendium
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(33)
Rozwój osobisty
(14)
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Językoznawstwo
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Religia i duchowość
(2)
Historia
(1)
149 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wielkie i te nieco mniejsze pytania psychologii / Wiesław Łukaszewski. - Wydanie nowe, rozszerzone. - Sopot : Smak Słowa, copyright 2015. - 560 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [497]-543. Indeksy.
Dla studentów psychologii i innych nauk społecznych, nauczycieli, lekarzy, menedżerów, polityków i rodziców.
R. 1 Kim jest człowiek jako przedmiot badań psychologicznych? ; R. 2 Czy psychologia może być zgodna ze zdrowym rozsądkiem? ; R. 3 Czy można poznać człowieka? Czy można poznać siebie samego? ; R. 4 Świadomość czy nieświadomość? ; R. 5 Kto tu rządzi: soma czy psyche? ; R. 6 Czy wystarczy, aby było dobre i ważne? Zapomniany wymiar estetyczny ; R. 7 Doświadczenie gatunku czy doświadczenie indywidualne? ; R. 8 Czy jesteśmy tylko dziećmi doświadczenia? ; R. 9 Dlaczego wszyscy chcą być inteligentni? ; R. 10 Czy język jest obrazem duszy? ; R. 11 Rozum czy emocje? ; R. 12 Talenty czy praca? ; R. 13 Wolność czy konieczność? Pan swojego losu czy ofiara losu? ; R. 14 Czy człowiek ma wiele twarzy? ; R. 15 Czy ludzie się zmieniają?
Fascynującą cechą człowieka jest jego ciekawość. Dociekanie istoty rzeczy. Umiejętność zadawania pytań. I poszukiwanie odpowiedzi. Ta książka przypomina o wielkich pytaniach stawianych w psychologii. Wielkich, a także tych nieco mniejszych. Pytaniach, na temat człowieka i świata, w którym ten człowiek żyje. Pytania nieraz przez lata pozostają te same, lecz odpowiedzi ulegają nieuchronnym zmianom. Zmienia się świat, który nas otacza, zmieniają się również metody badawcze i sposób myślenia badaczy, a ich najważniejsze ustalenia dotyczące tego, kim jesteśmy i jacy jesteśmy, znajdują się właśnie tu w tym tomie. [Smak Słowa, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Współfinansowanie: Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego (Skierniewice)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wstęp ; CZ. I. MIEJSCE I SPECYFIKA DIALOGU EDUKACYJNEGO W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ: 1. Grażyna Cęcelek, Specyfika funkcjonowania szkoły jako przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych ; 2. Kamila Witerska, Dialog jako podstawowy warunek, narzędzie i efekt metod performatywnych w edukacji ; 3. Teresa Janicka-Panek, Dialog dorosłego z dzieckiem jako źródło wiedzy o rozwoju wychowanka oraz jego środowisku wychowawczym ; 4. Daria Modrzejewska, Profilaktyka szkolna jak sposób na budowanie dialogu edukacyjnego ; 5. Małgorzata Piasecka, Rola dialogu nauczyciel-uczeń w ograniczaniu zachowań ryzykownych wśród uczniów ; 6. Piotr Klimczyk, Użyteczność psychologii narracyjnej w badaniach nad edukacją ; CZ. II. SZKOŁA UCZENIA SIĘ W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ: 7. Teresa Myjak, Opinie studentów o praktykach zawodowych i proponowanych kierunkach zmian w obszarze merytorycznym i organizacyjnym ; 8. Konrad Rokoszewski, Wybrane aspekty współpracy szkół z otoczeniem w tworzeniu warunków edukacji obywatelskiej w kontekście możliwości Programu Erasmus+ ; 9. Alojzy Pilich, Bezpieczeństwo państwa a kształcenie pracowników wywiadu ; 10. Zdzisław Jezierski, Rola szkoły w działaniach edukacyjno-wychowawczych dla społeczności lokalnych ; CZ. III. ŚWIAT WARTOŚCI I DIALOGU MŁODEGO CZŁOWIEKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM: 11. Dorota Kulik-Nowak, Aksjologiczny wymiar zajęć wychowania do życia w rodzinie ; 12. Mirosław Wójcik, Refleksje nad szkołą jako przestrzenią aksjologiczną uczennic i uczniów ; 13. Danuta Kocurek, Wybrane aspekty wychowania do wartości we współczesnym procesie dydaktycznym (w świetle dokumentów szkolnych) ; 14. Aleksandra Stankiewicz, Kompetencje, wartości, postawa a rola nauczyciela w oczach uczniów pokolenia Alfa ; CZ.IV. DIALOG EDUKACYJNY W CZASIE PANDEMII I NIEPEWNOŚCI JUTRA: 15. Agata Jopkiewicz, Zdrowie psychiczne młodzieży szkolnej w czasie lockdownu w pandemii COVID-19 ; 16. Agnieszka Gołębieska-Wesołowska, Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie spotkanie ze światem wirtualnym ; 17. Małgorzata Gajak-Toczek, Wybrane aspekty nauczania zdalnego na lekcjach języka polskiego w szkole średniej ; 18. Aleksandra Szczygieł, „Między słowami” - wieloaspektowość komunikacji uczeń-nauczyciel w kontekście cyfryzacji życia i nauczania online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil. Językoznawca i psycholog. Mąż i żona. Od 35 lat w nieustającej rozmowie - czasem poważnej, czasem całkiem niepoważnej, czasem spokojnej, czasem pełnej emocji, zawsze błyskotliwej i nigdy nudnej. W książce Pokochawszy w rozmowie z Karoliną Oponowicz dyskutują o wszystkim tym, co z miłością związane: romantycznych wyznaniach, zakochaniu i odkochaniu, seksie, kłótniach, listach miłosnych, czułych słowach, kiczu, rozstaniach i miłości dojrzałej. Patrzą na sprawy a to pod kątem języka, a to emocji. A ponieważ te perspektywy nie zawsze się pokrywają, w wymianie zdań pomiędzy nimi nie brakuje ognia. Przy okazji Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil opowiadają, wspominają początki związku, najbardziej burzliwe kłótnie, językowe nieporozumienia czy małżeńskie rytuały. Czy mówienie, że miłość jest jak róża, to kicz? Jaka jest najpiękniejsza w literaturze scena oświadczyn? Co zrobić, żeby miłość trwała wiecznie? Dlaczego tyle seksualnych określeń ma związek z ptactwem? Jak się dobrze kłócić? Kiedy w łóżku rozmawiać, a kiedy milczeć? Czy profesor Bralczyk ogląda komedie romantyczne? Kto komu dał czarną polewkę? Dlaczego Lucyna Kirwil nie zwraca się do męża „Juruś”? To tylko kilka z wielu pytań, na które odpowiedź pada w książce Pokochawszy. [Wydawnictwo Agora, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-811.162.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Twoje Poradniki / eSPe)
Tytuł oryginału: "Listen to me! : taking the conflict out of child discipline" 2019.
Bibliografia na stronach 199-[204].
Rozpocznij nowy etap rodzinnego życia – wolny od ciągłego upominania dzieci, nakładania kar, krzyków i awantur! Rodzice muszą mierzyć się nie tylko z codziennymi trudnościami wychowawczymi, lecz także z presją otoczenia, które oczekuje od dzieci posłuszeństwa i karności. Jak sprostać tym wymaganiom, nie niszcząc przy okazji dziecięcej spontaniczności, okazując maluchom należny im szacunek oraz przygotowując je do radzenia sobie z emocjami i problemami w dorosłym życiu? Z pomocą w tym trudnym wyzwaniu przychodzi dr Anna Martin, psycholog kliniczna, która na podstawie własnej wieloletniej praktyki terapeutycznej i doświadczenia rodzicielskiego opracowała trzy sprawdzone metody dyscyplinowania dzieci. Opierając się na badaniach naukowych z dziedziny psychologii rozwojowej, neurologii i pediatrii, rozprawia się z wieloma mitami na temat wychowania. Zdecydowanie odrzuca m.in. popularną metodę „karnego jeżyka” i wszelkie kary, zastępując je sprawdzonymi schematami negocjacyjnymi, które na dłuższą metę okazują się skuteczniejsze niż tradycyjne metody wychowawcze, a przede wszystkim nie doprowadzają do szeregu zaburzeń psychicznych w dorosłym życiu. [Wydaw. eSPe, 2021]
Dlaczego kary nie działają? ; Świadome decyzje, czyli dlaczego i jak dyscyplinujemy nasze dzieci ; Liczy się sposób ; Rodzicielstwo a troska o siebie samego ; Jak Andersonowie radzą sobie z problemami - i jak mogliby robić to lepiej ; Metoda Świadomego Działania ; Metoda Refleksyjna ; Metoda AND ; Metoda Świadomego Działania w praktyce ; Metoda Refleksyjna w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia na stronach [275]-282.
WPROWADZENIE: Sytuacja problemowa ; Medialny kontekst zjawiska ; Zachowania opresyjne uczniów ; Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją ; CZ. I. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE: R. 1. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŃ: Rozmiary opresyjnych zachowań ; Formy uczniowskiej opresyjności ; Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji ; Reakcje klasy ; Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom ; R. 2. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA: Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły ; Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów ; Nauczyciel kat ; Nauczyciel ofiara ; Nauczyciel widmo ; Nauczyciel ziom ; Obsada w roli ; Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole ; Zachowania komunikacyjne nauczycieli ; Zachowania komunikacyjne uczniów L Komunikacyjne rozmijanie ; Opresja zamiast dialogu ; CZ. II. PRÓBY INTERPRETACJI: R. 1. OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW: Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia ; Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” ; Kulturowe ADHD ; Normalni niemoralni ; Karykaturyzacja wolności ; Deficyt samokontroli ; „Odkotwiczeni” ; R. 2. OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŃ: Wychowankowie popkultury ; Deformacja postrzegania ; Lansowany styl bycia ; Eskapizm ; Przemoc oswojona ; Komunikacyjne antywzory ; Zwulgaryzowanie ; Klonowanie medialnej rzeczywistości ; R. 3. OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA: Era dzikich GAN ; „Zabawne gry” w rytmie fiesty ; Moda na poniewieranie ; Istota destrukcyjnej psoty ; R. 4. OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI: Teraz JA! ; „Osobowość castingowa” ; Wszystko jest na sprzedaż ; „Wyemituj siebie” ; Prezentacja przez skandal ; Deficyt uznania ; Ekshibicjonizm w szkole ; Istota zdegenerowanej autoprezentacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Interdyscyplinarny podręcznik komunikacji interpersonalnej! Kompendium wiedzy o komunikowaniu się między ludźmi pisane z perspektywy psychologicznej, a także socjokulturowej i filozoficznej. Zawiera bogaty i trafny wybór tekstów naukowych i popularnonaukowych z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. W książce omówiono m.in.: rozwijanie umiejętności posługiwania się słowem, docieranie do tajemnicy twórczej mocy języka, interpretację zachowań niewerbalnych, mowę ciała, międzynarodowy słownik gestów, rolę dotyku, różne style ekspresji u kobiet i u mężczyzn, rozwijanie umiejętności słuchania, odkrywanie własnych barier komunikacyjnych, samospełniające się proroctwa interpersonalne, specyfikę komunikacji w przyjaźni, rodzinie, z bliskim partnerem, komunikację międzykulturową. Podręcznik został napisany z myślą o studentach psychologii, socjologii, kulturoznawstwa, pedagogiki. Dzięki atrakcyjności tematów i przystępnemu językowi może wzbogacić wiedzę każdego zainteresowanego własnym rozwojem i polepszeniem kontaktów z ludźmi. [PWN, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Polecane witryny internetowe poświęcone psychomitologii na stronach 403-[405].
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZLY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuleczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75773/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75773/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZŁY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuteczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96867 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Życie animowane / reżyseria Roger Ross Williams. - Warszawa : Mayfly, [2017]. - 1 dysk optyczny (DVD) (92 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Tytuł oryginału: "Life, animated".
Oryginalny film wyprodukowano w 2016 r.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Na podstawie książki Rona Suskinda pt.: "Life, Animated".
Płyta zawiera dodatki: Sceny niewykorzystane, komentarz twórców, "Kraina zagubionych pomocników" - film animowany autorstwa Owena Suskinda, audiodeskrypcja, "Autyzm wprowadza zmysły w błąd - zmysły i zachowania", zwiastuny.
Zdjęcia Tom Bergmann ; muzyka: Dylan Stark, T. Griffin.
Obsada: Owen Suskind, Ron Suskind, Cornelia Suskind [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1, DTS-ES.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor polski. Napisy w języku polskim.
"Życie animowane" to niezwykle ciepły i poruszający dokument potwierdzający maksymę, że najlepsze scenariusze pisze samo życie. Gdy w wieku trzech lat Owen Suskind zaczął tracić zdolność chodzenia i mówienia, a współczesna medycyna nie była w stanie mu pomóc, jego przyszłość wyglądała dosyć ponuro. Na ratunek przyszły animacje z wytwórni Walta Disneya, dzięki którym chłopak zaczął stopniowo reagować na bodźce docierające do niego z ekranu telewizora oraz porozumiewać z najbliższą rodziną. [www.filmweb.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Filmy 1395 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Świat norm a codzienność / pod red. Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2010. - 181 s. : il., faks., wykr. ; 24 cm.
(Etyka w Mediach ; vol. 7)
Bibliogr. przy wybranych pracach.
Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej ; Europejskie prawo i bezprawie na przykładzie reklamy wyrobów tytoniowych ; Wizerunek urzędnika administracji publicznej w mediach ; Agresja jako cecha języka polityków ; Obnażanie ciała pedagogicznego. Obraz nauczyciela w kinie polskim ; Ezo(teryczna) telewizja ; Telewizja Publiczna w Polsce w latach 2005-2009: między misją a polityką ; W poszukiwaniu idelanych wiadomości telewizyjnych ; Przykład nadużycia praw autorskich przez dziennik "Życie Warszawy" ; Połykać życie czy je degustować czyli rozważania nad współczesnym "mieć czy być".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej