Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(150)
Forma i typ
Książki
(140)
Poradniki i przewodniki
(57)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Audiobooki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Proza
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(192)
wypożyczone
(60)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(56)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(60)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(5)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(13)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(22)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(8)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(15)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(10)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(7)
Autor
Carnegie Dale (1888-1955)
(5)
Erikson Thomas (1965- )
(5)
Maruszkin Małgorzata
(5)
Miller Katarzyna (1962- )
(5)
Banasiak Jan
(4)
Garvin Charles D. (1929- )
(4)
Chapman Gary D. (1938- )
(3)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(3)
Giżyńska Suzan
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Głogowski Bartosz (1979- )
(3)
Kubiak Jolanta
(3)
Papadopoulos Linda (1971- )
(3)
Suchecki Jacek (1950- )
(3)
Adler Ronald B. (1946- )
(2)
Borg James
(2)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(2)
Błaż Agata
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Czernik Jakub
(2)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(2)
Davis Martha (1947- )
(2)
Fanning Patrick
(2)
Goldstein Noah J
(2)
Gray John (1951- )
(2)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Lipa Michał
(2)
Makara-Studzińska Marta
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Malinowska-Parzydło Joanna
(2)
Martin Steve J
(2)
McKay Matthew
(2)
Mikołajewska Agnieszka
(2)
Poznański Juliusz
(2)
Proctor Russell F
(2)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Seabury Brett A
(2)
Seabury Brett A. (1942- )
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Solecki Bogusław
(2)
Waller-Pach Katarzyna
(2)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adams Linda
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Arnkil Tom Erik (1950- )
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Barwiński Waldemar (1973- )
(1)
Basu Rintu
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bergmann Tom (1977-)
(1)
Bernasiewicz Wojciech
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blount Jeb (1966- )
(1)
Boghossian Peter (1966- )
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Braun-Bereś Monika
(1)
Brent Mike
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Burch Noël (1932- )
(1)
Błachowicz Ewa
(1)
Carello Rosario (1973- )
(1)
Carnegie Dorothy (1912- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chang Jill
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Cooper Ian
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dreeke Robin
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Dąbrowska Aleksandra (pedagogika)
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Emery Roxanne
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Fry Collin
(1)
Gabor Don
(1)
Ganobis Joanna
(1)
Gałka Dominika (pisarka)
(1)
Gałuszka Anita
(1)
Giblin Les
(1)
Godula Patrycja
(1)
Golec Danuta
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Griffin Todd
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(84)
1901-2000
(10)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(143)
Język
polski
(141)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(9)
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychoterapeuci
(6)
0-5 lat
(5)
Menedżerowie
(4)
Pedagodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Handlowcy
(1)
Kobieta
(1)
Kobiety
(1)
Mówcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niewidomi
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoleniowcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(116)
Komunikacja społeczna
(38)
Stosunki interpersonalne
(36)
Relacje międzyludzkie
(32)
Osobowość
(10)
Perswazja
(10)
Rozwiązywanie konfliktów
(10)
Rozmowa
(9)
Kobieta
(8)
Mężczyzna
(8)
Uczucia
(8)
Małżeństwo
(7)
Miłość
(7)
Nauczyciele
(7)
Internet
(6)
Konflikt
(6)
Zarządzanie
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Negocjacje
(5)
Opieka społeczna
(5)
Rodzina
(5)
Typologia psychologiczna
(5)
Asertywność
(4)
Autoprezentacja
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Media społecznościowe
(4)
Motywacja
(4)
Przyjaźń
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Relacja romantyczna
(4)
Sukces
(4)
Teoria systemów
(4)
Agresywność
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Dzieci
(3)
Image
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Lekarze a pacjenci
(3)
Manipulacja (psychol.)
(3)
Marketing
(3)
Mobbing
(3)
Organizacja
(3)
Pamięć
(3)
Porozumienie bez przemocy
(3)
Problemy małżeńskie
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Samorealizacja
(3)
Samowychowanie
(3)
Socjotechnika
(3)
Spostrzeganie
(3)
Szkolnictwo
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Uczniowie
(3)
Zaufanie
(3)
Autyzm
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Chorzy
(2)
Empatia
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Jakość życia
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Leczenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Menedżerowie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mózg
(2)
Ontogeneza
(2)
Pięć języków miłości
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Praca społeczna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Public relations
(2)
Reklama
(2)
Relacje biznesowe
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Spożycie
(2)
Starzenie się
(2)
Stres
(2)
Studenci
(2)
Szczęście
(2)
Słuchanie
(2)
Służba zdrowia
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Telewizja
(2)
Uczenie się
(2)
Więź małżeńska
(2)
Współdziałanie
(2)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Life, animated
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
2001-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(62)
Poradniki
(11)
Opracowanie
(8)
Materiały pomocnicze
(5)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Publicystyka
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Książki mówione
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Blogi
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Kompendium
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(33)
Rozwój osobisty
(14)
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Językoznawstwo
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Historia
(2)
Religia i duchowość
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
150 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat. [Harmonia, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-31/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Why weren't we taught this at school?" 2021.
Indeks.
Alice Sheldon stworzyła koncepcję Zrozumienia Potrzeb i propaguje ją na całym świecie wśród ludzi i organizacji. Jest to nowe podejście do poszukiwania twórczych rozwiązań problemów i budowania relacji międzyludzkich w domu i w pracy. Opiera się na jednej prostej zasadzie: wszyscy dążymy do zaspokojenia swoich ludzkich potrzeb - takich jak potrzeba przynależności, potrzeba uznania czy potrzeba rozrywki. Zrozumienie Potrzeb pomoże ci, jeśli musisz podjąć skomplikowaną decyzję, pragniesz jeszcze skuteczniej komunikować się z innymi, być takim rodzicem, jakim chciałbyś być, czy też zmieniać świat na lepsze. -Zrozum „potrzeby wdrukowane”, wpływające na twoje zachowanie. -Poznaj dziesięć sposobów słuchania, które pozostawiają innych w poczuciu alienacji, i dowiedz się, jak można to robić inaczej. -Przestań obwiniać siebie i innych, usuwaj ukryte przyczyny sytuacji. -Znajdź twórcze rozwiązania trudnych problemów, „obchodząc górę stojącą na drodze”. -Znajdź w sobie siłę, by zmieniać świat. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La communication sans violence : apprenez a défendre vos idées de maniere positive pour établir des relations de qualité et obtenir ce qui est important pour vous.
Bibliografia na stronach 257-[259].
Wiara w siebie, umiejętność pozytywnego kończenia konfliktów, bliskie, przyjazne relacje ? możesz doświadczać tego na co dzień dzięki przyswojeniu kilku zasad komunikacji. Każdego dnia rozmawiamy z naszymi domownikami, przyjaciółmi, kolegami z pracy, sąsiadami, sprzedawcami w sklepie. Z pewnością wielu z nas znalazło się w sytuacji, gdy jedno słowo wypowiedziane bez złych intencji wznieciło pożar - wystarczyło, aby zranić lub zdenerwować drugą osobę? Na szczęście istnieją metody, które pomogą ci zapobiegać takim nagłym konfliktom. Technika komunikacji bez przemocy jest skuteczna nie tylko w przypadku pojawienia się agresji - przede wszystkim pozwala w pozytywny sposób nawiązywać relacje oraz tworzyć warunki do tego, aby rozmowa była wartościowa. Dzięki tej książce: -dowiesz się, co utrudnia skuteczną komunikację, -poznasz techniki porozumiewania się, które pozwolą ci na wyrażenie siły w stanowczy i spokojny sposób, -nauczysz się, w jaki sposób budować wartościowe relacje we wszystkich dziedzinach życia - w domu, pracy, szkole. Marie-Jeanne Trouchaud - przez ponad trzydzieści lat była nauczycielką i trenerką z zakresu stosunków międzyludzkich. Obecnie wykłada i zajmuje się pracą terapeutyczną. [Wydawnictwo RM, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Anjing shi zhong chao nengli: xie gei neixiang zhe de zhichang jinji zhinan, hua bu duo, dan dajia dou hui ting ni shuo" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 207-[211]. Indeks.
Pierwsze kroki w oswajaniu miejsca pracy ; Introwertycy w kontaktach z innymi ; Sposoby radzenia sobie ze spotkaniami w większym gronie ; Pokaż swój naturalny talent! ; Samodoskonalenie dla introwertyków.
„Niezbędnik dla współczesnych cichych wojowników”. Susan Cain, autorka bestsellera „New York Timesa” Ciszej, proszę Czy niepozorni introwertycy mogą zostać liderami w świecie, w którym rządzą pewni siebie i zdecydowani ekstrawertycy? Jill Chang, bizneswoman z Tajwanu udowadnia, że tak. Nieśmiałe i wrażliwe osoby mają ogromny i niewykorzystany potencjał, a najlepszym case study jest jej osobista historia. Chociaż w teście osobowości Meyersa-Briggsa wskaźnik introwertyzmu Chang wyniósł 96%, odniosła ona międzynarodowy sukces. Była agentką w Major League Baseball, menedżerką w ponad dwudziestu krajach i zajmowała się filantropią na światową skalę. Chang nauczyła się akceptować własną introwersję, zamieniając ją z wady w powód, dla którego była w stanie osiągać ambitne cele i przodować w zadaniach, w których jej ekstrawertyczni koledzy zostawali daleko w tyle. Jak się okazuje, introwertycy mają szczególne zdolności przywódcze i również mogą błyszczeć na imprezach towarzyskich oraz podczas biznesowych prezentacji. Należysz do tej grupy? Dzięki wskazówkom i narzędziom zawartym w tej książce nauczysz się pokonywać bariery językowe i kulturowe, nawiązywać dobre relacje, robić postępy na ścieżce kariery i poruszać się w ekstrawertycznym środowisku bez uszczerbku dla własnego komfortu czy osobowości. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Attached : the new science of adult attachment and how it can help you find - and keep - love" 2010.
Na okładce podtytuł: jak teoria więzi pomoże ci stworzyć szczęśliwy związek.
Bibliografia na stronach 321-[324].
W swojej przełomowej książce psychiatra i neurolog Amir Levine wraz z psycholożką Rachel Heller wskazują, jak znaleźć i pielęgnować romantyczną relację, korzystając z teorii więzi – nauki o relacjach. Teoria ta pokazuje, jaki wpływ na dorosłego człowieka miały jego wczesne relacje z rodzicami lub opiekunami (ale nie tylko) oraz że ludzka potrzeba bycia w bliskim kontakcie z drugim człowiekiem jest zapisana w naszych genach. Relacja z bliską osobą jest nam niezbędna do przetrwania. Dzięki tej książce rozpoznasz swój styl przywiązania i zyskasz szósty zmysł, który podpowie ci, jakiego partnera wybrać, a jeśli już jesteś w związku, dowiesz się, jak pozytywnie wpłynąć na swoją relację. Zrozumiesz, jakie myśli i uczucia blokują cię przed bliskością bądź do niej skłaniają. Nauczysz się budować silne i zdrowe relacje dające satysfakcję i poczucie szczęścia tobie i partnerowi/partnerce, a partnerstwo bliskości stanie się twoim atlasem drogowym. [JK Wydawnictwo, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 10.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-278.
I. Komunikowanie jako zasadnicza umiejętność interpersonalna ; II. Model procesu komunikacji ; III. Komunikacja a konflikt ; IV. Komunikacja a negocjacje ; V. Wybrane elementy komunikacji w organizacji ; VI. Opinia publiczna - jej istota i funkcje ; VII. Komunikacja masowa ; VIII. Komunikacja w reklamie ; IX. Internet - współczesne narzędzie komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Być lekarzem, być pacjentem" to pierwsza książka w Polsce o problemach w relacji lekarz - pacjent. Skorzystają z niej nie tylko lekarze, którzy mogą dowiedzieć się, na co podczas kontaktu z pacjentem zwracać uwagę, by przebiegał on bez poważniejszych zakłóceń i służył leczeniu, ale też i pacjenci, którzy poznają, co jest trudne dla lekarzy w kontaktach z nimi i skąd te trudności najczęściej się biorą. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2013]
1. Lęk, ból, cierpienie ; 2. Wstyd ; 3. Dotyk ; 4. Słowa, diagnoza, prawda ; 5. Trudny pacjent ; 6. Pacjent w szpitalu ; 7. Młody pacjent ; 8. Oddanie bliskiej osoby ; 9. Choroby przewlekłe i terminalne ; 10. Narodziny i umieranie ; 11. Współodczuwanie ; 12. Odpowiedzialność, wypalenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2017. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 płyta audio (CD).
Tytuł oryginału: "The new social story book" 2010.
Na okładce: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Bibliografia, netografia na stronach 313-317.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda
W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: • Historyjki uczą • Zmiana • Błędy • Ja i moje uczucia • Święta i prezenty • Umiejętności interpersonalne i przyjaźń • Dręczenie • Zrozumieć dorosłych • Dom i otoczenie • Szkoła • Planeta Ziemia. Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : "The better boundaries workbook : A CBT - based program to help you set limits, express your needs, and create healthy relationships" 2021.
Na okładce: poradnik oparty na technikach CBT. Naucz się asertywności, uwolnij się od poczucia winy, pielęgnuj współczucie dla siebie.
-Trudno ci wyrażać swoje uczucia, potrzeby i oczekiwania? -Masz poczucie winy, kiedy odmawiasz innym lub robisz coś dla siebie? -Podejmujesz zobowiązania, których później żałujesz? -Ludzie cię wykorzystują i wchodzą ci na głowę? Jeśli tak, to prawdopodobnie masz trudności z wyznaczaniem zdrowych granic. Stawianie granic to dla wielu z nas duże wyzwanie. Nie przywykliśmy do proszenia o to, czego nam trzeba, i upominania się o swoje. Boimy się rozczarować i obrazić innych ludzi albo sprawić im przykrość. Tak bardzo skupiamy się na ich potrzebach, że zapominamy o własnych. W efekcie pojawiają się złość, frustracja, wypalenie; czujemy się niedoceniani, nieważni i źle traktowani. Możemy jednak nauczyć się stawiać granice życzliwie i asertywnie, co pozwala budować bardziej satysfakcjonujące relacje, oparte na wzajemnym szacunku i równości obu stron. Właśnie w tym pomoże ci ta książka. Dzięki niej postawisz zdrowe granice we wszystkich obszarach życia - bez poczucia winy i bez lęku. Ćwiczenia oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej pomogą ci wychwycić myśli i przekonania, które to utrudniają, a następnie zastąpić je przekonaniami bardziej adekwatnymi i pomocnymi. Twoje potrzeby są ważne i masz prawo do ich zaspokojenia, dlatego zasługujesz na zdrowe granice. Co nam dają granice? Określają tożsamość i indywidualność - pokazują, że jesteś jedyną w swoim rodzaju, autonomiczną osobą, a nie przedłużeniem kogoś innego. Komunikują innym, jak chcemy być traktowani, czego potrzebujemy i czego oczekujemy. Poprawiają relacje z ludźmi - oznaczają jaśniejszą komunikację, rzadsze nieporozumienia i konflikty, większe zaufanie i szacunek oraz silniejsze więzi. Chronią nas przed krzywdą fizyczną i emocjonalną. Podnoszą samoocenę - kiedy potrafimy asertywnie wyrazić swoje myśli, uczucia i pomysły, zyskujemy poczucie mocy i sprawczości. Dzięki tej książce odkryjesz, jak: -asertywnie komunikować swoje uczucia i potrzeby ; -przezwyciężyć lęk i poczucie winy, gdy chcesz zaznaczyć swoje granice ; -chronić się przed osobami, które usiłują cię wykorzystać ; -pielęgnować zdrowe relacje oparte na równowadze. [medbook.com.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113404 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Być parą i nie zwariować / Katarzyna Miller, Andrzej Gryżewski. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2019. - 1 płyta audio CD (8 godz. 29 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 8 godz. 29 min.
Czytają: Magdalena Schejbal, Janusz Zadura.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Większość ludzi postrzega udany związek jako jeden z filarów szczęśliwego życia. Jednak życie we dwoje, mimo że wymarzone, niesie ze sobą dziesiątki problemów i dylematów. Jak pogodzić pragnienia, nawyki i życiowe cele dwóch osób? Czy namiętność może trwać wiele lat? W jaki sposób pielęgnować swoją indywidualność, tworząc jednocześnie szczęśliwą parę? Czy związek to romans czy sojusz? Co jest ważniejsze: rozsądek czy uczucia? Czy zdrada zawsze oznacza koniec związku? Dwoje cenionych terapeutów - psycholożka Katarzyna Miller i seksuolog Andrzej Gryżewski - w książce Być parą i nie zwariować zmierzy się nie tylko z tymi, ale również z wieloma innymi, najczęściej występującymi w związkach problemami oraz dylematami i spróbuje znaleźć najlepszy sposób, by je rozwiązać. [Dom Wydawniczy Rebis, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1358/159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Większość ludzi postrzega udany związek jako jeden z filarów szczęśliwego życia. Jednak życie we dwoje, mimo że wymarzone, niesie ze sobą dziesiątki problemów i dylematów. Jak pogodzić pragnienia, nawyki i życiowe cele dwóch osób? Czy namiętność może trwać wiele lat? W jaki sposób pielęgnować swoją indywidualność, tworząc jednocześnie szczęśliwą parę? Czy związek to romans czy sojusz? Co jest ważniejsze: rozsądek czy uczucia? Czy zdrada zawsze oznacza koniec związku? Dwoje cenionych terapeutów - psycholożka Katarzyna Miller i seksuolog Andrzej Gryżewski - w książce Być parą i nie zwariować zmierzy się nie tylko z tymi, ale również z wieloma innymi, najczęściej występującymi w związkach problemami oraz dylematami i spróbuje znaleźć najlepszy sposób, by je rozwiązać. [Dom Wydawniczy Rebis, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Dirty laundry : why adults with ADHD are so ashamed and what we can do to help" 2023.
Na okładce: Bestseller małżeństwa @ADHD_Love.
Na stronie tytułowej: Fenomen społecznościowy @ADHD_Love.
Jeśli masz ADHD, „Brudne pranie“ zmieni twoje życie i twój związek. Dzięki prostym trikom, które faktycznie działają na twój mózg, pozwoli ci przekształcić nienawiść do siebie w samoakceptację. Jest również doskonałym źródłem wiedzy dla twojego partnera lub partnerki, przyjaciół i rodziców. Pokaże im, jak przejść od frustracji do cierpliwości, zrozumienia – i miłości. Czy odczuwasz paraliżujący wstyd, bo wciąż masz problemy z higieną osobistą, wykonywaniem obowiązków domowych i wywiązywaniem się ze swoich zadań na czas? Czujesz, że twoi bliscy cię nie rozumieją i są sfrustrowani twoim zachowaniem? Naucz się, jak - porzucić przekonanie, że coś jest z tobą nie tak, - przestać się oceniać według kryteriów neurotypowego świata, - rozmawiać o swoich problemach z tymi, którzy cię kochają, - wspierać osoby z ADHD w naprawdę skuteczny sposób, - zastąpić osądzanie współczuciem. Książka napisana przez małżeństwo stojące za sukcesem @ADHD_Love – prawdziwego fenomenu mediów społecznościowych. Ich obejrzane już przeszło dwieście milionów razy filmy w bezkompromisowy i niezwykle zabawny sposób pokazują, jak żyć z ADHD, jak uczyć się nowych rzeczy i jak realizować swój potencjał. Richard i Roxanne pokażą ci patenty na uwolnienie się od wstydu, poprawę komunikacji oraz znalezienie swojego sposobu na szczęście w neuroróżnorodnym domu. „Brudne pranie“, książka równie wzruszająca co zabawna, to nieocenione źródło wiedzy i wsparcia zarówno dla osób neuroróżnorodnych, jak i dla tych, którzy je kochają. [Insignis, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: prawidłowa komunikacja kluczem do racjonalnego i ekonomicznego postępowania diagnostyczno-terapeutycznego.
Bibliografia na stronach 83-86.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: "The art of talking with children : the simple keys to nurturing kindness, creativity, and confidence in kids" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Dlaczego rozmowy są tak ważne ; Czym są wartościowe rozmowy i dlaczego tracimy okazje do nich ; Rozmowy dla uczenia się: rozbudzanie ciekawości dziecka na całe życie ; Rozmowy dla emapatii: ułatwianie dziecku zrozumienia innych ; Rozmowy dla pewności siebie i niezależności: zachęcanie dziecka do podejmowania wyzwań ; Rozmowy dla budowania relacji: rozwijanie umiejętności społecznych dziecka ; Rozmowy dla zabawy i przez zabawę: wspieranie radośc i kreatywności dzieci ; Rozmowy dla otwartości: wychowanie obywatela świata ; Rozmowy dla temperamentu: wydobywanie tego, co w dziecku najlepsze ; Nieprzemijająca istotność wartościowych rozmów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 214-[236].
Wstęp ; R. I. Społeczna natura człowieka: 1. Społeczeństwo - człowiek - interakcja ; 2. Kształtowanie się osobowości społecznej w procesie socjalizacji ; 3. Transformacja relacji interpersonalnych w różnych typach społeczeństw ; 4. Prawidłowości rozwoju społecznego dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 5. Realia rozwoju społecznego dziecka w rzeczywistości cyfrowej ; R. II. Kompetencja vel umiejętność komunikacyjna: 1. Wybrane perspektywy ujmowania kompetencji społecznych ; 2. Kompetencja komunikacyjna - istotny komponent kompetencji społecznych ; 3. Rozwój kompetencji komunikacyjnej w świetle wybranych koncepcji ; 4. Komunikacja zapośredniczona przez media ; R. III. Język w relacjach społecznych: 1. Fenomen języka ; 2. Język - narzędzie socjalizacji ; 3. Rozwój mowy dziecka ; 4. Rozwój słownikowy dziecka ; 5. „Nowy język” pokolenia ery mediów ; R. IV. Emocje i gesty w komunikacji: 1. Znaczenie komunikacji niewerbalnej ; 2. Emocje jako jeden z elementów komunikacji niewerbalnej ; 3. Gest - element komunikacji niewerbalnej ; 4. Gesty w ewolucji języka ; 5. Koncepcja reprezentacji świata w systemie werbalnym i niewerbalnym Allana Paivio ; 6. Komunikacja „niewerbalna” w komunikowaniu online ; R. V. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1. Cel, problem, metoda, narzędzia ; 2. Charakterystyka badanej populacji, organizacja badań ; R. VI. Umiejętności komunikacyjne uczniów w medialnej rzeczywistości - analiza wyników badań własnych: 1. Komunikacja werbalna uczniów wczesnej edukacji: Wymowa uczniów ; Poziom mowy czynnej uczniów ; Poziom mowy biernej uczniów ; 2. Komunikacja niewerbalna uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozpoznawanie emocji przez uczniów ; Regulacja emocji przez uczniów ; Rozpoznawanie gestów przez uczniów ; Rozumienie sytuacji społecznych przez uczniów ; Odnajdywanie strategii społecznych przez uczniów ; 3. Aktywność medialna uczniów wczesnej edukacji: Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji werbalnej ; Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji niewerbalnej ; Aktywność medialna uczniów a rozpoznawanie i regulacja emocji: Aktywność medialna uczniów a poziom rozpoznawania gestów rąk ; Aktywność medialna uczniów a poziom rozumienia sytuacji i strategii społecznych ; R. VII. Wnioski z badań i implikacje pedagogiczne: 1. Wnioski z badań ; 2. Implikacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby lekcję z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316-Czyt (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej