Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Radochoński Mieczysław
(4)
Barłóg Krystyna
(2)
Bomba Jacek (1941- )
(2)
Horbowski Adam
(2)
Terakowska Dorota (1938-2004)
(2)
Baliński Michał (1794-1864)
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Chmielewska Elżbieta (lekarz)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kozłowska Kinga (1941- )
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Krysztofowicz Irena
(1)
Kurlak Irena
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
Lis Stanisława (1931-2001)
(1)
Michałowska Elżbieta (socjologia)
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Spionek Halina
(1)
Studencki Stanisław M. (1883-1944)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Trzcińska Agata (psychologia)
(1)
Urban Andrzej (tłumacz)
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(1)
Śniadecki Jędrzej (1768-1838)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(2)
1840 - 1849
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Gimnazja
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko wiejskie
(6)
Rodzina
(6)
Język polski
(5)
Mowa
(4)
Młodzież
(4)
Opieka społeczna
(4)
Rodzice
(4)
Wychowanie
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Alkoholizm
(2)
Autyzm
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dom dziecka
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziewczęta
(2)
Fonetyka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Seksuologia
(2)
Socjalizacja
(2)
Słuch fonematyczny
(2)
Wartość
(2)
Wsie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dogoterapia
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głos
(1)
Higiena
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Hospicja
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Katecheza
(1)
Klasy łączone
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Miasta
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka
(1)
Nerwice
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Noworodek
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(2)
1801-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Galicja
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka polska
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [139]-145. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
SOCJALIZACJA EKONOMICZNA - ZAKRES PROBLEMATYKI BADAŃ I ICH METODOLOGIA: Czym jest socjalizacja ekonomiczna? ; Kontekst teoretyczny i główne kierunki badań nad socjalizacją ekonomiczną dzieci i młodzieży ; Metodologia badań socjalizacji ekonomicznej ; STRUKTURA I ELEMENTY WIEDZY EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Co dzieci wiedzą o pieniądzu i jego funkcjach? ; Rozumienie funkcjonowania banków przez dzieci i młodzież ; Praca i bezrobocie ; Ubezpieczanie dóbr materialnych ; Nierówność statusu materialnego - percepcja bogactwa i ubóstwa ; Rozumienie podstawowych praw ekonomicznych ; AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA DZIECI I MŁODZIEŻY: Źródła dochodów dzieci i młodzieży ; Rola kieszonkowego w nabywaniu wiedzy ekonomicznej ; Stała i dorywcza praca dzieci i młodzieży ; Inwestowanie czy wydawanie pieniędzy? ; Postawy, motywy i formy oszczędzania ; Zasięg i formy zachowań konsumenckich ; ROLA ODDZIAŁYWAŃ SPOŁECZNYCH I EDUKACYJNYCH W SOCJALIZACJI EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Edukacja ekonomiczna w rodzinie i oddziaływanie osób znaczących ; Oddziaływania rówieśników ; Pozytywne i negatywne aspekty przekazów reklamowych ; Źródła i konsekwencje stereotypów ról płciowych ; Proces kształtowania się ról płciowych ; Negatywne konsekwencje stereotypów płciowych dla socjalizacji ekonomicznej ; Instytucjonalne formy edukacji ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98408 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-71686
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozwój i wychowanie małego dziecka / Halina Spionek. - Wyd. 2. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1967. - 369, [7] s., [30] k. tabl., [1] k. tabl. złoż. : fot., il., tab., rys. ; 22 cm.
(Biblioteka Wiedzy Pedagogicznej)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-40436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 101.
W przypadku tej książki trzeba jednak podkreślić aspekt społeczny i psychologiczny, szczególnie w zakresie rozwoju procesów poznawczych. Ćwiczenie z bliską osobą, w radosnej atmosferze wywołuje poczucie bezpieczeństwa. Dziecko z niepełnosprawnością umysłową czuje się przyjemnie, a poczucie bezpieczeństwa powoduje wzrost jego pewności siebie i dodaje mu odwagi do samodzielnej pracy. W prezentowanym tekście przedstawiono przykłady ćwiczeń charakteryzujących się emocjonalnością i prostotą bez przyrządów i przykłady ćwiczeń z przedmiotami codziennego użytku, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych lub, które można ewentualnie w prosty sposób wykonać. [GWP, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dot. m.in. woj. krośnieńskiego, przemyskiego, rzeszowskiego, Galicji, gminy Haczów, Tarnowca
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 4.
Książkę polecamy wszystkim, którzy borykają się z błędami w czytaniu i pisaniu oraz mają problemy z nauką wynikające z zaburzonych funkcji słuchowych. Ćwiczenia tu zebrane to na przykład: skojarzenia słuchowe, wyszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowanie wyrazów, porównywanie słów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę. Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się w terapii młodszych i starszych uczniów. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci w Rzeszowie oraz Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM w Rzeszowie.
Bibliografia na stronach 249-263.
Wczesna interwencja jako system specjalistycznej pomocy dziecku z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i jego rodzinie ; Zastosowanie analizy zachowania we wczesnej interwencji i procesie terapii zachowań trudnych dzieci ; Terapia zachowań trudnych dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. Założenia metodologiczne badań własnych ; Zachowania trudne dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i ich terapia. Analiza badań własnych ; Weryfikacja hipotez i dyskusja wyników ; Wnioski dla praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Badania zostały przeprowadzone wśród uczniów klas drugich szkół podstawowych w Rzeszowie, Dębicy, Przemyślu i Jarosławiu
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85411 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-80764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela, w której w ramkach zawarte są informacje i wskazówki, jak wykonywać zadania. Ćwiczenia, które uczeń powinien wykonać w zeszycie, wykorzystując zawarte tam diagramy, tabele, rysunki, teksty itp., są oznakowane symbolem książki. Inne zadania należy wykonywać ustnie. Ćwiczenia stymulują rozwój percepcji sluchowej i funkcji językowych. Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyrazy na sylaby i głoski. W pierwszej części uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi. W drugiej - wysłuchuje i wykonuje polecenia. Część trzecia ma stymulować pamięć słuchową. W czwartej zgromadzono materiał bezsensowny, najtrudniejszy. W części piątej opisano kilkanaście zabaw (najczęściej grupowych), które stymulują rozwój między innymi percepcji i pamięci słuchowej oraz rozwój językowy. Zadaniem ucznia jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne dla dziecka, powinno je ono najpierw zapisać. Należy jednak robić to jak najrzadziej. Wyrazy, które podaje się parami, należy pisać jeden po drugim, nie obok siebie. Tam, gdzie trzeba dokonywać analizy lub syntezy sylabowej, można pomagać dziecku, wyklaskując sylaby. Inne podpowiedzi dotyczące konkretnych ćwiczeń znajdują się nad nimi w szarych ramkach. [Wydawnictwo Harmonia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [89]-90. Bibliogr. prac H. Rowida s. [92]-93.
I. Zadania i cele pedagogiki środowiska ; II. Co to jest środowisko wychowawcze ; III. O metodach badania środowiska wychowawczego ; IV. Środowisko wychowcze a problem dziedziczenia ; V. Rodzaje i typy środowiska wychowawczego ; VI. Wpływ środowiska wychowawczego na rozwój psychofizyczny dziecka ; VII. Zagadnienie środowiskowe w programie nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zagrożenia społeczne w wielkim mieście / red. Elżbieta Michałowska. - Łódź : Absolwent, 1998. - 216 s. : rys., tab., wykr. ; 23 cm.
Dot. m.in. Rzeszowa (s.91-113)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej nt. "Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: problemy, osiągnięcia, perspektywy", 2007, Stalowa Wola.
Dot. m.in. działalności zakonów żeńskich i fundacji stypendialnych duchowieństwa rzymskokatolickiego w diecezji przemyskiej w okresie autonomii galicyjskiej.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr., słowac. Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
I. TEORETYCZNE ASPEKTY PROBLEMU PRZEŻYWANIA I RADZENIA SOBIE W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ: Opieka rodzinna w perspektywie antropologicznej / Sylwia Badora ; Rodzina rozbita i zrekonstruowana - źródłem sytuacji trudnych dla kobiety i dziecka / Irena Kurlak ; Samotne bezdomne matki - specyfika sytuacji i pomocy / Danuta M. Piekut-Brodzka ; Główne zasady rodzinnej psychoterapii / Tamara Hovorun ; Stres reakcją dzieci i dorosłych w obliczu sytuacji trudnych / Małgorzata Gorczyca ; Psychologiczne aspekty radzenia sobie ze stresem w sytuacji trudnej / Katarzyna Dziuba-Owsianka ; Strategie radzenia sobie ze stresem przez rodziców dzieci z autyzmem / Anna Banasiak ; Zagadnienie profilaktyki stresu w zawodowym przygotowaniu pracowników socjalnych na Ukrainie / Wołodymyr Robak ; Czynniki rozpowszechnienia zjawiska demoralizacji płciowej nieletnich dziewcząt na Ukrainie / Anna Szydełko ; Rola Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w rozwiązywaniu kryzysów wieku dziecięco-młodzieżowego . Barbara Szmyd. II. POMOC DZIECIOM I RODZINOM W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH: DOŚWIADCZENIA HISTORYCZNE: Działalność opiekuńczo-wychowawcza żeńskich zgromadzeń zakonnych w diecezji przemyskiej w okresie autonomii Galicji / Roman Pelczar ; Fundacje stypendialne duchowieństwa rzymskokatolickiej diecezji przemyskiej dla młodzieży w okresie autonomii galicyjskiej / Beata Lorens ; Ważniejsze inicjatywy duszpasterskie i patriotyczno-narodowe, ukierunkowane na rodzinę i młode pokolenie w sytuacji emigracyjnej / Magdalena Pluskota ; Pomoc dziecku w sytuacji kryzysowej - doświadczenia historyczne / Anna Szylar ; Solidarność w systemie społecznym a pomoc ekonomiczna rodzinom w obowiązującej reformie na Słowacji w roku 2002 . Antoni Lisnik ; Hospicjum - instytucja społeczna przeszłości i przyszłości. III. FORMY I METODY POMOCY POTRZEBUJĄCYM W SYTUACJI KRYZYSOWEJ: Zróżnicowane oddziaływania w ramach opieki społecznej nad dziećmi w Ameryce Północnej: od ochrony dziecka do świadczenia usług socjalnych rodzinie / Brad McKenzie ; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna rodzinie i dziecku przewlekle choremu / Andrzej Gretkowski ; Arteterapia jako forma rehabilitacji społecznej dzieci niepełnosprawnych z rodzin kryzysowych na Ukrainie / Ludmiła Firsova ; Pomoc rodzinie z problemami alkoholowymi (zastosowanie metody empowermentu) / Jadwiga Daszykowska ; Narkotyki i co dalej? Pomoc dzieciom i młodzieży z problemem uzależnień i ich rodzinom / Łukasz Kołomanski ; O potrzebie wspomagania rodzin dotkniętych problemem przemocy / Anna Śniegulska ; Pomoc duszpasterska dzieciom wywodzącym się z rodzin z przemocy domowej / Jerzy Zamorski ; Pomoc dzieciom z rodzin emigrantów wyjeżdżających do pracy zagranicę jako aktualny kierunek pracy socjalno-pedagogicznej na Ukrainie / Nina Gordijenko, Tatiana Łogwynenko ; Socjalno-pedagogiczna pomoc dzieciom rodziców wyjeżdżających za granicę w celach zarobkowych / Odarka Peniszkewycz , Natalia Kubjak ; Pomoc społeczna udzielana rodzinie niepełnej / Magdalena Remisz-Skrojna ; Praca socjalna w domu dziecka / Elena Karpuszenko ; Pomoc dziecku i rodzinie wyzwaniem dla władz samorządowych i organizacji pozarządowych . Teresa Zbyrad ; Wolontariat w służbie rodziny (na przykładzie działalności Fundacji "Szczęśliwe Dzieciństwo").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96664 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej